Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΤΟΥ Γ’ ΘΕΡΙΝΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ





Με τους μετέχοντας του Γ’ Θερινού Θεολογικού Ινστιτούτου για τους Ρωμαιοκαθολικούς Ιερείς είχε συνάντηση στις 30 Αυγούστου 2017 ο Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κύριλλος στην «Κόκκινη» Αίθουσα του Ιερού Καθεδρικού Ναού Σωτήρος Χριστού.
Την ομάδα συνόδευε ο Ιερέας Υάκινθος Destivelle, στέλεχος του Ποντιφικού Συμβουλίου για την Προώθηση της Ενότητας των Χριστιανών.
Επίσης συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, ο Ιερέας Αλέξιος Ντίκαρεφ, στέλεχος του ΤΕΕΣ, και ο διάκονος Δημήτριος Σερόφ, Διευθυντής του Διεθνούς Τμήματος του Θεολογικού Ινστιτούτο Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος.
Καλωσορίζων τους προσκεκλημένους ο Αγιώτατος κ. Κύριλλος ανέφερε: «Μου φαίνεται καλή ιδέα είναι να συνέρχονται στη Μόσχα για να συμμετάσχουν στο λεγόμενο Θερινό Ινστιτούτο οι κληρικοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας ενώ οι εκπρόσωποι της καθ΄ἡμᾶς Εκκλησίας αντιστοίχως να μεταβαίνουν στη Ρώμη και το Βατικανό, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά την ηγεσία και την πορεία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας». Έτσι, κατά τον Πατριάρχη Κύριλλο, θα υπάρξει η αμοιβαία μέσα από συστηματοποιημένες επαφές γνωριμία με την πορεία και των δύο Εκκλησιών.
«Διάτι μιλάω για σύστημα; Διότι και στο παρελθόν είχαμε μεμονωμένες επαφές…Από τη θέση, την οποία τώρα κατέχει ο Σεβασμιώτατος κ. Ιλαρίωνας, οργάνωσα επανειλημμένως τέτοιες μεταβάσεις και ο ίδιος συνόδευσα μια τέτοια ομάδα στη Ρώμη. Και όμως ήταν μεμονωμένα περιστατικά, ενώ από τώρα έχουμε σύστημα ολόκληρο, το οποίο θα συμβάλει στην αλληλογνωριμία των νέων κληρικών και των δύο Εκκλησιών».
Σύμφωνα με τον Προκαθήμενο της Ρωσικής Εκκλησίας, η δημιουργία αυτού του είδος συστήματος προκύπτει από τη συνάντηση του Πατριάρχη Κυρίλλου και του Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου στην Αβάνα το έτος 2016. «Αυτή η συνάντηση έδωσε μεγάλη ώθηση στις διμερείς μας σχέσεις. Μία από τις λαμπρές συνέπειες αυτής ήταν η μεταφορά των τιμίων λειψάνων του Αγίου Νικολάου από το Μπάρι στη Ρωσία. Αυτό ήταν εντελώς ιδιαίτερο γεγονός με τεράστια πνευματική επιρροή».
Ο Αγιώτατος κ. Κύριλλος υπενθύμισε ότι κατά το δίμηνο φιλοξενίας των τιμίων λειψάνων στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη το ιερό κειμήλιο προσκύνησαν περίπου δυόμισι εκατομμύρια πιστοί.
Ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας ανέφερε ότι σύμφωνα με παλαιές εκτιμήσεις ο μεγαλύτερος αριθμός προσκυνητών έχει σχέση με την ιερά αποδημία στη Μέκκα, στην οποία μεταβαίνουν περίπου δύο εκατομμύρια ετησίως. Το τιμίο λείψανο του Αγίου Νικολάου στη Ρωσία προσκύνησαν περισσότεροι πιστοί απ’ο, τι μουσουλμάνοι επισκέπτονται τη Μέκκα. Και αυτό μόνο σε δύο μήνες. Τι θα γινόταν σε περίπτωση φιλοξενίας των τιμίων λειψάνων στη Ρωσία για ένα χρόνο, αναρωτήθηκε ο Αγιώτατος κ. Κύριλλος.
«Όταν αποχαιρετούσα τα τιμία λείψανα στην Αγία Πετρούπολη στο λόγο μου προς το λαό τόνισα ότι καμία εκκλησιαστική-διπλωματική ή σκέτως διπλωματική ενέργεια δεν θα εδύνατο να προσφέρει τόσο πολή για την προσέγγιση της Ανατολής και της Δύσεως όσο η μεταφορά των τιμίων λειψάνων του Αγίου Νικολάου στη Ρωσία».
Από τη συνάντηση στην Αβάνα προέκυψαν και λοιπές πολύ σημαντικές συνέπειες, μια εκ των οποίων η κοινή μαρτυρία για την τραγωδία των χριστιανών στη Μέση Ανατολή.
«Στο διεθνές επίπεδο απέφευγαν να αξιολογήσουν την κατάσταση των χριστιανών στην περιοχή της Μέσης Ανατολής ως γενοκτονία και γενικώς δεν χρησιμοποιούσαν το σχετικό όρο. Ενώ μετά την Κοινή μας Διακήρυξη το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών αναφερθηκε στη γενοκτονία των χριστιανών στη Μέση Ανατολή. Τώρα η χρήση του όρου «γενοκτονία» σε σχέση με τους χριστιανούς της ἐν λόγῳ περιοχής γίνεται σχεδόν παντού στο διεθνές χώρο. Είναι σημαντικό να επιστήσουμε το ενδιαφέρον για την τραγωδία του χριστιανισμού και των χριστιανών στην εστία τους».
Ακόμη ο Αγιώτατος κ. Κύριλλος χαρακτήρισε ως σπουδαία τα σημεία της Κοινής Διακηρύξεως, όπου γίνεται αναφορά στην κατάσταση στην Ουκρανία και κυρίως όπου η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δηλώνουν σαφώς ότι οι Εκκλησίες στην Ουκρανική κρίση πρέπει να αποβλέπουν στην ειρήνευση. «Γνωρίζετε ότι η Εκκλησία μας από την αρχή δήλωσε ότι η αποστολή της Εκκλησίας σε μία τέτοια σύγκρουση μόνο ειρηνευτική μπορεί να είναι. Ως Εκκλησία έχουμε ποίμνιο και στη Δυτική, και στην Ανατολική, και στην Κεντρική Ουκρανία. Μα είναι δυνατόν η Εκκλησία να ταυτίζεται μόνο με τους μεν, ενώ να αποφεύγει τους δε; Τούτο σημαίνει να γίνουμε εχθροί για κάποιους. Είναι αδύνατο η Εκκλησία να γίνει εχθρός κάποιου».
Ο Αγιώτατος Πατριάρχης επίσης ἐν συνομίᾳ έθιξε το θέμα του ουνιτισμού, «γύρω από το οποίο υπήρξε πολύς αγώνας και εχύθη πολύ αίμα. Το λάθος και ο κίνδυνος του ουνιτισμού έγκειται στο ότι αποτελούσε προσπάθεια επανενώσεως με ένα μόνο μέρος της Εκκλησίας μεσα από τη διάσχιση από το άλλο: δηλαδή η ένωση με τη Ρώμη και η διακοπή σχέσεων με τις οικείες κοινότητες. Και όπου είναι η ρωγμή, είναι πάντα η διάσπαση, το αίμα και ο πόνος. Είναι θαυμάσια που από κοινού με τον Πάπα τονίσαμε ότι ο ουνιτισμός δεν είναι πλέον μέθοδος αντιμετωπίσεως διαιρέσεων».
Επίσης στην Κοινή Διακήρυξη ο Πάπας Ρώμης Φραγκίσκος και ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κύριλλος από κοινού υπογράμμισαν την ανάγκη προστασίας των χριστιανικών αξιών του Ευρωπαϊκού βίου και του Ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Στα πλαίσια αυτά ο Αγιώτατος κ. Κύριλλος υπενθύμισε τα του μακαριστού Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’ για τον Επανευαγγελισμό της Ευρώπης.
Ο κ. Κύριλλος ενημέρωσε για τον αγώνα στη Ρωσία γύρω από ηθικά θέματα. «Όμως ευχαριστούμε το Θεό ότι το μήνυμα το οποίο η Εκκλησία μας εκπέμπει προς τους ανθρώπους και ιδίως στον τομέα οικογενειακής ηθικής, το δέχεται θετικώς η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας, ακόμη και η πλειοψηφία του Κοινοβουλίου μας. Το μόνο θέμα το οποίο συζητιέται ακόμη είναι εκείνο των αμβλώσεων. Ἐν τούτοις τα τελευταία όλοι και περισσότεροι, συμπεριλαμβανομένων και των βουλευτών, αντιλαμβάνονται την ανάγκη υιοθετήσεως περιορισμών ως προς τις εκτρώσεις».
Η αποστολή της Εκκλησίας σήμερα αποβλέπει στην αναμόρφωση της συνειδήσεως των ανθρώπων, αλλά λόγῳ της αδράνειας, η οποία ως αφετηρία έχει  την παράδοση, δεν είναι και τόσο εύκολα. Ο βασικός στόχος μας είναι η νεολαία.
Ο Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κύριλλος πληροφόρησε τους μετέχοντας του Γ’ Θερινού Θεολογικού Ινστιτούτου για τους Ρωμαιοκαθολικούς κληρικούς για τη δημιουργία των σχετικών υποδομών στη Ρωσική Εκκλησία για την προώθηση του έργου με τη νεολαία. «Σχεδόν σε κάθε ενορία, εκτός πολύ μικρών, υπάρχει ειδικός, ο οποίος ασχολείται με τους νέους. Τώρα προωθούμε πρωτοβουλίες σχετικά με την οργάνωση του εθελοντικού κινήματος σε όλη την επικράτεια. Σε πολλά Πανεπιστήμια έχουμε Ορθοδόξους Ιερείς και λειτουργούν Παρεκλήσια».
Σύμφωνα με τον Αγιώτατος κ. Κύριλλο η νέοι στη Ρωσία και το μετασοβιετικό χώρο επηρεάζονται από δύο στοιχεία: είναι τα κατάλοιπα της σοβετικής αθεΐας, η αγωγή των ίδιων των γονέων, οι οποίοι επηρεάζουν τα παιδιά τους αθεϊστικά στο καθημερινό επίπεδο. Ταυτόχρονα αυτά τα κατάλοιπα είναι μεμιγμένα με το δυτικό πολιτισμό με τις αξίες καταναλωτισμού και την περιφρόνηση της πνευματικής ζωής. «Παρά τις δυσκολίες αυτές να τονίσω και σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα χριστιανοποιήσεως των νέων μας», είπε ἐν κατακλείδι ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας.
Ο Ιερέας Υάκινθος Destivelle ευχαρίστησε τον Αγιώτατο Πατριάρχη Κύριλλο για τη συνάντηση και τη συνομιλία, για τη δυνατότητα προσκυνήματος σε Ναούς και Μονές και εξέφρασε την ελπίδα για την περαιτέρω προώθηση του προγράμματος του Θερινού Ινστιτούτου, το οποίο ασχολείται με κατάρτιση των Ιερέων, που θα αναλάβουν την υλοποίηση της Κοινής Διακηρύξεως του Πάπα Φραγκίσκου και του Πατριάρχη Κυρίλλου.
Ο Αγιώτατος κ. Κύριλλος απάντησε σε ερωτήσεις των προσκεκλημένων.
Περαίνων ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας επέδωσε ενθύμια στους μετάσχοντας της συναντήσεως.


Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017

ΜΕΡΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ-ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΕΠΙ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ (11)



«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ» 24/6/83






Κ.Γ.Ο ΙΟΥΛΙΟΣ 1983





 «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ» ΣΕΠΤ.-ΟΚΤ. 1983





ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

















Καταγγέλλουν Συριζαία ότι «πέταξε την εικόνα της Παναγίας στα σκουπίδια»

Απίστευτες επιστολές εργαζομένων προς το Μαξίμου - Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ Ελένη Γιαννακοπούλου απολύει, βρίζει και τράβηξε τον σταυρό από τον λαιμό υφισταμένης της παραμονές Δεκαπενταύγουστου - Κατηγορείται και για bullying κατά εργαζομένων- Η ίδια αρνείται τις κατηγορίες και μιλά για στοχοποίηση


Με τη δυσφορία που κατά καιρούς εκφράζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ γενικότερα για την παρουσία θρησκευτικών συμβόλων στα δημόσια κτίρια ήταν προφανές ότι αργά ή γρήγορα θα εμφανίζονταν και κρούσματα όπως αυτό που αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ».

Διευθύνουσα σύμβουλος κρατικού οργανισμού, που εποπτεύεται μάλιστα από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατηγορείται από υπαλλήλους της υπηρεσίας στην οποία προΐσταται ότι τους υποχρέωσε να βγάλουν θρησκευτικές εικόνες από τα γραφεία τους, αλλά και τα σταυρουδάκια από τον λαιμό τους, προκαλώντας τεράστια αναστάτωση, αλλά και τις επίσημες καταγγελίες των εργαζομένων, τις οποίες ωστόσο η ίδια αρνείται μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε. Tο ζήτημα είναι ιδιαιτέρως σοβαρό και κινδυνεύει να λάβει μορφή επιδημίας στο Δημόσιο από προϊσταμένους δημοσίων υπηρεσιών που θεωρούν ότι πρέπει να ξεκινήσουν «διωγμούς» έναντι των υπαλλήλων που θέλουν να εργάζονται έχοντας ένα εικόνισμα στο γραφείο τους.

Η καταγγελία που αποκαλύπτει σήμερα το «Θέμα» είναι έγγραφη και επίσημη και έχει φτάσει ως το γραφείο του πρωθυπουργού. Εργαζόμενοι στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) κατήγγειλαν στο υπουργείο Παιδείας και σε όλους τους συναρμόδιους φορείς ότι η νέα διευθύνουσα σύμβουλος Ελένη Γιαννακοπούλου έχει ξεκινήσει διωγμούς εναντίον όσων φορούν ή έχουν στους χώρους της εργασίας τους χριστιανικά σύμβολα απαιτώντας την απομάκρυνσή τους.

Τα κείμενα των καταγγελιών σοκάρουν. Η διευθύνουσα του ΕΟΠΠΕΠ κατηγορείται ότι παραμονές Δεκαπενταύγουστου πέταξε εικόνες της Παναγίας στο καλάθι των αχρήστων, ενώ προσπάθησε να αφαιρέσει σταυρό από τον λαιμό υπαλλήλου της ρωτώντας τη: «Θα σε σώσει αυτό που φοράς στο λαιμό σου;». Εφτασε μάλιστα στο σημείο να αποκαλέσει «παπαριές» τις θρησκευτικές εικόνες να και ζητάει από το προσωπικό του Οργανισμού να αποχωριστεί τα θρησκευτικά σύμβολα που έχει εντός του εργασιακού χώρου.  Η ίδια, πάντως, όλα αυτά τα αρνείται. Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» κάνει λόγο για ψευδείς κατηγορίες εκ μέρους μερίδας εργαζομένων που έχουν ως στόχο να απαξιώσουν το έργο της που αφορά στην προσπάθεια διοικητικού εξορθολογισμού και οικονομικής βιωσιμότητας του Οργανισμού. 









To χρονικό 



Τετάρτη, 9 Αυγούστου. H διευθύνουσα σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ, Οργανισμού που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας, Ελένη Γιαννακοπούλου εκδίδει την απόφασή της για μετακίνηση και του γραφείου της προϊσταμένης Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών υπηρεσιών από τον 2ο όροφο του κτιρίου στο ισόγειο, όπως όριζε η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού που είχε ληφθεί στις 27/7.

Η διευθύνουσα σύμβουλος μετακινεί την προϊσταμένη χωρίς την μεταφορά του αρχείου της, όπως αναφέρεται στο περιεχόμενο της καταγγελίας της. Την επόμενη μέρα, Πέμπτη 10 Αυγούστου, η διευθύνουσα σύμβουλος επισκέπτεται το γραφείο Τμήματος/Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών με σκοπό να επιληφθεί της μετακόμισης, όπως αναφέρει στην καταγγελία της η προϊσταμένη της εν λόγω Διεύθυνσης . Σύμφωνα πάντα με το περιεχόμενο της καταγγελίας, φτάνοντας στο γραφείο εργασίας της πρώην προϊσταμένης, η οποία βρισκόταν σε άδεια, άρχισε να ελέγχει τα έγγραφα που βρίσκονταν πάνω στο γραφείο. 







«Θα σε σώσει ο σταυρός που φοράς;»


Τα όσα ακολουθούν στο περιεχόμενο της καταγγελίας ακούγονται απίστευτα, αλλά διατυπώνονται επωνύμως και ενυπογράφως από δύο υπαλλήλους:«Τη στιγμή που διαπίστωσε την ύπαρξη της ιερής εικόνας της Παναγίας Θεοτόκου πάνω στο γραφείο της, την άρπαξε και την πέταξε σε καλάθι σκουπιδιών, λέγοντας ότι εδώ είναι υπηρεσία και δεν επιτρέπονται εικόνες στα γραφεία. Στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς το μέρος μου και μόλις διαπίστωσε ότι φέρω σταυρό στο λαιμό μου φώναξε “τι είναι αυτά που φοράς”, άρπαξε τον σταυρό που φορούσα, ρωτώντας με aν νομίζω ότι θα με σώσει αυτό που φορώ. Συνεχίζοντας προχώρησε στο γραφείο εργασίας μου, λέγοντας να μαζέψω τις εικόνες από δω μέσα (τις οποίες αποκάλεσε “παπαριές”) αναφερόμενη στις μικρές εικόνες που έχω πάνω στο γραφείο εργασίας μου, ότι εδώ είναι υπηρεσία και δεν επιτρέπονται».

 Σύμφωνα με την καταγγελία της προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, η διευθύνουσα σύμβουλος την απείλησε ότι θα την οδηγήσει στο Δ.Σ. με το ερώτημα της απόλυσης χωρίς να εξηγήσει τον λόγο και ότι «μου το φυλά ως απάντηση στην έκπληξη που της έκανα, διότι της έστειλα έγγραφη διαμαρτυρία κατά της εντολής της να αφήσω τα καθήκοντα της προϊσταμένης και να μεταβώ στο ισόγειο για να αναπληρώνω την υπάλληλο πρωτοκόλλου (μολονότι υπήρχε άλλη κατάλληλη υπάλληλος), γεγονός που συνιστούσε δυσμενή μεταβολή των όρων εργασίας μου».

 Και συνεχίζει στην καταγγελία της: «Αυτό που με συγκλόνισε βαθύτατα ήταν η στάση και η εντολή σχετικά με τις ιερές εικόνες και τα θρησκευτικά σύμβολα της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης, καθόσον έπληξε το θρησκευτικό μου συναίσθημα. Από καμία διάταξη νόμου ή κανονισμού δεν υποχρεούμαι να αποκρύπτω στον χώρο της εργασίας μου ότι είμαι μέλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ούτε υποχρεούμαι να ανέχομαι μέσα στον χώρο της εργασίας μου την προσβολή ιερών αντικειμένων της Εκκλησίας όπου ανήκω. Εχω το δικαίωμα, όπως κάθε κάτοικος αυτής της χώρας ασχέτως θρησκεύματος, να φέρω πάνω μου θρησκευτικά σύμβολα της πίστης μου και να τα ’χω στη θέση εργασίας μου εφόσον δεν κωλύουν την εκτέλεση των υπηρεσιών μου (τέτοιο ζήτημα άλλωστε ουδείς προϊστάμενος μου έθεσε μέχρι σήμερα). Καμία επίσης ιεραρχική εξουσία δεν χορηγεί σε κανέναν προϊστάμενο το δικαίωμα να καταφέρεται με έργα ή λόγια εναντίον της θρησκευτικής πίστης, να προσβάλει ή να απαγορεύει θρησκευτικά σύμβολα- αντικείμενα που ανήκουν σε οποιονδήποτε εργαζόμενο του Οργανισμού».

 «Με αφορμή το ανωτέρω εξαιρετικά οδυνηρό για μένα περιστατικό», καταλήγει στην καταγγελία της προς τον πρόεδρο του Δ.Σ του ΕΟΠΠΕΠ Βασίλη Δαγδιλέλη, τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, τον υφυπουργό Δημήτρη Μπαξεβανάκη και τον γενικό γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλαντζή, «ζητάω να μου απαντήσετε στην παρούσα αίτηση-αναφορά μου αν το Διοικητικό Συμβούλιο συμφωνεί με την εντολή της διευθύνουσας συμβούλου και αν απαγορεύει στους υπαλλήλους του Οργανισμού να φέρουν θρησκευτικά σύμβολα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, είτε πάνω τους είτε στο γραφείο εργασίας τους». 






Η δεύτερη καταγγελία



Οπως ήταν επόμενο, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών ενημέρωσε την υπάλληλο από το γραφείο της οποίας φέρεται να πετάχτηκε η εικόνα της Παναγίας στον κάλαθο των αχρήστων. Η υπάλληλος με επιστολή της διαμαρτυρήθηκε προς τον πρόεδρο Βασίλη Δαγδιλέλη και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. του Οργανισμού δηλώνοντας «δικαιολογημένα θιγμένη από το περιστατικό αλλά και από την υπηρεσιακή αυτή εντολή, η οποία αμφισβητεί την θρησκευτική μου ελευθερία ως πολίτη και εργαζόμενης».

Στην επιστολή της με τίτλο «Υπηρεσιακή εντολή αφαίρεσης θρησκευτικών συμβόλων - αντικειμένων ιδιοκτησίας μου από τον χώρο εργασίας μου», αναφέρει επί λέξει: «Ενημερώθηκα από τη συνάδελφό μου στις 10.8.2017 καθώς τελώ σε κανονική άδεια, τόσο για τη ρίψη από τη διευθύνουσα σύμβουλο κ. Ελένη Γιαννακοπούλου στα σκουπίδια την εικόνα της Παναγίας που έχω τοποθετημένη στο γραφείο της εργασίας μου, όσο για την εντολή της διευθύνουσας συμβούλου να μην υπάρχουν ιερές εικόνες στα γραφεία μας, επειδή πρόκειται για δημόσιο οργανισμό. Αισθάνομαι την ανάγκη να εξηγήσω το αυτονόητο, ότι η ιερή εικόνα βρίσκεται πάνω στο γραφείο εργασίας μου, φυσικά δεν εμποδίζει την παροχή υπηρεσιών μου και να δηλώσω ότι αισθάνομαι δικαιολογημένα θιγμένη από το περιστατικό, αλλά και από την υπηρεσιακή αυτή εντολή, η οποία αμφισβητεί τη θρησκευτική μου ελευθερία ως πολίτη και εργαζόμενης». 





«Με έχουν στοχοποιήσει»



Το «ΘΕΜΑ» επικοινώνησε με την κυρία Γιαννακοπούλου ζητώντας την άποψή της σχετικά με τις καταγγελίες των εργαζόμενων του Οργανισμού. Η ίδια έκανε λόγο για «παραμύθια» των εργαζομένων και μας απέστειλε ηλεκτρονικά την επιστολή της προς τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. Υποστηρίζει ότι ουδέποτε απαγόρευσε στους εργαζόμενους να φέρουν στο σώμα τους ή να εκθέτουν στα γραφεία τους θρησκευτικά σύμβολα και ισχυρίζεται ότι έχει μπει στο στόχαστρο μεμονωμένων υπαλλήλων, οι οποίοι με τις ενέργειές τους αποσκοπούν στην ανακοπή μιας προσπάθειας διοικητικού ορθολογισμού και οικονομικής βιωσιμότητας του ΕΟΠΠΕΠ.

Ιδού το χαρακτηριστικό απόσπασμα από την επιστολή της που έστειλε και στο «ΘΕΜΑ»: 
«Επιπλέον δηλώνω ότι δεν σχολίασα, ούτε απαγόρευσα σε οποιονδήποτε από τους υπαλλήλους του ΕΟΠΠΕΠ να φέρουν στο σώμα τους ή να εκθέτουν στον χώρο/γραφείο εργασίας τους θρησκευτικά σύμβολα και αυτονόητα σέβομαι απολύτως το δικαίωμα της θρησκευτικής τους έκφρασης με τους τρόπους που οι ίδιοι αντιλαμβάνονται. Είμαι απολύτως πεισμένη ότι η συγκεκριμένη επιστολή εντάσσεται σε μια σειρά ενεργειών μεμονωμένων υπαλλήλων, οι οποίες κλιμακώνονται καθημερινά (από τη δημοσιοποίηση καταγγελιών για επινοημένα συμβάντα και την επίδοση δικαστικών επιστολών, μέχρι την προσφυγή σε διοικητικά δικαστήρια) με στόχο την ανακοπή προσπάθειας διοικητικού εξορθολογισμού και οικονομικής βιωσιμότητας του ΕΟΠΠΕΠ, η οποία έχει δρομολογηθεί αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου, για την οποία ενημερώνω συστηματικά τον αρμόδιο, για την εποπτεία του Οργανισμού, υφυπουργό κ. Μπαξεβανάκη». 

Η κυρία Γιαννακοπούλου ανέφερε ακόμα ότι το Δ.Σ. του ΕΟΠΠΕΠ απέρριψε τους ισχυρισμούς της καταγγέλλουσας υπαλλήλου ως αβάσιμους και ανυποστήρικτους στη συνεδρίασή του στις 24/8/2017 δεσμευόμενη να αποστείλει κι αυτή την απόφαση στην εφημερίδα μας μόλις καθαρογραφεί. Ωστόσο, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η υπάλληλος που έκανε την καταγγελία δεν εκλήθη από το Δ.Σ ώστε να καταθέσει για το περιστατικό. Στελέχη του Οργανισμού με τα οποία επικοινωνήσαμε τόνισαν ότι το δικαίωμα της ακρόασης είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν είναι σωστό να λαμβάνεται καμία απόφαση ερήμην του ατόμου που έκανε την αναφορά. 









Σύζυγος γ.γ. του Μπαλτά 


Η κυρία Γιαννακοπούλου υπήρξε μέλος της δημοτικής παράταξης «Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου» με αρχηγό νυν δήμαρχο Χαλανδρίου Σίμο Ρούσσο. Η εν λόγω δημοτική παράταξη αποτέλεσε πόλο συσπείρωσης ενεργών πολιτών και σε αυτή συμμετείχαν ανένταχτοι αριστεροί, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, του Σχεδίου Β και των Οικολόγων Πράσινων. Οπως αναφέρεται στο βιογραφικό της νυν διευθύνουσας συμβούλου του ΕΟΠΠΕΠ, η κυρία Γιαννακοπούλου σπούδασε Μαθηματικά στην Αθήνα, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι και διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Από το 1985 εργαζόταν στη Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού, ενώ παράλληλα ήταν καθηγήτρια και σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Δραστηριοποιήθηκε πολιτικά ως φοιτήτρια στην ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος, αργότερα στο ΚΚΕ Εσωτερικού και στη συνέχεια στον Συνασπισμό, ενώ σήμερα είναι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο σύζυγός της Δημήτρης Χασάπης διετέλεσε γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας επί Αριστείδη Μπαλτά. 

Πολύ σύντομα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της διευθύνουσας συμβούλου και προτού καν συμπληρώσει τρεις μήνες στη θέση της, εργαζόμενοι αλλά και εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων-μελών του Δ.Σ. καταγγέλλουν ότι έχει διαμορφωθεί εν γένει αρνητικό και αντιπαραγωγικό εργασιακό κλίμα στον ΕΟΠΠΕΠ τόσο μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης όσο και εντός του Δ.Σ., το οποίο αντίκειται στην εξυπηρέτηση των αναγκών του Οργανισμού και στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του, ώστε να ανταποκρίνεται στους σκοπούς της σύστασης και της λειτουργίας του προς όφελος των πολιτών. 

Εχει διαταραχθεί, λένε, η εργασιακή ειρήνη, καθώς η συμπεριφορά της νέας διευθύνουσας συμβούλου, σύμφωνα πάντα με καταγγελίες, οδήγησε υπαλλήλους του ΕΟΠΠΕΠ σε οικειοθελή παραίτηση από θέσεις ευθύνης (Νομική Υπηρεσία, Λογιστήριο και Διοικητικό Τμήμα), ενώ άλλοι εκφοβίζονται και τους ζητείται η παραίτησή τους. Στοχοποιούνται διαρκώς εργαζόμενοι οι οποίοι κατέχουν θέσεις ευθύνης, με στόχο την επαγγελματική και ψυχολογική εξόντωσή τους και εν συνεχεία την αντικατάστασή τους. Από τις αρχές Ιουλίου έχουν καθαιρεθεί μια προϊσταμένη και τρεις ακόμη προϊστάμενοι τμημάτων με ταυτόχρονη υποβάθμισή τους σε απλά στελέχη. Οι εργαζόμενοι που υπέστησαν τη βλαπτική υπηρεσιακή μεταβολή προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο, από το οποίο αναμένεται έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής της απόφασης της διευθύνουσας συμβούλου. 



Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

ΟΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΚΟΥΛΗΚΙ


«…….Μή γινόμαστε, λοιπόν, «σκουλίκια», ἀλλά μέ κάθε τρόπο ἂς σταθοῦμε στό ὓψος τῆς θελήσεως Τοῦ Δημιουργοῦ μας, πού μᾶς θέλει, ΠΙΣΤΟΥΣ, ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, ΤΑΠΕΙΝΟΥΣ, ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΣΑΡΚΟΛΑΤΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΜΜΩΝΑ, ἀλλά καί ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ μέ τίς ὁποῖες μᾶς ἐφοδίασε, προκειμένου νά παραμείνωμε τά πλάσματα τῶν Θελήσεών Του, καθ’ὃσον μᾶς θέλει κοντά Του, στό ποίμνιό Του καί νά συμπορευώμεθα ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ μέ τό ΦΩΣ καί ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ τῆς συγχρόνου ἐποχῆς, στήν ὁποία ὁ ἂνθρωπος, ὂχι μόνον μετατρέπει τόν ἑαυτό του σέ σκουλίκι, ἀλλά τόν καταρρακώνει περισσότερο, νομιμοποιῶντας τήν ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ, ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΛΟΦΙΛΙΑ, ΤΗΝ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ, ΤΗΝ ΣΑΤΑΝΟΛΑΤΡΕΙΑ καί τήν ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ μας καί τήν φιλτάτη μας ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ...»!


Ὁ Πανάγαθος Θεός, ἐδημιούργησε τήν ΠΛΑΣΗ, τό ΣΥΜΠΑΝ, τόν ΚΟΣΜΟ (Οἱ λέξεις προέρχονται ἀπό τήν θαυμάσια καί ακριβολόγο Γλῶσσα μας) καί ὡς ἐπιστέγασμα, ὡς κορυφαῖο δημιούργημά του, ἒπλασε τόν ἂνθρωπο .
Καί τό ἐρώτημα τό ὁποῖο, καλοπίστως, ἒρχεται στον νοῦ τοῦ οἱουδήποτε , εἶναι:
«γιά ποῖον λόγο Ὁ Πανάγαθος Θεός, έδημιούργησε τόν ἂνθρωπο; Ἡ ΖΩΗ, εἶχε ἢδη έμφανισθεῖ στα φυτά καί τά ζῶα. Τι ἐλλειπε ἀπό αὐτές τίς κατηγορίες τῶν ἐμβίων δημιουργημάτων;»

Ἡ ἀπάντησις, ἀποκαλύπτεται στήν διαδικασία δημιουργίας τοῦ άνθρώπου.
Διαβάζομε στα Ἱερά μας κείμενα, πώς Ὁ Πανάγαθος Δημιουργός μας, μετά τήν ὁλοκλήρωση τῆς δημιουργίας μας, ἒκανε τόν ἂνθρωπο ἀποδέκτη τοῦ μεγαλυτέρου δώρου πού θά μποροῦσε νά ὑπάρξη.
Ὁ ἂνθρωπος, ἐδέχθη τό ΦΥΣΗΜΑ ΤΗΣ ΠΝΟΗΣ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ, τό ὁποῖον τόν «προίκησε» μέ τήν δυνατότητα νά ἀντεπεξέρχεται νικητής σέ κάθε μάχη του μέ τίς σκοτεινές δυνάμεις, (ἀλλά μέ τήν προϋπόθεση πώς θά κάνη ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ αύτῶν τῶν δυνατοτήτων), καί θά εἶναι ΑΤΡΩΤΟΣ σέ κάθε ἐπίθεση τῶν ἀνθρωπίνων, γηίνων, ἀδυναμιῶν.

ΤΕΡΑΣΤΙΑ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ τήν ὁποίαν ἐδέχθη ὁ Ἂνθρωπος ἀλλά καί ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΩΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ Η ΕΥΘΥΝΗ...! του, γιά τήν ὀρθή χρήση καί ἀξιοποίησή της.
Ὁ ἀνθρώπινος ἐγωισμός, ὁ μεγαλύτερος κίνδυνος γιά τήν σωτηρίαν τῆς ψυχῆς μας, δέν μᾶς ἐπιτρέπει τό νά δοῦμε καθαρά καί νά ἀξιολογήσωμε σωστά αὐτήν τήν ΠΝΟΗ τήν ὀποίαν ἐνεφύσησε Ὁ Πανάγαθος στό ἀνθρώπινο σῶμα καί ἀπό μία ΤΕΛΕΙΑ φυσική καί ΥΛΙΚΗ δημιουργία, τό μετέτρεψε σέ μία ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ, τῆς ὁποίας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΟΙΟΝ σέ ὁλόκληρη τήν πλάση...!

Πρέπει νά γίνη ἀντιληπτὀ ἀπό τόν ἐπιπόλαιο καί ἐγωπαθῆ ἂνθρωπο, πώς ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ἒδωσε εἰς τόν ἂνθρωπο τήν ΛΟΓΙΚΗΝ, τήν ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΝ καί τήν δυνατότητα νά ξεχωρίζη τό καλό ἀπό τό κακό, δηλαδή δυνατότητες πού δέν ὑπάρχουν στα λοιπά ἒμβια ὂντα.
Ἀνατρέχοντας στό ἡμερολόγιό μας, βλέπομε στήν σελίδα 26 (ΜΗΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ) καταχωρησμένην τήν ρῆσιν :
«Ὃποιος καταντᾶ τόν ἑαυτόν του ΣΚΟΥΛΗΚΙ, δέν δικαιοῦται νά διαμαρτύρεται ὃταν τόν πατᾶνε»
Καί αὐτήν τήν ὣρα, εἶναι σαν νά σᾶς ἀκούω νά μέ ἐρωτᾶτε: «καί ποίαν σχέση ἒχει αὐτό μέ τά προλεχθέντα;»
Μά, αὐτή ἀκριβῶς εἶναι ἒκφρασις τοῦ ΜΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ τῆς ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΔΩΡΕΑΣ Τοῦ Κυρίου μας πρός τόν ἂνθρωπον...!
Τό ἀνθρώπινο σῶμα, χαρακτηρίζεται ἀπό τήν ΠΙΣΤΗ μας ὡς ΝΑΟΣ ΘΕΟΥ, ἀκριβῶς διότι ἐμπεριέχει καί τήν ΕΥΛΟΓΙΑΝ τοῦ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
Πέραν αὐτοῦ, ὁ ἂνθρωπος εἶναι πλασμένος «ΚΑΤ ΕΙΚΟΝΑΝ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΙΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ...!
Κατά συνέπειαν ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ὁ ἂνθρωπος, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΛΗ. Εἶναι κυρίως ΠΝΕΥΜΑ, καί πρέπει νά συνειδητοποιήση πώς τό σαρκίον διά τοῦ ὁποίου εἶναι περιβεβλημένη ἡ ΨΥΧΗ του, ΔΕΝ ἒχει τό δικαίωμα νά τό χρησιμοποιῆ κατά τρόπον ὑβριστικόν ὡς πρός τίς
ἰδιότητες μέ τίς ὁποῖες «ἐπροικίσθη..!»

Ὃταν, λοιπόν, ὁ ἂνθρωπος καταντᾶ τὀν ἑαυτόν του ΣΚΟΥΛΙΚΙ, ὃταν ρυπαίνη τήν ὓπαρξίν του τήν ἲδια μέ τό να χρησιμοποιῆ τό σῶμα του καί ἐν γένει τόν ἑαυτό του γιά τήν ἁμαρτία, τήν σαρκολατρεία, τόν εὐδαιμονισμό, τίς ἐγωιστικές καί φίλαυτες τάσεις του καί γενικῶς ὃταν δέν ΣΕΒΕΤΑΙ, δέν ΤΙΜΑ καί δέν προφυλάσσει τόν ΝΑΟΝ ΘΕΟΥ μέ τόν ὁποῖον ἒχει περιβληθεῖ ἡ ψυχή του, ἀλλά γίνεται χαμερπής, ὑλιστής, φίλαυτος, ἐγωιστής καί ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ τήν ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ μέ τήν ὁποίαν ἐπλάσθη, πῶς ἒχει τήν ἀξίωση νά τόν σέβωνται οἱ συνάνθρωποί του καί νά μή τόν...ποδοπατοῦν ὡς νά ἦτο ἓνα πραγματικό σκουλίκι;

Καί μή νομίσετε πώς ὑποβαθμίζομε τἠν ζωή πού κρύβει μέσα του τό σκουλίκι, ἀλλά ἁπλούστατα, τό χρησιμοποιοῦμε ἐδῶ, διότι ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ πνεύματος καί εἶναι ἓνα ὑλικό Δημιούργημα, πολύ ὑποδεέστερο τῆς ἀνθρωπίνης ὀντότητος...
Ὁ ἂνθρωπος ὑπῆρξε ἡ Κορωνίς τῆς Δημιουργίας.
ΟΥΔΕΙΣ ἒχει τό παραμικρό δικαίωμα νά ὑποβαθμίζη καί διά τοῦ τρόπου ζωῆς του νά «ὐβρίζη» (Μέ τήν ὀρθή ἒννοια τοῦ ὃρου «ὓβρις») Τόν ἲδιον Τόν Δημιουργό μας...!
Καί βλέπομε αὐτόν τόν ἂνθρωπο πού ὑπεβάθμισε τόν ἑαυτόν του σέ ἐπίπεδο σκουλικιοῦ, νά διαμαρτύρεται ὃταν τόν περιφρονοῦν, ὃταν τόν περιπαίζουν καί ὃταν τοῦ συμπεριφέρωνται περιφρονητικῶς, μή ἀναλογιζόμενος τό πόσον πικραίνει καί ἀπογοητεύει Τόν
Δημιουργό του, μέ ἀποτέλεσμα νά προκαλῆ τήν δικαιολογημένην ὀργήν Του...!
Προσοχή, λοιπόν..!
Ἡ «διαχείρησις» τῶν Θείων Δώρων, εἶναι ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ
ΥΠΟΘΕΣΙΣ

Ἡ μετατροπή τῆς ὀντότητός μας ἀπό ἀνθρωπίνης σέ ζωώδη, ἀποτελεῖ, ἐκτός ἀπό μεγάλην ἀνοησίαν καί ἑνα πολύ σοβαρό ΑΜΑΡΤΗΜΑ.
Τό νά γίνωμε...σκουλίκια, εἶναι ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ. Τό πραγματικά ΔΥΣΚΟΛΟ ἀλλά καί ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ, εἶναι τό νά κρατήσωμε τήν ἀνθρωπίνην μας ὀντότητα στα ἐπίπεδα τά ὁποῖα μᾶς ΚΑΘΩΡΙΣΕ ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ Ὁ ἲδιος Ὁ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ μας.
Ἒχομε μεγάλες εὐθῦνες προκειμένου νά ἀντιμετωπίσωμε τίς προκλήσεις τῆς ὓλης καί νά ΜΗ καταντήσωμε ΔΟΥΛΟΙ τοῦ ΕΓΩΙΣΜΟΥ μας καί φθάσωμε στήν ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ τῶν ὃσων μᾶς ΕΧΑΡΙΣΕ Ὁ Κύριός μας.
Μή γινόμαστε, λοιπόν, «σκουλίκια», ἀλλά μέ κάθε τρόπο ἂς σταθοῦμε στό ὓψος τῆς θελήσεως Τοῦ Δημιουργοῦ μας, πού μᾶς θέλει, ΠΙΣΤΟΥΣ, ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, ΤΑΠΕΙΝΟΥΣ, ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΣΑΡΚΟΛΑΤΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΜΜΩΝΑ, ἀλλά καί ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ μέ τίς ὁποῖες μᾶς ἐφοδίασε, προκειμένου νά παραμείνωμε τά πλάσματα τῶν Θελήσεών Του, καθ’ὃσον μᾶς θέλει κοντά Του, στό ποίμνιό Του καί νά συμπορευώμεθα ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ μέ τό ΦΩΣ καί ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ τῆς συγχρόνου ἐποχῆς, στήν ὁποία ὁ ἂνθρωπος, ὂχι μόνον μετατρέπει τόν ἑαυτό του σέ σκουλίκι, ἀλλά τόν καταρρακώνει περισσότερο, νομιμοποιῶντας τήν ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ, ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΛΟΦΙΛΙΑ, ΤΗΝ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ, ΤΗΝ ΣΑΤΑΝΟΛΑΤΡΕΙΑ καί τήν ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ μας καί τήν φιλτάτη μας ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ...!



Π. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΑΡΔΑΚΑΣ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΕΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΝΕΟΛΑΙΑΣ



Το Διεθνές Διαθρησκειακό Φόρουμ Νεολαίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως 25 Αυγούστου 2017 στην πόλη Μαχατσακλά της Ρωσικής Δημοκρατίας Νταγκεστάν. Οργανωτές στάθηκαν η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας, η επαρχίας Μαχατσκαλά της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας, το Μουφτείο της Δημοκρατίας του Νταγκεστάν, το Συμβούλιο Ιουδαϊκών Κοινοτήτων κα. με υποστήριξη του Γραφείου του Προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Τους συνέδρους προσφώνησε ο Επίσκοπος Μαχατσκαλάς και Γκρόζνυ Βαρλαάμ, ο Επίσκοπος Λιούμπερτσυ Σεραφείμ, Πρόεδρος του Συνοδικού Τμήματος Νεολαίας, ο επικεφαλής της Δημοκρατίας του Νταγκεστάν κ. Ρ. Αμπνουλατίποφ, ο Μουφτής του Νταγκεστάν Αζμάντ Αφάντι Αμπτουλάγιεφ κα.

Από την πλευρά του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων στην εκδήλωση μετείχε ο κ. Σ. Μέλνικ, ο οποίος στην παρέμβασή του με τίτλο «Παραδοσιακές θρησκείες και ο ήχος των συγκρούσεων της Μέσης Ανατολής» κατά τη δημόσια συζήτηση αναφέρθηκε σε διαφορετικές δυνατότητες διαθρησκειακού διαλόγου και δράσεως του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας, έθιξε το πρόβλημα των διώξετων κατά των χριστιανών σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής.

Στα πλαίσια του Φόρουμ ακόμη πραγματοποιήθηκαν συνεδριάσεις με θέματα «Χρηστοήθεια και η νοερά εργασία: οδοί προς την πνευματική τελειότητα» και «Βόρειος Καύκασος ως τόπος συναντήσεως των παγκοσμίων θρησκειών». Ομιλητές ήταν θρησκευτικοί παράγοντες και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας.


ΜΕΡΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ-ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΕΠΙ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ (10)


«ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ» 8/4/1983






«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ» 29/4/1983




«Κ.Γ.Ο» ΜΑΙΟΣ 1983





ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

















«Αλληλοαναγνώρισις Βαπτίσματος»;


Υπογραφές ορθοδόξων και αιρε-
τικών: Αποδεχόμαστε κοινό βάπτισμα

     
Το 2007 υπογράφθηκε στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας η αναγνώριση του Βαπτίσματος των αιρετικών καθώς και η μοναδικότητα και μη επανάληψη του από 11 «Εκκλησίες», δηλαδή όλες οι «ορθόδοξες» Επισκοπές της Γερμανίας μαζί με τις αιρετικές ομάδες που οι «ορθόδοξοι» Οικουμενιστές αποκαλούν Εκκλησίες!
       Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους αγνοούν τα γεγονότα και νομίζουν ή υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει αίρεση, όλα είναι γέννημα της φαντασίας μερικών «ζηλωτών» ή περιμένουν το κοινό ποτήριο για να αντιδράσουν (όπως ο Πειραιώς Σεραφείμ) και αφιερωμένο στον «ορθόδοξο πατέρα» κ. Φραγκουλάκη που διαρρηγνύει τα ιμάτια του, ότι υπερασπίζεται –αυτός και οι συναγωνιστές του στην αίρεση– την Ορθοδοξία στο εξωτερικό.

Και μια ερώτηση: Θα τολμήσουν οι ως άνω να υποστηρίξουν ότι η αναγνώριση του βαπτίσματος των αιρετικών, αποτελεί αναγνώριση μόνο με την ιστορική του σημασία; Ποιόν δουλεύουν οι Οικουμενιστές και οι πεμπτοφαλαγγίτες «αντι-οικουμενιστές»;

Παραθέτουμε μεταφρασμένο απόσπασμα από την «Αλληλοαναγνώριση του Βαπτίσματος»  «ορθοδόξων»  και «αιρετικών “εκκλησιών”.


Μαγδεμβούργο 2007

«Σαν ένα σημάδι της ενότητας όλων των Χριστιανών ενώνει το Βάπτισμα με το Θεμέλιο αυτής της ενότητας, τον Ιησού Χριστό. Παρά τις διαφορές μας στην κατανοήση του τί εστι Εκκλησία, υπάρχει μεταξύ μας μία θεμελιώδης κατανόηση περί του Βαπτίσματος.
Γι’  αυτόν τον λόγο αναγνωρίζουμε κάθε Βάπτιση, που τελείται με βάση την Εντολή του Χριστού στον όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος είτε με τη σημαδιακή πράξη της κατάδυσης είτε με ράντισμα και χαιρόμαστε για κάθε άνθρωπο που βαπτίζεται. Αυτή η αλληλοαναγνώριση του Βαπτίσματος είναι έκφραση  της βασισμένης στον Χριστό ενότητας (Εφ. 4, 4-6. Αυτό το αναγνωρισμένο Βάπτισμα είναι μοναδικό και δεν μπορεί να επαναληφθεί.
Ομολογούμε με το έγγραφο της Λίμα: Το ένα Βάπτισμα μας είναι «μία κλήση στις Εκκλησίες, να ξεπεράσουν τον χωρισμό τους και να κοινοποιήσουν ορατά την ενότητά τους» (Επιτροπή του Π.Σ.Ε. για την πίστη και το εκκλησιαστικό πολίτευμα, βάπτισμα, Ν. 6)»

Υπογράφουν:
Αιθιοποική-ορθόδοξη Εκκλησία της Γερμανίας
Αγγλικανική-επισκοπική Εκκλησία της Γερμανίας
Αρμένικη-Αποστολική Εκκλησία της Γερμανίας
Ευαγγελική-Παλαιομεταρρυθμισμένη Εκκλησία της Γερμανίας
Ευαγγελική-Αδελφότητα Χερρχουτερ της Γερμανίας
Ευαγγελική Εκκλησία της Γερμανίας
Ευαγγελική-Μεθοδική Εκκλησία της Γερμανίας
Παλαιοκαθολική Εκκλησία της Γερμανίας
Επιτροπή των Ορθοδόξων Εκκλησιών της Γερμανίας (Πατριαρχεία Κων/πόλεως, Μόσχας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Αντιοχείας, Σερβίας, Γεωργίας, Εκκλησία της Ελλάδος.)
Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της Γερμανίας
Αυτόνομη ευαγγελική-Λουθηρανική Εκκλησία της Γερμανίας

Οι υπογραφές:


Στο επόμενο έγγραφο η «Εργασιακή Ομάδα Εκκλησιών της Γερμανίας» λυπάται για το γεγονός «ότι Κουάκεροι, αντβεντιστές, Μεννονίτες και άλλες μη βαπτισματικές Εκκλησίες δεν συμμετείχαν στην αναγνώριση» αλλά ελπίζει ότι θα βρεθεί λύση στο μέλλον!

Στο καταστατικό της «Εργασιακής  Ομάδας Εκκλησιών της Γερμανίας» διαβάζουμε επίσης τα ακόλουθα:
Από το καταστατικό της εργασιακής ομάδας χριστιανικών εκκλησιών Γερμανίας http://www.oekumene-ack.de/:
«Στην εργασιακή ομάδα χριστιανικών εκκλησιών της Γερμανίας συμμετέχουν οι εκκλησίες και οι εκκλησιαστικές κοινότητες, οι οποίες αναγνωρίζουν τον Χριστό με κριτήριο την Αγία Γραφή ως Θεό και σωτήρα και επιθυμούν μαζί, να εκπληρώσουν την αποστολή τους προς τιμήν του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Κέντρο βάρους της εργασίας τους είναι η κοινή προσευχή (οικουμενική πνευματικότητα), η θεολογική ανάκλαση και ο θεολογικός συλλογισμός , η πρακτική της πίστης (η κινητοποίηση για την δικαιοσύνη, την ειρήνη και την προστασία του περιβάλλοντος), όπως και η επαφή με άλλες οικουμενικές οργανώσεις. »  Το διοικητικό συμβούλιο αποτελούν ... ένας ρωμαιοκαθολικός επίσκοπος, ένας ορθόδοξος Πρωτοπρεσβύτερος, (ο π. Κωνσταντίνος Μύρων, σύμβουλος του Πατριάρχη στο Κολυμπάρι), δύο ευαγγελιστές επίσκοποι (και για να μην χαλάσουμε το μήνυμα ισότητας)  και μία ευαγγελική επίσκοπος (την οποία το ορθόδοξο μέλος σίγουρα λόγω καταστατικού αναγνωρίζει ως κληρικό). Στα μέλη αυτής της οργάνωσης ανήκουν ανάμεσα σε Ρωμαιοκαθολικούς και Ορθόδοξους οι Κόπτες, οι Αρμένιοι, οι κάθε είδους Προτεστάντες, οι Αγγλικανοί, οι Παλαιορωμαιοκαθολικοί, και σαν επισκέπτες μέλη ο σύνδεσμος ελευθέρων προτεσταντικών εκκλησιών, οι Μεθοδιστές, οι Πεντηκοστιανοί, οι Αντβεντιστές, οι Κουακέροι κλπ.».

Ολόκληρο το κείμενο ἐδῶ


Δ.Π