Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας, Δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε νεκροθάφτες του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 30ῇ Ὀκτωβρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, ἔκανε τὶς ἀκόλουθες Δηλώσεις :
«Ὅταν στὶς ἀρχὲς τοῦ 1991 γκρεμίστηκαν τὰ ἠλεκτροφόρα συρματοπλέγματα στὴν Ἀλβανία, καὶ ἄρχισε δειλὰ - δειλὰ νὰ φυσάῃ ἄνεμος ἐλευθερίας, ὕστερα ἀπὸ τὴν ὀλέθρια λαίλαπα τοῦ κομμουνισμοῦ, ὁ κόσμος ἀνάσανε μὲ ἀνακούφιση.
Ὅλοι πίστευαν, ὅτι τὸ τελευταῖο ἔγκλημα τῶν Ἀλβανῶν, ἡ δολοφονία τῶν 4 Ἑλλήνων παλληκαριῶν στὸ Ἀλύκο στὶς 12 Δεκεμβρίου 1990 θὰ ἀποτελοῦσε πλέον παρελθόν, μαζὶ μὲ τὴν κομμουνιστικὴ δικτατορία τῶν Χότζα – Ἀλία.
Ὅμως, γρήγορα ἡ αἰσιοδοξία παραχώρησε τὴν θέση της στὴν νέα ἀλβανικὴ τρομοκρατία καὶ τὸ ἔγκλημα, σὲ βάρος τῶν Ἑλλήνων τῆς Βορείου Ἠπείρου. Ἔτσι, τὸν Αὔγουστο τοῦ 2010 δολοφονεῖται ἕνα παλληκάρι ἀπὸ τὴν Χειμάρρα, ὁ Ἀριστοτέλης Γκούμας. Τὸ “ἔγκλημά” του; Μιλοῦσε Ἑλληνικά! Καὶ τώρα, στὶς 28 Ὀκτωβρίου 2018, ἔρχεται ἡ δολοφονία τοῦ λεβέντη Κωνσταντίνου Κατσίφα, ἀπὸ τὸ Βουλιαράτι τοῦ Ἀργυροκάστρου, ἐπειδὴ ὕψωσε τὴν Ἑλληνικὴ Σημαία – μεγάλων διαστάσεων – στὸ στρατιωτικὸ κοιμητήριο τοῦ χωριοῦ του, ὅπου εἶναι θαμένοι ἑκατὸ περίπου ἥρωες τοῦ Ἔπους τοῦ 1940. Τὸ γενναῖο Ἑλληνόπουλο, προτοῦ ἐκτελεστῆ, φώναξε – ὅπως μετέδωσαν τὰ ἀλβανικὰ μέσα ἐνημερώσεως - “Ζήτω ἡ Ἑλλάς – Ζήτω ὁ Ἑλληνισμός”. Κι’ ὕστερα, ἀφοῦ σύρθηκε βάναυσα 60 -70 μέτρα πάνω στὸ χῶμα καὶ στὶς πέτρες, τοῦ δόθηκε ἡ χαριστικὴ βολή. Αὐτὸ τὸ διεπίστωσε καὶ τὸ ἔχει καταγγείλει γιατρός, μέλος τοῦ Πανελληνίου Συλλόγου Βορειοηπειρωτικοῦ Ἀγώνα, ὁ ὁποῖος μαζὶ μὲ ἄλλους νέους τῆς ΣΦΕΒΑ εἶχαν ἐπισκεφθῆ τὴν περιοχή, γιὰ νὰ γιορτάσουν, μαζὶ μὲ τοὺς Βορειοηπειρῶτες τὴν ἐθνικὴ ἑορτὴ τῆς 28ης Ὀκτωβρίου 1940.
Τώρα, οἱ Ἀλβανοὶ θὰ προβάλλουν συνεχῶς χίλιες δυὸ δικαιολογίες, γιὰ νὰ καλύψουν τὸ ἔγκλημά τους. Ὅμως, ὅ,τι κι’ ἄν κάνουν δὲν μποροῦν νὰ κρύψουν τὸ μῖσος τους γιὰ τὸν Βορειοηπειρωτικὸ Ἑλληνισμό, τὸν ὁποῖον ἐπιδιώκουν νὰ τὸν σβήσουν ἀπὸ τὶς πατρογονικές τους ἑστίες.
Καλοῦμε τὴν Ἑλληνικὴ Πολιτεία καὶ τὶς ἁρμόδιες Ἀρχὲς νὰ ἐπιμείνουν στὴν διαλεύκανση τοῦ στυγεροῦ ἐγκλήματος. Προκειμένου δὲ νὰ σταματήσῃ ὁ κατατρεγμὸς τῶν Βορειοηπειρωτῶν ἀπὸ τοὺς ἀδίστακτους Ἀλβανούς, ἀπευθυνόμαστε σὲ ὅλους τοὺς Ἕλληνες καὶ τοὺς καλοῦμε νὰ συνειδητοποιήσουν, ὅτι ἡ μοναδικὴ λύση γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀπὸ τὴν βάρβαρη γειτονικὴ χώρα εἶναι μία :
Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Αὐτὸ ἐτόνιζε ὁ μεγάλος καὶ ἅγιος Προκάτοχός μου, ἀείμνηστος Μητροπολίτης ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ, αὐτὸ τονίζω καὶ ἐγὼ ὁ ταπεινὸς διάδοχός του. Ἄς τὸ ἀκούσουν ὅλοι. Ἄν, ὅ μὴ γένοιτο, δὲν γίνῃ αὐτό, “οὐκ ἔσται παῦλα τῶν δεινῶν”. Πάντως, ἐμεῖς δὲν ἔχουμε σκοπό, μὲ κανένα τρόπο, νὰ γίνουμε νεκροθάφτες τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ. Τελεία καὶ παῦλα”.
(Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως).


π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Φανάρι καί Μόσχα. Ἀντίπαλοι στίς διεκδικήσεις. Συνοδοιπόροι στόν Οἰκουμενισμό


Ἐν Πειραιεῖ 30-10-2018

ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑ.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΕΣ. ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ.


Ὁ οἰκουμενικός πατήρ, καθηγητής τῆς Δογματικῆς, καί σύγχρονος ἅγιος τῆς ἁγιοσαββιτικῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά καί τῆς καθόλου Ἐκκλησίας, ὅσιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς, ἐκφράζοντας τήν βαθειά του αἴσθηση καί τήν πλήρη ὀδύνης ἐπίγνωση γιά τήν (τότε) μέλλουσα νά συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδο, ὑπεγράμμισε τό 1971 : «Καί, εἰς τό τέλος τέλος, τί δύναται νά περιμένῃ κανείς ἀπό μίαν τοιαύτην Οἰκουμενικήν Σύνοδον; Ἕν, καί μόνον ἕν : σχίσματα καί αἱρέσεις καί διαφόρους ἄλλας συμφοράς»[1]

Ἡ προφητεία αὐτή τοῦ ὁσίου Ἰουστίνου ἐπαληθεύθηκε δύο φορές ἕως τώρα. Ἡ πρώτη ἐπαλήθευση ἦλθε στά τέλη Ἰουνίου τοῦ 2016, ὅταν συνεκλήθη ἡ ληστρική, αἱρετική, οὐνιτική, οἰκουμενιστική ψευδοσύνοδος τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης, ἡ ὁποία ἀνεγνώρισε τίς αἱρέσεις τοῦ Παπισμοῦ, τοῦ Προτεσταντισμοῦ καί τοῦ Μονοφυσιτισμοῦ ὡς Ἐκκλησίες, ἐξετίμησε θετικά τό «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν», δηλ. αἱρέσεων, καί τούς οἰκουμενιστικούς διαλόγους, καί εἰσήγαγε τήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ μέσα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
1. Σχέση ψευδοσυνόδου Κρήτης καί Οὐκρανικοῦ ζητήματος 
Εἶναι γνωστό ὅτι ἀπό τήν ψευδοσύνοδο ἀπουσίαζε, ἐκτός τῶν Πατριαρχείων Ἀντιοχείας, Βουλγαρίας καί Γεωργίας, καί τό Πατριαρχεῖο Μόσχας καί μαζί μ’αὐτή ἡ Κανονική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ὑπό τόν Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας κ. Ὀνούφριο. Μάλιστα, τό Πατριαρχεῖο Μόσχας, μέ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας του τόν Δεκέμβριο τοῦ 2017 τονίζει σχετικά μέ τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης : «Ἡ ἐν λόγῳ Σύνοδος δέν δύναται νά θεωρεῖται Πανορθόδοξη οὔτε καί οἱ ἀποφάσεις της ὡς δεσμευτικές γιά ὅλο τό Ὀρθόδοξο πλήρωμα, ἐπειδή ἡ μή ἐξασφάλιση τῆς σύμφωνης γνώμης ὁρισμένων κατά τόπους Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν γιά τή σύγκλησή της στίς προκαθορισμένες ἡμερομηνίες παραβίασε τήν ἀρχή τῆς ὁμοφωνίας. Ταυτόχρονα πρέπει νά δεχθοῦμε ὅτι ἡ Σύνοδος στήν Κρήτη ἀποτελεῖ σημαντικό σταθμό στήν ἱστορία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας»[2].
Ἀντιθέτως, ὁ σχισματικός ψευδοπατριάρχης Κιέβου Φιλάρετος στήριξε τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. «Ἀποδεχόμαστε τά ἔγγραφα, πού ἐγκρίθηκαν στήν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο», ἀνέφερε σέ μήνυμά του γιά τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. Ὁ ψευδοπατριάρχης Κιέβου, πού δέν ἀναγνωρίζεται ἀπό καμία ἄλλη ἐπίσημη Ἐκκλησία, καταφέρθηκε ἐναντίον τῆς Μόσχας καί ὕμνησε τόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο. Ὁ κ. Φιλάρετος σημείωσε πώς «ἡ Σύνοδος ἔχει δημιουργήσει ἕναν μηχανισμό γιά συνοδικές ἀποφάσεις μέσα, ὄχι μόνο ἀπό μία τοπική ἐκκλησία ἤ ὁμάδα τοπικῶν ἐκκλησιῶν, ὅπως ἔχει συμβεῖ κατά τους τελευταίους αἰῶνες, ἀλλά μέσα σέ Πανορθόδοξο ἐπίπεδο». Μίλησε γιά τήν «ἰδιαίτερη διακονία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη ὡς πρῶτος μεταξύ ἴσων πρωτεύοντα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί προέδρου τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου». Γιά τή δική του ἀπουσία σχολίασε : «Τό Πατριαρχεῖο Κιέβου εἶναι εὐαίσθητο στό γεγονός ὅτι δέν κλήθηκε νά συμμετάσχει ἤ νά στείλει ἀντιπροσώπους στή Σύνοδο, διότι τό ζήτημα τῆς ἀναγνώρισης τοῦ αὐτοκεφάλου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας ἀπό ἄλλες Τοπικές Ἐκκλησίες πρέπει ἀκόμη νά ἀντιμετωπιστεῖ. Ὡστόσο, τό Πατριαρχεῖο Κιέβου, μέ τήν ἐμπιστοσύνη καί τήν ἀγάπη γιά τήν Μητέρα Ἐκκλησία μας τῆς Κωνσταντινούπολης καί μέ κοινό νοῦ μέ τίς Τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, θεωρεῖ ὅτι τά θέματα, πού συμφωνήθηκαν ἀπό τή Σύνοδο εἶναι ἐπαρκῶς ἀποδεδειγμένα γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἡ θέση καί ἡ ἀπάντηση τοῦ Πατριαρχείου Κιέβου πρός τήν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο καί σχετικά μέ τίς ἀποφάσεις της θά πιστοποιηθεῖ ἐπίσημα στήν ἑπόμενη συνεδρίαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τοῦ UOC-KP, ἀλλά μποροῦμε νά βεβαιώσουμε σήμερα ὅτι ἡ στάση μας ἀπέναντί ​​τους εἶναι θετική καί ὅτι ἀποδεχόμαστε τά ἔγγραφα, πού ἐγκρίθηκαν»[3].
Τό γεγονός τῆς ἀπουσίας τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας ἀπό τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος τό ἔφερε βαρέως μέσα του καί ζητοῦσε εὐκαιρία νά τούς τό ἀνταποδώσει, νά τούς ἐδικηθεῖ. Καί νά τώρα ὁ Πατριαρχης Βαρθολομαῖος μέ τήν στήριξη τῆς Ἀμερικῆς βεβαίως, ἡ ὁποία εἶχε τόν ἔλεγχο καί τῆς ψευδοσυνόδου, ὑφαρπάζει μέ τό ἔτσι θέλω τήν Οὐκρανία ἀπό τό Πατριαρχεῖο Μόσχας, μέ τόν πλέον ἀντικανονικό τρόπο, προκαλώντας νέο σχίσμα στούς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας. Ἔτσι ἔχουμε τήν δεύτερη ἐπαλήθευση τῆς προφητείας τοῦ ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, ὅτι δηλαδή ἡ ψευδοσύνοδος δημιουργεῖ, ἐκτός ἀπό αἱρέσεις, σχίσματα καί ἄλλες συμφορές.  
Ἄς προσέξουμε ἐδῶ τήν τακτική τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Ἐπιβραβεύει ὅσους εἶναι ὑπέρ αὐτοῦ καί ὑπέρ τῆς ψευδοσυνόδου, ἐνῶ τιμωρεῖ ὅσους εἶναι ἐναντίον του καί κατά τῆς ψευδοσυνόδου. Ἐπιβραβεύει τούς σχισματικούς Φιλάρετο καί Μακάριο καί τόν οὐνίτη Ποροσένκο, ἐνῶ τιμωρεῖ τήν Μόσχα μέ τήν ὑφαρπαγή τῆς Οὐκρανίας.
Στή συγκεκριμένη περίπτωση, μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος προχωρᾶ ἐκκλησιολογικά ἕνα βήμα πιό πέρα ἀπό τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. Ἐνῶ μέχρι τώρα ἀνεγνώριζε ὡς Ἐκκλησίες μόνο τίς αἱρέσεις καί τούς αἱρετικούς, τώρα μέ τήν εὐκαιρία τοῦ Οὐκρανικοῦ ἀναγνωρίζει ὡς Ἐκκλησίες καί τά σχίσματα καί τούς σχισματικούς. Γιά τόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο οἱ αἱρέσεις καί τά σχίσματα, οἱ αἱρετικοί καί οἱ σχισματικοί εἶναι πλέον Ἐκκλησίες. Ὅλοι εἶναι Ἐκκλησίες. Δέν ὑπάρχουν αἱρέσεις καί σχίσματα, κατά τόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο. Αὐτό φάνηκε ἀπό τήν ἀποκατάσταση τῶν μέν Φιλαρέτου καί Μακαρίου στόν ἀρχιερατικό βαθμό, τῶν δέ πιστῶν τους σέ ἐκκλησιαστική κοινωνία.
Ἄς προσέξουμε ἐπίσης καί τόν τρόπο, μέ τόν ὁποῖο ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος κινεῖται σ’αὐτή τήν περίπτωση. Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ὁ ὁποῖος θεωρεῖται δεινός ὑπέρμαχος τοῦ διαλόγου καί ὅπου καί ἄν σταθεῖ κηρύττει τόν διάλογο ὡς τή μόνη καί ἀναγκαία λύση τῶν προβλημάτων, αὐτός ὁ ὁποῖος ἔχει ἐπικληθεῖ ὡς «Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὁ Διάλογος», αὐτός, λοιπόν, στή συγκεκριμένη περίπτωση δέν διαλέγεται καθόλου οὔτε μέ τούς κανονικούς ἀδελφούς του στήν Μόσχα καί τήν Οὐκρανία, οὔτε μέ τούς ὑπολοίπους Προκαθημένους τῶν Τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ἀλλά ἁπλῶς τούς ἀνακοινώνει τήν ἀπό τόν Ἀπρίλιο τοῦ 2018 ἤδη εἰλημμένη μονομερῶς ἀπόφαση τῆς ἀποδόσεως Αὐτοκεφαλίας στούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας μέ ἀπόλυτο καί αὐταρχικό τρόπο, μέ τό «ἀποφασίζομεν καί διατάσσομεν», μέ τήν ὑποστήριξη βεβαίως τῆς Ἀμερικῆς[4]. Καί, γιά νά ἀποδείξει ὅτι αὐτός ὁ ἴδιος εἶναι πού κατέχει τά πρωτεῖα ἐξουσίας στην Ὀρθοδοξία, ὅτι αὐτός εἶναι ὁ πρῶτος ἄνευ ἴσων, ὁ πρῶτος τῆς Ὀρθοδοξίας, ὁ Πάπας τῆς Ἀνατολῆς, κατ’ἀπομίμησιν τοῦ Πάπα τῆς Ρώμης, καί ὅτι ἔχει δικαιοδοσιακά δικαιώματα στήν Οὐκρανία, βάζει τά ἐξαπτέρυγά του νά τόν ἐπευφημοῦν ὡς πρῶτο καί κεφαλή τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί ὡς ἀκρογωνιαῖο λίθο τοῦ Ὀρθοδόξου οἰκοδομήματος[5].
Ἔχουν γραφεῖ πολλά ἀξιόλογα κριτικά κείμενα γιά τίς ἀντικανονικές ἐνέργειες τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου στό Οὐκρανικό ζήτημα. Δύο, ὅμως, ξεχωρίζουν. Τοῦ Σεβ. Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ καί τοῦ ὁμοτίμου καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ., Αἰδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση. Ὁ μέν Σεβ. Μητρ. Πειραιῶς μέ κείμενό του[6] κονιορτοποεῖ τους ἰσχυρισμούς τοῦ πατριαρχικοῦ ἀνακοινωθέντος τῆς 11ης-10-2018[7], ὁ δέ π. Θεόδωρος ἀποδεικνύει ἐμπεριστατωμένα ὅτι ἡ Οὐκρανία ἀποτελεῖ κανονικό ἔδαφος τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας[8] καί ὄχι τοῦ Φαναρίου.
2. Ὑπερόριες ἐπεμβάσεις καί πρόκληση σχίσματος
Ἡ Οὐκρανία ἀναμφισβήτητα ἀποτελεῖ κανονικό ἔδαφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας. Γι’αὐτό ἡ ἀπόδοση Αὐτοκεφαλίας ἀπό τό Φανάρι στούς σχισματικούς τοῦ λεγομένου «Πατριαρχείου τοῦ Κιέβου» ὑπό τόν καθηρημένο, ἀφορισμένο καί ἀναθεματισμένο Φιλάρετο καί τῆς λεγομένης «Οὐκρανικῆς Αὐτοκέφαλης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας» ὑπό τόν Μακάριο, ἀποτελεῖ τό βαρύ κανονικό παράπτωμα τῆς εἰσπηδήσεως σέ ξένη ἐκκλησιαστική δικαιοδοσία[9]. Ὑπάρχει μάλιστα τόση ἀποφασιστικότητα γιά τήν ἀπόδοση Αὐτοκεφαλίας στούς ἀμερικανόφιλους καί φιλοπαπικούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας καί στόν δυτικόφιλο οὐνίτη πρόεδρο τῆς Οὐκρανίας Ποροσένκο, ὥστε δέν ὑπολογίζεται ἀκόμη καί ὁ κίνδυνος ἑνός νέου σχίσματος στήν Ὀρθοδοξία. Οἱ τοῦ Φαναρίου εἶναι διατεθειμένοι νά προκαλέσουν καί νέο τραῦμα, νέο σχίσμα, μετά ἀπό αὐτό πού προκάλεσαν τό 2016 μέ τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. 
3. Συνοδοιπόροι, συνόμιλοι καί αἰχμάλωτοι στόν Οἰκουμενισμό Φανάρι καί Μόσχα
Φανάρι καί Μόσχα, παρά τίς ὑφιστάμενες διαφορές τους σέ θέματα δικαιοδοσίας καί ἐξουσίας, δέν διαφέρουν οὐσιαστικῶς ὡς πρός τήν στάση τους ἀπέναντι τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο βρίσκεται ἐδῶ καί παραπάνω ἀπό ἕνα αἰώνα, σέ νέα αἰχμαλωσία, μετά ἀπό ἐκείνη τῆς Τουρκοκρατίας, στήν αἰχμαλωσία τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ἀποτυγχάνει καί συρρικνοῦται, γιατί τοῦ ἔλειψε ἡ δυναμική τῆς φυλακῆς καί προστασίας τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως. Ἡ ἐπαναπόκτηση αὐτοῦ τοῦ ρόλου θά τοῦ ἐπαναπροσφέρει δυναμισμό, ἀφοσιωμένα καί ἱκανά στελέχη μέ πνεῦμα καί διάθεση ὁμολογίας καί θυσίας μέχρι θανάτου, ὑπεράνω ὅμως ὅλων θά τοῦ προσφέρει τήν δύναμη, τήν εὐλογία, τήν μεσιτεία, τήν συναντίληψη τῶν ὁμολογητῶν τῆς πίστεως, τῶν μαρτύρων καί τῶν νεομαρτύρων, τήν συμμαχία τοῦ Θεοῦ.
Οἱ Μοσχοβῖτες τελευταῖα ἐπιθυμοῦν νά γίνουν «βασιλικώτεροι τοῦ βασιλέως», οἰκουμενιστικώτεροι τῶν οἰκουμενιστῶν Φαναριωτῶν. Ἡ Μόσχα τελευταῖα ἀναπτύσσει ἐσχάτως ἀρκετές οἰκουμενιστικές πρωτοβουλίες, ἀγνοῶντας τό Φανάρι. Ἀρκεῖ νά θυμηθεῖ κανείς τήν ὑπογραφή τοῦ κοινοῦ Κειμένου τῆς Ἀβάνας ἀπό τόν αἱρεσιάρχη Πάπα Φραγκῖσκο καί τόν οἰκουμενιστή Πατριάρχη Ρωσίας κ. Κύριλλο τόν Φεβρουάριο τοῦ 2016[10], μόλις τεσσερεις μῆνες πρίν τήν σύγκληση τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης. Ἐπίσης, ἄν διαβάσει κανείς τό ἐπίσημο κείμενο μέ τίτλο «Οἱ βασικές ἀρχές ἀντιμετώπισης τῶν ἑτερoδόξων ἀπό τή Ρωσική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία»[11], πού εἶναι ἀναρτημένο στόν ἐπίσημο διαδικτυακό ἱστότοπο τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, στό Τμῆμα Ἐξωτερικῶν Ἐκκλησιαστικῶν Σχέσεων, ὅπου εἶναι ὑπεύθυνος ὁ οἰκουμενιστής Σεβ. Μητρ. Βολοκολάμσκ κ. Ἰλαρίων, θά διαπιστώσει ὅτι αὐτό εἶναι γεμᾶτο ἀπό τίς αἱρετικές θεωρίες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅτι εἶναι ὅμοιο κατά πάντα μέ τό κείμενο τῆς ψευδοσυνόδου «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρός τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», καί ὅτι οὐσιαστικά ἀποτελεῖ μία ἄλλη ρωσική - θά λέγαμε - ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. Σέ τί, λοιπόν, ὠφέλησε τήν Μόσχα ἡ ἀπουσία της ἀπό τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, ἀφοῦ κι αὐτή τά ἴδια καί ἀπαράλλακτα πιστεύει περί Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως καί τό Φανάρι; Ὁ Οἰκουμενισμός καί φιλοπαπισμός τῆς Μόσχας καταδεικνύεται καί ἀπό τίς συχνότατες καί ἀλεπάλληλες ἐπισκέψεις τοῦ οἰκουμενιστοῦ Σεβ. Μητρ. Βολοκολάμσκ κ. Ἰλαρίωνος στό Βατικανό πρός συνάντηση τοῦ αἱρεσιάρχου Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου. Ἡ πρόσφατη μάλιστα ἐπίσκεψη τοῦ προαναφερομένου Ἱεράρχου στόν Ποντίφηκα, γιά νά τόν ἐνημερώσει περί τῶν ἀποφάσεων τῆς Ρωσικῆς Ἱεραρχίας γιά τό Οὐκρανικό καί τόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο[12], καταδεικνύει τοῦ λόγου τό ἀληθές.    
Ἴσως αὐτά καί ἄλλα, ἐκτός τῶν δικαιοδοσιῶν καί τῶν πρωτείων, νά ἐνισχύουν τήν διαμάχη, τήν ἀντιπαλότητα καί τόν ἀνταγωνισμό ὡς εἰσπήδηση σέ χώρους, ὅπου ἄλλοι ἔχουν τά πρωτοτόκια, τίς περγαμηνές καί τά πνευματικά δικαιώματα. Καί ἐπειδή ἡ υἱοθέτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀποτελεῖ φοβερή καί τραγική ἀπομείωση καί προδοσία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καί ἐπιφέρει ἀναποδράστως τήν ἐγκατάλειψη τοῦ Θεοῦ, τήν Θεοεγκατάληψη, τήν ἄρση τῆς Χάριτός Του, ἄς προσέξουμε πῶς ὁ Θεός ἐπιτρέπει κατά παραχώρησιν νά ἐκδηλώνεται ἡ παιδαγωγική τιμωρία Του σέ Φανάρι καί Μόσχα, μέ σκοπό πάντα τήν μετάνοια καί τήν ἀποτίναξη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ἀπό τήν μία, ἐξαιτίας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ τοῦ Φαναρίου ἐπιτρέπει στόν Μόσχας Κύριλλο καί τήν περί αὐτόν Σύνοδο νά προβεῖ σέ διακοπή μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου καί νά ἀμφισβητεῖ τόν ἡγετικό του ρόλο στήν Ὀρθοδοξία[13]. Ἀπό τήν ἄλλη, ἐξαιτίας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ τῆς Μόσχας ἐπιτρέπει στόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο καί τήν περί αὐτόν Σύνοδο νά προβεῖ στήν ἀπόδοση Αὐτοκεφαλίας στούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, πρᾶγμα πού θά ἔχει ὡς αποτέλεσμα τήν ἀπόσπασή της ἀπό τήν Μόσχα.   
4. Προτιμότερη ἡ διακοπή μνημονεύσεως μέ βάση τόν 15ο Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Συνόδου
Θά πρέπει, ἐπίσης, νά ἐπισημανθεῖ καί νά ὑπογραμμισθεῖ δεόντως ὅτι ἡ διακοπή μνημονεύσεως τοῦ ὀνόματος τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ἀπό τόν Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο θα ἦταν προτιμώτερο νά γίνει μέ βάση τόν 15ο Ἱερό Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Σύνοδου ἐπί Μ. Φωτίου[14]. Βεβαίως δέν ἀπουσιάζει καί τώρα ἡ κανονική βάση καί θεμελίωση, ἀφοῦ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος κοινωνεῖ μέ καταδικασμένους, καθηρημένους καί ἀναθεματισμένους κληρικούς, τῶν ὁποίων ἡ κατάσταση δέν ἔχει ἀλλάξει, διότι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, πού τούς τιμώρησε, ἐξακολουθεῖ νά τούς θεωρεῖ ὡς σχισματικούς, καί μαζί με αὐτήν σύμπασα ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Στίς περιπτώσεις αὐτές ἰσχύει ὁ Κανών Β΄ τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Τοπικῆς Συνόδου[15], ἀναγνωρισμένης ἀπό Οἰκουμενικές, ὅτι «ὁ κοινωνών ἀκοινωνήτῳ ἀκοινώνητος ἔσται» καί ἄλλοι συμφωνοῦντες Κανόνες.
Τό Ὀρθόδοξο πάντως πλήρωμα ἐπιθυμεῖ διακαῶς νά τεθεῖ ὡς βάση διακοπῆς τῆς κοινωνίας καί κατ’ἀκολουθίαν καί τῆς μνημονεύσεως, ἡ μομφή ἐπί αἱρέσει, νά κατηγορηθεῖ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὡς αἱρετικός καί οἰκουμενιστής. Τό ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος αἱρετίζει καί οἰκουμενίζει εἶναι πάρα πολύ εὔκολο νά ἀποδειχθεῖ. Ἔχουν γραφεῖ πάρα πολλά σημαντικά κείμενα, πού ἀποδεικνύουν τήν αἵρεση καί τόν οἰκουμενισμό τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Ἀπό αὐτά ξεχωρίζουν ἡ ἐπιστολή τοῦ Σεβ. Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο[16], τό κείμενο τῆς Συνάξεως Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν μέ θέμα : «Ἡ νέα ἐκκλησιολογία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου»[17] καί τό κείμενο τοῦ Ἀρχιμ. Χρυσοστόμου Ν. Πήχου, Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Κοινοβιακῆς Μονῆς «Ἡ Ζωοδόχος Πηγὴ» Λογγοβάρδας Πάρου, μέ θέμα : «Κατάγνωσις ἑτεροδιδασκαλιῶν, διατυπωθεισῶν ὑπὸ τῆς αὐτοῦ Θειοτάτης Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου»[18]. Μποροῦν οἱ Μοσχοβῖτες νά μελετήσουν τά ἀνωτέρω κείμενα καί νά βγάλουν τά συμπεράσματά τους. Ἔτσι θα καταστεῖ δυνατόν εὐκολότερα νά συγκληθεῖ Πανορθόδοξη Σύνοδος πού ἐπιθυμοῦν, γιά νά καταδικαστεῖ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος πρωτίστως καί κυρίως ὡς αἱρετικός καί οἰκουμενιστής.
Βεβαίως, ἡ Ρωσική Ἐκκλησία, πρίν προχωρήσει στό ἀνωτέρω ἀναγκαῖο βῆμα, θά πρέπει προηγουμένως νά κάνει ἕνα ἐξίσου σπουδαῖο καί ἀναγκαῖο βῆμα. Νά ἀποτινάξει ἀπό πάνω της τόν ζυγό τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πού τήν κρατᾶ αἰχμάλωτη, καί νά ὀρθοδοξοποιηθεῖ. Αὐτό μπορεῖ νά γίνει μέ τήν συνοδική καταδίκη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης, μέ τήν διακοπή τῆς συμμετοχῆς στούς διαφόρους διαχριστιανικούς καί διαθρησκειακούς ὀργανισμούς καί μέ τήν ἀπόρριψη τῶν διαφόρων οἰκουμενιστικῶν κειμένων, ὅπως τοῦ Κειμένου τῆς Ἀβάνας, τοῦ Κειμένου γιά τίς ἀρχές ἀντιμετώπισης τῶν ἑτερoδόξων καί ἄλλων παρομοίων κειμένων.                
5. Ἐπίλογος
Ἡ διένεξη Φαναρίου καί Μόσχας, ἐνῶ μᾶς στενοχωρεῖ, μᾶς σκανδαλίζει καί μᾶς πικραίνει, μπορεῖ νά ἑρμηνευθεῖ, κατά τό ἑπόμενο, κατά παραχώρησιν, θέλημα τοῦ Θεοῦ καί ὄχι κατά τό προηγούμενο, τό κατ’εὐδοκίαν, ὡς ρύθμιση ἀποδυναμώσεως καί ἐξασθενήσεως τῆς οἰκουμενιστικῆς ξυνωρίδος Φαναρίου καί Μόσχας. Ἄν τά δύο ἐκκλησιαστικά κέντρα δέν εἶχαν προβλήματα καί ὁμονοοῦσαν, τότε ἡ οἰκουμενιστική πορεία θά συντελοῦνταν μέ μεγαλύτερη ἐπιτάχυνση.
Πόσο θά εὐφραινόμασταν καί θά χειροκροτούσαμε ὅλοι μας, ἀλλά καί ὁ ἴδιος ὁ Τριαδικός Θεός, ἄν Φανάρι καί Μόσχα, ἀντί νά ἁμιλλῶνται σέ οἰκουμενιστικά ἀνοίγματα, ἡμιλλῶντο στήν κατίσχυση τῆς Ὀρθοδόξου διδασκαλίας καί ζωῆς, τῶν παραδόσεων, θεσμῶν καί δογμάτων τῆς φιλτάτης Ὀρθοδοξίας!
Νιώθουμε καί ἐμεῖς μεγάλο πόνο γιά τό ἐπιχειρούμενο νέο σχισματικό τόλμημα τοῦ οἰκουμενιστοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, ἰδιαίτερα ὅσοι ἐπί ἔτη ἀγωνιζόμαστε νά συγκρατήσουμε τήν παράφορη ὁρμή του στήν κατάλυση καί περιφρόνηση τῶν δογμάτων τῆς Πίστεως καί τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Εὐχόμαστε νά ἐπέλθει ἡ συνεννόηση καί ἡ καταλλαγή, ὄχι μόνον γιά τό θέμα τῆς Οὐκρανίας, ἀλλά γιά τό πολύ σοβαρότερο θέμα τῆς καταδίκης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης. Ὁ Θεός βοηθός καί ὑπερασπιστής καί ὄχι οἱ ἄρχοντες καί οἱ πλανητάρχες, οἱ ὁποῖοι ἐπιθυμοῦν καί χαίρονται γιά τήν διάσπαση τῆς Ὀρθοδοξίας, χρησιμοποιῶντας ὡς μέσα τό Φανάρι καί τή Μόσχα.


[1] ΟΣΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, «Ἔκθεσις ἐπί τοῦ θεματος τῆς «Πανορθοδόξου Συνόδου», ὑποβληθεῖσα πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς ἐν Σερβία Ἐκκλησίας, τό 1971», ἐν Α.Δ.ΔΕΛΗΜΠΑΣΗΣ, Πανορθόδοξος Σύνοδος, Σύνοδοι, Ἀντισύνοδοι καί ἡ «Πανορθόδοξος Σύνοδος», Ἀθήναι 1976, σσ. 111-118.
[2] Ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας (29 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου 2017)  § 38, https://mospat.ru/gr/2017/12/02/news153781/
[3] Ὕμνοι τοῦ σχισματικού Φιλάρετου γιά Βαρθολομαίο καί πυρά κατά Μόσχας - Ἀποδεχόμαστε τά ἔγγραφα τῆς Πανορθόδοξης, 6-7-2017, http://www.vimaorthodoxias.gr/patriarcheia/item/84715. Σχ. βλ. ἡμέτερον κείμενο μέ τίτλο «Ὁ ἐκτός Ἐκκλησίας αἱρετικός κόσμος ἐπαινεῖ τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης», ἐν Θεοδρομία Κ2 (Ἀπρίλιος - Ἰούνιος 2018), Πρακτικά ἡμερίδος μέ θέμα : ‘’Ὀρθοδοξία καί Κολυμπάρι. Δύο χρόνια μετά’’, σσ. 278-299, https://www.katanixis.gr/2018/06/blog-post_170.html
[4] State Department : ''Φωνή τῆς θρησκευτικῆς ἀνοχῆς ὁ Βαρθολομαίος'', 17-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24432-state-department-foni-tis-thriskeutikis-anoxis-o-bartholomaios
[5] Σχ. βλ. ἡμέτερον κείμενο μέ θέμα : «Ἰησοῦς Χριστός˙ ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος, ἡ μοναδική κεφαλή καί ὁ πρῶτος ἄνευ ἴσων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας», 27-9-2018, https://www.katanixis.gr/2018/09/blog-post_623.html
[6] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Ὑφίσταται ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Καθολικῇ Ἐκκλησίᾳ δικαιοδοτική ἀρμοδιότης ἐφ’ὅλης τῆς Ἐκκλησίας ἐκτός τῆς ἀρμοδιότητος τῆς Οἰκουμενικῆς Συνόδου; 18-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24454-o-mitropolitis-peiraios-gia-to-oukraniko-zitima
[7] Τί ἀποφάσισε τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο γιά τήν Οὐκρανία (11 Ὀκτ. 2018), http://aktines.blogspot.com/2018/10/11-2018.html
[8] ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ, Ἡ Οὐκρανία εἶναι κανονικό ἔδαφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας. Δέν ὑπάρχουν ἀποδεικτικά ἔγγραφα ὑπέρ τῆς Κωνσταντινούπολης, 10-10-2018, https://katihisis.blogspot.com/2018/10/blog-post_10.html
[9] 8ος Ἱερός Κανών τῆς Γ΄ Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Συνόδου. ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, ἐκδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σσ. 176-178.
[10] Κοινή δήλωσις τοῦ Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου καί τοῦ Πατριάρχου Μόσχας καί πασῶν τῶν Ρωσσιῶν Κυρίλλου, 12-2-2016, https://mospat.ru/gr/2016/02/13/news128178/
[11] Οἱ βασικές ἀρχές ἀντιμετώπισης τῶν ἑτερoδόξων ἀπό τή Ρωσική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία,  https://mospat.ru/gr/documents/attitude-to-the-non-orthodox/
[12] Συνάντηση Βολοκολάμσκ Ἰλαρίωνα μέ τόν Πάπα Φραγκῖσκο, 19-10-2018, https://www.vimaorthodoxias.gr/rosiki-ekklisia/synantisi-volokolamsk-ilariona-me-ton-papa-fragkisko/ καί http://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/24486-me-ton-papa-fragkisko-sunantithike-o-mitropolitis-bolokolamsk, Ἐπίσης, Ἀποστάσεις ἀπό Βατικανό στήν κόντρα Φαναρίου - Μόσχας – Διατηρεῖ τήν κοινωνία τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο – Τί εἶπε ἡ Βουλγαρία, 19-10-2018, https://www.pentapostagma.gr/2018/10/αποστάσεις-από-βατικανό-στην-κόντρα-φ.html
[13] Βολοκολάμσκ Ἰλαρίωνας : «Ὁ Βαρθολομαῖος δέν εἶναι πλέον ὁ ἡγέτης τῆς οἰκουμενικῆς Ὀρθοδοξίας», 23-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24555-bolokolamsk-ilarionas-o-bartholomaios-den-einai-pleon-o-igetis-tis-oikoumenikis-orthodojias
[14] ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, ἐκδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σ. 358
[15] Ὅ. π., σσ. 407-408.
[16] 27-6-2013,  https://www.imp.gr/images/Epikairothta_2013/ANAKOINOTHEN_EPISTOLH_OIKOYMENIKOS_OIKOYMENISMOS_DIALOGOI.pdf
[17] 26-11-2014, http://www.theodromia.gr/A9455A79.el.aspx
[18] Μάρτιος 2017, https://www.katanixis.gr/2017/03/blog-post_305.html



Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Η σύλληψη, η δολοφονία και η συγκάλυψη

Σοκαρισμένοι παρακολουθήσαμε λεπτό προς λεπτό τα γεγονότα που συνέβησαν σήμερα στους Βουλιαράτες και είχαν ως αποτέλεσμα την εν ψυχρώ δολοφονία του Βορειοηπειρώτη Κωνσταντίνου Κατσίφα. Δυστυχώς με όσους ανθρώπους μιλήσαμε κατά την διάρκεια του ανθρωποκυνηγητού μεταφέραμε την προσωπική μας άποψη πως θα "τον φάνε". Όταν ενημερωθήκαμε για την σύλληψή χαρήκαμε αλλά και απορήσαμε ώσπου δυστυχώς λίγα λεπτά μετά μάθαμε πως τον δολοφόνησαν.
Έχουμε κάποια εύλογα ερωτήματα σχετικά με τα γεγονότα που θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας. Ερωτήματα που έχουν όλοι όσοι παρακολούθησαν τα γεγονότα και μας κάνουν να αμφισβητούμε αυτά που θέλει η Αλβανική αστυνομία και ο Αλβανός πρωθυπουργός να μας κάνουν να πιστέψουμε.
  • Οι πρώτες φωτογραφίες των δημοσιογράφων που βρέθηκαν άμεσα στο σημείο, μιας και θα παρακολουθούσαν την εκδήλωση για την 28η Οκτωβρίου στο στρατιωτικό νεκροταφείο, δεν έδειχναν κανένα περιπολικό να είχε δεχθεί σφαίρες.
  • Αφού "εμφανίστηκε" η φωτογραφία του περιπολικού, απορήσαμε πως γλύτωσαν οι αστυνομικοί από τα πυρά. Πως γλυτώνεις από κάποιον που σε σημαδεύει με καλάσνικοφ και πυροβολεί από τις δυο πλευρές του οχήματος; Αν είχε στρέψει το καλασνικοφ προς αυτούς τι τον εμπόδισε και δεν κατάφερε να τους σκοτώσει εάν αυτό πραγματικά επεδίωκε;
  • Όταν περικυκλώθηκε από τις αστυνομικές δυνάμεις και ανταπέδωσε τα πυρά δεν σκέφτηκε κανείς πως θα ξεμείνει από πυρομαχικά και η σύλληψη θα ήταν εύκολη υπόθεση; Ακόμη και εκεί αν ήθελε να σκοτώσει κάποιον αστυνομικό απ' τους πολλούς δεν θα το είχε καταφέρει;
  • Γνωρίζουμε πως τα αλβανικά ΜΜΕ έχουν άμεση ενημέρωση από την αλβανική αστυνομία, για του λόγου το αληθές από τα πρώτα λεπτά είχε δημοσιευθεί το ονοματεπώνυμο και η φωτογραφία του Κωνσταντίνου απ' όλες τις αλβανικές ιστοσελίδες και κανάλια. Όταν έφτασε στην σελίδα μας η πληροφορία πως τον συνέλαβαν, την ίδια πληροφορία επιβεβαίωσαν και τα αλβανικά ΜΜΕ που έγραψαν για την σύλληψη του πριν από μερικές ώρες δημοσιεύοντας και φωτογραφίες.
  • Λίγα λεπτά μετά την δολοφονία του οι σελίδες αυτές έχουν διαγραφεί ή έχει αλλάξει το περιεχόμενο και ο τίτλος και αντί για σύλληψη γράφει πως έπεσε νεκρός. Η μηχανή της google έχει συγκρατήσει αυτή την απόπειρα συγκάλυψης των γειτονικών ΜΜΕ και σας παραθέτουμε τις εικόνες.


Πως μια σύλληψη ξαφνικά έγινε δολοφονία; Πως τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης έπεσαν τόσο έξω; Είμαστε πεπεισμένοι πως κάποιοι άλλαξαν γνώμη τελευταία στιγμή για το φινάλε της τραγικής αυτής υπόθεσης, κάποιοι θεώρησαν πως μια σύλληψη δεν θα περνούσε το μήνυμα προς την Ελλάδα και την ελληνική μειονότητα.
Ο μόνος τρόπος να αποκατασταθεί η αλήθεια είναι να εξετάσουν το άψυχο σώμα του Κωνσταντίνου ιατροδικαστής και εμπειρογνώμονας από την Ελλάδα. Αυτοί θα μπορέσουν να δώσουν σαφή απάντηση για τα πραγματικά αίτια του θανάτου.
Η τελευταία ανάρτηση του Κωνσταντίνου στο facebook.

Αντίο Κωνσταντίνε!


Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ ΠΟΥ ΒΑΦΤΗΚΕ ΜΕ ΑΙΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ .



Άλλος ένας Ήρωας θα πουν εν καιρώ ειρήνης.
Καταλαβετε το, δεν έχουμε ειρήνη ούτε Δημοκρατία. 
Πόλεμο εχουμε.
Κωνσταντινος Κατσιφας.
Αθανατος
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, selfie και κοντινό πλάνο
ΕΠΝΙΞΑΝ ΣΤΟ ΑΙΜΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ..ΕΝΑΣ ΛΟΧΟΣ ΑΛΒΑΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΑΣ..ΤΟΝ ΕΚΤΕΛΕΣΑΝ ΜΕ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΗΘΟΣ..Ο ΛΟΓΟΣ ..ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 40

ΠΗΓΗ: https://agiosioannisotheologoskavalas.blogspot.com/2018/10/blog-post_28.html

ΜΚΟ της ΠΑΠΙΚΗΣ “εκκλησίας” στην Ελλάδα βοηθάει ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ να πάρουν ελληνική ιθαγένεια…


Eνώ τόσα προβλήματα και δυσκολίες αντιμετωπίζει ο Ελληνικός λαός, η Παπική Εκκλησία μέσω της ΜΚΟ αγωνίζεται να πάρουν πρόσφυγες και μετανάστες την ελληνική ιθαγένεια.
Σύμφωνα με άρθρο της voicenews έχει συσταθεί ΜΚΟ με το όνομα Κάριτας-Caritas, που ανήκει στην καθολική εκκλησία.

Με δεδομένη την οικονομική και ανθρωπιστική κρίση, το δίκτυο της Κάριτας Ελλάς σχεδιάζει και υλοποιεί πλήθος προγραμμάτων και δράσεων.Η Κάριτας οργάνωσε στις 21 Σεπτεμβρίου σεμινάριο για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας σε πρόσφυγες και μετανάστες.
Όπως η ίδια η ΜΚΟ αναφέρει το σεμινάριο, που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Cosmos of Culture, αφορά την ελληνική ιθαγένεια, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία απόκτησής της, και απευθύνεται σε πρόσφυγες και μετανάστες, που ζουν και εργάζονται χρόνια στην Ελλάδα νόμιμα. Το σεμινάριο θα γίνει στα Αγγλικά με διερμηνεία στα Γαλλικά, και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

«ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ»



Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης καλεσμένος να λειτουργήσει και να ομιλήσει στην εορτή των Ταξιαρχών, στις 21(8)-11-1983, στην Ιερά Μονή Δοχειαρίου.
1. Ακούγονται λίγο οι καμπάνες της Μονής.
2. Ο Γέροντας Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης απαγγέλλει τον Προοιμιακό ψαλμό (103)
3. Απόσπασμα της ομιλίας του εσπερινού ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ «...Κοντά στα σημεία της ηθικής αποσυνθέσεως έρχονται και τα σημεία της προδοσίας. Όταν σκέπτομαι ότι ιεράρχαι φεύγουν από την Ελλάδα και μεταβαίνουν στο εξωτερικό, για να λάβουν μέρος σε παγκόσμια συνέδρια εκκλησιών για να εορτάσουν με τους αιρετικούς! -Με την βοήθεια του Θεού τα παρακολουθώ όλα και βλέπω ότι είναι η εποχή που είπε ο Χριστός: Αν έρθω στον κόσμο θα βρώ την Πίστι;....
Ακούστε τα βαρυσήμαντα προφητικά λόγια του Γέροντας στη συνέχεια της ομιλίας του.




Π. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ, Ο ''ΑΣΚΗΤΗΣ'' ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ!


Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς συνεχίζει να προτιμά το διαδίκτυο δια να αναφέρει και πάλι τις γνωστές σοφιστείες του! Δυστυχώς ούτε εις την πράξη φαίνεται να αντιλαμβάνεται τα λάθη του, δια τούτο και προτιμά τις διαδικτυακές αντιπαραθέσεις ''χάριν της αληθείας''! 

Το ανέκδοτο είναι ότι ζητά και απαντήσεις (τις οποίες έχει λάβει εκατοντάδες φορές). Ζητά όντως απαντήσεις; Όχι! Οι μόνοι που το πιστεύουν αυτό είναι αυτοί που σχολιάζουν (τα υπόλοιπα σχόλια διαγράφονται) λέγοντας τις γνωστές κολακείες! Στην πράξη, οι περισσότεροι τον έχουν εγκαταλείψει και θα συνεχίζουν να τον εγκαταλείπουν και άλλοι όταν πάρουν χαμπάρι περί τίνος πρόκειται. Πόσο κρίμα! Του δόθηκε η ευκαιρία, αλλά μάλλον άλλοι είναι οι στόχοι του - και μην ξεχνάμε - ''χάριν της αληθείας''! 

Φωνάζουν απλοί Ορθόδοξοι που πονούν για την Ορθοδοξία λέγοντας:

«Σταματήστε τις διαδικτυακές κόντρες, σταματήστε.....» κ.λπ. κ.λπ., όμως απ΄ ότι φαίνεται ο π. Ευθύμιος λαμβάνει άλλες πληροφορίες στο ασκητήριό του προσευχόμενος δια να τις μεταβιβάσει στο διαδίκτυο! Και μην ξεχνάμε! ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ!!!

Δυστυχώς αυτήν την ''αλήθεια'' την ξεχειλώσαμε.......!

Κρίμα πολύ κρίμα! Κρίμα, διότι έρχονται και άλλοι κόλαφοι! 

Ας θυμάται μόνο ότι:

«οὐαὶ τῷ ἑνί» (Εκκλ. 4,10).




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

ΝΕΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ! ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΩΝ ΣΠΕΤΣΩΝ!


ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΝΗΜΑ 150 ΣΕΛΙΔΩΝ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΕΣΦΑΛΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΞ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΒΑΔΙΖΟΥΝ ΟΛΙΣΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΑΦΥΠΝΙΣΕΩΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ!


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ
ΣΤΟ EMAIL: krufosxoleio@yahoo.gr

Ὁ Μεταξάκης καί τό Νέον Ἡμερολόγιον -- από το βιβλίον του π. Θεοδώρου Ζήση δια τον όσιον Φιλόθεον Ζερβάκον



Κρίνοντας τήν Μασονία καί τούς Μασόνους ὁ ὅσιος Φιλόθεος Ζερβάκος μέ ἰδιαίτερη αὐστηρότητα ἀναφέρεται στόν οἰκουμενικό πατριάρχη Μελέτιο Μεταξάκη, μία πολυτάλαντη καί δυναμική προσωπικότητα, ἡ ὁποία προσδιώρισε ἐν πολλοῖς τά ἐκκλησιαστικά δρώμενα τῶν πρώτων δεκαετιῶν τοῦ 20οῦ αἰῶνος, ἐπί κακῆς πάντως καί ἀντιπαραδοσιακῆς γραμμῆς καί ἐπί μεγίστῃ ζημίᾳ τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καί ζωῆς, μέ τούς νεωτερισμούς καί τίς καινοτομίες πού εἰσήγαγε, ἡ σπορά τῶν ὁποίων ἐξακολουθεῖ μέχρι σήμερα νά παράγει δηλητηριώδεις γιά τήν Ἐκκλησία καρπούς. Ἐκτός τῆς μεταρρυθμίσεως τοῦ Ἑορτολογίου Ἡμερολογίου, τῆς ὁποίας εἶναι ὁ κύριος ἐμπνευστής καί προωθητής, ἀλλά καί ὁ δημιουργός τοῦ μέχρι σήμερα τραυματικοῦ γιά τήν Ἐκκλησία σχίσματος, θεωρεῖται καί ὡς ὁ ἀρχιτέκτων τοῦ ἀνοίγματος πρός τούς Παπικούς καί τούς Λουθηροκαλβίνους, θεμελιωτής καί κήρυκας τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τοῦ συγκρητισμοῦ, δηλαδή καί τῆς ἐξισώσεως – συμφύρσεως τῶν χριστιανικῶν ὁμολογιῶν καί θρησκειῶν πρός μία ψευδῆ ἑνότητα, πού ἐξυπηρετεῖ ὄχι τό σχέδιο τῆς σωτηρίας, τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά τό σχέδιο τῆς ἀπωλείας, τοῦ Ἀντιχρίστου.

Ἡ συχνή ἀναφορά τοῦ ὁσίου Φιλοθέου στήν μασονική ἰδιότητα τοῦ Μελετίου Μεταξάκη καί στόν ἀντικανονικό τρόπο προωθήσεώς του σέ ἀρχιεπισκοπικούς καί πατριαρχικούς θρόνους ἔχει ὡς στόχο νά δείξει ὅτι εἶναι ὄργανο ἀντιθέων, ἀντιχριστιανικῶν, ἀντιεκκλησιαστικῶν δυνάμεων, πού ἐπιδιώκουν νά πλήξουν τήν μοναδική ἐλπίδα ζωῆς καί σωτηρίας τοῦ κόσμου, τό δόγμα τῆς μοναδικῆς καί ἀποκλειστικῆς ὁδοῦ ζωῆς καί σωτηρίας, πού εἶναι ὁ Χριστός καί ἡ Ἐκκλησία του. Ἡ σατανοκίνητη πάντως αὐτή γραμμή τοῦ Μελετίου Μεταξάκη, μέσῳ τῆς πατριαρχίας τοῦ Ἀθηναγόρα εἶναι ἡ κυρίαρχη σήμερα ἐκκλησιολογική κατεύθυνση στούς ἡγετικούς ἐκκλησιαστικούς κύκλους, γι᾽ αὐτό καί ὅσα λέγει ὁ ὅσιος Φιλόθεος γιά τόν διατελέσαντα διαδοχικά μητροπολίτη Κιτίου τῆς Κύπρου (1910-1918), μητροπολίτη Ἀθηνῶν (1918-1920), οἰκουμενικό πατριάρχη (1921-1923) καί πατριάρχη Ἀλεξανδρείας μέχρι τοῦ θανάτου του (1926-1935), δέν θά ἀκουσθοῦν εὐχάριστα, διότι οἱ κινούμενοι στούς συγκρητιστικούς καί οἰκουμενιστικούς αὐτούς χώρους τόν ἐπαινοῦν καί τόν ἐγκωμιάζουν





Η γιαγιά είναι ΠΙΟ ΚΑΛΗ από τον Πατριάρχη! ~ Τελευταίος λόγος Γρηγορίου Αρχιπελαγίτη (+ ΒΙΝΤΕΟ)



«Η γιαγιά της Εκκλησίας είναι ΠΙΟ ΚΑΛΗ από τον Πατριάρχη! 
Στη γιαγιά μετάνοια! Από τη γιαγιά να παίρνετε ευχή και συμβουλή...»

 Τελευταίος λόγος Γρηγορίου Αρχιπελαγίτη 

Εκοιμήθη τις 22/10/18, ο Γέροντας Γρηγόριος Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου του Αγίου Ορους, σε ηλικία 76 ετών. 

Ο γερ. Γρηγόριος καταγόταν από την Πάρο και ήταν απόφοιτος τού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πριν από την Εγκαταβίωσή του στο Άγιον Όρος, μόνασε στην Πάρο και την Πάτμο, «παρά τούς πόδας» των άγιων Πατέρων Φιλόθεου Ζερβάκου καί Αμφιλόχιου Μακρή. 

Διετέλεσε Ηγούμενος τής Μονής Μυρτιάς και τής Μονής Προυσού στο Καρπενήσι. Μετά ενθρονίστηκε Ηγούμενος της αγιορείτικης Ιεράς Μονής Δοχειαρίου, την οποία αναστήλωσε, επάνδρωσε, και υπηρέτησε επί τέσσερις δεκαετίες. 

Δεόμενος και προσευχόμενος... Τα χέρια εκείνα, που ατέλειωτες ώρες κράτησε υψωμένα προς την Κυρία Γοργοϋπήκοο, δοξολογώντας, ευχαριστώντας και προσευχόμενος υπερ του σύμπαντος κόσμου.

Ένας από τους τελευταίους αγωνιστές της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, ένας από τους τελευταίους πολέμιους του Οικουμενισμού και της εκκοσμίκευσης του Αγίου Όρους.


Σε μια απο τις τελευταίες καταγεγραμμένες συνομιλίες του, σε  βίντεο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο της 28/9/18 ο Καθηγούμενος της Ι. Μ. Δοχειαρίου ομιλεί σε Μολδαβό προσκυνητή με παρρησία, περί του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου, αλλά και της Ευρώπης...

Ομιλεί και ομολογεί, και επι της ουσίας μυστικώς θεολογεί, ο ομολογητής Αγιορείτης, ο Γρηγόριος ο Αρχιπελαγίτης... ιδού ο λόγος της αληθείας:

''Την Ορθόδοξη Παράδοση των Πατέρων μας και άλλη παράδοση να μην ακολουθήσουμε. Οι παραδόσεις μας να μας βοηθήσουνε να συνεχίσουμε τη ζωή μας.

Η γιαγιά είναι πιο καλή από τον Πατριάρχη..!

Γι’ αυτό τους στέλνω ευχή και τους χαιρετάω από εδώ που είμαι και τους δίνω και ένα εν Χριστώ φίλημα. Πιο καλά είναι να συναντάς μία γιαγιά στο χωριό που πιστεύει... από ένα Καθηγητή Πανεπιστημίου... και από..

έναν Πατριάρχη που φιλάει την παντόφλα του Πάπα..!

Στη γιαγιά μετάνοια! Από τη γιαγιά να παίρνετε ευχή και συμβουλή...

Είναι φοβερό πράγμα, μέσα σε εκείνο το ζυγό της Τουρκοκρατίας τον φοβερό, τον άθεο, τον αντίχριστο, να κρατηθούμε χριστιανοί ορθόδοξοι και τώρα να τα απεμπολήσουμε όλα.

Να μη ξεχάσουμε πολλές φορές την ημέρα να κάνουμε τον σταυρό μας. 

Είναι ομολογία πίστεως ότι εγώ είμαι Ορθόδοξος και προσκυνώ την Αγία Τριάδα και ευχαριστώ τους Αγίους που περιφρουρούν τη χώρα μου. Θέλω να ’ρθώ στην Μολδαβία. Θα χαρώ να περπατήσω σε αυτά τα άγια χώματα...

Καλέ μου άνθρωπε, εμείς είμαστε παραδοσιακοί λαοί. 

Εμείς είμαστε κοντά στην Ανατολή. Δεν είμαστε στην Ευρώπη κοντά. Μακριά η Ευρώπη! Ξορκισμένη να είναι..!

 Πηγή: orthodoxostypos.gr


Σχόλιο Π.κοινωνίας: Πως το είπε μωρέ ο Γέροντας; Η γιαγιά της Εκκλησίας καλύτερη του πατριάρχη; Και καλύτερα να πάρεις ευχή λέει, να ασπαστείς το χέρι της γιαγιάς λέει, παρά του πατριάρχη... 

Ε, ασφαλώς όλοι οι ''καλοί και ηθικοί'' χριστιανοί της Εκκλησίας τώρα, υποθέτουν πως πρόκειται για σχήμα λόγου, και πως δεν ειναι δυνατόν να συμβεί τώρα κάτι τέτοιο, όντως στήν πράξη... 

Ελα μου όμως που δύνατε ο λόγος αυτός να είναι κυριολεκτικός.

Γιατί μπορεί εκείνη η γιαγιά να πάσχει ακόμη και την θέωση, γιατί μπορεί ένας λαικός,  να είναι χειροτονημένος Επίσκοπος απο τον Ίδιο τον Χριστό, και να έχει πνευματική εξουσία Επισκόπου, ασχέτως αν λάβει ποτέ το σχήμα, την μυστηριακή χειροτονία... 

Πράγματα άγνωστα και σκανδαλιστικά για αβίωτους τυπολάτρες, που έχουν άγνοια της Φιλοκαλίας, του Ορθοδόξως θεολογείν βιωματικώς, του φωτισμού της νοεράς προσευχής, της Πεντηκοστής, της εμπειρίας της Αποκαλύψεως του Αναστάντα Χριστού ως Φως υπο το φως τη μέρας... και ο ήλιος, εβρέθει σκοτινός και ''λίγος'', κατά τούς Πατέρας της Εκκλησίας.


{Λέγει ο απόστολος Παύλος: «Και ους μεν έθετο ο Θεός εν τη εκκλησία, πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους...» Αργότερα επεκράτησε η άποψις ότι ο προφήτης του αποστόλου Παύλου ήταν ο επίσκοπος της Εκκλησίας των πρώτων Χριστιανών.

Αν τώρα διαβάσωμε το 14ο κεφάλαιο της Α' προς Κορινθίους επιστολής του αποστόλου Παύλου, βλέπομε ότι εκεί αναφέρεται σαφώς ότι στην ενορία της Κορίνθου υπήρχαν πολλοί προφήτες, χριστιανοί δηλαδή, με προφητικό, προορατικό χάρισμα. Από αυτούς μάλιστα τους προφήτας του αποστόλου Παύλου προήλθαν οι τότε επίσκοποι της Εκκλησίας. 

Ο άγιος Νικήτας ο Στηθάτος μας πληροφορεί ότι υπάρχουν άνθρωποι, που έχουν χειροτονηθή κατ' ευθείαν επίσκοποι από τον ίδιο τον Θεό, αν και από τους ανθρώπους δεν αναγνωρίζωνται ως επίσκοποι. Όμως είναι επίσκοποι· έχουν δηλαδή πνευματική εξουσία επισκόπου.~ Ποιος είναι ο «προφήτης» στην Καινή Διαθήκη,  (Πατερική Θεολογία) Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (†) (εδω)

Είχες δίκιο λοιπόν Γέροντα! Ναι! 

Είναι καλύτερα την ευχή απο το ροζιασμένο χέρι της ταπεινής γιαγιάς της Εκκλησίας, παρά ενός πατριάρχη προσκυνητή της παντούφλας του πάπα.

Καλό Παράδεισο Γέροντα Γρηγόριε! 
Μην μας ξεχάσεις παρακαλώ την αγάπη σου...
Την ευχούλα σου απο εκεί πάνω!
                                                                                   

Εις μνήμην Γρηγορίου Αρχιπελαγίτου