Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ! ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΡΙΑΚΗ 4/3/18


Ἡ Α.Σ.Π.Ε. καί τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα Ἀθηνῶν, ὀργανώνουμε παλλαϊκό συλλαλητήριο στά Προπύλαια τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν καί πορεία στη Βουλή, τήν Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 καί ὥρα 13.00, ἀντιδρώντας στόν πολυθρησκειακό προσανατολισμό τῶν Νέων Θρησκευτικῶν.
Καλοῦμε ὅλους τούς Ἕλληνες νά δώσουν δυναμικά τό παρόν τους στή μεγάλη ἀνοικτή ἐκδήλωση μέ ὁμιλητή τόν πρόεδρο της Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ.) Καθηγητή τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆ Ρεράκη καί θέμα: «Ἡ Χριστομαχία στά νέα Θρησκευτικά καί οἱ συνέπειές της στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν».

Ὅλοι μαζί νά διατρανώσουμε τήν ἀντίθεσή μας στήν ἐπιβολή τῶν νέων «Φακέλων μαθήματος», ἐπειδή:
* Ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τό ἰσχύον Σύνταγμα καί τούς νόμους τῆς Ἑλλάδος.
* Ὑποβαθμίζουν ὕπουλα τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ καί τήν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας.
* Ὁδηγοῦν στήν πανθρησκεία, τόν συγκρητισμό, τόν ἀγνωστικισμό καί τήν ἀθεΐα.
* Στηρίζουν τήν ἄνιση μεταχείριση τῆς συντριπτικῆς πλειονότητος τῶν ὀρθοδόξων μαθητῶν, σέ σχέση μέ τίς μικρές ἀριθμητικές ὁμάδες τῶν ἀλλοθρήσκων.

Ὅλοι μαζί νά αγωνιστοῦμε:
Γιά νά μήν ἐπιτρέψουμε τήν ἀλλοίωση τοῦ ὀρθοδόξου φρονήματος τῶν παιδιῶν μας.

Ἡ Ἀνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ἑλλάδος (Α.Σ.Π.Ε.)
καί τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα Ἀθηνῶν
 Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη (Ε.ΡΩ.)
Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν
Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)
Πανελλήνια Ἕνωση Φίλων τῶν Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)

Ἐγκύκλιος στὴν ἔναρξη τῆς Ἁγίας Σαρακοστῆς

Ἐν Ἀχαρναῖς: 6-19/2/2018

Ἐλήλυθεν ἡ Νηστεία, ἡ μήτηρ τῆς σωφροσύνης,
 
ἡ κατήγορος τῆς ἁμαρτίας καὶ συνήγορος τῆς μετανοίας,
 
 ἡ πολιτεία τῶν Ἀγγέλων καὶ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων,
 
οἱ πιστοὶἀνακράξωμεν· ὁ Θεὸς ἐλέησον ἡμᾶς».
 
 
Καλούμεθα, ἀδελφοὶ ἐν Χριστῷ, ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ νὰ ξεκινήσουμε καὶ κατὰ τὸ παρὸν ἔτος τὸν ἰδιαίτερο πνευματικὸ ἀγώνα, ἀπὸ τὴν εἴσοδο ἕως τὸ τέλος τῆς Ἁγίας Μεγάλης Σαρακοστῆς μὲ στόχο τὴ θεραπεία τῆς ψυχῆς μας.
 
Μιὰ ξεχωριστὴ περίοδος μὲ προορισμὸ τὴν ἀπόλυτη ἕνωση μὲ τὸν Κύριο τῆς δόξης,Ἰησοῦ Χριστό, προδιαγράφεται γιὰ ὅλους ἐμᾶς διὰ τῆς καρδιακῆς προσευχῆς, τῆς ἐγκράτειας, τῆς σιωπῆς, τῆς ἀνεξικακίας, τῆς ὑπομονῆς, τῆς ἐλεημοσύνης. 
 
Σὲ κάθε εὐσεβῆ καὶ φιλακόλουθο Χριστιανὸ παρέχεται ἡ εὐκαιρία νὰ πλησιάσει εὐκολότερα καὶ ἄμεσα τὸν Θεό, ἀκολουθώντας τὸ διατεταγμένο πρόγραμμα τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν ποὺ θησαυρίζεται μέσα στὰ ἱερὰ βιβλία τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ ἰδιαίτερα στὸ Τριώδιο, βιβλίο μέσα ἀπὸ τὸ ὁποῖο ὁ πιστὸς ἔχει τὴ δυνατότητα  νὰ πλησιάσει καὶ νὰ γνωρίσει καρδιακὰ τὸν Θεό.
 
Οἱ  ἑπτὰ ἑβδομάδες τῆς Ἁγίας Σαρακοστῆς, ἡ μιὰ μετὰ τὴν ἄλλη, ὡς ἕνα ταξίδι μὲ ἀπόλυτη σοφία προγραμματισμένο, ὁδηγοῦν κάθε πιστὸ μέσω τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν στὸ Θεῖο Φωτισμό. Ὅταν ὁ πιστὸς ἔχει καθαρισθεῖ ψυχικὰ διὰ τοῦ Μυστηρίου τῆς Μετανοίας, γίνεται ἕνας ἱκανὸς ταξιδιώτης τῆς εὐλογημένης αὐτῆς πορείας, ποὺ μέσα ἀπὸ τὶς Ἱερὲς Ἀκολουθίες καὶ τὴ συνεχῆ προσπάθεια τήρησης τοῦ λόγου Του καὶ μίμησής Του, ἀξιώνεται νὰ φθάσει στὴ Θέωση. Αὐτῆ δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὴν ἐμπειρία, τὸ βίωμα τοῦ κεντρικοῦ μηνύματος τοῦ Ἁγίου Εὐαγγελίου τῆς πίστεώς μας, τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ.
 
λοι οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολῆς προτρέπουν ὅλους ἐμᾶς, ταπεινὰ καὶ οὐσιαστικά, νὰ παραμείνουμε Ἅγιοι, προσπερνώντας κάθε μικροπρέπεια, κάθε πικρία ἢ λύπη ποὺ μᾶς προξενοῦν ἠθελημένα ἢ ἄθελά τους κάποιοι ἀδελφοί. Μᾶς στηρίζουν ν' ἀποβάλουμε κάθε ἴχνος ζήλειας, ἐμπάθειας, μισαδελφίας. Ν' ἀποβάλουμε τὰ ἔργα τοῦ σκότους καὶ νὰ ἐνδυθοῦμε τὰ ὅπλα  τοῦ φωτός.
 
 Ἁγία καὶ μεγάλη Σαρακοστή, προσφέρεται σὲ ὅλους ἐμᾶς ὡς εὐκαιρία ἐσωτερικῆς ἀναδιάρθρωσης, ἀποφασιστικῆς ἀνασυγκρότησης καὶ ἐπανασύνθεσης τῆς ψυχῆς μας, μὲ τρόπο τέτοιο, ὥστε νὰ ἀπομακρύνουμε ἀπὸ μέσα μας ὅ,τι βλαπτικό, μικροπρεπὲς καὶ ζημιογόνο, νὰ τὸ μισήσουμε, νὰ τὸ ἐξαλείψουμε. Ἡ Ἁγία αὐτὴ περίοδος μᾶς προσφέρεται ὡς εὐκαιρία γενναίας ἐσωτερικῆς ἐπανάστασης, μιᾶς ἐπανάστασης πού, ὅπως οἱ κοινωνικὲς καὶ ἐθνικὲς στοχεύουν στὴν κυριαρχία τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς ἐλευθερίας τῶν κοινωνιῶν καὶ τῶν λαῶν, ἀντίστοιχα αὐτὴ θὰ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα τὴν κυριαρχία τῆς ἀπόλυτης ἀγάπης, τῆς ἀνιδιοτέλειας καὶ τῆς ταπείνωσης στὴν προσωπική μας πολιτεία.
 
Οἱ Ἅγιοι  Πατέρες ὑπῆρξαν τέτοιοι, καλοὶ ἀγωνιστές, νικηφόροι ἐπαναστάτες, γιὰ τὴν διεκδίκηση τῆς ἐσωτερικῆς ἐλευθερίας, γιὰ τὴν διεκδίκηση τῆς ἐπουράνιας πατρίδας.  Ἂς ἐπιδιώξουμε κι ἐμεῖς, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, τὴν Ἁγία περίοδο τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς νὰ μιμηθοῦμε αὐτούς, τοὺς μιμητὲς τοῦ Ἑνός, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.
 
 Ἐκκλησία μας, ὡς ἀληθινὴ μητέρα, ὁδηγεῖ μὲ ἀγάπη κάθε μέλος της στὴ χαρὰ τοῦ Θεοῦ. Εὔχεται καὶ δέεται κανένα παιδί της νὰ μὴ μείνει ἔξω τοῦ Παραδείσου.
 
«Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε ...»
 
 
Καλὴ Σαρακοστή!
 
 
Ὁ Ἐπίσκοπός σας,
 
+ ὁ Ἀττικῆς & Βοιωτίας Χρυσόστομος




ΠΗΓΗ: https://www.imab.gr/index.php/latest-news/1333-2018-02-19-21-15-15

ΠΕΡΙ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΥ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ 
π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ


Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς μέσω του ιστολογίου "Πατερική Παράδοση" και συγκεκριμένα διά του άρθρου "ΑΘΕΤΗΣΗ ΟΡΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΥΠΟ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ." (https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2018/02/blog-post_70.html) απευθύνθηκε προσωπικά σε μας και ζήτησε την απάντησή μας επ᾿ αυτού. 
Όμως ολόκληρο το άρθρο του βασίζεται σε ένα σοβαρότατο ατόπημα: Θεωρεί πως η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε αστρονομικά και όχι εκκλησιαστικά. Ότι δηλαδή όρισε τάχα πως την ημερομηνία κατά την οποία συμβαίνει πραγματικά (αστρονομικά) η εαρινή ισημερία πρέπει να την διορθώνουμε σε 21η Μαρτίου. Αυτό είναι μέγα σφάλμα και πάνω εκεί βασίστηκε η λεγόμενη "διόρθωση" του Ιουλιανού Ημερολογίου (και το 1582 και το 1924). Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος όρισε ακριβώς το αντίθετο: να θεωρείται δηλαδή πάντοτε η 21η Μαρτίου ως ημερομηνία της εαρινής ισημερίας, άσχετα αν σε εκείνη την ημερομηνία δεν συμβαίνει όντως η πραγματική εαρινή ισημερία.  Επομένως η ημερομηνία της θετής "εαρινής ισημερίας" (που όρισε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος στις 21 Μαρτίου) δεν ταυτίζεται πάντοτε με την ημερομηνία της πραγματικής (αστρονομικής) εαρινής ισημερίας.


ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΘΕΤΗΣ ΕΑΡΙΝΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ ΠΟΥ ΟΡΙΣΕ Η Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ (ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΑΡΙΝΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ 
(ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ)
330




ΠΑΝΤΟΤΕ
21 ΜΑΡΤΙΟΥ Π.Η.
21 ΜΑΡΤΙΟΥ Π.Η.
1582
11 ΜΑΡΤΙΟΥ Π.Η.
21 ΜΑΡΤΙΟΥ Ν.Η.
(ΔΙΑΦΟΡΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 10 ΗΜΕΡΕΣ)
1924
8 ΜΑΡΤΙΟΥ Π.Η.
21 ΜΑΡΤΙΟΥ Ν.Η.
(ΔΙΑΦΟΡΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 13 ΗΜΕΡΕΣ)
2018
7 ΜΑΡΤΙΟΥ Π.Η.
20 ΜΑΡΤΙΟΥ Ν.Η.

Οι έχοντες ασχοληθεί με το ζήτημα γνωρίζουν πως η ημερομηνία της πραγματικής (αστρονομικής) εαρινής ισημερίας δεν είναι σταθερή, επομένως αν η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος ενδιαφερόταν για αυτήν να αντιστοιχεί με την 21η Μαρτίου, τότε θα όριζε: α) Να διορθώνεται συνεχώς η ημερομηνία της (ενώ κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ από τους Ορθοδόξους, σε αντίθεση με τους Παπικούς το 1582 και τους Οικουμενιστές το 1924) και β) να εορτάζουν διαφορετικά το Πάσχα όσοι βρίσκονται στο Νότιο Ημισφαίριο, οι οποίοι ως γνωστόν έχουν εαρινή ισημερία τον Σεπτέμβριο και φθινοπωρινή ισημερία τον Μάρτιο! 
Για όλα αυτά ξεκάθαρα μιλούν οι Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας μας, τους οποίους δυστυχώς ο π. Ευθύμιος αγνοεί (όπως φαίνεται δεν ανέγνωσε την αναίρεση των θέσεων του κ. Ρίζου: http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/07/blog-post_17.html):
α) Ο Σεβαστός Κυμινήτης: "Ὅμως οἱ θειότατοι Πατέρες τῆς πρώτης Συνόδου ἂν καλὰ καὶ νὰ ἤξευραν ἀκριβῶς τὴν τοιαύτην διαφορὰν τῆς ἰσημερίας, πῶς κατ’ ὀλίγον ὀλίγον ἔρχεται ὀπίσω διὰ τὴν συνεχῆ προσθήκην τῆς τοῦ βισέκτου ἡμέρας· μὲ τοῦτο ὅλον ἐδιώρισαν αὐτὴν τὴν ἐαρινὴν ἰσημερίαν νὰ κρίνεται καὶ νὰ λογαριάζεται πάντοτε καθὼς εὑρέθηκε τότε εἰς τὸν καιρόν τους, κατὰ τὴν κα΄ τοῦ Μαρτίου μηνὸς... Ἂν ἦτον λοιπὸν τοῦτο παράβασις καμία ψυχοβλαβὴς, ἔπρεπε καὶ τότε νὰ γένῃ ἡ τοιαύτη διόρθωσις, νὰ κατεβάζουν ὀπίσω τὸν Μάρτιον, νὰ φέρουν τὴν ἰσημερίαν πάλιν εἰς τὴν κα΄ Μαρτίου· ἀμὴ ἐπειδὴ τόσαις σύνοδαις οἰκουμενικαῖς ὁποῦ ἔγιναν εἰς τόσους χρόνους ὕστερον ἀπὸ τὴν οἰκουμενικὴν ἐκείνην καὶ πρώτην σύνοδον, αἱ ὁποίαις ἔβλεπαν μὲν ὁλοφάνερα τὴν ἰσημερίαν ὁποῦ κατ’ ὀλίγον ὀλίγον ἐκατέβηκεν τόσαις ἡμέραις ὀπίσω· ὅμως δὲν ἀποκότησεν οὐδεμία σύνοδος ἂν καλὰ καὶ νὰ ἦσαν οἰκουμενικαὶ, ὁποῦ ἐσυνάγουνταν διὰ τὰ τοιαῦτα ἐκκλησιαστικὰ ζητήματα, καὶ πολλὰ ἄλλα ἐκανόνιζαν καὶ ἐθέσπισαν, νὰ κάμουν τὴν τοιαύτην διόρθωσιν τῆς ἰσημερίας, ἀμὴ καὶ ἔξω ἀπὸ τὸν καιρὸν τῆς ἰσημερίας τόσαις ἡμέραις ὀπίσω κατεβασμένον, ὅμως πάντοτε τὴν κα΄ Μαρτίου ἀκολούθως τῇ πρώτῃ συνόδῳ ἐλογάριαζαν τὴν ἰσημερίαν...".
β) Ο Δοσίθεος Ιεροσολύμων: "Γίνεται ἡ πρώτη πανσέληνος τοῦ Μαρτίου πρὸ τῆς κα΄ Μαρτίου, εἰς τὴν ὁποῖαν εὑρίσκετον ἡ ἰσημερία εἰς τὸν καιρὸν τῆς πρώτης Συνόδου, καὶ τὴν σήμερον εὑρίσκεται εἰς τὴν ια΄ Μαρτίου, διὰ τὸν ὑποβιβασμὸν τῆς ἰσημερίας ὁποῦ προέρχεται ἀπὸ τὴν παντοτινὴν προσθήκην τῆς τοῦ βισέκτου ἡμέρας... Οἱ νεώτεροι Λατῖνοι ἐφάνησαν διακριτικώτεροι καὶ σοφώτεροι καὶ τολμηρότεροι ἀπὸ ὅλας τὰς ἁγίας ἐκείνας Συνόδους, καὶ ἀπὸ ὅλους τοὺς ἁγίους Πατέρας τῆς ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας ἀνατολικούς τε καὶ δυτικοὺς, καὶ ἔκαμαν τὴν τοιαύτην διόρθωσιν τῆς ἰσημερίας, φοβούμενοι μήπως καὶ ἀθετοῦντες τὴν πρώτην πανσέληνον μέτ’ ἰσημερίαν, κολάσωσι τὴν ψυχήν των, ὡς καθὼς ἐκολάσθησαν καὶ ὅλαις αἱ Σύνοδαις, καὶ πάντες οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ὁπόσοι ἑόρταζαν τὸ ἅγιον Πάσχα, ἀθετοῦντες τὴν πρώτην πανσέληνον μέτ’ ἰσημερίαν"!
γ) Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: "Ἂς ἠξεύρουν γὰρ ὅτι καὶ αἱ Οἰκουμενικαὶ Σύνοδοι, ὁποῦ μετὰ τὴν Πρώτην ἔγιναν, καὶ οἱ λοιποὶ Πατέρες, ἔβλεπον ναὶ καὶ αὐτοὶ, ὡς σοφοὶ ὁποῦ ἦσαν, πῶς ἐκατέβη πολὺ ἡ ἰσημερία· ἀλλ’ ὅμως δὲν ἠθέλησαν νὰ τὴν μεταθέσουν ἀπὸ τὴν κα΄ Μαρτίου, ὁποῦ τὴν ηὗρεν ἡ Α΄ σύνοδος, προτιμῶντες περισσότερον τὴν συμφωνίαν τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἕνωσιν ἀπὸ τὴν ἀκρίβειαν τῆς ἰσημερίας, ἥτις δὲν προξενεῖ οὔτε εἰς τὴν εὕρεσιν, τοῦ ἐδικοῦ μας Πάσχα κᾀμμίαν σύγχυσιν, οὔτε βλάβην εἰς τὴν εὐσέβειαν".
Ο π. Ευθύμιος πέφτει επίσης και σε δεύτερο τραγικό σφάλμα, που φανερώνει πως δεν έχει μελετήσει καθόλου σοβαρά το θέμα. Είναι γνωστό πως η Ορθόδοξη Εκκλησία από την εποχή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου υπολογίζει τις ημερομηνίες των πανσελήνων με βάση τον 19ετή Κύκλο του Μέτωνος. Ο Μετωνικός Κύκλος όμως είναι επίσης ελλιπής με αποτέλεσμα στην εποχή μας να υπάρχει απόκλιση 4-5 ημερών της Μετώνειας Πανσελήνου από την πραγματική (αστρονομική) Πανσέληνο. Ούτε αυτό όμως ενδιαφέρει την Εκκλησία, η Οποία δεν ενδιαφέρεται για "χρόνων ἀκρίβειαν καὶ ἡμερῶν παρατήρησιν", κατά τους Αγίους Πατέρες. Αντιθέτως αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα μόνο εκείνων που επιθυμούν την αλλαγή και του Πασχαλίου, επικαλούμενοι αστρονομικούς λόγους. Μήπως μαζί τους συντάσσεται τελικώς ο π. Ευθύμιος;




Όπως βλέπουμε ξεκάθαρα στον παραπάνω πίνακα ο Όρος τηρείται κανονικά από όλους όσους τηρούν το παλαιό (ορθόδοξο) Πασχάλιο (το οποίο είναι κοινό για Παλαιοημερολογίτες και Νεοημερολογίτες, αφού και οι τελευταίοι το ακολουθούν ακόμη). Όσα δε εκκλησιαστικά ημερολόγια (Ζηλωτών ή μη) σημειώνουν την ημερομηνία της πραγματικής και όχι της Μετώνειας Πανσελήνου, σφάλλουν, πιθανότατα εξ αγνοίας. 
Κλείνοντας, δηλώνουμε πως δεν επιθυμούμε να απευθύνουμε κάποιο ερώτημα προς τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, διότι πιστεύουμε πως αποτελεί μάταιο κόπο ο διάλογος με ανθρώπους που θεωρούν ότι δεν είναι δυνατόν να κάνουν λάθος, όπως άλλωστε έχει αποδείξει η παντελής απουσία παραδοχής των σφαλμάτων που έχουν υποδειχθεί στο παρελθόν. Επιπροσθέτως, δεν επιθυμούμε διαδικτυακό διάλογο διά αντιπροσώπων του, αλλά μόνον εκ του σύνεγγυς, όπως έχει ήδη προτείνει ο Διαχειριστής του Ιστολογίου "Εν Τούτω Νίκα" (http://entoytwnika1.blogspot.gr/2017/06/7_21.html).

Με ευχές για Καλή Τεσσαρακοστή εν μετανοία και ταπεινώσει,

Νικόλαος Μάννης, Εκπαιδευτικός
(Διαχειριστής Ιστολογίου "Κρυφό Σχολειό")
Ιωάννης Ν. Παπαρρήγας
(Διαχειριστής Ιστολογίου "Εν Τούτω Νίκα")
Διονύσιος Πολυμενόπουλος, Εκπαιδευτικός

ΜΗΝΥΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ KATA THΣ ΒΛΑΣΦΗΜΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ''JESUS CHRIST SUPERSTAR''

peiraios serafeim



Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ κατάθεσε ἐνώπιον τοῦ Εἰσαγγελέως Πρωτοδικῶν Ἀθηνῶν τήν κάτωθι Μηνυτήριον Ἀναφοράν.
Διαβάστε παρακάτω την μηνυτήρια αναφορά του Σεβασμιωτάτου:
ENΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
Του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς κ. κ. Σεραφείμ (κατά κόσμο Χρήστου) Μεντζελόπουλου, κατοίκου Πειραιώς, Ακτή Θεμιστοκλέους αριθ. 198.
ΚΑΤΑ
Παντός υπευθύνου.
*******
Α. Με την παρούσα θέτω υπόψη Σας τη διάπραξη εγκληματικών πράξεων που πρόσφατα υπέπεσε στην αντίληψή μου, τελεσθείσες και κατ’ εξακολούθηση ακόμα και σήμερα τελούμενες από τους παραγωγούς, ηθοποιούς και εν γένει συντελεστές της θεατρικής παράστασης που έχει ξεκινήσει από τις 9.2.2018 και λαμβάνει χώρα παρουσιαζόμενη στο κοινό καθημερινά, πλην των ημερών Δευτέρα και Τρίτη, στην Αθήνα, στο θέατρο Ακροπόλ, επί της οδού Ιπποκράτους 9-11, φέρει δε η θεατρική παράσταση τον τίτλο «Jesus Christ – Super Star».
Την ύπαρξη της παραπάνω θεατρικής παράστασης πληροφορήθηκα με την από 6.2.2018 επιστολή της κας Κυπραίου Παρασκευής, η οποία μου γνωστοποίησε το πρόγραμμα της παράστασης αυτής, ως και σχετικό έγγραφο υλικό περί της θεματολογίας της.
Όπως αναγράφεται στα παραπάνω έγγραφα, η παραπάνω θεατρική παράσταση περιλαμβάνει πράξεις και εκδηλώσεις χλευασμού, φράσεις απρεπείς και προσβλητικές κατά του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και γενικά κατά της επίσημης, συνταγματικά κατοχυρωμένης, θρησκείας της χώρας μας, της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού.
Πιο συγκεκριμένα στην παραπάνω θεατρική παράσταση ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως «χίπης», δηλαδή ως μέλος κοινότητας ευρύτατα γνωστής για τη χρήση ναρκωτικών ουσιών και τη χωρίς όρια σεξουαλική συμπεριφορά.
Εμφανίζεται ως άνθρωπος αμαρτωλός, ανασφαλής και νάρκισσος. Επίσης ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως έχων ερωτική σχέση με την Αγία Μαρία Μαγδαληνή.
Όπως δε αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο που τέθηκε υπόψη μου κατά τα παραπάνω αναφορικά με την παράσταση (σχετ. 3), η Αγία Μαρία Μαγδαληνή παρουσιάζεται ως γυναίκα ελευθερίων ηθών, να έχει ερωτευθεί τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό.
Β. Η παραπάνω θεατρική παράσταση είναι προφανές ότι πληροί ως προς τους παραγωγούς, ηθοποιούς και εν γένει συντελεστές αυτής την υποκειμενική και αντικειμενική υπόσταση των εγκλημάτων της κακόβουλης βλασφημίας και της καθύβρισης θρησκευμάτων που τιμωρούνται κατά τα άρθρα 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα.
Διότι εκδηλώνει δημόσια έλλειψη σεβασμού προς το Θείο και ενέχει χλευασμό, προσβλητική, απρεπή και χυδαία έκφραση κατά του Θείου, ως τέτοιου νοούμενου ό,τι θεωρείται ιερό από την Ανατολική Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία. Καθυβρίζει δε την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, αφού καθυβρίζει και κακόβουλα χλευάζει τα δόγματα αυτής, τη Θεία μορφή του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, την Αγία Μαρία Μαγδαληνή, αλλά και τη Θεία Σταύρωση και Ανάσταση του Θεανθρώπου, τα οποία και διαγράφει ως δήθεν ουδέποτε να έλαβαν χώρα.

Επειδή τα παραπάνω εγκλήματα διώκονται αυτεπαγγέλτως.
Επειδή υπάρχει ανάγκη όπως ληφθούν επειγόντως μέτρα, προκειμένου να παύσει η παραπάνω θεατρική παράσταση, με την οποία καθυβρίζονται καθημερινά τα Θεία, ώστε να παύσει η συνεχιζόμενη προσβολή.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΖΗΤΩ

Τις κατά το νόμο δικές Σας ενέργειες για την κατά το νόμο τιμωρία των υπαιτίων.
Προσάγω δε τα παραπάνω αναφερθέντα έγγραφα, ήτοι: 
• Της από 6.2.2018 επιστολής της κας Παρασκευής Κυπραίου, Κοινωνικής Λειτουργού, κατοίκου Ζωγράφου Αττικής, οδός Αλεξάνδρου Παπάγου αρ. 58 (σχετ. 1) και τα συνοδευτικά έγγραφα αυτής:
• Έγγραφο περί του προγράμματος των παραστάσεων (σχετ. 2).
• Έγγραφο περί της υπόθεσης της παράστασης (σχετ. 3).
• Έγγραφο περί της υπόθεσης της παράστασης με φωτογραφίες (σχετ. 4).
• Έγγραφο περί της έννοια τους «χίπη», ως μέλους κοινότητας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς (σχετ. 5).
Μάρτυρες προτείνω τους:
• Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη Νήφωνα Καπογιάννη του Χαραλάμπους, Πρωτοσύγκελλο, 
• Αιδεσ. Πρωτοπρ. Μιλτιάδη Ζέρβα, Δ/ντη Περιοδικού. Πειραϊκή Εκκλησία,
Πληρεξούσια και αντίκλητο μου διορίζω τη δικηγόρο Πειραιά, Βαϊα Στεργιοπούλου του Βασιλείου, κάτοικο Πειραιά.
Πειραιάς, 20 Φεβρουαρίου 2018
Ο Μηνυτής
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ