Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ''ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ'' ΔΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ



Τὸ ἰστολόγιο ''Πατερική Παράδοση'' δημοσίευσε τὸ ἐξαίρετο βίντεο μὲ τὴν παρουσία καὶ ὁμιλία  τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη εἰς τὴν σύναξη παλ/τῶν  ποὺ ΠΡΩΤΟδημοσίευσε τὸ ἀδελφικὸ ἰστολόγιο ''ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ''. Αὐτὸ ποὺ μᾶς ἔκανε ἐντύπωση εἶναι ὅτι ἐνῶ ὁ π. Αὐγουστίνος τιμᾶ τοὺς παλαιοημερολογίτες, οἵ της Πατερικῆς Παραδόσεως συντάκτες  (μᾶλλον ὁ κ. Παναγιώτης Σημάτης λόγω τῶν ἀρχικῶν Π.Σ.) ἔδωσε βάση εἰς τὰ λάθη τους! Καὶ τί μᾶς λέγει;

«Σήμερα ἡ ἀποστασία τῶν Οἰκουμενιστῶν μεγάλωσε, καὶ τὰ μεγάλα λάθη τῶν Παλαιοημερολογιτῶν παραμένουν».

Πραγματικὰ ἀναρωτιόμαστε· ὁ κ. Σημάτης δὲν εἶδε τὴν διόρθωση τοῦ μεγαλυτέρου λάθους τῶν παλ/τῶν ποῦ τοὺς ταλαιπωρεῖ ἀρκετὰ ἔτη; Πῶς μᾶς λέγει ὅτι «παραμένουν»; Πῶς τοῦ διέφυγε τὸ μεγάλο καὶ ἱστορικὸ γεγονός; Ποιὸ εἶναι; Μὰ ἡ ἕνωση αὐτῶν!

Ἐπίσης ἀναφέρει ὅτι:

«Ἂν θέλουμε νὰ πραγματοποιηθεῖ καὶ τὸ δεύτερο, νὰ «μὴν περάσει, δηλαδή, ὁ παπισμός», εἶναι ἐπεῖγον νὰ ἑνωθοῦμε ὅλοι στὸν ἀγώνα ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀπομακρύνοντας ἐν ταπεινώσει τὸ ΕΝΑ ἐμπόδιο, τὴν δογματοποίηση τοῦ Ἡμερολογίου».

Δυστυχῶς ὁ κ. Σημάτης καὶ οἱ σὺν αὐτῶ, ἔχουν πάθει ἐμμονὴ μὲ τὴν δῆθεν δογματοποίηση τοῦ ἡμερολογίου καὶ δὲν χάνουν εὐκαιρία σὲ ὁτιδήποτε ἀφορᾶ τοὺς παλ/τες νὰ συνεχίζουν τούτη τὴν προπαγάνδα ἐναντίον τους. Μᾶς προτρέπει νὰ δεχθοῦμε μιὰ καινοτομία, μιὰ κατάργηση παραδόσεως, τὴν αἰτία τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐν Ἑλλάδι πρωτίστως, διὰ τὴν ἕνωση μαζί τους! Ἐμεῖς ἀντιστρόφως κάνουμε τὸ ἐξῆς ἐρώτημα·  Ἐφ' ὅσον ὁ κ. Σημάτης καὶ οἱ σὺν αὐτῶ δὲν ἔχουν δογματοποιήσει τὸ Νέο ἡμερολόγιο ὅπως κατηγοροῦν τοὺς παλ/τες, τότε διατὶ χάριν τῆς ἑνώσεως δὲν ἀκολουθοῦν τὸ παλαιὸ ἀφοῦ οὕτως ἡ ἄλλως τὸ ἀκολουθοῦν καὶ ἄλλες Ἐκκλησίες, τὸ Ἅγιον Ὅρος κ.λπ.; Ἂν αὐτὸ εἶναι τὸ κὰτ΄ ἐξοχήν ἐμπόδιο, τὸ ΕΝΑ, διατὶ δὲν τὸ ἀλλάζουν; Τί εἶναι προτιμότερο; Οἱ παλαιοημερολογίτες νὰ δεχθοῦν τὴν καινοτομία, ἡ ὁ κ. Σημάτης καὶ οἱ σὺν αὐτῶ νὰ τὴν ἀπορρίψουν, πόσο μᾶλλον ὅταν εἶναι καὶ ἐμπόδιο διὰ τὴν ἕνωση; Ἡ μήπως θεωροῦν οἱ ἀγαπητοὶ ὅτι δὲν ἦτο καινοτομία;

Τί μᾶς προτρέπουν νὰ δεχθοῦμε;



1) Τὸ πρῶτον βῆμα πρὸς τὴν ποθητὴν Κοινωνίαν τῶν Ἐκκλησιῶν… (ὅπως ἀνέφερε ὁ Μητροπολίτης Σελευκείας τὸ 1919)

2) «Τοῦτο δὲ ἔπαθε, διότι ἠκολούθησεν, ὡς μὴ ὤφελε, τὸν νεωτεριστήν, καινοτόμον, μασσῶνον [πατριάρχην Μελέτιον] Μεταξάκην, διὰ τὸν ὁποῖον — ὅταν τοῦ ὑπενθύμισα ὅτι ἐὰν δὲν καταργήσῃ τὸ παρανόμως εἰσαχθὲν νέον Παπικὸν ῾Ημερολόγιον — θὰ ἔλθῃ ἡμέρα καὶ θὰ κτυπήσῃ τὴν κεφαλήν του. ῞Οταν ἦλθεν ἡ ἡμέρα καὶ ἐκτύπησε τὴν κεφαλήν του, ἔλεγε μετὰ στεναγμῶν καὶ δακρύων: "Νὰ μὴ τό ᾿σωνα, νὰ μὴ τό ᾿σωνα, νὰ ἐδεχόμουν τὸ νέον ἡμερολόγιον! Αὐτός, αὐτὸς ὁ διεστραμμένος ὁ Μεταξάκης μὲ πῆρε στὸ λαιμό του». (Περιοδ. «῾Ο ῞Οσιος Φιλόθεος τῆς Πάρου» Θεσσαλονίκης, ᾿Ιανουάριος -᾿Απρίλιος 2001, σελ. 50-57, ἔκδ. «᾿Ορθόδοξος Κυψέλη».

Ἐδῶ ὁ π. Φιλόθεος Ζερβάκος ὁμιλεῖ διὰ τὸν Καινοτόμο  Ἀρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Παπαδόπουλο. Μᾶς προτρέπει νὰ δεχθοῦμε ὁ κ. Σημάτης τὸ μέτρο ἑνὸς νεωτεριστῆ, καινοτόμου, μασσῶνου Πατριάρχη, καὶ νὰ κτυπήσουμε τὴν κεφαλὴ μᾶς ὅπως τὴν ἐκτύπησε καὶ αὐτὸς ποὺ τὸν ἀκολούθησε δηλ. ὁ Χρυσόστομος Παπαδοπουλος;

3) Την «αντικανονικώς πραγματοποιηθείσα μονομερής εισαγωγή τού διορθωμένου Γρηγοριανού ημερολογίου» ἡ ὁποία «εις τήν καθ’ ημάς αγιωτάτην Εκκλησίαν, μεθ’ όλων τών επί τρείς καί πλέον δεκαετηρίδας θλιβερών συνεπειών, παρέσχεν εις αυτήν καί έν πολυτιμότατον δίδαγμα. Τό δίδαγμα τού σεβασμού εις τάς παραδόσεις τής Εκκλησίας, διδασκόντων αυτών τών μή μετακινηθέντων από αυτάς παλαιοημερολογιτών» ('ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ ''ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ Ο ΞΗΡΟΠΟΤΑΜΙΤΗΣ'' ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1957)

ἔγραφε τὶς ἐνδοξες μέρες του ὁ π. Θεόκλητος Διονυσιάτης! Μᾶς προτρέπετε νὰ ἀπαρνηθοῦμε τοῦτο τὸ δίδαγμα σεβασμοῦ;

3) Ὁ Κασσανδρείας Εἰρηναῖος κατὰ τὴν συνοδικὴν συνεδρίαν τῆς 27.6. 1929 ὠμολόγησε «Το ζήτημα του ημερολογίου είναι μέρος του νεωτεριστικού προγράμματος, το οποίον εν τοίς εσχάτοις επεχείρησαν να εισαγάγωσιν εν τη αυτοκεφάλω της Ελλάδος Εκκλησία και πρέπει ως τοιούτον να εξετασθή».

 Θὰ συνεχίσουμε καὶ ἐμεῖς τοῦτο τὸ νεωτεριστικὸ πρόγραμμα τὸ ὁποῖο ἔχει τὸν στόχο ποῦ θὰ παραθέσουμε κατωτέρω;



4) Μᾶς προτρέπετε νὰ δεχθοῦμε τὸν    ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟ ΣΚΟΠΟ που εἶναι ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΛΑΟΙ νὰ ἔχουν τὴν ΑΥΤΗΝ ΜΗΝΟΛΟΓΙΑΝ καὶ νὰ ἑορτάζουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ καὶ τὰς λοιπάς ἐορτάς;

Μὴν ἀπορεῖτε λοιπὸν σήμερα διατὶ Πάπας καὶ Πατριάρχης ὁμιλοῦν διὰ τὸ ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ λέγoντας:

«Συζητήσαμε ώστε να γίνει κάτι και για το θέμα του Πάσχα. Είναι αστείο να ρωτάς πες μου ο Χριστός σου πότε ανασταίνεται;  Ο δικός μου την επόμενη εβδομάδα. Ο δικός μου αντιθέτως αναστήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα».

Ὑπάρχουν ἀρκετὰ παραδείγματα διὰ ποιὸν λόγο δὲν πρέπει νὰ δεχθοῦμε τὸ Νέο ἡμερολόγιο.

Ὅμως ἐπειδὴ ὁμιλήσατε καὶ διὰ δῆθεν δογματοποίηση τοῦ Ἡμερολογίου θὰ ἔπρεπε νὰ γνωρίζετε ὅτι η αντικανονική εισαγωγή τού ημερολογίου εις τήν Εκκλησίαν,  διέσπασε τήν εξωτερικήν ενότητα τῆς Ἐκκλησίας, ζήτημα ποὺ ΑΠΤΕΤΑΙ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ!  
Περισσότερες πληροφορίες μπορεῖτε νὰ βρεῖτε εἰς τὰ κείμενα τοῦ πρ. Φλωρινης Χρυσοστόμου Καβουρίδη ποὺ ἐξηγεῖ συνοπτικά το ζήτημα.

Σήμερα εἰδικὰ ποὺ βιώνουμε μιὰ μεγάλη αἵρεση ποὺ εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός, εἶναι τραγελαφικὸ νὰ λέγουμε διὰ τὰ λάθη τῶν παλ/τῶν, τὰ ὁποῖα ὡς ἄνθρωποι φυσικὰ καὶ ἔκαναν καὶ θὰ κάνουν. Μόνο ἕνας τυφλὸς δὲν θὰ ἔβλεπε τὴν δικαίωση τοῦ ἀγῶνος τους, ὅταν ἔτη νωρίτερα ὁμιλοῦσαν διὰ φραγκεμα τῶν Ὀρθοδόξων, ἕνωσιν τῶν Ἐκκλησιῶν, Κοινὸ Πασχάλιο κ.λπ.  Θὰ συνιστούσαμε λοιπὸν εἰς τὸν κ. Σημάτη καὶ τοὺς σὺν αὐτῶ, νὰ ἐρευνήσουν ὄντως ἐν ταπεινώσει τὸ ζήτημα διὰ νὰ ἐννοήσουν τὸν ἀγώνα τῶν συκοφαντικὰ ὀνομαζομένων παλαιοημερολογιτῶν, καὶ νὰ παύσουν τὴν δικὴ τοὺς ''δογματοποίηση ἡμερολογίου'' τὴν ὁποία ὑποστηρίζουν μετὰ ἐμμονῆς καὶ πάθους, καὶ πρωτίστως νὰ ἀκολουθήσουν τὸ Ὀρθόδοξο ἡμερολόγιο διότι εἶναι ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὅσοι ἀποδέχονται τὴν Παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἀγωνίζονται δὶ’ αὐτήν, εἶναι μάρτυρες τὴ προαιρέσει!

Πόσο μᾶλλον ὅταν γνωρίζουμε καὶ τὸν λόγο τῆς καταργήσεως αὐτῆς τῆς παραδόσεως!



ΣΗΜ: ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΝ  ''ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ ΖΗΤΗΜΑ'' ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΒΙΖΥΗΣ ΑΝΘΙΜΟΥ, ΕΤΟΣ 1922

ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ''Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ''



Ἀγαπητὲ Συντάκτη τοῦ ἰστολογίου χαίρετε ἐν Κυρίω ! Σᾶς συγχαίρω διὰ τὴν ἀπάντησή σας ἡ ὁποία ἐκφράζει ἀληθῶς τὸ πνεῦμα τοῦ πατρὸς Αὐγουστίνου. Αὐτὸ ποὺ θὰ ἤθελα νὰ σημειώσω ὅμως εἶναι ὅτι ὑπερβάλλετε λέγοντας διὰ 10 παρατάξεις καὶ ἀντίστοιχους Ἀρχιεπισκόπους. Διὰ καλύτερη κατανόηση τοῦ ζητήματος σᾶς παραπέμπω ἐδῶ: http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2012/12/blog-post.html

Ὡς πρὸς τὸ ζήτημα τῆς ἑνώσεως ποὺ θίγετε, ἤδη ἔχουμε κάνει μεγάλες προσπάθειες καὶ ἡ ἀρχὴ τῆς ἑνώσεως ἐπιτεύχθη! Τὸ μεγαλύτερο μέρος τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. ἤδη ἔχει ἑνωθεῖ καὶ καταβάλλουμε προσπάθειες ὥστε νὰ ὁλοκληρωθεῖ τούτη ἡ εὐλογημένη ἕνωσις. Δυσκολίες ὑπάρχουν καὶ πάντα θὰ ὑπάρχουν, ὅμως ἔγινε ἡ ἀρχή. Ὁ δρόμος ἠνοίχθη! Σᾶς προσκαλοῦμε καὶ ἐσὰς σὲ διάλογο πρωτίστως, ὥστε ἡ χαρὰ αὕτη ποὺ γράψατε ὅτι στερηθήκατε τὰ προηγούμενα χρόνια, νὰ σᾶς τὴν δώσουμε σήμερα, ὅπως μᾶς τὴν ἔδωσε καὶ ἐμᾶς ὁ Δεσπότης Χριστὸς μὲ τὴν Χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος. 

Σᾶς προσκαλοῦμε νὰ δώσουμε μαζὶ τὴν μάχη ποὺ προαναφέρατε! 



Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος: Ο Μελέτιος Μεταξάκης εργάστηκε με πολύ ζήλο για την οργάνωση της ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας…!!!!



ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΙΤΙΟΥ
κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ «ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΟΝΤΟΥ
ΛΑΡΝΑΚΑ, 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014


           Με ιδιαίτερη χαρά, σας καλωσορίζω στο σπουδαίο αυτό πνευματικό συμπόσιο, που είναι αφιερωμένο σ΄ένα επιφανή και εξαίρετο εκκλησιαστικό και πνευματικό άνθρωπο. 

Ο Μελέτιος Μεταξάκης, Μητροπολίτης Κιτίου (1910-1918), Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (1918-1920), Οικουμενικός Πατριάρχης (1922-1923) και Πατριάρχης Αλεξανδρείας (1926-1935) υπήρξε, κατά γενικήν ομολογίαν, μια από τις κορυφαίες εκκλησιαστικές προσωπικότητες του 20ου αιώνα.

         Και είναι ιδιαίτερη η χαρά μου σήμερα, γιατί με τη συνεργασία του Δήμου Λάρνακας και του Πανεπιστημίου Κύπρου, είμαστε στην ευχάριστη θέση να εκπληρώσουμε, ένα επιβεβλημένο καθήκον και χρέος, να τιμήσουμε τον αείμνηστο Μητροπολίτη Κιτίου Μελέτιο Μεταξάκη ο οποίος πρόσφερε  όσοι λίγοι σ’αυτό τον τόπο αλλά και γενικότερα στην Εκκλησία και το έθνος.
Ο Μελέτιος Μεταξάκης ανήκει σ’εκείνες τις μορφές της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, που με το πέρασμα τους σημάδεψαν τους τόπους της διακονίας τους και που άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην όλη εκκλησιαστική μας ζωή. Γεννημένος στην Κρήτη, άρχισε την εκκλησιαστική του σταδιοδρομία από το Πατριαρχείο Αντιοχείας, για να υπηρετήσει στη συνέχεια το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, την Εκκλησία της Κύπρου, την Εκκλησία της Ελλάδος, το Οικουμενικό Πατριαρχείο και το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Ουσιαστικά όμως, από εδώ στη Λάρνακα, από τη Μητρόπολη μας πρωτοξεκίνησε ως Επίσκοπος για να ανέλθει στη συνέχεια στα ύψιστα εκκλησιαστικά αξιώματα. Η Μητρόπολης μας είναι περήφανη για το γεγονός αυτό, γι’αυτό και τιμά σήμερα, έστω και με καθυστέρηση πολλών χρόνων, τη μνήμη του.
Ο Μελέτιος Μεταξάκης υπήρξε άνθρωπος με πολύ ισχυρή προσωπικότητα, με πληθωρική δραστηριότητα, με ασυνήθιστο δυναμισμό, τόλμη και πρωτοβουλία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων του 1912-13, όντας μόλις δύο-τρία χρόνια Επίσκοπος στη Λάρνακα, η Κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου τον καλούσε στην Αθήνα για να βοηθήσει στην επίλυση κρίσιμων εκκλησιαστικών προβλημάτων που είχαν προκύψει λόγω της προσάρτησης στην Ελλάδα επαρχιών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και για να διευθετήσει τα προβλήματα του αγίου Όρους που κινδύνευε τότε από τον σλαβικό επεκτατισμό.
Γενικά, εργάστηκε με πολύ ζήλο για την οργάνωση της ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας σ’όλο τον κόσμο (Ιεροσόλυμα, Κύπρο, Ελλάδα, Αμερική, Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια), για τη διασφάλιση των δικαίων των Ορθοδόξων Πατριαρχείων, την επίλυση βασικών εκκλησιαστικών και εθνικών θεμάτων της ταραγμένης εποχής του, τη δημιουργία ορθοδόξου εκκλησιαστικού τύπου, τη διαρρύθμιση των οργανισμών διοίκησης Ορθοδόξων Εκκλησιών, και ανάπτυξη των θεολογικών γραμμάτων και του προφορικού κηρύγματος, την ενίσχυση του κατηχητικού έργου, την οργάνωση της εκκλησιαστικής φιλανθρωπίας, την προσπάθεια δημιουργίας μορφωμένου κλήρου.
Όσον αφορά στη δράση του στην Κύπρο και ειδικότερα στην Ιερά Μητρόπολη Κιτίου, αναφέρουμε ενδεικτικά, τη συμβολή του στη δημιουργία του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου, που ίσχυσε από το 1914-1980,την ίδρυση του Παγκυπρίου Ιεροδιδασκαλείου στη Λάρνακα, την έκδοση του σημαντικότατου εκκλησιαστικού περιοδικού «Εκκλησιαστικός Κήρυξ», την ίδρυση του Παγκυπρίου Εμπορικού Λυκείου κ.α., για τα οποία θα μας μιλήσουν οι εισηγητές του συνεδρίου.
Όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες προσωπικότητες, έτσι και ο Μελέτιος Μεταξάκης, ζώντας και δρώντας σε ταραγμένους καιρούς, καιρούς πολέμων και εθνικού διχασμού, έχει μέχρι σήμερα τους θαυμαστές και τους επικριτές του. Ο τότε εθνικός διχασμός που είχε δημιουργήσει πάθη και μίση, αλλά και η γενομένη το 1923 διόρθωση του εκκλησιαστικού Ημερολογίου φαίνεται να συνέτειναν σε αρκετό βαθμό στο να αδικηθή ο Μεταξάκης  στην κρίση μερίδας του Ελληνικού λαού.
Σήμερα όμως, ευρισκόμενοι σε αρκετή χρονική απόσταση από τις συνθήκες της τότε εποχής και κρίνοντας το έργο του αντικειμενικά, δεν έχουμε παρά να σταθούμε με θαυμασμό για την όλη προσφορά του στην Εκκλησία και να τιμήσουμε δεόντως τη μνήμη του, ιδιαίτερα εμείς οι Λαρνακείς που του οφείλουμε πολλά.
 Με αυτές τις λίγες σκέψεις, χαιρετίζω το αξιόλογο αυτό συμπόσιο και εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες, στον αγαπητό Δήμαρχο Λάρνακας και το Δήμο Λάρνακας, τον Πρύτανη και το Πανεπιστήμιο Κύπρου, που με τη συνεργασία και συμβολή τους πραγματοποιείτε αυτό το συμπόσιο.
 Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζω στους καταξιωμένους και εκλεκτούς εισηγητές του συμποσίου, σε όλους όσους βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο στην πραγματοποίηση του και σε όλους εσάς που μας τιμάτε με την παρουσία σας.
 Εύχομαι, ο Θεός της αγάπης και της ειρήνης, να χαρίζει σε όλους, προσωπική και οικογενειακή υγεία, ευτυχία και χαρά.             


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΕΞΟΧΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: ''Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ''



EΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Subject: Στάση του π. Αυγουστίνου έναντι παλιοημερολογιτών


π.-Αυγουστινος-

Θα ήθελα να ρωτήσω ποια ήταν η στάση του μακαριστού γέροντα Αυγουστίνου έναντι των παλιοημερολογιτών. Άκουσα σήμερα τον χαιρετισμό του σε εκδήλωση παλιοημερολογιτών https://www.youtube.com/watch?v=cVRejxfbK9o. Άλλοτε βρήκα την πληροφορία πως μεσολάβησε μεταξύ Εκκλησίας και παλιοημερολογιτών για την ενσωμάτωσή τους σε αυτήν. Αναγνώριζε έγκυρα μυστήρια στις τάξεις των παλιοημερολογιτών; Ευχαριστώ.
Επειδή την απορία αυτή θα την έχουν και άλλοι αναγνώσται, θα απαντήσουμε σ” όλους. 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Ο π. Αυγουστίνος αγαπούσε τους παλιοημερολογίτες και τους υπερασπίζονταν, όταν τους κατεδίωκε άγρια η πολιτεία, με την έγκριση κάποιων ιεραρχών. Ο αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, όπως φαίνεται και από την ομιλία που ακούσατε, δεν ήταν από εκείνους τους ιεράρχες.
Ο Γέροντας κατηγορούσε την βιασύνη που υπέδειξε η διοικούσα Εκκλησία, για να δεχθεί το νέο ημερολόγιο, που δημιούργησε το σχίσμα στην Εκκλησία. Δεν θεωρούσε όμως το ημερολόγιο (παλαιό ή νέο) ως δογματικό θέμα, που να εξαρτάται η σωτηρία μας. Ανέφερε μάλιστα και παραδείγματα, που η Εκκλησία έχει το δικαίωμα να αλλάζει και την ημέρα της εορτής του αγίου, όταν συμπίπτει μια μεγάλη δεσποτική εορτή.  Η εορτη π. χ. του ιερού Χρυσοστόμου είναι στις 14 Σεπτεμβρίου και η Εκκλησία την μετέθεσε στις 13 Νοεμβρίου. Η εορτή των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων εορτάζονταν την ίδια μέρα και η Εκκλησία την χώρισε…
Αγαπούσε και υπερασπίζονταν ο π. Αυγουστίνος τους αγνούς παλιοημερολογίτας που ήταν έτοιμοι να θυσιαστούν για το Χριστό. Έβλεπε τους άμισθους ιερείς των παλαιοημερολογιτών (που είχαν κανονική χειροτονία), πιο ελεύθερους για να υπερασπιστούν την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ.
Κρατούσε ο Γέροντας αγωνιστής ιεράρχης στο παλιοημερολογικό ζήτημα την ίδια στάση με τον πνευματικό του πατέρα, τον άγιο ηγούμενο της Λογοβάρδας τον π. Θεόφιλο Ζερβάκο.
Ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης αγαπούσε και υπερασπίζονταν τα δίκαια των παλαιημερολογιτών, αλλά έδινε πολύ μεγάλη βαρύτητα στην εγκυρότητα της χειροτονίας των. Δεν ήθελε ο οποιοσδήποτε απατεώνας να εξαπατήση τον απλό ορθόδοξο χριστιανό.
Στη Φλώρινα όταν έγινε Μητροπολίτης βρήκε έναν μικρό ναό των παλιοημερολογιτών. Εξυπηρετούσε τους ελάχιστους παλαιοημερολογίτας ιερέας που δεν ήταν από τη Φλώρινα. Δεν του έφερνε κανένα εμπόδιο, το μόνο που τον ενδιέφερε  ήταν, να ξέρει άν έχει κανονική χειροτονία.
Πριν από 50 χρόνια τον πλησίασε κάποιος νέος και τον ρώτησε, αν η εξομολόγηση που έκανε από μικρός σε παλαιοημερολογίτη ιερέα ήταν άκυρη. Και ο π. Αυγουστίνος για να του απαντήσει, του είπε να ρωτήσει ποιός επίσκοπος τον χειροτόνησε ιερέα.  Όταν το έμαθε, το είπε στον π. Αυγουστίνο και εκείνος του απήντησε ότι· η εξομολόγηση του ήταν έγκυρη, γιατί ο  πνευματικός του είχε κανονική χειροτονία.
Ο Μητροπολιτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος προσπάθησε επανειλημμένως να συμφιλιώσει και να ενώσει τις μεγάλες παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών. Πήγε και ως απεσταλμένος της διοικούσας Εκκλησίας για να συζητήσει μαζί τους και να βρουν κάποια λύση και να γεφυρωθεί το χάσμα, αλλά δεν έγινε τίποτε.
Σήμερα όχι 5, όχι 10 παρατάξεις και αντίστοιχους αρχιεπισκόπους έχουν οι παλιοημερολογίτες αλλά πολλαπλάσιους και κατηγορούνται μεταξύ τους. Ποιός απ” όλους έχει δίκαιο; Το διαίρη και βασίλευε σύνθημα του διαβόλου, εβασίλευσε και στις τάξεις των παλαιοημερολογιτών. Ο κάθε φιλόδοξος παλαιοημερολογίτης ιερομόναχος μπορεί να κάνει διάσπασή μιας παρατάξεως, με μιά ανόητη δικαιολογία και να γίνει αρχιεπίσκοπος.
Αν οι παλαιοημερολογίτες ενώνονταν και έκαναν κάθαρση στον κλήρο, θα μπορούσαμε και εμείς οι νεοημερολογίτες σ” αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που προδίδεται η Ορθοδοξία, να καταφύγουμε σ” αυτούς και να δώσουμε τη μάχη εναντίον των σκοτεινών δυνάμεων· αλλά μας στέρησαν αυτή την χαρά με τις διαιρέσεις τους οι παλαιοημερολογίτες.

ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ