Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Δεύτερο βήμα προς την πανθρησκεία μετά την αναγνώριση κοινού βαπτίσματος Παπικών-Κοπτών: Ενώνονται Μεθοδιστές & Αγγλικανοί -Το πολιτικό υπόβαθρο της ένωσης

Δεύτερο βήμα προς την πανθρησκεία μετά την αναγνώριση κοινού βαπτίσματος Παπικών-Κοπτών:

Ενώνονται Μεθοδιστές & Αγγλικανοί

-Το πολιτικό υπόβαθρο της ένωσης


Του Μανώλη  Κείου


  Πριν από δύο μήνες θεολογικό σεισμό είχε προκαλέσει η απόφαση του Πάπα Φραγκίσκου και του ομολόγου του των Κοπτών να αναγνωρίζουν κοινό βάπτισμα.

Κατά την επίσκεψη του κ. Φραγκίσκου στην Αίγυπτο σε κοινή δήλωση, υπογεγραμμένη από τον Πάπα Φραγκίσκο και τον Κόπτη Πάπα & Πατριάρχη Ταγουάρδο, οι Ρ/Καθολικοί και οι Κόπτες δηλώνουν για πρώτη φορά ότι θα αναγνωρίσουν εκατέρωθεν το μυστήριο της βάπτισης του άλλου.
Στη δήλωση αναφέρεται: «Δεν θα επαναλάβουμε το βάπτισμα που είχε δοθεί σε καθεμία από τις Εκκλησίες μας για οποιοδήποτε πρόσωπο επιθυμεί να ενταχθεί στην άλλη».

Τότε λοιπόν σχολιάζαμε πως εκείνο αποτελεί το πρώτο επίσημο βήμα στο δρόμο για την πολυπόθητη και μεθοδευμένη από όσους κινούν τα νήματα της Νέας Τάξης Πραγμάτων πανθρησκεία.

Πριν από λίγες ημέρες είχαμε και το δεύτερο βήμα!
Οι Μεθοδιστές της Μεγάλης Βρετανίας και η Αγγλικανική Εκκλησία ανακοίνωσαν ότι οι δύο εκκλησιαστικές κοινότητες εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας συμφωνίας που θα επιτρέψει να

ξεπεραστεί η διαίρεση μεταξύ των κληρικών και των δύο δογμάτων!

Ο Dzhonatan Beyker, Αγγλικανός Επίσκοπος της πόλης του Φούλαμ, είπε ότι «η διαίρεση ανάμεσα στους Αγγλικανούς και τους Μεθοδιστές στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι μια τρύπα στο ύφασμα του Σώματος του Χριστού».  Σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα έχουμε την ευκαιρία να «μπαλώσουμε αυτήν την τρύπα».
Ο Μεθοδισμός ξεκίνησε τον 18ο αιώνα ως ένα κίνημα στην Εκκλησία της Αγγλίας και στην Αγγλικανική Κοινωνία.
Η “Εκκλησία” των Μεθοδιστών στο Ηνωμένο Βασίλειο επί του παρόντος δεν παρέχει Επισκόπους και αντ' αυτού υφίσταται μια Διάσκεψη, της οποίας επικεφαλής είναι ένας ιερέας. Ωστόσο, σύμφωνα με την πρόταση, η οποία είναι επί του παρόντος υπό εξέταση, η διάσκεψη θα προεδρεύεται από τον Πρόεδρο, τον επίσκοπο, του οποίου η θέση κατά πάσα πιθανότητα θα ανατεθεί σε μια ομάδα τριών Αγγλικανών επισκόπων.
Για την Αγγλικανική Εκκλησία, η εφαρμογή της πρότασης αυτής θα σήμαινε απόρριψη του 350 ετών νόμου, που υποστηρίζει ότι μόνο ένα άτομο που έχει χειροτονήθηκε ιερέας μπορεί να ασκεί τα καθήκοντα εντός του ναού.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι δύο ονομαστικές αξίες θα διατηρήσουν τις δομές ελέγχου τους. Η Αγγλικανική Εκκλησία ελέγχεται από το συνοδικό σύστημα, ενώ οι Μεθοδιστές στη Βρετανία χωρίζονται ανά περιοχές και κυρίως επικεντρώνεται στις τοπικές κοινωνίες.

Πολιτική χροιά

Πάντως η επικείμενη αυτή ενοποίηση έχει και πολύ συγκεκριμένη πολιτική χροιά.
Η ενδεχόμενη αυτή συμφωνία, λοιπόν, σηματοδοτεί επίσης μια σημαντική στιγμή στη βρετανική πολιτική σκηνή. Η Εκκλησία της Αγγλίας έχει από καιρό στενές σχέσεις με το κεντροδεξιό Συντηρητικό Κόμμα, ενώ οι Μεθοδιστές ήταν πάντα σε ευθυγράμμιση με το κεντροαριστερό Εργατικό Κόμμα. Τα δύο αυτά κόμματα αποτελούν την κυρίαρχη δύναμη στη βρετανική πολιτική σκηνή: οι Συντηρητικοί κατέχουν 317 από τις 650 έδρες στη Βουλή των Κοινοτήτων, και το Εργατικό Κόμμα έχει 262 έδρες στο κοινοβούλιο.



ΑΠΟ ''ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ''

ΠΕΡΙ ΤΟΥ π. ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ


Πολλές φορές έχουμε δει σε σελίδες Νεοημερολογιτών να λέγουν ωρυόμενοι, ότι οι Γ.Ο.Χ. υβρίζουν τους Γέροντες Πορφύριο και Παίσιο! Μάλιστα χρησιμοποιούν και ως επιχείρημα, συν τοίς άλλοις λόγοις, ότι ένας επιπλέον σημαντικός λόγος που δεν μπορεί να επιτευχθεί η μεταξύ μας ένωσις (Νεοημερολογιτών - Παλαιοημερολογιτών) είναι και το ζήτημα του υβρισμού των Αγίων!

Εμείς είχαμε γράψει παλαιότερα ότι αυτά τα ζητήματα θέλουν έρευνα.

Είναι όμως οι Γ.Ο.Χ. υβριστές του Πορφυρίου ή μήπως δεν είναι;

Διαβάζουμε από το βιβλίο  ''Ο Γέρων Πορφύριος'' του Καθηγητού Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κρουσταλλάκη, το οποίο μάλιστα έχει σημειώσει 12 εκδόσεις! (και ο οποίος δεν είναι Γ.Ο.Χ.) τα εξής:








Ουδέν σχόλιον!!!


Στην σελίδα 51 του ιδίου βιβλίου διαβάζουμε:





Όπως βλέπουμε ο π. Πορφύριος έβλεπε και αρχαία κάτω από την γη!!! 


Στην σελίδα 58-59 του ίδιου βιβλίου διαβάζουμε:





Eδω βλέπουμε ότι ο π. Πορφύριος έβλεπε και ως την Κορέα και μάλιστα ήταν και πανταχού παρών!!!


Στην σελίδα 60 το ίδιου βιβλίου διαβάζουμε:




Εδώ βλέπουμε ότι ο Γέροντας ''άγγιζε την Θεότητα'' βρισκόμενος ''κοντά στην Αγία Τριάδα''!!!

Μάλιστα δεν μπορούσε να εξηγήσει τα διάφορα, διότι δεν θα τα καταλάβαιναν οι άλλοι! Από «θεία τρέλα» έλεγε ''λόγους ασυνήθιστους''!!! Μάλιστα αυτή η ομιλία του είναι απομαγνητοφωνημένη!


Στην σελίδα 74 διαβάζουμε: 





O Γέροντας Πορφύριος κάνει λόγο και για τα χαρίσματα που απέκτησε, και μάλιστα υπάρχουν σε μαγνητοφωνημένη πάλι αφήγηση!


Διαβάζουμε στις σελίδες 84-85:





Εδώ βλέπουμε ότι ο π. Πορφύριος χρησιμοποιούσε διαγνωστικές ιδιότητες τις οποίες είχε αποκτήσει, όπως η ψηλάφηση της χειρός!!!


ΕΔΩ Ο Π. ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ



Στο βιβλίο ''Γέροντος Πορφυρίου βίοι και λόγοι'' εκδόσεις Χρυσοπηγής διαβάζουμε απόσπασμα με τίτλο ''Έσκυψα και ήπια νερό νοερώς'':


(Γέροντος Πορφυρίου βίοι και λόγοι'' εκδόσεις 
Χρυσοπηγής, σελ. 175)


Ουδέν σχόλιον!


Στην σελίδα 138 του ίδιου βιβλίου διαβάζουμε από την αφήγηση του Γέροντος Πορφυρίου:




Ουδέν σχόλιον επίσης!


Διαβάζουμε επίσης:


\



(''Ο Γέρων Πορφύριος'', 12η έκδοση, σελ. 78-79)




Οπότε, όπως διαβάζουμε στο βιβλίο, ο  Γέρων Πορφύριος, τον οποίο όσοι τον έβλεπαν αισθανόντουσαν «μία δύναμη», έβλεπε τον μάντη Τειρεσία, και μάλιστα σε κατάσταση «ένθεης τρέλας»! Το πιο σημαντικό είναι ότι και η μαρτυρία αυτή υπάρχει σε μαγνητοφωνημένη αφήγηση!!!

Όταν ρωτήσαμε έναν ιερέα δια τα λεγόμενα, δηλαδή αν είναι ψέμματα όλα αυτά, μας είπε ότι: «όχι απλά ψέμματα αλλά οικτρές συκοφαντίες», και μάλλον εννοούσε των Γ.Ο.Χ.. Εδώ όμως βλέπουμε ότι δεν είναι καθόλου συκοφαντίες δικές τους. διότι οι συγγραφείς δεν είναι Γ.Ο.Χ.! Οπότε γιατί τους κατηγορούν;


Ίσως κάποιος να ερωτήσει το ποιός ο σκοπός της ανάρτησης. Μήπως ο σκοπός είναι η ανάρτηση αυτή να κατηγορήσει τον Γέροντα Πορφύριο;

Η απάντηση που δίνουμε είναι ότι η ανάρτηση αυτή πρωτίστως έχει απολογητικό χαρακτήρα τονίζοντας ότι τα γραφόμενα δεν είναι συκοφαντίες των Γ.Ο.Χ.!  Άν όντως είναι συκοφαντίες και ψεύδη, τότε είναι όσων έγραψαν τα βιβλία αυτά! Το να λάβει κάποιος ή κάποιοι τα βιβλία αυτά και να καταγράψει-καταγράψουν τα περίεργα συμβάντα και πρακτικές που χρησιμοποιούσε ο Γέροντας Πορφύριος (αν τις χρησιμοποιούσε), σε τούτο δεν φταίνε οι Γ.Ο.Χ. η οποιοσδήποτε άλλος, αλλά την μόνη ευθύνη φέρουν οι εκδότες!

Συκοφαντία αληθής είναι όταν λέγουν ότι οι Γ.Ο.Χ. υβρίζουν τους Γέροντες!!!

Το μείζων ζήτημα είναι το ερώτημα· είναι όντως συκοφαντίες ή είναι αλήθειες τα όσα διαβάσαμε;

Η σελίδα μας έχει τοποθετηθεί παλαιότερα λέγοντας ότι προαναφέραμε άνωθεν:

«...αυτά τα ζητήματα θέλουν έρευνα. Θα πρέπει να εξετασθούν π.χ. οι μαρτυρίες, οι οποίες είναι πολλαπλής μορφής, πολλαπλής εκμετάλλευσης. Θα πρέπει να εξετασθεί τι είναι αληθές τι δεν είναι.....».

Το αν είναι κάποιος άγιος ή όχι , μόνον ο Θεός γνωρίζει και ο Ίδιος θα το αποκαλύψει!


Όταν λοιπόν θα δείτε μερικούς να υβρίζουν τους Γ.Ο.Χ. διότι δήθεν συκοφαντούν τους Γέροντες, θα τους δείχνετε αυτήν εδώ την ανάρτησιν θυμίζοντάς τους ότι συγγραφείς των βιβλίων δεν είναι οι Γ.Ο.Χ.!

Ποιοί είναι αυτοί που υβρίζουν; Μα οι ίδιοι οι Νεοημερολογίτες!


H EN ΛΟΓΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Η ΟΠΟΙΑ ΥΒΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΑΙΓΙΝΗΣ


Εμείς, δηλαδή η σελίδα μας, και να θέλαμε να υβρίσουμε τους Γεροντάδες τους, δεν θα μπορούσαμε, διότι δεν γνωρίζουμε εάν εμείς θα εισέλθουμε εις τον Παράδεισο της τρυφής, γνωρίζουμε για τους άλλους; και πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι αυτοί Γέροντες ηθέλησαν (δια μέσω της προτροπής τους) να γραφτεί το βιβλίο για τον Άγιο γέροντα Ιερώνυμο Αιγίνης! Δείτε εδώ δια του λόγου το αληθές.


Κλείνουμε με ένα σημαντικό παλαιότερο άρθρο που αφορά τις σύγχρονες αγιοποιήσεις και πρέπει να μας προβληματίσει όλους και όταν λέγουμε όλους εννοούμε όλους:




1.῾Ως γνωστόν ἕνα ἀπό τά 4 ἰδιαίτερα γνωρίσματα τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας μας εἶναι τό «ΑΓΙΑ», ἀφοῦ κεφαλή αὐτῆς εἶναι ὁ ΠΑΝΑΓΙΟΣ Θεάνθρωπος Κύριος ᾿Ιησοῦς Χριστός. ᾿Αλλά καί ὁ γλυκύτερος καρπός τῆς ᾿Εκκλησίας μας εἶναι ὁ ἁγιασμός τῶν μελῶν της, ἀφοῦ «τοῦτο γάρ ἐστι θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ ἁγιασμός ὑμῶν» (Α΄ Θεσσαλ. δ΄ 3), ἐνῶ ὁ Θεάνθρωπος εἰς τήν ἀρχιερατικήν του προσευχήν ἔλεγεν· «ὑπέρ αὐτῶν ἐγώ ἁγιάζω ἐμαυτόν, ἵνα καί αὐτοί ὦσιν ἡγιασμένοι ἐν ἀληθείᾳ» καί παρεκάλει τόν Οὐράνιον Πατέρα του· «ἁγίασον αὐτούς ἐν τῇ ἀληθείᾳ σου» (᾿Ιωάννου ιζ´ 17 – 19). Διά τοῦτο καί ἡ θεϊκή παραγγελία· «ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιός εἰμι» (Α΄ Πέτρου α΄ 16).
῎Επειτα βασική πίστις τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας μας εἶναι, ὅτι πᾶς ἄνθρωπος βαπτιζόμενος εἰς τό ὄνομα τῆς ῾Αγίας Τριάδος ἑνοῦται μέ τό μυστικό Σῶμα τοῦ Κυρίου καί ὡς τοιοῦτος εἶναι ἅγιος. Διότι κατά τόν ᾿Απ. Παῦλον «εἰ ἡ ἀπαρχή ἁγία καί τό φύραμα· καί εἰ ἡ ρίζα ἁγία καί οἱ κλάδοι» (Ρωμαίους ια´ 16 ). ᾿Εξ οὗ καί ὁμιλοῦμεν περί «ἁγίων ἀδελφῶν», ὅταν ἀπευθυνόμεθα σέ χριστιανούς συνανθρώπους μας (Ρωμαίους α΄ 7, ιε΄ 25 – 26, Β΄ Κορινθίους α΄ 1, ᾿Εφεσίους α΄ 1, κ.λπ.).

2. Παρά ταῦτα ἡ ᾿Εκκλησία μας ἐκ πάντων τῶν ἁγίων μελῶν της ἐξεχώρισε κάποια μέλη της, τά ὁποῖα ἐχαρακτήρισε μέ τό ἰδιαίτερο προσωνύμιο τοῦ «ἁγίου», διά τήν μεγίστην τους προσφορά στήν ᾿Εκκλησίαν (ἱεραποστολική, ὁμολογιακή, θυσιαστική, ἀσκητική, θεολογική, θαυματουργική κ.λπ.), ἀλλά καί διά τήν ἰδιαιτέραν χάριν καί τήν τιμήν, πού ἔλαβαν ἀπό τόν Θεόν καί τήν παρρησίαν, πού ἀπέκτησαν παρά τῷ Θεῷ (Θεοτόκος, Πρόδρομος, ᾿Απόστολοι, Πρωτομάρτυς Στέφανος, ᾿Αποστολικοί Πατέρες, Μάρτυρες, Μεγάλοι ἱεράρχες κ.λπ.). Τοῦτο ἀποτελοῦσε κοινή πεποίθησι, καθολική συνείδησι τῶν πιστῶν τῆς᾿Εκκλησίας μας. Δηλαδή οἱ πιστοί ἀπελάμβαναν καί ζοῦσαν τά διά τοῦ ἁγίου προσώπου ἐκ πεμπόμενα θεῖα χαρίσματα (ἐμφανίσεις του, θαύματα, θεραπείας, εὐωδία λειψάνων, ἱκανοποίησι δια φόρων αἰτημάτων κ.λπ.) στήν καθημερινή τους ζωή. ῎Ετσι, ὅταν ἡ συνείδησις τῶν πιστῶν μαρτυροῦσε διά τήν ἁγιότητα ἑνός συγκεκριμένου προσώπου, τότε, χωρίς καμμίαν ἐπίσημον πρᾶξιν συνήρχοντο οἱ πιστοί διά τήν ἐπέτειον τῆς μνήμης του, ἀνεγείροντο Ναοί ἐπ᾿ ὀνόματί του, ἐποιοῦντο τροπάρια, κ.λπ. Τότε καί ἡ Διοικοῦσα ᾿Εκκλησία ὡμολόγει ἐπισήμως τήν ἁγιότητα τῶν ἁγίων ἀνδρῶν (Συνοδικό Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου), ἀπεδέχετο τίς ἱερές ᾿Ακολουθίες καί τίς ἐν σωμάτωνε στά ἐν χρήσει λειτουργικά της βιβλία. Πολύ ἀργότερα δέ ἄρχισε νά ἐκδίδη καί ἐπισήμους Πράξεις ἀναγνωρίσεως ἁγίων ( Γρηγόριον Παλαμᾶ, ῞Αγιον Διονύσιον Ζακύνθου, ὅσιον Γεράσιμον κ.λπ. ).
Τέλος θέλω νά ὑπογραμμίσω καί τοῦτο, ὅτι ἡ τιμή τῶν ἁγίων, γίνεται ΜΟΝΟΝ διά νά δοξάζεται δι᾿ αὐτῶν ὁ Θεός καί νά ἐνισχύωνται στόν πνευματικόν τους ἀγῶνα οἱ ἀγωνιζόμενοι χριστιανοί, ἐπικαλούμενοι τίς πρεσβεῖες των. Διά ΚΑΝΕΝΑΝ ἄλλον λόγον.

3. Στίς ἡμέρες μας, ὅμως, βλέπω μιάν ἄλλου εἴδους προσπάθεια τινῶν. Δηλαδή σήμερα ἐπιδιώκεται ἀπό τινας ὄχι ἡ ἀναγνώρισις ἐπισήμως τῆς ἤδη ὑπαρχούσης ἐκκλησιαστικῆς πεποιθήσεως, ἡ ὁποία ἀντικειμενικά καί ἐκκλησιολογικά ἔχει σχηματισθῆ καί βιώνεται ἐπί μακρόν ἀπό τά μέλη τῆς ᾿Εκκλη σίας, ἀλλά πρῶτα νά γίνη ἡ ἀναγνώρισις τῆς ἁγιότητος κάποιων προσώπων ἀπό τά ὄργανα τῆς ᾿Εκκλησίας καί ἔπειτα ἡ ἀποδοχή αὐ τῶν ἀπό τά μέλη της. Κατά ἕνα τρό πον δηλαδή γίνεται προσπάθει α ἐπιβολῆς ἀπό τήν ἐκκλησιαστικήν Διοίκησιν τῶν ὑπʼαὐτῆς θεωρουμένων ἁγίων προσώπων στό Πλήρωμα τῆς ᾿Εκκλησίας, ὥστε νά μή ὠφελῆται τό Πλήρωμα τῆς ᾿Εκκλη σίας ἐκ τῆς ἁγιοποιήσεως τούτων καί νά ἀποβαίνη ἄσκοπος ἡ ἐπίσημος ἀναγνώρισίς των, κάποτε δέ καί ἐπιζήμιος, ἀφοῦ ἀκούονται καί γράφονται δυσμενῆ σχόλια καί διά τά ἁγιοποιημένα πρόσωπα (Χρυσόστομος Σμύρνης) καί διά τήν σπουδήν τῆς Διοικούσης ᾿Εκκλησίας μας, ὡς εἰς τήν περίπτωσιν τοῦ ἰατροῦ Λέκκα, ὥστε τινές νά ὁμιλοῦν περί «βιομηχανίας ἁγίων». Διότι πράγματι τά τελευταῖα 30 χρόνια ἔχουν ἁγιοποιηθῆ τόσα πρό σωπα, ὅσα δέν ἁγιοποιήθηκαν αἰῶνες!

4. Διά τοῦτο διερωτᾶται κανείς· Τί συμβαίνει; Εἶναι μεγάλη ἡ ἁγιότητα σήμερα καί τόσοι πολλοί στήν ἐποχή μας εὐηρέστησαν τῷ Θεῷ, ὥστε ᾿Εκεῖνος τούς ἐθαυμάστωσε καί ἀποδεδειγμένως δημοσίως τούς ἐνεφάνισε ἤ ἐμεῖς ἔχομε χάσει τά ἁγιοπνευματικά κριτήρια ἀναγνωρίσεως ἑνός ἁγίου; Μήπως στήν σημερινή ἀπιστία καί τήν ἀδιαφορία τῶν ἀνθρώπων, οὗτοι ζητοῦν «σημεῖα», ὡς ζητοῦσαν οἱ ᾿Ιουδαῖοι καί οἱ ῞Ελληνες τῶν χρόνων τοῦ ᾿Ιησοῦ ( ῎Ιδε σχετικά περιστατικά: Ματθαίου ιβ΄ 38 – 45, ιστ΄ 1 – 4, κζ΄ 42 – 44, Λουκᾶ δ΄ 23 – 30, ια΄ 29, ᾿Ιωάννου στ΄ 30 – 41, Α΄ Κορινθίους 22 – 26), καί ἡ Ἐκκλησία, ἀντιθέτως ἀπʼ ὅ,τι ἔπραξεν ὁ Κύριος, προσπαθῆ νά ἱκανοποιήση τό αἴτημα μέ τήν ἁγιοποίησι νέων προσώπων; Μήπως ἡ ᾿Εκκλησία μας ἐπηρεασμένη ἀπό τήν μόδα τοῦ συγχρονισμοῦ ἤ τῆς νέας ἐποχῆς, ἀναζητεῖ νά προβάλη στούς χριστιανούς μας νέα ἅγια πρότυπα, ἐγκαταλείποντας τά ὑπάρχοντα σπουδαῖα καί μεγάλα τοιαῦτα; Μήπως εἶναι τοῦτο κάτι «πού πουλάει» κατά τήν σημερινήν ὁρολογίαν, καί κάποια μέλη της δέν θέλουν νά στερηθοῦν τῶν ὠφελημάτων του; 
Πάντως ὅ,τι καί ἄν συμβαίνη, ἔχω τήν αἴσθησιν ὅτι εὑρισκόμεθα εἰς λάθος δρόμο.

5. ᾽ Ακόμη θέλω νά ὑπογραμμίσω, ὅτι δέν ἐπιτρέπεται νά λαμβάνωνται ἀπό τήν Ἐκκλησίαν ἀποφάσεις ἀναγνωρίσεως ἁγίων, γιατί τό θέλουν, τό ἐπιδιώκουν καί πιέζουν πρός τοῦτο κάποιοι συμπατριῶτες τους (Σμυρνιοί, Χιῶτες, ῾Αγιορεῖτες, Αρμπουναῖοι, κ.λπ.). Τό γεγονός τῆς ὑποβολῆς πολλῶν αἰτήσεων διαφόρων μή ἐκκλησιαστικῶν φορέων, Συλλόγων, Σωματείων, ἀκόμη καί ἰδιωτῶν διά τήν ἁγιοποίησι προσώπων εἶναι κατά τήν ἄποψί μου ἕνα ἀκόμη σημεῖον κοσμικοποιήσεως τοῦ ζητήματος, φανερώνει τό ἀντικανονικόν τοῦ πράγματος καί τό ἀπαράδεκτον τῆς ἐκκλησιαστικῆς τακτικῆς. Εἶναι ὄντως ἀνεπίτρεπτον νά λαμβάνωνται ἀπό τήν ᾿Εκκλησίαν τοιαῦται ἀποφάσεις μέ κοσμικά κριτήρια. Τό γεγονός τοῦτο, δηλαδή τῆς ἐν τάχει καί σωρηδόν ἁγιοποιήσεως ἐκκλησιαστικῶν ἀνδρῶν, θεωρῶ ὡς «σημεῖον τῶν καιρῶν» καί μέ καταλαμβάνει φόβος καί τρόμος, ὅταν βλέπω λαϊκούς καί Κληρικούς, νά ἐπιδιώκουν τήν ἁγιοποίησι κάποιων μελῶν τῆς ᾿Εκκλησίας μας.
Διά τοῦτο πιστεύω, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀλλά καί τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον πρέπει νά εἶναι πολύ προσεκτικοί, ὅταν πρόκειται νά λαμβάνουν ἀποφάσεις διά τό τόσον σοβαρόν τοῦτο ἐκκλησιαστικό ζήτημα.





Ο.Τ. ΑΡ. ΦΥΛ. 1823, ΣΕΛ. 5


ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ



Προ ημερών, στον διάλογο που είχαμε μετά του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, ο π. Ευθύμιος μας έθεσε το ερώτημα:

«Γιατί δὲν ὡμιλήσατε καὶ δὲν ὁμιλεῖτε οἱ Γ.Ο.Χ. διὰ τὴν ἁγιοποίησι τοῦ Χρυσοστόμου Σμύρνης ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές, ἐνῶ ἔχετε καταφερθῆ δριμύτατα γιὰ ἄλλες πρόσφατες ἁγιοποιήσεις (π.χ. π. Παϊσίου, π. Πορφυρίου) καὶ ἔτσι μᾶς ἀφήσατε νὰ πολεμοῦμε μόνοι μας δι’ αὐτὴν τὴν Μασωνικὴ καὶ αἱρετικὴ ἁγιοποίησι μὲ τὰ θηρία τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; Εἰς τὴν περίπτωσι τοῦ Χρυσοστόμου Σμύρνης σᾶς προσφέραμε ἄφθονα καὶ ἀναρίθμητα στοιχεῖα, τὰ ὁποῖα χωρὶς κόπο θὰ μπορούσατε νὰ τὰ χρησιμοποιήσετε καὶ νὰ ἀποδείξετε μὲ ἀδιάσειστα ἐπιχειρήματα τὶς προθέσεις καὶ τὴν γραμμὴ τῶν Οἰκουμενιστῶν....»

Εμείς του απαντήσαμε ως εξής:

«Σε αυτό το ερώτημά σας, έχετε απόλυτο δίκιο και ήδη εζητήσαμε τα εν λόγω στοιχεία από τους συνεργάτες σας προς έρευνα και θα σας ενημερώσουμε δια το πόρισμα όταν τα λάβουμε και τα μελετήσουμε προσεκτικά».

Ο ίδιος απάντησε με ''κακή'' διάθεση ότι: 

«Ἐδῶ κατ’ ἀρχάς δέν μᾶς ἀναφέρετε τί ἔκαναν μέχρι σήμερα οἱ ΓΟΧ εἰς τό θέμα τῆς ἁγιοποιήσεως τοῦ Ἐθνομάρτυρος Χρυσοστόμου Σμύρνης ἀπό τούς Οἰκουμενιστές, ἀλλά τί ἐκάνατε καί ἐσεῖς καί τό ἱστολόγιό σας. Δηλαδή γνωρίζετε τήν ἁγιοποίησι αὐτή καί δέν ἐδώσατε σημασία, ἤ δέν ἐγνωρίζατε καί τώρα τήν ἐμάθατε καί δι’ αὐτό ἐζητήσατε ἐσπευσμένως τά στοιχεῖα πρός μελέτη κλπ. Πάντως τό νά μή γνωρίζετε τίποτε μέχρι σήμερα ἐπί τοῦ θέματος τούτου μᾶς φαίνεται λίγο ἀπίθανο καί θά ἐδικαιολογεῖτο μόνον ἐάν ἐζούσατε μακριά ἀπό τόν κόσμο καί μάλιστα γιά ἀρκετό χρονικό διάστημα. Ἔτσι μέ τήν ἀπάντησί σας αὐτή δείχνετε ὅτι θέλετε νά μαζέψετε τά ἀσυμμάζευτα καί δέν μᾶς βοηθᾶτε νά βγάλουμε τόν κακό λογισμό, τόν ὁποῖο σᾶς ἀναφέραμε στήν ἐρώτησί μας, ὅτι δηλαδή  «μᾶς δίδετε τὴν ἐντύπωσι ὅτι πολεμᾶτε ἐπιλεκτικὰ καὶ προγραμματισμένα καὶ κυρίως κατευθυνόμενα καὶ μόνο ὅσα ἐσεῖς ἀνακαλύψατε καὶ δι’ ὅλα τὰ ἄλλα δὲν δίδετε σημασία».


Βέβαια ο π. Ευθύμιος λησμόνησε (;) ότι δεν έχουν γράψει μόνο για τον π. Παίσιο και Πορφύριο, αλλά και για τον Χρυσόστομο Σμύρνης, και μάλιστα στο ίδιο τεύχος!!! 

Πού; 

Ορίστε δια του λόγου το αληθές· στους ''Άγίους Κολλυβάδες'' διαβάζουμε:



δυστυχώς ο π. Ευθύμιος μάλλον ''ξέχασε'' (;)  και δεν θυμόταν....

 Εν πάση περιπτώσει, εμείς ερευνήσαμε τα στοιχεία, και θα δημοσιεύσουμε σε λίγες μέρες την εργασία μας η οποία δικαιώνει τα λεγόμενα περί του Χρυσοστόμου Σμύρνης.