Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Κ. ΣΗΜΑΤΗ



 Ἀγαπητὲ κ. Σημάτη. Ἀναγνώσαμε σχόλιό σας διὰ τὸ ἄρθρο (http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2016/04/blog-post_96.html) καὶ θέλουμε νὰ σημειώσουμε κάποιες διευκρινίσεις.

Πολὺ σωστὰ ἀναφέρετε ὅτι ἡ ἑνότητα χρειάζεται πρωτίστως ταπείνωση καὶ μετάνοια διὰ τὰ κατὰ καιροὺς λάθη, ὅμως θὰ πρέπει νὰ σημειώσετε ὅτι ἡ μετάνοια θὰ πρέπει νὰ ὑπάρξει ἀμφοτέρων τῶν πλευρῶν!

Ὅσα γράφετε περὶ τοῦ π. Παισίου εἶναι λίαν κατανοητὰ διότι εἶναι πολὺ λογικὸ νὰ ὑπερασπίζετε τὸν χῶρο σας, ὅπως βεβαίως καὶ ἐμεῖς ὑπερασπίζουμε τὰ ὑβριζόμενα πρόσωπα εἰς τὸν χῶρο μᾶς π.χ. Ἱερώνυμο Αἰγίνης, πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο Καβουρίδη κ.λπ.

Τὸ μὴ λογικὸ καὶ μὴ κατανοητὸ  εἶναι ὅτι τὸ σχόλιό σας ἀφορᾶ τὸν κ. Σαββόπουλο καὶ τὸν ἐγκαλεῖτε διὰ ''διγλωσσία'' καὶ ἀνακατεύετε καὶ εἰς τὰ ἐπιχειρήματά σας καὶ τοὺς παλαιοημερολογίτες. Ἀγαπητὲ κ. Σημάτη ὁ κ. Σαββόπουλος δὲν εἶναι παλαιοημερολογίτης ὁπότε διὰ ποιὰ ''διγλωσσία'' ὁμιλεῖτε;

Πολλάκις παρατηροῦμε ὅτι ἀναπαράγετε λόγους ἀπὸ τοὺς ''ἀκραίους'' των παλαιοημερολογιτῶν ἢ ἀπὸ μεμονωμένα πρόσωπα. Θὰ ἔπρεπε νὰ γνωρίζετε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μᾶς ΣΥΝΟΔΙΚΑ ἔχει ἀπαντήσει στὰ ζητήματα ποὺ σᾶς ἀπασχολοῦν, ὁπότε τὸ τί ἀναφέρει ὁ κάθε ἀκραῖος ἥ το κάθε μεμονωμένο πρόσωπο εἶναι ζήτημα ποὺ δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ σᾶς ἀπασχολεῖ. Ἔχουμε ἐλευθερία λόγου ὁπότε ὁ καθένας εἶναι ἐλεύθερος νὰ ἐκφράζει τὶς ἀπόψεις του. Ἐσεῖς ἀσχολεῖστε καὶ ἀναπαράγετε αὐτὲς τὶς ἀπόψεις, κατὰ περίεργο τρόπο, ἐνῶ δὲν ἀναπαράγετε τὶς ἔγκυρες Συνοδικὲς ἀποφάσεις τῆς Ἐκκλησίας μας ὥστε νὰ θέσετε τὰ ἐπιχειρήματά σας σὲ ὅτι διαφωνεῖτε ἡ συμφωνεῖτε.

Ἀναφέρεστε στὸν λόγο τοῦ π. Παίσιου ποὺ λέγει:

 «Ἔχω τὴν γνώμην ὅτι δὲν εἶναι καθόλου καλὸν νὰ ἀποχωριζώμεθα ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν κάθε φορὰν ποὺ θὰ πταίῃ ὁ Πατριάρχης· ἀλλὰ ἀπὸ μέσα, κοντὰ στὴν Μητέρα Ἐκκλησία ἔχει καθῆκον καὶ ὑποχρέωσι, ὁ καθένας ν’ ἀγωνίζεται μὲ τὸν τρόπον του. Τὸ νὰ διακόψῃ τὸ μνημόσυνον τοῦ Πατριάρχου, νὰ ἀποσχισθῇ καὶ νὰ δημιουργήσῃ ἰδικήν του Ἐκκλησίαν… αὐτό, νομίζω, εἶναι παράλογον»!

καὶ συνεχίζετε σχολιάζοντας:

 «Ὅπως βλέπετε ὁ ἅγιος Παΐσιος δὲν θεωρεῖ καλὸν τὴν δημιουργίαν ἄλλων Ἐκκλησιῶν ἀντιμαχομένων. Ἡ ἀποτείχιση, βεβαια, δὲν εἶναι δημιουργία ἄλλης Ἐκκλησίας, ἀλλὰ ἀγώνας«ἀπὸ μέσα, κοντὰ στὴν μητέρα Ἐκκλησία» ἐναντίον τῶν ψευδεπισκόπων ποὺ λεηλατοῦν τὴν Ἐκκλησία».

To  συμπέρασμά σας εἶναι ἐντελῶς αὐθαίρετον καὶ μάλιστα κλίνει θετικὰ (καὶ λογικὸ εἶναι) πρὸς τὴν δικὴν σᾶς πλευρὰ δικαιολογώντας ὅτι ἐσεῖς εἶσθε μέσα, κοντὰ στὴν μητέρα Ἐκκλησία, καὶ μάλιστα ὅτι δῆθεν σᾶς κατοχυρώνει καὶ ὁ π. παίσιος! Δυστυχῶς ὅμως διὰ ἐσὰς, ὅσοι ἐπικαλοῦνται τὴν ἀνωτέρω φράση τοῦ π. παισίου κατηγοροῦν καὶ ἐσὰς ὅτι βρίσκεσθε ἐκτὸς ἐκκλησίας, εἶσθε ἀποσχισμένοι κ.λπ. ὁπότε ἡ ἀνωτέρω φράση τοῦ π. παισίου, ἐπιστρέφει εἰς ἐσὰς ὡς ''μπούμερανγκ''! 

 Ποιοὶ εἶναι αὐτοὶ ποῦ δὲν εἶναι ''μέσα'' ''κοντὰ'' στὴν ἘκκλησίαΟΣΟΙ ΑΠΟΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΠΤΑΙΗ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ!!! Φταίει ὁ Πατριάρχης κατὰ τοὺς ἀποτειχισμένους; Αὐτονόητο!Ἀγωνίζονται ἀπὸ μέσα μὲ τὸν τρόπο τουςὌχι ἒφ΄ ὅσον ἀποτειχίστηκαν-αποχωρίστηκαν ἀπὸ αὐτήν! 

''δὲν είναι καθόλου καλόν νὰ αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φοράν που θα πταίη ο Πατριάρχης, αλλά από μέσα''

ἐννοεῖ φυσικὰ ὅσους ἀπομακρύνονται διὰ τῆς διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου! Φταίει ὁ Πατριάρχης; μεῖνε MΕΣΑ κοντὰ εἰς τὴν  Μητέρα 'Eκκλησία (διὰ τῆς κοινωνίας μαζί του) καὶ ἀγωνίσου μὲ τὸν τρόπο σου!

Ποιές είναι οι ''Εκκλησίες'' που αναφέρει ο π. παίσιος; Εσείς αγαπητέ θεωρείτε ότι εννοεί μόνον τους παλαιοημερολογίτες δικαιολογώντας τους εαυτούς σας! Όμως ο ίδιος λέγει:


«Δυστυχῶς, ἔχουμε πολλές «ἐκκλησίες» στήν ἐποχή μας. Δημιουργήθηκαν εἴτε ἀπό μεγάλες ὁμάδες ἤ καί ἀπό ἕνα ἄτομο ἀκόμη. Ἐπειδή συνέβη στό καλύβι των (ὁμιλῶ διά τά ἐν Ἁγίῳ Ὄρει συμβαίνοντα) νά ὑπάρχῃ καί ναός, ἐνόμισαν ὅτι μποροῦν νά κάνουν δική τους ἀνεξάρτητη Ἐκκλησία».

Ἐσεῖς λοιπὸν ὅταν ἀκολουθεῖτε ἕνα ἄτομο (π. Εὐθύμιο Τρικαμηνὰ)  καὶ  
κάποιες φορὲς ἐκκλησιάζεστε σὲ ναοὺς ποὺ λειτουργεῖ μόνο  ἴδιος,  
νομίζετε ὅτι  π. παίσιος δὲν θὰ σᾶς περιελάμβανε εἰς τοὺς εὑρισκόμενους σὲ  ''ἀνεξάρτητη Ἐκκλησία'';


 Διὰ τὰ ''ἐν Ἁγίω Ὅρει συμβαίνοντα'', ποὺ ἀναφέρει, ὁμιλεῖ διὰ τοὺς 
ζηλωτᾶς τῆς ἐποχῆς ἐκείνης οἱ ὁποῖοι βεβαίωςκαμία Ἐκκλησία δὲν εἶχαν
δημιουργήσει ἀλλὰ ἁπλῶς δὲν μνημόνευαν τὸν Πατριάρχη ἀλλὰ οὔτε εἶχαν καὶ καμία κοινωνία μὲ μνημονευτὲς Ἁγιορεῖτες! 

Ἡ ἀλήθεια ἀγαπητέ εἶναι ὅτι ὁ Γέροντας Παΐσιος ὄντως ἐννοοῦσε ΚΑΙ τοὺς παλαιοημερολογίτες! Ὄχι μόνο αὐτοὺς ἀλλὰ καὶ ὅσους ἀποτειχίζονται ἤ θὰ ἀποτειχίζονταν ἀπὸ τὴν ''Ἐκκλησία''!

Ὁπότε ἀγαπητὲ κ. Σημάτη σᾶς συνιστοῦμε νὰ ρίξετε τοὺς τόνους (φυσικὰ καὶ οἱ ὑπόλοιποι''ἀμφοτέρων τῶν πλευρών'' ὅπως πολὺ ὀρθὰ ἐπισήμαινε ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης εἰς τὴν Ἡμερίδα),  διότι διαφαίνεται ἡ ἐμπάθειά σας πρὸς τοὺς παλαιοημερολογίτες. Τὰ ἐπιχειρήματά σας αὐτὰ λειτουργοῦν ἀντίστροφα, δηλαδὴ αὐτοκατηγορεῖτε τοὺς ἑαυτούς σας! Καὶ δὲν τὸ λέγουμε ἐμεῖς, ἀλλὰ ὅσοι χρησιμοποιοῦν τοὺς ἀνωτέρω λόγους τοῦ π. Παισίου!

Ἐὰν θέλετε νὰ συνομιλήσετε διὰ αὐτὰ τὰ ζητήματα, ἔχουμε καὶ ἱκανοὺς ἀνθρώπους εἰς τὴν Σύνοδό μας, καὶ ἱερεῖς, ἀλλὰ καὶ Ἐπισκόπους. Ὁπότε κάθε εἴδους ''ἀντιπαράθεση'' εἰς τὸ διαδίκτυο δεικνύει τὴν μὴ εἰλικρινῆ διάθεση γιὰ ἑνότητα καὶ ταπείνωση, ἀλλὰ κάτι ἄλλο.....

Οὕτως ἤ ἄλλως μετὰ ἀπὸ τὴν ψευδοσύνοδο ποὺ ἑτοιμάζουν οἱ Οἰκουμενιστὲς θὰ φανεῖ ξεκάθαρα ποιοὶ ὄντως ἐπιθυμοῦν τὴν ἑνότητα, ποιοὶ ὑποκρίνονται, ἀλλὰ καὶ ποιοὶ δὲν τὴν θέλουν!



Καλὸ ὑπόλοιπο της Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς! 

Η ''ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ'' ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΚΑΙ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΚΑΙ Η ΟΡΘΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ! (3ο ΜΕΡΟΣ)



Ο Βασίλειος εδέχθη επίσκεψιν ομάδος Χριστιανών της Ταρσού, οι οποίοι δεν είχαν ξεκαθαρίσει την στάσιν των εις το εκκλησιαστικό θέμα, γράφει δε τώρα σχετικώς προς τον Κυριακόν (Ο Κυριακός ήτο προφανώς πρεσβύτερος και ηγέτης της ορθοδόξου μερίδος της Ταρσού), δια να εξασφαλίση την ανεπίφυλακτον προσχώρησίν των εις αυτόν. Οι Χριστιανοί αυτοί ήσαν αυστηροί Ορθόδοξοι και ήθελαν διευκρίνισιν της περί του Πνεύματος διδασκαλίας.


«Πόσον σπουδαίον είναι το αγαθόν της ειρήνης, τι χρειάζεται να το είπω προς άνδρας που είναι υιοί της ειρήνης; Επειδή λοιπόν το μέγα και περισπούδαστον αγαθόν κινδυνεύει τώρα να καταστή ψιλόν όνομα, διότι επληθύνθη η ανομία και εψυχράνθη πλέον εις τους πολλούς η αγάπη (Ματθ. 24,12), νομίζω ότι η μοναδική φροντίς των γνησίως και αληθώς δουλευόντων εις τον Κύριον αρμόζει τούτο, το να επαναφέρουν  εις ένωσιν τας Εκκλησίας που διεσπάσθησαν πολυμερώς και πολυτρόπως μεταξύ των....

Συναντήσας λοιπόν τους αδελφούς τούτους και ιδών μεγάλην την φιλαδελφίαν των και την προς σάς αγάπην, πολύ δέ περισσότερον ακόμη το φιλόχριστον και την ακρίβειαν και τον ζήλον περί την πίστιν, και ότι καταβάλλουν πολλήν φροντίδα δι' αυτά τα δύο, δηλαδή να μη χωρισθούν από την αγάπην σας και να μη καταπροδώσουν την υγιή πίστιν, εδέχθην την αγαθήν των προαίρεσιν και γράφω εις την σεμνότητά σας. Παρακαλώ με όλην την αγάπην να τους έχετε ηνωμένους μαζί σας γνησίως και κοινωνούς κάθε εκκλησιαστικής φροντίδος. Ηγγυήθην δέ και εις αυτούς περί της ιδικής σας ορθοδοξίας και τους εβεβαίωσα ότι και σείς με την χάριν του Θεού και με τον ζήλον υπέρ της αληθείας είσθε έτοιμοι δι΄ όλα όσα χρειάζεται να πάθουν υπέρ του λόγου της αληθείας.

Όπως δέ είμαι πεπεισμένος, χρειάζονται οι εξής όροι, που δεν είναι αντίθετοι πρός τα φρονήματά σας και είναι αυταρκείς δια την διαβεβαίωσιν των προειρημένων αδελφών· να δέχεσθε την υπό των πατέρων μας που συνήλθαν εις την Νίκαιαν συνταχθείσαν ομολογίαν πίστεως και να μη αθετήτε καμμίαν από τας εκεί χρησιμοποιούμενας λέξεις, αλλά να γνωρίζετε ότι τριακόσιοι δέκα οκτώ άνδρες, συνελθόντες χωρίς διχονοίας, δεν ωμίλησαν χωρίς την ενέργειαν του Αγίου Πνεύματος· να προσθέσετε δέ εις την ομολογίαν εκείνην και το ότι δεν πρέπει να λέγεται κτίσμα το Άγιον Πνεύμα, και να μη κοινωνήτε με τους λέγοντας αυτό ούτω, δια να μείνη καθαρά η Εκκλησία του Θεού χωρίς να έχη αναμεμιγμένο εις τας τάξεις της κανένα ζιζάνιον.

Όταν προταθή από την ευσπλαχνίαν σας αυτή η διαβεβαίωσις προς αυτούς, είναι και αυτοί έτοιμοι να προσφέρουν την απαιτούμενην υποταγήν. Διότι εγγυώμαι εγώ εκ μέρους των ότι δεν πρόκειται να αντείπουν εις τίποτε, αλλά θα επιδείξουν υπερβολικήν ευταξίαν εις σας, όταν παρασχεθή εις αυτούς προθύμως από την τελειότητά σας αυτό το μοναδικό στοιχείον που ζητούν».



(Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΕΠΙΣΤΟΛΗ 114)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ