Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

Ανακοίνωση της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους «Περί της ονοματοδοσίας του κράτους των Σκοπίων»

Το Άγιον Όρος είναι φυσικό και πνευματικό τμήμα της Μακεδονίας, και στις αρχές του 20ού αιώνα αγωνίσθηκε ενάντια στην θέληση μεγάλων δυνάμεων προκειμένου να παραμείνει μέρος της Ελληνικής επικράτειας. Έχει λοιπόν λόγο να παρεμβαίνει σε πολιτικά δρώμενα που θίγουν όσα οι Έλληνες και οι πνευματικοί απόγονοι του Αλεξάνδρου Μακεδόνες κατόρθωσαν στην νεότερη ιστορία. Έτσι, με αφορμή τις διαπραγματεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας με τα Σκόπια για την αναγνώριση ονομασίας τους, η Μονή μας προβαίνει στην διατύπωση των ακόλουθων θέσεων.
Δεν κατανοούμε γιατί ένα όνομα που ιστορικά και πολιτιστικά ανήκει σε ένα έθνος και κράτος πρέπει να παραχωρηθεί σε ένα άλλο κράτος (ή μάλλον πολυεθνικό κρατίδιο), οι πολίτες του οποίου ουδεμία σχέση έχουν ιστορική, φυλετική ή πολιτιστική, με το όνομα αυτό.


Και είναι ευρύτατα γνωστό και πολλαπλώς επαληθευμένο ότι οι πληθυσμοί του κράτους των Σκοπίων δεν έχουν σχέση με αυτό που εκπροσωπεί ο όρος Μακεδονία και συνεπώς δεν μπορούν να διεκδικούν για την κρατική τους υπόσταση όνομα που να περιέχει την συγκεκριμένη λέξη.
Εκείνο που κατανοούμε με απλό αλλά καταρτισμένο νου είναι ότι η εσπευσμένη αυτή κίνηση αναγνώρισης γίνεται για λόγους πολιτικούς και οικονομικούς, οι οποίοι ούτε τιμούν ούτε συμφέρουν ούτε στοιχούν με τα δίκαια της Ελλάδας και των απανταχού Μακεδόνων. Αντιθέτως, ενδεχόμενη Ελληνική αναγνώριση του ονόματος σε επικράτεια σλαβικών πληθυσμών θα χρησιμοποιηθεί για να αποθρασύνει την κολοσσιαία προπαγάνδα και να τροφοδοτήσει το αλυτρωτικό, ψευδομακεδονικό ιδεολόγημα των γειτονικών χωρών.
Είναι ηλίου φαεινότερον ότι και μια σύνθετη ονομασία βαπτίζει Μακεδόνες τους μη Μακεδόνες. Καμιά σύνθετη ονομασία δεν καθιστά ουσιαστικά διακριτό το κράτος των Σκοπίων από την Μακεδονία. Και καμιά σύνθετη ονομασία δεν θα παραμείνει σύνθετη, αφού ούτως ή άλλως το όνομα Μακεδονία χρησιμοποιείται σήμερα για τα Σκόπια σε όλον τον κόσμο και το όνομα «Μακεδόνες» για τους πολίτες του. Η επίσημη αναγνώριση θα ανοίξει την πόρτα σε ένα μεγάλο κίνδυνο: να διαγραφεί από τους Έλληνες η ταυτότητα του Μακεδόνος, από τον χάρτη της Ελλάδος η Μακεδονία, αλλά και ο ίδιος ο ελληνομακεδονικός πολιτισμός από τις σελίδες της Ελληνικής ιστορίας. Αφού το όνομα θα έχει μετατεθεί, θα έχει δικαιολογημένα μεταφέρει μαζί του, ως τίτλος ιδιοκτησίας, όλα τα δικαιώματα. Κανένα αντάλλαγμα δεν θα μπορεί να σταθεί μπροστά σ’ αυτή την απώλεια, και προσευχόμεθα να μη φανούμε άξιοι τέτοιας μοίρας.
Θεωρούμε, λοιπόν, κι εμείς, μαζί με τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, ότι πρέπει η Ελληνική Πολιτεία να επιμείνει στην συμφωνημένη εθνική κοινή γραμμή πλεύσης σε μια ονομασία στην οποία δεν θα περιέχεται η λέξη «Μακεδονία» ή παράγωγό της.
Οι παραπάνω θέσεις δεν έχουν πρόθεση να θίξουν ούτε την αξιοπρέπεια ούτε την ιστορία του λαού των Σκοπίων, το μεγαλύτερο τμήμα του οποίου είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Πρόθεση έχουν να προστατεύσουν τους λαούς (και τις εκκλησίες) από το να μετατραπούν σε όργανα για την εξυπηρέτηση πολιτικών ή, ακόμη χειρότερα, ξένων συμφερόντων, μέσα από ανώφελες συγχύσεις, κρίσεις και περιπέτειες στην ευρύτερη επικράτεια των Ορθοδόξων.
Αν οι πολίτες των Σκοπίων αγαπούν τόσο πολύ την παράδοση του Αλεξάνδρου και του Αριστοτέλη, μπορούν να μετέχουν της Ελληνικής παιδείας, και τότε όλοι πνευματικά θα είμαστε και Μακεδόνες και Έλληνες και θα χαιρόμαστε μια παγκόσμια κληρονομιά που αποτελεί το απόσταγμα των ανθρωπιστικών αξιών. Πάνω απ’ όλα όμως αξιοπρέπειά μας είναι η κοινή ευλογία και η ευθύνη της Ορθόδοξης πίστης και παράδοσης, που ενώνει τις φυλές, τα έθνη και τους πολιτισμούς στο όνομα και στο σώμα του Χριστού.

12 Ιανουαρίου 2018
Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου
Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος 
και οι συν εμοί εν Χριστώ αδελφοί




http://koutloumous.com

ΠΗΓΗ: http://agioritikesmnimes.blogspot.gr/2018/01/10069.html

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


Ι.Δ. ΠΑΣΣΑΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ:
 ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ ΤΟΥ ''ΗΛΙΟΥ'' 
ΤΟΜΟΣ 12

Ἀνακοίνωσις Θεοφανείων 2018


Ἀριθμὸς Πρωτ. 2669
ΑΘΗΝΑΙ 27-12-2017/ 09-01-2018
Πρὸς
Τοὺς Ἐφημερίους, τὰς Μοναστικὰς Ἀδελφότητας καὶ τὰ ᾿Εκκλησιάσματα
τῆς καθ᾿ ἡμᾶς ᾿Εκκλησίας τῆς εὐρυτέρας περιοχῆς τῆς Ἀττικῆς
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
Αἰδεσιμώτατοι καὶ Πανοσιώτατοι Πατέρες
καὶ ἀγαπητά τέκνα ἐν Κυρίῳ,
Η Ἐκκλησία μᾶς καλεῖ καὶ πάλιν διὰ τὴν ἐκπλήρωσιν τοῦ ἐτησίου ὁμολογιακοῦ καθήκοντός μας, διὰ τῆς συμμετοχῆς μας εἰς τὴν τελετὴν τῆς καταδύσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ εἰς τὸν Κεντρικὸν Λιμένα Πειραιῶς. Ἅπαντες ὀφείλομεν νὰ συμμετάσχωμεν ρυθμίζοντες τὰς ὑποχρεώσεις μας ἐγκαίρως, ὥστε νὰ δυνάμεθα νὰ λάβωμεν μέρος.
Ἡ ἐκκίνησις τῆς πομπῆς διὰ τὴν κατάδυσιν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ θὰ γίνῃ ὅπως πάντοτε ἀπὸ τὸν ῾Ιερὸν Ναὸν ῾Αγίου Φιλίππου Καμινίων Πειραιῶς κατὰ ὥραν 10.15 π.μ..
Ἅπαντες οἱ Ἐφημερίοι καὶ Ἱεροψάλται τῶν Ἐνοριῶν Ἀθηνῶν, Πειραιῶς καὶ Ἀττικοβοιωτίας νὰ λάβουν μέριμναν διὰ τὴν ἐνωρὶς τέλεσιν τῆς θείας Λειτουργίας, ὥστε ὁμοῦ μετὰ τῶν ἐκκλησιασμάτων νὰ προσέλθουν ἐγκαίρως εἰς τὴν τελετήν τῆς καταδύσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. 
Οἱ Ἐπίτροποι νὰ μεριμνήσουν διὰ τὴν συναποστολὴν τῶν σημαιῶν, λαβάρων καὶ τῶν ἑξαπτερύγων (μόνον τὰ δύο ἑξαπτέρυγα, ἄνευ τοῦ σταυροῦ) τῶν Ναῶν.
Οἱ Κατηχηταί νὰ φροντίσουν, ὥστε τὰ παιδία τῶν Κατηχητικῶν νὰ προσέλθουν ἐνδεδυμένα ἄλλα ὡς ἱερόπαιδες καὶ ἄλλα μετ’ ἐθνικῶν ἐνδυμασιῶν, ὥστε νὰ συμμετάσχουν εὐσχήμως εἰς τὴν ὁμολογιακὴν λιτανευτικήν πομπήν.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
† Ὁ Δημητριάδος Φώτιος


ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΗΜΩΝ ''ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ''


Σε διάλογο που είχαμε μέσω facebook με τον π. Νικόλαο Μανώλη, παραπονεθήκαμε για την διαστροφή, παρερμηνεία αλλά και συκοφαντία στο κείμενο του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου.

Ο π. Νικόλαος μας έγραψε:

«Ελπίζω να έχεις τις θεολογικές γνώσεις να απαντήσεις σε όσες θεολογικές θέσεις παραθέτει ο πατήρ στο κείμενό του..... Γράφεις και καταλαλείς περί συκοφαντιών και δεν είσαι σε θέση να αποδείξεις του λόγου σου το αληθές».

αλλά η συζήτηση δεν συνεχίσθηκε λόγω διαγραφής των σχολίων από τον ίδιο.

Κατ΄ αρχάς ας ξεκινήσουμε από τις περίφημες ''θεολογικές γνώσεις'' που θα πρέπει να έχουμε για να μπορέσουμε να μιλήσουμε. 

Όταν ο π. Νίκωνας ανέφερε τα γνωστά για τους ''μανάβηδες, νταλικέριδες'', τις ''νοικοκυρές'' και τον ''θεσσαλονικιό παπά'' (π. Νικόλαο Μανώλη), ο ίδιος και οι συν αυτώ παρεξηγήθηκαν (όπως εδώ και εδώ) με τους κάτωθι λόγους του π. Νίκων:

«σωστή θεολογία έχει και ο διάολος».

«η κάθε νοικοκυρά και ο κάθε μανάβης... τι ξέρουν αυτοί από θεολογίες και το τι είπε ο Πατριάρχης; 

«Βάζεις τώρα την νοικοκυρά και τον ταξιτζή... να πει τι για τον Πατριάρχη; τι ξέρει, τι ιδέα έχει;»

«Λες και δεν έχουμε αγίους σήμερα να πολεμήσουνε τον κάθε αιρετικό.Πρέπει να υπογράψει ο νταλικέρης και η νοικοκυρά»

«Ο νταλικέρης θα είναι νταλικέρης. Θέλει να βοηθήσει την Εκκλησία; Να γίνει άγιος! Δεν θα θεολογήσει η νοικοκυρά και η συμπεθέρα και η κουμπάρα!

και ήλθε λοιπόν σήμερα ο π. Νικόλαος Μανώλης να μας πει ότι θα πρέπει να έχουμε τις δήθεν απαραίτητες θεολογικές γνώσεις για να μπορέσουμε να μιλήσουμε!!! Τότε γιατί παρεξηγήθηκε όταν ο π. Νίκων αυτό ακριβώς τους έλεγε; τους ανέφερε ότι ακριβώς ανέφερε και σε μας ο π. Νικόλαος Μανώλης! Όλοι στον περίγυρο του π. Νικόλαου μπορούν να «θεολογούν», και έχουν αυτήν την απαραίτητη «γνώση», αλλά εμείς όχι; Αν είμαστε και μείς οι ''νταλικέρηδες'';

Ας περάσουμε τώρα και στην λεγομένη ''απόδειξη'' περί συκοφαντίας ''δια του λόγου το αληθές'',  όπως μας εζήτησε ο ίδιος!

Ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος μας ονόμασε ''σχισματικούς'' στο τελευταίο άρθρο του. Ο συναγωνιστής όμως του π. Νικόλαου Μανώλη (π. Θεόδωρος Ζήσης), μας έχει ονομάσει ως ''ορθώς διαμαρτυρόμενους'', ''σεβαστούς'', ότι  ''θαυμάζει τον ζήλο μας'', ότι το σχίσμα το δημιουργήσαμε εμείς (δηλ. οι Νεοημερολογίτες) ''δημιουργήσαμε σχίσματα στην Εκκλησία...'' (δείτε εδώ) και πολλά άλλα....

Για να μας πουν λοιπόν οι περίφημοι «θεολόγοι»: έχει δίκιο ο π. Άγγελος ή ο π. Θεόδωρος; Είναι σχισματικοί οι Παλ/τες (θεωρία π. Άγγελου) ή το σχίσμα το δημιούργησαν οι Νεοημερολογίτες (θεωρία π. Θεόδωρου);

Ας μας απαντήσουν λοιπόν, και όταν απαντήσουν θα αποδείξουμε και εμείς τις περίφημες αυτές ''θεολογικές γνώσεις'' που θα πρέπει να έχουμε ενώ άλλοι όχι........ 

Εμείς άλλες ''γνώσεις'' παρελάβαμε από τους Πατέρες, και όχι ''σύγχρονες'', όπως:

 «εί θεολόγος εί, προσεύξου αληθώς», ηγούν εν θεωρία της Χάριτος. «Και εί αληθώς προσευχή, θεολόγος εί» (Αγ. Νείλου του ασκητού. Φιλοκαλία, 1, 182).



«ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος» (Ματθ. 23.38)

Ο ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ''ΒΑΖΕΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ'' 
ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ 
ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ''ΔΩΡΟ'' ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟ!

Η κυβέρνηση κλείνει το ραδιόφωνο «Πειραϊκή Εκκλησία»


ΕΞΕΛΙΞΗ -ΣΟΚ:Ο Ραδιοφωνικός μας Σταθμός ενημερώνει τους ακροατές ότι στο άρθρο 220 του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων περί αδειοδοτήσεως των ραδιοφωνικών σταθμών, ΔΕΝ εξαιρούνται τα εκκλησιαστικά ραδιόφωνα.

Η «Πειραϊκή Εκκλησία» απειλείται με λουκέτο από την κυβέρνηση.
Κάποιοι επιθυμούν η φωνή της Πειραϊκής Εκκλησίας να σιγήσει.
Οφείλουμε να αντισταθούμε όλοι.
Η «Πειραϊκή Εκκλησία» δεν είναι εμπορικό ραδιόφωνο.
Πηγή: Πειραϊκή Εκκλησία

ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΕΩΣ: 

Π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ Π. ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ!


Π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ: 


Ἡ ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου τὸ 1924 ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο καὶ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν μονομερὴς καὶ πραξικοπηματικὴ ἐνέργεια, γιατὶ δὲν ἔγινε μὲ πανορθόδοξηἀπόφαση. Διέσπασε τὴν λειτουργικὴ ἑνότητα μεταξὺ τῶν Ὀρθοδόξων τοπικῶν Ἐκκλησιῶν καὶ προκάλεσε σχίσματα καὶ διαιρέσεις μεταξὺ τῶν πιστῶν.
Πολλοὶ δέχθηκαν τὴν ἀλλαγὴ ὡς προσωρινὴ «κατ᾽ οἰκονομίαν» λύση, μέχρις ὅτου μία Πανορθόδοξη Σύνοδος ἐπιληφθεῖ τοῦ θέματος καὶ ἐπαναφέρει τὴν ἑορτολογικὴ ἑνότητα, ποὺ ἦταν ἀδιατάρακτη στὴν Ἐκκλησία ἐπὶ 1600 χρόνια, ἀπὸ τὴν Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο μέχρι τὸ 1924. Στὴν ἀλλαγὴ συνήργησαν καὶ ὤθησαν ἀλλόδοξες «ἐκκλησίες» καὶ μυστικὲς ἑταιρεῖες, μέσῳ τοῦ μασόνου πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη. (http://entoytwnika1.blogspot.gr/2016/03/blog-post_31.html).\



Π.ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: 

ΚΕ) Οἱ μόνοι κληρικοί, πού ἐφαρμόζουν ὀρθά τήν διακοπή μνημοσύνου στόν Ἑλλαδικό χῶρο, εἶναι ὁ ὁμότιμος καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης, ὁ Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Μανώλης, ἀμφότεροι κληρικοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης καί ὁ Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Φώτιος Βεζύνιας, κληρικός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λαγκαδᾶ, Λητῆς καί Ρεντίνης....

Γιά τούς σχισματικούς Ζηλωτές-Παλαιοημερολογῖτες ἰσχύουν ὅσα μᾶς εἶπε παραπάνω ὁ Ὅσιος Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης. Αὐτοί διέκοψαν τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, ἀποσχίσθηκαν καί δημιούργησαν δικές του «Ἐκκλησίες»-παρατάξεις, ξεπερνώντας καί τούς Προτεστάντες ἀκόμη, καί ἐξακολουθοῦν νά ὁμιλοῦν, ὑβρίζοντας τούς πάντες, πρᾶγμα παράλογο.

Π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ: 

«ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ... ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΖΕΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ... ΕΓΩ ΘΑΥΜΑΖΩ ΤΟΝ ΖΗΛΟ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ... ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΣΧΙΣΜΑ... (ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΤΩΤΕΡΩ 32.42 ΚΑΙ ΜΕΤΑ)

ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΕΙΟΥ: «ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΗ»...

Π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ: «ΟΧΙ ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ!!.... ΕΞ΄ ΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΜΑΣ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ, ΟΡΘΩΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΟΙ (ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ) ΚΑΙ ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΙ, ΔΙΕΧΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΜΕ, ΤΟΥΣ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ... » (37.17 ΚΑΙ ΜΕΤΑ)






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ