Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

Πιο κοντά στην πανθρησκεία!


timthumb-2.jpg

Απέρριψαν τον εξτρεμισμό και… τα βρήκαν στις ηθικές αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα οι εκπρόσωποι όλων των θρησκειών στην Ρωσία
Σε συνεδρίασή του συνήλθε στις 24 Οκτωβρίου 2017 στο Εβραϊκό Μουσείο και Κέντρο Ανεξιθρησκίας στη Μόσχα το Προεδρείο του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας (ΔΣΡ).
Στην είσοδο του Μουσείου τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας υποδέχθηκαν ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, ο Αρχιραββίνος της Ρωσίας Μπερλ Λαζάρ και ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας της Εβραϊκών Κοινοτήτων της Ρωσίας Α. Μποροντά. Προ ενάρξεως της συνεδριάσεως ο Πατριάρχης ξεναγήθηκε στην έκθεση, η οποία είναι αφιερωμένη στην ιστορία και τον πολιτισμό του Εβραϊκού λαού.
Ἐν συνεχείᾳ άρχισαν οι εργασίες του Προεδρείου του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας υπό την προεδρία του Αγιωτάτου Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κυρίλλου. Επίσης συμμετείχαν τα μέλη του Προεδρείου του ΔΣΡ: ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Διοικήσεως των Μουσουλμάνων της Ρωσίας Σεΐχης ουλ Ισλάμ Μουφτής Ταλγκάτ Τατζουντίν, Αρχιραββίνος της Ρωσίας Μπερλ Λαζάρ, ο Αρχιραββίνος της Ρωσίας Αντόλφ Σαγιέβιτς, ο Ιερέας Δημήτριος Σαφόνοφ, Γραμματέας του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας.
Στην αρχή της συνεδριάσεως την ομιλία του παρουσίασε ο Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κύριλλος, ο οποίος στην παρέμβασή του ασχολήθηκε με την προβληματική του παρουσιασθέντος στα μέλη του Προεδρείου σχεδίου δηλώσεως περί του Πολιτισμού, της Ελευθερίας της Δημιουργικότητας και της Ηθικής Ευθύνης.
Ο Αρχιραββίνος της Ρωσίας Μπερλ Λαζάρ τόνισε ότι διέβλεπε ιδιαίτερο συμβολισμό στο γεγονός της διεξαγωγής τη συνεδριάσεως του Διαθρησκειακού Συμβουλίου στους χώρους του Εβραϊκού Μουσείου και Κέντρου Ανεξιθρησκείας. Σύμφωνα με τον Μπερλ Λαζάρ, εκτός από την ιδέα της ανεξιθρησκίας, η οποία προάγεται από το Μουσείο, όλες οι παραδοσιακές ομολογίες της Ρωσίας μοιράζονται κοινή ιστορία, η οποία συνδέεται με διώξεις υπέρ της πίστεως στα σοβιετικά χρόνια.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κεντρικής Διοικήσεως των Μουσουλμάνων της Ρωσίας Σεΐχης ουλ Ισλάμ Μουφτής Ταλγκάτ Τατζουντίν επέστησε την προσοχή των παρισταμένων στην ανάγκη ασκήσεως της ελευθερίας στα πλαίσια της κοινωνικής ηθικής, η οποία ενσωμάτωσε όλη την ποικιλία των σχέσεων με λοιπούς ανθρώπους, τον σεβασμό των δικαιωμάτων του άλλου, των ομάδων με δικά του κοσμοείδωλα και θρησκευτικών κοινοτήτων. Αυτό αφορά και την ελευθερία της δημιουργικότητας. Χωρίς την ηθική ελευθερία καθίστανται αδύνατες η έμπνευση και η αυθεντική δημιουργικότητα, φρονεί ο Ταλγκάτ Ταντζουντίν.
Σύμφωνα με τον Αρχιραββίνο Αντόλφ Σαγιέβιτς, ο κοινωνικός διάλογος πρέπει να περικλείει εκπροσώπους των διαφορετικών απόψεων, οι οποίοι ανήκουν σε διάφορες θρησκευτικές παραδόσεις ή δεν ταυτίζονται με καμία ομολογία.
Ομιλών στη συνεδρίαση ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας έθιξε το πρόβλημα σχέσεως της ελευθερίας, της ηθικής και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Αφού επεσήμανε ότι το θέμα υπό μία ή άλλη μορφή διατυπώθηκε στις δηλώσεις το Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας, ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι η ελευθερία της δημιουργικότητας και τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν πρέπει να συγκρούονται με τις θεμελιώδεις αξίες όπως είναι η πίστη, η ευλάβεια των σεβασμάτων, η αγάπη της Πατρίδος, της ιστορίας και του πολιτισμού της. Ο Ιεράρχης είναι πεπεισμένος ότι ιδιαίτερο ρόλο στην οικοδόμηση μορφών κοινωνικής οργανώσεως, όπου τηρείται η ισορροπία μεταξύ του θεσμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ηθικής ευθύνης, καλούνται να διαδραματίσουν η Πολιτεία, το σύστημα της ηθικής αγωγής, ο Πολιτισμός και τα ΜΜΕ. «Από τα σπουδαιότερα καθήκοντα της Πολιτείας είναι η εξασφάλιση και η τήρηση ειρήνης και δικαιοσύνης μέσα στην κοινωνία, υπενθύμισε ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας και πρόσθεσε, η Πολιτεία δεν πρέπει με εργαλεία εξαναγκασμού να περιορίζει την ελευθερία του Πολιτισμού και της Τέχνης. Ταυτόχρονα οι ηθικές κανόνες, τις οποίες συμμερίζεται η πλειοψηφία των πολιτών, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στη νομοθεσία και κατά τη διαμόρφωση πολιτικής στον τομέα του Πολιτισμού».
Κατά τον Πρόεδρο του ΤΕΕΣ, οι παραδοσιακές θρησκείες της Ρωσίας συμφωνούν στην ερμηνεία των βασικών ηθικών αρχών και δέχονται τον καθολικό χαρακτήρα τους. «Σπουδαίο καθήκον των θρησκειών μας σήμερα είναι να μαρτυρήσουμε περί του διαχρονικού χαρακτήρα των ηθικών αξιών τόσο για μεμονωμένα άτομα, όσο και για ολόκληρη την κοινωνία».
«Σπουδαία συμβολή στην ηθική αγωγή του προσώπου μπορεί να προσφέρει η τέχνη», υπέμνησε ο Ιεράρχης Επίσης εξέφρασε την πεποίθηση ότι στον Πολιτισμό και την Τέχνη πρέπει να διαφαίνεται η ηθική ιδέα, η οποία ανυψώνει τα ανθρώπινα πρόσωπα και τα ενθαρρύνει προς την αναζήτηση του καλού και της αλήθειας. «Η ελευθερία της δημιουργικότητας μπορεί να εκμεταλλευθεί σε βάρος του καλού και να οδηγήσει στην καταστροφή της ηθικής φύσεως του ανθρώπου και τον εκφυλισμό της κοινωνίας. Οι άνθρωποι των γραμμάτων και του πολιτισμού οφείλουν να συνειδητοποιούν την ευθύνη για τα προϊόντα της δημιουργίας τους, να είναι σε θέση να αποτιμούν την επίδραση αυτών στα μυαλά των ανθρώπων και την κατάσταση της κοινωνίας», υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας. Επίσης ο κ. Ιλαρίωνας υπέδειξε τον άκρο κίνδυνο της καταστάσεως κατά την οποία τα αμαρτωλά και τα ανήθικα φαινόμενα παρουσιάζονται από τα ΜΜΕ, τον Πολιτισμό και την Τέχνη ως κοινωνικά αποδεκτές αρχές.
Σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, η γνώση του αρμονικού συνδυασμού των διαφόρων αξιολογικών συστημάτων αποτελεί το σπουδαιότερο στοιχείο διατηρήσεως της κοινωνικής σταθερότητας και ομόνοιας στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες. Ο κ. Ιλαρίωνας ενημέρωσε τους παρόντες για τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα εδραιώσεως της θεολογίας στον εκπαιδευτικό χώρο της Ρωσίας.
Κατόπιν συνεδριάσεως υπεγράφη η Δήλωση του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας περί του Πολιτισμού, της Ελευθερίας της Δημιουργικότητας και της Ηθικής Ευθύνης.
Τέλος μετά το πέρας της συνεδριάσεως το Συμβούλιο εξέδωσε δήλωση περί πολιτισμού, της ελευθερίας της δημιουργικότητας και ηθικής ευθύνης.
Οι παραδοσιακές θρησκείες της Ρωσίας πάντα πρέσβευαν την υψηλή αξία του ανθρωπίνου προσώπου, τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του, συμπεριλαμβανομένης και της ελευθερίας της δημιουργικότητας, τις οποίες βλέπουμε ως συμβατές προς τη θεόσδοτη αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Η ελευθερία της δημιουργικότητας και αυτοεκφράσεως, όπως και κάθε άλλη ελευθερία, δεν είναι απόλυτη. Αυτή πρέπει να ασκείται εντός των πλαισίων της κοινωνικής ηθικής και του σεβασμού των δικαιωμάτων των λοιπών ανθρώπων, ομάδων με δικά τους κοσμοείδωλα και θρησκευτικών κοινοτήτων.
Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι δεν είναι σπάνια όταν η ελευθερία της δημιουργικότητας ασκείται για να δικαιολογήσει τον χλευασμό του ιερού, την προπαγάνδα της ανηθικότητας και την προσβολή των θρησκευτικών και εθνικών αξιών. Παρόλο που η Πολιτεία στον τομέα Πολιτισμού και Τέχνης αδυνατεί να εφαρμόζει τον εξαναγκασμό, αυτή καλείται να στηρίζει κυρίως εκείνες τις καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες, οι οποίες συντελούν στην εδραίωση της κοινωνικής ενότητας και διαθρησκειακής ομόνοιας. Ο αυθεντικός Πολιτισμός εμπεριέχει την υψηλή ηθική ιδέα, η οποία προτρέπει τις ανθρώπινες ψυχές σε αναζήτηση του καλού και της αλήθειας, γεννά στον άνθρωπο αγάπη προς τους εγγύς και τους μακράν.
Δεν μπορεί να έχει καμία δικαιολογία η δημιουργία έργων τέχνης, τα οποία στοχεύουν σκόπιμα στην ταπείνωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας μέσα από παραμόρφωση των γεγονότων, δυσφήμηση των κυρίων προσωπικοτήτων της εθνικής ιστορίας. Καλούμε όλους τους ανθρώπους του Πολιτισμού και των Γραμμάτων να αναλαμβάνουν ευθύνες για τη δράση τους και να υπολογίζουν εκείνη την επιρροή, την οποία μπορούν να ασκήσουν στις ανθρώπινες ψυχές και την πνευματική κατάσταση της κοινωνίας γενικά τα καλλιτεχνικά έργα. Άλλωστε, η στερουμένη ηθικής διαστάσεως ελευθερία μπορεί να ασκείται όχι για το καλό, αλλά για το κακό και ενδέχεται να οδηγήσει σε αυτοκαταστροφή του ανθρώπου, τον εκφυλισμό της κοινωνίας, χωρίς να αναφέρουμε τα βάσανα του ίδιου του καλλιτέχνη.
Το σημαντικό καθήκον, το οποίο έχουμε σήμερα, είναι να μαρτυρούμε περί του διαχρονικού χαρακτήρος των ηθικών αξιών τόσο για τα μεμονωμένα πρόσωπα, όσο και για ολόκληρη την κοινωνία. Βλέπουμε τους ανθρώπους τους Πολιτισμού και των Γραμμάτων ως συνεργάτες μας στο χώρο διαφωτισμού του ανθρώπου σε πνεύμα αγάπης και ελεημοσύνης, παραμένοντας ανοικτοί σε διάλογο με εκπροσώπους της δημιουργικής κοινότητας.
Αποδοκιμάζοντας απεριφράστως κάθε παράνομη πράξη, επίθεση και εξτρεμισμό, καλούμε κάθε μέλος της κοινωνίας μας σε μελετημένες εκτιμήσεις, σε διαφύλαξη της προθυμίας λύσεως των ανακυπτόντων διαφωνιών μέσω καλοπροαίρετου διαλόγου. Το μέλλον της χώρας μας εξαρτάται από την ικανότητα του καθένα από εμάς να σέβεται τις θρησκευτικές πολιτιστικές παραδόσεις, την ιστορική μνήμη και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια αλλήλων.


Πρωτοπρ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Διαθρησκειακή Ἀθήνα


Ἐν Πειραιεῖ 31-10-2017
 Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος, ἐφημ. Ἱ. Ν. Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου - Παναγίας Ὀδηγητρίας Λόφου Βώκου
Στήν ἐποχή μας διοργανώνονται πολύ συχνά διαθρησκειακές συναντήσεις καί διασκέψεις μέ θέματα τήν εἰρήνη, τήν ἐξάλειψη τῆς βίας, τῆς πενίας καί τήν εἰρηνική συνύπαρξη θρησκειῶν.

Μία τέτοια συναντήση ἦταν καί ἡ Β΄ Διεθνής Διάσκεψη Ἀθηνῶν γιά τόν «Θρησκευτικό καί Πολιτιστικό Πλουραλισμό καί τήν Εἰρηνική Συνύπαρξη στή Μέση Ανατολή», πού πραγματοποιήθηκε στίς 30/31-10-2017, καί διοργανώθηκε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν τῆς Ἑλλάδος, ὕστερα ἀπό πρωτοβουλία τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν κ. Νίκου Κοτζιά.
Σ’αὐτή συμμετεῖχαν ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος Β΄, ὁ Σεβ. Μητρ. Σύρου κ. Δωρόθεος, ὁ Σεβ. Μητρ. Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, ὁ Σεβ. Μητρ. Ἰλίου κ. Ἀθηναγόρας, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Θερμοπυλῶν κ. Ἰωάννης, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Μεθώνης κ. Κλήμης, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Σαλώνων κ. Ἀντώνιος, ὁ Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν Παν. Ἀρχιμ. Συμεών Βολιώτης, ὁ Παν. Ἀρχιμ. Ἰγνάτιος Σωτηριάδης, ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, ὁ Σεβ. Μητρ. Κυδωνιῶν κ. Ἀθηναγόρας, ὁ Σεβ. Μητρ. Τορόντο κ. Σωτήριος, οἱ Πατριάρχες Ἱεροσολύμων κ. Θεόφιλος Γ΄ καί Ἀλεξανδρείας κ. Θεόδωρος, ὁ Σεβ. Μητρ. Κωνσταντίνης κ. Ἀρίσταρχος, ὁ Σεβ. Μητρ. Γουϊνέας κ. Γεώργιος, ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος, ὁ Σεβ. Μητρ. Βολοκολάμσκ κ. Ἱλαρίων, ὁ ἔξαρχος τοῦ Παναγίου Τάφου στήν Ἑλλάδα Παν. Ἀρχιμ. κ. Δαμιανός, ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Εἰρηναῖος, ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Ἀλβανίας κ. Ἀναστάσιος, ὁ Ἐξοχ. Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ὁ ὑπουργός Ἐπικρατείας τῶν Ἡνωμένων Ἀραβικῶν Ἐμιράτων (ΗΑΕ), ἁρμόδιος γιά τήν Ἀνεκτικότητα Σεΐκχ Ναγιάν μπιν Μουμπάρακ ἀλ Ναχιάν, ἡ πρέσβης τῆς Αὐστρίας στήν Ἑλλάδα Ἀντρέα Ἰκίτς Μποχμ, οἱ ὑπουργοί Ἐξωτερικῶν τῆς Αἰγύπτου Σάμεχ Σούκρι, τῆς Κύπρου κ. Ἰωάννης Κασουλίδης καί τῆς Παλαιστίνης Ριάντ Μάλκι, ὁ ὑφυπουργός τοῦ Βατικανοῦ, ὁ Μεγάλος Μουφτής τῆς Αἰγύπτου, Μονοφυσῖτες, ἀντιπροσωπεῖες ἀπό τό σύνολο τῶν χωρῶν τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καί τῆς Μεσογείου, καθώς καί θρησκευτικοί ἡγέτες ἀπό τόν μουσουλμανικό καί ἑβραϊκό κόσμο, πού ἐκπροσώπησαν τό σύνολο σχεδόν τῶν θρησκευτικῶν καί πολιτιστικῶν κοινοτήτων στήν εὐρύτερη περιοχή τῆς Μέσης Ἀνατολῆς.
Οἱ ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων οἰκουμενιστές στίς ὁμιλίες τους ἔκαναν λόγο γιά ἁρμονική καί εἰρηνική  συνύπαρξη, γιά διαθρησκειακό διάλογο μεταξύ Χριστιανῶν, Μουσουλμάνων καί Ἑβραίων, γιά ἀνεκτικότητα, γιά θρησκευτικό πλουραλισμό, γιά ἑνότητα μέσα ἀπό τήν διαφορετικότητα, γιά εἰρηνική συμβίωση τῶν πιστῶν τῶν διαφόρων θρησκειῶν, γιά προβολή τῶν στοιχείων, πού ἑνώνουν τίς θρησκεῖες, παρά ἐκείνων πού τίς χωρίζουν, καί γιά πρόταξη τῶν κοινῶν ἀξιῶν τῶν διαφόρων θρησκειῶν, παρά τῶν ἀντιλήψεων ἐκείνων περί θρησκευτικῆς ἀνωτερότητας, πού ὑπονομεύουν την ἀνοχή στό διαφορετικό[1].
Ὁ ὅρος «ἀνεκτικότητα» γνώρισε μεγάλη δημοτικότητα κυρίως ὅταν χρησιμοποιήθηκε ἀπό τόν Βολταῖρο καί ἔγινε ἡ κυρίαρχη ἠθική καί πολιτική ἰδέα τῆς πολιτισμένης Εὐρώπης. Ἄν, ὅμως, προσπαθήσουμε νά ἀνιχνεύσουμε τήν προέλευση καί τήν πρώτη ἐμφάνιση αὐτοῦ τοῦ ἄγνωστου πρίν ἀπό τόν 17ο αἰώνα ὅρου, θά καταλήξουμε ὅτι προέρχεται ἀπό τήν καμπαλιστική φιλολογία. Βασική θέση τῆς Καμπάλα εἶναι πώς ὑφίσταται μιά κοινή ἀποκάλυψη τῆς ἀλήθειας σέ ὅλες τις θρησκεῖες. Αὐτό εἶναι καί τό δόγμα τοῦ σύγχρονου οἰκουμενισμοῦ καί τῆς παγκοσμιοποίησης… «Ἀνατριχιαστική» εἶναι και ἡ διαπίστωση πώς ἡ κυρίαρχη σήμερα παγκοσμίως ἀντίληψη περί ἀποδοχῆς τῶν πάντων ἔχει καμπαλιστική προέλευση. Μέ μιά δόση ἴσως ὑπερβολῆς θά μποροῦσε κανείς νά ἰσχυριστεῖ ὅτι ὁ κόσμος μας σήμερα δέν εἶναι, ὅπως συνήθως λέγεται, νεωτερικός, ἀλλά καμπαλιστικός… Κατά τόν 17ο αἰώνα πραγματοποιήθηκε καί ἡ πρώτη ἐκτενής ἔκδοση τῆς μετάφρασης στά λατινικά τῆς Λουριανικῆς Καμπάλας, ἀπό τούς Christian Knorr von Rosenroth καί Francis Mercury van Helmont, οἱ ὁποῖοι ὑπῆρξαν συνεργάτες τοῦ σπουδαίου γερμανοῦ φιλοσόφου, μαθηματικοῦ καί καμπαλιστῆ, Leibniz. Τό ἔργο ἐκδόθηκε μέ τόν τίτλο Kabbala Denudata ἀνάμεσα στά ἔτη 1677 και 1684. Ἐκεῖ υἱοθετοῦνται καί προβάλλονται ὡς τό ἀπαύγασμα τοῦ καμπαλισμοῦ τρεῖς βασικές ἀρχές : πίστη στήν ἐπιστήμη, πίστη σέ πρόοδο-ἐξέλιξη τοῦ ἀνθρώπου καί πλουραλισμός-ἀνεκτικότητα[2].
Στή Μασονική δέ ἐγκυκλοπαιδεία τοῦ Ν. Χ. Λάσκαρη, πού ἐκδόθηκε μέ τήν ἄδεια τῆς Μεγάλης Στοᾶς τῆς Ἑλλάδος, καί στό λῆμμα «Θρησκεία καί Τεκτονισμός», διαβάζουμε : «Ἡ τεκτονική θρησκεία δέν κάνει διακρίσεις. Δέχεται στούς φιλόξενους κόλπους της ἄνδρες κάθε δόγματος, κανένα δέ ἀπολύτως θρησκευτικό δόγμα δέν εὐνοεῖ ἤ ἀποδοκιμάζει... Ἡ θρησκεία τοῦ Τεκτονισμοῦ εἶναι ἡ γενική θρησκεία τῆς φύσεως καί τῆς πρωταρχικῆς ἀποκαλύψεως –πού μᾶς κληροδοτήθηκε ἀπό κάποιο ἀρχαῖο καί πατριαρχικό ἱερατεῖο- στήν ὁποία ὅλοι οἱ ἄνθρωποι μποροῦν νά συνυπάρξουν». Νά, λοιπόν, και ὁ ὅρος «συνύπαρξη» στή Μασονία. Ἀπροκάλυπτος εἶναι δηλαδή ὁ συγκρητισμός καί ὁ εἰδωλολατρικός χαρακτήρας τῆς Μασονίας, ἀλλά καί ὁ ἀντιχριστιανικός της χαρακτήρας, κάτι πού φαίνεται καί ἀπό τήν διεκδίκηση παγκοσμιότητος, πού ἀντιστρατεύεται στήν καθολικότητα καί οἰκουμενικότητα τῆς Χριστιανικῆς Πίστεως καί Ἐκκλησίας.
Ἀντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς τήν στενότατη, γενετική καί στοχοθεσιακή σχέση Καμπαλισμοῦ, Μασονίας καί Οἰκουμενισμοῦ.
Ἀθήνα, μέ ἀποκλειστική εὐθύνη τῆς ἑλληνικῆς πολιτικῆς καί ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας, κατέστη «Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν»[3]. Ἡ Γαλιλαία στήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ ἦταν ἕνας χῶρος, ὅπου ὑπῆρχε τό σήμερα πολυδιαφημιζόμενο πολυπολιτισμικό μοντέλο. Πολλοί πολιτισμοί, ὅλοι οἱ πολιτισμοί, ὅλα τά ἔθνη, ὅλες οἱ θρησκεῖες μαζί. Ὑπῆρχαν ἐκεῖ στή Γαλιλαία ὅλα τά ἔθνη˙ Ἰουδαῖοι, Πέρσες, Ἀσσύριοι, Ἕλληνες κ.ἄ. Καί τί ἦταν αὐτό το πολυπολιτισμικό μοντέλο; Ἄς τό ἀκούσουν αὐτό ὅσοι κληρικοί καί θεολόγοι εἶναι ὑπέρ τῶν διαθρησκειακῶν συναντήσεων. Τό πολυπολιτισμικό μοντέλο ἦταν «ὁ λαός ὁ καθήμενος ἐν σκότει». Σκότος ὑπῆρχε ἐκεῖ. Οἱ ὑπέρμαχοι τῶν διαθρησκεικῶν διαλόγων καί συναντήσεων ἰσχυρίζονται ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες ἔχουν στοιχεῖα ἀληθείας, ὅλες ἔχουν κάτι θετικό. Μέ τή λογική τους αὐτή ἑπομένως κι ἐκεῖ στή «Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν» ὑπῆρχε φῶς, λίγο φῶς. Τό Εὐαγγέλιο, ὅμως, λέει ὅτι  ἡ «Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν» εἶναι «ὁ λαός ὁ καθήμενος ἐν σκότει». Καί αὐτός «ὁ λαός ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα καί τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καί σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς». Νά, τό Φῶς! Ὁ Χριστός! Πουθενά ἀλλοῦ δέν ὑπάρχει φῶς. Μόνο στόν Χριστό. Καί σήμερα ὅπου ὑπάρχουν τέτοιου εἴδους πολυπολιτισμικά μοντέλα καί διαθρησκειακές συναντήσεις καί σύγχυση, ὅπως στήν Ἀθήνα μέ τήν διοργάνωση τῶν προσφάτων διαθρησκειακῶν συναντήσεων, ὑπάρχει σκότος.
Οἱ οἰκουμενιστές ἐκκλησιαστικοί μας ἡγέτες συναγωνίζονται στό ποιός θά φανεῖ ἀρεστός στά κέντρα λήψεως ἀποφάσεων τῆς Εὐρώπης καί τῆς Ἀμερικῆς. Μιμοῦνται τούς ἀθέους καί μασόνους πολιτικούς ἡγέτες, πού ψηφίζουν ἀντιχριστιανικούς, ἀνήθικους καί ἔκφυλους νόμους. Ὑποχωροῦν καί συμβιβάζονται, γιά νά μήν χαρακτηρισθοῦν ὀπισθοδρομικοί, ἀπομονωμένοι, φονταμενταλιστές καί φανατικοί καί χάσουν τά πλεονεκτήματα καί τίς κοσμικές ἀνέσεις. Οἱ σχεδιαστές τοῦ ἀφελληνισμοῦ καί τοῦ ἀποχριστιανισμοῦ τῆς Ἑλλάδος προχωροῦν ἀπό τόν διαχριστιανικό στόν διαθρησκειακό Οἰκουμενισμό, στήν ἐπαναφορά τῆς «Γαλιλαίας τῶν ἐθνῶν», στήν ἐπανεγκατάσταση τοῦ σκότους. Συναγωνίζονται οἱ ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες στό ποιός θά συγκαλέσει τίς περισσότερες καί καλύτερες διαθρησκειακές συναντήσεις, ποιός θά φανεῖ καλύτερος ὑπηρέτης τοῦ πολυπολιτισμικοῦ μοντέλου, τοῦ μοντέλου τοῦ Ἀντιχρίστου. Σά νά ἔπαυσε ὁ Χριστός, ἡ Ὀρθοδοξία καί ἡ Ἑλλάδα νά ἀποτελοῦν τόν κατ'ἐξοχήν Ἑλληνορθόδοξο πολιτισμό καί πρέπει νά οἰκοδομηθεῖ τώρα ὁ «πολιτισμός τῶν πολιτισμῶν», δηλ. ὁ διαθρησκειακός πολυπολιτισμός. Δέν ὑπάρχει, ὅμως, μεγαλύτερη πλάνη καί αἵρεση, μεγαλύτερος κίνδυνος, μεγαλύτερη βαρβαρότητα ἀπό τήν ἐξίσωση τοῦ φωτός καί τοῦ σκότους, τῆς ἀληθείας καί τῆς πλάνης, τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ Ἀντιχρίστου. Μήπως εἶναι ἀπολίτιστοι οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι καί οἱ ἅγιοι Πατέρες, πού μᾶς συνιστοῦν νά ἀποφεύγουμε τήν κοινωνία μέ τούς αἱρετικούς καί τους ἀπίστους; Μήπως εἶναι ἀπολίτιστος ὁ Ἀπ. Παῦλος, πού συνιστᾶ «ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καί ἀφορίσθητε» καί «μή γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις»[4], καί εἶναι περισσότερο πολιτισμένοι οἱ ἄθεοι καί μασόνοι πολιτικοί καί οἱ οἰκουμενιστές ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες, πού ὀργανώνουν διαθρησκειακές συναντήσεις καί συνιστοῦν νά ἔχουμε κοινωνία μέ τούς αἱρετικούς καί τούς ἀπίστους; Ὅμως, «τίς κοινωνία φωτί πρός σκότος; Τίς συμφώνησις Χριστῷ πρός Βελίαλ»[5];
Ἀντιτασσόμαστε σέ τέτοιου εἴδους διαθρησκειακές συναντήσεις, διότι κατ'αὐτές γίνονται ἀντικανονικές συμπροσευχές, πού ἀπαγορεύονται ρητῶς ἀπό τούς Ἱερούς Κανόνες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, καί διότι ἔφθασαν ἕως τοῦ σημείου νά ζητοῦν τήν ἐξάλειψη (διαγραφή) ὅλων τῶν στοιχείων βίας ἀπό τήν Ἁγία Γραφή τῶν Χριστιανῶν καί τά κείμενα τῶν Ἰουδαίων καί τοῦ Ἰσλάμ. Τό παραπάνω αἴτημα θά πρέπει νά ἰσχύει μόνο γιά τήν δαιμονική Καμπαλά τῶν Σιωνιστῶν καί τό ἀνίερο Κοράνι τῶν Μουσουλμάνων, διότι περιέχουν στοιχεῖα βίας, καί ὄχι γιά τήν Ἁγία Γραφή. Ἐπισημαίνουμε ὅτι ἡ Ἁγία Γραφή δέν περιέχει πολεμικά στοιχεῖα μίσους καί βίας. Ὁ ἰσχυρισμός αὐτός ἰσοδυναμεῖ μέ βλασφημία ἐναντίον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Παραλλήλως, οἱ οἰκουμενιστές ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες, συμμετέχοντας σέ διαθρησκειακές συναντήσεις, προκαλοῦν τόν πιστό Ὀρθόδοξο λαό, γιατί παρουσιάζουν τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὡς ἔνοχη καί τήν χριστιανική διδασκαλία ὡς συνένοχη στίς ἐγκληματικές πράξεις, οἱ οποίες γίνονται εἴτε στό ὄνομα τοῦ Ἰσλάμ εἴτε κατόπιν ἐντολῆς κέντρων, καί καλύπτουν τούς πραγματικούς αἰτίους τῶν πολέμων καί ἰδιαίτερα τόν Παπισμό, πού αἱματοκύλησε καί ἐξακολουθεῖ νά αἱματοκυλᾶ τόν κόσμο, καί μάλιστα ἐν ὀνόματι τοῦ Χριστοῦ, τοῦ πράου, ἀκάκου καί μόνου εἰρηνοποιοῦ. Ἐπιπροσθέτως, ἕως σήμερα, οἱ διαθρησκειακές συναντήσεις δέν ἔχουν βοηθήσει καθόλου τήν ἀνθρωπότητα, διότι, παρά τό πλῆθος αὐτῶν, καί τρομοκρατικές πράξεις ἔχουμε ἀπό τούς μή Χριστιανούς σέ ὅλα τά σημεῖα τοῦ κόσμου, καί ἐμφυλίους ἔχουμε, καί πολεμικές ἐνέργειες, συγκρούσεις καί συρράξεις ἔχουμε, καί πρωτοφανεῖς διώξεις ὀρθοδόξων καί πλανεμένων Χριστιανῶν ἔχουμε κ.λπ.
ἔννοια τῆς εἰρήνης, ὅπως καί οἱ ἄλλες ἔννοιες (ἡ ἀλήθεια, ἡ ζωή, ἡ ἐλπίδα, ἡ ἀγάπη, ἡ σοφία κ.λπ.) δέν εἶναι μία ἀφηρημένη καί ἀπρόσωπη ἔννοια. Γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας τίποτε δέν εἶναι ἀπρόσωπο καί ἀφηρημένο. Ὅλα εἶναι συγκεκριμένα καί προσωποιημένα. Ὅλα ἔχουν τήν ἀναφορά τους στό πρόσωπο τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἔτσι, λοιπόν, καί ἡ εἰρήνη εἶναι προσωποποιημένη καί ἀναφέρεται στόν Χριστό. Ὁ Χριστός εἶναι ἡ ὄντως εἰρήνη – «ἡ ὄντως εἰρήνη σύ Χριστέ»[6] -, ὁ Χριστός εἶναι ἡ εἰρήνη τοῦ κόσμου. Ὡς ἐκ τούτου, καθίσταται εὐνόητο ὅτι, γιά νά ἀποκτήσει κανείς τόσο τήν ἐξωτερική ὅσο καί τήν ἐσωτερική εἰρήνη, θά πρέπει νά εἶναι ὁπωσδήποτε συνδεδεμένος, νά ἔχει σχέση μέ τόν Χριστό. Πόσο, ὅμως, οἱ συμμετέχοντες σέ διαθρησκειακές συναντήσεις ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες σχετίζονται μέ τόν Χριστό καί ἑπομένως κατέχουν τήν εἰρήνη Του, ὅταν, μέ τό οἰκουμενιστικό πιστεύω τους καί τά οἰκουμενιστικά λεχθέντα καί πραχθέντα τους, ἀπιστοῦν στόν αὐθεντικό Χριστό καί προβάλλουν ἕναν ἄλλο νοθευμένο, διαστρεβλωμένο καί οὐσιαστικά ἀνύπαρκτο Χριστό;
Ἡ εἰρήνη στή γῆ δεν πρόκειται νά ἐπικρατήσει, ἐάν δέν ἐκλείψει ἡ αἰτία τῶν πολέμων, πού εἶναι ἡ ὑλιστική βουλιμία καί ἡ περιφρόνηση τῶν πτωχῶν καί ἀδυνάτων, καί ἐάν δέν ἐπικρατήσουν οἱ χριστιανικές ἀρχές τῆς ἀγάπης, ἀκόμη καί πρός τούς ἐχθρούς, καί τῆς ὀλιγαρκείας-λιτότητας. Ἄν δέν ἀποκοποῦν οἱ ρίζες τοῦ πολέμου, αὐτός θά βλαστάνει καί θά καρποφορεῖ, ὅσο καί ἄν γίνεται προσπάθεια νά περισταλεῖ μέ διαθρησκειακές συναντήσεις καί συμφωνίες. 
Στήν ἐν λόγῳ διαθρησκειακή συνάντηση τῶν Ἀθηνῶν ἔγινε προσπάθεια νά προβληθεῖ ἡ συγκρητιστική, διαθρησκειακή καί οἰκουμενιστική θεωρία περί εἰρηνικῆς συνυπάρξεως τῶν θρησκειῶν ὡς ἡ μοναδική λύση στό πρόβλημα τοῦ πολέμου. Ἡ θεωρία, ὅμως, αὐτή εἶναι ἐσφαλμένη. Εἰρηνική συνύπαρξη τῶν θρησκειῶν γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκλησία σημαίνει παύση τοῦ κηρύγματος τοῦ Εὐαγγελίου καί κατάργηση τῆς Ὀρθοδοξίας ὡς τῆς μόνης ἀληθινῆς Ἐκκλησίας. Εἰρηνική συνύπαρξη τῶν θρησκειῶν σημαίνει συνεργασία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρός ἀποφυγή ἰδεολογικῶν συγκρούσεων μέ τά ὄργανα τοῦ σκότους, πού ἀπομειώνουν τό Θεανθρώπινο πρόσωπο τοῦ ἐνσαρκωθέντος μόνου Σωτῆρος. Εἰρηνική συνύπαρξη τῶν θρησκειῶν σημαίνει ἀρμονική συνύπαρξη τῆς ἀληθείας μέ τήν πλάνη, τήν ἀπάτη καί τό ψεῦδος, τοῦ φωτός μέ τό σκότος, τό ζόφο καί τό ἔρεβος˙ τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι τό Φῶς τό ἀληθινό, μέ τόν Διάβολο, πού εἶναι ὁ προστάτης τοῦ σκότους. Τέτοια, ὅμως, συνύπαρξη δέν εἶναι νοητή, ἀλλά ἀποτελεῖ ἑωσφορική εἰσήγηση. Εἰρηνική συνύπαρξη τῶν λαῶν μπορεῖ νά ὑπάρξει, εἰρηνική συνύπαρξη τῶν θρησκειῶν ποτέ.
Ὁ Χριστός ἔδωσε ἐντολή νά κηρυχθεῖ στόν κόσμο ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία Του ὡς ἡ μόνη ἀληθινή καί τέλεια Ἐκκλησία. Ἐπίσης, εἶπε  ὅτι «Μή νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπί τήν γῆν˙ οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην, ἀλλά μάχαιραν»[7]. Μ'αὐτόν τό λόγο ὁ Χριστός δέν τάσσεται, βέβαια, ἐναντίον τῆς εἰρήνης καί ὑπέρ τοῦ πολέμου, ἀλλά ἐννοεῖ ὅτι ἡ Ἐκκλησία Του θά διχάσει τούς ἀνθρώπους, ἀφοῦ ἄλλοι θά πιστέψουν καί ἄλλοι δέν θά πιστέψουν καί οἱ ἄπιστοι θά πολεμοῦν τούς πιστούς. Τό κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου ἀναγκαίως ἐπιφέρει σύγκρουση μεταξύ τῶν θρησκειῶν, τῆς ἀληθινῆς ἀπό τή μιά καί τῶν ψευδῶν ἀπό τήν ἄλλη. Ὁ Ἀπ. Παῦλος λέγει : «Εἰ δυνατόν τό ἐξ ὑμῶν μετά πάντων ἀνθρώπων εἰρηνεύοντες»[8]. Γιατί λέει «εἰ δυνατόν»; Γιατί ὑπάρχουν περιπτώσεις, κατά τίς ὁποῖες εἶναι ἀδύνατο τό εἰρηνεύειν. Τέτοια εἶναι ἡ περίπτωση τῆς κηρύξεως τοῦ Εὐαγγελίου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Σέ τέτοιες περιπτώσεις ἰσχύει αὐτό, πού λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὅτι εἶναι προτιμότερος ἀπό τήν εἰρήνη ὁ πόλεμος. Γιατί μιά τέτοια εἰρήνη χωρίζει ἀπό τόν Θεό.
Ἔχει τονισθεῖ πάρα πολλές φορές ὅτι ἡ παναίρεση τοῦ συγκρητιστικοῦ διαθρησκειακοῦ οἰκουμενισμοῦ, ἡ ὁποῖα νομιμοποιήθηκε ἀπό τήν ληστρική, αἱρετική καί οἰκουμενιστική ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης (Ἰούνιος 2016), πρεσβεύει ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι τό ἴδιο˙ ὅτι δέν εἶναι μόνον ὁ Χριστιανισμός ἡ μόνη ὁδός σωτηρίας˙ ὅτι τήν σωτηρία μπορεῖ κανείς νά τήν βρεῖ καί στόν Μουσουλμανισμό καί στόν Ἰουδαϊσμό καί στόν Ἰνδουϊσμό καί στόν Βουδισμό ἀκόμη καί στήν εἰδωλολατρεία˙ ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι διαφορετικοί ὁδοί σωτηρίας. Μέ τόν τρόπο αὐτόν ἐπιδιώκεται ἡ ψευδοένωση ὅλων τῶν θρησκειῶν σέ μία πανθρησκεία. Ἡ γενική τάση εἶναι νά φανεῖ ὅτι δέν ὑπάρχουν δογματικές διαφορές ἀνάμεσα στίς θρησκεῖες, ὅτι οἱ θρησκεῖες οὐσιαστικά εἶναι ἴδιες καί ὅτι τήν σωτηρία τήν βρίσκει κανείς παντοῦ.
Ὅμως, οἱ ἅγιοι ἔνδοξοι Ἀπόστολοι καί Μαθητές τοῦ Κυρίου καί ὅλοι οἱ ἅγιοί μας κηρύττουν ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἡ μόνη ὁδός σωτηρίας, «ἐγώ εἰμί ἡ ὁδός, ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή»[9], ὅτι ὁ Χριστός εἶναι τό μοναδικό Φῶς τοῦ κόσμου - τό ψάλλουμε αὐτό στή Θεία Λειτουργία «εἴδομεν τό φῶς τό ἀληθινόν, ἐλάβομεν πνεῦμα ἐπουράνιον» -, ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἡ ἀποκλειστική ἀποκάλυψη τῆς ἀληθείας, ἡ ἴδια ἡ Ἀλήθεια, ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὅτι δέν ὑπάρχει μετά ἀπό τόν Χριστό ἄλλη ἀλήθεια. Στήν σύγχρονη ἐποχή κυριαρχεῖ δυστυχῶς μιά νέα τάση καί μία νέα ἀπάτη τοῦ διαβόλου. Αὐτή ἡ νέα ἀπάτη τοῦ διαβόλου, μέ τίς διαθρησκειακές συναντήσεις, χρησιμοποιεῖ τό ἴδιο ψεῦδος, πού χρησιμοποίησε ὁ διάβολος στούς πρωτοπλάστους. Διέψευσε τότε ὁ διάβολος ὅσα εἶπε ὁ Θεός στούς πρωτοπλάστους καί τούς ἔδωσε τόν δικό του λόγο, πού δέν ἦταν λόγος σωτηρίας, ἀλλά πτώσεως καί καταστροφῆς. Σήμερα στήν ἐποχή μας μᾶς λέει ὁ διάβολος˙ «Μήν ἀκοῦτε τί λέει τό Εὐαγγέλιο, ὅτι μόνον ὁ Χριστός σώζει». Τότε ὁ διάβολος εἶπε στούς πρωτοπλάστους˙ «Μήν ἀκοῦτε τί σᾶς λέει ὁ Θεός. Δέν λέει τήν ἀλήθεια ὁ Θεός. Δέν θά πάθετε τίποτα ἄν φᾶτε ἀπό τόν καρπό τῆς γνώσεως τοῦ ξύλου τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ». Σήμερα, μέ τίς διαθρησκειακές συναντήσεις, μᾶς λέει˙ «Μήν ἀκοῦτε τί σᾶς λέει τό Εὐαγγέλιο, ὅτι μόνον ὁ Χριστός εἶναι ἡ μοναδική ὁδός σωτηρίας. Καί οἱ ἄλλες θρησκεῖες σώζουν, γιατί κι αὐτές πιστεύουν στόν ἴδιο Θεό καί διδάσκουν τίς ἴδιες ἠθικές ἀρχές καί ἀξίες». Καί δυστυχῶς αὐτές τίς ἀπαράδεκτες θεωρίες τίς ὑποστηρίζουν, γινόμενοι ὄργανα τοῦ διαβόλου, οἱ οἰκουμενιστές πατριάρχες, ἀρχιεπίσκοποι, μητροπολίτες, ἐπίσκοποι καί ἀκαδημαϊκοί θεολόγοι[10], πού συμμετέχουν σέ διαθρησκειακές συναντήσεις.
Ὁ διαθρησκειακός οἰκουμενισμός προσβάλλει τό θεμελιῶδες δόγμα τῆς μοναδικῆς ἐν τῷ κόσμῳ ἀποκαλύψεως καί σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων διά Ἰησοῦ Χριστοῦ σέ σχέση μέ τίς θρησκεῖες τοῦ κόσμου[11]
Ἄν ὅλοι οἱ  ἅγιοι ἔνδοξοι μάρτυρες εἶχαν τήν συμπεριφορά τῶν σημερινῶν οἰκουμενιστῶν, τότε χωρίς κανένα δισταγμό θά ἀσπάζονταν, ἐκτός τοῦ Χριστιανισμοῦ, καί τίς ἄλλες θρησκεῖες καί θά ἦταν ταυτόχρονα καί Χριστιανοί καί ἀλλόθρησκοι, ἀφοῦ καί τά δύο θά ἦταν διαφορετικοί τρόποι προσεγγίσεως τῆς σωτηρίας. Ὁ Χριστιανισμός, ὅμως, καί ἡ ἑτεροθρησκεῖα εἶναι πράγματα ἀσυμβίβαστα. Μέ τήν οἰκουμενιστική αὐτή νοοτροπία, οἱ ἅγιοι ἔνδοξοι μάρτυρες δέν θά ἦταν μάρτυρες τοῦ Χριστοῦ, δέν θά στεφανόνωνταν ἀπό τόν Χριστό, οὔτε θά τούς ἑορτάζαμε, οὔτε θά τούς εἴχαμε παραδείγματα πρός μίμηση.
Ὅλοι οἱ ἅγιοι ἔνδοξοι μάρτυρες καί νεομάρτυρες, ἔδωσαν τό αἷμα τους γιά τήν πίστη μας, γιά τήν ἁγία Ὀρθοδοξία. Ὅλη αὐτή ἡ νεοταξική καί νεοεποχήτικη νοοτροπία καί δραστηριότητα, ἡ ὁποία ἐπιδιώκει νά παρουσιάσει πώς δῆθεν ὅλες οἱ θρησκεῖες, ὅλες οἱ αἱρέσεις καί ὅλες οἱ πίστεις εἶναι τό ἴδιο, ἀποτελεῖ προσβολή τοῦ Εὐαγγελίου, ἀλλά καί βλασφημία ἐναντίον τῶν ἁγίων ἐνδόξων μαρτύρων. Ἄν ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι τό ἴδιο, γιατί οἱ ἅγιοι μαρτύρησαν καί ἔδωσαν τό αἷμα τους; Γιά τήν ἁγία Ὀρθοδοξία μας, γιά τήν ἁγία πίστη μας δέν μαρτύρησαν; Καί γιατί δέν ἀπέφυγαν νά λατρεύσουν μία ὁποιαδήποτε θρησκεία;
Θά μπορούσαμε νά φαντασθοῦμε ποτέ - γιά νά χρησιμοποιήσουμε παραδείγματα ἁγίων τοῦ μηνός Ὀκτωβρίου- τόν ἅγιο ἔνδοξο Ἀπόστολο καί Εὐαγγελιστή Λουκᾶ νά διοργανώνει ἤ νά συμμετέχει σέ διαθρησκειακές συναντήσεις, συμπροσευχόμενος καί συνδιαλεγόμενος μέ τούς εἰδωλολάτρες τῆς ἐποχῆς του γιά τήν εἰρηνική συνύπαρξη Χριστιανισμοῦ καί εἰδωλολατρείας; Ἤ τόν ἅγιο ἔνδοξο μεγαλομάρτυρα Ἀρτέμιο νά πράττει τό ἴδιο μέ τόν σκληρό, αἱμοβόρο, εἰδωλολάτρη Ἰουλιανό τόν Παραβάτη, ὁ ὁποῖος, ἀφοῦ ἔδωσε ἐντολή νά δείρουν, νά ματώσουν καί νά ξύσουν τόν ἅγιο, διέταξε να σχίσουν στα δύο ἕνα τεράστιο βράχο καί, ἀφοῦ βάλλουν στό ἕνα κομμάτι τόν ἅγιο, νά ρίξουν τό ἄλλο ἀπό πάνω του; Ἤ τόν ἅγιο ἔνδοξο νεομάρτυρα Ἰωάννη τόν Μονεμβασιώτη νά κάνει τό ἴδιο μέ τόν Ὀθωμανό Τοῦρκο ἀφέντη του, πού τοῦ ἔχωσε τό μαχαίρι στήν καρδιά, ἐπειδή ὁ ἅγιος τηροῦσε τή νηστεία τοῦ Δεκαπενταυγούστου καί δέν ἀλλαξοπίστησε; Ἤ τόν ἅγιο ἔνδοξο Ἀπόστολο Ἰάκωβο τόν Ἀδελφόθεο μέ τούς Ἰουδαίους, πού τόν γκρέμισαν ἀπό τό πτερύγιο τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομώντος, ἐπειδή ὁμολόγησε ἐνώπιόν τους ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ; Ἤ, τέλος, τόν ἅγιο ἔνδοξο μεγαλομάρτυρα Δημήτριο μέ τόν Λυαῖο καί τούς εἰδωλολάτρες τῆς ἐποχῆς του, πού τόν λόγχευσαν στή δεξιά πλευρά, ὅπως ἀκριβῶς τον Χριστό;
Σύμφωνα, λοιπόν, μέ τήν διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ἡ μοναδική ὁδός σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων εἶναι ἡ πίστη στήν Ἁγία Τριάδα, στό ἔργο καί τήν διδασκαλία τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, πού συνεχίζονται στό Σῶμα Του, τήν Ἁγία Ἐκκλησία. Ὁ Χριστός εἶναι τό μόνο ἀληθινό Φῶς[12]˙ δέν ὑπάρχουν ἄλλα φῶτα γιά νά μᾶς φωτίσουν, οὔτε ἄλλα ὀνόματα πού μποροῦν νά μᾶς σώσουν˙ «Οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενί σωτηρία˙ οὐδέ γάρ ὄνομά ἐστίν ἕτερον ὑπό τόν οὐρανόν τό δεδομένον ἐν ἀνθρώποις, ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς»[13]. Ὅλα τά ἄλλα πιστεύματα, ὅλες οἱ θρησκεῖες, πού ἀγνοοῦν καί δέν ὀμολογοῦν τόν Χριστό «ἐν σαρκί ἐληλυθότα»[14], εἶναι ἀνθρώπινα κατασκευάσματα καί ἔργα τοῦ Διαβόλου[15], δέν ὁδηγοῦν στήν ἀληθινή θεογνωσία καί στήν διά τοῦ θείου βαπτίσματος ἀναγέννηση, ἀλλά πλανοῦν τούς ἀνθρώπους καί τούς ὁδηγοῦν στήν ἀπώλεια. Οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, πιστεύοντας στήν Ἁγία Τριάδα, δέν ἔχουμε τόν ἴδιο Θεό μέ καμμία ἄλλη θρησκεία˙ οὔτε μέ τίς λεγόμενες δῆθεν «μονοθεϊστικές» θρησκεῖες, τόν Ἰουδαϊσμό καί τόν Μωαμεθανισμό, οἱ ὁποῖες δέν πιστεύουν στήν Ἁγία Τριάδα[16], οὔτε μέ τήν εἰδωλολατρεία.




[1] ΜΑΚ. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Β΄, Μονόδρομος ἡ ἀρμονική συνύπαρξη σέ ἕναν ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο, 30-10-2017, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/17926-arxiepiskopos-monodromos-i-armoniki-sunuparji-se-enan-ragdaia-metaballomeno-kosmo, 30-10-2017, ΜΑΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ κ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ, Χρέος μας εἶναι νά ἐργαστοῦμε γιά τήν ἑνότητα μέσα ἀπό τήν διαφορετικότητα, 30-10-2017,  http://www.amen.gr/article/aleksandreias-theodoros-xreos-mas-einai-na-ergastoume-gia-tin-enotita-mesa-apo-tin-diaforetikotita, ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ὁ εἰλικρινής διάλογος ἔχει τήν δύναμη νά ἀλλάζει τήν ροή τῆς ιστορίας, 30-10-2017, http://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio/17935-bartholomaios-o-eilikrinis-dialogos-exei-tin-dunami-na-allazei-tin-roi-tis-istorias, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, Ἡ Ἑλλάδα νά διαδραματίζει μεσολαβητικό ρόλο γιά τήν εἰρηνική ἐπίλυση τῶν πολεμικῶν διενέξεων, 30-10-2017, http://www.romfea.gr/ekklisia-kyprou/17932-kuprou-i-ellada-na-diadramatizei-mesolabitiko-rolo-gia-tin-eiriniki-epilusi-ton-polemikon-dienejeon, ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ κ. ΙΛΑΡΙΩΝ, Ἡ Ἑλλάδα συντελεῖ στή διαφύλαξη θρησκευτικῆς καί πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς στή Μ. Ἀνατολή, 31-10-2017, http://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/17947-bolokolamsk-i-ellada-suntelei-sti-diafulaji-thriskeutikis-kai-politistikis-klironomias-sti-m-anatoli
[2] ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΗΝΑΟΓΛΟΥ, «Ἀποκρυφισμός˙ τό κυρίαρχο πνευματικό ρεῦμα τοῦ Διαφωτισμοῦ», ἐν Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Εἰδική Συνοδική Ἐπιτροπή Πολιτιστικῆς Ταυτότητος, 1821-2021, 10 Συνέδρια γιά τά 200 χρόνια τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπανάστασης, Πρακτικά Δ΄ Συνεδρίου «Ἑλληνικός καί Εὐρωπαϊκός Διαφωτισμός» 23 καί 24 Ὀκτωβρίου 2015, ἐκδ. Ἀρχονταρίκι, Ἀθήνα 2016.
[3] Ματθ. 4, 15.
[4] Β΄ Κορ. 6, 14 καί 17.
[5] ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ, Διαθρησκειακές συναντήσεις˙ ἄρνηση τοῦ Εὐαγγελίου καί προσβολή τῶν ἁγίων μαρτύρων, ἐκδ. Βρυέννιος, Φίλη Ὀρθοδοξία 7, Θεσ/κη 2003, σσ. 126-127.
[6] Ἐωθινόν ΣΤ΄, ήχος πλ.β΄.
[7] Ματθ. 10, 34.
[8] Ρωμ. 12, 18.
[9] Ἰω. 14, 6.
[10] ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ, Διαθρησκειακές…, σσ. 26-27.
[11] ΣΥΝΑΞΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ, Ὁμολογία πίστεως κατά τοῦ οἰκουμενισμοῦ, Ἰούλιος 2009, σ. 24.
[12] Ἰω. 8,12.
[13] Πράξ. 4,14.
[14] Α΄ Ἰω. 4, 2-3.
[15] ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ, Διδαχές, εἰς Ἱ. ΜΕΝΟΥΝΟΣ, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχές (καί Βιογραφία), ἐκδ. «Τῆνος», Ἀθήνα, Διδαχή Α1, 37,                                    
  σ. 142.
[16] ΣΥΝΑΞΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ, Ὁμολογία…, σσ. 11-12.




Συζητήθηκαν στο ΣτΕ οι αιτήσεις των Μητροπόλεων Πειραιώς, Κυθήρων και Γόρτυνος κατά της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια

Συζητήθηκαν στο ΣτΕ οι αιτήσεις των Μητροπόλεων κατά της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια
Εχουν προσφύγει οι Μητροπόλεις Πειραιώς, Κυθήρων και Γόρτυνος, καθώς και οι Μητροπολίτες αυτών, και 160 μοναχοί, πολίτες, δικηγόροι κ.λπ.
Στρέφονται κατά του σκέλους εκείνου του νόμου 4356/2015 που επεκτείνει το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια, γιατί προσκρούει «στις συνταγματικές επιταγές για τα κρατούντα στην Ελλάδα χρηστά ήθη»

Οι Μητροπόλεις, πολίτες, μοναχές, κ.λπ. υποστήριξαν σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας ότι η επέκταση του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια προσβάλει στις συνταγματικές επιταγές για τα κρατούντα στην Ελλάδα χρηστά ήθη.
Αναλυτικότερα, έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι Ιερές Μητροπόλεις Πειραιώς, Κυθήρων και Γόρτυνος, καθώς και οι Μητροπολίτες αυτών, όπως και πλέον των 160 μοναχών, πολιτών, δικηγόρων, κ.λπ. Όλοι στρέφονται κατά του σκέλους εκείνου του νόμου 4356/2015 που επεκτείνει το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια.
Αιτία για να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας απετέλεσε η απόφαση του πρώην υπουργού Εσωτερικών Παναγιώτη Κουρουμπλή (ΤΑΔΚ 39/2016/22.1.2016) με την οποία καθορίσθηκε ο τρόπος εγγραφής στα Ληξιαρχεία των συμφώνων ελεύθερης συμβίωσης ομοφυλοφίλων ζευγαριών και καθορίστηκε η τήρηση των ληξιαρχικών βιβλίων.
Συγκεκριμένα, στο Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος η Αικατερίνη Συγγούνα και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αναστασία Παπαδημητρίου) συζητηθήκαν σήμερα στην 7μελή σύνθεση οι αιτήσεις των Μητροπόλεων, των πολιτών και των άλλων προσφευγόντων.
Οι δικηγόροι των Μητροπόλεων έκαναν λόγο για παραβίαση του άρθρου 5 παράγραφος 1 του Συντάγματος και υποστήριξαν ότι η Κυβέρνηση για την επέκταση του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης, χρησιμοποίησε την μισή διατύπωση της εν λόγω συνταγματικής διάταξης.
Ειδικότερα επισήμαναν ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του Συντάγματος (ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας - προσωπική ελευθερία), αναφέρει ότι «καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη».
Όμως, όπως υποστήριξαν, για την επέκταση του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης, η διοίκηση επικαλέστηκε μεν το εν λόγω συνταγματικό άρθρο, αλλά δεν έλαβε υπόψή της το δεύτερο σκέλος της ίδιας παραγράφου, που θέτει την προϋπόθεση ότι είναι ελεύθερη, «εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη».
Οι δικηγόροι των προσφευγόντων ανέφεραν ακόμη ότι η επέκταση του συμφώνου είναι αντίθετη και στις διατάξεις του Αστικού Κώδικα που αναφέρονται στο οικογενειακό δίκαιο και τα χρηστά ήθη.
Οι συνήγοροι του Δημοσίου τάχθηκαν υπέρ της συνταγματικότητας της επίμαχης επέκτασης του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια, ενώ επικαλέστηκαν ότι έχει γίνει καθολικά αποδεκτό από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης, οι δικηγόροι του Δημοσίου ανέφεραν ότι η έννοια των χρηστών ηθών είναι αόριστη, είτε αυτή καταγράφεται στο Σύνταγμα, είτε στον Αστικό Κώδικα.
Το ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει τις αποφάσεις του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ  -left.gr, 02.11.2017

Ἀνακοίνωσις περὶ τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στὰ σχολεῖα

Ἀριθμός Πρωτ. 2642
ΑΘΗΝΑΙ 10/23-10-2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΠρὸςἍπαν τὸ Πλήρωμα τῆς καθ᾽ ἡμᾶς Ἐκκλησίας

Ἀγαπητὰ τέκνα τῆς Γνησίας τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας,
Κατὰ τὴν ἔναρξη τοῦ τρέχοντος σχολικοῦ ἔτους, οἱ μαθηταὶ παρέλαβαν ἀπὸ τὰ Σχολεῖα τους, γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀντὶ βιβλίων, κάποια ἔντυπα τιτλοφορούμενα «φάκελοι μαθήματος». Οἱ «φάκελοι» διαθέτουν τὰ κάτωθι χαρακτηριστικά:
α) Δὲν ὑπάρχει συνοχή, ἀλλά πρόκειται γιὰ συρραφὴ διαφόρων κειμένων καὶ εἰκόνων, μὲ κύρια πηγὴ τὸ διαδίκτυο. Οὐσιαστικῶς εἶναι «πλίνθοι καὶ κέραμοι ἀτάκτως ἐριμμένοι».
β) Ὁ κάθε τέτοιος «φάκελος» εἶναι διανθισμένος μὲ ἐλάχιστες Ὀρθόδοξες Εἰκόνες, ἀλλὰ πολλὲς ζωγραφικὲς παραστάσεις δυτικῆς τεχνοτροπίας, πολλὰ σκίτσα καὶ κακότεχνες παραστάσεις μοντέρνας «τέχνης», ὅπως ἡ «ἐπιστροφή τοῦ ἀσώτου», ὅπου παρουσιάζονται δύο περίεργα ἀνθρωπόμορφα ὄντα νὰ ἐναγκαλίζονται, ζωγραφικοὶ πίνακες ὅπου ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Ἁγία Φωτεινὴ ἡ Σαμαρείτιδα εἰκονίζονται ὡς ἀνήκοντες σὲ κάποια μαύρη φυλὴ τῆς Ἀφρικῆς, ἡ Παναγία μας ὡς Γιαπωνέζα, ἤ ἀλλοῦ πάλι ἡ Παναγία καὶ ὁ Χριστός ὡς Ἐρυθρόδερμοι Ἰνδιάνοι. Τί ἄλλο παρὰ σύγχυση στὶς ψυχές τῶν παιδιῶν μπορεῖ νὰ προξενήσει μία τέτοια ποικιλία; Ὁ Χριστός, ἡ Παναγία Μητέρα Του καὶ οἱ Ἅγιοί μας ὑπῆρξαν ὡς ἱστορικὰ πρόσωπα σὲ συγκεκριμένους τόπους καὶ χρόνους καὶ ἀνῆκαν σὲ συγκεριμένες φυλές. Δὲν μποροῦμε νὰ τοὺς εἰκονίζουμε ὅπως ἐμεῖς θέλουμε. Διότι κλονίζεται ἔτσι ἡ ἱστορικότητά τους καὶ δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωση, ὅτι δὲν πρόκειται γιὰ πρόσωπα, τὰ ὁποῖα ὑπῆρξαν στὴν ἱστορικὴ πραγματικότητα, ἀλλὰ γιὰ μυθολογικὲς προσωπικότητες.
Ἂν οἱ συναθροίσαντες στοὺς «φακέλους» αὐτὲς τὶς ζωγραφικὲς παραστάσεις ἤθελαν νὰ τονίσουν τὴν Καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἀπευθύνεται σὲ ὅλους τοὺς λαοὺς καὶ τὶς φυλές τῆς γῆς, θὰ μποροῦσαν νὰ παραθέσουν Εἰκόνες Ἁγίων διαφόρων ἐθνικοτήτων, ὅπως τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Πέρσου, τοῦ Ἁγίου Μωϋσέως τοῦ Αἰθίοπος, τοῦ Ἁγίου Πέτρου τοῦ Ἀλεουτίου (ὁ ὁποῖος μαρτύρησε ἀπὸ τὰ χέρια τῶν Ἰησουϊτῶν) κ.ἄ..
Σὲ ὅλα τὰ ἔντυπα ὅλων τῶν βαθμίδων ἔχουν διασπαρεῖ εἰκόνες καὶ ζωγραφικὲς παραστάσεις τοῦ Μωάμεθ, τοῦ Βούδδα, δῆθεν ἁγίων ποὺ ὅμως δὲν ἀνήκουν στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, καὶ φυσικὰ δὲν παραλείπονται φωτογραφίες ἀπὸ συμπροσευχὲς «ὀρθοδόξων» μὲ αἱρετικοὺς καὶ ἀλλοθρήσκους. Αὐτὸ ἐπιτείνει τὴν σύγχυση τῶν παιδιῶν, στὰ μάτια τῶν ὁποίων ἐξισώνεται ἡ Ὀρθοδοξία μὲ ὅλες τὶς αἱρέσεις καὶ τὶς πλάνες.
γ) Τὰ κείμενα, τὰ ὁποῖα συμπεριέλαβαν οἱ συρραφεῖς (καὶ ὄχι συγγραφεῖς) τῶν ἐντύπων αὐτῶν, εἶναι ἀκόμη πιὸ ἀπαράδεκτα. Σελίδες ὁλόκληρες μὲ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸ Κοράνι, προσευχὲς αἱρετικῶν «ἁγίων» (ὅπως τοῦ Φραγκίσκου τῆς Ἀσίζης) καὶ ἀναφορὲς γιὰ τὴν μωαμεθανικὴ θρησκεία, τὸν Ἰουδαϊσμὸ καὶ τὶς αἱρετικὲς παραφυάδες, ὑπάρχουν σὲ ὅλα τὰ ἔντυπα ὅλων τῶν βαθμίδων! Κάθε θέμα παρουσιάζεται μὲ τὶς ἀντίστοιχες γνῶμες καὶ τῶν ἄλλων θρησκειῶν καὶ αὐτὸ ὄχι στὰ πλαίσια μιᾶς ἐγκυκλοπαιδικῆς πληροφορήσεως περὶ τοῦ τὶ πρεσβεύει ἡ κάθε θρησκεία, σὲ κάποια μαθήματα στὶς ἀνώτερες βαδμίδες, ἀλλὰ οἱ ἀναφορὲς αὐτὲς εἶναι διάχυτες σὲ ὅλες τὶς σελίδες τῶν ἐντύπων ὅλων τῶν σχολικῶν τάξεων. Αὐτά, σὲ συνδυασμὸ μὲ ἐπιχειρήματα καὶ θέσεις τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ ὁποία ἀπροκάλυπτα πλέον προπαγανδίζεται, καθιστοῦν τοὺς «φακέλους» τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν ἐντελῶς ἀκατάλληλους γιὰ τὰ παιδιὰ τῶν Ὀρθοδόξων.
Ἐπληροφορήθημεν, ὅτι ἤδη κάποιοι εὐσεβεῖς Ὀρθόδοξοι γονεῖς, οἱ ὁποῖοι ἐζήτησαν τὴν ἀπαλλαγὴ τῶν παιδιῶν τους ἀπὸ τὸ ἀντορθόδοξο (ὅπως ἔχει ἐξελιχθεῖ πλέον) μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἔλαβαν τὴν ἀπάντηση, ὅτι ὅσοι δηλώνουν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ δὲν δικαιοῦνται τέτοιας ἀπαλλαγῆς. Ἐτέθη, λοιπόν, τὸ δίλημμα, εἴτε νὰ ἐπιμείνουν γιὰ τὴν ἀπαλλαγή καὶ τῶν Ὀρθοδόξων, εἴτε νὰ ἀναζητήσουν ἄλλους τρόπους ἀντιδράσεως.
Ἐνώπιον τοῦ κινδύνου εἴτε νὰ χαρακτηρισθοῦν οἱ Γνήσιοι Ὀρθόδοξοι ὡς μὴ Ὀρθόδοξοι (πρὸς χαρὰν τῶν Οἰκουμενιστῶν), εἴτε νὰ γίνει τὸ μάθημα ἐντελῶς προαιρετικὸ μὲ τὴν ὑποκίνηση τῶν Ὀρθοδόξων, (πρᾶγμα τὸ ὁποῖο δὲν ἀποκλείεται νὰ εἶναι καὶ ὁ ἀπώτερος στόχος τῶν ἐθνομηδενιστῶν, οἱ ὁποῖοι ἀλλοιώνουν μὲ τόσο ἐπαίσχυντο τρόπο τὴν Παιδεία μας), ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας προέκρινε τὴν υἱοθέτηση ἐκ μέρους τῶν πιστῶν μας τοῦ μέτρου ἀντιδράσεως, τὸ ὁποῖο προτείνει ἡ «Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων», καὶ ἀντί δηλώσεων γιὰ τὴν ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὸ μάθημα, νὰ ἐπιστρέφουν ὡς ἀπαράδεκτους τοὺς «φακέλους μαθήματος», συμπληρώνοντας τὸ συνημμένο στὴν παροῦσα Ἀνακοίνωση ἔντυπο διαμαρτυρίας. Πρὸς τὸ παρόν, θὰ ἐπιμείνουμε νὰ ἀποσυρθοῦν αὐτὰ τὰ κακόδοξα ἔντυπα ἀπὸ τὰ Σχολεῖα καὶ θὰ ἀναζητηθοῦν ἐπισταμένα νομικοὶ τρόποι ἀντιδράσεως γιὰ τὸ θέμα τῆς ἀπαλλαγῆς.
Ἐπιπροσθέτως, ἡ Ἐκκλησία μας θὰ ἐντείνει τὴν προσπάθεια γιὰ τὴν εὐρύτερη καὶ καλύτερη λειτουργία τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων στὶς Ἐνορίες της, τὰ ὁποῖα ἐκ τῶν πραγμάτων ἀναλαμβάνουν νὰ γίνουν τὰ σύγχρονα «Κρυφὰ Σχολειά» τῆς Πατρίδος μας. Πρὸς τοῦτο, ἀπαιτεῖται συντονισμένη προσπάθεια τῶν πιστῶν μὲ τοὺς Ἐφημερίους καὶ Ἐπιτρόπους κάθε Ἐνορίας, σὲ συνεργασία μὲ τοὺς κατὰ τόπον Ἀρχιερεῖς.


Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
† Ὁ Δημητριάδος Φώτιος
Ἡ δήλωσις εἶναι ΕΔΩ