Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

«ούκ έξ επιτηδεύματος φανατισμού, ουδέ από συνεπάρσεως διανοίας αλλοκότου, άλλ έκ φόβου καί τρόμου, έξ επιπόνου καρδίας καί αγάπης» (Θεοδώρου Στουδίτου, PG, 99, 1404)

Υπάρχουν μερικοί οι οποίοι κατηγορούν τους πιστούς Ορθοδόξους ότι διακατέχονται από φανατισμό και μισαλλοδοξία έναντι των παμπόνηρων αιρετικών!  Τι θα απαντήσουμε;

Οι πιστοί οφείλομεν, όπως μη αρνούμεθα τήν καλήν προσφοράν τών άλλων, μάλιστα δέ τών αγίων Πατέρων. Διότι δι αυτών ο Χριστός διδάσκει τήν αληθινήν θρησκείαν και διαγγέλει τόν λόγον τής αληθείας πλήρως καί αλαθήτως.

Διά τών Αγίων, τό Πνεύμα το Άγιον καί ελέγχει τόν κόσμον, λόγω τής ψυχοκτόνου απιστίας του, «περί αμαρτίας καί περί δικαιοσύνης καί περί κρίσεως», ώς είπεν ο Κύριος (Ιω. ιστ΄ 8-11). Διό ακατάπαυστος είναι ό πόλεμος τών Αγίων κατά τών αιρέσεων, μέχρι εκριζώσεως αυτών. Ο άγιος Εφραίμ ο Σύρος, γράφει Γρηγόριος ο Νύσσης, διά βίου, όχι μόνον τάς συγχρόνους του «ζιζανιώσεις αιρέσεις τώ ορθώ τής πίστεως εξήλεγξε λόγω, αλλά καί τάς είς ύστερον κακώς αναθαλήσαι μελλούσας προφητικώ βλέμματι κατιδών, προεξεθέρισεν» ( PG 46, 825, 828).

Καί ημείς, «ταίς τών Πατέρων επόμενοι δόξαις»(Κυρίλλου Αλεξανδρείας, PG 76, 1200), οφείλομεν αποστρέφεσθαι καί πολεμείν τάς αντιθέους δόξας (γνώμας) τών αιρετικών καί λοιπών αθέων. «Ού δεί ετεροδιδασκαλούντων ανέχεσθαι», τονίζει ο Μ. Βασίλειος (PG 31, 760), αλλά «βάλλειν καί πολεμείν τούς Θεώ πολεμούντας» (Μ. Αθανασίου, ΒΕΠΕΣ, 32, 190). Ού «πρός έχθραν... άλλ ώστε αυτούς διορθώσαι» (Χρυσοστόμου, PG 48, 742) καί ημάς αυτούς ασφαλίσαι. Ούτω, «βασιλεύοντες κατά της αιρέσεως, κατά των παθών» (Θεοδώρου Στουδίτου, PG 99, 1272), συντελούμεν ίνα διαλάμπη «φώς ομολογίας» (τού αυτού PG 99, 1320) τής καλής καί«πάν στόμα το αντιλεγόμενον φραγή» (Γρηγορίου Παλαμά, 1, 24) είς δόξαν Θεού.

Αλλά οί πρός τούς Πατέρες διαφωνούντες κατηγορούσι τούς ποιούντας το θέλημα Κυρίου επί μισαλλοδοξία καί φανατισμώ, μή νοούντες τί λέγουσιν οί δυστυχείς. Πλήν, λαμβάνουσι παρά τών Αγίων τήν απάντησιν «ούκ έξ επιτηδεύματος φανατισμού, ουδέ από συνεπάρσεως διανοίας αλλοκότου, άλλ έκ φόβου καί τρόμου, έξ επιπόνου καρδίας καί αγάπης»λαλούμεν εναντίον τού ψεύδους καί υπέρ τής αληθείας (Θεοδώρου Στουδίτου, PG, 99, 1404).


Επίσκεψη γεμάτη εκκλησιαστική διπλωματία από τον Οικουμενικό Πατριάρχη


Του Αιμίλιου Πολυγένη

Από το πρωί της Τρίτης ξεκινά η επίσημη επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας θα βρεθεί στο Άγιον Όρος, σε μία επίσκεψη που, σύμφωνα με Ιεράρχες, κρύβει και άλλους συμβολισμούς.
Επισήμως ο κ. Βαρθολομαίος θα βρεθεί στο Άγιον Όρος για τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από την έκδοση του Ιερού Ψηφίσματος της Ιεράς Κοινότητας από την ενσωμάτωση της Αθωνικής μοναστικής πολιτείας στο ελληνικό κράτος.
Εκτιμάται, όμως, ότι ο κ. Βαρθολομαίος, στο πλαίσιο αυτής της επίσκεψης, θα στείλει μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες και, κυρίως προς την Ρωσική Εκκλησία.
Ο εορτασμός για το ιωβηλαίο των εκατό χρόνων θα γίνει χωρίς επισήμους και θα τελεστεί στις Καρυές δοξολογία.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα ο κ. Βαρθολομαίος θα επισκεφθεί δύο μονές: την Ιερά Μονής Αγίου Παντελεήμονος (Ρωσικό) και την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου.
Η επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ι. Μονή Παντελεήμονος ενέχει και άλλους συμβολισμούς.
Πρώτον, το συγκεκριμένο μοναστήρι πριν εκατό χρόνια τασσόταν υπέρ της "διεθνοποιήσης" του Αγίου Όρους, σκεπτόμενο τον διόρθοξο προσκυνηματικό χαρακτήρα.
Δεύτερον, σημειώνουν έμπειροι αρχιερείς, ο κ. Βαρθολομαίος επισκέπτεται το ρωσικό μοναστήρι, μόλις τρεις μήνες μετά την ανάλογη επίσκεψη του Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κ. Κυρίλλου.
Σημειώνεται πως είναι η πρώτη επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ιερά Μονή Παντελεήμονος, τη Μονή που είχε επισκεφθεί και ο μακαριστός Οικουμενικός Πατριάρχης Δημήτριος.
Με την επίσκεψή του αυτή εκτιμάται πως ο Οικουμενικός Πατριάρχης θέλει να στείλει το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, για σεβασμό στις παραδόσεις και πως δεν χωρά καμία αμφισβήτηση σχετικά με την πρωτοκαθεδρία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 
Επιπλέον επιθυμούν να δείξουν πως την απόλυτη δικαιοδοσία στο Άγιο Όρος την έχει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και καμία άλλη αυτοκέφαλη Εκκλησία.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη να έχει προγραμματίσει συνάντηση με τον πρέσβη της Ουκρανίας, στο Αρχονταρίκι των Καρυών. 
Εκεί, πιθανότατα, λέγεται πως θα συζητηθεί και το θέμα της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, ενώ θα του παραδόσει και το πιστό αντίγραφο του Ευαγγελίου της Περεσόπνιτσα που έγινε επί τη επετείω των 1025 χρόνων από τον εκχριστιανισμό των Ουκρανών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές σύντομα προγραμματίζεται από την πλευρά του Οικουμενικού Πατριαρχείου ενημέρωση σε επίπεδο Προκαθημένων για θέματα που αφορούν το Άγιο Όρος.
Από την πλευρά του το Πατριαρχείο Μόσχας παρακολουθεί από πολύ κοντά τις εξελίξεις και ίσως σύντομα δώσει τη δική του απάντηση στις θέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

                                                                                                                         ΠΗΓΗ ''ΡΟΜΦΑΙΑ.GR''

Ευχές του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως για το Κουρμπάν Μπαϊράμ


Τις ολόθυμες ευχές του στους μουσουλμάνους το θρήσκευμα Έλληνες πολίτες της Θράκης με την ευκαιρία της μεγάλης μουσουλμανικής γιορτής του Κουρμπάν Μπαϊράμ εξέφρασε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης: 

«Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος με την ευκαιρία του Κουρμπάν Μπαϊράμ, εύχεται στους μουσουλμάνους συμπολίτες μας Χρόνια Πολλά, γεμάτα υγεία και δύναμη ώστε να συνεχίζουμε όλοι μας στη Θράκη τα καλά, ειρηνικά και εποικοδομητικά μας έργα ανεπιρρέαστοι».



Ευχέτης
Ο Μητροπολίτης
† Ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως ΑΝΘΙΜΟΣ


ΠΗΓΗ ''ΑΜΕΝ.GR''

ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΑΠΕΛΠΙΖΕΣΑΙ!


Τα «απότομα» προκαλούν επικίνδυνους κραδασμούς. Αν βρεθεί κανείς από ένα πολύ παλιό ζεστό δωμάτιο έξω σε παγωνιά, υπάρχει περίπτωση να κρυολογήσει ή να αρπάξει καμιά πνευμονία.
Και στον πνευματικό χώρο οι απότομες αλλαγές είναι δύσκολες. Δεν μπορεί να γίνει κανείς μέσα σε μια στιγμή άγιος.
Όλα χρειάζονται χρόνο, κόπο, μέθοδο, αγωνία.
Κάποτε, ένας μοναχός πέφτει σε κάποιο σοβαρό σαρκικό αμάρτημα. Αμέσως θλίψη τον πνίγει, απελπισία ροκανίζει την ύπαρξή του. Σταματά τον «κανόνα» του και συλλογίζεται τί να κάνει.
- Ω! Χριστέ μου, φώτισέ με!
- Πηγαίνει στον γέροντά του, ανοίγει την καρδιά του. Φανερώνει όλη τη λύπη, την απελπισία που σφίγγει το είναι του , σα φοβερή μέγγενη!
Ο γέροντας του αναφέρει την παρακάτω διήγηση:
Μια φορά ένας γεωργός έχει ένα απόμακρο περιβόλι. ¨Όσο το περιποιείται, αυτό δίνει αρκετά προϊόντα. Επειδή όμως βρίσκεται αρκετά μακρυά από το χωριό, συχνά το παραμελεί. Έτσι το χωράφι σιγά-σιγά γεμίζει αγκάθια, άγρια βάτα, διάφορα αγριοχόρταρα.
Μια μέρα φωνάζει τον πρωτογυιό του:
- Παιδί μου, σε παρακαλώ, να πας να καθαρίσεις το περιβόλι μας, γιατί έχει γίνει αγνώριστο.
- Καλά, πατέρα, θα πάω!
Πρωί-πρωί ετοιμάζει τα σύνεργά του- (τσάπα, αξίνα, τσουγκράνα, φαγητό ) και με το γαϊδουράκι του φτάνει στο «χερσωμένο» χωράφι. Μόλις τ’ αντικρύζει, τα χάνει! Ζαλίζεται, απελπίζεται τέλεια.
- Χριστός και Παναγιά! Από πού ν’ αρχίσω και πού να τελειώσω; Τι να κάνω; Το χωράφι δεν καθαρίζεται με τίποτε, συλλογίζεται. Πηγαίνει σε μιαν αχυροκαλύβα και ξαπλώνει. Η ώρα περνά, σαν νερό. Ο νεαρός εξακολουθεί να κοιμάται.
Η απελπισία ναρκώνει κάθε δύναμή του.
Βραδυάζει, επιστρέφει στο χωριό άπρακτος.
- Τι έγινε παιδί μου; Καθάρισες καθόλου το χωράφι;
- Καθόλου, πατέρα, δεν έκαμα τίποτε!
- Γιατί, παλληκάρι μου;
- Απελπίστηκα. Είδα πολλά βάτα, σχοίνα, αγριόχορτα. Δεν ήξερα τι να κάνω!
- Και τι έκανες όλη τη μέρα;
- Κοιμόμουνα!
- Καλά δεν ντρέπεσαι το μπόι σου; Κρίμα και σε είχα έξυπνο! Αύριο θα πας και θα καθαρίσεις μονάχα λίγο μέρος , να, όσο το μπόι σου! Καθάρισε το και ξάπλωσε έπειτα όλη τη μέρα.
Την άλλη μέρα, πρωί-πρωί, ο γυιός ξεκινά πάλι για το περιβόλι. Πριν ανατείλει ο ήλιος φτάνει. Αρπάζει το ξινάρι και τραβά στην άκρη μερικά χόρτα. Σε δέκα λεπτά έχει καθαρίσει διπλάσιο χώρο από το μπόι του!
Οι αρχαίοι έλεγαν: «Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός». Ο γιος συνεχίζει τώρα να εργάζεται μ’ όρεξη και σβελτάδα.
Η απελπισία τώρα έχει εξαφανιστεί από την καρδιά του. Τρία … πέντε.. δέκα μέτρα!
Το βράδυ χαρούμενος επιστρέφει στο χωριό και φωνάζει:
- Πατέρα, πατέρα!
- Τι τρέχει , παιδί μου;
- Καθάρισα δέκα μέτρα! Σε λίγες μέρες θα ‘χω τελειώσει.
Είδες που στα ‘λεγα;
Η απελπισία παιδί μου κατατρώγει κάθε προσπάθεια, σαν ύπουλο σκουλήκι!
Πραγματικά το περιβόλι σε μερικές μέρες γίνεται πεντακάθαρο!
Ο γέροντας , σταματά λίγο:
- Κατάλαβες, παιδί μου, τι θέλω να πω;
- Κατάλαβα, γέροντα! Πρέπει ν’ αρχίσω να καθαρίζω την ψυχή μου. Μα από πού ν’ αρχίσω;
- Μα έχεις ήδη αρχίσει παιδί μου.
Η εξομολόγηση είναι η ευλογημένη αρχή. Ο Θεός την χαρίζει. Είναι δώρο θεόσταλτο.
Τώρα πρέπει να «κινήσεις» και συ την χείρα σου.
- Μάλιστα! Τι πρέπει να κάνω;
- Άρχισε πάλι τον μοναχικό σου κανόνα! Λέγε συνέχεια «Κύριε ελέησόν με», και ετοιμάσου να ..κοινωνήσεις.
Αστραποβολούν τα μάτια του αμαρτωλού.
- Να κοινωνήσω; Εγώ ο τρισάθλιος;
- Ναι, παιδί μου. Σύντομα θα κοινωνήσεις.
- Ξέρεις τι σου χρειάζεται, παιδί μου τώρα. Να σκοτώσεις το δαίμονα της απελπισίας.
- Δηλαδή μπορώ να ξαναγίνω και εγώ δόκιμος μοναχός;
- Βεβαιότατα παιδί μου! Όπως σε βλέπω και με βλέπεις.
Ο νεαρός γρήγορα-γρήγορα σκύβει και φιλά τα πόδια του γέροντα.
- Σ’ ευχαριστώ γέροντα, από τα βάθη της ψυχής μου! Μου χαρίσατε τον ουρανό!
Όταν η ελπίδα τρυπώνει στην καρδιά, όλα γίνονται λαμπρά, φωτεινά, ουράνια, παραδεισένια!


Από το βιβλίο: «ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΟΜΙΛΙΑ ΕΚΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ»
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ,ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΩΦΕΛΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΕΥΧΟΣ 7ον



ΠΗΓΗ ''KANDYLAKI''

Ο ΑΘΩΝΑΣ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ-ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓ.ΟΡΟΥΣ


Του Γιώργου Θεοχάρη

Η επίσκεψη του  κ.κ. Βαρθολομαίου και η ενόχληση των Αγιορειτων πατέρων από τη στάση της Πολιτείας

Ο πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους κ. Αρίστος Κασμίρογλου θα είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της Ελληνικής πολιτείας στις εορταστικές εκδηλώσεις που θα γίνουν στις Καρυές, πρωτεύουσα του Άθωνα ,  την ερχόμενη Τετάρτη16 Οκτωβρίου, παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη  για την επέτειο των 100 απο την ενσωμάτωση της Αθωνικής πολιτείας στην ελληνική επικράτεια.


Η μη παρουσία  εκπροσώπων  του  ελληνικού κράτους αλλά και άλλων προσωπικοτήτων και αρχηγών  κρατών   θεωρήθηκε επιβεβλημένη για τον παρακάτω λόγο.  Με αυτό τον τρόπο οι Αγιορείτες πατέρες εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους προς την πολιτεία που εμφανίστηκε ανένδοτη στο θέμα της επιβολής φορολόγησης επί των εσόδων από τα ακίνητα των Ιερών Μονών καταστρατηγώντας τον καταστατικό χάρτη του Αγίου όρους που εξαιρεί της μονές από οποιαδήποτε φορολόγηση.Υπενθυμίζουμε ότι από αυτά τα έσοδα τα μοναστήρια του Άθωνα καλύπτουν  λειτουργικά έξοδα, το κόστος φιλοξενίας προσκυνητών αλλά και συντηρήσεις κειμηλίων και αναστηλώσεις κτισμάτων.

Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας για τον Πατριάρχη

Αναφορικά με την επίσκεψη του κ.κ. Βαρθολομαίου στην Αθωνινή πολιτεία ο  διοικητής του Αγίου Όρους υπογραμμίζει στο «Αγιορείτικο Βήμα»:

«Ιδιαίτερα ευλογία και τιμή η έλευση του Οικουμενικού Πατριάρχου στο Αγιο Όρος, ο οποίος είναι και επίσκοπος του Ιερού τόπου και θα τον υποδεχτούμε εκ μέρους της ελληνικής  πολιτείας την τρίτη το απόγευμα μαζί με τον πρωτεπιστάτη και τα λοιπά σεβαστά μέλη της Ιεράς Κοινότητας και της Ιεράς Επιστασίας του

Από πλευράς  των αρμόδιων υπηρεσιών έχουν ληφθεί τα ενδεδειγμένα μέτρα τάξεως και ασφαλείας». 




ΠΗΓΗ ''ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ''