Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Ο Κ. ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ.....


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': ΕΞ΄ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΔΙΠΛΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ  ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ «ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ» ΜΑΣ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΤΩΝ  ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ Κ. ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ


Το Περιβόλι της Παναγίας αποσαθρωμένο οπωροφυλάκιο Ορθοδοξίας


Ἰωάννη Κορναράκη
Ομότιμου Καθηγητού 
της Θεολογικής Σχολής

«Ο Θεός ήλθοσαν έθνη εις την κληρονομίαν σου, εμίαναν τον ναόν τον άγιόν σου, έθεντο Ιερουσαλήμ ως οπωροφυλάκιον» (Ψαλμ. 78, 1)
Η επέλαση της παπικής αιρέσεως, τον Νοέμβριο του 2006, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, μετέβαλε το Άγιο Όρος ή μάλλον την πνευματική του ηγεσία, τους ηγουμένους των είκοσι Ι. Μονών του, σε εγκαταλελειμμένο και έρημο οπωροφυλάκιο Ορθοδοξίας!
Ο λαός του Θεού, το πλήρωμα της Εκκλησίας, ανέμενε την άμεση, δυναμική παρέμβαση του Αγίου Όρους στα διαδραματισθέντα στο Φανάρι, με την επίσκεψη-συλλειτουργία του Πάπα, ως αυτονόητη παρουσία ορθόδοξης αντιδράσεως και μαρτυρίας, όπως ακριβώς συνέβη στο παρελθόν επί Πατριάρχου Αθηναγόρα, με την άρση των αναθεμάτων, όταν σύσσωμο το Άγιο Όρος, η πνευματική του ηγεσία, διέκοψε τη μνημόνευση του ονόματός του!
Αλλά η πνευματική ηγεσία του Αγίου Όρους των ημερών μας, δεν έπραξε το ίδιο!
Δεν διετράνωσε μαχητικά την ορθόδοξη μαρτυρία με το γνωστό κύρος του αγιορείτικου λόγου, ως διορθωτική παρέμβαση στις αυθαίρετες και κραυγαλέες πατριαρχικές παραβιάσεις των ι. Κανόνων της Εκκλησίας.
Αντίθετα επιβράβευσε τις πατριαρχικές αυτές αντορθόδοξες ενέργειες με τη διακήρυξη της ευλαβείας της στο πρόσωπο του κ. Βαρθολομαίου!
Έτσι οι φύλακες της Ορθόδοξης Παράδοσεως, οι πυλωροί της προστασίας και διασφαλίσεως του κύρους των Ι. Κανόνων της Εκκλησίας, εγκατέλειψαν τη θέση τους!
Αρνήθηκαν τον εαυτό τους.
Άφησαν ξέφραγο και απροστάτευτο τον αμπελώνα του Κυρίου και συσχηματίσθηκαν με τον νυν αιώνα του οικουμενισμού, του κακόδοξου χριστιανικού συγκρητισμού.
Ευθυγραμμίσθηκαν με τους νεοεποχίτικους νόες κληρικών και λαϊκών θεολόγων, αρνητών της αληθείας της Μίας, Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού, της Εκκλησίας των ι. Αποστολικών και Συνοδικών Κανόνων, της Πατερικής Παραδόσεως!
Η στάση αυτή της πνευματικής ηγεσίας του Αγίου Όρους αποστερεί σήμερα από την Ορθόδοξη Εκκλησία το φρουρό και φύλακα των παραδεδομένων αληθειών της πίστεως και της διδασκαλίας της.
Σήμερα έπαυσε να είναι το Άγιο Όρος εγγύηση και στήριξη Ορθοδοξίας, έπαλξη παρατάξεως μαρτύρων και ομολογητών Ορθοδοξίας.
Σήμερα το Άγιο Όρος, μοιάζει με αποσαθρωμένο από τον οικουμενισμό και την αίρεση οπωροφυλάκιο, μνημείο πλέον αγιορειτικής εγκαταλείψεως του περιβολιού της Παναγίας!
Το θλιβερό αυτό γεγονός συμβαίνει σήμερα, σε ώρα και στιγμή προχωρημένης αποδυναμώσεως της Ορθοδοξίας από ζωτικές και άγρυπνες δυνάμεις μαρτυρίας και ομολογίας, δεδομένου ότι, σήμερα, επίσκοποι και αρχιεπίσκοποι και
Πατριάρχες αλλά και κληρικοί και λαϊκοί θεολόγοι, μεταποιούμενοι αλαζονικώς σε τάξη εκκλησιαστικής οικουμενικής συνόδου, αποφθέγγονται άρρητα ρήματα κακοδοξίας, «επ’ αγαθώ» της Ορθοδοξίας!
Αιρετικές χριστιανικές κοινότητες αναγνωρίζονται σήμερα ως εκκλησίες, συλλειτουργίες με τους πάσης φύσεως αιρετικούς και συμπροσευχές βαπτίζονται ως αγαπητικές σχέσεις και κάθε ορθόδοξη αλήθεια παραπέμπεται στον κάλαθο του οικουμενισμού, για επανερμηνεία με τα νέα δεδομένα της μετανεωτερικότητας, η οποία απαιτεί τον επαναπροσδιορισμό των πάντων στη θεολογία και γενικώς στη ζωή της Εκκλησίας!
Σ’ αυτή την κρίσιμη ώρα της οικουμενιστικής λαίλαπας, δεν έστερξαν οι αγιορείτες ηγούμενοι να αναδειχθούν· «θεία παρεμβολή και θεηγόροι οπλίται παρατάξεως Κυρίου»!
Παραδόθηκαν στη δειλία και το φόβο της μαρτυρίας, με το…αιρετικό πρόσχημα της ευλαβούς υπακοής στο πρόσωπο του Πατριάρχου!
Έτσι μετέτρεψαν την πνευματική τους ηγεσία σε αποσαθρωμένο οπωροφυλάκιο του περιβολιού της Παναγίας!
Γύρισαν την πλάτη τους στη σκέπη και προστασία της Οικοδέσποινας Γερόντισσας του Αγίου Όρους.
Έκαναν την επιλογή τους!
Επέλεξαν την συνοδοιπορία τους με την πατριαρχική οικουμενιστική λογική!



Από το περιοδικό «ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ», μηνός Αυγούστου 2009

Μήνυμα του Αγίου Όρους για την Σύνοδο της Κρήτης











ΠΗΓΗ: http://www.amen.gr/article/minyma-tou-agiou-orous-peri-tis-agias-kai-megalis-en-kriti-synodou

ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ: «Η κίνηση του κ. Βαρθολομαίου αποτελεί “σημάδι της αποστολικής κοινωνίας”».


Του Μανώλη Κείου
Ιδιαίτερη αναφορά στον “αδελφό” Βαρθολομαίο και στην αντιπροσωπεία του Φαναρίου έκανε σήμερα στην Λειτουργία για την εορτή των Αγίων Πέτρου και Παύλου, ο Πάπας Φραγκίσκος.
Μεταξύ άλλων επισήμανε τα χαρακτηριστικά και των σημερινών αποστόλων που ομολογούν τον Χριστό, δέχονται διώξεις, για να είναι κύριοι της προσευχής. Στο σημερινό κόσμο, «πολλοί Χριστιανοί είναι περιθωριοποιημένοι, συκοφαντούνται, υπομένουν διακρίσεις, γίνονται αντικείμενο της βίας ή θανάτου» και συχνά «σε μια ατμόσφαιρα σιωπής – όχι συχνά συνένοχης σιωπής».
Ο ποντίφικας όμως πέραν των άλλων στάθηκε ιδιαίτερα στην παρουσία της αντιπροσωπείας που απέστειλε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.
Σύμφωνα με την παράδοση της ανταλλαγής επίσημων επισκέψεων με τους Ρωμαιοκαθολικούς η αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου ταξίδεψε στο Βατικανό για τον εορτασμό της Θρονικής Εορτή των Αγίων Πέτρου και Παύλου.

Την Τρίτη 27 Ιουνίου 2017, η Αντιπροσωπεία έγινε δεκτή από τον Πάπα Φραγκίσκο, Ο Αρχιεπίσκοπος Τελμησσού Ιώβ, συμπρόεδρος της Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και της Ορθοδόξου Εκκλησίας, επικεφαλής της Αντιπροσωπείας, μετέφερε τον…. αδελφικό χαιρετισμό του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον Πάπα. Σημειωτέον ότι την Αντιπροσωπεία συναποτελούν ο Μέγας Σύγκελλος Αρχιμανδρίτης Αμβρόσιος Χοροζίδης και ο Αρχιμανδρίτης Αγαθάγγελος Σίσκος, Βιβλιοφύλακας του Οικουμενικού Πατριαρχείου.


Για αυτήν την αντιπροσωπεία λοιπόν έκανε ειδικη μνεία ο κ. Φραγκίσκος σήμερα το πρωί επισημαίνοντας πως η κίνηση του κ. Βαρθολομαίου να στείλει της προαναφερθείσα ομάδα αποτελεί “σημάδι της αποστολικής κοινωνίας”.
“Ο Κύριος παρεμβαίνει όταν προσευχόμαστε, είναι πιστός στην αγάπη που έχουμε ομολογήσει και είναι κοντά μας στις δοκιμασίες. (…) Ο ίδιος ο Κύριος ο οποίος επιθυμεί διακαώς να δεί όλο το κοπάδι του συγκεντρωμένο, ευλογεί και παρακολουθεί από πάνω ακόμη και την αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, και τον αγαπητό αδελφό Βαρθολομαίο, ο οποίος εδώ έχει στείλει ένα σημάδι της αποστολικής κοινωνίας” τόνισε χαρακτηριστικά συνεχίζοντας την τακτική της “αδελφολογίας” με κάθε αφορμή.






ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2017/06/%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%80%CE%AC%CF%80%CE%B1-%CF%86%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84.html

Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΑΜΦΙΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΞΙΜΟΒΙΤΣ


«ἡ διατήρησις τοῦ παραδοσιακοῦ ἐκκλησιαστικοῦ Ἡμερολογίου καθίσταται ταχέως ἕν ἀπό τά διακριτικά στοιχεῖα πού διαχωρίζουν τόν γνήσιον ἀπό τόν μή γνήσιον Ὀρθόδοξον»
(http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2016/09/208-29-1982_5.html)


Ο ΕΥΣΕΒΙΣΜΟΣ (Β΄)

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': O ''ΕΥΣΕΒΙΣΜΟΣ'' ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΤΟ ΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ  ΤΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ! ΕΜΕΙΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΤΑ ΕΞΗΣ: 

«....έχει χαθή τελείως το αντιαιρετικόν έργον· όλοι ομιλούν περί των καλών έργων, ελεημοσύνης, πραότητος και ταπεινοφροσύνης και γενικώς μίας ασπονδύλου δογματικής ευσεβολογίας, η οποία θεωρεί την θέωση του ανθρώπου ηθικήν βελτίωσιν του χαρακτήρος του. Τα πάντα αποβλέπουν σε πρακτικές κοινωφελείς δραστηριότητες, εξ΄ου και η μεγάλη δίψα και ο συναγωνισμός των επισκόπων εις έργα κοινωνικής ωφελείας, αγνοούντες ότι ένα όχι στην αίρεση, ή ο προσωπικός των δι΄ ασκήσεως αγιασμός, έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία δια την Εκκλησία απ΄ όλα τα άλλα. Ενώ στα ηθικά ζητήματα υπάρχει υποκριτική ευαισθησία, στα ζητήματα πίστεως επιδεικνύεται απεριόριστος ανοχή και αδιαφορία. Τους είναι αδύνατο να συλλάβουν ότικοινωνούντες με την αίρεσιν, σιγά σιγά θα χάσουν την ορθήν πίστιν, για να καταντήσουν εν συνεχεία και χωρίς ηθικήν, όπως συνέβη στη Δύση.

Ειδικά σήμερα που βλέπουμε εν ιδίοις όμμασιν μίαν Παναίρεσιν να αλλοιώνει τις συνειδήσεις των Χριστιανών, πρέπει να ενθυμούμαστε ότι το δόγμα επέχει έναντι της ηθικής εντολής θέσιν «κυριωτέρου καί μείζονος» καί «τής μεγάλης καί πρώτης ελπίδος», ήτις όμως δέν συμπαρίσταται «έν περί το δόγμα πλάνη τοίς απατηθείσιν» (Γρηγορίου Νύσσης, PG 46, 1089). Η παράβασις τής ηθικής εντολής, έν συγκρίσει πρός τήν περί τό δόγμα πλάνην, φέρει«μικροτέραν τή ψυχή τήν ζημίαν» (αυτόθι), ή δέ δευτέραν τήν μεγαλυτέραν. Μή υπάρχοντος τού ορθού δόγματος, «μηδέ είτι διά τών εντολών κατορθωθή κέρδος» (αυτόθι) δύναται νά παραμείνει είς τήν ψυχήν. Όπως «ή πίστις χωρίς των έργων νεκρά εστίν» (Ιακ. β΄ 20), ούτω καί τα έργα, καί πολλώ μάλλον, άνευ τής ορθής πίστεως είναι ανώφελα».


Συνεδριάσεις εργασίας της ΚΔ’ Γενικής Συνελεύσεως της Διακοινοβουλευτικής Συνελεύσεως της Ορθοδοξίας (ΔΣΟ) διεξήχθησαν από 26 έως 27 Ιουνίου 2017 στη Ρώμη. Κατόπιν ευλογίας του Αγιωτάτου Πατριάρχη Μόσχας και Πασών Κυρίλλου στις εργασίες της Συνελεύσεως συμμετείχε ο Επίσκοπος Μπογκορόντσκ Αντώνιος, Προϊστάμενος της Διευθύνσεως του Πατριαρχείου Μόσχας επί ιδρυμάτων εξωτερικού.
Το απόγευμα, στις 25 Ιουνίου, οι σύνεδροι μετέβησαν στην Ιερά Μονή Αγίου Νείλου Grottaferrata, όπου στην κεντρική πλατεία τους επισκέπτες υποδέχθηκαν ο Ρωμαιοκαθολικός Επίσκοπος Αλμπάνο μονσενιόρ Μαρτσέλλο Σεμεράρο και εκπρόσωποι δημοτικών αρχών. Οι προσκεκλημένοι ενημερώθηκαν για το ιστορικό μίας από τις παλαιότερες Ιερές Μονές Ιταλίας, ξεναγήθηκαν στους Ναούς και τη βιβλιοθήκη και ἐν συνεχείᾳ επισκέφθησαν σύντομα την έδρα του Ρωμαιοκαθολικού κινήματος focolari.
Στις 26 Ιουνίου στην έδρα του Ιταλικού Κοινοβουλίου πραγματοποιήθηκε επίσημη έναρξη της Συνελεύσεως. Τους συνέδρους προσφώνησε ο Πρόεδρος της Συνελεύσεως, μέλος του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου κ. Σ. Ποπόφ, εκπρόσωποι του Ιταλικού Κοινοβουλίου κ. Λ. Μαλάν, Αναληρωτής Πρόεδρος της Κρατικής Δούμας της Ρωσικής Ομοσπονδίας κα Ι. Γιαροβάγια κα.
Χαιρετιστήριο Μήνυμα του Αγιωτάτου Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κυρίλλου ανέγνωσε ο Επίσκοπος Μπογκορόντκ Αντώνιος. 


Στο Μήνυμά του ο Προκαθήμενος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας τόνισε την βασική απειλή για τη σύγχρονη κοινωνία η οποία είναι η απομάκρυνση από τις Ευαγγελικές αρχές και  τα θεοδίδακτα ιδεώδη καθώς και η απιστία και η αδιαφορία. Ως εκ τουτου κατά τη γνώμη του Αγιωτάτου κ. Κυρίλλου ο εμπνευσμένος λόγος και το παράδειγμα ευλαβούς βίου των χριστιανών καλούνται να διευκολύνουν τους συμπατριώτες στην αποδοχή του κόσμου της αλήθειας, του καλού και της δικαιοσύνης.
Επίσης Μηνύματα προς τους συνέδρους απέστειλαν ο Πάπας Ρώμης Φραγκίσκος, ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρος.
Κατά τη διάρκεα του κεντρικού μέρους του φόρουμ παρουσιάσθησαν  εισηγήσεις των συνέδρων με θέμα «Χριστιανική προσέγγιση της καθολικής κρίσεως και οι τρόποι αντιμετωπίσεως αυτής». Οι ομιλητές ομοφώνως σημείωσαν το περιζήτητο της κοινής μαρτυρίας των Ορθοδόξων βουλευτών για την κατάσταση των υπό δίωξη χριστιανών στη Μέση Ανατολή, τόνισαν την ανάγκη καταβολής συντονισμένων προσπαθειών για το περιβάλλον, την καταπολέμηση της κάθε εκδηλώσεως τρομοκρατίας και την αντιμετώπιση της φτώχειας.
Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας εισήγηση σχετικά με τη σύγχρονη κατάσταση της κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ουκρανία παρουσίασε ο Επίσκοπος Μπάρυσεβο Βίκτωρ, βοηθός της Ιεράς Μητροπόλεως Κιέβου.
Οι εργασίες της Συνελεύσεως συνεχίσθησαν επί δύο ημέρες και ολοκληρώθηαν με τη συζήτηση για τα περαιτέρω σχέδια δράσεως της ΔΣΟ.
Στις 27 Ιουλίου τα μέλη της Ρωσικής αντιπροσωπείας μετέβησαν στην πρεσβευτική κατοικία Villa Abamelek, όπου είχαν συνάντηση με τον Πρέσβη της Ρωσίας στην Ιταλία κ. Σ. Ράζοφ καθώς και επισκέφθησαν τον Ρωσικό Ιερό Ναό Αγίας Αικατερίνης Ρώμης.



ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΕΩΣ: https://mospat.ru/gr/2017/06/29/news148014/

ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΙ ''ΠΡΩΤΟΙ'' ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΤΑ ΕΝΩΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ; (4)



Συνεχίζουμε με το ερώτημά μας, (σ.σ. προβάλλουν συνεχώς οι αντιφρονούντες το επιχείρημα (δικαιολογώντας τα αδικαιολόγητα) ότι δήθεν δεν εγνώριζαν), εάν γνώριζαν οι πρώτοι παλαιοημερολογίτες τα ενωτικά σχέδια των καινοτόμων.

Σε άρθρο της εφημερίδος «Σκρίπ»  (13/1/1925)  που φέρει τον τίτλο ''TO ZHTHMA TOY HMEΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΙ'' διαβάζουμε τα εξής σημαντικά:





Επίσης το 1925 κυκλοφορεί το εξαίρετον πόνημα του Γέροντος Δανιήλ Κατουνακιώτου που φέρει τον τίτλο: ''ΦΩΝΗ ΕΞ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ''. 

Εκεί διαβάζουμε τα εξής σημαντικά:






ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ



Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

ΟΜΙΛΙΑ π ΘΕΟΔ ΖΗΣΗ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ






ΠΗΓΗ ΒΙΝΤΕΟ: https://www.youtube.com/watch?v=X0k9LS6p0dE



ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΒΙΝΤΕΟ!






Ἡ Ἑορτὴ καὶ Πανήγυρις τοῦ Ἁγίου Ἱεράρχου Γλυκερίου στὴν Ρουμανία (2017)




Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

ΜΕΤΑΝΟΙΑ=ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΝΟΟΣ


Όποιος μελετά τους Πατέρες της Εκκλησίας αλλά και αν ακόμα ανοίξει ένα απλό λεξικό της ελληνικής γλώσσης, διαπιστώνει το τι εστί η μετάνοια! 

Μετάνοια είναι η μεταστροφή του νόος (=κρίσης). Είναι η αλλαγή της προηγουμένης νοητικής δυσλειτουργίας η οποία μπορεί να έχει ως συνέπειες την διαστρέβλωση γεγονότων, την συκοφαντία, την ου κατ΄ επίγνωσιν διαβολή κ.λπ. Επίσης η συγκεκριμένη γνώση τής παθολογικής την οποία ο άνθρωπος αποκτά με τη μετάνοια, αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη θεραπεία του. Διότι, για να μπορέσει να ζητήσει από το θείο Ιατρό και να λάβει από Αυτόν τίς πρέπουσες για την ψυχή του φροντίδες, οφείλει πρώτα να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό αυτή νοσεί. Ο Θεός σεβόμενος την ελευθερία του ανθρώπου, δεν τον θεραπεύει παρά τη θέλησή του· αναμένει δε να εκδηλώσει την επιθυμία νά τύχει τής φροντίδας Του, να επικαλεστεί τη βοήθεια τής ιαματικής Του χάρης. Εάν ό άνθρωπος το πράξει, τότε ο Θεός τον θεραπεύει οπωσδήποτε. Επομένως, στη μετάνοια ακριβώς, ο άνθρωπος, αναγνωρίζοντας την αρρώστιά του, επικαλείται την αρωγή του ουράνιου Ίατρού ώστε νά τύχει τής θεραπείας, και τελικά τή λαμβάνει. 

Με την μετάνοια ο άνθρωπος είναι και πάλι σε θέση να διάγει βίο υγιή, φυσιολογικό, σύμφωνο προς την αυθεντική του φύση. Μ' αυτή τη σημασία ό Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός λέγει ότι ή «μετάνοια έστιν έκ του πάρα φύσιν εις τό κατά φύσιν [...] επάνοδος δι' ασκήσεως και πόνων»Συχνά ή πρόοδος είναι βραδεία, αλλά αυξάνει με την πάροδο του χρόνου, εάν επιμείνουμε και συνεχίσουμε με υπομονή σε πνεύμα μετανοίας. Ό Άγιος Δωρόθεος Γάζης διαπιστώνει ότι «έάν έρευνα τις εαυτόν καθ' ήμέραν», όπως εντέλλεται, «καί σπουδάζει μετανοείν υπέρ ών ήμαρτε, καί διορθούσθαι εαυτόν, άρχεται μειούν τήν κακίαν, καί εί έποίει εννέα, ποιεί οκτώ. Καί ούτως συν Θεώ κατά μικρόν προκόπτων, ούκ έά τά πάθη στερεωθήναι κάτ΄ αυτού» (Δωρόθεος ΓΑΖΗΣ, Διδασκαλία,11, 120).

Η μετάνοια επιτρέπει πραγματικά στον άνθρωπο να μη υποτάσσεται πλέον τυφλά στην αμαρτία, να παίρνει τις αποστάσεις του έναντι αυτής, να μη συμβάλλει στη διάπραξή της, να μη θεωρεί πλέον την πραγματικότητα από την έποψη τής αμαρτίας και τής προσωπικής του πτώσης και να εξέρχεται από τον παθολογικό εγωκεντρισμό του. 

Ο Άγιος Ιωάννης τής Κλίμακος είναι σε θέση να γράψει ότι «μετάνοια εστίν, ανάκλησις βαπτίσματος» (ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΝΑΙΤΗΣ, Κλίμαξ, 5, 2.) και πολλοί Πατέρες φτάνουν μέχρι του σημείου νά θεωρήσουν αυτήν την πνευματική στάση ως «δεύτερον Βάπτισμα» (Βλ γιά παράδειγμα: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, Τριάδες, 2,2,17. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΣ, Λόγος 39,17.40,31. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΝΑΪΤΗΣ, Κλίμαξ, 7, 8).

Για να μην μακρηγορούμε όμως, αφορμή για το άρθρο αυτό είναι η εκ μετανοίας επιστροφή ενός αδελφού μας!

Και επειδή χαρά «ἔσται ἐν τῷ οὐρανῷ ἐπὶ ἑνὶ ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι» (Λουκ. 15,7) ευχόμαστε στον αγαπητό Γ.Ζ. καλήν μετάνοια δια έργων αγαθών και καρποφόρων!




Κύπρος: Υπέρ της επανένωσης οι θρησκευτικοί ηγέτες

thriskeftikoi igetes

«Όλοι έχουν την ιστορική ευθύνη να διασφαλίσουν ότι η πολιτική διαμάχη θα επιλυθεί και το νησί θα επανενωθεί», τονίζουν οι θρησκευτικοί ηγέτες της Κύπρου, σε δήλωση που εκδόθηκε από το γραφείο για το Θρησκευτικό Διάλογο στο πλαίσιο της ειρηνευτικής διαδικασίας για το Κυπριακό (RTCYPP).
Στη δήλωση με την ευκαιρία της έναρξης αύριο της διάσκεψης για την Κύπρο, αναφέρεται πως «οι πέντε θρησκευτικοί ηγέτες της Κύπρου που εργάζονται από κοινού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ειρήνη από το 2011, μέσα στα πλαίσια του θρησκευτικού διαλόγου στο πλαίσιο της ειρηνευτικής διαδικασίας για το Κυπριακό, προσεύχονται για ένα επιτυχές αποτέλεσμα που θα διασφαλίζει το τέλος του ανεπίτρεπτου στάτους κβο και θα συνεπάγεται το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών, καθώς και την ιδιαίτερη ταυτότητα και ακεραιότητα και της μιας και της άλλης πλευράς».
Στον θρησκευτικό διάλογο συμμετέχουν ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, ο Μουφτής Ταλίπ Αταλάι, οι αρχιεπίσκοποι των Εκκλησιών των Μαρωνιτών και των Αρμενίων, Γιουσέφ Σουγιέφ και Χορέν Ντοχραματζιάν, αντίστοιχα, και ο επικεφαλής της Λατινικής Καθολικής Εκκλησίας της Κύπρου και της Αποστολικής Αντιπροσωπείας, Αιδεσιμότατος Ζέρσι Κρατζ.
Όλοι στην δήλωση εκφράζουν την πεποίθηση ότι «μια λύση πρέπει να βασίζεται σε μια δικοινοτική διζωνική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα, όπως προβλέπεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και τις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου».
Επίσης, εκφράζουν την πεποίθηση πως «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική επιλογή από την επικοινωνία, τη συνεργασία, και τη συνύπαρξη, για να διασφαλιστεί πως η Κύπρος θα καταστεί ένας παράδεισος ειρήνης με δικαιοσύνη, όπου η θρησκεία δεν θα είναι πλέον θύμα μιας πολιτικής διαμάχης και Έλληνες, Τούρκοι, Αρμένιοι, Μαρωνίτες, Λατίνοι, Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι και άτομα άλλων θρησκειών, θα ζουν, θα εργάζονται και θα ασκούν τα θρησκευτικά τους δικαιώματα πλάι-πλάι με πλήρη ελευθερία και αρμονία».


ΠΗΓΗ: http://www.romfea.gr/ekklisia-kyprou/15605-kupros-uper-tis-epanenosis-oi-thriskeutikoi-igetes

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ: Η ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΣΚΗΤΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ Κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ


Η Ρουμανική Σκήτη του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου Αγίου Όρους εξέδωσε ανακοινωθέν με το οποίο αρνείται ότι έχει παύσει το μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχη στις ιερές ακολουθίες και λειτουργίες, όπως αναφέρουν ψευδείς πληροφορίες που διαδίδονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Επιπλέον, το ανακοινωθέν φωτίζει την περίπτωση ορισμένων μοναχών, που αποκλείστηκαν από το Σκήτη, και οι οποίοι διέδωσαν ψευδείς πληροφορίες εξ ονόματος της ρουμανικής σκήτης.
Παρακάτω θα βρείτε το πλήρες κείμενο του ανακοινωθέντος.

Επειδή στα διάφορα μέσα ενημέρωσης, κυρίως στο Διαδίκτυο, συνεχίζουν να εμφανίζονται ειδήσεις που δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της Ρουμανικής Σκήτης Προδρόμου του Αγίου Όρους, και οι οποίες προκαλούν αδίκημα και σύγχυση μεταξύ των πιστών, είναι καθήκον μας να κάνουμε τις ακόλουθες διευκρινίσεις :
Το μνημόσυνο του ιεράρχη του οποίου κάτω από την κανονική δικαιοδοσία βρίσκεται η Σκήτη μας  - καθώς και το σύνολο του Αγίου Όρους - δηλαδή της Αυτού Αγιότητας του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου τιμάται σε όλες τις θείες λειτουργίες και ακολουθίες που τελούνται στη Σκήτη.
Το μνημόσυνο του ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου δεν έχει ποτέ διακοπεί στη Σκήτη.
Η μοναστική κοινότητα ουδέποτε έθεσε το ζήτημα της διακοπής του μνημοσύνου του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, οπότε δεν υπήρξε ποτέ ψήφος πενήντα μοναστών της κοινότητας για να εγκρίνει τη διακοπή της μνήμης του ονόματός του.
Το μνημόσυνο του ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου δεν επιβλήθηκε από τη βούληση οποιασδήποτε εξουσίας εκτός της Σκήτης, αλλά από την ίδια την επιθυμία της μοναστικής κοινότητας να παραμείνει σε κοινωνία με τον ιεράρχη της, κάτω από την προστασία του οποίου βρίσκεται, αλλά και με ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η Ρουμανική Σκήτη του Προδρόμου ποτέ δεν έχει αποστείλει και δεν στέλνει αντιπροσώπους σε δημόσιες συναντήσεις που οργανώνονται χωρίς την ευλογία του τοπικού ιεράρχη και στην οποία οι άνθρωποι παροτρύνονται να διασπαστούν από την Εκκλησία. Εκείνοι που σε τέτοιες περιπτώσεις παρουσιάζονται ως Αθωνίτες Πατέρες της μοναστικής κοινότητας του Προδρόμου και χρησιμοποιούν τις εικόνες, τα λογότυπα και τα εικονίδια της Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου ή ακόμη και να κάνουν δηλώσεις στο όνομα της Σκήτης, σαν να ήταν εκπρόσωποι του Προδρόμου Σκήτης,  δεν έχουν την ευλογία μας, ούτε είναι σε συμφωνία με την μοναστική κοινότητά μας.
Ανησυχούμε βαθύτατα ότι το όνομα της Ρουμανικής Σκήτης Προδρόμου χρησιμοποιείται για να δημιουργήσει διχασμό στην Εκκλησία, χρησιμοποιώντας αγενείς μεθόδους για να χειραγωγήσουν τους πιστούς με τη διάδοση ψευδών πληροφοριών που αναφέρονται σε ορισμένα γεγονότα που συνέβησαν στη Σκήτη, με προφανή σκοπό να δημιουργήσουν μία παραπλανητική εντύπωση για την πραγματική κατάσταση και σε πλήρη αντίθεση με το ευαγγελικό πνεύμα, τόσο μέσα από τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και μέσα από τα περιεχόμενα του δημοσιευμένου υλικού.
Επιπλέον, μέσα από μεθόδους ξένες προς την χριστιανική ζωή και μετά από επίμονη παραπληροφόρηση σχετικά με τα πρόσφατα εκκλησιαστικά γεγονότα, κάποιες δηλώσεις έγιναν με τη βία από το Γέροντα Julian του Προδρόμου, μέσω του οποίου οι πιστοί καλούνται να διακόψουν το μνημόσυνο των ιεραρχών της Εκκλησίας, δηλώσεις που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την πρακτική και τη δια βίου διδασκαλία του Γέροντα Julian.
Η υποτιθέμενη πληροφορία ότι πέντε μοναχοί οι οποίοι διαχωρίστηκαν μόνοι τους από το μοναστικό σώμα της Σκήτης μέσω της μη συμμετοχής τους στη λειτουργική ζωή έχουν απομονωθεί, και τέθηκαν υπό κανόνα, διώκονται ή υποβάλλονται σε διάφορες πιέσεις είναι αναληθής. Αντίθετα, με πατρική αγάπη, με πολλή υπομονή και ανοχή, οι αδελφοί μας έχουν κατευθυνθεί στο δρόμο της σωτηρίας, σύμφωνα με τις διδασκαλίες των Αγίων Πατέρων, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας και με τους κανόνες της μοναστικής ζωής , με αποτέλεσμα η οικονομία που εφαρμόζεται στην περίπτωσή τους να έχει υπερβεί κατά πολύ τα όρια που θέτουν οι κανόνες.
Ωστόσο, οι εν λόγω μοναχοί συνεχίζουν να ζουν μια αυτοδιοικούμενη ζωή - να βγαίνουν από το Άγιο Όρος και να επιστρέφουν στην Σκήτη χωρίς ευλογία, δεν συμμετέχουν στις θείες λειτουργίες της Σκήτης, αλλά ούτε και σε άλλες δραστηριότητες της κοινότητας- και διασύρουν αυτούς που δεν συμμερίζονται την άποψή τους.
Ταυτόχρονα, εκφράζουμε τη βαθιά λύπη μας για τις διαφωνίες που έχουν εμφανιστεί πρόσφατα στη ζωή της Εκκλησίας, η οποία, με περισσότερη σοφία και την προσευχή, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.
Για το μέλλον, ώστε να προστατευτούμε από πιθανή αμηχανία και σύγχυση που μπορεί να δημιουργηθεί από κάποιες προκηρύξεις για τα τρέχουσα εκκλησιαστικά θέματα που σχετίζονται με τη ρουμανική σκήτη του Προδρόμου, ζητάμε οι αληθινοί-πιστοί Χριστιανοί να θεωρούν ως αληθινά μόνο τα επίσημα έγγραφα που φέρουν την σφραγίδα της Σκήτης, ή την υπογραφή του ηγουμένου και τον αριθμό εγγραφής.
Με αγάπη στον Χριστό,

Ο Ηγούμενος της Ρουμανικής Σκήτης Προδρόμου 
Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Προδρόμου 
και οι συν εμοί εν Χριστώ αδελφοί 





ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ: http://basilica.ro/en/communique-romanian-skete-prodromos-denies-cessation-of-commemoration-of-ecumenical-patriarch-bartholomew/