Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

La Stampa: Στην Αίγυπτο Βαρθολομαίος-Φραγκίσκος στα τέλη Απριλίου



H αφίσα για την επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στην Αίγυπτο έχει σαν σύνθημα «ο Πάπας της ειρήνης στην Αίγυπτο της Ειρήνης»
La Stampa: Στην Αίγυπτο Βαρθολομαίος-Φραγκίσκος στα τέλη Απριλίου
Τορίνο
O Oικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα μεταβεί στην Αίγυπτο μαζί με τον Πάπα Φραγκίσκο στις 28 και 29 Απριλίου, γράφει στην διαδικτυακή της έκδοση η ιταλική εφημερίδα La Stampa.
Όπως γράφει η εφημερίδα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσκλήθηκε από τον Μεγάλο Ιμάμη του Αλ 'Αζχαρ. 

«Πρόκειται για μια σημαντική παρουσία, για μια κοινή μαρτυρία ενότητας των χριστιανών, με ένα μήνυμα ειρήνης προς όλο τον κόσμο, σε αυτή την δύσκολη φάση, κατά την οποία πνέουν άνεμοι πολέμου», γράφει η La Stampa.
«Ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα σταθούν δίπλα στον Πατριάρχη της Κοπτικής εκκλησίας, Πάπα Θεόδωρο τον Β', η χριστιανική κοινότητα του οποίου επλήγη θανάσιμα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις» προσθέτει η ιταλική εφημερίδα.
Στο άρθρο αναφέρεται, επίσης, ότι ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας προσκλήθηκε από τον Μεγάλο Ιμάμη του Αλ 'Αζχαρ να πάρει μέρος στην διεθνή διάσκεψη για την ειρήνη, κατά την οποία θα πάρουν τον λόγο και ο Πάπας με τον ίδιο τον ιμάμη.
Η είδηση της μετάβασης του Οικουμενικού Πατριάρχη στο Κάιρο επιβεβαιώθηκε στην εφημερίδα και από πηγές που διατηρούν στενές σχέσεις με το Φανάρι.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
Patriarch Bartholomew will be in Egypt with Pope Francis
The primate of the Orthodox Church was invited by the Grand Imam of the Al Azhar Mosque, Cheikh Ahmed Mohamed el-Tayyib. A strong sign of unity among Christians
ANDREA TORNIELLI
VATICAN CITY
Pubblicato il 18/04/2017 Ultima modifica il 18/04/2017 alle ore 22:51
The Ecumenical Patriarch of Constantinople will be in Cairo on April 28 and 29, upon invitation of the Grand Imam of Al Azhar Mosque, Cheikh Ahmed Mohamed el-Tayyib, during the same days of Pope Francis' visits. A significant presence that unites Christians and their witness of unity as a sign for peace in the world, during these difficult times with the winds of war blowing. The Pope of Rome, and the Patriarch of Constantinople will therefore be next to the Pope of the Coptic Church Tawadros, whose Christian community was hit and mortally wounded by the attacks carried by the fundamentalists. 
  Bartholomew I was invited by el-Tayyib to participate to the International Conference on Peace, during which Francis and the Grand Imam are expected to speak. The Orthodox Patriarch had mentioned at the end of Easter Divine Liturgy about the possibility of traveling to Egypt as reported by Alberto Negri on the newspaper Il Sole 24 Ore on 16 April. Bartholomew had disclosed a handwritten letter from the Pope, in which Francis thanked him for his friendship and hoped to see him again soon. So, the Patriarch added, "The opportunity could be very close: I have also been invited by the University of Al Azhar in Cairo and on April 28 I could be with Pope Francis at that same event” 
  Sources close to the Ecumenical Patriarchate of Constantinople confirmed to Vatican Insider that the decision to accept the invitation has been taken, and that Bartholomew will be in Cairo. The friendship between the bishops of Rome and Constantinople, successors of the apostles and brothers Peter and Andrew, have always been very friendly. Francis and Bartholomew together went to the Holy Land in May 2014 and together prayed in the Holy Sepulcher. A few days later, the Pope asked for the Patriarch’s presence in the Vatican gardens during a prayer for peace in the region. The following November, Francis visited Turkey and participated in the liturgical celebration of St. Andrew in the patriarchal church of Fanar. A year ago, in April 2016, Bartholomew invited Francis for a flash visit to the Greek island of Lesbos, home of a large refugee camp, during what was the Pope’s first entirely "ecumenical" journey, since Francis always remained next to the Patriarch of Constantinople and the Orthodox archbishop of Athens Hyeronimos without any specific celebrations or meetings aimed at the Catholic community specifically. 
  The simultaneous presence of the Pope and the Orthodox Patriarch at the meeting in the great Sunni university, just a few days after the attacks that have bloodied the Passover of the Copts in Egypt is thus an eloquent sign of unity and proximity among Christians of different denominations, while it also expresses the will to dialogue together with those Muslims who reject violence and justification of terrorism and massacres in the name of religion. 
……………………………………….
The full programme of the Pope's visit is below:
Friday 28 April 2017
10.45   Departure by air from Rome-Fiumicino airport for Cairo
14.00   Arrival at Cairo International Airport
OFFICIAL WELCOME
WELCOME CEREMONY in the Presidential Palace in Heliopolis
COURTESY VISIT TO THE GRAND IMAM OF AL-AZHAR
ADDRESS TO THE PARTICIPANTS IN THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON PEACE
16.40   Meeting with the Authorities
COURTESY VISIT TO HIS HOLINESS POPE TAWADROS II
Saturday 29 April 2017
10.00   HOLY MASS
12.15   Lunch with Egyptian bishops and the Papal entourage
15.15   Prayer meeting with the clergy, religious and seminarians
FAREWELL CEREMONY
17.00   Departure by air from Cairo International Airport
20.30   Arrival at Rome-Ciampino Airport
Time zone:
Rome: +2 h UTC

Cairo: +2 h UTC


ΠΗΓΗ: ΑΚΤΙΝΕΣ

ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ (3)



Εμείς οι Ορθόδοξοι, λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, την μονοφυσιτικήν κακοδοξίαν ότι:


(PG. 94, 988)

απορρίπτοντες:





(P.G.94, 989)


Πεσών λοιπόν εκ της Ορθοδοξίας εις τας κακοδοξίας:



 (Πρακτικών Ζ΄ Οικ. Συνόδου, Mansi, 12, 1139-1141)


O αιρεσιάρχης Ευτυχής παρέμεινεν αμετανόητος και κατεκρίθη υπό της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας μετά της μονοφυσιτικής αιρέσεώς του και αναθεματίσθη υπό των Αγίων Ορθοδόξων Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων και Πατέρων. 

Μάλιστα υπό της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήτις: 





(A΄ ΚΑΝΟΝΟΣ ΣΤ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ)



ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ






ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ (4)


Aγαπητέ π. Ευθύμιε Χριστός Ανέστη!

Εν τω μέσω της νηστείας σας αποστείλαμε κάποιες διευκρινίσεις του ιστολογίου μας ΕΔΩ σχετικά με κάποιες παρατηρήσεις σας. Προχωρούμε ευθύς αμέσως στα τρία ερωτήματα που πρέπει να σας απευθύνουμε:

1) Σε κάποια ομιλία σας που δημοσιεύθηκε ΕΔΩ αναφέρατε και πάλι το ζήτημα του ημερολογίου. Σας ερωτούμε λοιπόν· εφ΄ όσον δεν είμαστε ''εκκλησιαστικοί αστρονόμοι'' ώστε να μας ενδιαφέρει το ημερολόγιο, αλλά επιζητούμε την ενότητα, είσθε διατεθειμένος για χάριν των αδελφών σας ή έστω εμάς των ελαχίστων, να επανέλθετε και να ακολουθείτε το παλαιό ημερολόγιο μαζί μας; Πολλάκις έχετε αναφέρει ότι: «δεν είναι θέμα πίστεως»! Τότε σας λέγουμε ότι εφ΄ όσον δεν είναι θέμα πίστεως σε τι θα σας ενοχλήσει; Δεν είναι προτιμότερη η ενότητα μεταξὐ μας;

2) Πολλάκις έχετε αναφερθεί στο ζήτημα των ''Συνόδων'' των Γ.Ο.Χ. Σας ερωτούμε· εάν μία Σύνοδος ήταν ή είναι προσωρινή, θα είχατε κάποιο ζήτημα ώστε να ενταχθείτε εις αυτήν; Προσωρινή εννοούμε έως την ημέρα αποκατάστασης της ταραχής της Εκκλησίας λόγω της αιρέσεως, αλλά και καταδίκη αυτής από Μεγάλη Σύνοδο. 

3) Αν δεν θελήσετε ούτε να ακολουθείτε το παλαιό (για τους λόγους που είπαμε) αλλά ούτε να ενταχθείτε σε Σύνοδο (λόγω διαφόρων λόγων που αν θέλετε μπορούμε να σας αναφέρουμε και να αναπτύξουμε), τότε μπορείτε να μας αναφέρετε πως μπορεί να επιτευχθεί η ενότητα μεταξύ μας; 

Αναφέρατε και πάλιν ότι: 

«Νὰ εἴμαστε, λοιπόν, ἑνωμένοι, καὶ μὲ τοὺς Παλαιοημερολογίτες, –ὅσοι θέλουνε, ἂς ἀκολουθοῦν τὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο– καὶ οἱ ἄλλοι ποὺ εἶναι μὲ τὸ νέο Ἡμερολόγιο καὶ ἀκολουθοῦν τὸ νέο Ἡμερολόγιο, ἐφ’ ὅσον δὲν εἶναι θέμα Πίστεως –καὶ συφωνοῦν καὶ οἱ Παλαιοημερολογίτες ὅτι δὲν εἶναι θέμα Πίστεως– ἂς ἀκολουθεῖ ὁ καθένας τὸ Ἡμερολόγιό του καὶ νὰ ἔχουμε ἑνότητα, ὥστε νὰ ἀντιμετωπίσουμε καὶ τὰ ἔσχατα χρόνια ποὺ ἔρχονται, τὸν Ἀντίχριστο κι ὅλα αὐτά, μὲ ἐπιτυχία καὶ νὰ μὴν προδώσουμε, νὰ μὴν σφραγιστοῦμε καὶ χάσουμε τὴ Χάρη τοῦ ἁγίου Βαπτίσματός μας, καὶ ἤδη ὁ κλοιὸς σφίγγει». 

όμως όπως γνωρίζετε αυτό δεν μπορεί να γίνει. Αυτός είναι ένας ''θρησκευτικός αχταρμάς'', διότι πως είναι δυνατόν να έχουμε ενότητα μεταξύ μας όλοι οι αποτειχισμένοι, είτε παλαιοημερολογίτες είτε νεοημερολογίτες, να συμμετέχουμε όλοι στις ίδιες ακολουθίες ή ακόμα και στις ίδιες Εκκλησίες, αλλά οι μισοί να νηστεύουν και οι μισοί όχι; Οι μισοί θα εορτάζουν π.χ. την Κοίμηση της Θεοτόκου αλλά οι μισοί όχι; Και αν λειτουργούμαστε στο προσεχές μέλλον στις ίδιες Εκκλησίες, εάν πούμε ότι υποθετικά ενωθήκαμε, τι θα διαβάζαμε στις ακολουθίες; Ποιάν εορτή θα τιμούμε; Δεν είναι καλύτερο να ακολουθούμε λοιπόν ένα ημερολόγιο χάριν της ενότητος και εφ΄ όσον όλοι γνωρίζουμε ότι οι πλείστοι αναγνωρίζουν το λάθος της αλλαγής;

Εμείς είχαμε σχολιάσει και προτείνει μερικά ζητήματα ως εξής:

«Ποιά ήταν η αρχική καινοτομία η οποία ήταν και η αιτία της πρώτης διάσπασης των Ορθοδόξων; Η βιαία αλλαγή του  ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ!

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ λοιπόν του εορτολογίου!

Ποιά είναι σήμερα (επίσημα πια) η καινοτομία που μας φέρνει μνήμες του παρελθόντος; Ο Οικουμενισμός και η συμμετοχή εις το (Π.Σ.Ε.) Παγκόσμιον Συμβούλιον των «Εκκλησιών»=αιρέσεων!

Τι πρέπει να γίνει δια να αποφευχθεί και άλλη διάσπαση;

 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Π.Σ.Ε.!!!

Αιτία της συγχύσεως ήταν και είναι οι ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ!

Συνοψίζουμε και λέγουμε ότι:

1. Χρειάζεται ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ Η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ!

2. Επαναφορά του ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ (χάριν της ενότητος) και ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΩΝ δια την ΕΝΩΣΗ  μεταξύ μας.

3. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Π.Σ.Ε.

και τέλος ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ Η ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΟΝ ΟΡΓΑΝΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ!

όσο δεν γίνονται αυτά που προαναφέραμε, δεν θα δούμε μόνο διαιρέσεις-διασπάσεις, επίσημες (παλαιοημερολογιτών) και ανεπίσημες (νεοημερολογιτών), αλλά και άλλα χειρότερα τα οποία ευχόμαστε να μην επιτρέψει ο Θεός! διότι τότε δεν θα αναφωνήσουμε «στενά μοι πάντοθεν σφόδρα ἐστίν» (Β Βασ. 24,14 ), αλλά «Κύριε, σῶσον ἡμᾶς, ἀπολλύμεθα» (Ματθ. 8,25)


Αυτά είχαμε προτείνει τότε (2012). Εσείς τι προτείνετε;

Χαίρετε και υγιαίνετε εν Κυρίω! Χριστός Ανέστη!



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ