Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ

Σχετική εικόνα

Στὴν πόλη τῆς Θεσσαλονίκης τὴν προσεχὴ Κυριακὴ 8/21 Ιανουαρίου 2018
θὰ πραγματοποιηθεῖ συλλαλητήριο γιὰ τὸ Μακεδονικὸ ζήτημα. Προτρέπουμε στὸ εὐσεβὲς πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς Θεσσαλονίκης νὰ παραστεῖ μὲ εἰρηνικὸ τρόπο στὶς 2:00μμ στὸ Λευκὸ Πύργο. 

+ ὁ Θεσσαλονίκης Γρηγόριος

Πηγή


Στην πόλη της Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Κυριακή 8/21 Ιανουαρίου 2018 στις 2:00 μ.μ., έχει προγραμματιστεί μεγάλο συλλαλητήριο για το Μακεδονικό ζήτημα.

Παροτρύνουμε το ευσεβές πλήρωμα της Ιεράς Μητροπόλεως μας, που επιθυμεί να δώσει το παρόν στην ειρηνική διαμαρτυρία, να βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη την ερχόμενη Κυριακή στις 2:00 μ.μ. μπροστά από τον Λευκό Πύργο.

Για τον λόγο αυτό, έχει ναυλωθεί λεωφορείο για την μετάβαση στην Θεσσαλονίκη από τον Βόλο.

Το όνομα της Μακεδονίας δεν διαπραγματεύεται, καθώς αυτό έχει κατακτηθεί με τους αγώνες και το αίμα των προγόνων μας.
"Η Μακεδονία ήταν, είναι και θα παραμείνει Ελληνική".

+ Ο Δημητριάδος Φώτιος 

Ιερώνυμος μετά τη συνάντηση με Τσίπρα: Δεν χρειάζονται συλλαλητήρια για το Σκοπιανό


Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε ότι αρμόδια είναι η κυβέρνηση για τη διαχείριση των εθνικών θεμάτων και είπε όχι σε συλλαλητήρια και φωνές, ενώ ο πρωθυπουργός έδειξε ενδιαφέρον για την εκκλησιαστική πτυχή του ζητήματος

Σε κλίμα αμοιβαίας κατανόησης φαίνεται πως έγινε η συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για το Σκοπιανό, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε στη συνέχεια η Αρχιεπισκοπή.


Το πιο ενδιαφέρον μάλιστα είναι πως ο Αρχιεπίσκοπος κατά τη συνομιλία του με τον πρωθυπουργό τάχθηκε ουσιαστικά κατά των συλλαλητηρίων, ανταποκρινόμενος έτσι στο αίτημα Τσίπρα να συμβάλει στη διασφάλιση κλίματος εθνικής ομοψυχίας “χωρίς κραυγές”, γεγονός που προφανώς ικανοποιεί την κυβέρνηση, ενόψει της κινητοποίησης της Κυριακής στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ.Ιερώνυμος διετύπωσε τις θέσεις της Εκκλησίας για το ζήτημα, αναγνώρισε ωστόσο ότι αρμόδια για το χειρισμό των εθνικών θεμάτων είναι η κυβέρνηση. Αλλά και από την πλευρά του ο κ.Τσίπρας δήλωσε ότι σέβεται τις ανησυχίες της Εκκλησίας της Ελλάδος και έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εκκλησιαστική πτυχή του ζητήματος, που αφορά στην ονομασία της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων.

Η ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής έχει ως εξής:


“Ο Πρωθυπουργός κ.Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε σήμερα το απόγευμα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.Ιερώνυμο και τον ενημέρωσε για την πορεία των διαπραγματεύσεων σχετικά  με την ονομασία της Π.Γ.Δ.Μ. Ο Πρωθυπουργός άκουσε με μεγάλη προσοχή τις απόψεις του Αρχιεπισκόπου, ενώ έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εκκλησιαστική πτυχή του όλου ζητήματος, που αφορά στην ονομασία της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων. Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τον σεβασμό του τις τοποθετήσεις και τις ανησυχίες της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και διαβεβαίωσε τον Αρχιεπίσκοπο ότι θα τον κρατά ενήμερο για την πορεία των διαπραγματεύσεων. Του ζήτησε δε να συμβάλει, ώστε να διασφαλιστεί κλίμα εθνικής ομοψυχίας και υπευθυνότητας, χωρίς κραυγές και άγονες αντιπαραθέσεις. Από την πλευρά του, ο Αρχιεπίσκοπος διετύπωσε τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος και δεν παρέλειψε να επισημάνει την εμπιστοσύνη του προς τους,εκ του Συντάγματος, καθ’ύλην αρμόδιους, να χειριστούν τα εθνικά μας ζητήματα με αίσθημα ευθύνης. Υπογράμμισε μάλιστα ότι αυτή την ώρα δεν χρειάζονται συλλαλητήρια και φωνές, αλλά εθνική συναίνεση, συνεννόηση και ομοψυχία”.


«ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΑ ΑΝΩ ΤΟΙΣ ΚΑΤΩ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙ....»



Εξ΄ αφορμής της σημερινής εορτής των Θεοφανείων κατά το Π.Η.


Κάποιος ζηλωτής, κατά την μαρτυρίαν του γνωστού άντιζηλωτού άρχιμ. π. Έπιφανίου (Θεοδώροπουλου), του έθεσε κάποτέ τό ερώτημα: «Πότε εορτάζει ό ούροανός τάς έορτάς; μέ τό Παλαιόν ή μέ τό Νέον Ήμερολόγιον;» Και ό λόγιος αρχιμανδρίτης μέ πληθωρικόν λόγον καΐ δεκάδας παραδειγμάτων «άπέδειξεν» εΙς τόν «αφελή» (όπως χαρακτήρισε) ζηλωτήν τό εξής: «Όσάκις "τά κάτω" εορτάζει», τοσάκις και «τά άνω συν - εορτάζει» ,μετ' αυτών. Ό Ουρανός είναι υπεράνω χώρου και χρόνου και εναγκαλίζεται όλην τήν γήν, συμμετέχων συνεχώς και άδιαλείπτως εις τήν έν «πνεύματι και άληθεία» λατρεία του αληθινού Θεού, οποτεδήποτε και οπουδήποτε και ύφ' οιασδήποτε γεωγραφικάς και ήμερολογιακάς συνθήκας και αν τελήται αυτή!» (Όρθ. Τύπος, 26 Δεκ. 1980, σ. 4)
Ή Εκκλησία όμως τής Έλλάδος έχει σαφώς ά ν τ ί θ ε τ ο ν γνώμην άπό αυτήν του π. Έπιφανίου! Ούτως εις τήν Εισήγησίν της επί του Ημερολογιακού Ζητήματος, τήν ύποβληθείσαν ήδη άπό τό 1971 εις τήν μέλλουσα νά συνέλθη Πανορθόδοξον Μεγάλην Σύνοδον, γράφει τά έξης σημαντικά: «Μεταξύ των άκολουθουσών τό Παλαιόν Ήμερολόγιον και τών άκολουθουσών τό Νέον υπάρχει μόνιμος διαφορά 13 ήμερών ώς προς τήν τέλεσιν όλων ανεξαιρέτως τών ακινήτων λεγομένων εορτών. Τούτο αποτελεί γεγονός π ρ ω τ ο φ α ν έ ς εις τά χρονικά τής Εκκλησίας, καθ' όσον παρά τήν κατά τούς πρώτους χρόνους ποικιλίαν ημερολογίων και τό άκαθόριστον του εορτολογίου, ο ύ δ έ π ο τ ε παρουσιάσθη χρονική διαφορά εορτασμού ενός και του αυτού γεγονότος (π.χ. κοιμήσεως αγίου), ώς συμβαίνει σήμερον. Ή διαφωνία καθίσταται έντονωτέρα κατά τάς μεγάλας έορτάς τών Χριστουγέννων, Θεοφανείων, τής Κοιμήσεως τής Θεοτόκου. Οι μέν νηστεύουν, οί δέ πανηγυρίζουν. Ή διαφωνία αύτη οδηγεί εις τό ερώτημα: «Τίς εορτάζει, ήμείς ή ή Εκκλησία;». Ή άπάντησις ήμείς, αίρει τήν ιερότητα τών εορτών, καθιστώσα αύτάς άτομικήν έκαστου ύπόθεσιν. Ή άπάντησις ή Εκκλησία, ά π α ι τ ε ί ενα εορτασμόν ώς μία είναι ή Εκκλησία»! ! (σ. 10).
Βλέπετε ολόκληρη Εκκλησία της Ελλάδος και πάλιν δέν μπόρεσε νά ξεφύγη τόν «μπακαλίστικο» (όπως ειρωνικά έγραψε ο π. Επιφάνιος) συλλογισμό! Δέν είναι δυνατόν, γράφει, νά έχη ιερότητα ή εορτή πού γίνεται επί καταλύσει τών «πατρικών όρίων», διότι έτσι τό θέλησε τό γούστο και ή πονηρά και άντορθόδοξος διάθεσις εκάστου, προσθέτομεν ήμείς....
Εάν ή θριαμβεύουσα έν Ούρανοίς Εκκλησία είναι υπεράνω χρόνου, ή στρατευόμενη δεν είναι, ακριβώς επειδή εΐναι στρατευομένη, ήτοι επί γής αγωνιζωμένη και έν χρόνω επιτελούσα τα τής πνευματικής της στρατείας, «εύσχημόνως και κατά τάξιν» κατά τό άποστολικόν. (Α' Κορ. 14, 40). Τό άν ή Εκκλησία έν τή λατρεία της δέν γίνεται δούλη του έγκοσμίου χρὀνου, βιούσα μυστικώς και ώς ενα διαρκές παρόν τά ύπερφυή γεγονότα τής σωτηρίας μας, αυτό δέν σημαίνει ότι κινείται ασχέτως του χρόνου. Ώς είναι Θεανθρωπίνη, έχουσα ώς κεφαλήν της τόν Χριστόν, μέ σώμα ημάς, τούς υλικούς και αμαρτωλούς, και ούτε θεία είναι μόνον, ούτε άνθρωπίνη, ούτω συμβαίνει ένταύθα και μέ τόν χρόνον. Οϋτε αδιαφορεί προς αυτόν, ώς ούσα εγκόσμιος, ούτε πάλιν δεσμεύεται ύπ' αυτού κατά τήν θείαν λατρείαν της, χρησιμοποιούσα τόν εαυτής λειτουργικόν χρόνον.
Μονομερής εφαρμογή τής απόψεως του π. Έπιφανίου, ότι ή Εκκλησία κινείται εκτός χρόνου, και συνεπώς πάς τις ό π ο τ ε βούλεται δύναται νά επιτελή τάς έορτάς της, θά τήν μετέτρεπε ασφαλώς είς πάν έτερον πλήν Εκκλησίας, ή οποία κατά τούς λόγους τής ΣΤ' Οίκ. Συνόδου θά πρέπη «κατά πάσαν τήν οικουμένην... μια κατακολουθείν τάξει» (Καν. 56), καθότι «ού γάρ έστιν ακαταστασίας ό θεός, άλλ' ειρήνης» (Β' Κορ. Ι Δ, 33). Και μέ απλούστερα λόγια: Μετά τό «εύλογητός ό Θεός» του ιερέως ή Εκκλησία αρχίζει νά βιοί τόν λειτουργικόν της χρόνον· στό νά προσέλθουν όμως τά τέκνα της εις αυτήν διά ν' ακούσουν τό ανωτέρω «Εύλογητός ό θεός...» και να λατρεύσουν ο μ ο ύ τόν θεόν και τούς αγίους αυτού τής χρειάζεται ό έγκόσμιος χρόνος. Και μέ μιά πρότασι: Έκτός των πυλών της ή Εκκλησία χρησιμοποιεί τόν έγκόσμιον χρόνον, μέ τά ανωτέρω περιγραφέντα χαρακτηριστικά του. Αμφότεροι αναγκαίοι διά μίαν εν πνεύματι και άληθεία» λατρεία τής στρατευομένης του Χριστού Εκκλησίας.
Συνεπώς τά «επιχειρήματα» του Πανοσιολογιωτάτου και ή κουραστική άδολεσχία του περί τής εννοίας του λειτουργικού χρόνου και του «σήμερον συνεορτάζει» ουδόλως αίρουν τήν εύθύνην τών καινοτομησάντων.
«Τά άνω», δηλ. ό Ουρανός, ή νά τό πώ καλύτερα, ή έν ΟύρανοΙς θριαμβεύουσα Εκκλησία, τήν οποίαν άποτελούν: ό χορός τών έν πίστει άναπαυσαμένων Άγιων Προττατόρων, Πατέρων, Πατριαρχών, Προφητών, Αποστόλων, Κηρύκων, Ευαγγελιστών, Μαρτύρων, Όμολογητών, Έγκρατευτών καί παντός πνεύματος δικαίου έν πίστει τετελειωμενού, συνεορτάζει και συνομιλεἰ μετά της έττί γης στρατευομένης Εκκλησίας. Εκείνης τής Εκκλησίας, ή οποία σέβεται τά Πνευματικά σύνορα τής πατρικής μας κληρονομιάς.
Όσοι όμως, ασεβώς κατεπάτησαν τά πνευματικά σύνορα, τούς Ιερούς κανόνας καί τάς Ιεράς Παραδόσεις, δέν έχουν καμμίαν ελπίδα νά πιστεύουν, ότι μαζί τους συγκαταβαίνουν διά νά συνεορτάσουν τά Ουράνια...
Τό «Σήμερον» ανήκει εις τήν γην, Ό Ουρανός είναι εκτός χρόνου. Ή δέ ευχή: «Σήμερον γάρ ό τής εορτής ήμίν επέστη καιρός καί χορός αγίων έκκλησιάζει ήμίν καί άγγελοι μετά ανθρώπων συνεορτάζουσι», εννοεί πώς οι Ουράνιοι "Αγγελοι καί ό χορός τών Άγιων, έρχονται νά συνεορτάσουν μαζί μας. Γίνεται «Σήμερον» Ουράνια συγκατάβασις.
Καθώς ό Θεός, άχρονος καί άναρχος ων, έλαβε φύσιν άνθρωπίνην έν χρόνω επί της γης, χωρίς νά λείπη εις τούς Ουρανούς, κατά παρόμοιον τρόπον είς τάς έορτάς τών ορθοδόξων χριστιανών, οί άγγελοι καί οί άγιοι, μυστηριωδώς κατέρχονται διά νά συνεορτάσουν μεθ' ημών καί διά νά μας ευλογήσουν. Κατέρχονται, όμως, έν χρόνω καί τόπω! Καί έφ' όσον κατέρχονται «έν χρόνω» έπί τής γης, κατέρχονται «Σήμερον».
Ερμηνεύω τάς επίμαχους λέξεις πιό άπλα: Όχι τότε πού θέλει ό Πάπας καί οί άλλοι αιρετικοί, όχι όποτε θέλει ό Πατριάρχης ή ό Αρχιεπίσκοπος, αλλά «Σήμερον», ττού ώρισε τό *Άγιον Πνεύμα διά τών αγίων Πατέρων, είναι ημέρα εορτής. «Σήμερον» ό χορός τής έν Ούρανοίς θριαμβευούσης Εκκλησίας συγκαταβαίνει νά συνεορτάση μετά τών ορθοδόξων χριστιανών, οί οποίοι αποτελούν τήν έπί γης στρατευομένη Έκκλησίαν.
«Σήμερον»! Όχι όποτε δόξη τώ Άρχιεπισκόπω Χρυσοστόμω ή τώ Πατριάρχη Μελετίω Μεταξάκη ή τώ πατρί Έπιφανίω. «Σήμερον» μόνον. Όχι δις του έτους κύριοι «κανονολόγοι» ή Γέννησις, ή Βάπτισις και αί άλλαι έορταί....
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΜΑΣ ΣΕΛΊΔΑ

Ο Πούτιν κάνει το σταυρό του πέφτοντας στα παγωμένα νερά για τα Θεοφάνεια


Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες ο Ρώσος πρόεδρος τόλμησε και έκανε βουτιά στα νερά της λίμνης Σέλινγκερ, βόρεια της Μόσχας

Την φυσική του κατάσταση επέδειξε για άλλη μια φορά  ο Βλαντιμίρ Πούτιν με αφορμή την γιορτή των Θεοφανείων που γιορτάστηκε την Πέμπτη καθώς στη Ρωσία ισχύει το παλαιό ημερολόγιο.


Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες ο Ρώσος πρόεδρος τόλμησε και έκανε βουτιά στα νερά της λίμνης Σέλινγκερ, βόρεια της Μόσχας.
Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, πάντως, ο Πούτιν είχε κάνέι καλή προετοιμασία καθώς εμφανίστηκε στην περιοχή φορώντας γούνινο παλτό και μπότες.

Ο Ρώσος πρόεδρος κατέβηκε τα σκαλιά της ειδικής πλατφόρμας που είχε στηθεί, έκανε δύο βήματα, έκανε το σταυρό του, βούτηξε λίγο ακόμα περισσότερο στο νερό και στη συνέχεια βγήκε χωρίς να φανερώσει την παραμικρή ενόχλησή του από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.












ΠΗΓΗ: http://trelogiannis.blogspot.gr/2018/01/blog-post_575.html


Θεοφάνεια στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος (ΦΩΤΟ)


theofaneia monixanofontos 12
Κείμενο: Romfea.gr

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάστηκε σήμερα, Παρασκευή 19 Ιανουαρίου η Δεσποτική εορτή των Θεοφανείων στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος Αγιου Όρους.
Στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, πλαισιούμενος από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Ξενοφώντος Γέροντα Αλέξιο και τους Πατέρες της Μονής.
Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε λιτανεία μέχρι τον αρσανά της Μονής όπου τελέστηκε ο Καθαγιασμός των Υδάτων παρουσία πλήθους προσκυνητών από διάφορες περιοχές της Ελλάδος, οι οποίοι παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες βούτηξαν στα νερά για να πιάσουν τον Τίμιο Σταυρό.

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1

theofaneia monixanofontos 1
theofaneia monixanofontos 1