Μετά την ανάρτηση που κάναμε περί του π. Παϊσίου, σε μία συζήτηση που είχαμε, τέθηκε το ζήτημα της διακοπής μνημοσύνου του π. Παϊσίου . Κάναμε μία έρευνα για το θέμα και το αποτέλεσμα είναι ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι όντως είχε διακόψει το μνημόσυνο, παρά μόνον μία μαρτυρία.

Στις σελίδες στο διαδίκτυο που ομιλούν για το θέμα, διαπιστώσαμε ότι όλες έχουν ως κοινό παρανομαστή το άρθρο του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου. Εκεί λοιπόν δίνονται 2 πηγές οι οποίες είναι  οι εξής: «Ὀρθόδοξος Τύπος», τ. 98/1.3.1969, σ. 4  καί  τ. 1680/9.3.2007, σ. 5.

Εκεί γράφουν:

«Σέ αὐτούς πού πρωτοστάτησαν στήν τολμηρή καί ὁμολογιακή αὐτή ἐνέργεια ἐναντίον τοῦ Ἀθηναγόρα ἀνῆκε καί ὁ Ἃγ. Παΐσιος ὁ ὁποῖος μοναχός, τότε, στήν Ἱ. Μ. Σταυρονικήτα συνήργησε τά μέγιστα, μαζί μέ τόν Καθηγούμενο ἀρχιμ. Βασίλειο Γοντικάκη, ὥστε καί ἡ Μονή του νά διακόψει τό μνημόσυνο τοῦ Οἰκουμενικοῦ  Πατριάρχη. Μάλιστα ὁ Ἅγ. Παΐσιος, ὁ ἡγούμενος π. Βασίλειος Γοντικάκης καί ὁ ἱερομ. Γρηγόριος στήν ἀπό 21.11.1968 κοινή ἐπιστολή τους, χαρακτήρισαν τά λεχθέντα καί πραχθέντα ὑπό τοῦ Ἀθηναγόρα ὡς «ἀκατανόητα καί δυστυχῶς βλάσφημα διά τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν» καί σημείωσαν: «ἡ ἂρνησι πρός τόν Πατριάρχη δέν εἶναι ἂρνησι πρός τήν ἀγάπην οὒτε πρός τήν ἑνότητα. Εἶναι “ὂχι” πρός τό ψεῦδος καί “ναί” πρός τήν Ἀλήθεια» («Ὀρθόδοξος Τύπος», τ. 98/1.3.1969, σ. 4  καί  τ. 1680/9.3.2007, σ. 5)!


Σε αυτές τις 2 πηγές όμως όχι μόνον δεν αναφέρεται η διακοπή μνημοσύνου αλλά το άκρως αντίθετον!!!δηλαδή ότι μνημόνευε:





Oπότε σε αυτές τις πηγές που παραθέτουν, δηλώνεται ξεκάθαρα ότι μνημονευόταν κανονικά ο Πατριάρχης

Όμως οι αντιφρονούντες λέγουν ότι ο π. Παΐσιος διέκοψε το μνημόσυνο το 70-72.

Εμείς βρήκαμε όμως ότι ήταν αντίθετος προς την διακοπή μνημοσύνου! 

Eλεγε ο ίδιος:

http://opaidagogos.blogspot.gr/2015/07/blog-post_10.html


Επίσης ερευνήσαμε το ζήτημα καλύτερα και βρήκαμε το εξής:


Ορθόδοξος Τύπος, αρ. φυλ. 1680

Όπως βλέπουμε όντως ο π. Παΐσιος δεν είχε διακόψει κάποιο μνημόσυνο, διότι ακόμα στην Ι.Μ. Σταυρονικήτα μνημονευόταν ο Πατριάρχης.

Διαβάζουμε όμως κατωτέρω τα εξής:

                                    Ορθόδοξος Τύπος, αρ. φυλ. 1680



Eδω βλέπουμε και πάλιν μία απλή μαρτυρία, δίχως καμία απόδειξη, ότι ο π. Παΐσιος ''επέβαλε'' την διακοπή μνημοσύνου, άσχετα αν και πάλι πουθενά δεν αποδεικνύεται ότι ο ίδιος το είχε διακόψει! Βλέπουμε όμως ότι ο ίδιος (όπως ήδη προαναφέραμε άνωθεν), δεν συνιστούσε την διακοπή μνημοσύνου, για να μην επεκτείνονται τα ζηλωτικά σχίσματα!!!

Επίσης διαβάζουμε:


                                   Ορθόδοξος Τύπος, αρ. φυλ. 1681



Εδώ και πάλι αναφέρεται μία απλή μαρτυρία, και πάλι δίχως απόδειξη! Η ''Επιστολή διαμαρτυρίας'' του 1969, που αναφέραμε άνωθεν με το σχετικό απόσπασμα από τις πηγές που μας δίνουν, αναφέρει ότι μνημονευόταν κανονικά ο Πατριάρχης και ήταν μία απλή επιστολή διαμαρτυρίας. Το ότι ο π. Παΐσιος ''απαίτησε'' να διακόψει το μνημόσυνο η Ι.Μ. Σταυρονικήτα, ούτε αποδεικνύεται αλλά ούτε και πουθενά φαίνεται να έχει διακόψει ο ίδιος το μνημόσυνο!

Στο βιβλίο του Ιερομονάχου Ισαάκ «ΒΙΟC ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑϊΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓιΟΡΕΙΤΟΥ»-ΑΓιΟΝ ΟΡΟΣ 2004, σελ. 690-691, βλέπουμε και πάλιν την ίδια μαρτυρία:

«Για ένα διάστημα είχε διακόψει, μαζί με όλο σχεδόν το υπόλοιπο ΄Αγιον ΄Ορος, το μνημόσυνο του πατριάρχου Αθηναγόρα για τα επiκίνδυνα ανοίγματά του προς τους Ρωμαιοκαθολικούς. Αλλά το έκανε με πόνο: «Κάνω προσευχή», είπε σε κάποιον, «για να κόβη ο Θεός μέρες από μένα και να τις δίνη στον πατριάρχη Αθηναγόρα, για να ολοκληρώση την μετάνοιά του». 

αλλά και πάλιν δεν δίνεται καμία απόδειξις δια τούτο!

Επίσης, σε αναρτήσεις που είχαμε κάνει παλαιότερα και που αφορούν την διακοπή μνημοσύνου επί Πατριάρχου Αθηναγόρα, πουθενά δεν βρήκαμε κάποια σχετική απόδειξη!

Οπότε· όποιος έχει απόδειξη και όχι μία απλή μαρτυρία (που μάλιστα αναπαράγεται απ΄ όλους), είμαστε πρόθυμοι να την δημοσιεύσουμε προς αποκατάστασιν της αληθείας. 

Προς το παρόν όμως η αλήθεια είναι ότι πουθενά δεν υπάρχει απόδειξη ότι ο ίδιος το είχε διακόψει αλλά υπάρχει απόδειξη δια το άκρως αντίθετον!

14 comments:

  1. Με μια βιαστική ανάγνωση του άρθρου σας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι οι 2 επιστολές του π.Παΐσίου, είναι Νοεμ. 1968 και Ιαν. 1969.

    Η διακοπή μνημόνευσης από τους αγιορείτες έγινε το 1970-1972.

    Συνεπώς είναι απόλυτα λογικά, ΠΡΙΝ την διακοπή των αγιορειτών, να ΜΗΝ έχει διακόψει την μνημόνευση η Μονή Σταυρονικήτα όπου ζούσε ο π.Παΐσιος. Αντιθέτως αναφέρεται στο θέμα, εφιστά την προσοχή, αφυπνίζει συνειδήσεις και την κατάλληλη στιγμή, ένα χρόνο αργότερα, ξεσηκώνονται και διακόπτουν την μνημόνευση.

    Παρακαλούμε διαβάστε με προσοχή το κείμενο του π.Αναστασίου Γκοτσόπουλου, που υπάρχει στον σύνδεσμο που παραθέσαμε στο ιστολόγιο μας.
    http://opaidagogos.blogspot.gr/2015/07/blog-post_10.html

    Όσο για την αποτροπή του να κάνουμε σχίσματα και νέες εκκλησίες, δεν νομίζουμε ότι αναφέρεται στην διακοπή μνημόνευσης προς τον Αθηναγόρα (που δεν είχε ακόμη εξαγγελθεί)
    αλλά σε όσους ακολούθησαν το πάτριο ημερολόγιο και στη συνέχεια κάνοντας χειροτονίες έκαναν Σύνοδο στην θέση της Συνόδου.

    Τι θα πει "δεν δίνεται καμία απόδειξη για αυτό";
    Τι περιμένατε; Βίντεο που να φαίνεται ότι δεν τον μνημονεύουν;
    Οι αγώνες που έγιναν τότε και η μαζικότητα τους, δείχνει αν ακολούθησε ή όχι, ότι έκανε και το υπόλοιπο Άγιο Όρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητοί το ερώτημα είναι σαφέστατο!

      Απόδειξη υπάρχει (και όχι μαρτυρία)εις το ότι ο π. Παίσιος διέκοψε το μνημόσυνο; Αν ναι καταθέστε την.

      Διαγραφή
    2. Όταν λέτε απόδειξη, τι ακριβώς έχετε στο μυαλό σας; Συμβολαιογραφική πράξη; Τι ακριβώς;
      Βλέπετε τον π.Παΐσιο αδιάφορο για το οικουμενιστικό κατρακύλισμα του Αθηναγόρα ή αντιθέτως τον βλέπετε να πρωτοστατεί να ξεσηκώσει;

      Αν μας βρείτε "αποδείξεις" για τις μονές που διέκοψαν την μνημόνευση 1970-1972 ("αποδείξεις, όχι μαρτυρίες", όπως απαιτείτε),
      θα σας φέρουμε κι εμείς την απόδειξη!

      ΥΓ. Πάντως τα επιχειρήματα σας άνετα θα δημοσιευόταν από οικουμενιστικά ιστολόγια. Κάτι τέτοιες δικαιολογίες-συνειρμούς ψάχνουν κι αυτοί. Λες και κυκλοφορούσαν 15 εκκλησιαστικές εφημερίδες τότε και έγραψε η μία αλλά όχι οι άλλες 14.


      Και ένα δεύτερο παράδειγμα, για να αντιληφθείτε τι ζητάτε:
      Γνωρίζουμε ότι -πέρα από την Εσφιγμένου- υπάρχουν κελιώτες που εδώ και πολλές δεκαετίες δεν μνημονεύουν τον Πατριάρχη. Οι πατέρες που το εφάρμοζαν, ενημέρωνα τους γνωστούς τους, αλλά δεν είχαν στον νου τους να εκδώσουν "Δελτίο τύπου".

      "Αποδείξεις" δεν έχουμε περί αυτού. Λυπόμαστε. Είναι το μόνον που δεν έχει στο νου του να κάνει όποιος δεν μνημονεύει. Αναφερόμαστε σε μοναστήρια και κελιά, όχι σε Γραφεία Τύπου.

      Ούτε διαδίκτυο υπήρχε ούτε έβγαζαν ανακοινώσεις όπως σήμερα.

      Διαγραφή
    3. Βεβαίως και υπάρχουν αποδείξεις π.χ. όπως εδώ http://entoytwnika1.blogspot.gr/2015/05/26.html
      η οποία ανάρτηση είναι σε 26 μέρη.

      Ο π. Παίσιος δεν ήταν ένας απλός κελιώτης αγαπητοί!

      Από την στιγμή που δεν έχετε αποδείξεις, τότε με μία απλή μαρτυρία δεν αποδεικνύεται ότι το είχε διακόψει. Αντίθετα υπάρχει απόδειξη ότι δεν το είχε διακόψει (όπως ήδη έχει σημειωθεί άνωθεν).

      Διαγραφή
    4. Επίσης δια το λεγόμενό σας:

      «Αποδείξεις" δεν έχουμε περί αυτού. Λυπόμαστε. Είναι το μόνον που δεν έχει στο νου του να κάνει όποιος δεν μνημονεύει. Αναφερόμαστε σε μοναστήρια και κελιά, όχι σε Γραφεία Τύπου.

      Ούτε διαδίκτυο υπήρχε ούτε έβγαζαν ανακοινώσεις όπως σήμερα».

      που φυσικά δεν ισχύει, διότι και εφημερίδες υπήρχαν εκείνη την εποχή, και βιβλία υπήρχαν υπό έκδοσιν. Να σας δώσω και ένα παράδειγμα: Εμάς δεν μας λέγουν μερικοί (δια να μας κατηγορήσουν), ερωτώντας που υπάρχουν αποδείξεις ότι οι παλαιοημερολογίτες γνώριζαν περί ενώσεως των εκκλησιών το ΄24; Εμείς λοιπόν έχουν με πάμπολλο υλικό που δημοσιεύουμε και θα δημοσίευουμε, που αποδεικνύει ότι γνώριζαν π.χ. εδώ

      http://entoytwnika1.blogspot.gr/2017/06/4.html

      Αν δεν παρουσιάζαμε τις αποδείξεις μας τότε θα λέγανε ότι δεν γνώριζαν. Τις παρουσιάζουμε και πάλι λέγουν το ίδιο! και ομιλούμε με ντοκουμέντα-αποδείξεις.

      Έτσι και εσείς είσθε υποχρεωμένοι να βρείτε αποδείξεις ότι ο Παίσιος δεν μνημόνευε, ειδάλλως δεν μπορείτε να ομιλείτε μετά βεβαιότητος παρά μόνον με βάση μία απλή μαρτυρία. Διότι με απλή μαρτυρία και μεις θα μπορούσαμε να πούμε ότι γνώριζαν οι παλ/τες, αλλά όπως βλέπετε από τους κατήγορούς μας, δεν φτάνει μόνον η απλή μαρτυρία, αλλά οι αποδείξεις.

      Διαγραφή
    5. "Αντίθετα υπάρχει απόδειξη ότι δεν το είχε διακόψει (όπως ήδη έχει σημειωθεί άνωθεν)."
      Επαναλαμβάνουμε:
      προσέξτε τις ημερομηνίες, η συνέχιση της μνημόνευσης αναφέρεται μεταξύ τέλος 1968, αρχές 1969.
      Όπως διαβάζουμε η διακοπή μνημόνευσης από τους αγιορείτες έγινε το 1970.

      Διαγραφή
    6. Για πρώτη φορά βλέπουμε το υλικό που έχετε αναρτήσει από την διακοπή μνημόνευσης του Αθηναγόρα.
      Πολύ σημαντικό. Θα προσπαθήσουμε να το αναδείξουμε.

      Διαγραφή
    7. Ναι κατάλαβα τι γράφετε για τις ημεορμηνίες. Τα έγραψα και γω ανωτέρω.

      Πάντως την ανάρτηση δεν την έκανα με πονηρό σκοπό, απλά συζητήθηκε, και δημοσίευσα την έρευνα που έκανα και όλα τα σχετικά.

      Αν κάποιος έχει να μας παραθέσει κάτι, κάποιο έγγραφο ή ντοκουμέντο, πολύ ευχαρίστως να το δημοσιεύσουμε.

      Διαγραφή
  2. Τί σημασία ἔχει ἂν ὄντως διέκοψε τὸ μνημόσυνο τοῦ πατριάρχου Ἀθηναγόρου ὅταν γνωρίζουν οἱ πάντες, ὅτι δὲ διέκοψε τοῦ νῦν, τοῦ καὶ χειροτέρου ἐκείνου; Οἱ δηλώσεις του ὅπως «Ὁ Θεὸς μᾶς ἔδωσε τὸν καλύτερο Πατριάρχη», φωτογραφίες καὶ βίντεο (βλέπε κατωτέρω) ἀποδεικνύουν τὴν ἀναγνώρισιν καὶ ἀποδοχίν του μὲ ὅτι συνέπειες ἔχει αὐτό. Εἶναι θλιβερὸν σήμερον ὁρισμένοι ἀπό τή μίαν νὰ πολεμοῦν τὴν αἵρεσιν, νὰ διακόπτουν τὴν κοινωνίαν τῶν αἱρετικῶν καὶ ἀπό τήν ἄλλην νὰ ὑπερασπίζονται γέροντα ποὺ εἶχε κοινωνία μετὰ τοῦ ἀρχιοικουμενιστοῦ Βαρθολομαίου.
    https://www.google.com/url?q=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DhbtBfEssBqs&sa=U&ved=0ahUKEwjQpcagw-3UAhUDbRQKHXnQAcEQtwIICzAA&usg=AFQjCNE6rGS8u4W5hzbvH6AORFmgDJ9E5g
    καί
    http://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/1731-agios-pa%CF%8Asios-o-theos-mas-edose-ton-kalutero-patriarxi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Στο 1ο βίντεο απλά πηγαίνει και παίρνει την ευχή του, όπως κάνουν όλοι οι μοναχοί με τη σειρά. Τίποτε ιδιαίτερο.
      Μέχρι τότε δεν είχαν διαδοθεί υπερβολές του Βαρθολομαίου σε θέματα οικουμενισμού.

      2) Ο Άγιος δεν είναι αλάθητος 24 ώρες το 24ωρο.

      3) Για τον "καλύτερο Πατριάρχη". Βρείτε μας ΠΟΙΟΣ ισχυρίζεται ότι ήταν αυτήκοος μάρτυρας. Με μια πολύωρη έρευνα που είχαμε κάνει πριν 1-2 χρόνια, τα άτομα που το ισχυριζόταν ήταν γνωστοί οικουμενιστές. Δεν αποτελεί λοιπόν απόδειξη.

      4) Ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται και να κατασκευάζει από μόνος του, όποια προφητεία θέλει. Όπως έγινε και με τον Σαμαρά: http://opaidagogos.blogspot.gr/2015/12/blog-post_34.html

      Διαγραφή
    2. Για το ζήτημα περί παισίου και περί του ότι ο Θεός έστειλε τον καλύτερο Πατριάρχη είχε δημοσιευτεί (τότε) στην εφημερίδα ''Ελεύθερη ώρα''. Για να το δημοσίευσε η Ρομφαία, σίγουρα το έχει ψάξει.

      Διαγραφή
    3. Οἱ Ἀθηναγόρας καὶ Δημήτριος δὲν ἔκαναν "ὑπερβολές"; Ποιὸς διάδοχός τους τὶς κατεδίκασε; Ἢ ἔστω τὶς διέκοψε; Ἀντιθέτως ὁμολογοῦσαν ὅτι θὰ συνεχίσουν τὴν ἴδια γραμμὴ τῶν προκατόχων τους ὅπως ἔκανε καὶ ὁ Βαρθολομαῖος. Δὲ τὰ γνώριζε αὐτὰ ὁ π.Παΐσιος.
      Σὰν ἁγιορείτης γνωρίζω ὅτι δὲν ὑποχρεοῦσαι νὰ βάλεις μετάνοιαν ἢ καὶ νὰ παρευρίσκεσαι σὲ ἀγρυπνία ποὺ ὑπάρχει παρουσία κληρικοῦ ποὺ χωλαίνει εἰς τὴν πίστην ἂν ἐπιθυμεῖς τὴν ἀκρίβειαν. Πολὺ περισσότερο ὅταν εἶσαι κελλιώτης, ὅπως ἦταν ὁ π.Παΐσιος.
      Γνωρίζω ἐπίσης, ὅτι ὁ π.Σάββας ὁ Λαυριώτης καὶ ἄλλοι, πρὶν διακόψει τὴν κοινωνίαν του μὲ τοὺς οἰκουμενιστᾶς, ὅταν ἐπισκεπτόταν τὴν μονὴν ὁ Βαρθολομαῖος δὲ παρευρισκόταν σὲ καμιὰ ἀκολουθία μὴ ἀνεχόμενος προφανῶς τὴν κοινωνίαν ἑνὸς φανεροῦ ἐχθροῦ τῆς πίστεως. Δὲ μποροῦσε κάτι ἀνάλογον νὰ κάνει καὶ ὁ π.Παΐσιος, ὥστε νὰ μᾶς πείσει διὰ τὴν ἀκρίβειαν τῆς πίστεώς του καὶ τὴν ἀποστροφήν του πρὸς τοὺς καταφρονητᾶς της; Αὐτὸ ὅμως θὰ εἶχε γιὰ τὸν πολυδιαφημιζόμενο γέροντα ἀπὸ τὸν κόσμον δυσμενῆ σχόλια. Ἀποφασίζεις, ἢ τὰ ἀρεστά τοῦ κόσμου ἢ τὰ ἀρεστά τοῦ Κυρίου μας.

      Διαγραφή
    4. Διὰ τὸ ἂν εἶπε ἢ ὄχι ὁ π.Παΐσιος τὸν Πατριάρχη καλύτερο, πάλι δὲν ἔχει καὶ τόσο σημασία.
      Ὅταν παρεβρίσκεσαι μαζί του σέ κάποιες ἐπισκέψεις του στὸ Ἅγιον Ὅρος, φωτογραφίζεσαι, καὶ τοῦ βάζεις καί μετάνοια, τί συμπέρασμα θὰ βγάλεις ὅταν καὶ ὁ τελευταῖος ἀντιοικουμενιστὴς τὸν θεωρεῖ μέγα προδότη;

      Διαγραφή

 
Top