Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Η ετήσια συνάντηση του Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Αγγλικανικής στην Μάλτα (φωτό)


Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της ετήσιας συνάντησης της Επιτροπής του Επίσημου Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου και Αγγλικανικής Εκκλησίας, οι οποίες λαμβάνουν χώρα στο νησί της Μάλτας. 
Η συνάντηση ξεκίνησε το Σάββατο 14 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου, ενώ τα βασικά θέματα προς συζήτηση είναι το φυσικό περιβάλλον και η ευθανασία. Οι συμμετέχοντες είναι εκπρόσωποι έντεκα κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών και αντίστοιχα μέλη Αγγλικανών κληρικών από όλο τον κόσμο. 
Την πρώτη ημέρα των εργασιών όλα τα μέλη της επιτροπής επισκέφθηκαν τον Αγγλικανικό Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Παύλου στη Βαλέτα, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την Αγγλικανική Θεία Λειτουργία και στη συνέχεια έγιναν δεκτοί από τον Αγγλικανό Προϊστάμενο του Ναού, σε μια μικρή δεξίωση όπου τους δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουν ύμνους και εκκλησιαστική μουσική από την χορωδία που βρέθηκε στη Μάλτα για την περίσταση αυτή.


Ακολούθησε η επίσημη έναρξη των εργασιών, κατά την οποία πρώτος έλαβε τον λόγο ο νέος ορθόδοξος συμπρόεδρος, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας, εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας, αφού αναφέρθηκε στην ιστορία του Θεολογικού διαλόγου μεταξύ των δύο Εκκλησιών, ευχαρίστησε τον Αγγλικανό συμπρόεδρο, Αρχιεπίσκοπο κ. Richard Clarke, προκαθήμενο της Αγγλικανικής Εκκλησίας της Ιρλανδίας, για την φετινή διοργάνωση, καθώς και όλα τα μέλη που συμμετέχουν στο Διάλογο. Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο Αρχιεπίσκοπος Richard, ο οποίος καλωσόρισε τον νέο ορθόδοξο συνπρόεδρο και τα ορθόδοξα μέλη που συμμετέχουν στη φετινή συνάντηση. 
Την πρώτη συνεδρία ακολούθησε η κατ’ ιδίαν συνάντηση των μελών των δύο αντιπροσωπειών κατά την οποία ο Ορθόδοξος γραμματέας, Πρωτοπρεσβύτερος κ. Χρήστος Χρηστάκης και τα μέλη της ορθόδοξης αποστολής ενημέρωσαν τον συμπρόεδρο για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας και για τα τρέχοντα θέματα που απασχολούν τον Διάλογο. Ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας ευχαρίστησε και πάλι τους συμμετέχοντες, συνέστησε ομόνοια και ομογνωμία στην επίσημη παρουσία των ορθοδόξων στο Διάλογο, όπως αυτό συνέβαινε και στο παρελθόν. 


Οι εργασίες συνεχίστηκαν την επομένη, με το θέμα του φυσικού περιβάλλοντος και της οικολογικής κρίσεως, το οποίο ανέπτυξε ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Μόσχας, Πρωτοπρεσβύτερος κ. Valentine Vassechko. Ακολούθησε συζήτηση και γόνιμος διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών για το πολύ σημαντικό θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν, για το σημαντικό αυτό θέμα. 
Το βράδυ της Δευτέρας, 16 Οκτωβρίου, όλα τα μέλη της Επιτροπής έγιναν δεκτά από τον Ρωμαιοκαθολικό Αρχιεπίσκοπο Μάλτας κ. Charles J. Scicluna, στο επιβλητικό Επισκοπείο του, δίπλα στον Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Παύλου στην πόλη της Mdina. Ο Αρχιεπίσκοπος Charles ευχαρίστησε του δύο συμπροέδρους και τα μέλη του Διαλόγου για την παρουσία τους, της επιλογή της Μάλτας ως τόπο της φετινής συνεδριάσεως, ένα νησί που όπως είπε είναι το στολίδι της Μεσογείου, το οποίο ευλόγησε με το πέρασμά του ο Μεγάλος Απόστολος των Εθνών Παύλος. 


Ο Ορθόδοξος συμπρόεδρος κατά τη διάρκεια του δείπνου, πήρε το λόγο και αφού ευχαρίστησε τον Αρχιεπίσκοπο για την εγκάρδια υποδοχή και την αβραμιαία φιλοξενία του, παρουσίασε τα μέλη της ορθόδοξης αποστολής και επεσήμανε την σπουδαιότητα των Διαλόγων μεταξύ των Εκκλησιών. Είπε χαρακτηριστικά: “Πρίν από 28 χρόνια ο σημερινός Οικουμενικός Πατριάρχης είχε την αγαθή προαίρεση να έλθει στο Βέλγιο, ως Μητροπολίτης Φιλαδελφείας, και να με χειροτονήσει Διάκονο, δίνοντάς μου το όνομα του Μεγάλου Πατριάρχου Αθηναγόρου... Το όνομα αυτό αποτελεί για εμένα παρακαταθήκη και μεγάλη ευθύνη αφού καλούμε τώρα να εμπνευστώ από το ευρύ πνεύμα και τις αγωνίες του Πατριάρχου Αθηναγόρου, συνεχίζοντας την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο να πρωτοστατεί και να συμμετέχει στο Διάλογο με τις άλλες ομολογίες, καταδεικνύοντας πως παρά τις διαφορές μας πάνω από όλα είμαστε Χριστιανοί”. Το λόγο έλαβε, επίσης, ο Αγγλικανός συμπρόεδρος, ο οποίος μίλησε ανάλογα. 
Το πρωί της Τρίτης, 17 Οκτωβρίου, κατόπιν αδείας του οικείου Ποιμενάρχου, Μητροπολίτου Ιταλίας και Μελίτης κ. Γενναδίου, τελέσθηκε Διορθόδοξη Θεία Λειτουργία στον Ορθόδοξο Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Βαλέτα. Της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας, ενώ συμμετείχαν οι Πρωτοπρεσβύτεροι: κ. Χρήστος Χρηστάκης (Οικουμενικό Πατριαρχείο), κ. Γεώργιος Δράγας (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων), κ. Valentine Vassescho (Πατριαρχείο Μόσχας), κ. Giorgi Zviadadze (Πατριαρχείο Γεωργίας) και ο Αρχιδιάκονος της Ιεράς Μητροπόλεως Βελγίου κ. Φιλάδελφος Καφαλής.




ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ: ''O ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ Π. ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΕΡΩΝΥΜΟ''


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: OΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙ ΤΟ ΤΙ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ Ο ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΣ ΓΕΡΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ Π. ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, ΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙ  ΤΟ ΚΑΤΩΘΙ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΕΡΩΝΥΜΟ.

ΑΣ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΥΤΑ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΟΙ ΤΩΝ ΠΑΛ/ΤΩΝ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ (ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΨΕΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ Π. ΠΑΙΣΙΟ ''ΠΕΡΙ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ''), ΟΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟ ''ΔΙΟΡΑΤΙΚΟ'' ΤΟΥ ΧΑΡΙΣΜΑ!!!



Πριν δώσω αρχικώς το έργο «περί του Γέροντος Ιερωνύμου» στον Εκδοτικό Οίκο, παρεκάλεσα δι' επιστολής μου και τον μακαριστό Γέροντα Παίσιο του Αγίου Όρους, να με πληροφόρηση, αν γνώριζε κάτι περί του Γέροντος Ιερωνύμου και την γνώμη του, περί της συγγραφής του βιβλίου.

Ό Γέρων Παίσιος, είθε πλέον αι εύχαί του και από εκεί πού βρίσκεται να μας συνοδεύουν, μου απήντησε με την εις το τέλος καταχωρουμένην εύλογημένην επιστολή του, διά της οποίας άφ' ενός μεν ηύχετο να «γίνει καλή ή εργασία κλπ.», άφ' ετέρου δε την συμβουλή να το διάβαση προηγουμένως ό π. Πορφύριος (του Ωρωπού), διότι «μοιάζει ή πνευματική ειδικότητα του ενός μετά του άλλου».

Ό Γέρων, μακαριστός π. Πορφύριος, από ταπείνωση, όταν τηλεφωνικώς τον παρεκάλεσα να διεξέλθει το κείμενο και να δώσει την ευλογία του για την εκτύπωση, μου απήντησε: 
«Ποιος κάνει τον Πρόλογο;». 
Του απήντησα: «ό κ. Πάσχος Γέροντα, τον γνωρίζετε».
 Και άπαντα: «Αφού το είδε και το προλογίζει ό κ. Πάσχος, πού είναι και Καθηγητής Πανεπιστημίου, δεν χρειάζομαι εγώ, ένας αμόρφωτος άνθρωπος».

Εν συνεχεία και με διστακτικότητα στην υπενθύμιση μου: «Γέροντα, τί θα κάνουμε τώρα, πού έτσι γράφει ό π. Παΐσιος, ότι πρέπει να το δείτε και σεις;».
Και τότε, υπακούων ό μεγάλος και άγιος Γέροντας Πορφύριος στον Αγιορείτη πατέρα Παίσιο, λέγει:

«Καλά, πάρε το κείμενο και διάβαζε μου από το τηλέφωνο, όπου σου λέω. Διάβασε 15 σελίδες από την αρχή. Δέκα σελίδες, μετά την 65η σελίδα. Δέκα σελίδες μετά την 100ή. Δέκα σελίδες μετά την 150ή. Πήδηξε 50 σελίδες και διάβαζε μου...».

Τις σελίδες πού υπεδείκνυε και τις διάβαζα, τηλεφωνικώς, τις άκουγε μετά πολλής προσοχής. Κάποιες λέξεις υπέδειξε προς διόρθωση, ιδίως για την λέξι «άγχος» πού κάπου αναγράφετε, μου λέει με έντονο ύφος: «Μωρέ, σβήσε την αυτήν την λέξι! Να μη υπάρχει στο βιβλίο σου! Δεν επιτρέπεται στον Χριστιανό ούτε να την αισθάνεται, ούτε να την λέει. Δεν υπάρχει άγχος για τον πιστό!», και μετά στο τέλος της αναγνώσεως των αποσπασμάτων, με κάποια ικανοποίηση, λέγει: 

«Τώρα, εντάξει είναι, να το δώσεις στο Τυπογραφείο. Με την ευχή μου».

Λοιπόν, μετά από την ευχή και ευλογία και αυτών των δύο Αγίων Γερόντων και με την άγαπητική δίψα του Γέροντος Ιερωνύμου προς νουθεσία και σωτηρία ψυχών, πού όταν ζούσε έντονα την εξεδήλωσε, πώς τα ταπεινά λόγια περί του Γέροντος Ιερωνύμου και αι σοφαι συμβουλαί του, να μη διαποτίζουν, ωφελούν και γλυκαίνουν, όποιον με ζήλο και αγάπη εγκύπτει εις αυτά;



ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙ(Σ)ΜΕΝΟΙ!


Αναγνώσαμε άρθρο που και πάλι ασκεί πολεμική κατά των Γ.Ο.Χ από τους δυστυχώς αποτειχι(σ)μένους!

Παρουσιάζουν διδαχές διαφόρων Γερόντων, όπως του π. Φιλοθέου Ζερβάκου, π. Παισίου Πορφυρίου κ.λπ.

1. Αναφέρουν τον π. Πορφύριο ωσάν ο λόγος του να ήταν η Καθ΄ Όλη Εκκλησία! Μας παρουσιάζουν τον π. Πορφύριο ο οποίος:

πίστευε στους Γίγαντες!

(''Ο Γέρων Πορφύριος'' του Καθηγητού Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κρουσταλλάκη)

ο οποίος έβλεπε αρχαία κάτω από την γη:


(''Ο Γέρων Πορφύριος'' του Καθηγητού Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κρουσταλλάκη)

o oποίος έβλεπε ως την Κορέα και ήτο Πανταχού παρών!!!


ο οποίος ''άγγιζε την Θεότητα'' βρισκόμενος ''κοντά στην Αγία Τριάδα''!!!


ο οποίος κάνει λόγο και για τα χαρίσματα που απέκτησε!!!


ο οποίος χρησιμοποιούσε διαγνωστικές ιδιότητες τις οποίες είχε αποκτήσει, όπως η ψηλάφηση της χειρός!!!

  ΕΔΩ Ο Π. ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ


ο οποίος έπινε νερό ''νοερώς''!!!




ο οποίος θαύμαζε τα ειδωλολατρικά αγάλματα!!


ο οποίος θεωρούσε ότι δεν είναι δα και τίποτα!!!


ο οποίος ομιλούσε με τον μάντη Τειρεσία!!!



ε ναι αδελφοί! η μαρτυρία του για τους Γ.Ο.Χ είναι αξιόπιστη!!!

2. Αναφέρουν τους λόγους του π. Παισίου ο οποίος:

δήλωσε 2 φορές ότι ο Θεός έστειλε τον καλύτερο Πατριάρχη (Βαρθολομαίο)!!!


3. Όσον αφορά τον π. Φιλόθεο Ζερβάκο δεν θα παραθέσουμε παντελώς τίποτα, διότι οι αγώνες του για το παλαιό εορτολόγιο είναι πασίγνωστοι, και το τραγελαφικό είναι ότι τον εν λόγω Γέροντα τον χρησιμοποιούν οι ακραίοι ημερολάτρες αποτειχισμένοι που ακολουθούν το νέο ημερολόγιο!!! Αυτό και αν είναι αστείο και είναι αστείο για 2 λόγους:

1) Όταν ο π. Φιλόθεος έγραφε κατά των Γ.Ο.Χ, ξεκαθάριζε ότι ομιλούσε για τους ακραίους εξ΄ αυτών, και όχι μόνον γι΄ αυτούς αλλά και για κάθε ακραίο! (που να έβλεπε τους σύγχρονους νεοαποτειχισμένους).

2) Ο π. Φιλόθεος κράτησε το Π.Η. έως το τέλος του επίγειου βίου του, ενώ οι σύγχρονοι ακραίοι νεοαποτειχισμένοι ούτε καν που θέλουν να ακούσουν γι΄ αυτό! Μάλλον θα ήτο ''ημερολάτρης'' ο π. Φιλόθεος κατ΄ αυτούς!

Και το ξεκαρδιστικό; Παρουσιάζουν κείμενο του 2006 από την επιτροπή των Οικουμενιστών Ελλάδος, η οποία παρουσιάζει τα Μυστήρια των Παλ/των ως άκυρα! Άραγε τι γνώμη να έχουν οι Οικουμενιστές για τα Μυστήρια των σχισματικών αποτειχισμένων (όπως τους ονομάζουν);

Δυστυχώς η αποτείχιση των σύγχρονων «αγωνιστών» κατέληξε σκέτη αποτυχία λόγω και της μισαδελφίας τους, αλλά και λόγω της αμετανοησίας τους!

Δεν θα ήταν άδικο να τους ονομάζαμε όχι αποτειχισμένους αλλά τελείως αποτυχημένους!


Υ.Γ. Δια όλα τα υπόλοιπα: