Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ


ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ, ΣΑΣ ΙΚΕΤΕΥΟΜΕΝ......



                        ………ΜΗ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΤΕ ΟΡΙΑ 

«α, οι Πατέρες ημών έθεντο»



 ___________ Με το σημείωμά μας αυτό επιθυμούμε να εκφράσουμε δημόσια μια θερμή, θερμότατη, παράκληση προς τον πολυσέβαστό μας Πατριάρχη του Γένους, τον Παναγιώτατο Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο. Απευθυνόμεθα δημόσια προς τον Ανώτατο αυτόν εκκλησιαστικό  Άρχοντα, επειδή στη ζωή μας εφαρμόζουμε την παλαιά αρχή, σύμφωνα με την οποία «τα δημοσίως πραττόμενα, δημοσίως και ελέγχονται»! Η ελαχιστότης μου, ένας ασήμαντος και ανάξιος Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος, τολμά να απευθύνει συμβουλές και υποδείξεις προς τον υπ΄ αριθμόν  ΕΝΑ της Ορθοδοξίας, όχι βέβαια από έλλειψη σεβασμού προς το σεπτό Πρόσωπό Του, αλλά από αγάπη προς την Εκκλησία μας και προς την αλήθεια!  Παρακαλούμε, λοιπόν, τους αναγνώστες μας να μας συγχωρήσουν την «παρρησία».  Βλέπετε, μόνον ο Πάπας της Ρώμης καυχάται, ότι είναι αλάθητος! Όλοι οι άλλοι, μικροί και μεγάλοι, επίσημοι και άσημοι, επιφανείς και ασήμαντοι, όλοι ανεξαιρέτως υποκείμεθα στην γενική αρχή, ότι «το σφάλλειν ανθρώπινον»!
_____________Απευθυνόμεθα δημοσίως προς τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη από την ώρα, που μια φήμη, η οποία έως χθες συρόταν εδώ και εκεί, ή και μεταφερόταν μυστικά από αυτί  σε αυτί, τελικά είδε  το φώς της δημοσιότητος. Τόσον ο Αθηναϊκός Τύπος έγραψε, όσο και τα διάφορα διαδικτυακά μέσα (ιστότοποι, e-mails κλπ) μας πληροφόρησαν, ότι για την χηρεύουσα θέση της Μητροπόλεως Ιωαννίνων ο Παναγιώτατος ενδιαφέρεται ζωηρά, προωθεί δε με όλα τα στη διάθεσή Του μέσα την υποψηφιότητα ενός Ιερομονάχου από το Μάζι των Μεγάρων, οπωσδήποτε καλού κληρικού, πιέζει δε ασφυκτικά, μέχρι πνιγμού θα λέγαμε, τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο  για να προωθήσει και να επιβάλλει στα Ιωάννινα το πρόσωπό αυτό. «Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η μάχη της διαδοχής στη Μητρόπολη Ιωαννίνων….» γράφει το διαδικτυακό πρακτορείο ELL NEWS της 18ης Ιουνίου. Και προσθέτει: «Σύμφωνα με πηγές της «ELLNEWS» το όλο κλίμα δυναμιτίζεται καθώς σύμφωνα με όλες τις συγκλίνουσες πληροφορίες, υπάρχει διαφωνία στο πρόσωπο που θα επιλεγεί μεταξύ Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερώνυμου. Η διαφωνία αυτή, μας μεταφέρει σε παρελθοντικές εποχές το 2004, όταν και η διαφωνία του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστόδουλου με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο είχε οδηγήσει σε επιτίμιο ακοινωνησίας. Αφορμή για τη κρίση στάθηκε τότε ο θάνατος του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Παντελεήμονα και η έμμεση αμφισβήτηση του ιδιαίτερου καθεστώτος των Μητροπόλεων αυτών από τον Αρχιεπίσκοπο. Το Φανάρι ζήτησε την εφαρμογή της Πράξης του 1928, βάσει της οποίας παραχώρησε προσωρινά τη διοίκηση των Μητροπόλεων αυτών στην Ελλαδική Εκκλησία. Ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε, η σύνοδος στην πλειοψηφία της τον ακολούθησε και επήλθε η σύγκρουση που διήρκησε ένα χρόνο. Μετά την παρέμβαση της νεοεκλεγείσης κυβέρνησης και της τότε υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου, η Αθήνα αποδέχθηκε την εφαρμογή της Πράξης του ’28, ενώ η ενδημούσα Σύνοδος του Πατριαρχείου ήρε το επιτίμιο της ακοινωνησίας που, στο μεταξύ, είχε επιβάλει στον Αρχιεπίσκοπο»……» «Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, καθώς ο Οικουμενικός Πατριάρχης, μετά από πολλά χρόνια, επιζητεί να εκλεγεί στη μητρόπολη Ιωαννίνων, ο δικός του ''εκλεκτός” και συγκεκριμένα, ο Αρχιμανδρίτης Α…… Στ…. της Ιεράς Μονής  Μάζι, στη Μητρόπολη Μεγάρων. .
______________Εάν όντως έχουν έτσι τα πράγματα, όπως τα διαβάσατε, τότε ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, με ειδικές σπουδές στο Κανονικό (δηλ. το εκκλησιαστικό) Δίκαιο παραβιάζει θεμελιώδεις αρχές και διατάξεις του Κανονικού Δικαίου, σύμφωνα με τις οποίες ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η ανάμειξη ενός εκκλησιαστικού προσώπου, οιουδήποτε βαθμού, στα εσωτερικά ζητήματα μιάς άλλης τοπικής Εκκλησίας, όπως είναι η Εκκλησία της Ελλάδος!  Δηλ. όπως εμείς, οι της Εκκλησίας της Ελλάδος, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ το δικαίωμα να επεμβαίνουμε στα ζητήματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όπως π.χ. σε εκλογές Αρχιερέων, διορισμούς,  τυχόν επιβαλλόμενες ποινές σε κληρικούς του Πατριαρχείου,  έτσι ακριβώς και ο κάθε Οικουμενικός Πατριάρχης δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει στα εσωτερικά ζητήματα της Εκκλησίας μας, δηλ. της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος, και μάλιστα στις εκλογές Αρχιερέων! 
___________Οι περαιτέρω πληροφορίες μας λέγουν ότι οι Σεβ. Μητροπολίτες Μιλήτου κ. Απόστολος, Περγάμου κ. Ιωάννης, καθώς και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Φαναρίου, έχουν ήδη παραζαλίσει τους Αρχιερείς της Ελλάδος, μεταφέροντάς τους την επιθυμία (ή την εντολή ;;;) του Παναγιωτάτου Πατριάρχου για την Μητρόπολη Ιωαννίνων, ώστε  να ψηφισθεί εκεί ο «εκλεκτός» του Πατριάρχου μας κληρικός!
__________Ανεφέρθη μάλιστα, ότι και ο ίδιος ο Πατριάρχης τόσο στην Αλβανία, όπου συναντήθηκε προσφάτως με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο, όσο και στην Αθήνα κατά την τελευταία συνάντηση τους, καθώς ο Πρώτος πορευόταν προς την Ύδρα, πίεσε φορτικότατα τον κ. Ιερώνυμο, για να υποστηρίξει τον πατριαρχικό υποψήφιο!  Στην Αλβανία δε, καθώς λέγουν, ήταν τόση η πίεση, ώστε ΔΕΝ ΔΙΕΦΥΓΕ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ! Λέγεται μετ΄επιτάσεως, ότι ο Πατριάρχης έχει γίνει «στενός κορσές» στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών! Ξςχνάει, φαίνεται, ο Πατριάρχης μας, ότι εκλογής θα γίνει και ΟΧΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ στη Μητρόπολη Ιωαννίνων!
____________Σήμερα, η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» σε ολοσέλιδο δημοσίευμά της γράφει και τα εξής: «Η μάχη για τον διάδοχο….Η εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων απειλεί τις καλές σχέσεις Ιερώνυμου- Βαρθολομαίου» Αναλυτικώτερα, λοιπόν, η εφημερίδα γράφει τα εξής: «Τις καλές σχέσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίου απειλεί να διαταράξει η μάχη για τον διάδοχο του μακαριστού μητροπολίτη Ιωαννίνων Θεόκλητου …Πληροφορίες αναφέρουν πως τις τελευταίες ημέρες ο Πατριάρχης πίεσε τον Αρχιεπίσκοπο προς την κατεύθυνση της ιδικής του επιλογής. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Βαρθολομαίος μετά το επίσημο γεύμα με τον κ. Ιερώνυμο προχθές στην Αθήνα, τον κάλεσε για ένα νέο τετ α τετ στο ξενοδοχείο του, όπου συζήτησαν για περίπου ένα τέταρτο. Εκεί του ξαναζήτησε να συμφωνήσει με την πατριαρχική επιλογή» (βλ. ΤΑ ΝΕΑ, 20.06.2014).

____________Περαιτέρω 'ΤΟ ΒΗΜΑ" της Κυριακής 22.06.2014 γράφει: "Ιερός Πόλεμος για τα Ιωάννινα" Και συνεχίζει: "Ημέρες Ψυχρού Πολέμου θυμίζουν για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια οι σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος".  Τι κρίμα! Ο Πατριάρχης τελικά προδίδει τους φίλους Του! Πράγμα, που σημαίνει, ότι ο άνθρωπος (ο Πατριάρχης) ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΥΣ! Μόνν σκλάβους  θέλει νά έχει καί "θεραπαινίδες"! Τελικά σήμερα  φέρει σε τόσο δύσκολη θέση  τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο, ενώ  χθες (το 2004) έφερε μέχρι ενός κρημνού τον άλλοτε καρδιακό φίλο του, τον μακαριστό Χριστόδουλο, τον Οποίο εντελώς άκαρδα καί κατακρήμνισε στο βάραθρο της "ακοινωνησίας"! Να είσαι Μεγάλος και συγχρόνως  Άφιλος, τα δύο αυτά  συνθέτουν, ό,τι ονομάζεται ανθρώπινη δυστυχία!  
____________Εάν όλα αυτά αληθεύουν, και γιατί όχι, τότε τα πράγματα καθίστανται πάρα πολύ σοβαρά! Διακινδυνεύουμε να υποστηρίξουμε, ότι ευρισκόμεθα προ μιάς νέας μεγάλης κρίσεως στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών, αναλόγου προς εκείνην του έτους 2004 με τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο! Ασφαλώς το σκηνικό θα είναι κάτι καινούργιο, αλλά η ουσία παραμένει η αυτή! Ο Πατριάρχης θέλει να έχει λόγο στα δρώμενα της Εκκλησίας μας! Χωρίς να έχει ένα τέτοιο δικαίωμα επεμβαίνει φορτικώτατα και άρα παραβιάζει την κανονική Τάξη! Πλην όμως με τον τρόπο αυτό οδηγεί τα πράγματα όχι μόνο σε ρήξη ανάμεσα στο Φανάρι και τη Αθήνα, αλλά και σε εσωτερικό διχασμό μεταξύ των Αρχιερέων της Παλαιάς λεγομένης Ελλάδος και των (κάκιστα ακόμη αποκαλουμένων)  Νέων Χωρών, δηλ. των Μητροπόλεων από την Λάρισα και πάνω! Διερωτώμεθα: η Ελλάδα δεν αποτελεί ένα ενιαίο Κράτος, ένα ενιαίο Χώρο;
_____________Έπειτα από όλα αυτά απευθυνόμεθα δημοσίως προς τον σεπτό Οικουμενικό Πατριάρχη:

Παναγιώτατε,
        Κάτω τα χέρια Σας από την Εκκλησία της Ελλάδος! Αφήστε μας να διοικήσουμε μόνοι μας τα του Οίκου μας. Δεν είμεθα παρακλάδι του Πατριαρχικού Σας Θρόνου! Δεν είμεθα εξάρτημα της Πατριαρχικής Σας δικαιοδοσίας! Αποτελούμε μέλη μιάς Αυτοκεφάλου Τοπικής Εκκλησίας! Είμεθα ελεύθεροι να διοικήσουμε τα του Οίκου μας! Μη παρεμβαίνετε, λοιπόν, στη συνείδησή μας, με το να μας πιέζετε, όλως αναρμοδίως και όλως αντικανονικώς επίσης, να ψηφίσουμε πρόσωπα της ιδικής Σας επιλογής! Επικειμένης εκλογής για την πλήρωση μιάς χηρευσάσης Μητροπολιτικής έδρας εμείς ψηφίζουμε κατά συνείδηση, και άρα εμείς αναλαμβάνουμε την ευθύνη έναντι Θεού και ανθρώπων, για την ποιότητα του προσώπου της προτιμήσεώς μας. Μη, λοιπόν, οδηγείτε τους Αδελφούς Αρχιερείς σε κρίση συνειδήσεως! Δεν είναι ζήτημα υπακοής προς το σεπτό πρόσωπό Σας! Δεν είμεθα υποχρεωμένοι να Σας υπακούσουμε! Για την καλή ή κακή επιλογή του έκαστος εξ ημών θα λογοδοτήσουμε  στο Θεό και στη συνείδησή μας! Όχι βέβαια και στο σεπτό Πρόσωπό Σας!  Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο!

             Κατακλείοντας αυτό το σημείωμα, θα θέλαμε να σημειώσουμε και τα εξής: Εξ ορισμού είσθε τεταγμένος να υπηρετείτε την ενότητα της Εκκλησίας του Χριστού! Παρά ταύτα με τα τελευταία  δρώμενα στην Εκκλησία μας, τα οποία εκπορεύονται από το Φανάρι με την δική Σας προτροπή, τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η ενότης  της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και γενικώτερα η ενότης της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Σύννεφα  συσσωρεύονται πια ανάμεσα στο Φανάρι και την Αθήνα! Από τις προσεχείς εκλογικές διεργασίες ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να βγείτε ηττημένοι, ούτε Σεις, ούτε όμως και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών! Διερωτώμαι: ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών δεν έχει δικαίωμα να έχει γνώμη για τα δρώμενα στο χώρο της δικαιοδοσίας του; Δεν έχει δικαίωμα να επιλέξει αυτός ένα πρόσωπο και να το προτείνει στους εκλέκτορες; Γιατί του αρνείσθε αυτό το δικαίωμα; Η ωμή και καταπιεστική επέμβασή  Σας  δεν συνιστά υπέρβαση δικαιοδοσίας;  Γιατί τα θέλετε όλα δικά Σας;  Γιατί, άραγε, καταπατείτε τις επιταγές της χριστιανικής αγάπης, του αλληλοσεβασμού και της εν Χριστώ αδελφωσύνης;    
      
 __________Με πολύ σεβασμό, λοιπόν, Σας παρακαλώ και Σας ικετεύω: Κάτω τα χέρια Σας από την Εκκλησία της Ελλάδος! Αφήστε μας να διοικήσουμε την Εκκλησία μας! Δεν δεχόμεθα ούτε επιτηρητές, ούτε και καταπιεστές!  
Αίγιον, 21 Ιουνίου 2014
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
  

Υ.Γ. ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ…
                      
Παναγιώτατε, 
Άλλοτε ο ερχομός Σας στην Ελλάδα ήταν πανηγύρι για όλους εμάς. Τώρα τα πράγματα, δυστυχώς, άλλαξαν! Κατά την προσέλευσή Σας στο Ηρώδειο χθες για πρώτη  φορά μερικοί Σας αποδοκίμασαν! Δεν συμφωνούμε με αυτά τα καμώματα! Αλλά παρά ταύτα είναι ένα ξέσπασμα του Λαού! Δείχνουν και αποδεικνύουν, ότι έχετε χάσει πιά το λαμπερό φωτοστέφανο, που άλλοτε κοσμούσε την κεφαλήν Σας! Να τι έγραψαν τα διαδικτυακά μέσα πληροφορήσεως!
       «Πολίτες που ήταν συγκεντρωμένοι και περιμένανε το πέρασματου Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου  μετά του Αρχιεπισκόπου κ. κ. Ιερωνύμου φωνάζανε  και λέγανε υπό την επιτήρηση των αστυνομικών και απευθυνόμενοι στον Πατριάρχη: «Προδότη, αντίχριστε, άνθρωπε των Εβραίων»! Και σε άλλο σημείου φωνάζανε: «Δεν έπρεπε να ήσουνα εδώ, δεν ανήκεις στον Χριστό»….…

*********************
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΡΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΤΟ... ΔΕΝΤΡΟ 
 Νέες Μπόρες στις σχέσεις Αθηνών - Φαναρίου παρά τις αβρότητες

Το «δάσος» των Νέων Χωρών φαίνεται πως κρύβεται πίσω από την κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ Πατριάρχη και Αρχιεπισκόπου στη σκιά του «δέντρου» της Μητρόπολης της πρωτεύουσας της Ηπείρου.
Δέκα χρόνια μετά την μεγάλη κρίση μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι δυο Εκκλησίες βρίσκονται σε επικίνδυνη περιδίνηση, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται από τους μετριοπαθείς των δυο πλευρών να αποσοβήσουν τον κίνδυνο μιας νέας βαθύτερης κρίσης μεταξύ των δυο Εκκλησιών που χρόνια τώρα μοιράζονται την αφύσικη συγγένεια της αδερφής και θυγατέρας.
Πίσω από τα χαμόγελα, τους αδελφικούς ασπασμούς και τις φιλοφρονήσεις που ξεπέρασαν αυτήν την φορά κάθε προηγούμενο, Πατριάρχης και Αρχιεπίσκοπος περνούν την κρισιμότερη περίοδο στις σχέσεις τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του dogma.gr το οποίο έχει επικοινωνήσει με σειρά Ιεραρχών και ανθρώπων που χειρίζονται τα ζητήματα και από τις δυο πλευρές, η υπόθεση της εκλογής μητροπολίτη Ιωαννίνων είναι η ελάχιστα ορατή κορυφή ενός τεράστιου παγόβουνου που ορισμένοι επιχειρούν να φέρουν στην επιφάνεια με κάθε τρόπο.

«ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ» Το 1928 μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για την Ελλάδα και ολόκληρη τη Βαλκανική Χερσόνησο, το Οικουμενικό Πατριαρχείο παραχώρησε «επιτροπικώς» και «άχρι καιρού» την διοίκηση των Μητροπόλεων του στις λεγόμενες Νέες Χώρες, στην Εκκλησία της Ελλάδος. Όπως φαίνεται από τις κινήσεις του Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου το τελευταίο διάστημα, ο καιρός φαίνεται πως ήρθε.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε συναντήσεις του τόσο με εκκλησιαστικούς όσο και με πολιτικούς παράγοντες, έχει εκφράσει την επιθυμία του για αλλαγή του καθεστώτος παρά το γεγονός ότι επισήμως αυτό δεν επιβεβαιώνεται από κανέναν.
Αποδέχτες της επιθυμίας του κ. Βαρθολομαίου φαίνεται πως έχουν γίνει τόσο ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος όσο και ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών κ. Ευάγγελος Βενιζέλος. Αντίστοιχη συζήτηση έχει γίνει και με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα.
Καλά πληροφορημένες πηγές του dogma.gr υποστηρίζουν πως το θέμα τέθηκε εκ νέου από τον Πατριάρχη στον Αρχιεπίσκοπο και κατά την συνάντηση που είχαν την Τετάρτη το μεσημέρι, παρουσία του μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη στον οποίο αποδίδεται η πατρότητα της νέας πολιτικής του Πατριαρχείου στο θέμα των σχέσεων του με την Εκκλησία της Ελλάδος, που τελευταία θεωρούνται πιο ευαίσθητες από ποτέ.
Το μοντέλο που θεωρείται ως το ιδανικότερο για την διοίκηση των Νέων Χωρών από το Πατριαρχείο είναι αυτό της δημιουργίας τοπικών μητροπολιτικών Συνόδων, μιας στην Ήπειρο, μιας στην Κεντρική Μακεδονία με έδρα την Θεσσαλονίκη και μιας στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη. Αξίζει να σημειωθεί πως επισήμως οι πατριαρχικοί αρνούνται να κάνουν την παραμικρή συζήτηση για το θέμα, το οποίο αποδίδουν κατά την πάγια τακτική σε «δημοσιογραφικές υπερβολές» . Αντίστοιχα οι της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν κάνουν καμία δημόσια αναφορά θεωρώντας το θέμα στην καλύτερη των περιπτώσεων «εκτός ατζέντας». Πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας όμως και οι δυο πλευρές συγκεντρώνουν δυνάμεις με τους πιο πραγματιστές να εύχονται να μην χρειαστεί να τις χρησιμοποιήσουν.

Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝΠαρά το γεγονός πως οι παρασκηνιακές κινήσεις του Πατριαρχείου για το θέμα των Νέων Χωρών δεν είχαν γίνει αντιληπτές παρά μόνο σε ελάχιστους, μια ασυνήθιστη κίνηση του Πατριάρχη ήταν ικανή να αλλάξει τις ισορροπίες.
Για πρώτη φορά στην θητεία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης εξέφρασε όχι απλά το ενδιαφέρον του αλλά διεκδίκησε, την εκλογή ενός συγκεκριμένου προσώπου για την Μητρόπολη των Ιωαννίνων.
Ο άνθρωπος που υπέδειξε ο κ. Βαρθολομαίος, δεν είναι ένα τυχαίο πρόσωπο. Πρόκειται για τον αρχιμανδρίτη Α....... Σ......., από την Μονή της Αγίας Παρασκευής Μεγάρων ο οποίος είναι γνωστός για τις φιλοπατριαρχικές του θέσεις και θεωρείται απόλυτα προσηλωμένος στο Φανάρι. Ορισμένοι μάλιστα, του αποδίδουν και άλλες απόψεις σε σχέση με το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος τις οποίες δεν αναπαραγάγει το dogma.gr αφού δεν έχουν κατατεθεί σε δημόσιο βήμα αλλά σε ιδιωτικές συζητήσεις.
Κι άλλες φορές το Πατριαρχείο έχει αφήσει να διαρρεύσει μια ευαρέσκεια ή και δυσαρέσκεια ακόμη, για υποψηφίους στις Νέες Χώρες αλλά ποτέ δεν επεχείρησε να επιβάλει υποψήφιο όπως επίσης ποτέ δεν παρενέβη στην διαδικασία ο ίδιος ο Πατριάρχης.
Για την συγκεκριμένη υποψηφιότητα ο Πατριάρχης εκτός από την τηλεφωνική επικοινωνία στην οποία ανακοίνωσε στον Αρχιεπίσκοπο τις προθέσεις του, επανήλθε τόσο κατά την συνάντηση που είχαν στην Αλβανία στα εγκαίνια του νέου Καθεδρικού των Τιράνων όσο και στην Αθήνα την Τετάρτη, την οποία καλά πληροφορημένες πηγές του dogma.gr και από τις δυο πλευρές χαρακτήρισαν ιδιαίτερα αμήχανη και λιγότερο ζεστή από κάθε άλλη φορά.

Ο αρχιμανδρίτης δεν είναι άγνωστος στον Αρχιεπίσκοπο. Ήταν από αυτούς που τον στήριξαν προεκλογικά ενώ τον πρώτο καιρό μετά την εκλογή του κ. Ιερώνυμου κλήθηκε να υπηρετήσει στην Μονή Πετράκη σε μια θέση η οποία είχε δημιουργήσει αρκετές συζητήσεις αφού ουσιαστικά ήταν πάνω ακόμη κι από τον Αρχιγραμματέα. Το θετικό κλίμα όμως δεν άργησε να χαλάσει και χωρίς θόρυβο ο αρχιμανδρίτης επέστρεψε στην Μονή του.

Για την υποψηφιότητα αυτή ο κ. Ιερώνυμος διεμήνυσε από την πρώτη στιγμή στον Πατριάρχη πως ακόμη κι αν ο ίδιος την στήριζε, η Ιεραρχία δεν θα ανταποκρινόταν. Αυτό επανέλαβε και την Τετάρτη στη συνάντηση μετά το γεύμα που παρέθεσε προς τιμήν του Πατριάρχη για να εισπράξει την απάντηση πως θα πρέπει να πιέσει ώστε να εκλεγεί.
«Γιατί επιμένει τόσο ο Πατριάρχης για την αποκατάσταση ενός αρχιμανδρίτη στην Εκκλησία της Ελλάδος θέτοντας σε κίνδυνο τις καλές σχέσεις με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και την Ιεραρχία, τη στιγμή που ο ίδιος θα μπορούσε να τον προαγάγει ανά πάσα στιγμή;» αναρωτήθηκαν πολλοί.

Την απάντηση έδωσε Ιεράρχης της Παλαιάς Ελλάδας ο οποίος μιλώντας στο dogma.gr υποστήριξε πως «Η επιμονή του Πατριάρχου δεν αφορά στο πρόσωπο αλλά σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό, μέρος του οποίου είναι και ο υποψήφιος».

ΤΑ ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ Για την υποστήριξη της υποψηφιότητας του αρχιμανδρίτη, συγκεκριμένοι Ιεράρχες έχουν ήδη επικοινωνήσει με το σύνολο σχεδόν των μητροπολιτών της Νέας Ελλάδας αλλά και με αρκετούς από την Παλαιά.

Κατά την επικοινωνία που είχε ένας εκ των μητροπολιτών που υποστηρίζουν την πατριαρχική υποψηφιότητα με ιεράρχη από την Πελοπόννησο χρησιμοποιήθηκε η λέξη «εντέλεσθε» για να απαντήσει ο εκλέκτορας στον καλούντα εκ μέρους του Πατριάρχη «κι εσείς ποιος είστε;».

Αντίστοιχες συνομιλίες έχουν γίνει και με άλλους αλλά δεν είναι λίγοι κι εκείνοι που διαβεβαίωσαν τον εκπρόσωπο του Πατριάρχη ότι θα στηρίξουν την επιλογή του. Το πόσοι βέβαια θα επιλέξουν να στηρίξουν δια της ψήφου τους την μια ή την άλλη πλευρά θα φανεί μόνο στην κάλπη.

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣΠαρά το γεγονός πως το θέμα της κόντρας μεταξύ των δυο Προκαθημένων για τα Ιωάννινα, μονοπωλεί σχεδόν τις συζητήσεις, κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το αν οι δυο τους είναι διατεθειμένοι να μπουν σε πορεία σύγκρουσης ή αν υπάρχουν συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία για δικούς τους λόγους επιθυμούν την διαιώνιση του αρνητικού κλίματος.

Ειδικό βάρος έχει και η θέση της Κυβέρνησης που για την ώρα παρακολουθεί τηρώντας στάση αναμονής.
Βέβαιο είναι πως και στις δυο πλευρές υπάρχουν άνθρωποι που λειτουργούν πυροσβεστικά και που προσπαθούν να διατηρήσουν την κατάσταση σε διαχειρίσιμο επίπεδο.
Στην μια πλευρά, αυτήν της Αρχιεπισκοπής, στενοί συνεργάτες του κ. Ιερώνυμου διατυπώνουν την άποψη πως δεν υπάρχει καμία πρόθεση σύγκρουσης με το Πατριαρχείο, το οποίο θεωρούν «σάρκα εκ της σαρκός» τονίζοντας παράλληλα πως δεν θα πρέπει να ταραχθούν οι εξαιρετικά ευαίσθητες ισορροπίες που διέπουν τα θέματα των Νέων Χωρών. Συμπληρώνουν μάλιστα πως δεν υπάρχει η πολυτέλεια μιας τέτοιας καταστάσεως τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει τόσο σοβαρά ζητήματα.

Αντίστοιχα και στο Φανάρι, φαίνεται πως οι ψύχραιμοι επικρατούν (σ.σ. για την ώρα τουλάχιστον) αν και το άνοιγμα συζητήσεων περί του καθεστώτος των Νέων Χωρών δεν βοηθά στο να ηρεμήσουν τα πνεύματα.

Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν θα πρέπει να αναμένει γεγονότα τύπου 2003. Ο τρόπος που εκτυλίσσονται τα γεγονότα μέχρι στιγμής δείχνει πως έχει επιλεγεί το παρασκήνιο.
www.dogma.gr


http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=6183&catid=3

Νικόλαος Σωτηρόπουλος, Ο μεγαλύτερος εχθρός της Πίστεως.



O MEΓAΛYTEPOΣ EXΘPOΣ THΣ ΠIΣTEΩΣ

     
 T γράψαμε καὶ τὸ ἐπαναλαμβάνουμε, καὶ σὺν Θεῷ θὰ τὸ ἐπαναλαμβάνωμε, ὡς τὸ σοβαρώτερο θέμα Πίστεως, γιὰ τὸ ὁποῖο οἱ πλεῖστοι βαπτισμένοι Ὀρθόδοξοι Xριστιανοὶ εἶνε ἀκατήχητοι καὶ ἀπληροφόρητοι. Kαὶ τὸ Eὐαγγέλιο, λακωνικὸ βιβλίο, ἐπαναλαμβάνει ἰδιαιτέρως μεγάλα καὶ σπουδαῖα πράγματα πρὸς γνῶσιν καὶ ἐπίγνωσιν τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Πίστεώς μας, τοῦ Kυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Xριστοῦ.
     Ποιός εἶνε μεγαλύτερος ἐχθρὸς τῆς Πίστεως; Δὲν θὰ ὑπερβάλω οὔτε στὸ ἐλάχιστο. μεγαλύτερος ἐχθρὸς τῆς Πίστεως εἶνε Oἰκουμενισμὸς καὶ οἱ Oἰκουμενιστές, δημιουργήματα τοῦ Διαβόλου κατὰ τὴν ἐποχὴν τῆς προφητευμένης ἀποστασίας τῶν χαλεπῶν καιρῶν μας. Ἀρχιοικουμενιστὴς δὲ σήμερα εἶνε ἀξιωματοῦχος τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ λέγεται κορυφὴ τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλ' εἶνε οὐρά.

     Διαβάζουμε τὴν Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία. Kαὶ διαπιστώνουμε, ὅτι μεγαλύτερος ἐχθρὸς τῆς Πίστεως ἀπ' ὅλους τοὺς αἰῶνες δὲν ἐνεφανίσθη ἄλλος, ἐκτὸς τοῦ φέροντος τὸ ἀποστολικὸν ὄνομα Bαρθολομαῖος. Aὐτὸς ἐκκλησιαστικὸς ἡγέτης δὲν πιστεύει «εἰς τὴν μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν», ποὺ ἵδρυσεν Xριστὸς ἐπὶ «τῆς πέτρας» τῆς πίστεως καὶ ὁμολογίας τοῦ Πέτρου καὶ ὄχι βεβαίως ἐπὶ τοῦ Πέτρου. Ἄλλο πέτρα καὶ ἄλλο Πέτρος. «μία Ἐκκλησία» ὀνομάζεται καὶ «μία ποίμνη» (Ἰωάν. 10:16). Δὲν πιστεύει ὁ Bαρθολομαῖος εἰς τὴν «μίαν ποίμνην» (ἢ εἰς τὸ ἓν πνευματικὸν «σῶμα» τοῦ Xριστοῦ, ὅπου κατοικεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο (Ἐφ. 4:4), ἀλλὰ πιστεύει στὶς Aἱρέσεις, ἀποκαλώντας αὐτὲς Ἐκκλησίες. Ἡ Ἐκκλησία κατ' αὐτὸν δὲν εἶνε μία, ἀλλὰ πολλές. Tὸν παρελθόντα αἰῶνα δημιουργήθηκε καὶ συντηρεῖται ἀκόμη τὸ λεγόμενο «Παγκόσμιον Συμβούλιον Ἐκκλησιῶν». Mεταξὺ δὲ αὐτῶν τῶν «Ἐκκλησιῶν» ἢ παρασυναγωγῶν τοῦ Σατανᾶ δὲν ἀποκλείεται νὰ περιλαμβάνεται καὶ ἡ «Ἐκκλησία», ποὺ ἐγκρίνει τὴν ὁμοφυλοφιλία, καὶ τοὺς γάμους τῶν ὁμοφυλοφίλων, καὶ τὴ χειροτονία δεδηλωμένων ὁμοφυλοφίλων ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν!
     Ὁ Παῦλος κήρυξε «ἓν βάπτισμα» (Ἐφ. 4:5), τὸ βάπτισμα τῆς Ἐκκλησίας, ὅπου ὑπάρχει ἡ ἀληθινὴ Πίστις, ἡ ἐξ ἀποκαλύψεως ἀπὸ τὸν Θεό, ποὺ περιλαμβάνει τὶς ἀναγκαῖες γιὰ τὴ σωτηρία μας οὐράνιες ἀλήθειες. «Ἓν βάπτισμα», λέγει ὁ θεόπνευστος Παῦλος, πολλὰ βαπτίσματα λέγει ὁ Διαβολόπνευστος Bαρθολομαῖος. Kαὶ τὰ βαπτίσματα τῶν αἱρετικῶν εἶνε ἔγκυρα κατὰ τὸν δεσπότη τοῦ Φαναρίου.
     Ὁ Oἰκουμενισμὸς εἶνε παναίρεσι. Ἀλλ' εἶνε καὶ πανθρησκεία. Ὁ Bαρθολομαῖος προχωρεῖ καὶ ἐκεῖ, ὅπου κανεὶς αἱρετικὸς δὲν προχώρησε ποτέ. Ἐγκρίνει καὶ τὶς ἄλλες θρησκεῖες, τὶς ψεύτικες, τὶς θρησκεῖες δαιμονίων κατὰ τὴν Ἁγία Γραφή. Ὀνομάζει τὶς ψεύτικες θρησκεῖες «σεβαστὲς» καὶ «σεβάσμιες», καὶ τὶς θεωρεῖ δρόμους σωτηρίας, ἐνῷ ἡ Γραφὴ λέγει: «Kαὶ οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενὶ ἡ σωτηρία· οὐδὲ γὰρ ὄνομά ἐστιν ἕτερον ὑπὸ τὸν οὐρανὸν τὸ δεδομένον ἐν ἀνθρώποις ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς» (Πράξ. 4:12).
     Λέγει ἀκόμη ὁ ἀρχιοικουμενιστὴς Bαρθολομαῖος, ὅτι σ' ὅλες τὶς θρησκεῖες ὁ αὐτὸς Θεὸς ὑπάρχει καὶ λατρεύεται ἀπὸ ὅλους τοὺς λαοὺς κατὰ διαφορετικὸ τρόπο, ἐνῷ στὸ Xριστιανισμὸ μόνον ὁ Tριαδικὸς Θεὸς ὑπάρχει καὶ λατρεύεται.
     Ὁ Bαρθολομαῖος εἶνε ἀντιπατερικός. Φρονεῖ, ὅτι οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, οἱ μεγάλοι διδάσκαλοι καὶ πρότυπα ποιμένων, ὧν τὰ μνημόσυνα αἰώνια καὶ τὰ λείψανα εὐωδιάζουν καὶ θαυματουργοῦν, ἀπέτυχον στὴν ἐποχή τους, διότι δὲν εἶχαν ἀγάπη, εἶχαν φανατισμό, ἦσαν μισογύνηδες καὶ ταλιμπάν! Ἐξωφλημένοι καὶ ξεπερασμένοι οἱ ἅγιοι Πατέρες, καὶ πλήρεις ἐπιτυχιῶν οἱ σύγχρονοι πατέρες, εἰς διάφορα πάθη δουλεύοντες, ἐκτὸς ὀλίγων, καὶ κατασκανδαλίζοντες τὸν λαὸν τοῦ Θεοῦ. Eἰς τὸ ἑξῆς ἐπιτυχία πρέπει νὰ ὀνομάζεται ἡ ἀποτυχία καὶ ἁγιότης ἡ θεομπαιξία! Ἐπὶ πλέον ὁ Bαρθολομαῖος, τοὺς Πατέρες, οἱ ὁποῖοι ἀπέσχισαν τοὺς αἱρετικοὺς ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, θεωρεῖ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως καὶ ὑποδίκους ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ! Kαὶ νὰ προσευχώμεθα νὰ τοὺς ἐλεήσῃ ὁ Θεός…
     Aὐτὰ πρὸς τὸ παρόν, καὶ εἰς τὸ μέλλον περισσότερα. Kαὶ παρακαλῶ τὰ διάφορα ἐκλεκτὰ ἱστολόγια ν' ἀναρτήσουν τὰ ἄρθρα μου πρὸς πληροφόρησιν τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸν χειρότερο ἐχθρὸ τῆς Πίστεως, τὸν Oἰκουμενισμὸ καὶ τοὺς Oἰκουμενιστές, ἰδίως ἱεράρχες. Ὄχι δὲ μόνον ἠλεκτρονικά, ἀλλὰ καὶ προφορικὰ οἱ διαχειριζόμενοι ἱστολόγια καὶ ἄλλοι πληροφορούμενοι ἐξ αὐτῶν νὰ διαφωτίζουν τὸν λαὸν τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸν μεγαλύτερο ἐχθρὸ τῆς Πίστεως. Tὰ περιοδικά, ἐκτὸς τοῦ «Σταυροῦ» καὶ εἴτινος ἑτέρου, δὲν δημοσιεύουν τὰ ἄρθρα μου, οὔτε ἡ εὐρύτερη σὲ κυκλοφορία ἐφημερίδα «Ὀρθόδοξος Tύπος», ἐπειδὴ λέγω τὴν ἀλήθεια ὁλόκληρη, καὶ τὴν ἀκίνδυνη, καὶ τὴν ἐπικίνδυνη, καὶ γι' αὐτὸ σὲ μερικοὺς εἶμαι ἀσυμπαθὴς καὶ ἀνεπιθύμητος.
     Tὸ ἑπόμενο ἄρθρο θ' ἀναφέρεται στὴ διπλωματία καὶ διγλωσσία τοῦ Bαρθολομαίου, καὶ δὴ στὶς ἀντικανονικὲς σχέσεις του μὲ αἱρετικοὺς καὶ ἀλλοθρήσκους.

(20-6-2014)




ΠΗΓΗ ''ΑΚΤΙΝΕΣ''

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ''ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ''


Τὸ ἰστολόγιο ''Πατερικὴ Παράδοση'' προέβη εἰς ἀναδημοσίευση τῆς ἀπαντήσεως τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ πρὸς τὸ ἰστολογιό μᾶς. Μόνο ποὺ ὁ π. Εὐθύμιος δὲν ἀπάντησε εἰς τὴν δεύτερή μας ἀπάντηση.

Τὸ ἰστολόγιο ''Πατερικὴ Παράδοση'' ἀναφέρει:

«Ἡ ἀπάντηση σὲ σχόλιο ἀπὸ τὸν κ. Ἰωάννη Ν., μᾶς ἀναγκάζει νὰ ἀναδημοσιεύσουμε τὶς τελευταῖες μελέτες τοῦ π. Εὐθυμίου, ποὺ ἀπευθύνονταν σὲ κάποιους τοῦ παλαιοῦ Ἡμερολογίου, οἱ ὁποῖοι φάνηκε ὅτι ἐνδιαφέρονται εἰλικρινὰ γιὰ διάλογο ἐπὶ τοῦ θέματος. Ἀπὸ τὶς ἀπαντήσεις τους ὅμως, ποὺ ἦσαν γενικόλογες, ἀναμασοῦσαν τὰ ἴδια καὶ κυρίως δὲν ἀπάντησαν στὴν οὐσία τῶν ὅσων κατέθεσε ὁ π. Εὐθύμιος, ἀλλὰ πλατείαζαν καὶ οὐσιαστικὰ ἀποπροσανατόλιζαν τὸν ἀναγνώστη, καταλαβαίνει κανεὶς ὅτι ἔχουν τὴ δύμανη κάποιοι νὰ θυσιάσουν τὰ δευτερότερα, γιὰ τὴν οὐσία τῆς Πίστης.»

Βεβαίως καὶ ἐνδιαφερόμαστε γιὰ διάλογο, καὶ αὐτὸν κάναμε μὲ τὸν π. Εὐθύμιο. Ὅμως τὸ ἂν οἱ ἀπαντήσεις εἶναι ''γενικόλογες'', ''ἀναμασοῦν τὰ ἴδια καὶ τὰ ἴδια'' κ.λπ. ἃς τὸ κρίνουν οἱ ἀναγνῶστες διότι τὸ ἴδιο μποροῦμε νὰ ποῦμε καὶ ἐμεῖς, δηλ. ὅτι ἀναμασᾶτε θεωρίες καινοτόμων τύπου (π.χ. Χρυσόστομου Παπαδόπουλου), διὰ τὰ περὶ ἡμερολατρείας κ.λπ. 

Περιμένουμε τὴν ἀπάντηση εἰς τὴν  2η ἀπάντησὴ μας πρὸς τὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ.

Ἡ 2η ἀπάντησὴ μᾶς δημοσιεύεται κάτωθι: 




«ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΣΤΑ ΓΥΦΤΙΚΑ» ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ!


Μὲ τοῦτο τὸ σχόλιο ὁ ἀποτειχισμένος θεολόγος κ. Πανταζῆς ἀναφέρθηκε εἰς τὸ ζήτημα τῆς ἑνώσεως τῶν παλαιοημερολογιτῶν. 

Τὸ πλήρες σχόλιο εἶναι:

«Τώρα σαν "κάτι να τρέχει στα γύφτικα", κάτι γίνεται με δαύτους και λένε πως "ενώνονται." Με ποιούς; Με τους πρώην ακοινωνήτους και αφορισμένους! Δεν γνωρίζω ποιές πλάνες ακριβώς απαρνήθηκαν, ποιάν αίρεση κατεδίκασαν και ποιόν λίβελλο μετανοίας υπέγραψαν προκειμένου να επιστρέψουν στην πρώτη "αληθινή" Εορτολογική Παράταξη. Δεν με ενδιαφέρει».

Εἶναι βεβαίως δικαίωμα τοῦ κ. Πανταζῆ νὰ μὴν τὸν ἐνδιαφέρει. Ὅμως εἶναι ἀστεῖο νὰ μὴν τὸν ἐνδιαφέρει ἡ ἕνωση ἀλλὰ ἡ διάσπαση αὐτῶν! 
Σὲ κάθε ἄρθρο τοῦ ὁ κ. Πανταζῆς δεικνῦει ὅτι διακατέχεται ἀπὸ ''παλαιοημερολογίτικη φοβία''! Ὀμιλῶντας πρὸς τοὺς Ἐπισκόπους των Νεοημερολογιτῶν, δὲν χάνει τὴ εὐκαιρία νὰ αναφέρει ὅτι οἱ ἀποτειχισμένοι δὲν εἶναι σὰν τοὺς παλαιοημερολογίτες, δὲν δημιουργοῦν σχίσματα, δὲν δημιουργοῦν παρατάξεις κ.λπ. Καὶ ἐμεῖς ἐρωτοῦμε· ἀφοῦ δὲν τὸν ἐνδιαφέρει τὸ ζήτημα τότε πρὸς τί ἡ ἀναφορά του σὲ αὐτούς;  Μονον τὰ κακῶς κείμενα τὸν ἐνδιαφέρουν;  Ειναι ὄντως μυστήριο αὐτοῦ του εἴδους οἱ συμπεριφορές.

Ἐπίσης ἀναφέρει ὁ κ. Πανταζῆς:

«..Με εγκαλείς επίσης διότι "πέρσι εγκατέλειψα" την Νηστεία των Αποστόλων. ΝΑΙ, το έκανα. Και σύ τί έκανες; Εξ' αιτίας της αταξίας μου αυτής, της εγκαταλείψεως της νηστείας, εγκατέλειψες την Εκκλησία του Χριστού και πήγες και δημιούργησες ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΠΑΡΑΕΚΚΛΗΣΙΑ, με δική σου σύνοδο, με δικές σας ενεξέλεγκτες χειροτονίες.....»

Νὰ σημειώσουμε ὅτι τὰ σχόλια αὐτὰ δὲν εἶναι σὲ δικὴ μᾶς ἀνάρτηση ἀλλὰ ἀπὸ  ἀνάρτηση εἰς τὸ ἰστολόγιο ''ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ''.

Δηλαδὴ ἡ ''δικὴ μᾶς'' εἶναι ''ΠΑΡΑΕΚΚΛΗΣΙΑ'' καὶ ἐγκαταλείψαμε τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, μάλιστα. Διὰ νὰ ἑνωθοῦμε μὲ Αὐτὴν πρέπει νὰ ἔλθουμε εἰς ἐσάς; Πρέπει νὰ ἔλθουμε εἰς τὴν δικὴ σᾶς Ἐκκλησία ἡ ὁποία διακατέχει ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΗ τὴν ἀλήθεια καὶ εἰς τὴν ὁποία ἐφημερεύει ὁ π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς; 

Λέγει ὁ κ. Πανταζῆς:

«Μετά "ξεπετάχτηκε" και άλλη "Εκκλησία" με Νέα Σύνοδο και Νέο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Μετά κι' άλλος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών επεφάνη, έπειτα κι' άλλος. Να, κι' άλλος στο στερέωμα, ιδού κι' άλλος στον αχανή και χαώδη ορίζοντα. Άλλος του Ματθαίου, άλλος του Χρυσοστόμου και άλλος του Κυπριανού και πάει λέγοντας... Και πάει μακρυά η βαλίτσα, με σήμα κατατεθέν τη γνησιότητα. ΟΛΟΙ τους όμως, "Αρχιεπίσκοποι Αθηνών και πάσης Ελλάδος!" Και ΠΑΣΗΣ ΠΛΑΝΗΣ.»

Πολὺ σωστὰ ὁμιλεῖτε! Ματθαίου, Κυπριανοῦ, καὶ Χρυσοστόμου, μὲ τὴν διαφορὰ ὅτι ὁ Κυπριανὸς οὐδέποτε εἶχε τίτλο ''Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν''! Ὅμως οἵ του πρώην Χρυσοστόμου (σήμερα Καλλινίκου) καὶ τοῦ Κυπριανοῦ ἑνώθηκαν, καὶ μόνο οἵ του ''Ματθαίου'' εἶναι ἀκόμα χωρισμένοι. Ἀλλὰ μὴν βιάζεστε! Εἶναι πρὸς συζήτησιν καὶ τὸ ζήτημα αὐτό. Ὅμως λησμονήσαμε ὅτι εἴπατε: ''δεν σᾶς ἐνδιαφέρει''! περιμένουμε καὶ τὴν πράξη ἀνάλογη των λόγων σας!

Γνωρίζαμε βέβαια ὅτι πολλοὶ θὰ ἐνοχληθοῦν μὲ τὴν ἕνωση τῶν παλ/τῶν, τὸ εἴπαμε ἀρκετὲς φορές, ὁ καθένας μὲ τὸ δικό του ἐπιχείρημα, ὅμως ἀγαπητοὶ ἄλλα σχέδια ἔχει ὁ Δεσπότης Χριστός, καὶ οἱ διαβολές κ.λπ.  πιστοποιοῦν ὅτι ἡ ἕνωση εἶναι θεάρεστη!

Διὰ νὰ μὴν λέμε πολλὰ λόγια, κλείνουμε λέγοντας καὶ ἐπαναλαμβάνοντας ὅτι ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ἑνωμένοι νὰ εἶναι, πάλι τὰ ἴδια θὰ μᾶς λέγουν αὐτοὶ ποὺ τόσα ἔτη τοὺς ὀνομάζουν ''ἡμερολάτρες'', ''σχισματικοὺς'' καὶ λοιπὰ ἐπίθετα! Εἶναι λίγο δύσκολο νὰ ἀνακαλέσεις κάτι τὸ ὁποῖο ἀναφέρεις δημοσίως ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ ἔτη.....

Τελειώνουμε μὲ μιὰ φράση ποὺ μᾶς ἀποτυπώθη εἰς τὸ μυαλὸ ἀπὸ ἕναν Γέροντα σεβαστὸ καὶ παλαιὸ εἰς τὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας:

«Ηὐδόκισε ὁ Θεὸς ἐπὶ τῶν ἥμερών μας ἡ Γνήσια Ὀρθοδοξία νὰ ἀποκτᾶ δύναμιν καὶ ὑπόστασιν καὶ εἶναι τὸ μοναδικὸ λιμάνι γιὰ κάθε συνειδητὸ κληρικὸ ποὺ διαφωνεῖ μὲ τὴν παναίρεση. Ὡστόσο χρειάζεται καὶ ἀρκετὴ τόλμη νὰ ἀντέξης τὴν ρετσινιὰ τοῦ Σαμαρείτου (τοῦ Παλαιοημερολογίτη).

Δὲν κατάλαβα γιατί ὁ κάθε ἀποτειχισμένος νὰ παραμένει μόνος? Ὑπάρχει Λιμάνι, ὑπάρχει Φυλάκιο Ὀρθοδοξίας. Ἃς τὸ ψάξη καὶ ἃς ἐνταχθῆ! Υ.Γ.Χωρὶς νὰ περιμένει νὰ συναντήσει ἐκεῖ Ἀγγέλους».