Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ?

Διαβάζουμε ὅτι θὰ τελεστεῖ διαμαρτυρία εἰς τὴν Θεσσαλονίκη, λόγω τῆς παρουσίας τοῦ Οίκ. Πατριάρχη εἰς τὴν λιτάνευση τῆς εἰκόνος τοῦ Ἅγίου Δημητρίου. Ὅμως τὸ κείμενο πάσχει, διότι δὲν ἀναφέρει ποιὸς εἶναι ὁ διοργανωτὴς τῆς συγκέντρωσης. 
Ποιοὶ εἶναι πίσω ἀπὸ τὴν ''πανελλήνια ἕνωση ἀντιαιρετικῶν ὀρθοδόξων'', ἀλλὰ καὶ ποιὰ ἡ ''κίνηση ἀποτειχίσεως ὀρθοδόξων ἀντιοικουμενιστῶν Ἑλλάδος''; Ἐμεῖς πρώτη φορὰ τοὺς ἀκούμε! 
Πιστεύουμε νὰ μὴν εἶναι μιὰ φούσκα ὅπως τῆς ἐξαφανισμένης ''Ὀρθόδοξης Ἑνωτικῆς Κίνησης''!

Τὸ κάλεσμα ἀναφέρει:

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί . 

Το απόγευμα της Παρασκευής 25/10/2013 θα παραστεί στην λιτάνευση της ιερής εικόνας του Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη, ο αρχιοικουμενιστής οικουμενικός πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος

Με την ευκαιρία αυτή , η πανελλήνια ένωση αντιαιρετικών ορθοδόξων χριστιανών και η  κίνηση αποτειχίσεως ορθοδόξων αντιοικουμενιστών Ελλάδος από ενορίες και μονές των μητροπόλεων της ορθοδόξου εκκλησίας διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των αιρετικών οικουμενιστών στην Θεσσαλονίκη την παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013 και ώρα     17 : 00 έξω από τον ναό του αγίου Δημητρίου

εκ της πανελληνίου ενώσεως και της κίνησης αποτειχίσεως 



ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ.


Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΑΣ!


ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΑΣ O Οικουμενισμός υπάρχει μόνο εις την φαντασία σας!!! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΑΣ! ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΕΣΤΕ ΟΜΩΣ! ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ.

ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΡΘΡΟ ΤΑ ΕΞΗΣ:

Μετά την ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου στην Έκτακτη Διπλή Ιερά Σύναξη στις Καρυές που έγινε την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου, η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου με την παρούσα ανακοίνωση διαβεβαιώνει την πίστη και την αγάπη της στην Μητέρα Εκκλησία, αλλά και την αφοσίωσή της προς το σεπτό πρόσωπο του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου. 
Αυτό αναφέρει σε σημερινή δήλωσή της η Ι. Μονή Βατοπαιδίου, "αδειάζοντας" - έστω επιφανειακά - όσους ήθελαν τους αγιορείτες "πικραμένους" από τις δηλώσεις του Πατριάρχου σχετικά με την παραπομπή σε δίκη (για κακουργηματικές πράξεις) του ηγουμένου της Βατοπαιδίου Εφραίμ και του μοναχού Αρσένιου. 
Κάποιοι αγιορείτες μπορεί να είπαν κάτι από δω κι από κει, αλλά ουδείς ετόλμησε να ψελλίσει κάτι δημοσίως. Τα δημόσια κείμενα - του Πατριάρχου και της Μονής Βατοπαιδίου - μιλάνε από μόνα τους. 
Όσον αφορά τις αιτιάσεις κάποιων αγιορειτών για τις "συμπροσευχές" και τα τοιαύτα, είναι χρήσιμο, με την ευκαιρία, να επισημάνουμε το εξής: Και ιεράρχες ακόμα της Εκκλησίας της Ελλάδος μέμφονται τον Πατριάρχη για τις "οικουμενιστικές" του κινήσεις και ζητούν εν αλαλαγμώ την "καταδίκη της παναιρέσεως του οικουμενισμού". 
Το ερώτημα τίθεται αυτόματα: Ποια ορθόδοξη αυτοκέφαλη εκκλησία μιλάει επισήμως για την "παναίρεση του οικουμενισμού" και ζητάει την καταδίκη της; ΚΑΜΙΑ! Γιατί απλούστατα δεν υπάρχει τέτοια αίρεση, παρά μόνο στη φαντασία κάποιων γραφικών, ενίοτε δε και νοσηρών. Τελεία και παύλα.- 
Π.Α.Α.



ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ ''ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ''

ΤΙ ΕΣΤΙ ΟΙ ΧΛΕΥΑΣΤΙΚΩΣ ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΟΙ ''ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ''


ΕΝΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ''ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ'' ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 1935, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟ ΤΙ ΕΣΤΙ ''ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ''!




ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΜΑΣ BLOG


ΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΟΛΑΤΡΕΙΑ


Η Υπακοή είναι παρεξηγημένη και άγνωστη στις μέρες μας γιατί ο σύγχρονος άνθρωπος βρίσκεται σε πνευματική σύγχυση και την παρεξηγεί με την πειθαρχία.Η πειθαρχία είναι η εκτέλεση μιας εντολής εξωτερικά, τυπικά, δίχως την εσωτερική οικειοθελή αποδοχή της. Σημαίνει παθητική υποταγή της ανθρώπινης θελήσεως του κατωτέρου εις την ανθρώπινη θέληση του ανωτέρου. Επομένως, η πειθαρχία υποτάσσει τον άνθρωπο στον απρόσωπο «Νόμο», το «θεσμό».
Αντιθέτως, η υπακοή είναι ελευθερία. Είναι πράξη αγάπης του ανθρώπου προς τον Θεό και τους συνανθρώπους του.
«Προϋποθέτει την έξοδο από την φιλαυτία και την προσπάθεια να εισέλθει μέσα στην υπόσταση του άλλου και να εισάγει την υπόστασητου άλλου μέσα στην δική του υπόσταση»

Η υπακοή είναι εκτέλεση μιας εντολής με εσωτερική οικιοθελή αποδοχή. Υποτάσσει ο άνθρωπος το φρόνημα της ψυχής του γιανα απαλλαγεί από τον κακό εαυτό του. Με την απελευθέρωση από το ατομικό του θέλημα, μπορεί να γευθεί την αληθινή ελευθερία. Μέσα σε αυτήν καταξιώνεται και επαναπροσδιορίζεται η ελευθερία του ανθρώπου. Η υπακοή κόβει το δικό μας θέλημα και προϋποθέτει την έξοδο από τα κακά εσωτερικά στοιχεία του ανθρώπου όπως τη φιλοδοξία, την υπερηφάνεια, τον εγωισμό τη φιλαυτία, τη φιληδονία και τη φιλαργυρία και γεννάει την ταπεινοφροσύνη, την μετάνοια, την υπομονή και την αγάπη προς τους ανθρώπους. Έτσι, η υπακοή είναι μια ελεύθερη πνευματική πράξη, που ενεργεί το υποτακτικό ον για να λυτρωθεί από τα δεσμά των παθών. Απαρνήτε το εμπαθές εγωκεντρικό θέλημα και ακολουθεί το θέλημα του Θεού, που υπερβαίνει κάθεανθρώπινη σοφία.
Μας νουθετεί για την υπακοή, «να μάθουμε να σιωπάμε, να λέμε την ευχή, να προσευχόμαστε, να σκεπτόμαστε τα αμαρτήματά μας, να δημιουργούμε ένα πένθος αγαθό, μια μνήμη θανάτου, και πως να προετοιμαστούμε για την αναχώρηση από αυτόν τον κόσμο, επειδή ο θάνατος είναι και το μόνο βέβαιο που έχουμε σε αυτή τη ζωή».Εμείς, προσπαθούμε να καταλάβουμε τα λεγόμενα του Γέροντα με τη γνώση. Όμως, αυτά που μας λέει εκείνος είναι εμπειρίες, είναι έμπρακτες πληροφορίες πνευματικής επαφής της καρδιάς του με τον Θεό. Ο Γέροντας, με την υπακοή στον Χριστό, και με την νοερά προσευχή, παίρνει μηνύματα από τον Θεό μέσα από μυστηριακά και θαυματουργικά Θεία ιδιώματα. Γίνεται μια θεωρία μέσα στο νου του, που οδηγείται στα Θεία μυστήρια και κατόπιν γίνονται αποκαλύψεις μέσα στον ίδιο τον νου του. Δεν μπορεί ο άνθρωπος να καταλάβει αυτές τις θείες καταστάσεις, αυτά τα θεία βιώματα. Ούτε μπορεί ο Γέροντας, να μοιραστεί μαζί μας τα θεία μηνύματα για τις συνθήκες των καιρών. Δεν μπορεί ο άνθρωπος να σηκώσει το βάρος των πνευματικών καταστάσεων. Μόνον αυτοί που έχουν τις ίδιες αποκαλύψεις και την ίδια πνευματική εμπειρία μπορούν να δουν τις εντολές που παίρνει ο Γέροντας από τον Θεό, μέσα από την υπακοή του. Ο Γέροντας έχει μεταμορφωθεί διότι δέχτηκε την αγάπη του Θεού, διότι βιώνει την ταπείνωση και έχει εξέλθει από τον ανθρώπινο εγωισμό και τον υλικό τρόπο ζωής.

Ποια όμως είναι η αληθινή υπακοή; Σήμερα, δυστυχώς, έχει εμφανιστεί (ξανά!) το φαινόμενο του «γεροντισμού». Ανάξιοι Πνευματικοί (λίγοι, ευτυχώς) υποδύονται τους σοφούς Γέροντες, οδηγώντας ορισμένες φορές τα Πνευματικοπαίδια τους στο ... ψυχιατρείο. 
Εννοούμε, όλους εκείνους , όσους υποδύονται πως έχουν φτάσει τα μέτρα των Πνευματικών Γερόντων, και απαιτούν μάλιστα τυφλή υπακοή, ενώ δεν έχουν το δικαίωμα. Αυτού του είδους ο «Γεροντισμός», έχει καταντήσει στις μέρες μας μάστιγα. Τέτοιου είδους «γέροντες» χρησιμοποιούν στρεβλά την περί υπακοής διδασκαλία των Πατέρων για να υποδουλώσουν τα πνευματικοπαίδια τους.
Οι «γέροντες», εκείνοι που παίζουν τον ρόλο (χρησιμοποιούμε αυτή την δυσάρεστη λέξη, που ανήκει στη γλώσσα τού κόσμου, για να δείξομε σαφέστερα ότι το έργο τέτοιων «γερόντων» στην ουσία του, δεν είναι καθόλου λιγότερο ψυχοφθόρο από μία αξιοθρή­νητη κωμωδία), των αρχαίων αγίων Γερόντων, χωρίς να έχουν τα πνευματικά χαρίσματα εκείνων — να το ξέρουν, ότι τόσο η καλή τους διάθεση, όσο και οι καλές τους σκέψεις και ιδέες είναι λανθασμένες. και ότι ακόμη και ό τρόπος, με τον οποίον σκέπτονται, και αντιλαμβάνονται τα πράγματα, είναι μία αυταπάτη, μία διαβολι­κή πλάνη, που δεν μπορεί να μη γεννήσει ανάλογο καρπό και σ’ εκείνον, που ευρίσκεται στην πνευματική τους καθοδήγηση.
Η λανθασμένη και ανεπαρκής κατάσταση τους δεν θα μείνει για πολύ απαρατήρητη στον υπό την καθοδήγηση τους άπειρο αρχάριο, αν έχει έστω και λίγο μυαλό και διαβάζει τα ιερά βιβλία με μοναδικό στόχο να βρει την σωτηρία του. Κάποτε αυτό θα φανεί. Και θα γίνει αφορμή μιας ανεπιθύμητης ψυχικής από­στασης, που θα κάνει πολύ δυσάρεστη την σχέση ανά­μεσα στον γέροντα και τον μαθητή του, και θα φέρει ψυχολογική αναστάτωση και στους δύο.
Είναι φοβερό, να παίρνει κανείς (αυτόγνωμα και αυθαίρετα!) καθήκοντα, που ό άνθρωπος μπορεί να εκπληρώσει μόνον με την δύναμη και την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.
Είναι φοβερό, να φαντάζεται κανείς ότι είναι δοχείο τού Άγιου Πνεύματος, ενώ ακόμη δεν έχουν διακοπή οι σχέσεις του με τον σατανά· και αυτό το «δοχείο» δεν έχει ακόμη παύσει να μολύνεται από ενέργειες τού σατανά.
Είναι φοβερό και φρικτό πράγμα μία τέτοια υπο­κρισία, ένας τέτοιος θεατρινισμός! ολέθριο για τον ίδιο και για τον πλησίον, ένοχο στα μάτια του Θεού και βλάσφημο.
Οι ματαιόδοξοι και οι φίλαυτοι έχουν το χόμπυ να διδάσκουν και να δίνουν οδηγίες. Δεν ενδιαφέρον­ται για την αξία της συμβουλής των. Δεν τους απασχο­λεί καν ή σκέψη, ότι μπορεί και να προκαλέσουν στον πλησίον τους πληγή αθεράπευτη, με την λανθασμένη συμβουλή τους! Μία τέτοια συμβουλή ένας άπειρος αρ­χάριος την παίρνει με άκριτη εμπιστοσύνη, που προκαλεί ένα φούντωμα της σαρκός και του αίματος.
Τέτοιων γερόντων, τους χρειάζεται μία επιτυχία, οποία και αν είναι η φύση της! Τους χρειάζεται μία εντύπωση, όποια και αν εί­ναι ή προέλευση της! Θέλουν να κάνουν εντύπωση στον αρχάριο, να τον υποδουλώσουν ηθικά! Θέλουν τον αν­θρώπινο έπαινο! Θέλουν να έχουν την φήμη αγίων! Την φήμη ότι είναι συνετοί πνευματικοί «γέροντες», διδά­σκαλοι με χάρισμα προορατικό τους χρειάζεται να θρέψουν την αχόρταγη μα­ταιοδοξία τους, την υπερηφάνεια τους! Η προσευχή του Προφήτη ήταν πάντοτε σωστή. Πιο πολύ σωστή φαίνεται σήμερα: «Σώσον με Κύριε, ότι εκλέλοιπεν όσιος· ότι ωλιγώθησαν αι αλήθεια! από των υιών των ανθρώπων. Μάταια έλάλησεν έκαστος προς τον πλησίον αύτοϋ χείλη δόλια εν καρδία, και έν καρδία έλάλησε κακά» (Ψαλμ. 11, 2-3). 
Ψεύτικος και υποκριτικός λόγος δεν μπορεί παρά να είναι κακός και επιζήμιος. Για να αντιμετωπίσει κα­νείς μία τέτοια διάθεση, είναι αναγκαίο να λάβει προ­ληπτικά μέτρα.
Λέγει ο άγιος Συμεών ό Νέος Θεολόγος:
«Μελέτα την Άγια Γραφή και τα συγγράμματα των αγίων Πατέρων, ιδιαίτερα τα πρακτικά τους κεφάλαια. Και συγκρίνοντας την διδασκαλία τους με την διδασκα­λία και την διαγωγή του δασκάλου σου και γέροντα σουφρόντιζε να βλέπεις σαν σε καθρέφτη (στην ζωή και συμπεριφορά του), την ποιότητα του, για να κατα­λάβεις, πως πρέπει να ενεργείς και συ. Εάν η διδασκαλία του συμφωνεί με την Αγία Γραφή, δέξου την, κάμε την δική σου, και συγκράτησε την στον νου σου. Μα αν είναι κακή και λανθασμένη, να την απορρίψεις, για να μην πέσεις σε πλάνη. Γιατί πρέπει να το ξέρεις, ότι πολλοί ψευδοδιδάσκαλοι και απατεώνες παρουσιάσθη­καν στις ημέρες μας» (Φιλοκ. τόμ. Γ', σ. 242, κεφ. λγ').
Ό όσιος Συμεών έζησε τον δέκατο αιώνα, εννέα αιώνες πριν από τις μέρες μας. Να λοιπόν, ότι και τότε μέσα στην αγία Εκκλησία τού Χρίστου ακούστηκε ή φωνή ενός δικαίου, να θρηνεί για την έλλειψη αληθι­νών πνευματοφόρων οδηγών, και για την πληθώρα ψευδοδιδασκάλων!
Με την πάροδο τού χρόνου οι καλοί οδηγοί λιγό­στεψαν ακόμη περισσότερο. Έτσι αναγκάστηκαν οι ά­γιοι Πατέρες να συνιστούν όλο και πιο πολύ, να φροντίζομε να παίρνομε τα διδάγματα μας απ’ ευθείας από την 'Αγία Γραφή και τα Πατερικά συγγράμματα.
Ο Θεός μας, προκειμένου να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά του, που τον πιστεύουν, τον αγαπούν και τον λατρεύουν, χρησιμοποιεί διάφορους τρόπους, μεθόδους και σχέδια. Μέσα στα σχέδια του Θεού μας είναι και ή επιβολή κανόνων, οι όποιοι αποσκοπούν, πάντα, στη σωτηρία της ψυχής μας. Εμείς δεν μπορούμε να αλλάξουμε ή να διαγράψουμε τα σχέδια ιού Θεού. Πολύ περισσότερο δεν μπορούμε να του το επιβάλλουμε. Μπορούμε, όμως, να τον παρακαλέσουμε και να τον ικετεύσουμε, και Εκείνος, σαν φιλάνθρωπος που είναι, μπορεί να εισακούσει τις προσευχές μας και να συντμήσει το χρόνο ή ακόμη και να τον διαγράψει. Και το ένα και το άλλο, στο χέρι του είναι. Εμείς θα το ζητήσουμε. Και Εκείνος θα το εγκρίνει. Ύστερα, οι κανόνες αυτοί δεν έχουν το χαρακτήρα της εκδικήσεως ή της τιμωρίας, αλλά της διαπαιδαγωγήσεως, και δεν έχουν καμιά σχέση με αυτούς που επιβάλλονται από ορισμένους πνευματικούς κατά την εξομολόγηση, και οι οποίοι, είτε από υπερβάλλοντα ζήλο, είτε από άγνοια, εξαντλούν τα όρια της τιμωρίας, χωρίς να αντιλαμβά­νονται, ότι με τον τρόπο αυτό, αντί να κάνουν καλό, διαπράττουν έγκλημα
Οι άπειροι αυτοί κληρικοί δεν μπορούν να υποφέρουν τη μοναξιά.
Θέλουν πάντα κοντά τους ανθρώπους να τους υπηρετούν. Ούτε τα άμφιά τους δεν μεταφέρουν μόνοι τους.Κάποιο πνευματικοπαίδι πρέπει να κρατάει το βαλιτσάκι, κάποιο άλλο το ιεραποστολικό υλικό, κάποιο άλλο την ομπρέλα ή το διπλωμένο ράσο τους.
Είναι οι Αρχιμανδρίτες με τα άβουλα πνευματικοπαίδια τους.

Ένας αγιορείτης μοναχός, αναφερόμενος στην επίμονη αναζήτηση του πιστού λαού να συναντήσει ενάρετους γέροντες και να τους εμπιστευθεί τα προβλήματά του, τονίζει ότι δημιουργείται συχνά ένα σοβαρό και δυσεπίλυτο πρόβλημα.  Γράφει: «Κάποιοι ανώριμοι, φιλόδοξοι, άπειροι, άγευστοι τελείως βασικών πνευματικών καταστάσεων κληρικοί εμφανίζονται ως γέροντες, ικανοποιώντας έτσι επιθυμίες, πάθη και φαντασίες. Το φαινόμενο είναι
αξιοπρόσεκτο και αξιοδάκρυτο. Νέοι, που δεν έκαναν ποτέ υπακοή, να ζητούν απόλυτη υπακοή από τα πνευματοπαίδια τους. Οι ίδιοι να ζουν μία ρηχή πνευματική ζωή και να επιβάλουν κανόνες αδύνατους γι’ αρχάριους. Να είναι υπεράγαν αυστηροί στους άλλους και ιδιαίτερα επιεικείς στους εαυτούς τους. Να θέλουν να κάνουν τις ενορίες μοναστήρια και να υποχρεώνουν τους ακολούθους τους σ’ ένα βαρύ τυπικό, μόνο και μόνο για να θαυμάζονται ως παραδοσιακοί και αυστηροί. Να δημιουργούν φανατικούς, δεσμευμένους, ανελεύθερους οπαδούς. Να ταλαιπωρούν τελικά ψυχές και να τις καθυστερούν από την πραγματική πνευματική τους ανάβαση, καθυστερώντας στην ενασχόληση περιττών και κουραστικών λεπτομερειών» 


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΜΑΣ BLOG

Συνέδριο με θέμα: «Η Β΄ Βατικανή Σύνοδος και η Ορθόδοξος Εκκλησία»

Το Συνέδριον επί του θέματος «Η Β  Βατικανή Σύνοδος και η Ορθόδοξος Εκκλησία» ωργανώθη υπό του Μεταπτυχιακού Ινστιτούτου Ορθοδόξου Θεολογίας, εν συνεργασία μετά της Θεολογικής Σχολής του πανεπιστημίου του Φριβούργου, την 17ην και την 18ην Οκτωβρίου 2013 εις το Ορθόδοξον Κέντρον του Οικουμενικού Πατριαρχείου εν Σαμπεζύ Γενεύης
Το εν λόγω Συνέδριον ήτο το πρώτον, το οποίον εξήτασε την ιδιαιτέραν συμβολήν και επιρροήν των ορθοδόξων θεολόγων, ενώ υπεγράμμισε την σπουδαιότητα αυτού δια την προσέγγισιν των δύο Εκκλησιών, αφού εγένετο ούτω μέρος των πολυπληθών εκδηλώσεων  επί τη συμπληρώσει πενήκοντα ετών από της συγκλήσεως της μείζονος αυτής Συνόδου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, η οποία ήτο  καθοριστική τόσον δια τον εσωτερικόν βίον αυτής, όσον και δια τας σχέσεις της μετά των άλλων Εκκλησιών και με τον κόσμον.
Η Α. Θ. Π.  Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος εις αποσταλέν Μήνυμα δια την έναρξιν του Συνεδρίου συνεχάρη το Ινστιτούτον «δια την αξιέπαινον πρωτοβουλίαν διοργανώσεως μιας ακόμη σημαντικής θεολογικής συνάξεως», λαμβάνων δε υπόψιν την σημαντικήν συμβολήν της Β  Βατικανῆς συνόδου εις την προσέγγισιν των Εκκλησιών, υπενεθύμισεν ότι «η γνησία θεολογία δεν είναι αμυντική, δεν φοβείται τον διάλογον», αλλ’ αντιθέτως «τον επιζητεί και τον καλλιεργεί», διότι η σχέσις μεταξύ της παραδοσιακότητος και της επικαιρότητος προς τον σύγχρονον κόσμον «είναι εγγύησις της αυθεντικότητος της θεολογικής εργασίας».
Υπό το πνεύμα αυτό διεξήχθησαν αι εργασίαι του Συνεδρίου, εις το οποίον συμμετείχον διαπρεπείς ορθόδοξοι και ρωμαιοκαθολικοί, ωργανώθησαν δε εις επί μέρους συνεδρίας, καλυπτούσας διαφορετικά θέματα με τα οποία ησχολήθη η Β  Βατικανή Σύνοδος δια την σχέσιν με την Ορθόδοξον Εκκλησίαν.
sampezi0
Εις την εισαγωγικήν του Ομιλίαν, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ελβετίας κ. Ιερεμίας υπεγράμμισε  την καινοτομίαν την οποίαν εισήγαγεν η Β  Βατικανή Σύνοδος δια την Ρωμαιοκαθολικήν Εκκλησίαν ως προς τας σχέσεις της με την Ορθόδοξον Εκκλησίαν και προς τας Προτεσταντικάς κοινότητας, ως και την θεμελιώδη σημασίαν δι’ αυτάς του συντάγματος Περί Εκκλησίας (Lumen Gentium) και του διατάγματος περί Οικουμενισμού (Unitatis redintegratio).
Επιδή λοιπόν η μεγάλη συμβολή της Β  Βατικανῆς Συνόδου υπήρξεν ακριβώς το άνοιγμα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας προς τας άλλας Εκκλησίας και την Οικουμενικήν κίνησιν, πολλαί υπήρξαν αι εισηγήσεις αι οποίαι ανεφέροντο εις αυτήν την προοπτικήν της Συνόδου.
Ο Μητροπολίτης του Οικουμενικού πατριαρχείου Γέρων Χαλκηδόνος κ. Αθανάσιος παρουσίασε τας θεαματικάς χειρονομίας των Εκκλησιών Ρώμης και Κων/πόλεως αναφορικώς προς την ενότητα των χριστιανών από τ[ςη συγκλήσεως της Β  Βατικανῆς Συνόδου.
Ο κ. Γεώργιος Λαιμόπουλος, αναπληρωτής Γενικός Γραμματεύς του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ), ανεφέρθη εις τας σχέσεις της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας μετά του ΠΣΕ ως εξελίχθησαν μετά την Β  Βατικανήν σύνοδον, ως και εις την ενεργόν συμμετοχήν αυτής εις την Επιτροπήν «Πίστις και Τάξις».
sampezi1
Η καθηγήτρια Dagmar Heller της Επιτροπής Πίστις και Τάξις και του Οικουμενικού Ινστιτούτου του Bossey,  ανέδειξε από πλευράς της εις ποία σημεία η Β  Βατικανή Σύνοδος ετροποποίησε τας σχέσεις της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας προς τας Μετερρυθμισμένας Εκκλησίας, το γεγονός δε αυτό επέτρεψεν την έναρξιν ενός διμερούς Θεολογικού διαλόγου, ο οποίος κατέληξεν, μεταξύ άλλων, εις την κοινήν  δήλωσιν περί της δικαιώσεως δια της πίστεως.
Υπό το πνεύμα αυτό, ο εφημέριος του μητροπολιτικού ναού του Φριβούργου π.  Claude Ducarroz παρουσίασεν το κείμενον της ομάδος Dombes, αποτελουμένης από ρωμαιοκαθολικούς και προτεστάντας επί του θέματος «Η Μαρία εις το σχέδιον του Θεού και η κοινωνία των αγίων».
Η κ. Astrid Kaptijn ανεφέρθη ιδιαιτέρως εις την συμβολήν των ρωμαιοκαθολικών ανατολικών Εκκλησιών εις την Β  Βατικανήν Σύνοδον, γεγονός το οποίον απετέλεσεν ευκαιρίαν δια την ίδιαν προκειμένου να επικεντρωθή κυρίως εις το περί των ρωμαιοκαθολικών εν Ανατολή Εκκλησιών διάταγμα και τον νέον Κώδικα του ανατολικού Κανονικού δικαίου. 
Η Β  Βατικανή Σύνοδος  προεκάλεσεν επίσης το άνοιγμα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας προς τον κόσμον.
Διο και ο καθηγητής του Ινστιτούτου κ. Κωνσταντίνος Δεληκωσταντής επεκέντρωσε την εισήγηση επί του ζητήματος περί των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και έδειξεν το τρόπον δια του οποίου η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία κατέληξεν  να αποδεχθή τα ανθρώπινα δικαιώματα ως κεντρικής σημασίας ζήτημα δια την εν τω κόσμω μαρτυρίαν της, λησμονούσα το πλαίσιον  αντικληρικαλισμού και αθεΐας εις την σύνταξιν και την ψήφισιν αυτών.
sampezi2
Ο καθηγητής ανεφέρθη  εις την εξέχουσαν θέσιν των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εξετάζων την θέσιν αυτών εις το κοινωνικόν δόγμα της συγχρόνου Ορθοδόξου Εκκλησίας, ως και εις τας διαστάσεις μεταξύ της συγχρόνου και της χριστιανικής ελευθερίας, διο και αι τρεις γενεαί ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκφράζονται ως μία εξέλιξις των αρχών της ελευθερίας προς την ισότητα, και της ισότητος προς την αδελφωσύνην η την αλληλεγγύην. 

Επειδή λοιπόν μείζον έργον της Β  Βατικανῆς Συνόδου υπήρξεν το σύνταγμα περί  Εκκλησίας (Lumen Gentium), μεγάλος μέρος  των εργασιών του Συνεδρίου αφιερώθη εις ζητήματα εκκλησιολογικής και κανονικής φύσεως.
Ο ρωμαιοκαθολικός αρχιεπίσκοπος  Λωζάννης, Γενεύης και Φριβούργου   Charles Morerod επραγματεύθη την έννοιαν των Αδελφών Εκκλησιών, η οποία κατέστη δυνατή δια της Β  Βατικανῆς Συνόδου, ως και τας διαφόρους ερμηνείας, τας οποίας δύναται να έχη ο όρος αυτός, ως άλλωστε και η έκφρασις «subsistit in» του συντάγματος Lumen Gentium, όπου αναφέρεται  ότι η Μία Εκκλησία ευρίσκεται εν τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, δια της παραλλήλου αναγνωρίσεως του μυστηριακού βίου και των μη ευρισκομένων εις τους κόλπους αυτής χριστιανικών κοινοτήτων, ιδιαιτέρως δε της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Η έννοια αυτή θέτει επίσης το ζήτημα των ορίων της Εκκλησίας, τα οποία, εκ των κανονικών ορίων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, διευρύνονται, δια του έργου της Β  Βατικανῆς Συνόδου, εις τα ευρύτερα χαρισματικά όρια.
Το ζητήμα αυτό επραγματεύθη ο καθηγητής Joseph Famérée, κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του πανεπιστημίου της Λουβαίν, ο οποίος παρουσίασε εις μίαν συγκριτικήν μελέτην αφ’ ενός μεν την συμβολήν του Lumen Gentium (1964), αφ’ετέρου δε τας σκέψεις του ορθοδόξου θεολόγου Georges Florovsky εις εν πρωτοποριακόν άρθρον του περί των ορίων της Εκκλησίας, εκδοθέν το 1933. 
sampezi3
Ο καθηγητής Hervé Legrand του Καθολικού Ινστιτούτου των Παρισίων συνέβαλε τα μέγιστα εις τας εργασίας του Συνεδρίου, αναδεικνύων  με ποίον τρόπον το πλαίσιον και η αρχική σημασία του πρωτείου και του αλαθήτου του πάπα, ως αυτά καθωρίσθησαν υπό της Α  Βατικανῆς Συνόδου, επανεξετάσθησαν και εξισορροπήθησαν υπό της Β  Βατικανῆς Συνόδου, υπογραμμίζων ταυτοχρόνως και την ατυχή επανεργοποίησιν μιας ερμηνείας μαξιμαλιστικής των εν λόγω εννοιών επί πάπα Ιωάννου-Παύλου Β .
Ο πρεσβύτερος Eric Besson του Studium Κανονικού Δικαίου της Λυών παρουσίασε τους ιδιαιτέρους τρόπους, με τους οποίους νοείται και ασκείται η συνοδικότητα εις την Ανατολήν και εις την Δύσιν, ήτοι εις τους κόλπους τόσον της Ορθοδόξου, όσον και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
Ο καθηγητής και κοσμήτωρ του Ιντιτούτου Βλάσιος Φειδάς ετόνισε την σημασίαν της άρσεως των Αναθεμάτων του 1054, το 1965, από κανονικής επόψεως και υπέμνησεν ότι  αι σχέσεις της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας επέστρεψαν εις το καθεστώς του Σχίσματος των δύο Σεργίων (1014), ήτοι ευρίσκονται πλέον  υπό καθεστώς όχι τετελεσμένου σχίσματος, αλλά διακοπής της εκκλησιαστικής κοινωνίας (ακοινωνησία), διο και το γεγονός αυτό ανοίγει νέας προοπτικάς εις τον διμερή Θεολογικόν διάλογον μεταξύ των δύο Εκκλησιών, ο οποίος δύναται να οδηγήση  και εις την αποκατάστασιν της εκκλησιαστικής κοινωνίας.
sampezi5
Ο καθηγητής Job Getcha έδειξε από πλευράς του με ποίον τρόπον αφ’ ενός μεν η λειτουργική κίνησις της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και η συμβολή των ορθοδόξων θεολόγων του Ινστιτούτου του Αγ. Σεργίου των Παρισίων, μεταξύ των οποίων ο Nicolas Afanassief, αφ’ ετέρου η ενεργός συμμετοχή παρατηρητών ορθοδόξων θεολόγων εις την Β  Βατικανήν Σύνοδον, συνέβαλον εις την αποδοχήν μιας «ευχαριστιακής εκκλησιολογίας», η οποία συνδέει την Εκκλησίαν με την Ευχαριστίαν τόσον δια του περί Λειτουργίας συντάγματος (Sacrosanctum concilium), όσον και δια του  Lumen Gentium.
Τοιουτοτρόπως, η Β  Βατικανή Σύνοδος ηδυνήθη να διευρύνη  τα όρια της Εκκλησίας και να διαλεχθή με τους άλλους χριστιανούς,  ομιλούσα πλέον περί «εκκλησιολογίας της κοινωνίας».
Υπό του Συνεδρίου εξητάσθη επίσης η ψηφισθείσα υπό της Συνόδου λειτουργική μεταρρύθμισις εις το Sacrosanctum concilium.
Ο Isaia Gazolla, καθηγητής του ανωτάτου Ινστιτούτου Λειτουργικής του Καθολικού Ινστιτούτου των Παρισίων, παρουσίασε τα μεγάλα βήματα λειτουργικής μεταρρυθμίσεως, όπως αυτή διετυπώθη εις την νεωτέραν έκδοσιν του Ordo missae το 1969, εις την οποίαν παρατηρούμεν μία αδιαμφισβήτητον  επίδρασιν του πλούτου της χριστιανικής Ανατολής.
Επέμεινεν ειδικώτερον εις την σπουδαιότητα, η οποία απεδόθη εις την Αγίαν Γραφήν, εις το Κήρυγμα και εις την οικουμενικήν προσευχήν (συναπτές, εκτενείς δεήσεις) εις την κοινωνίαν από δύο στοιχεία και εις την συλλειτουργίαν κατά την θείαν Λειτουργία.
Ο Michel Mallèvre, Διευθυντής του Κέντρου Istina και αρχισυντάκτης του ομωνύμου περιοδικού, υπεγράμμισε το βάρος, το οποίον εδόθη εις την λειτουργικήν μεταρρύθμισιν δια τους δύο πόλους της Λειτουργίας, οι οποίοι είναι ο Λόγος και τα Μυστήρια, υπενθυμίζων ότι η  ενότης του Λόγου και των Μυστηρίων κατέληξαν εις την εξάλειψιν από την Σύνοδον του φόβου να τεθούν εις το ίδιον επίπεδον η Τράπεζα του Λόγου και η ευχαριστιακή Τράπεζα, αι οποίαι από κοινού τρέφουν τους χριστιανούς.
sampezi6
Ο π. Nicolas Ozoline, κοσμήτωρ του Ινστιτούτου του Αγ. Σεργίου, εξέφρασε την λύπην του δια το γεγονός ότι η εικών ήτο ο μεγάλος απών εις τα κείμενα της Συνόδου και της λειτουργικής μεταρρυθμίσεως.
Όπως επεσήμανεν ο Οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος εις το Μήνυμα αυτού, ως και ο Σεβ. Μητροπολίτης Ελβετίας κ. Ιερεμίας εις την εισαγωγικήν του Ομιλίαν, η Β  Βατικανή Σύνοδος έλαβε χώραν την ίδιαν περίοδον, κατά την οποίαν η Ορθόδοξος Εκκλησία ήρχισεν να προετοιμάζη την Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον αυτής. 
Δια τούτο, το ζήτημα της προετοιμασίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας ανεφέρθη πολλάς φοράς κατά την διάρκειαν των εργασιών του Συνεδρίου.
Ο Νοël Ruffieux του Φριβούργου προσεπάθησε να προβάλη δια ποίου τρόπου η Ορθόδοξος Εκκλησία θα ηδύνατο να χρησιμοποιήση ως πρότυπον εν μέρος της εν λόγω Συνόδου δια την ιδικήν της, εννοών προφανώς ζητήματα προετοιμασίας,  τάξεως και υποδοχής.
Συμπερασματικώς, εν τω Συνεδρίω, πολλοί εκ των ομιλητών υπεγράμμισαν την χαράν των δια την συμμετοχήν εις εν Συνέδριον κατά το οποίον απεδείχθη ότι η Β  Βατικανή Σύνοδος εδημιούργησε  χώρον  εμπιστοσύνης και διαλόγου μεταξύ των Εκκλησιών μετά από πολλούς αιώνας σκληράς πολεμικής.
Υπό το πνεύμα αυτό, η Β  Βατικανή Σύνοδος ήτο εν ιστορικόν γεγονός δια το σύνολον της χριστιανοσύνης, διότι εκφράζει την αρχήν μιας προσεγγίσεως μεταξύ των χριστανών.
Βεβαίως, αυτή η διαδικασία θα  είναι μακρά και απαιτεί από πλευράς μας υπομονήν, αλλά επιτρέπει να γνωρισθώμεν αμοιβαίως καλλίτερον και να αποκτήσωμεν κριτικόν βλέμμα και δι’ ημάς τους ιδίους.
Το γεγονός να ζώμεν από κοινού επιτρέπει να ανακαλύψωμεν ποίοι είμεθα και να εύρωμεν τον χρόνον δια την επίλυσιν των παρεξηγήσεων, επί τη βάσει της κοινής Παραδόσεως των πρώτων αιώνων.

ΠΗΓΗ: ''ΡΟΜΦΑΙΑ. GR''

Ὁ γ. Ἀγάθων τῆς Κωνσταμονίτου ὁμιλεῖ γιὰ τὴν αἵρεση τοῦ Παπισμοῦ, γιὰ τὸν Πατριάρχη καὶ τὸν γ. Ἐφραίμ Φιλοθεΐτη


Ἁγιορεῖτες, ἀλλὰ καὶ ἐν τῷ κόσμῳ Γέροντες καὶ κληρικοί, σιωποῦν γιὰ τὴν πραγματοποιούμενη  Ἕνωση τῶν «Ὀρθοδόξων» Οἰκουμενιστῶν μὲ τοὺς Παπικούς· Ἕνωση –ποὺ κατὰ τὸν γέροντα Ἐφραίμ– ἔχει γίνει μυστικά! Γνωρίζουν πὼς ὅσο ἀντιδροῦν οἱ πιστοί, ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸν ὁρίζοντα ἡ φανερὴ Ἕνωση. Καὶ ἐνῶ τὸ γνωρίζουν καὶ τὸ διακηρύσσουν δημοσίως δὲν ἀντιδροῦν, ἀφήνοντας τοὺς ἀγνοοῦντας πιστοὺς νὰ γίνονται θύματα τῆς ἀγαπολογίας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ περιμένουν παθητικὰ τὴν τελικὴ ἐπίθεση τοῦ ἐχθροῦ, δηλαδὴ τὴν ἐπικράτηση τῆς παναιρέσεως ποὺ ἑτοιμάζει τὴν ἔλευση  τοῦ Ἀντιχρίστου, ὁ ὁποῖος θὰ ἔρθει μετὰ τὴν Ἕνωση!

Στὸ διαδίκτυο ἁλιεύσαμε τὸ παρακάτω κείμενο μὲ τὸ Video ποὺ τὸ συνόδευε. Πρόκειται γιὰ μιὰ ὁμιλία-συζήτηση τοῦ γέροντος Ἀγάθωνος, Καθηγουμένου τῆς Ἱ. Μ. Κωνσταμονίτου γιὰ τὸν Παπισμό, τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τὶς θέσεις ἐπ’ αὐτῶν τοῦ γέροντα Ἐφραίμ τοῦ Φιλοθεΐτη. Τὸ παραθέτουμε, μαζὶ μὲ τὸ ἀπομαγνητοφωνημένο κείμενο.

π. Νικόλαος Μανώλης: «Ο Γέροντάς μου, Καθηγούμενος της Ι. Μονής Κωνσταμονίτου, γέρων Αγάθων, ομιλεί στην ενορία μας. Απόσπασμα 3 (video). Στα πλαίσια του κατηχητικού μαθήματος φοιτητών και ενηλίκων του πρωτοπρεσβυτέρου Νικολάου Μανώλη, στον Ιερό Βυζαντινό Ναό Προφήτου Ηλιού Θεσσαλονίκης, εκτάκτως τον Νοέμβριο του 2008, μας τίμησε με την παρουσία του, ο καθηγούμενος της Ι. Μονής Κωνσταμονίτου Αγίου Όρους, πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης γ. Αγάθων. Κατόπιν παρακλήσεώς μας, ομίλησε στη σύναξη. Στο συγκεκριμένο σύντομο απόσπασμα ομιλεί για την αίρεση του Παπισμού».

Ἡ Ὁμιλία - Συζήτηση
π. Ἀγάθων: Ὁ Πάπας (ὁ Παπισμὸς) εἶναι αἵρεσις, δὲν ἔχει σχέση καμιὰ μὲ τὴν Ὀρθοδοξία ἀπὸ τὸ σχίσμα ποὺ ἔγινε τὸ 1054... Πολὺ καλὰ γνωρίζετε, πὼς δύο παρατάξεις ὑπάρχουν ἐπάνω στὸν οὐρανό, ἢ Παράδεισος ἢ κόλαση. Μεσάζων δὲν ὑπάρχει. Ἢ θὰ εἶσαι Ὀρθόδοξος, ἤ, ἐὰν δὲν εἶσαι Ὀρθόδοξος, εἶσαι γιὰ τὴν κόλαση.
Ἀκροατής: Σωτηρία δὲν ἔχει.
π. Ἀγάθων: Δὲν ὑπάρχει σωτηρία. Αὐτὰ εἶναι ξεκάθαρα. Ὄχι ἡμίμετρα, αὐτὰ ποὺ γίνονται σήμερα μὲ τόν (σ.σ. δὲν ἀναφέρει ὄνομα, ἀλλὰ ἀπὸ τὴ συνέχεια φαίνεται ὅτι ἐννοεῖ τὸν πατριάρχη Βαρθολομαῖο), ποὺ τὰ κάνει πλακάκια καὶ σάλτσα, ἂς ποῦμε. Ἦλθε στὸ Ἅγιον Ὄρος, πρὶν πάει ὁ Πάπας, γιὰ νὰ καλύψει (ὅσα ἔγιναν στὸ Φανάρι τὸ 2006). Μετά, ποῦ νὰ παρουσιασθεῖ, τί νὰ πεῖ; Τί νὰ πεῖ; Ὅταν βγῆκε ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, πῆγε, ἀγκάλιασε τὸν Πάπα, ἤμουν ἔξω (ἀπὸ τὸ Ὄρος) καὶ τὸ εἶδα στὴν τηλεόραση προσωπικά, καὶ τρία εἰκοσιτετράωρα εἶχα νὰ κοιμηθῶ– ὅταν τὸν εἶδα νὰ βγαίνει ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα καὶ νὰ πάει ν’ ἀγκαλιάζει τὸν Πάπα, μέσα μου εἶπα: αὐτός ἴχνος, μὰἴχνος, δὲν εἶχε ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, κεῖ μέσα ποὺ βρισκότανε; Ἂν εἶχε κάτι, ἔστω καὶ τὸ ἐλάχιστο, δὲν θὰ ἔκανε αὐτὴ τὴν κίνηση. Εἶναι φοβερό. Φοβερό. Φοβερό.
Εἴπαμε, ἢ κόλαση ἢ Παράδεσος. Δὲν ὑπάρχει ἄλλη λύση. Ἐφόσον δὲν εἶσαι μὲ τὴν Ὀρθοδοξία δὲν τὸ συζητᾶμε. Νὰ κάνουμε τί; Ἐν ὀνόματι τοῦπασαλείμματος “ἀγάπη”! Μὲ ποιόν;
Θὰ μὲ κοροϊδέψεις ἐμένα. Τὸ Θεὸ (ὅμως) θὰ τὸν κοροϊδέψεις; Τοὺς Ἁγίους Πατέρες θὰ τοὺς κοροϊδέψεις; Οἱ Πατέρες πῆραν θέση· ἀπὸ τὸ 1054 πῆραν θέση. Χωρίσαν τὰ τσανάκια τους. Ὀρθοδοξία καὶ Καθολικοί. Ὁ Πάπας; δὲν τὸ συζητᾶμε, δὲν τὸ συζητᾶμε, δὲν ὑπάρχει συζήτησις. Τώρα ὅμως, μὲ τὶς κινήσεις αὐτές, πάει τώρα νὰ κάνει πασαλείμματα, σὲ ποιόν;
π. Νικόλαος: Ἡ ἕνωση ἔγινε, γέροντα.
π. Ἀγάθων: Σ’ αὐτούς, ὅπως μοὖπε ὁ δικός μου ὁ γέροντας (ὁ δικός μου ὁ γέροντας εἶναι στὴν Ἀμερική, ὁ π. Ἐφραίμ), ἐμένα μοῦ εἶπε· γι’ αὐτοὺς  –μοῦ λέει–  ἡ Ἕνωση ἔγινε, ἁπλούστατα προσπαθοῦν (νὰ πᾶνε) ἀπὸ τὸ 100, στὰ 90, στὰ 80, στὰ 70, στὰ 60...
Ἀκροατής: Νὰ τὸ κλωσσήσουν, γέροντα.
π. Νικόλαος: Νὰ μὴν ὑπάρχουν ἀντιδράσεις.
π. Ἀγάθων: (Ναί). Νὰ ἔχουν πιὸ λίγες ἀντιδράσεις. Ξέρουν ὅτι θὰ ὑπάρχουν ἀντιδράσεις. Δὲν τὸ συζητοῦμε αὐτό. Ἀλλὰ προσπαθοῦν νὰ ἔχουν ὅσο γίνεται πιὸ λιγότερες ἀντιδράσεις.
Ἀκροάτρια: Τὸν κόσμο, ὅμως, γέροντα, μποροῦν νὰ τὸν κοροϊδέψουν, γιατὶ ὁ κόσμος ἔχει ἄγνοια. Ἔτσι δὲν εἶναι;
π. Ἀγάθων: Ναί, ὁπωσδήποτε. Ὁ κόσμος ἔχει ἄγνοια. Αὐτὸ σὲ μᾶς δὲν ἰσχύει, ὅπως εἴμαστε ἐμεῖς ἐδῶ πέρα καὶ τὰ πράγματα τὰ ψιλοκοσκινίζουμε καὶ εἴμαστε λίγο πιὸ ἐνημερωμένοι. Οἱ ἄσχετοι, ἂς ποῦμε, ποὺ θὰ πᾶνε Χριστούγεννα-Πάσχα καὶ τὸ Δεκαπενταύγουστο στὴν Ἐκκλησία, ἐκεῖνοι οὔτε ποὺ καταλαβαίνουν. Λένε, καὶ τί διαφορὰ ἔχουμε, πάτερ;
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Γέροντα, δὲν εἶναι θέμα Συνόδου αὐτό; Εἶναι θέμα Συνόδου. Νὰ βγεῖ ἡ Σύνοδος καὶ νὰ πεῖ, αὐτό εἶναι κάλπικο, δὲν περνάει ἐδῶ μέσα.
π. Ἀγάθων: Ἠλία, ποιός θὰ μιλήσει;
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Συγγνώμη. Ὁ Πειραιῶς.
π. Ἀγάθων: Ἕνας (εἶναι), ἕνας.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Τὸ βούλωσε κι αὐτός...
π. Ἀγάθων: Τί νὰ κάνει ὁ ἕνας...
π. Νικόλαος: Δὲν τὸ βούλωσε.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Τὸ βούλωσε, ἀστειευόμαστε τώρα.
π. Ἀγάθων: Ὄχι, δὲν τὸ βούλωσε, ἁπλούστατα τί νὰ κάνει ὁ ἕνας. Ὅταν ὑπάρχουν τόσοι Ἱεράρχες, ὁ Σεραφείμ, πῶς τὸν λένε;
π. Νικόλαος: Σεραφείμ.
π. Ἀγάθων: Δὲν τὸ βούλωσε, ἀλλὰ εἶναι ἕνας, τί νὰ κάνει;
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Κι ὁ Παπαφλέσσας ἕνας ἦταν, πῆγε στὸ Μανιάκι.
π. Νικόλαος: Ἔ, κι αὐτὸς (ὁ Σεραφείμ) ξεσήκωσε αὐτὴ τὴ στιγμή, αὐτὲς τὶς θέσεις ποὺ πῆρε.
π. Ἀγάθων: Νομίζω ὅτι πῆρε θέση, ἀπήντησε.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Ἀπήντησε, γέροντα, ἀλλὰ δὲν προ-χώ-ρη-σε.
π. Ἀγάθων: Ἐσύ, πὼς θὰ ἤθελες, δηλαδή.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Ἐγὼ θἄκανα ἐπανάσταση. Γέροντα, μέ συχωρεῖτε, ἀλλὰ εἶναι σοβαρὸ τὸ θέμα. Εἴπατε: Κόλαση καὶ Παράδεισος. Τί κάνει ἡ Ἁγία Σύνοδος...
π. Ἀγάθων: Αὐτὸ ποὺ λὲς εἶναι θεωρία.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Σκληρὴ ἡ καλογερική, γέροντα.
π. Ἀγάθων: Δὲν εἶναι σκληρή. ...Ἄλλο νὰ εἶσαι στὰ πράγματα ἐπάνω καὶ ἄλλο νὰ εἶσαι ἔξω. Ἔχει διαφορά. Ἔχει διαφορά. Θὰ ‘ρθεῖ ὅμως τὸ πρᾶγμα, βράζει τὸ καζάνι.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Βράζει, ἀλλὰ ὁ κόσμος -φο-μοι-ώ-νε-ται, κλωσσίζεται, κλωσσίζεται.
π. Ἀγάθων: Ὄχι, Ἠλία, αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι πιστεύουνε, τὸ πιστεύουνε. Δηλαδή, αὐτὸ ποὺ πιστεύει ὁ Σεραφεὶμ τὸ πιστεύει. Τὸ ἔδειξε στὴν πράξη ὁ ἄνθρωπος, καὶ ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ εἶναι ἕτοιμος, εἴμαστε ἕτοιμοι κοντά του, ἂς ποῦμε, νὰ πάρουμε θέση, ἀλλὰ νὰ ὡριμάσει. Παίρνω τὸν δικό μου (τὸν π. Ἐφραίμ) στὴν Ἀμερική, μοῦ λέει, ὄχι.
Ἀκροατὴς (Ἠλίας): Ὄχι ἀκόμη.
π. Νικόλαος: Εἶδες, περιμένει.
π. Ἀγάθων: (Μοῦ εἶπε), ἄφησε τὸν ἐχθρὸ νὰ ‘ρθεῖ πιὸ κοντά.
Ἀλλος ἀκροατής: Εἶπε, γέροντα, νὰ κάνει πρῶτα ὁ ἐχθρὸς τὴν ἐπίθεση.
π. Ἀγάθων: Ὄχι, ἐμένα μοῦ εἶπε, ἄφησε νὰ ‘ρθεῖ πιὸ κοντά. Γι’ αὐτοὺς τὰ πράγματα εἶναι ἡ Ἕνωση. Γι’ αὐτοὺς ἡ Ἕνωση ἔχει γίνει, ἔτσι μοῦ εἶπε. Ἁπλούστατα ἐσένα θὰ σοῦν βροῦν μιὰ πρόφαση. Κι ὅπως βρήκανε μετά. Βρῆκαν πρόφαση ὅτι πῆγε ὁ...
π. Νικόλαος: Ναί, δικαιολογήθηκαν.
π. Ἀγάθων: Ἄν γίνει ἡ Ἕνωση, τότε εἶναι πολὺ πλησίον. Ἂν γίνει αὐτὸ τὸ πρᾶγμα τὸ τέλος πλησιάζει ὕστερα.

Σχόλια – Ἐρωτήματα:
Μετὰ τὴν δημοσίευση αὐτῆς τῆς ὁμιλίας-συνομιλίας, σκέφτηκα τὰ ἑξῆς:
Οἱ Οἰκουμενιστὲς –σύμφωνα μὲ τὴν τοποθέτηση τοῦ γέροντος Ἐφραίμ–ἔχουν κάνει τὴν Ἕνωση καὶ προσπαθοῦν νὰ τὴν ἐμπεδώσουν στὸ λαό, νὰ κάμψουν τὴν ἀντίσταση τῶν λίγων ποιμένων καὶ ὅσων πιστῶν τοὺς ἀκολουθοῦν. Ἐπιδιώκουν νὰ προβάλλονται ἀπὸ τοὺς πιστοὺς –μὲ τὴν πάροδο τοῦ χρόνου– ὅλο καὶ λιγότερες ἀντιδράσεις. Νὰ ἀποδέχονται ὅλο καὶ περισσότεροι τοὺς Οἰκουμενιστὲς ἡγέτες ὡς Ὀρθόδοξους καθοδηγητές!
Ξεκίνησαν τὸ σχέδιο περὶ Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν ἐδῶ καὶ δεκαετίες. Τότε οἱ Ὀρθόδοξοι, ἀκολουθοῦντες τὴν Εὐαγγελικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐντολὴ«αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ», δὲν διεννοοῦντο νὰ ὀνομάσουν «ἀδελφὲς Ἐκκλησίες» τὶς αἱρέσεις, καὶ ἀρνοῦνταν τὸν ὅρο Ἕνωση τῶν «Ἐκκλησιῶν». Γιατὶ πίστευαν μὲ συνέπεια ὅ,τι καὶ ὁμολογοῦσαν: πίστη, δηλαδή, εἰς «Μίαν» Ἐκκλησίαν καὶ ἄρα, ἐπιστροφὴ τῶν αἱρετικῶν ἐν μετανοίᾳ στὴν «Μία» Ἐκκλησία. Τώρα, ὅμως, ὅλη αὐτὴ ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση πετάχτηκε στὰ σκουπίδια καὶ ὅπως εἶπε ὁ γέρων Ἐφραὶμ –κατὰ τὸν π. Ἀγάθωνα– «ἡ Ἕνωση ἔγινε», καὶ προσπαθοῦν νὰ τὴν ἐπιβάλλουν προοδευτικά: ἀπὸ τὸ «100 προχώρησαν στὰ 90, στὰ 80, στὰ 70, στὰ 60»...(Σήμερα δὲ ἴσως νὰ τὸ ἔχουν φτάσει στὸ 40, τὸ 30 ἢ καὶ τὸ 20).
Καὶ παρ’ ὅλα αὐτά, ὁ π. Ἀγάθων ἰσχυρίζεται ὅτι ὁ γέροντας Ἐφραὶμ συμβουλεύει, νὰ μὴ προβοῦμε σὲ διαφορετικοῦ τύπου ἀντιδράσεων, νὰ περιμένουμε κι ἄλλο νὰ ὡριμάσει τὸ πρᾶγμα: «Ὄχι ἀκόμη, λέγει. Ἄφησε τὸν ἐχθρὸ νὰ ‘ρθεῖ πιὸ κοντά». Ἄφησε «νὰ κάνει πρῶτα ὁ ἐχθρὸς τὴν ἐπίθεση».
Παρόμοια ἀκούσαμε νὰ λέγει καὶ ὁ π. Γεώργιος Μεταλληνός, ἀλλὰ καὶ ἄλλοι πατέρες. Πολλοὶ ἀπ’ αὐτούς, μάλιστα, λένε ὅτι στηρίζονται στὴν γνώμη τοῦ γέροντα Ἐφραίμ, ὁ ὁποῖος εὑρίσκεται στὴν ἄλλη ἄκρη τοῦ Ἀτλαντικοῦ, ὑπηρετεῖ ἐκεῖ ἄλλο ἱεραποστολικὸ ἔργο, ἀντιμετωπίζει ἐκεῖ ἄλλες συνθῆκες, ἐφαρμόζει ἐκκλησιαστικὴ οἰκονομία γιὰ τὰ ἐκεῖ δεδομένα καὶ δὲν ἔχει τὶς γνώσεις καὶ τὴν εὐθύνη τὴν δική μας, γιὰ τὸν χῶρο μας.
Ἡ εὐθύνη ποὺ προκύπτει γιὰ μᾶς, προκύπτει ἀπὸ τὴν ὕπαρξη στὸν ἑλλαδικὸ καὶ εὐρωπαϊκὸ χῶρο, ἄλλων δεδομένων. Ἐμεῖς, δηλαδή, βλέπουμε καθημερινά: τὶς ἀνεξέλεγκτες καὶ ἀμέτρητες πλέον συμπροσευχὲς μὲ τοὺς αἱρετικούς· τοὺς διαλόγους «ἀγάπης» ἐν τῷ ψεύδει καὶ τῇ σκοπιμότητι· τὶς Ἡμερίδες ἐξοικειώσεως μὲ τὶς αἱρέσεις· τὶς παραχωρήσεις Ναῶν τῶν αἱρετικῶν στοὺς Ὀρθόδοξους καὶ ἀντίστροφα· τὶς ἀπὸ κοινοῦ τελέσεις ἀκολουθιῶν μὲ αἱρετικούς· τὶς ἐπιδόσεις ἀπὸ Πατριάρχες Κορανίου σὲ μουσουλμάνους καὶ τὸ στεφάνωμα μὲ μίτρα τοῦ αἱρετικοῦ Κόπτη Πατριάρχη ἀπὸ «ὀρθόδοξο» Πατριάρχη· τὶς ψευδενώσεις μὲ τοὺς μονοφυσίτες καὶ Κόπτες σὲ Ἀντιόχεια καὶ Ἀφρική. Ἐμεῖς ἐδῶ, ἐπίσης, βλέπουμε καὶ ἀνακαλύπτουμε καθημερινα ὅλο καὶ νέες αἱρετικὲς ἐνέργειες, καινοφανεῖς θεολογικὲς διατυπώσεις καὶ θεωρίες ἀπὸ τοὺς πρωτεργάτες τῶν Οἰκουμενιστῶν (Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, μητροπολίτη Περγάμου κ. Ἰω. Ζηζιούλα κ.ἄ.).
Μετὰ τὶς παραπάνω διαπιστώσεις-σκέψεις, κι ἂν ἦταν δυνατὸν νὰ φθάσει ἡ φωνή μας στὸν γέροντα Ἐφραίμ, θὰ τοῦ ὑποβάλαμε  τὰ ἑξῆς, βασανιστικὰ γιὰ μᾶς, ἐρωτήματα:
Ὅλα αὐτὰ ποὺ ἀποδίδονται σ’ αὐτόν, τὸν ἐκφράζουν; Εἶναι δικές του συμβουλὲς ἢ οἱ λόγοι του παρερμηνεύονται; Εἶναι δυνατὸν ὁ γέροντας Ἐφραὶμ νὰ συμβουλεύει ἀντίθετα ἀπὸ ὅ,τι ἡ Ἁγιοπνευματικὴ Ὀρθόδοξη Παράδοση γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῶν κεκριμένων αἱρετικῶν; Εἶναι δυνατὸν νὰ ἀδιαφορεῖ ὁ διδάσκαλος τῆς νοερᾶς προσευχῆς γιὰ τὴν ἐπικοινωνία καὶ ἀποδοχὴ τῶν «ὀρθόδοξων» Οἰκουμενιστῶν ὡς πνευματικῶν καθοδηγητῶν στὰ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως; Τὸ ὅτι δὲν ἔχουν καταδικασθεῖ ἀκόμα ἀπὸ Σύνοδο, μᾶς ἐπιτρέπει νὰ τοὺς ἀφήνουμε ἐλεύθερους νὰ διδάσκουν καὶ νὰ ἐφαρμόζουν τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ;
Καὶ δὲν θὰ προστεθεῖ αὐτὴ ἡ παράλειψη στὸ πλῆθος τῶν ἄλλων ἁμαρτημάτων μας; Δὲν θὰ καταλογισθεῖ αὐτὸ ὡς ἀτολμία ἢ δειλία ἀπὸ τὸ Θεό;



 Σημάτης Παναγιώτης


(AΡΘΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2013)


ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ