Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, στο πλαίσιο του 34ου Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στις εγκαταστάσεις του ΟΗΕ Γενεύης, εκδήλωση με θέμα ‘’Ο αμοιβαίος σεβασμός και η ειρηνική συνύπαρξη ως προυπόθεση για τη διαθρησκειακή ειρήνη’’, βασιζόμενη σε πρωτοβουλία, η οποία αναλήφθηκε από τη Ρωσία, την Αρμενία, το Βατικανό και το Λίβανο, με την υποστήριξη της Ελλάδας, της Βραζιλίας, της Κροατίας, της Κύπρου, της Σερβίας και της Ισπανίας.

Τη συζήτηση συντόνισε ο John Laughland, δημοσιογράφος, ιστορικός και φιλόσοφος, νυν διευθυντής του ‘Ινστιτούτου για τη Δημοκρατία και τη Συνεργασία’ με έδρα το Παρίσι.
Στην εν λόγω εκδήλωση συμμετείχαν- καταθέτοντας τις απόψεις τους και συνομιλώντας διαδραστικά με τους εκπροσώπους των κρατών μελών του ΟΗΕ και τους εκπροσώπους άλλων διεθνών οργανισμών και ΜΚΟ οι εξής διακεκριμένοι ομιλητές:
-Μητροπολίτης Ιλαρίων, Επικεφαλής της διεύθυνσης εξωτερικών σχέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας,
-Ηγούμενος Ivan Jurkovic, Αποστολικός Νούντσιος, μόνιμος παρατηρητής της Αγίας Έδρας στον ΟΗΕ,
-Davor Ivo Stier, αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Εξωτερικών και Ευρωπαικών Υποθέσεων της Κροατίας,
-Peter Szijjarto, Υπουργός Εξωτερικών Υποθέσεων και Εμπορίου της Ουγγαρίας,
-Hovakim Manukyan, Επίσκοπος, Πριμάτος της Aρμενικής Επισκοπής του Ηνωμένου Βασιλείου και της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας,
-Σεβασμιότατος Maroun Nasser Gemayel, Έπαρχος της Notre Dame Παρισίων (Μαρωνίτης/ Λίβανος),
-Αιδεσιμότατος Olav Fykse Tveit, Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών,
-Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Σωτηριάδης, Γραμματέας της Συνοδικής Επιτροπής επί των Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος,
-Αδεσιμότατος Andrej, Επίσκοπος της Σερβικής Εκκλησίας για την Αυστρία και την Ελβετία,
-Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος, Διευθυντής του Γραφείου της Εκκλησίας της Κύπρου παρά την Ευρωπαική Ένωση,
-Αιδεσιμότατος Michael, Αρχιεπίσκοπος για τη Γενεύη και τη Δυτική Ευρώπη της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εκτός Ρωσίας,
-Kamil Samiguillin, Πρόεδρος του Πνευματικού Μουσουλμανικού Συμβουλίου της Δημοκρατίας του Ταταρστάν,
-Μητέρα Agnes, Ηγουμένη (Συρία),
-Elena Agapova, Πρόεδρος του Κέντρου για την προστασία των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, της Ορθόδοξης Αυτοκρατορικής Εταιρείας της Παλαιστίνης,
-Natalia Narochnitskaya, Πρόεδρος του Ινστιτούτου για τη Δημοκρατία και τη Συνεργασίας (Παρίσι).
Κύριος στόχος της εκδήλωσης, αποτέλεσε η κατάδειξη της ‘’αναγκαιότητας υποστήριξης των Χριστιανών και των λοιπών θρησκευτικών κοινοτήτων στις εμπόλεμες ζώνες/ περιοχές’’ καθώς και η εξέταση των κάτωθι θεματικών:
-‘Η αυξανόμενη θρησκευτική μισαλλοδοξία ως μορφή απειλής για την ειρήνη και τη σταθερότητα στις πολυθρησκευτικές και πολυεθνικές κοινωνίες αλλά και ως σύγχρονη πρόκληση’,
-‘Παροχή προστασίας και βοήθειας προς τους Χριστιανούς και τις λοιπές θρησκευτικές κοινότητες στις εμπόλεμες περιοχές του πλανήτη’- ‘Διδάγματα από το παρελθόν και τρέχουσα εμπειρία’,
-‘Ανοχή και πολυπολιτισμικότητα ή αμοιβαίος σεβασμός και ειρηνική συνύπαρξη: τρόποι διασφάλισης της σταθερότητας στις πολυθρησκευτικές κοινωνίες’.
Η προαναφερόμενη θεματική συζήτηση, είχε ως τελική επιδίωξη την καλύτερη εμπέδωση των θεμάτων, τα οποία δύναται με προσεγγισθούν μέσω του διαθρησκειακού διαλόγου από πλευράς των κρατών- μελών και των ενδιαφερόμενων μερών, αλλά και την ευαισθητοποίηση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για ολοένα μεγαλύτερη εμπλοκή του στο εν λόγω πεδίο.
Από τις τοποθετήσεις των ομιλητών συγκρατούνται ως σημαντικότερα τα εξής σημεία:
-του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα, ο οποίος -αφού καταδίκασε τις διώξεις, δολοφονίες, απαγωγές, εκτοπισμό και την εν γένει στοχοποίηση των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή, κάνοντας λόγο για διάπραξη γενοκτονίας και θρησκευτικο-πολιτιστικών εγκλημάτων από πλευράς του ’Ισλαμικού Κράτους’,- απηύθυνε έκκληση για την ανάγκη ενίσχυσης του διαθρησκειακού και του διαπολιτισμικού διαλόγου με στόχο τη διασφάλιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (πολιτιστικών και θρησκευτικών) καθώς και για την ανάγκη συστράτευσης στον κοινό αγώνα εναντίον της τρομοκρατίας, η οποία, ‘εσφαλμένα μεταμφιέζεται- όπως χαρακτηριστικά τόνισε- σε θρησκευτική διαμάχη’.
-του Ivan Jurkovic, Αποστολικού Νούντσιου, μόνιμου παρατηρητή της Αγίας Έδρας στον ΟΗΕ, ο οποίος εξέφρασε την ανησυχία και την αποδοκιμασία του για την επιδείνωση των αναφαίρετων θρησκευτικών δικαιωμάτων καθώς και για τις επιθέσεις με κίνητρο τη θρησκευτική πίστη, κάνοντας έκκληση για την επίδειξη έμπρακτης αλληλεγγύης και αδελφότητας στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και για σεβασμό των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
-της Μητέρας Agnes, Ηγουμένης από τη Συρία, η οποία επιβεβαίωσε τη διάπραξη εγκλημάτων και βιαιοπραγιών όχι μόνο εναντίον των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή αλλά και εναντίον των σουνιτών και χαρακτήρισε τη Θρησκεία ‘εργαλείο άσκησης πολιτικής’, το οποίο μπορεί να μεταβάλλει μέχρι και σύνορα, υποστηρίζοντας ότι ‘η πολιτική δεν θα πρέπει επουδενί να αναμειγνύεται με τη θρησκεία’.
-του Επισκόπου Νεαπόλεως Πορφυρίου, ο οποίος υπέδειξε τον διαθρησκειακό διάλογο αλλά και την παροχή εκπαίδευσης ως τις βασικές προυποθέσεις για τη διασφάλιση μιας ειρηνικής συνύπαρξης στο σύγχρονο ασταθές περιβάλλον, στο οποίο ο θρησκευτικός πλουραλισμός μπορεί και πρέπει να έχει θέση.
– του Peter Szijjarto, Υπουργού Εξωτερικών Υποθέσεων και Εμπορίου της Ουγγαρίας, ο οποίος εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την επικίνδυνες διαστάσεις που λαμβάνει ο βίαιος εξτρεμισμός διεθνώς και ιδίως στη Μέση Ανατολή, όπου διαπράττονται καθημερινώς εγκλήματα εναντίον των Χριστιανών, κατά κύριο λόγο, από το ‘Ισλαμικό Κράτος’. Έκανε, μάλιστα, λόγο για ύπαρξη ‘Χριστιανοφοβίας’ καθώς και για επίδειξη υποκρισίας, πιστοποιούμενη στα έγγραφα της ΕΕ, στα οποία αποφεύγεται, συχνά, η χρήση του όρου Χριστιανός, ενώ πρότεινε ως αποτελεσματικά μέτρα για την προστασία και τη διασφάλιση των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής: α. την αποστολή των υποθέσεων διάπραξης εγκλημάτων εναντίον των Χριστιανών στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης (ICC), β. τη σύσταση ‘διοικητικών ζωνών’ με στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος διαβίωσης για τους Χριστιανούς της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να αποτρέπονται οι συχνά αναγκαστικές μετακινήσεις των χριστιανικών πληθυσμών στη Μέση Ανατολή, γ. τη δημιουργία κρατικής Γραμματείας, επιφορτισμένης με πολλαπλό έργο, όπως πχ επιτέλεση ελέγχων, επίβλεψη- συντονισμό δωρεών, υποτροφιών, προγραμμάτων αποκατάστασης χριστιανικών εκκλησιών κ.α. σε περιοχές όπως πχ Λίβανος, Συρία, Ερμπίλ κ.α. με απώτερο σκοπό την υποβοήθηση και στήριξη των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής, με κάθε μέσον.
Ειδικότερα, την Εκκλησία της Ελλάδας, εκπροσώπησε στην εκδήλωση ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης, Ιγνάτιος Σωτηριάδης, Γραμματέας της Συνοδικής Επιτροπής επί των Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος κατά την ομιλία του ανάφερε, εισαγωγικά, ότι ‘η Ορθόδοξη Εκκλησία ανησυχεί ιδιαιτέρως για τους Χριστιανούς και τις λοιπές εθνικές και θρησκευτικές μειονότητες, οι οποίες βρίσκονται υπό διωγμό στη Μέση Ανατολή’. ‘H Ορθόδοξη Εκκλησία καταδικάζει ανεπιφύλακτα τις απαγωγές, τις αποτρόπαιες εκτελέσεις και τα βασανιστήρια και καταγγέλλει την καταστροφή τόπων λατρείας, θρησκευτικών συμβόλων και πολιτιστικών μνημείων’, υπογράμμισε.
‘Ο σύγχρονος δοκιμαζόμενος κόσμος, δεν έχει ανάγκη, μόνον, από προσευχές για την επικράτηση της συμφιλίωσης και την εδραίωση της δικαιοσύνης και της ειρήνης αλλά και από συλλογική δράση και αμοιβαίο σεβασμό προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα’, πρόσθεσε ο ομιλητής.
Στη συνέχεια, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης, Ιγνάτιος Σωτηριάδης εστίασε σε συγκεκριμένες, καθοριστικής σημασίας δράσεις/ πρωτοβουλίες, θρησκευτικές αλλά και πολιτικές, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν, κατά το πρόσφατο παρελθόν, και αποτελούν έμπρακτες προσπάθειες προώθησης του θρησκευτικού πλουραλισμού και του διαθρησκειακού διαλόγου/ διαθρησκειακής ειρήνης.
Αρχικά, αναφέρθηκε στην αποστολή ειδικής επιστολής, την οποία απηύθυνε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος στους πιστούς της, το έτος 2015,- 1700 χρόνια μετά τη δημοσίευση του Διατάγματος των Μεδιολάνων για την ανεξιθρησκία και τη θρησκευτική ελευθερία- στην οποία γινόταν περιγραφή της ‘τραγωδίας’ των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής. Επιπλέον, επιστολές διαμαρτυρίας για το ίδιο θέμα, απέστειλε η Ιερά Σύνοδος και στη διεθνή κοινότητα, όπως παραδείγματος χάριν, στα Ηνωμένα Έθνη και στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαικής Ένωσης, καταγγέλλοντας τις αυξανόμενες παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Χριστιανών στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Στη συνέχεια, υπενθύμισε το επιτυχημένο διεθνές συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, στην Αθήνα (18-20/ 10/ 2015), με θέμα ‘’Θρησκευτικός – Πολιτιστικός Πλουραλισμός και Ειρηνική Συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή’, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στην ανθρωπιστική κρίση, που αντιμετωπίζουν οι θρησκευτικές και πολιτιστικές κοινότητες στη Μέση Ανατολή, πυροδοτούμενη από τις συνεχιζόμενες συγκρούσεις, εντάσεις και τον εξτρεμισμό στην περιοχή. Στο εν λόγω συνέδριο, στο οποίο μετείχαν Πατριάρχες και Πριμάτοι των Χριστιανικών Εκκλησιών, θρησκευτικοί αρχηγοί του Μουσουλμανικού και Ιουδαικού κόσμου εξέχουσες θρησκευτικές προσωπικότητες καθώς επίσης ακαδημαικοί, πολιτικοί και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών, εκφράστηκε η ανησυχία για τις άνευ προηγουμένου παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των ενεργειών βίαιου εξτρεμισμού/ τρομοκρατίας εναντίον των θρησκευτικών και πολιτιστικών κοινοτήτων σε ζώνες παρατεταμένων συγκρούσεων όπως πχ στη Συρία και στο Ιράκ και προκρίθηκε η λήψη συγκεκριμένων δράσεων/ επιβοηθητικών μέτρων με στόχο τη στήριξη των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής.
Επιπρόσθετα, επεσήμανε την ύπαρξη ενός σημαντικού ψηφίσματος του Ευρωκοινοβουλίου, της 20ης Ιανουαρίου του 2011, αναφορικά με την κατάσταση των Χριστιανών στο πλαίσιο της θρησκευτικής ελευθερίας, μέσω του οποίου, η Ευρωβουλή: α. καταδίκασε όλες τις βίαιες ενέργειες εναντίον των Χριστιανών και των λοιπών θρησκευτικών κοινοτήτων καθώς και τις διακρίσεις με βάση τη θρησκευτική πίστη, β. κατήγγειλε την ΄’εργαλειοποίηση’’ της θρησκείας στις συγκρούσεις πολιτικού περιεχομένου, γ. χαρακτήρισε τη θρησκευτική ελευθερία ως θεμελιακό ανθρώπινο δικαίωμα και δ. δεσμεύτηκε για την παροχή στήριξης σε πρωτοβουλίες συνδεόμενες με την προώθηση του διαθρησκειακού διαλόγου.
Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης, Ιγνάτιος Σωτηριάδης, χαρακτήρισε όλες τις ανωτέρω προσπάθειες, θρησκευτικές και πολιτικές, ‘σοβαρές και σημαντικές’, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι η ανθρωπιστική κρίση και οι παραβιάσεις των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή εξακολουθούν να αποτελούν μια οδυνηρή πραγματικότητα, παρά τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, της ΕΕ αλλά και τις συζητήσεις στα διεθνή φόρα.
Ολοκληρώνοντας, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η οικοδόμηση γεφυρών διαλόγου, συμφιλίωσης και ανοχής είναι εφικτή και εκτίμησε ότι ‘εναπόκειται πλέον στην ‘ειλικρίνεια’ των σημερινών, ισχυρών κρατών να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση’.
Τέλος, επισημαίνεται ότι στην εκδήλωση παρέστη, εκπροσωπώντας τη χώρα μας,  η Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδος στον ΟΗΕ και στους διεθνείς οργανισμούς στη Γενεύη, κυρία Άννα Κόρκα.

1 comments:

  1. Όταν ο σεβασμός προς τον Θεό χάνεται, οι απαιτήσεις προς τον Μαμωνά είναι πλέον αδιαφιλονίκητες

    Αν ανοίξει κανείς την Παλαιά Διαθήκη και διαβάσει πώς εγκαταστάθηκε ο Ισραήλ στη γη της Επαγγελίας, θα καταλάβει ότι οι πόλεμοι έχουν πάντα ως κίνητρο την θρησκεία ή μια διεστραμμένη θεολογία μυστικιστικού - αποκρυφιστικού τύπου. Δηλαδή, φιλοσοφικών προδιαγραφών. Όσον αφορά δε στη σημερινή κατάσταση, όπου και πάλι τα σύννεφα μιας παγκόσμιας αναμέτρησης κάνουν απειλητικά την εμφάνισή τους - όχι περίεργα στον περίγυρο της γης της Επαγγελίας - η θρησκευτική παράμετρος έρχεται να συγκαλύψει το κυρίως ζητούμενο, δηλαδή την ενεργειακή επικράτηση μιας νέας πλέον γης της Επαγγελίας. Και αυτή είναι ολόκληρη η υφήλιος.

    Η μονοκρατορία μιας πανίσχυρης και αδιαμφισβήτητης υπερδύναμης, προς την οποία κανείς δεν θα μπορεί να αντιδράσει, δεν θα αργήσει να δείξει τα δόντια της .

    Ήδη, η οικονομική διάσταση του εγχειρήματος αυτού είναι απολύτως εμφανής με πολιορκητικό κριό τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπου στη θέση του αγίου Θεού έχει τοποθετηθεί ο μαμωνάς - κατ΄ άλλους το χρυσό μοσχάρι, που περίμενε τον Μωυσή να κατέλθει από το όρος Σινά. Ο Θεός πλέον δεν έχει κανένα δικαίωμα. Το έχει εκχωρήσει σε μια Τράπεζα, από την οποία όλοι εξαρτόμαστε, ή θα εξαρτόμαστε, αλλά και στην επιστήμη, που εφευρίσκει όλο και περισσότερο έξυπνα μέσα εξόντωσης μαζικής ή περιορισμένης καταστροφικής ισχύος. Αυτά όμως δεν είναι θέματα τα οποία μπορούν να απασχολήσουν συνέδρια τύπου «Ο αμοιβαίος σεβασμός και η ειρηνική συνύπαρξη ως προυπόθεση για τη διαθρησκειακή ειρήνη». Όταν ο σεβασμός προς τον Θεό χάνεται, οι απαιτήσεις προς τον Μαμωνά είναι πλέον αδιαφιλονίκητες. Όλοι οφείλουμε να τον σεβόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top