Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Ἡ θέωση ὡς σκοπός τοῦ ἀνθρώπου μέσα ἀπό τά μυστήρια τῆς Μίας, Ἁγίας Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ


Στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νὰ πετύχει τὴν θέωση, ἐπειδὴ ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι ἄκτιστος. Ὁ Θεὸς δὲν εἶναι μόνο οὐσία, ὅπως νομίζουν οἱ Δυτικοί, ἀλλὰ εἶναι καὶ ἐνέργεια. Ἐὰν ὁ Θεὸς ἦταν μόνο οὐσία, δὲν θὰ μπορούσαμε νὰ ἑνωθοῦμε, νὰ κοινωνήσουμε μαζί Του, διότι ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ εἶναι φοβερὴ καὶ ἀπρόσιτη στὸν ἄνθρωπο, κατὰ τὸ «οὐ γὰρ μὴ ἰδῆ ἄνθρωπος τὸ πρόσωπόν μου καὶ ζήσεται» (Ἐξ. λγ´, 20).
            Ἂς ἀναφέρουμε ἕνα κάπως σχετικὸ παράδειγμα ἀπὸ τὰ ἀνθρώπινα. Ἂν πιάσουμε ἕνα ἡλεκτρικὸ καλώδιο γυμνό, θὰ πεθάνουμε. Ὅταν ὅμως ἑνώσουμε μία λάμπα στὸ καλώδιο, φωτιζόμαστε. Τὴν ἐνέργεια τοῦ ἠλεκτρικοῦ ρεύματος τὴν βλέπουμε, τὴν χαιρόμαστε, μᾶς βοηθεῖ. Τὴν οὐσία του δὲν μποροῦμε νὰ τὴν πιάσουμε. Κάτι παρόμοιο, ἂς μᾶς ἐπιτραπεῖ νὰ ποῦμε, συμβαίνει καὶ μὲ τὴν ἄκτιστο ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ.
            Ἐὰν θὰ μπορούσαμε νὰ ἑνωθοῦμε μὲ τὴν οὐσία τοῦ Θεοῦ, θὰ γινόμασταν καὶ ἐμεῖς κατ᾿ οὐσίαν θεοί. Δηλαδή, ὅλα θὰ γινόντουσαν θεοί, θὰ ὑπῆρχε μία σύγχυση, καὶ τίποτε δὲν θὰ ἦταν οὐσιαστικὰ θεός. Ὅ,τι πιστεύουν, μὲ λίγα λόγια, στὶς ἀνατολικὲς θρησκεῖες, π.χ. στὸν Ἰνδουισμό, ὅπου ὁ θεὸς δὲν εἶναι προσωπικὴ ὕπαρξις, ἀλλὰ συγκεχυμένη δύναμις σκορπισμένη σ᾿ ὅλον τὸν κόσμο, καὶ στοὺς ἀνθρώπους καὶ στὰ ζῶα καὶ στὰ πράγματα (Πανθεϊσμός).
            Ἐὰν πάλι ὁ Θεὸς εἶχε μόνο τὴν ἀμέθεκτη θεία οὐσία χωρὶς τὶς ἐνέργειές Του, θὰ παρέμενε ἕνας θεὸς αὐτάρκης, κλεισμένος στὸν ἑαυτό του, ἀκοινώνητος στὰ πλάσματά του.
            Ὁ Θεός, κατὰ τὴν ὀρθόδοξη θεολογικὴ θεώρηση εἶναι Μονὰς ἐν Τριάδι καὶ Τριὰς ἐν Μονάδι. Ὅπως διδάκουν χαρακτηριστικὰ ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητὴς καὶ ὁ ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης καὶ ἄλλοι ἅγιοι Πατέρες, ὁ Θεὸς ἐμφορεῖται ἀπὸ μία ἁγία ἀγάπη, ἕνα ἅγιο ἔρωτα γιὰ τὰ πλάσματά Του. Ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἄπειρη καὶ ἐκστατικὴ ἀγάπη Του ἐξέρχεται ἀπὸ τὸν Ἑαυτό του καὶ ζητεῖ νὰ ἑνωθεῖ μαζί τους. Τοῦτο ἐκφράζεται καὶ πραγματοποιεῖται μὲ τὴν ἐνέργειά του, ἢ καλύτερα μὲ τὶς ἐνέργειές Του.
            Μὲ τὶς ἄκτιστες αὐτὲς ἐνέργειές Του ὁ Θεὸς δημιούργησε τὸν κόσμο καὶ συνεχίζει νὰ τὸν συντηρεῖ. Δίδει οὐσία καὶ ὑπόσταση στὸν κόσμο μας μὲ τὶς οὐσιοποιητικὲς ἐνέργειές Του. Εἶναι παρὼν στὴν φύση καὶ συντηρεῖ τὸ σύμπαν με τὶς συντηρητικὲς ἐνέργειές Του. Φωτίζει τὸν ἄνθρωπο μὲ τὶς φωτιστικές του ἐνέργειες. Τὸν ἁγιάζει μὲ τὶς ἁγιαστικὲς ἐνέργειες. Τὸν θεώνει, τέλος μὲ τὶς θεοτικὲς ἐνέργειές του. Ἄρα μὲ τὶς ἄκτιστες ἐνέργειές Του ὁ ἅγιος Θεὸς μπαίνει στὴν φύση, στὸν κόσμο, στὴν ἱστορία, στὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων.
Οἱ ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ εἶναι θεῖες ἐνέργειες. Εἶναι κι αὐτὲς Θεὸς χωρὶς νὰ εἶναι ἡ οὐσία Του. Εἶναι Θεὸς καὶ γι᾿ αὐτὸ θεώνουν τὸν ἄνθρωπο. Ἐὰν οἱ ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ δὲν ἦσαν θεῖες, ἄκτιστες ἐνέργειες, τότε δὲν θὰ ἦσαν Θεός, δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ μᾶς θεώσουν, νὰ μᾶς ἑνώσουν μὲ τὸν Θεό.       Θὰ ὑπῆρχε μία ἀγεφύρωτη ἀπόσταση μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων. Μὲ τὸ νὰ ἔχει ὅμως ὁ Θεὸς θεῖες ἐνέργειες καὶ μὲ τὶς ἐνέργειες αὐτὲς νὰ ἑνώνεται μαζί μας, μποροῦμε νὰ κοινωνοῦμε μαζί του καὶ νὰ ἑνωνόμαστε μὲ τὴν Χάρι του, χωρὶς νὰ ταυτιζόμαστε μὲ τὸν Θεό, ὅπως θὰ γινόταν ἂν ἑνωνόμασταν μὲ τὴν οὐσία Του.
            Ἑνωνόμαστε, λοιπὸν, μὲ τὸν Θεὸ διὰ τῶν ἀκτίστων θείων ἐνεργειῶν Του κι ὄχι διὰ τῆς φύσεώς Του. Αὐτὸ εἶναι τὸ μυστήριο τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καὶ ζωῆς μας.
            Αὐτὸ δὲν μποροῦν νὰ τὸ δεχθοῦν οἱ Δυτικοὶ αἱρετικοί, Παπικοί καί Προ-τεστάντες.
            Ἐπειδὴ εἶναι ὀρθολογιστές, δὲν κάνουν διάκριση μεταξὺ οὐσίας καὶ ἐνέργειας τοῦ Θεοῦ, καὶ λένε ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι μόνον οὐσία. Γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν μποροῦν νὰ ὁμιλοῦν περὶ θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου. Διότι πῶς θὰ θεωθεῖ κατ᾿ αὐτοὺς ὁ ἄνθρωπος, ἀφοῦ δὲν δέχονται ἄκτιστες ἀλλὰ κτιστὲς τὶς θεῖες ἐνέργειες; Καὶ πῶς μπορεῖ κάτι κτιστό, δηλαδὴ ἔξω ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θεό, νὰ θεώσει τὸν κτιστὸ ἄνθρωπο;
            Γιὰ νὰ μὴ πέσουν στὸν πανθεϊσμὸ δὲν ὁμιλοῦν καθόλου γιὰ θέωση. Καὶ ποιός τότε ἀπομένει γι' αὐτοὺς ὡς σκοπὸς τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου; Ἁπλῶς μιὰ ἠθικὴ καλυτέρευσις. Ἀφοῦ δηλαδὴ ὁ ἄνθρωπος δὲν μπορεῖ νὰ θεωθεῖ μὲ τὴν θεία Χάρι, τὶς θεῖες ἐνέργειες, τί σκοπὸ ἔχει ἡ ζωή του; Ἁπλῶς νὰ γίνη ἠθικὰ καλύτερος. Ἀλλὰ ἡ ἠθικὴ τελειοποίηση εἶναι πολὺ λίγο γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Δὲν μᾶς ἀρκεῖ νὰ γίνουμε ἁπλῶς καλύτεροι ἀπὸ πρίν, νὰ κάνουμε ἠθικὲς πράξεις. Ἐμεῖς ὡς τελικὸ στόχο μας ἔχουμε  νὰ ἑνωθοῦμε μὲ τὸν ἅγιο Θεό. Αὐτὸς εἶναι ὁ σκοπὸς τῆς δημιουργίας τοῦ σύμπαντος. Αὐτὸ θέλουμε. Αὐτὴ εἶναι ἡ χαρά μας, ἡ εὐτυχία μας, ἡ ὁλοκλήρωσή μας.
            Ἡ ψυχὴ τοῦ κατ᾿ εἰκόνα καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν Θεοῦ πλασθέντος ἀνθρώπου λαχταρᾶ τὸν Θεό, ποθεῖ τὴν ἕνωση μαζί Του. Ὅσο ἠθικός, ὅσο καλὸς κι ἂν εἶναι ὁ ἄνθρωπος, ὅσες καλὲς πράξεις κι ἂν κάνει, ἂν δὲν συναντήσει τὸν Θεό, ἂν δὲν ἑνωθεῖ μαζί Του, δὲν ἀναπαύεται!
             Διότι ὁ ἴδιος ὁ ἅγιος Θεὸς ἔβαλε μέσα του αὐτὴν τὴν ἁγία δίψα, τὸν θεῖο ἔρωτα, τὸν πόθο γιὰ τὴν ἕνωση μαζί Του, τὴν θέωση. Ἔχει τὴν ἐρωτικὴ δύναμη μέσα του, ποὺ λαμβάνει ἀπὸ τὸν Δημιουργό του, γιὰ νὰ ἀγαπᾶ ἀληθινά, δυνατὰ ἀνιδιοτελῶς, ὅπως ὁ ἅγιος Δημιουργός του ἐρωτεύεται τὸν κόσμο Του, τὰ πλάσματά Του. Νὰ ἐρωτεύεται μὲ τὴν ἁγία αὐτὴ ἐρωτικὴ φορὰ καὶ ἀγαπητικὴ δύναμη τὸν Θεό. Ἂν δὲν εἶχε ὁ ἄνθρωπος τὴν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ μέσα του, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἀναζητεῖ τὸ πρωτότυπό της. Ὁ καθένας μας εἴμαστε εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, καὶ ὁ Θεὸς εἶναι τὸ πρωτότυπο. Ἡ εἰκόνα ζητεῖ τὸ πρωτότυπο, καὶ μόνο ὅταν τὸ βρεῖ ἀναπαύεται σ᾿ αὐτό.
            Τὸν ΙΔ´ αἰώνα ἔγινε μία μεγάλη ἀναταραχὴ στὴν Ἐκκλησία, τὴν ὁποία προκάλεσε ἕνας Δυτικὸς μοναχός, ὁ Βαρλαάμ. Ἄκουσε αὐτὸς ὅτι οἱ ἁγιορεῖτες μοναχοὶ ὁμιλοῦσαν περὶ θεώσεως.
             Πληροφορήθηκε ὅτι γίνονται ἄξιοι μετὰ ἀπὸ πολὺ ἀγῶνα, κάθαρση ἀπὸ τὰ πάθη καὶ πολλὴ προσευχή, νὰ ἑνωθοῦν μὲ τὸν Θεό, νὰ λάβουν ἐμπειρία τοῦ Θεοῦ, νὰ δοῦν τὸν Θεό. Ἄκουσε ὅτι ἔβλεπαν τὸ ἄκτιστο φῶς, τὸ ὁποῖο εἶδαν οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι κατὰ τὴν Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ στὸ ὄρος Θαβώρ.
            Ἔχοντας ὅμως ὁ Βαρλαὰμ τὸ δυτικό, αἱρετικό, ὀρθολογιστικὸ πνεῦμα ἀδυνα-τοῦσε νὰ ἀντιληφθεῖ τὴν γνησιότητα αὐτῶν τῶν θείων ἐμπειριῶν τῶν ταπεινῶν  μοναχῶν, κι ἔτσι ἄρχισε νὰ κατηγορεῖ τοὺς ἁγιορεῖτες ὡς τάχα πλανεμένους, αἱρετικοὺς καὶ εἰδωλολάτρες. Ἔλεγε δηλαδὴ ὅτι εἶναι ἀδύνατο νὰ βλέπει κανεὶς τὴν Χάρι τοῦ Θεοῦ, ἐπειδὴ δὲν γνώριζε τίποτε περὶ διακρίσεως οὐσίας καὶ ἀκτίστου ἐνέργειας στὸν Θεό.
            Τότε ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ ἀνέδειξε ἕνα μεγάλο καὶ φωτισμένο διδάσκαλο τῆς Ἐκκλησίας μας, τὸν ἁγιορείτη Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, Ἀρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης. Αὐτὸς μὲ πολλὴ σοφία καὶ φώτιση ἀπὸ τὸν Θεό, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ προσωπική του ἐμπειρία, εἶπε καὶ ἔγραψε πολλὰ καὶ δίδαξε, σύμφωνα καὶ μὲ τὶς ἅγιες Γραφὲς καὶ τὴν Ἱερὰ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅτι εἶναι ἄκτιστο τὸ φῶς τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ, εἶναι θεία ἐνέργεια.
            Ὅτι, ὄντως, βλέπουν τὸ φῶς αὐτὸ οἱ θεωμένοι ἄνθρωποι ὡς ἀνώτατη, ὕψιστη ἐμπειρία τῆς θεώσεως, καὶ βλέπονται μέσα στὸ φῶς αὐτὸ τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ εἶναι ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ, ἡ λαμπρότης Του, τὸ Θαβώρειο φῶς, τὸ φῶς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Πεντηκοστῆς, καὶ ἡ φωτεινὴ νεφέλη τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Πραγματικὸ ἄκτιστο φῶς Θεοῦ κι ὄχι συμβολικό, ὅπως πλανεμένα νόμιζε ὁ Βαρλαὰμ καὶ οἱ ὅμοιοί του.
            Στὴ συνέχεια, ὅλη ἡ Ἐκκλησία μὲ τρεῖς μεγάλες Συνόδους στὴν Κων-σταντινούπολη, δικαίωσε τὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ καὶ κήρυξε πὼς ἡ ἐν Χριστῷ ζωὴ δὲν εἶναι ἁπλῶς ἠθικοποίησις τοῦ ἀνθρώπου ἀλλὰ θέωσις, ποὺ σημαίνει συμμετοχὴ στὴν δόξα τοῦ Θεοῦ, θέα τοῦ Θεοῦ, τῆς Χάριτός Του, τοῦ ἀκτίστου φωτός Του.
            Ὀφείλουμε μεγάλη εὐγνωμοσύνη στὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, διότι μὲ τὴν φώτιση ποὺ ἔλαβε ἀπὸ τὸν Θεό, μὲ τὴν ἐμπειρία καὶ τήν θεολογία του μᾶς παρέδωσε διδασκαλία καὶ αἰώνια πεῖρα τῆς Ἐκκλησίας σχετικὰ μὲ τὴν θέωση τοῦ ἀνθρώπου.
Ὁ ὀρθόδοξος Χριστιανὸς δὲν εἶναι Χριστιανὸς, ἐπειδὴ μπορεῖ ἁπλῶς νὰ ὁμιλεῖ γιὰ τὸν Θεό! Εἶναι Χριστιανὸς διότι μπορεῖ νὰ ἔχει ἐμπειρία τοῦ Θεοῦ. Κι ὅπως, ὅταν ἀγαπᾶς πραγματικὰ ἕνα πρόσωπο καὶ συνομιλεῖς μαζί του, τὸ αἰσθάνεσαι, τὸ χαίρεσαι, ἔτσι συμβαίνει καὶ στὴν κοινωνία τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸν Θεό. Δὲν ὑπάρχει μία ἐξωτερικὴ ἁπλῶς σχέση, ἀλλὰ μυστικὴ ἕνωσις Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι.
            Μέχρι σήμερα οἱ Δυτικοὶ θεωροῦν κτιστὴ τὴν θεία Χάρι, τὴν ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ. Δὲν εἶναι μόνο τὸ filioque, τὸ πρωτεῖο ἐξουσίας καὶ τὸ "ἀλάθητο" τοῦ πάπα, ἀπὸ τὶς βασικὲς διαφορὲς μεταξὺ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῆς νεκρῆς Παπικῆς παρασυναγωγῆς. Εἶναι αἵρεση νά μή δέχεσαι τίς ἄκτιστες ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ. Διότι ποιὸς θὰ ἐνεργήσει τὴν θέωση, ἂν ἡ θεία Χάρις εἶναι κτίσμα κι ὄχι ἄκτιστη ἐνέργεια τοῦ Παναγίου Πνεύματος;



ΠΗΓΗ ''ΑΓΙΟΙ ΚΟΛΛΥΒΑΔΕΣ''


(ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΜΑΣ BLOG)

ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ!

Ο Οικουμενισμός προοδεύει






Η ΑΙΡΕΣΗ  ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ  ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ
ΗΜΩΝ  ΚΟΙΜΩΜΕΝΩΝ


Το ”Ορθόδοξο” Κέντρο του Σαμπεζύ δημοσίευσεανακοίνωση για την «επίσημη τελετή  δια την έναρξιν του ακαδημαϊκού έτους (Dies Academicus) του Μεταπτυχιακού Ινστιτούτου Ορθοδόξου Θεολογίας του Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου του Σαμπεζύ Γενεύης επραγματοποιήθη το Σάββατον 19 Οκτωβρίου 2013, εις τον ιερόν ναόν του Αποστόλου των Εθνών Παύλου».

Α) Στὴν τελετὴ διαβάστηκε Μήνυμα τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου, συμμετεῖχαν δὲ σὲ αὐτὴ καὶ ὁ Μητροπολίτης Ἑλβετίας Ἰερεμίας, ἀλλὰ καὶ ὁ καθηγητὴς κ. Βλ. Φειδᾶς, ὁ ὁποῖος ἐπιμένει οἰκουμενιστικὰ στὴν παρερμηνεία τῆς ἀρχιερατικῆς προσευχῆς περὶ ἑνότητος, ὅπου -ὡς γνωστόν- ὁ Κύριος ὁμιλεῖ γιὰ τὴν ἑνότητα μεταξὺ τῶν μαθητῶν Του (καὶ τῶν Ὀρθοδόξων μελῶν τῆς Ἐκκλησίας) καὶ ὄχι τὴν ἑνότητα μετὰ τῶν αἱρετικῶν, ἀφοῦ ἑνότητα μὲ αἱρετικοὺς δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρξει, χωρὶς τὴν ἀποβολὴ τῶν αἱρέσεων καὶ τὴν μετάνοιά τους. Ἡ θέση του «δένει» μὲ ἄλλες οἰκουμενιστικὲς τοποθετήσεις, ὅπως μὲ τὴν «βαπτισματικὴ θεολογία», τὴν «θεωρία τῶν κλάδων», ἢ ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι διηρημένη (πατρ. Βαρθολομαῖος, μητρ. Περγάμου Ἰωάννης Ζηζιούλας, μητρ. Μεσσηνίας Χρυσόστομος κ.ἄ.).

 Διαβάζουμε στὴν Romfea ὅτι ὁ κ. Φειδᾶς,

«Μεταξύ άλλων ετόνισε ότι η μέριμνα δια την ενότητα της Εκκλησίας αποτελεί θεμελιώδες δόγμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, διότι εκφράζει το θέλημα του ιδίου του Χριστού εις την αρχιερατικήν προσευχήν Αυτού».

 Στὴ συνέχεια μίλησε ὁ Πρύτανις Guido Vergauwen, ὁ ὁποῖος«ευχαρίστησε το Ινστιτούτον δια την επεδειχθείσαν εμπιστοσύνην προς το πανεπιστήμιον του Φριβούργου εις το πλαίσιον της μεταξύ των συνεργασίας και εχαιρέτισε την εποικοδομητικήν συμβολήν των δύο θεσμών εις το από κοινού οργανωθέν Συνέδριον, με θέμα «Η Β΄  Βατικανή Σύνοδος και η Ορθόδοξος Εκκλησία», δια τον διάλογον και δια την προσέγγισιν των δύο Εκκλησιών, αι οποίαι, από της άρσεως των αναθεμάτων το 1965,  δεν ευρίσκονται πλέον υπό καθεστώς οριστικού σχίσματος, αλλά διακοπής τηςεκκλησιαστικής  κοινωνίας.

Ο κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του πανεπιστημίου του Φριβούργου, καθηγητής κ. Franz Mali, εξέφρασε την ικανοποίησιν του δια το τριμερές πρόγραμμα, το οποίον δεν αρκείται εις την απλήν παράθεσιν πληροφοριών και δεδομένων, αλλά  οδηγεί τους φοιτητάς δια της γνώσεως εις την υπερτάτην εν Χριστώ σοφίαν.

Ο αναπληρωτής κοσμήτωρ της αυτονόμου προτεσταντικήςΘεολογικής Σχολής της Γενεύης, καθηγητής κ. Hans Christoph Askani,  εξέφρασε την χαράν  του δια την συνεργασίαν  και την αμοιβαίαν κατανόησιν, αι οποίαι εκφράζονται εις το τριμερές πρόγραμμα σπουδών, διότι η χαρά αυτή, κατά τον απόστολον Παύλον, πρέπει να  συνοδεύη οποιανδήποτε έκφρασιν του Ευαγγελίου του Χριστού».



 ρα λοιπόν, εἶναι ὁλοφάνερο ὅτι ὑπάρχει πρόοδος στὴν διολίσθηση τῶν Ὀρθοδόξων πρὸς τὴν Οἰκουμενιστικὴ παναίρεση. Ἡ Σύνοδος τῶν Ἐπισκόπων μας στὴ Συνεδρία τῆς 11/11/2013 (παρὰ τὶς ὀξύτατες ἀντιδράσεις κατὰ τοῦ Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, ἀμετανόητου φορέα τῆς αἱρετικῆς θέσεως περὶ τῆς «διηρημένης Ἐκκλησίας») «όρισε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, ως εκπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Μικτή Επιτροπή Διαλόγου μετά των Ρωμαιοκαθολικών». (Δυστυχῶς ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς, ὁ ὁποῖος πρὶν τρία χρόνια ἀντέδρασε κατὰ τὴν συνεδρίαση τῆς Ἱεραρχίας γιὰ αὐτὴν τὴν αἱρετικὴ κακοδοξία τοῦ Μεσσηνίας καὶ στὴν συνέχεια τὸν κάλυψε, συνεχίζει νὰ τὸν καλύπτει!).

Ἔτσι τώρα στὸ Σαμπεζὺ ἀδιαμαρτύρητα i. ἐπαναδιαβεβαίωσαν τὴν ἄρσι τοῦ σχίσματος καὶ ii. προχώρησαν στὸ ἑπόμενο βῆμα:

«από της άρσεως των αναθεμάτων το 1965, δεν ευρίσκονται πλέον υπό καθεστώς οριστικού σχίσματος, αλλά διακοπής της εκκλησιαστικής  κοινωνίας».

 Μήπως, δίδεται ἄλλη μιὰ εὐκαιρία στοὺς Ἱεράρχες, στοὺς Ἁγιορεῖτες, ἀλλὰ καὶ σὲ ὅσα ἐνεργὰ μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ ἐνδιαφερόνται γιὰ τὴν Ἐκκλησία Του, (ἀλλὰ εὑρίσκονται ὑπὸ τὴν ὁμηρία ἰδεολογημάτων περὶ τάχα ὑπακοῆς σὲ αἱρετίζοντες Ἐπισκόπους καὶ Πατριάρχες καὶ δυνητικὲς ἑρμηνεῖες) νὰ ἀπαιτήσουν τὴν ἔξοδό μας ἀπὸ τὸ Π.Σ.Ε., τὴν διακοπὴ τῶν Διαλόγων, νὰ διαμαρτυρηθοῦν ποικιλοτρόπως καὶ ἐντόνως, νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ τοὺς αἱρετίζοντες;

 "Φιλορθόδοξος Ἕνωσις Κοσμᾶς Φλαμιᾶτος"


ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ

Στο βιβλίο του Αθ. Σακαρέλλου " Έγινε η Ένωση των Εκκλησιών " Αθήνα 2007 στις σελίδες 83-87 αναφέρεται το Γαλλικό κείμενο της συμφωνίας " Κοινή Δήλωσις " του 1965, όπου στη παράγραφο 4 της συμφωνίας χρησιμοποιείται η λέξη excommunication, αυτό σημαίνει, ότι με τη συμφωνία αυτή έχει αρθεί η " ακοινωνησία " , το " σχίσμα " δηλαδή μεταξύ των δύο Εκκλησιών, σε αντίθεση με την επίσημη Ελληνική μετάφραση, που ομιλεί, δήθεν, για άρση Αναθεμάτων, προς καθησυχασμό των Ορθοδόξων. Η ένωση δυστυχώς μερικώς έχει γίνει, απλά πραγματώνεται και παρουσιάζεται, τοπικά και χρονικά, σταδιακά, ανάλογα με τις αντιδράσεις. Και για να μην υπάρχει αμφιβολία, ότι η Γαλλική λέξη excommunication σημαίνει "ακοινωνησία" τούτο αποδεικνύεται και από το ίδιο το Γαλλικό κείμενο της συμφωνίας, που χρησιμοποιήθηκε δύο φορές η έκφραση la communion ecclesiastique και σημαίνει " εκκλησιαστική κοινωνία ", όπως ορθά αποδίδει η επίσημη ελληνική μετάφραση και όχι " εκκλησιαστικό ανάθεμα " 

Στην πραγματικότητα η κοινή δήλωση το 1965, στο Γαλλικό κείμενο, ομιλεί για άρση της ακοινωνησίας και όχι για απλή άρση του Αναθέματος μεταξύ των Εκκλησιών. Το γεγονός αυτό εξηγεί όλα τα μεταγενέστερα γεγονότα, όπως συμπροσευχές, συλλείτουργα, μετάδοση της Θείας Κοινωνίας σε παπικούς λαϊκούς σε τόπους που δεν υπήρχε αξιόλογη αντίδραση, νεώτερες κοινές δηλώσεις και συμφωνίες, μνημόσυνο του ονόματος του Πάπα Ρώμης στην Αγία Πρόθεση, γεγονός που παραδέχθηκε ότι έπραττε ο ίδιος ο Αθηναγόρας , μνημόσυνο δημόσιο του Πάπα στο Φανάρι στην τελευταία του επίσημη επίσκεψη και άλλες παρόμοιες πράξεις. Και σε όλα αυτά πρωτοστατούσε το Φανάρι και ακολουθούσαν με παρόμοιες πράξεις και άλλες τοπικές Εκκλησίες. Αυτό αποτελεί , εκ των πραγμάτων, μερική ένωση και έμπρακτη εφαρμογή όχι απλά της άρσεως του Οριστικού Σχίσματος, αλλά και της Ακοινωνησίας, του προσωρινού δηλαδή Σχίσματος. Η μερική αυτή ένωση εφαρμόζεται σταδιακά, τοπικά και χρονικά, όπως ορθά επισημάνθηκε, ανάλογα με τις αντιδράσεις και κάποια κατάλληλη στιγμή θα καταστεί η ένωση πλήρης, επισφραγίζοντας το ήδη υφιστάμενο από ετών πραγματικό καθεστώς.

ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΣ Ο ΑΓΩΝ Η ΑΝΤΙΖΗΛΩΤΙΚΟΣ?

Υπάρχουν, δυστυχώς, μερικοί οι οποίοι υπό το πρόσχημα του αντιοικουμενιστικού αγώνος συνεχίζουν να διαιωνίζουν την διάσπαση των Ορθοδόξων Χριστιανών σε δυο αντιμαχόμενες μερίδες που όπως είναι γνωστό σε όλους μας ονομάζονται απο τους μεν ''παλαιοημερολογίτες'' και απο τους δε ''νεοημερολογίτες''. Απόδειξη δια τα λεγόμενά μας αυτά είναι ότι όποτε προσπαθούν να γράψουν κάποιο άρθρο έναντι του Οικουμενισμού αποτυγχάνουν και μετατρέπουν τον δήθεν αντιοικουμενιστικό λόγο τους σε αντιζηλωτικό!

 Διατί όμως χρησιμοποιούν τον όρο ''αντιοικουμενιστές'' δια τον εαυτό τους εφ΄ όσον εις το βάθος είναι αντιζηλωτές; Μα η εξήγηση είναι απλή! Δια να παρασύρουν τους απλοικούς χριστιανούς λέγοντάς τους ότι «να, και εμείς είμαστε αντιοικουμενιστές που σας λέγουμε τούτους τους λόγους. Δεν θέλουμε το κακό σας! Απλώς σας ενημερώνουμε δια να μην γίνετε και εσείς παλαιοημερολογίτες»!!! Είναι όμως αλήθεια αντιοικουμενιστές, ναί ή όχι; Αυτό ο καθείς μπορεί να το διαπιστώσει απο τις πράξεις και όχι απο τους λόγους τους.


Αρκετά εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι όσοι γράφουν κατα του Οικουμενισμού εις τις πράξεις τους πράττουν το εντελώς αντίθετο!

Υποδέχονται τους Οικουμενιστές Επισκόπους εις τις πόλεις τους ως να μην συμβαίνει τίποτα απολύτως!

Εις τα άρθρα τους σπάνια αναφέρονται ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ εις το ποιοί τελικά είναι οι Οικουμενιστές και τι πρέπει να πράξει ο χριστιανός απέναντί τους.

Αναφέρονται σε έναν Οικουμενισμό ακέφαλο απλώς λέγοντας εις τους πιστούς ότι χρειάζεται αγώνας έναντί του, δίχως όμως να λέγουν τι είδους αγώνας θα είναι αυτός.

Εαν κάποια στιγμή αναφερθούν και ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ, τότε απλώς λέγουν εις τα άρθρα τους ότι κακώς έπραξε ο τάδε Επίσκοπος δια τούτη την πράξη του, δίχως όμως να λέγουν ότι ο Επίσκοπος αυτός κηρύττει ΑΙΡΕΣΗ, δηλαδή είναι αιρετικός.
Με λίγα λόγια το μόνο που κάνουν είναι να σπαταλούν μελάνι και χαρτί παίζοντας τρόπον τινά ''χαρτοπόλεμο'' νομίζοντας ότι έτσι εκτελούν και το καθήκον τους ονομάζοντας ομολογία αυτό που κάνουν. Πολλά λόγια γραμμένα σε διάφορες φυλλάδες, πράξεις όμως μηδενικές.

Όμως δια το ζήτημα των ζηλωτών δεν έχουν έτσι τα πράγματα, αλλά το εντελώς αντίθετο.

Δεν τολμούν ούτε να αντικρύσουν κάποιον ζηλωτή Ορθόδοξο αλλά τον επικρίνουν με διάφορα επίθετα.

Εις τα άρθρα τους δεν διστάζουν να τους ονομάσουν μέχρι και αιρετικούς, καλώντας τον απλό λαό να πράττει το ίδιο.

Στα βιβλία τους, εαν αποτελείται απο εκατό σελίδες, δεν διστάζουν να αφιερώσουν τις είκοσι δια τον Οικουμενισμό και τις άλλες ογδόντα δια τον ζηλωτισμό!!!

Έτσι φτάνουμε εις το συμπέρασμα ο απλοικός χριστιανός να νομίζει ως την μεγαλύτερη Παναίρεση του αιώνα μας τον ζηλωτισμό και όχι τον Οικουμενισμό!!! Και εαν τολμήσει ο ταλαίπωρος χριστιανός να μιλήσει υπέρ των ζηλωτών, τότε οι δήθεν αντιοικουμενιστές καταφεύγουν εις το επιχείρημα λέγοντάς του «μην τους υποστηρίζεις διότι έτσι θα βρεθείς εκτός Εκκλησίας»!!! Και ποιά είναι η Εκκλησία αγαπητοί μου δια να κινδυνεψεί να βρεθεί ο απλοικός χριστιανός εκτός αυτής;

Μήπως είναι αυτή η οποία συμμετέχει εις το Παγκόσμιο Συμβούλιο των «Εκκλησιών» (Π.Σ.Ε.);

Μήπως είναι αυτή που αναγνωρίζει τον Πάπα ως Επίσκοπο Ρώμης;

Μήπως είναι αυτή που αναγνωρίζει ότι και οι άλλες αιρέσεις κατέχουν και αυτές κάποιο κομμάτι αληθείας;

Μήπως είναι αυτή που εντός των κόλπων της δέχεται ανθρώπους διαφόρων δήθεν χριστιανικών ομολογιών (αιρετικούς) δια να συμπροσευχηθούν δια την ειρήνη του σύμπαντος κόσμου;

Όχι αγαπητοί μου! Αυτή δεν είναι η Εκκλησία που μας παρέδωσε ο Δεσπότης Χριστός, αλλά είναι μια αλλοιωμένη «Εκκλησία» που αποτελείται απο ανθρώπους με αλλοιωμένο φρόνημα, και όχι Ορθόδοξο.

Καταντήσατε να μην δέχεσθε να ακολουθήσετε τον δρόμο που εχάραξαν οι άγιοι της Εκκλησία μας αλλά να δέχεσθε, όπως είδαμε και σε πρόσφατο άρθρο, μεμονωμένους ανθρώπους λέγοντας μάλιστα με παρρησία «Σήμερα δυστυχώς γίνεται συστηματική προσπάθεια - εκ μέρους ορισμένων - να ακολουθήσουν άλλο δρόμο από αυτόν που μας κληροδότησε ο π... τάδε». Δεν γράφετε όπως μας κληροδότησαν οι άγιοι πατέρες ΣΥΣΣΩΜΟΙ αλλά όπως σας κληροδότησε ο τάδε ή ο τάδε. Και μόνο από αυτό αποδεικνύεται ότι δεν ανήκετε εις την Ορθόδοξη Εκκλησία που ίδρυσε ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς Χριστός, αλλά ανήκετε εις ανθρώπους οι οποίοι δυστυχώς πλανήθηκαν. Και όπως είναι φυσικό δι΄ αυτό και ανήκετε εις την Εκκλησία εκείνων, διότι ΤΟ ΟΜΟΙΟ ΕΙΣ ΤΟ ΟΜΟΙΟ ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ και φτάσατε εις το σημείο να συμπροσεύχονται οι ποιμένες σας με αιρετικούς και να αναγνωρίζουν τις αιρέσεις ως κανονικές Εκκλησίες με μυστήρια κιόλας! Όχι αγαπητοί! Οι Ορθόδοξοι δεν αποδέχονται εις την ΠΡΑΞΗ τέτοια απαράδεκτα φαινόμενα, ούτε και ποτέ πρόκειται να δώσουν την συγκατάθεσή τους σε αυτά. Δια τούτο δεν ανήκουν εις μίαν τέτοιαν αλλοιωμένην Εκκλησίαν αλλά ανήκουν εις την Εκκλησία του Χριστού την διωκόμενη και μη καταποντισθείσα υπό της αιρέσεως του Οικουμενισμού. Οι Ορθόδοξοι δεν βρίσκονται εκτός Εκκλησίας, διότι τούτη δεν είναι η Εκκλησία, όσο και εαν εσείς προσπαθείτε να την κάνετε να φαίνεται έτσι, αλλά είναι μια πανσπερμία αιρετικών συνονθυλευμάτων που την αποκαλούν και με όνομα ''Π.Σ.Ε''.

Εις αυτό ανήκετε όσο και να μην θέλετε να το πιστέψετε διότι ελέγχεται η συνείδησή σας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει απολύτως ουδεμία σχέση με τους αιρετικούς και δια τούτο το Σύμβολον της Πίστεώς μας ομολογεί ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. Όχι πολλές, αλλά ΜΙΑ και ΑΓΙΑ, και όχι όπως οι ποιμένες σας ομολογούν μέχρι και δια τις εβραικές συναγωγές ότι είναι ευλογημένες!!!

Οι λόγοι σας λοιπόν δεν έχουν στόχο τον Οικουμενισμό δια τούτο δεν είστε και αντιοικουμενιστές, αλλά στόχο έχουν τους ζηλωτές Ορθοδόξους οι οποίοι εως σήμερον έχουν καταφέρει με νύχια και με δόντια (με την βοήθεια του Θεού βεβαίως) να μην έχουν κοινωνία με όσους συμμετέχουν εις τις συνάξεις των Οικουμενιστών και ούτε να τους δέχονται, ως πολύ ορθά πράττουν, ως Ορθοδόξους Ποιμένες.

Τρισχείριστη υπηρεσία προσφέρετε δυστυχώς εσείς οι ταλαίπωροι υπέρ του Οικουμενισμού λέγοντας εις τους απλοικούς Ορθοδόξους να συνεχίζουν να κοινωνούν μετά των Οικουμενιστών, φοβίζοντάς τους ότι θα δώσουν λόγο εις τον Θεό εαν διακόψουν το μνημόσυνο των αιρετικών Επισκόπων. Δυστυχώς αναλάβατε και την δικαία κρίση του Κυρίου ώστε να γνωρίζετε ποιόν ο Θεός θα κολάσει και ποιόν θα σώσει, και έτσι είναι αδύνατον να αντιληφθείτε την πλάνη που σας διακατέχει.

Εμείς αγαπητοί μου έχουμε τα παραδείγματα των αγίων μας, (και όχι του τάδε γέροντα) οι οποίοι δια μέσω των λόγων και των πράξεών των μας διδάσκουν ακόμα και σήμερα το πως θα πρέπει να πράξουμε σε περιόδους αιρέσεων και αυτούς θα ακούσουμε και μόνο.

Και σας ερωτούμε και εμείς με την σειρά μας. Θα γίνονταν αυτά τα Οικουμενιστικά ευτράπελα εαν βρίσκονταν εν ζωή (σωματικά) οι άγιοι της Εκκλησία μας;; Μήπως εσείς πιστεύετε ότι θα δέχονταν την κοινωνία μετά των αιρετικών Οικουμενιστών Επισκόπων;

Η απάντηση βρίσκεται εις τους βίους των, και αυτούς τους βίους θα πρέπει συνεχώς να μελετά ο Ορθόδοξος Χριστιανός και ειδικότερα των αγίων που εμαρτύρησαν δια την πίστη των.

Εσείς μπορείτε να ασχολήστε με τους γεροντάδες σας και να πορεύεσθε την δική τους οδό. Εμείς προτιμούμε την σίγουρη και ασφαλή οδό των αγίων της Εκκλησίας μας τους οποίους εορτάζουμε κάθε ημέρα.

Σταματήστε λοιπόν να χρησιμοποιήτε το δήθεν επιχείρημα ότι και εσείς είστε αντιοικουμενιστές, διότι το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να πλήξετε τους αγωνιστές Ορθοδόξους Χριστιανούς οι οποίοι δεν «κλίνουν γόνυ τω Βάαλ»!

Είστε λοιπόν ΑΝΤΙΖΗΛΩΤΕΣ και όχι ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ, διότι ο αληθινά Ορθόδοξος Χριστιανός ο οποίος δεν αποδέχεται τα αιρετικά Οικουμενιστικά ανοίγματα των ποιμένων θα αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να είναι και ζηλωτής Χριστιανός όπως μας διδάσκουν και οι βίοι των αγίων της Εκκλησίας.


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΜΑΣ BLOG

Όταν το Φανάρι πέρασε στα χέρια του Βαρθολομαίου


Του Μάνου Οικονομίδη | Ysterografa.gr
Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και Νέας Ρώμης… Οικουμενικός Πατριάρχης… Από τις 22 Οκτωβρίου του 1991, σαν σήμερα πριν από 22 χρόνια δηλαδή, το Φανάρι πέρασε στα χέρια του κ. Βαρθολομαίου.
Εκείνου που πιθανότατα η Ιστορία θα καταγράψει ως “πράσινο” Πατριάρχη, όχι για τις κομματικές προτιμήσεις του, αλλά για τις ευαισθησίες που ανέδειξε αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος το οποίο κληρονόμησε η ανθρωπότητα. Εκείνου για τον οποίο οι επικριτές του, συνηθίζουν να θυμίζουν με νόημα ότι, όπως προβλέπει το σχετικό καταστατικό, έχει και την τουρκική υπηκοότητα…
Η εκλογή Βαρθολομαίου στην ηγεσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας ήταν εκ των πραγμάτων μια μεγάλη τομή.
Στα πολλά χρόνια που ακολούθησαν, ο Οικουμενικός Πατριάρχης αξιοποίησε την εμβληματική σημειολογία του αξιώματός του, για να προωθήσει δράσεις και να ταρακουνήσει αντιλήψεις, συμβατές με την ορθόδοξη πίστη, και προσαρμοσμένες στη συγκυρία της εποχής και τις απαιτήσεις των καιρών.
Το Φανάρι βεβαίως δεν είναι… Ρώμη. Και η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν διακρίθηκε ποτέ για την προσαρμοστικότητά της, όπως συμβαίνει εδώ και αιώνες με την Καθολική Εκκλησία.
Ο ίδιος ο Βαρθολομαίος, πρωταγωνίστησε σε ιστορικές συγκρούσεις, που μάλλον αποπροσανατόλισαν παρά βοήθησαν στην κοινή επιδίωξη της σύνθεσης των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Το μέτωπο με τη Μόσχα παραμένει… ορθάνοιχτο, ενώ κανείς δεν θα ξεχάσει πόσο κόστισε και πλήγωσε η κόντρα του με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδας Χριστόδουλο, μέχρι και την εκδημία του τελευταίου.
Στον Βαρθολομαίο ωστόσο πρέπει να αναγνωριστεί ότι επανέφερε τον οικουμενικό χαρακτήρα του Πατριαρχείου, στην πράξη και όχι ως… ιστορική ανάμνηση. Με τον λόγο του να ακούγεται και να επηρεάζει.
Ο λόγος της Εκκλησίας άλλωστε, οφείλει να είναι πάντα βαθιά πολιτικός. Αντί να επιλέγει τη βολική αφωνία. Ή τα κομπιάσματα του καθωσπρεπισμού.

ΠΗΓΗ ''ΡΟΜΦΑΙΑ.GR''

ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΗΜΕΡΟΥ


Ἀπό τίς 15 Νοεμβρίου, ἀρχίζει κάθε χρόνο ἡ Τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων ἤ τό λεγόμενο Σαρανταήμερο...




























ΠΗΓΗ: ''ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ''

ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ

Μία ἀπό τίς βασικές κατηγορίες πού μᾶς ἀπευθύνουν εἶναι, ὅτι ἕλκουμε τήν διαδοχή καί τήν ἱερωσύνη μας ἀπό τούς Ρώσσους τῆς Διασπορᾶς καί συγκεκριμένα ἀπό τήν Σύνοδο τοῦ Μακαριστοῦ Πρωθιεράρχου Μητροπολίτου Ἁγίου Φιλαρέτου.

Μᾶς κατηγοροῦν, λοιπόν, ὅτι πήραμε τήν ἱερωσύνη ἀπό τούς Ρώσσους, πού τότε ἦσαν κοινωνικοί μέ τούς Νεοημερολογίτες-Οἰκουμενιστές καί ἑπομένως δέν διαφέρουμε τάχα ἀπό αὐτούς.

Αὐτό ὡστόσο γινόταν πάντα στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας, ὅταν ἄρχιζε νά κηρύσσεται αἵρεση.

          Στήν ἀρχή ἡ αἵρεση κηρυσσόταν ἀπό λίγους, καί ἄν ἐπεκτεινόταν, στήν συνέχεια, μέσα ἀπό τήν Ἐκκλησία, πού βρισκόταν μέχρι ἐκείνη τήν στιγμή σέ κοινωνία καί μέ τούς κηρύσσοντες αἱρετικά, ἄρχιζε ἡ ἀντίδραση. Αὐτή εἶναι ἡ ἀναμφισβήτητη ἱστορική πραγματικότητα.

          Ὁ ἀγώνας ἀρχίζει στήν ἀρχή μέ ἔλεγχο καί μέ διαμαρτυρίες, καί στήν συνέχεια, ἐκτεινομένης τῆς αἱρέσεως καί ἐμμενόντων τῶν ἐπισκόπων στίς κηρυσσόμενες αἱρέσεις, ἤ στήν κοινωνία μέ καταδικασμένους αἱρετικούς, μέ τόν μοναδικό προτεινόμενο ἀπό τούς Πατέρες καί τήν Ἱερά μας Παράδοση δρόμο, τήν ἀποτείχιση ἀπό τούς κακοδόξους καί ἀπό ὅλους πού εἶναι κοινωνικοί πρός αὐτούς.

          Εἶναι παράλογα καί ἐκτός πάσης πραγματικότητος ὅσα ἰσχυρίζονται, ὅτι δηλ. ἄν οἱ Οἰκουμενιστές καί Νεοημερολογίτες, πατριάρχες, ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς εἶναι αἱρετικοί ὄντως, ὅπως τούς ἀποκαλύπτουμε ἐμεῖς ὅτι εἶναι, τότε χάνεται (αὐτόματα καί ἀμέσως!) ἡ ἱερωσύνη ἀπό ὅλη τήν Ἐκκλησία!

          Πάντοτε οἱ Ὀρθόδοξοι στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας μας ἀναζητοῦσαν ἄλλους Ὀρθοδόξους, πού διακρατοῦσαν τήν ἃπαξ τοῖς Ἁγίοις παρα-δοθεῖσαν Πίστιν στά πέρατα τῆς Οἰκουμένης μέ τούς ὁποίους κοινωνοῦσαν καί ἀπό τούς ὁποίους ἔπαιρναν τήν Ἀποστολική Διαδοχή.

          Ἡ Ἀποστολική Διαδοχή σώζεται μέσα στήν Ἐκκλησία.

          Μέσα ἀπό τήν Ἐκκλησία καί ἀπό ἐκείνους πού κρατοῦν αὐστηρή γραμμή καί ἐλέγχουν τήν αἵρεση, καί στήν συνέχεια διακόπτουν τήν κοινωνία μέ τούς αἱρετικούς, (ὅπως συνέβη μέ τήν Σύνοδο τῶν Ρώσσων τῆς Διασπορᾶς, τά χρόνια τῶν μεγάλων ἡγετῶν τῆς Ἐκκλησίας αὐτῆς, τῶν Μητροπολιτῶν Ἀντωνίου, Ἀναστασίου καί Φιλαρέτου), προέρχονται οἱ Ὁμολογητές καί συνεχίζεται ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας, μέ ἀγῶνες, μέ διωγμούς τῶν Ὀρθοδόξων, μέ ἐξορίες, μέ βασανιστήρια καί μέ θανάτους τῶν Ὀρθοδόξων Ὁμολογητῶν, ὅπως ἔγινε καί στήν μαρτυρική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, τόσο στό παρελθόν, ὅσο καί στούς Ζηλωτές Πατέρες μας καί τούς ἡρωικούς προγόνους μας, κληρικούς καί λαϊκούς πού ἔμειναν πιστοί στά Πάτρια τόν εἰκοστό αἰῶνα, μετά τήν ἐπάρατη Νεοημερολογιακή ἀλλαγή.

          Βαθμιαία καί σταθερά, λοιπόν, ἀπομακρύνθηκε κατ' ἀρχάς ἡ Ἐκκλησία μας:

A.   ἀπό τό σχίσμα τοῦ Νέου Ἡμερολογίου, καί στή συνέχεια ἀπό τήν αἳρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως αὐτό γινόταν πάντοτε μέσα στήν Ἐκκλησία, ὅταν κηρυσσόταν αἵρεση.
         
A.   μέσα σέ διωγμό καί ὂντας ἐμπερίστατη ἡ Ἐκκλησία μας, μετά τόν θάνατο τοῦ Ὁμολογητοῦ Ἁγίου Προέδρου μας, πρώηνΦλωρίνης κυροῦ Χρυσοστόμου, ἀνεζήτησε καί πῆρε τήν διαδοχή ἀπό τούς ἀγωνιστές καί Ὁμολογητές Ἱεράρχες τῶν Ρώσσων τῆς Διασπορᾶς, πού διακρατοῦσαν τό Ὀρθόδοξο Ἑορτολόγιο καί ἀντιμάχονταν τόν Οἰκουμενισμό, μέ τούς ὁποίους κοινώνησε πλήρως.
         
          Μεγάλες μορφές τῆς Ρωσσικῆς αὐτῆς Συνόδου, ὑπῆρξαν: ὁ Μητροπολίτης Ἀντώνιος, Καθηγητής τῆς Δογματικῆς στήν Θεολογική Σχολή τοῦ Κιέβου, ὁ Μητροπολίτης Ἀναστάσιος, ὁ διορατικός Ἀρχιεπίσκοπος Ἀνδρέας, καί οἱ Ἃγιοι Ἰωάννης Μαξίμοβιτς καί ὁ Μητροπολίτης Φιλάρετος