Κυριακή 17 Ιουλίου 2016

''ΠΡΟΦΗΤΕΣ'' ''ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ'' ΚΑΙ ''ΘΑΥΜΑΤΑ''

ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Μετά τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν εις την Τουρκία είδαμε διάφορα ιστολόγια να δημοσιεύουν διάφορες ''προφητείες'' γερόντων (το τραγικό είναι ότι δημοσιεύουν και ''προφητείες'' κοσμικών-λαϊκών γερόντων και γεροντισσών!!!). Το λυπηρό είναι ότι στο τέλος οι ''προφητείες'' αυτές αστοχούν, με συνέπεια και τα ιστολόγια αυτά να εκθέτονται  αλλά και οι γέροντες αυτοί  να φαίνονται ως λανθασμένοι και οι προφητείες ως μη αληθείς! Το πρόβλημα δεν έγκειται εις τις προφητείες, αλλά εις αυτούς που προσπαθούν να ερμηνέψουν ανεπιτυχώς, με συνέπεια να χλευάζεται η Ορθόδοξη πίστη. Το πρόβλημα κυρίως εστιάζεται εις την μη διάκριση των ανθρώπων που δημοσιεύουν τις ''προφητείες''. Πρέπει να καταλάβουν όλοι οι εν Χριστώ αδελφοί ότι μια προφητεία (εάν είναι αληθής) δεν ερμηνεύεται, ούτε δια της λογικής μπορεί να εννοηθεί, αλλά ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ εις τον πρέποντα χρόνο και όταν επιτρέψει ο Κύριος.

Bέβαια, οι σύγχρονοι «ερμηνευτές» μετά από τις τόσες ανεπιτυχείς προσπάθειες ερμηνείας, είναι λογικό (αν ζούν ακόμα εις τούτο τον κόσμο και δεν τους παραλάβει ο Θεός) κάποια στιγμή να ευστοχήσουν, όμως το λυπηρό είναι ότι δεν κοιτάζουν τις πόσες φορές αστόχησαν με αποτέλεσμα τον χλευασμό της πίστης μας, αλλά ίσως την μια φορά που ευστόχησαν!

Επίσης πρέπει να καταλάβουν (όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει εις το παρελθόν), ότι οι σύγχρονοι αυτοί «προφήτες» με ή χωρίς εισαγωγικά, δεν σημαίνει ότι επειδή προφητεύουν ή κάνουν θαύματα είναι και άγιοι! Ακόμα και τα θαύματα θέλουν διάκριση και προσοχή! Ίσως να φταίει η περιέργεια του ανθρώπου δια να μάθει τα μέλλοντα! Δια τούτο και πολλοί αρέσκονται εις τις προφητείες, θαύματα και την Αντιχριστολογία.

Τι μας λέγουν οι  άγιοί μας;

«Δεν πρέπει να δοκιμάζουμε την αγιότητα ενός ανθρώπου από τα σημεία και τις προφητείες του, αλλά από την πολιτεία του. Διότι σημεία επετέλεσαν και οι αμαρτωλοί, αλλά και αιρετικοί και άπιστοι, για κάποια ανάγκη ή οικονομία» . «Το Πνεύμα το Άγιον ενεργεί και μέσω αναξίων και βεβήλων». «Όταν λοιπόν δής ότι έγινε κάποιο σημείο μέσω αιρετικών και απίστων, για κάποιο λόγο που γνωρίζει ο Θεός, μη θαμπωθής και να μη σαλευθής έκ της Ορθοδόξου πίστεως διότι πολλές φορές και η πίστι του προσερχομένου είναι αυτή που έκαμε το σημείο και όχι η αξία του ποιήσαντος». «Διά τούτο μη νομίσης μεγάλο πράγμα εάν δής κάποιον ανάξιον ή κακόπιστον να κάμη σημείον». «Διά τούτο λοιπόν δεν πρέπει τον καθένα που κάνει σημεία, να τον παραδέχεσθε ώς άγιον, αλλά να τον δοκιμάζετε». (P.G. 98, σ. 517-524)


«Πολλοί γάρ έκ των εμπαθών... εθαυματούργησαν», μας λέγει ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος (Λόγος ΛΑ΄, να΄)Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει «Σοφός γάρ ών και ευμήχανος ο Δεσπότης, και δι΄ αναξίων πολλάκις συγχωρεί προλέγεσθαι θαυμαστά και μεγάλα πράγματα» «πολλοί γούν και άλλοι τα μέλλοντα είπον, ανάξιοι όντες, ώς ο Ναβουχοδονόσορ, ο Φαραώ, ο Βαλαάμ». (Ε.Π.Ε. τ.2, σ. 626 και τ.14, σ. 252). Και ο Ιούδας σημεία εποίησεν, πλήν ο Χριστός είπε το «καλόν ήν αυτώ εί ούκ εγεννήθη ο άνθρωπος εκείνος».


Ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος μας λέγει: «Πάς ό λέγων παρά τά διατεταγμένα, καν αξιόπιστος ή, καν νηστεύη, καν παρθενεύη, καν σημεία ποιή καν προφητεύή, λύκος σοι φαινέσθω έν προβάτου δορά προβάτων φθοράν κατεργα­ζόμενος». 



Ο Κύριος είπε: «εγερθήσονται ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και δώσουσι σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε πλανήσαι, εί δυνατόν, και τους εκλεκτούς»



Οι Αποστολικές Διαταγές μας λέγουν: «Ούτε πάς ο προφητεύων όσιος ούτε πάς ο δαίμονας ελαύνων άγιος. Και γάρ ό του Βεώρ ο μάντις προεφήτευσεν, δυσσεβής ών, και Καιάφας ο ψευδώνυμος αρχιερεύς. Πολλά και ο διάβολος προλέγει και οι αμφ΄ αυτόν δαίμονες και ού παρά τούτο μετέστιν (υπάρχει) αυτοίς ευσεβείας σπινθήρ» (P.G. Ι. σ. 1068). 

Ρώτησαν κάποτε τὸν Μέγα Ἀθανάσιο "πῶς καὶ τινὲς αἱρετικοὶ ποιοῦσι πολλάκις σημεῖα;" Ὁ Μέγας πατήρ ἀπάντησε ὡς ἑξῆς: "Τοῦτο ἡμᾶς οὐκ ὀφείλει ξενίζειν. Ἠκούσαμεν γὰρ τοῦ Κυρίου λέγοντος, ὅτι πολλοὶ ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἐροῦσιû "Κύριε, οὐκ ἐν τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ δυνάμεις πολλάς ἐποιήσαμεν" καὶ ἐρεῖ αὐτοῖς:  "μν λέγω μῖν, οδέποτε γνων μς, ποχωρετε π' μοργάται τς νομίας". Πολλάκις γὰρ οὐχ ἡ πολιτεία τοῦ θαυματουργοῦντός ἐστιν ἡ τὴν ἴασιν ἐργαζομένη, ἀλλ' ἡ πρὸς αὐτὸν πίστις τοῦ προσερχομένου ἀν-θρώπου. Γέγραπται γὰρ " πίστις σου σέσωκέ σε". Πλὴν δεῖ καὶ τοῦτο γινώσκειν, ὅτι πολλάκις τινὲς κακόπιστοι καμάτους πολλοὺς δι' ἀσκήσεως τῷ Θεῷ προσήγαγον, καὶ τὴν ἀντιμισθίαν αὐτῶν ἔλαβον ἐν τῷ νῦν αἰῶνι ἐκ Θεοῦ, τὸ τῶν ἰαμάτων καὶ προρρήσεων χάρισμα, ἵνα ἐν τῷ αἰῶνι τῷ μέλλοντι ἀκούσωσιν "Ἀπελάβετε τὰ ἀγαθὰ ὑμῶν καὶ τοὺς καμάτους ὑμῶν, νῦν δὲ λοιπὸν οὐδὲν ὑμῖν κεχρεώστηται" (P.G. 28, 665). 

Διδάσκει ἐπίσης ὁ Χρυσορρήμων καί ἀληθής Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας: «διότι ἀκριβῶς καί μέσῳ τοῦ Βαλαάμ ἐνήργησεν ὁ Θεός καί στόν Φαραώ ἀπεκάλυψε τά μέλλοντα καί στόν Ναβουχοδονόσορα, ἀκόμη καί ὁ Καϊάφας προφήτευσε χωρίς νά γνωρίζει ἐκεῖνα τά ὁποῖα ἒλεγε καί μερικοί ἂλλοι ἒβγαλαν δαιμόνια δίχως νά εἶναι μαζί Του. Ἐπειδή αὐτά δέν ἒγιναν γι’ αὐτούς πού τά ἒκαναν ἀλλά γιά ἂλλους, πολλές φορές δέ καί μέσῳ ἀναξίων ἒγιναν αὐτά.»(P.G. 61, 69).

Άς μή λησμονούμε τέλος το Ευαγγελικόν «πολλοὶ ἐροῦσίν μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι Οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς·», δηλαδή κατά τον ιερόν Θεοφύλακτον, και όταν έκαμνον τις προφητείες των, και όταν έκαμνον τα θαύματά των δεν ήσαν αρεστοί είς τον Θεόν (P.G. 123, σ. 16). 

Ο Ορθόδοξος ταπεινός Χριστιανός δεν έχει ανάγκη ούτε τις προφητείες ούτε και τα θαύματα, διότι ζεί την κάθε στιγμή με την παρουσία του Θεού εις τον εσωτερικό του κόσμο! 
Ας αφήσουμε λοιπόν τους ''προφήτες'' και τις ''προφητείες'' αυτών και ας ασχοληθούμε με την σωτηρία της ψυχής μας, διότι όσο μετανοεί ο άνθρωπος τόσο καθυστερεί και η ''αποστασία''.
Ας ταπεινωθούμε! Σήμερα εμείς δεν έχουμε αυτήν την διάκριση που προαναφέραμε.


Όταν έλθει ο κατάλληλος χρόνος δια να εκπληρωθεί μια προφητεία, τότε ο Κύριος θα την αποκαλύψει όπως πρέπει εις τους ''ταπεινούς τη καρδία''.





Tα κείμενα είναι αναδημοσίευση από το παλαιό μας blog

ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ




Κατά τη συνεδρία αυτής της 15ης Ιουλίου 2016 η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσσίας ασχολήθηκε με την από 18 έως 26 Ιουνίου 2016 στην Κρήτη γενομένη Σύνοδο Προκαθημένων και Ιεραρχών των δέκα κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών.



Κατά τη συνεδρία αυτής της 13ης Ιονίου 2016 (Πρακτικά № 40) η Ιερά Σύνοδος αφού μελέτησε την κατάσταση, η οποία δημιουργήθηκε εξαιτίας της αποχής μίας σειράς των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών από τη συμμετοχή στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας στις προκαθορισμένες ημερομηνίες από 18 έως 26 του τρ. ε. προέβη σε σχετική δήλωση.

Η δήλωση, η οποία την ίδια ημέρα απεστάλη προς τον Παναγιώτατο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο και τους Προκαθημένους όλων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών ειδικότερα δε καλεί σε υποστήριξη της προτάσεως των Εκκλησιών Αντιοχείας, Γεωργίας, Σερβίας και Βουλγαρίας για την αναβολή της Πανορθοδόξου Συνόδου.

Ωστόσο από 18 έως 26 Ιουνίου ε.ε. στην νήσο Κρήτη συνήλθε Σύνοδος με συμμετοχή των δέκα κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες της Αντιοχείας, της Ρωσίας, της Γεωργίας και της Βουλγαρίας να απέχουν από ττις εργασίες αυτής. O Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κύριλλος στις 16 Ιουνίου απέστειλε μήνυμα στους Προκαθημένους και τα μέλη των αντιπροσωπειών των κατά τόπους Εκκλησιών, των συνελθόντων στην Κρήτη. Το μήνυμα εκφράζει την πεποίθηση ότι οι διχογνωμίες μεταξύ των μεμονωμένων Εκκλησιών επί θεμάτων προπαρασκευής της Αγίας και Μεγάλη Συνόδου δεν πρέπει να διχάζουν και να αποδυναμώνουν την ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Αφού τόνισε τη σπουδαιότητα της φωνής της κάθε τοπικής Εκκλησίας και την έλλειψη σύμφωνης γνώμης του Πατριαρχείου Αντιοχείας για να συγκληθεί η Σύνοδος, ο Αγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος σημείωσε ότι η συνάντηση στην Κρήτη δύναται να συμβάλει στην προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, όπου θα συμμετάσχουν όλες οι κοινώς ανεγνωρισμένες κατά τόπους αυτοκέφαλες Εκκλησίες.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει επισήμως τα κείμενα τα οποία ενεκρίθησαν από τη Σύνοδο στην Κρήτη. Σύμφωνα με πληροφορίες ορισμένοι Ιεράρχες των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, οι οποίοι συμμετείχαν στη Σύνοδο, δήλωσαν ότι δεν υπέγραψαν το κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» λόγῳ της μη συμφωνίας τους προς το περιεχόμενό του.

Στις 27 Ιουνίου 2016 η Ιερά Σύνοδος της κατά Αντιόχειαν Ορθοδόξου Εκκλησίας προέβη σε δήλωση σχετικά με τη σύγκληση συνελεύσεως στην Κρήτη. Η δήλωση αναφέρει ότι τα κείμενα τα οποία ενεκρίθησαν κατ΄αυτήν δεν δεσμεύουν κατά οποιονδήποτε τρόπο το Πατριαρχείο Αντιοχείας και πάσης Ανατολής, ενώ τονίζει ότι «η αρχή της ομοφωνίας εξακολουθεί να είναι ο βασικός κανόνας ο οποίος διέπει τις διορθοδόξους σχέσεις». Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Αντιοχείας βλέπει την γενομένη συνάντηση ως «μία προκαταρκτική Συνέλευση της Πανορθοδόξου Μεγάλης Συνόδου», ενώ τα έγγραφα αυτής, κατά την Εκκλησία της Αντιοχείας, δεν είναι τελικά, αλλά ανοιχτά προς συζήτηση. Επίσης υπογράμμισε ότι η Εκκλησία της Αντιοχείας ζήτησε την αναβολή της Συνόδου «δια την ενίσχυση της ενότητος της Καθολικής Ορθοδοξίας, ώσπου να εξασφαλιστεί η Ορθόδοξος ομοφωνία περί των επίμαχων θεμάτων της ημερησίας διατάξεως της Συνόδου, και να εκπληρωθούν οι εκκλησιολογικές προϋποθέσεις για τη συμμετοχή όλων των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών». Η δήλωση τονίζει ότι η Σύνοδος, η οποία αρχικώς ήταν προορισμένη να είναι Πανορθόδοξος, συγκλήθηκε με την απουσία τεσσάρων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, «το ποίμνιο των οποίων περιλαμβάνει περίπου το μισό πληθυσμό του συνόλου των Ορθοδόξων Πιστών ανά τον κόσμο».

Στις 9 Ιουλίου 2016 η Αρχιγραμματεία της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Βουλγαρίας ανακοίνωσε ότι μετά την επίσημη λήψη των κειμένων της γενομένης στην Κρήτη Συνόδου θα κοινοποιηθούν στους Μητροπολίτες του Πατριαρχείου Βουλγαρίας για την προσήκουσα μελέτη και κατόπιν αυτής η Ιερά Σύνοδος στη συνεδρία αυής θα τοποθετηθεί για τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.

Η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσσίας δέχεται ότι η γενομένη στην Κρήτη Σύνοδος, στην οποία συμμετείχαν Προκαθήμενοι και Ιεράρχες των δέκα εκ των δεκαπέντε αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών ήταν σημαντικό γεγονός στην συνοδική πορεία της Ορθοδοξίας, αρχής γενομένης από την Πανορθόδοξη Διάσκεψη της Ρόδου το 1961.

Επίσης τονίζει ότι η αρχή της ομοφωνίας ήταν η βάση της πανορθδόξου συνεργασίας καθ΄όλη τη διάρκεια της συνοδικής διαδικασίας. Η διεξαγωγή της Συνόδου χωρίς σύμφωνη γνώμη ορισμένων αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών αποτελεί παραβίαση της αρχής αυτής και ως εκ τουτου η γενομένη στην Κρήτη Σύνοδος είναι αδύνατο να θεωρείται Πανορθόδοξη ούτε τα έγγραφα τα οποία ενέκρινε αποτελούν έκφραση της πανορθοδόξου ομοφωνίας. Ακόμα επεσήμανε τη σχετική θέση της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Τέλος, η Ιερά Σύνοδος ανέθεσε, άμα τῇ λήψει των επισήμως επικυρωθέντων αντιγράφων των εγκεκριμένων από τη ἐν Κρήτῃ Σύνοδο κειμένων, τη δημοσίευση και τη μελέτη αυτών στη Συνοδική Βιβλική-Θεολογική Επιτροπή, η οποία παράλληλα οφείλει να λαμβάνει υπόψη και ενδεχόμενες παρατηρήσεις και κρίσεις των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών, των θεολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, των θεολόγων, των κληρικών, των μοναχών και των λαϊκών. Κατόπιν επισταμένης μελέτης η Επιτροπή πρέπει να υποβάλει τα πορίσματα αυτής στην Ιερά Σύνοδο.