Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

ΠΟΙΑ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΙΡΗΝΗ (ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ)




Λόγω τῆς ἀνάρτησης ποῦ κάναμε (ΠΑΤΗΣΤΕ: ''ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΕΣ'') ἀναδημοσιεύουμε ἕνα ἐπίκαιρο ἄρθρο ἀπὸ τὴν παλαιά μας σελίδα.


Ἴδιον γνώρισμα τοῦ Χριστιανοῦ εἶναι τὸ ζητεῖν τὴν εἰρήνην. Ὄχι ὅμως τὴν εἰρήνην τοῦ κόσμου τούτου, «οὗ τὴν ἀπὸ προσρήσεως ψιλής, οὐδὲ τὴν ἀπὸ τῆς κοινωνίας τῶν τραπεζῶν, ἀλλὰ τὴν κατὰ Θεὸν εἰρήνην» (Χρυσοστόμου, PG, 48, 870). Εἰρήνην «τὴν ἀληθινήν, τὴν ὓπ΄ αὐτοῦ τοῦ Κυρίου καταλειφθεῖσαν ἡμῖν» (Μ. Βασιλείου, PG 32, 556). Ταὐτὸν «Ὑπερκόσμιόν ἐστι τὸ δῶρον» τῆς ὄντως εἰρήνης (Μ. Βασιλείου PG 30, 513), καὶ ἐν αὐτὴ «πᾶς πόλεμος καταργείται ἐπουρανίων καὶ ἐπιγείων» (Ἰγνατίου Θεοφόρου, ΒΕΠΕΣ, 2, 267).

Ἡ ἀληθινὴ εἰρήνη εἴναι «ἢ τῆς ὑγιαινούσης πίστεως» (Μ. Ἀθανασίου, ΒΕΠΕΣ, 31, 128). Ταύτην ποιεῖ ἐν τῷ ὑγιῶς πιστῷ ὁ Θεός, «ὅταν διὰ τῆς καλῆς διδασκαλίας κατειρηνεύση τὸν νοῦν... καὶ διαλλάξῃ τὰ πάθη, τὰ πρὸς τὴν ψυχὴν στασιάζοντα» (Μ. Βασιλείου, PG 31, 336). Διότι «εἰρήνη ἐστὶ παθῶν ἀπαλλαγῇ» (Μάρκου τοῦ ἀσκητοῦ, Φιλοκαλία, 1, 107), διὰ τῆς τῆς θείας ἀληθείας καὶ Χάριτος. Μόνο οἲ «ὀρθῶς ζητοῦντες Αὐτὸν (τὸν Θεὸν) εὑρήσουσιν εἰρήνην» (Παρ. ιστ΄ 8).

Ὁ Χριστὸς ᾖλθεν, ἵνα δώσῃ τὴν εἰρήνην καὶ ἵνα καταλύσῃ τὴν ψευδῆ εἰρήνην τοῦ κόσμου (Μ. Φωτίου, PG 102, 873), ἥτις συνίσταται εἰς την «βλαβερωτάτην ὁμόνοιαν» (Γρηγορίου Θεολόγου, PG 35, 748), ἠγοὺν τὴν ὁμόνοιαν τῆς ἀπιστίας καὶ ἁμαρτίας. Οἱ ταύτην τὴν ὁμόνοιαν διώκοντες «χριστομαχούσιν, ὑπὸ τῷ τῆς εἰρήνης ὀνόματι», λέγει ὁ Μ. Φώτιος (αὐτόθι). Οἱ πιστοὶ ἔχουν τὴν εἰρήνην, «διὰ τοῦ πολεμίως προστεθῆναι πρὸς τὸν ἀντίπαλον» (Γρηγορίου Νύσσης, PG 44, 749). Διὸ ἐπιβάλλεται «μετὰ τῶν οἰκείων τῆς πίστεως εἰρηνεύειν· αἱρετικὸν ἄνθρωπον ἀποστρέφεσθαι» τονίζει ὁ Μ. Βασίλειος (PG 31, 649). Ταὐτὸν «Ὅτι τοῦτο μάλιστα εἰρήνη, ὅταν τὸ νενοσηκὸς ἀποτέμνηται, ὅταν τὸ στασιάζον χωρίζεται» (Χρυσοστόμου, PG 57, 405).

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ «ΕΚΟΨΕ» ΟΜΙΛΙΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΩ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΘΕΣΕΩΝ

No 667864

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Δυστυχώς όπως φαίνεται η διοικούσα ελληνική εκκλησία μετατρέπεται σε κατασταλτικό και δικτατορικά ίδρυμα εναντίον όσων τολμούν να αμφισβητήσουν δημόσια την θρησκευτική αποστασία και να αντιταχτούν στην λαίλαπα του Οικουμενισμού.

Πρόσφατο αλγεινό παράδειγμα είναι η απαγόρευση της προγευματισμένης ομιλίας ενός γνωστού Αγιορείτη στο Ρεντζίκι της Θεσσαλονίκης, από τον τοπικό μητροπολίτη Νεαπολέως και Σταυρουπόλεως, ο οποίος θεωρείται από τους πιο ενθέρμους υποστηρικτές του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Πραγματικά προκαλεί μεγάλη θλίψη η αναγκαιότητα να αναφερθούμε σε τέτοιες καταστάσεις, αλλά δεν μπορούμε να μείνουμε ούτε βουβοί, ούτε τυφλοί, στα όσα θλιβερά διαδραματίζονται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική ορθόδοξη εκκλησία.
Έτσι μετά από τις απαράδεκτες διώξεις ιερέων που έχουν εκδηλωθεί ως έπρεπε, κατά της οικουμενιστικής κίνησης τώρα έχουμε και απαγορεύσεις προγραμματιζόμενων ομιλιών γνωστών για το ορθόδοξο φρόνημα τους πατέρων ακόμα και Αγιορειτών.
Δεν γνωρίζουμε μέχρι που θα φτάσει το ολίσθημα αυτό, αλλά τα σύννεφα πυκνώνουν για την διοικούσα ελληνική ορθόδοξη εκκλησία η στάση της οποίας τα τελευταία χρόνια δείχνει πως κάθε άλλο παρά την ορθόδοξη ταυτότητα της υπερασπίζεται.
Η λογοκρισία και η απαγόρευση ομιλιών θυμίζουν άλλες σκοτεινές εποχές και πρακτικές τελείως ξένες με το ορθόδοξο φρόνημα και το μόνο που προκαλούν είναι μεγάλη θλίψη αλλά και αγανάκτηση για την στάση ορισμένων επώνυμων μητροπολιτών.


ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος




ΠΗΓΗ ''ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ''