Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2018

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ Α΄ ΣΤΑΣΗ


Η ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
«το παράδοξόν σου της φωνής δυσπαράδεκτόν μου τη ψυχή φαίνεται».

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Ο στίχος αυτός περιγράφει με γλαφυρότητα τα συναισθήματα της Θεοτόκου μπροστά στην αποκάλυψη των σχεδίων του Θεού. Καθώς ο αρχάγγελος ξεδιπλώνει την επιλογή του Ουρανού για το πρόσωπό Της, η αγνή και άπειρη κόρη της Ναζαρέτ δεν έχει λογική εξήγηση να αντιτάξει σε όλα αυτά. «Είπε δε Μαριάμ προς τον άγγελον∙ πως έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ού γινώσκω;» (Λουκ. 1, 34). «Δυσπαράδεκτόν μου τη ψυχή φαίνεται», καθώς η Θεία σοφία και αγάπη του Θεού αρκετές φορές επιλέγει το «ακατανόητο» και το «παράλογο» για να χαρίσει την απολύτρωση στους ανθρώπους…
ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ

Α) Η ΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
* Και πράγματι η σάρκωση του Λόγου του Θεού, του β΄ προσώπου της Παναγίας Τριάδος γεννά ερωτηματικά. Ερωτηματικά, αφού είναι μυστήριο απόρρητο και ανεννόητο, δηλαδή δεν συλλαμβάνεται με το νου το γεγονός, ο Θεός να συγκαταβεί φορώντας την ανθρωπίνη μορφή με σκοπό ο άνθρωπος να γίνει ομόθεος. Πιστεύουμε αδελφοί μου στο μυστήριο αλλά δεν το ερευνούμε, το προσκυνούμε αλλά δεν το αναλύουμε. Κλειδί προσεγγίσεως η χάρις του Αγίου Πνεύματος. Γράφει χαρακτηριστικά ο Απόστολος, ότι κανένας δεν μπορεί να ομολογήσει «Κύριον Ιησούν, ειμή εν Πνεύματι Αγίω» (Ά Κορ. 12, 3).
* Γι’ αυτό και ο άγγελος διαλύει αμέσως κάθε δισταγμό αποδοχής του μυστηρίου εκ μέρους της Θεοτόκου λέγοντας «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις Υψίστου επισκιάσει Σοι» (Λουκ. 1, 35). Θα νιώσει μέσα της το Χριστό, θα ζήσει το μυστήριο της Σαρκώσεως, αφού θα γίνει πνευματοφόρος και θα κυοφορήσει την λύτρωση του κόσμου μη μπορώντας να το ερμηνεύσει. Άλλωστε ποιός μπορεί να κατανοήσει τις επιλογές του Θεού; Γράφει συγκλονισμένος ο προφήτης Ησαΐας: «τις έγνω νούν Κυρίου» (Ησ. 40, 13).
*Μπροστά στη λογοκρατούμενη εποχή τέτοιες προσπάθειες ψηλαφήσεως των μυστηρίων είναι δύσκολες και επικίνδυνες τολμώ να πω. Τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι του αιώνος τούτου έχουν αφετηρία έρευνας την υπερηφάνεια. Η Εκκλησία αντιτάσει το βίωμα (εμπειρία) και την πίστη. Συνήθως αμέτοχοι των μυστηρίων, της αγιαστικής χάρης όχι μόνο οδηγούμαστε σε λανθασμένες αντιλήψεις, αλλά υπερβαίνουμε τα όρια και τις δυνατότητες του ανθρώπινου συλλογισμού.
Β) Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
* Η Μαριάμ, ως Παρθένος στο ναό του Θεού, εμφάνισε ένα ταπεινό χαρακτήρα υποταγής στο ουράνιο θέλημα, ετοιμάζοντας μυστηριωδώς τον εαυτό της για κάτι ασύλληπτα μοναδικό. Έτσι βρέθηκε μπροστά σ’αυτήν την μεγάλη πρόσκληση – πρόκληση να γίνει Μητέρα του Ιησού. Και να τώρα κρατά στα χέρια της τον θάνατο και την ζωή της ανθρωπότητας, καθώς ο Θεός αναμένει την «εν ελευθερία» επιλογή της που θα παρέχει τη δυνατότητα στο κορυφαίο πλάσμα Του να ζήσει την κοινωνία ξανά μαζί Του.
* Κανείς ποτέ από μας δεν θα μάθει, δεν θα κατανοήσει στην πλήρη του διάσταση τα συναισθήματα του εσωτερικού κόσμου της Πανάγνου μπροστά στην άφιξη του αγγελιοφόρου του Θεού! «Νενίκηνται της φύσεως οι όροι» ψάλλει η Εκκλησία τονίζοντας το υπερφυές στην σύλληψη του αληθινού Θεού. Όλα αυτά υπήρξαν δοκιμασία για την Θεοτόκο, που δεν τα χωρούσε ο νούς της αλλά τα χώρεσε η καρδιά Της. Έτσι το «γένοιτο» της Μαρίας δεν είναι απλά υπακοή στο θέλημα του Θεού, αλλά περιεχόμενο της ελευθερίας της και της αγάπης και προσφοράς προς Αυτόν.
* Και ακούστηκε αυτό το τρισευλογημένο «γένοιτο» στα πέρατα της γης, στις γενεές των ανθρώπων που περνούν διαχρονικά το επίγειο ταξίδι τους και έβγαλε την ανθρωπότητα στο φως, σκόρπισε την αγωνία του θανάτου, γέμισε ελπίδα και χαρά όλων τις καρδιές. Σε όλους είναι δυνατή η σωτηρία αρκεί να αποδεχθεί ο καθένας τον Θεό στην ύπαρξή του. Μπροστά μας έχουμε το καθοριστικό δίλημμα: «την ζωήν και τον θάνατον δέδωκα προ προσώπου υμών... έκλεξαι την ζωήν συ, ίνα ζήσης συ και σπέρμα σου» (Δευτ. 30, 19).

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αξίζει λοιπόν ο άνθρωπος να ετοιμάζεται και να φροντίζει να αποδεχθεί το όποιο θέλημα του Θεού στη ζωή του. Ο Θεός είναι πάντοτε γεμάτος εκπλήξεις, δεν μπορείς να Τον προβλέψεις, να Τον περιχαρακώσεις, να Τον δείς με συμβατότητα. Εκείνος επιλέγει τρόπους, χρόνους και καιρούς, εμείς οφείλουμε (καθώς γνωρίζουμε την απέραντη αγάπη Του προς εμάς) να Τον εμπιστευτούμε καταργώντας δισταγμούς και ερωτηματικά, φόβους και προκαταλήψεις.



ΠΗΓΗ: https://ec-goc.gr/panigyreis/arthra-dimosiefseis/xairetismoi-a-stasi

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ. ΣΗΜΑΤΗ


Ο κ. Σημάτης ανάρτησε άρθρο (https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2018/02/blog-post_33.html)  εις το οποίο σχολιάζει τα λεχθέντα του κ. Σαραντίδη και όχι μόνο. 

Σε κάποιο σημείο του άρθρου αναφέρει τα εξής:

«Τέλος, τείνουν εὐήκοον οὖς σὲ ἐκείνους ποὺ ἐρωτοτροποῦν μὲ τὸ σχίσμα, ὡς λύση ἀνάγκης. Γιὰ μᾶς, ὅμως, εἶναι ἀδύνατον νὰ συν-αγωνιστοῦμε μὲ ἀνθρώπους ποὺ δὲν μᾶς κοινωνοῦν! Καὶ δὲν μᾶς κοινωνοῦν, γιατὶ ἔχουν δογματοποιήσει τὸ Ἡμερολόγιο καὶ δὲν ἀρκοῦνται στὴν ἀπομάκρυνσή μας ἀπὸ τὴν αἵρεση, ἀλλὰ ἀπαιτοῦν νὰ προσχωρήσουμε στὶς «Ἐκκλησίες» τους, ἤ νά ἀκολουθήσουμε ὑποχρεωτικά τό παλαιό ἡμερολόγιο, ἀφοῦ –κατ’ αὐτούς– μόνο τότε θὰ εἶναι ὁ ἀγώνας …σωστός!!!»

Έχουμε απαντήσει ΔΕΚΑΔΕΣ φορές, οπότε είναι μάταιο να επαναλάβουμε τα γραφόμενα. Μία από τις δεκάδες απαντήσεις μπορείτε να αναγνώσετε στο παρακάτω λίνκ http://entoytwnika1.blogspot.gr/2017/06/blog-post_54.html.

Παρακάτω αναφέρει:

«Ἔτσι πραγματοποιήθηκε κι αὐτὸ τὸ τραγελαφικό: Κάποιοι ποὺ βρίσκονταν στὸ χῶρο τῆς ἀποτειχίσεως, ἔφυγαν καὶ πῆγαν σὲ κάποια παράταξη τῶν Παλαιοημερολογιτῶν καὶ ξαναβαπτίστηκαν ἐκεῖ! (Κι ἂς μᾶς διαβεβαιώνουν οἱ ἱστολόγοι Παλαιοημερολογίτες ὅτι …δὲν ἀναβαπτίζουν!). Ἐκεῖ, μᾶς λένε, ὑπάρχει ἡ κανονικὴ Ἐκκλησία. Κι ἀφοῦ πῆγαν στὴν «κανονικὴ ἐκκλησία», κατόπιν …ἀποτειχίστηκαν κι ἀπὸ τὴν «κανονικὴ ἐκκλησία» τῶν Παλαιοημερολογιτῶν στὴν ὁποία βαπτίστηκαν!!! [Νά, ἡ ἀκριβῆς διατύπωση αὐτοῦ τοῦ τραγικοῦ παραλογισμοῦ:«Έτσι κι εγώ όταν λέω ότι πέρασα από τον χώρο της λεγόμενης αποτείχισης εφόσον προήλθα από το τίποτα της αίρεσης δεν εντάχθηκα απομακρυνόμενη από την κρατούσα Εκκλησία μαγικά στην όντως Εκκλησία. Έπρεπε να ενταχθώ στην Εκκλησία πρώτα προκειμένου να πω ότι αποτειχίστηκα. Στην περίπτωσή μου επειδή δεν είχα βαπτισθεί, αρχικά βαπτίσθηκα Ορθόδοξα και έπειτα επειδή οι γοχ παρουσιάζουν σοβαρές παθογένειες (βλ. Σεργιανισμός, ΘΝΠ) αναγκάστηκα να αποτειχισθώ»].

Κατ΄ αρχάς δεν είναι ''ΚΑΠΟΙΟΙ'' αλλά ''ΚΑΠΟΙΟΣ''! Όμως και ΚΑΠΟΙΟΙ να ήταν, ο κ. Σημάτης μας κατηγορεί για το ένα τοις εκατό που προσέφυγε σε τέτοιες όντως παράλογες κινήσεις; Τις ενώσεις των Παλ/των εθελοτυφλούν, η καλύτερα στρουκοθαμηλίζουν, και δεν τις βλέπουν, αλλά τις κινήσεις μεμονωμένων ατόμων τις βλέπουν και πολύ καλά μάλιστα! Μήπως θα πρέπει να αναρτούμε και εμείς τις διαδικτυακές διαμάχες των σύγχρονων Αποτειχισμένων για να αποδείξουμε δήθεν του λόγου το αληθές όταν θα θέλουμε να κατηγορήσουμε; Μήπως αν μερικοί παραφρονούν από αυτούς, θα κατηγορηθούν όλοι οι αποτειχισμένοι γι΄ αυτούς τους ολίγους; Δεν είναι παράλογο;

Κατωτέρω ακόμα αναφέρει:

 «Εἶναι ἀνάγκη νὰ συζητήσουν ἀπὸ ΚΟΙΝΟΥ καὶ τὸ θέμα τοῦ Ἡμερολογίου. Μία ρεαλιστικὴ ἀντιμετώπιση εἶναι: Μὲ ὅσους Παλαιοημερολογίτες κρατοῦν τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ ἐκκλησιολογία μποροῦμε νὰ ἔχουμε συνεργασία, χωρὶς νὰ ὑποχρεώσουμε ἐμεῖς ἐκείνους, ἢ ἐκεῖνοι ἐμᾶς νὰ ἀλλάξουμε Ἡμερολόγιο, ὄχι γιατὶ τὸ ἀπεχθανόμαστε (ἀπόδειξη ὅτι καὶ στὸ Ἅγιο Ὄρος καὶ στὶς χῶρες ὅπου λειτουργοῦν μὲ τὸ Παλαιό, δὲν ἔχουμε πρόβλημα νὰ λειτουργηθοῦμε), ἀλλὰ δὲν δεχόμαστε τὴν δογματοποίησή του, δὲν δεχόμαστε τὸν κατακερματισμό τους, δὲν θέλουμε νὰ ἐμπλακοῦμε στὶς διαιρέσεις τους, καὶ γιατὶ τὸ προέχον εἶναι ἡ ἀντιμετώπιση τῆς Παναιρέσεως. Κι ἂν δὲν τὰ βρίσκουμε ἐκεῖ, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ μὴ δογματικὰ θέματα. Αὐτὰ μποροῦμε νὰ τὰ ἀντιμετωπίσουμε σὲ ἄλλο καιρό. Καὶ τέλος, εἶναι εὐνόητο, ὅτι θὰ ἔχουμε κοινωνία μεταξύ μας, ἀφοῦ εἶναι ἀδιανόητο Χριστιανοὶ νὰ ἀγωνίζονται ἐναντίον τῆς Παναιρέσεως χωρὶς ἑνότητα, χωρισμένοι».


Μας λέγει ότι δεν έχουν πρόβλημα να λειτουργηθούν οι Αποτειχισμένοι στο Άγιον Όρος όπου ακολουθεί το Π.Η.. Σε ποιούς άραγε  στο Άγιον Όρος θα λειτουργηθούν; Σε αυτούς που μνημονεύουν τον Οικ. Πατριάρχη η στους ζηλωτές που είναι συνειδητοί παλ/τες; Ερώτημα απλό. 

Δεν δέχεται ο κ. Σημάτης τον ''κατακερματισμό'' μας! Μάλιστα! Τις ενώσεις μας τις δέχεται; Και καλά εμείς· οι σύγχρονοι αποτειχισμένοι που είναι σαφώς λιγότεροι από εμάς, δεν είναι κατακερματισμένοι; είναι ενωμένοι; να αναφέρουμε και μείς πόσες ''παρατάξεις'' κοντεύουν να γίνουν; 
Για την δήθεν ''δογματοποίηση'' τα είπαμε και τα ξαναείπαμε.... Όντως κ. Σημάτη, προέχον είναι η αντιμετώπιση της αιρέσεως, αλλά το να μας κατηγορείτε ειδικά μετά από τόσες απαντήσεις ότι δήθεν δογματοποιούμε το ημερολόγιο, είναι αστείο! Όπως εσείς δεν δέχεσθε τον Χρυσόστομο Σμύρνης τον οποίο θεωρείτε μασώνο, κάνοντας δημοσιεύσεις συνεχώς, έτσι και εμείς (συν τοις άλλοις λόγοις που δεκάδες φορές έχουμε αναφέρει), δεν αποδεχθήκαμε και δεν αποδεχόμαστε ένα επιβληθέν δια της βίας ''μέτρο'' το οποίο επέβαλαν όντως Μασώνοι όπως ο Μελέτιος Μεταξάκης και οι συν αυτώ! Είναι πάντως φοβερό το γεγονός, ότι ενώ κόπτεσθε τόσο δια την μασωνία, δέχεσθε ακόμα και σήμερα να ακολουθείτε αυτό που εθέσπισε η ίδια δια μέσω των παραπάνω οργάνων της! Και δεν φτάνει ότι το ακολουθείτε, το υπερασπίζεσθε κιόλας! 

Κρίμα δια άλλη μία φορά.....

ΜΗΝΥΣΗ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΛΑΣΦΗΜΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ JESUS CHRIST SUPERSTAR


του Γιώργου Νταλιάρη
Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος αντιδρούν όλο και πιο έντονα για την θεατρική παράσταση «Jesus Christ Superstar» και σήμερα κατατέθηκε άλλη μία, η τρίτη κατά σειρά, μήνυση. Ο λόγος για τον Μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία.

Το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ αποκαλύπτει πως νωρίτερα σήμερα στο Αστυνομικό Τμήμα Μεγαλόπολης κατατέθηκε η μήνυση για βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος εναντίον των συντελεστών της παράστασης, όπως είχε πράξει την προηγούμενη εβδομάδα ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ. Θυμίζουμε, πως μηνυτήρια αναφορά κατέθεσε και ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.
Ακολουθεί απόσπασμα της μήνυσης που κατατέθηκε από τον Γόρτυνος Ιερεμία…
«ΚΑΤΑ
Των ηθοποιών, των υπευθύνων παραγωγής και πάντων των συντελεστών της θεατρικής παράστασης με τον τίτλο ‘Jesus Christ Superstar’, που παίζεται στο θέατρο ‘Ακροπόλ’ (από 9/2/1018 και με προγραμματισμένη διάρκεια έως 29/4/2018, Σχετ.1), οδός Ιπποκράτους, αρ.9, Αθήνα
———————-
Καταθέτω την παρούσα μήνυση κατά των μηνυομένων για παράβαση των άρθρων 198 και 199 Ποινικού Κώδικα, δηλαδή για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος, καθόσον συμμετέχουν από κοινού σε θεατρική παράσταση που περιέχει πράξεις και δηλώσεις οι οποίες αποτελούν βαρύτατη καθύβριση της ορθόδοξης θρησκείας και ακραία βλασφημία σε βάρος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Πιο συγκεκριμένα η εν λόγω παράσταση παρουσιάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ως μέλος της κοινότητας των ΧΙΠΙΣ, κοινότητα προσώπων που έχει ταυτιστεί με σεξουαλικά όργια και χρήση ναρκωτικών ουσιών (Σχετ.5). Στην παράσταση παρουσιάζεται επίσης γυναίκα με το όνομα Μαρία Μαγδαληνή, δηλαδή με αναφορά στην Αγία Μαρία Μαγδαληνή, να τραγουδάει στον Ιησού ερωτικό τραγούδι (Σχετ.2, σελ.2). Τα ανωτέρω περιήλθαν εν γνώσει μου από δημοσιεύσεις σειράς ιστοσελίδων, όπως της ιστοσελίδας ειδήσεων News247, της ιστοσελίδας ειδήσεων NewsBeast GR, της ιστοσελίδας Cine Gr, της ιστοσελίδας ‘ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ’ και της ιστοσελίδας Viva Gr, αντίγραφα των οποίων με τα σχετικά άρθρα προσκομίζονται με την παρούσα.

Καταθέτω την παρούσα μήνυση προς γνώση σας και προς διενέργεια εκ μέρους σας όλων των απαραίτητων ενεργειών προκειμένου να παύσει άμεσα η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση και να τιμωρηθούν οι ηθοποιοί, οι υπεύθυνοι παραγωγής και πάντες οι συντελεστές της κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα μήνυση κατατίθεται στα πλαίσια του άρθρου 36 ΚΠΔ περί αυτεπάγγελτης δίωξης, μη απαιτουμένου παραβόλου κατάθεσης».

Επιπροσθέτως, αντίστοιχη μήνυση, εκτός των Μητροπολιτών, έχουν καταθέσει δύο δικηγόροι από την Αθήνα κι ένας Ιερέας από τον Πειραιά.

ΠΗΓΗ: https://www.vimaorthodoxias.gr/egrapsan-s-emas/o-gortynos-ieremias-katethese-minysi-gia-tin-parastasi-jesus-christ-superstar/


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





ΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΝΤΑΣ ΕΚΑΛΕΣΕΝ


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ '' ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Eύγε δια άλλη μία φορά για το φιλάδελφο και ενωτικό πνεύμα του κ. Σαββόπουλου. Είθε ο δεσπότης Χριστός να εισακούσει τέτοιες φωνές που ομιλούν με πόνο και αληθινή αγάπη.


Μέσα στην Εκκλησίαν να επιζητοῦμε πάντοτε θέσιν μαθητοῦ και όχι διδασκάλου «Μηδέ κληθῆτε καθηγηταί, εις εστίν καθηγητής υμῶν ο Χριστός».
Ως μαθητής οφείλω να ακούω πολλά και να λέγω λίγα. Με προσοχή και σεβασμό να ακοῦμε, χωρίς να βλέπουμε τον αντιφρονούντα, ως αντίπαλον, αλλά ως αδελφόν μέσω τοῦ οποίου δύναται ο Θεός μου να με διδάξη και να με διορθώση κατά το γεγραμμένον: «Έσονται πάντες διδακτοί Θεοῦ». Ο Απόστολος Παύλος λέγει, «όσοι αν τέλειοι τοῦτο φρονοῦμεν και εί τι ετέρως φρονεῖτε, και τοῦτο ο Θεός υμίν αποκαλύψει».
Οι Άγιοι Πατέρες μᾶς διδάσκουν ότι πρέπει να λέμε όχι αυτά που ξέρουμε, αλλά αυτά που οικοδομοῦν και μποροῦν οι άλλοι να εννοήσουν: «ου πάντες χωροῦσιν τον λόγον». Επειδή κατά την Αγίαν Γραφήν «εις πολλά πταίομεν άπαντες», είναι συνετό να διατηροῦμε πάντα χαμηλούς τόνους. Η πεῖρα μᾶς διδάσκει την επιφυλακτικότητα στην νηφαλιότητα, την ψυχραιμίαν και το «Σπεῦδε βραδέως». Εάν ακούγοντας αυτά που λέγονται στην Εκκλησία κατά την Θείαν Λατρείαν, και προσπαθῶ να τα εφαρμόζω, και υποτάσσομαι στους Κανόνες τῆς Εκκλησίας, σώζομαι ή δεν σώζομαι; Moῦ αρκοῦν τα λόγια τῆς Εκκλησίας; Μήπως η πνευματική μου τροφός δεν με τρέφει με αυτάρκην τροφήν; Οι Άγιοι Πατέρες μας εφρόντισαν ώστε μέσα στη λατρεία, τα μυστήρια και τους Ιερούς Κανόνας τῆς Εκκλησίας ο πιστός είτε εγγράμματος είτε αγράμματος να ευρίσκη την σωτηρίαν του και την οικοδομήν του. Είναι δε πάντα επίκαιρος η διδασκαλία τῶν Αγίων Πατέρων καίτοι διετυπώθη από αιώνων πριν.

Η Θεία και Ιερά Γραφή προειδοποιεῖ ότι όσα «εγράφη πάντα εις την ημετέραν διδασκαλία προεγράφη». Πρέπει να διδασκόμεθα από τις εμπειρίες τοῦ παρελθόντος, και να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη. Μία χίμαιρα είναι δυνατόν να συσκοτίση το νοῦ μας από την μια στιγμή στη  άλλη, να καταστρέψει το ηγεμονικόν και διακριτικόν μας και να μᾶς οδηγήσει στην «κακή αλλοίωση», την αίρεση, την ανισορροπία, τον παραλογισμό, την κατάπτωση, την απελπισία. Κανείς νουνεχής μεταξύ μας δεν μπορεῖ να υπερτιμᾶ τις δυνάμεις του, εάν δεν τον σκεπάση η Χάρις τοῦ Θεοῦ. Γι’ αυτό και η Θεία και Ιερά Γραφή προειδοποιεῖ, «ο δοκῶν εστάναι βλεπέ τω μη πέση», και «πατάξω τον ποιμένα και διασκορπισθήσονται τα πρόβατα τῆς ποίμνης».
Ο Άγιος Νεκτάριος στο βιβλίο του «Αι Οικουμενικαί Σύνοδοι περί τῶν Αγίων Εικόνων», εκθέτει το πῶς η πνευματική κατάπτωσης τῶν κληρικῶν και μοναχῶν μας, η ασυνέπειά τους, η χλιδή τους, η τυπολατρεία τους, η ιδοτέλειά τους, η αδικία τους, οδήγησαν τους ανθρώπους σε αντίδραση, ώστε να επιζητοῦν μεταρρυθμίσεις και διορθώσεις. Μη όντες αρκούντως κατηρτισμένοι και ώριμοι πνευματικῶς «επειδή και η αντίδρασις είναι κακός σύμβουλος» παρεσύρθησαν και κατέληξαν στο άλλο άκρον δημιουργήσαντες αιρέσεις και διαιρέσεις.
Συνειδητοποιώντας το τοῦ Αποστόλου «Εις πολλά πταίομεν άπαντες», να πάψωμεν να θεωροῦμεν ο καθένας τον εαυτόν του κανονικότερον τοῦ άλλου. «Συνέκλεισεν ΄γαρ ο Θεός τους πάντες εις απείθειαν» δια την υπερηφάνειάν μας.
Ο Άγιος Ταράσιος λέγει: «Όταν η Εκκλησία είναι διηρημένη [διχαστικό φρόνημα], ούτε θεολογοῦμεν ούτε εκκλησιολογοῦμεν, ούτε δογματίζουμε, ούτε εσχατολογοῦμε». Τα σχίσματα και τις διαιρέσεις μας δεν τα βλέπουμε και είμαστε «νήπιοι ταις φρεσί και ουχί τη κακία. Διηρημένης τῆς Εκκλησίας (πυρετός απόψεων) είναι ποτέ δυνατόν να ευσταθήση οποιαδήποτε εκκλησιολογία; Διηρημένων τῶν πιστῶν (εγώ Κηφά, εγώ Απολλώ, εγώ Παύλου), κάθε περαιτέρω ερμηνεία οιουδήποτε θέματος αυτομάτως μεταβάλλεται σε πρόσχημα νέων σχισμάτων και μεγαλυτέρου διχασμοῦ.  
Η επιδημία τοῦ Παρακλήτου Αγίου Πνεύματος την ημέραν τῆς Πεντηκοστῆς είναι η εορτή τῆς ενσάρκου οικονομίας τοῦ Θεοῦ, Μεγάλου Μυστηρίου, και τελευταία εορτή. Ο πύργος τῆς Βαβέλ έφερε σύγχυση γλωσσῶν και πνευμάτων. Το πνεῦμα τῆς Πεντηκοστῆς διαλύει κάθε αίρεση και πλάνη και την σήμερον επικρατοῦσα παναίρεση τοῦ Οικουμενισμοῦ.
Ως εκ τούτου είναι άξιοι τιμῆς όλοι οι πολεμούντες την παναίρεση αυτήν. Ο διωγμός τῶν ορθοδόξων κληρικών μετά την επισημοποίηση από την ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης τοῦ επαράτου Οικουμενισμοῦ, μᾶς καλεῖ σε ενότητα πάντας και όχι πυρετό απόψεων και διασπάσεων τῶν ορθοδόξων, και εμφύλιο πόλεμο μεταξύ μας, με αφορμή διαφορετικές απόψεις του αντιαιρετικοῦ αγώνος. Καλούμεθα όλοι, όλος ο ορθόδοξος κλῆρος και λαός, ενωμένοι να αντιμετωπίσωμε την ράβδον τοῦ Πατριάρχου Κων/λεως και όλων τῶν Οικουμενιστῶν που χαίρονται με τον αλληλοσπαραγμόν μας, με μια πυγμή και μια καρδιά. Μή τους δίδουμε το δικαίωμα να πανηγυρίζουν ότι εμεῖς οι ορθόδοξοι, όπου κι’ αν ανήκουμε, βαρέσαμε διάλυση και είμαστε εύκολη λεία τῶν σατανοκινήτων οικουμενιστῶν αντιχρίστων. Να μην ισχύσει το «οι υιοί τοῦ αιῶνος τούτου είναι φρονιμότεροι τῶν υιῶν τῆς αληθείας» και κατισχύσει η κακία τούτων.
Πολλές μορφές δίωξης και μοχλοί καταπιέσεων κλήρου και λαού, μηχανεύονται οι «κρατοῦντες και γεγαυρωμένοι», έχοντας την προïστορίαν τοῦ 1924.
Άπαντα τα ανωτέρω γράφονται έχοντας υπ’ όψιν το θέλημα τοῦ Θεοῦ, την θεραπεία τῶν σχισμάτων τόσο παλαιοῦ και νέου όσο και μεταξύ τους, για την από κοινοῦ αντίσταση στον Οικουμενισμό.
Με μια ψυχή, με μια καρδιά ας οδεύσωμεν πάντες εις ενότητα.




Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
θεολόγος