ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ

«.....Ήμουν και παραμένω πάντα κοντά στο παλαιό εορτολόγιο. Αυτό άλλωστε αποτέλεσε κάποτε και σημείο τριβής μου με τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο ο οποίος αρχικά είχε αντίθετη γνώμη. Ακόμη και όταν ήλθε στη Νέα Υόρκη όπου σπούδαζα μου ζήτησε να μην εκκλησιάζομαι στους παλαιοημερολογίτες. Με τα χρόνια όμως άλλαξε απόψεις. Και είχε σχέδιο που θα έλυνε αυτό το πρόβλημα, θα σταματούσε τον διχασμό και θα ανακούφιζε τους ανθρώπους που ευρίσκονται στο δίλημμα τί να κάνουν. Δυστυχώς τα διέκοψε όλα αυτά ο απρόσμενος επισκέπτης: ο θάνατος! Προσωπικά έμαθα να αγαπώ το παλαιό ημερολόγιο από την Μακαριστή γιαγιά μου, η οποία χωρίς να είναι παλαιοημερολογίτισα πήγαινε τακτικά σε ναούς και Μοναστήρια της Χίου που ακολουθούσαν το παλαιό ημερολόγιο. Έχω περάσει ατελείωτες ώρες ως μαθητής σε Μονές του νησιού που ανήκουν στο παλαιό, όπως οι Άγιοι Πατέρες με τον σεβαστό μας Γέροντα Θεόδουλο αρχικά και στη συνέχεια με τον αγαπημένο μου Γέροντα Αμβρόσιο που έφυγε τόσο νωρίς.

Αλλά και στη Μονή των Ταξιαρχών στα Νένητα, με την Μοναχή Θεονύμφη μία λογία και φωτισμένη Μοναχή, κινητή Βιβλιοθήκη, που μου έκανε μάθημα στην Έκθεση και στα Πατερικά κείμενα της Εκκλησίας μας.
Τέλος στο διαμάντι του Ορθοδόξου Μοναχισμού της Ελλάδος, τον Άγιο Κωνσταντίνο, με το αυστηρό τυπικό και τον ιδιαίτερο κανονισμό που κάνει την Μονή αυτή μοναδική πανορθοδόξως. Είναι όχι μόνον «άβατη τοις ανδράσι», αλλά και οι Μοναχές που ασκούνται εκεί δεν μπορούν να εξέλθουν πλέον ισοβίως της Μονής.
Αυτά είναι τα πανάγια προσκυνήματα των παιδικών και νεανικών μου χρόνων που γαλούχησαν πνευματικά και θωράκισαν την πίστη μου και με έκαναν να πιστεύω αυτό που αποτελεί μέχρι και σήμερα την πεποίθησή μου: όταν οι κληρικοί μας και οι Μοναχοί μας είναι σωστοί και ενάρετοι άνθρωποι δεν έχει σημασία αν ανήκουν στο νέο ή στο παλαιό ημερολόγιο. Στα μάτια ενός απλού Χριστιανού σημασία έχει η ποιότητα και η πνευματικότητα που εκπέμπει ένας κληρικός ή ένας μοναχός.....»                             



ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top