Συναντούμε ένα επιχείρημα των πολεμίων των Παλ/των που αναφέρει ότι Πρωτοπασχίτες και Παλαιοημερολογίτες έχουν κοινά στοιχεία διότι αμφότεροι δεν συνεμορφώθησαν προς τας αποφάσεις της Εκκλησίας.

Τι είχαμε γράψει παλαιότερα;

«Οἱ Πρωτοπασχίτες ὄντως δὲν συμμορφώθησαν πρὸς τὴν ἀπόφαση της Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου! Ἔγινε ὅμως ἔτσι καὶ μὲ τοὺς παλαιοημερολογίτες ἢ μήπως ἔγινε τὸ ἀντίθετο; Μήπως οἱ Νεοημερολογίτες δὲν συμμορφώθηκαν πρὸς τὰς ἀποφάσεις τῶν Συνόδων;

Πότε, ἄλλη Σύνοδος ἀποφάσισε τήν ἀλλαγή καί 'μεῖς δέν τό καταλάβαμε γιά νά τό ἀκολουθήσουμε; 

Οἱ Πρωτοπασχίτες ἦσαν ἀντίθετοι  πρὸς τὶς ἀποφάσεις τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἐνῶ οἱ παλαιοημερολογίτες ἐζητοῦσαν νὰ ἐξετασθεῖ τὸ ζήτημα ἀπὸ Πανορθόδοξη Σύνοδο 
 ὥστε νὰ ἀποφανθεῖ! Εἰς τοὺς παλαιοημερολογίτες δὲν ὑπῆρξε πρόβλημα ἀποδοχῆς ἢ ὄχι ἀποφάσεως Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὥστε νὰ ὁμοιάζουν πρὸς τοὺς Πρωτοπασχίτες, ἀλλὰ τὸ θέμα ἑστιάζεται εἰς τὸ ὅτι δὲν ἀπεδέχθησαν τὴν ἀπόφαση (ἡ ὁποία φέρει μόνον τὴν ὑπογραφὴ αὐτοῦ) τοῦ καινοτόμου Ἀρχιεπισκόπου Χρυσόστομου Παπαδόπουλου διὰ ἕνα ζήτημα ποὺ πρέπει νὰ  «μη γίνηται μονομερώς, αλλ΄ από κοινής συμφωνίας απασών των ορθ. Εκκλησιών, και δια Συνόδων οικουμενικών». (Πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδου, ''ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ'').




ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ


Kαι όχι μόνον οι Παλ/τες, αλλά και οι ίδιοι οι Ιεράρχες που συμμετείχαν εις την Σύνοδο της εποχής εκείνης:




(''ΣΚΡΙΠ'' 6/7/1929)




                                                                         
                                                                         (''ΣΚΡΙΠ'' 4/7/1929)


Οἱ παλαιοημερολογίτες ἦσαν σύμφωνοι, καὶ μὲ τὶς ὑπόλοιπες Τοπικὲς Ἐκκλησίες οἱ ὁποῖες δὲν ἀπεδέχθησαν τὴν  ἀλλαγή».

και οι οποίες παρομοίως εζητούσαν την σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου δια το ζήτημα. 


Επί παραδείγματι:





Οπότε με λίγα λόγια (διότι ήδη έχουμε αναφερθεί στο εν λόγω θέμα παλαιότερα), ο παραλληλισμός (δια μακροσκελεστάτων κειμένων αντιγράφοντας απλώς την εκκλ. ιστορία), μεταξύ Πρωτοπασχιτών και Παλαιοημερολογιτών είναι ατυχής, και το αποτέλεσμα που μπορεί να φέρει είναι το να παραπλανήσει τους αφελείς και μόνο!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top