Τρίτη 24 Ιουλίου 2018

Ασύμμετρες απειλές, πυρκαγιές και όχι μόνο


SOOC
Η – λόγω πυρκαγιών – εισαγωγή του όρου «ασύμμετρη απειλή» στον ελληνικό δημόσιο διάλογο, πριν μια περίπου δεκαετία και ξανά σήμερα, χαρακτηρίζεται από συχνές ασάφειες, ανακριβείς ορισμούς και άλματα συλλογισμών. Αβάστακτο είναι πάντως εάν και όταν οι ασύμμετρες απειλές γίνουν αντικείμενο μικροπολιτικής διαμάχης. Όχι για πρώτη φορά για όρους και έννοιες που σχετίζονται άμεσα με την διεθνή πολιτική, παρατηρούμε θεμελιώδεις συγχύσεις και ανακρίβειες. Όταν δε οι ασύμμετρες απειλές συνδεθούν και με εσωτερικές μικροπολιτικές σκοπιμότητες, τότε οι εισροές ζημιογόνου ανορθολογισμοί είναι χειμαρρώδεις. 
Διευκρινίζονται λοιπόν τα εξής.Οι δράστες μιας πυρκαγιάς μπορεί να είναι εγχώρια εγκληματικά στοιχεία (για παράδειγμα «οικοπεδοφάγοι» ή αναρχικοί σε μια πόλη) ή πράκτορες ενός ξένου κράτους. Ακόμη μπορεί οι τελευταίοι να χρησιμοποιούν τους πρώτους (πχ πυρκαγιές εκτός ελέγχου στη Αθήνα στο παρελθόν από «γνωστούς» αλλά και «άγνωστους» κουκουλοφόρους). 
Στο ίδιο πλαίσιο πρέπει να ξέρουμε ότι στα ανελέητα στρατηγικά παίγνια των ηγεμονικών δυνάμεων και των ενεργειών κατατριβής εχθρών και φίλων για λόγους που αφορούν την θέση/ρόλο άλλων κρατών και την κατανομή ισχύος, η ασύμμετρη απειλή ενδέχεται να προέρχεται «από οπουδήποτε και  οποιονδήποτε». Εξ ου και η ανάγκη  προσοχής για το τι λέγεται και γράφεται, ιδιαίτερα από υπεύθυνα χείλη. Είναι πάντως αξιοθρήνητη κατάντια όταν έλλειμμα κρατικής οργάνωσης όχι μόνο δεν αποτρέπει την εκτέλεση ασύμμετρων απειλών αλλά οδηγεί και σε δημόσιες τοποθετήσεις που υποδηλώνουν έλλειμμα κατανόησης του κρατοκεντρικού συστήματος. 
Με συντομία, χωρίς να εξαντλείται το θέμα και χωρίς την παραμικρή πρόθεση ανάμειξης στις εσωτερικές διαμάχες – η οποία όπως το πρόσφατο ζήτημα των κατασκόπων έδειξε μερικοί δεν διστάζουν να εκμεταλλευτούν με αλλότρια (μικροπολιτικά) κίνητρα –, θα γίνει αναφορά σε βασικές πτυχές του ζητήματος των ασύμμετρων απειλών. Αφορούν τις πυρκαγιές αλλά και πολλά άλλα. 
Παρά το γεγονός ότι μετά τον Ψυχρό Πόλεμο οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ χρησιμοποίησαν τον όρο «ασύμμετρες απειλές» για να περιγράψουν ένα αριθμό προβλημάτων που αφορούν την δική τους εθνική ασφάλεια (διεθνική τρομοκρατία, περιβαλλοντολογικές καταστροφές, απόκτηση μέσων μαζικών καταστροφών από μη κρατικούς δρώντες, παράνομη διακίνηση όπλων, δολιοφθορείς των δικτυακών τόπων και δομών πληροφορικής, κτλ), οι «ασύμμετρες» δράσεις ούτε νέες είναι ούτε περιορίζονται σε μη κρατικούς δρώντες. 
Οι ασύμμετρες απειλές είναι διαχρονικό φαινόμενο και στην σύγχρονη εποχή καθημερινό φαινόμενο, το οποίο εάν δεν οφείλεται σε τυχαία γεγονότα, έχει ως δράστες όπως ήδη αναφέραμε τόσο κρατικούς όσο και μη κρατικούς δρώντες. Λάθος δεν κάνουν αυτοί που επισημαίνουν την ύπαρξη τέτοιων απειλών αλλά όσοι, για κάποιους περίεργους λόγους, καλλιεργούν μια ψευτοσυνείδηση περί ενός αγγελικού «παγκοσμιοποιημένου κόσμου» χωρίς απειλές κατά της εθνικής ασφάλειας, χωρίς διακρατικές αντιπαραθέσεις, χωρίς μυστικές υπηρεσίες, χωρίς διεθνικούς εγκληματίες, χωρίς αίτια πολέμου και χωρίς έλλειμμα διακρατικής συνεργασίας που καθιστά τους διεθνείς θεσμούς αναποτελεσματικούς. 
Θα τονίσουμε δύο κύριες πτυχές: Τους κύριους σκοπούς που εξυπηρετούνται από τις ασύμμετρες απειλές και τους φορείς και μεθόδους. 
Καταρχήν, οι σκοποί που επιδιώκουν να εκπληρώσουν οι δράστες ασύμμετρων απειλών, αν και κυμαινόμενοι και ποικιλόμορφοι, έχουν ως κύρια επιδίωξη την πρόκληση ζημιών δυσανάλογων με τα μέσα που χρησιμοποιούν.Μια φωτιά σε μια δασώδη περιοχή τις μέρες που φυσούν ισχυροί άνεμοι μπορεί να επεκταθεί σε μια ολόκληρη επαρχία και να προκαλέσει αβάστακτες συμφορές στους κατοίκους. 
Μεταξύ άλλων και συχνά, κύριοι στόχοι είναι το ηθικό της κοινωνίας, το γόητρο των κρατικών θεσμών, η αξιοπιστία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, η κοινωνικοπολιτική συνοχή και η συσπείρωση ηγεσίας και λαού γύρω από θεμελιώδεις στρατηγικούς σκοπούς και προσανατολισμούς. 
Ο φορέας της ασύμμετρης απειλής στοχεύει τόσο στην συνολική ψυχολογική αποδυνάμωση των μελών της κοινωνίας-στόχου όσο και στην οργανωτική αποσύνθεση του κράτους. Βασικό κριτήριο που στοιχειοθετεί και τον ασύμμετρο χαρακτήρα είναι το γεγονός ότι εκτελούνται τακτικού χαρακτήρα δράσεις με σκοπό να προκληθούν εκτεταμένα και στρατηγικού χαρακτήρα αποτελέσματα. Για να αναφερθούμε και στους θανάτους των πρόσφατων πυρκαγιών στην Αττική, έχουμε δεκάδες νεκρούς που ισοδυναμούν με τους νεκρούς ενός μικρού και σύντομου πολέμου. 
Σκοποί που εξυπηρετούνται είναι είτε ιδεολογικοί ενδοκρατικών δρώντων(πχ αναρχικοί) είτε διακρατικοί με κύριο στόχο τις ανακατανομές ισχύος και συμφερόντων με πρόκληση ανακατατάξεων στην διεθνή ιεραρχία ισχύος, αξιοπιστίας, συμφερόντων και συμμαχικών συγκλίσεων. 
Στην πρακτική των ηγεμονικών δυνάμεων, τονίζουμε και υπογραμμίζουμε ξανά, οι υπηρεσίες των οποίων συχνά εμπλέκονται με τον πιο αόρατο τρόπο, στόχοι ασύμμετρων απειλών (πρακτόρων τους ή στρατευμένων ατόμων που δεν γνωρίζουν τον ηθικό αυτουργό ή δεν γνωρίζουν ότι αυτός τους υποκινεί) δυνατό να είναι τόσο (άσπονδα) «φίλια» όσο και εχθρικά κράτη. 
Αυτές οι πρακτικές είναι αναμφίβολα σημαντικό αίτιο των διακρατικών προβλημάτων αλλά θα λέγαμε ότι εξίσου μεγάλο αίτιο είναι οι λανθασμένες αναλύσεις και εκτιμήσεις του κράτους και της διεθνούς πολιτικής. Για παράδειγμα, όταν σε ένα κράτος πλημμυρίσει από αντι-κρατικά θεωρήματα και ιδεολογήματα πολλοί θα πιστέψουν ότι «τελείωσε ο πόλεμος στον σύγχρονο κόσμο» και ότι «όλα λύνονται με αμοιβαίες υποχωρήσεις, οικονομική συνεργασία ή και ανάπτυξη αισθητικών και φιλικών σχέσεων». Η υποβάθμιση του ρόλου του κράτους και της πατρίδας ήταν πάντα και είναι και σήμερα πηγή ανορθολογισμού, προβλημάτων και συμφορών. 
Στην σύγχρονη εποχή που η κοινωνικοπολιτική συνοχή και κοσμοθεωρητική ευρωστία ενός κράτους είναι καίριας σημασίας για την κρατική ισχύ, τον ρόλο και την θέση κάθε χώρας και για τις ανακατανομές συμφερόντων, κύριοι σκοποί που εξυπηρετούνται είναι η αποδόμηση των συλλογικών ταυτοτήτων κοινωνιών-στόχων με την ιστοριογραφική αποδόμηση, την καλλιέργεια άτοπων ή και ανόητων κοσμοπολίτικων ιδεολογημάτων που αποδυναμώνουν την πίστη-νομιμοφροσύνη στους θεσμούς του κράτους και την πρόκληση περιβαλλοντολογικών καταστροφών που πλήττουν το ηθικό των πολιτών. 
Ενδοκρατικοί μη κυβερνητικοί «ασύμμετροι δρώντες», εξάλλου, δυνατό άμεσα, εμμέσως ή εκ του αποτελέσματος –και συνειδητά ή ανεπίγνωστα υποκινούμενοι «αόρατα» από υπηρεσίες άλλων κρατών– να εκπληρώνουν τους σκοπούς ξένων κρατικών συμφερόντων που αποβλέπουν στην κατατριβή τρίτων κρατών και στις ανακατανομές ισχύος. 
Αναμφίβολα ασύμμετρη θεωρούν πολλοί την δράση υπόγειων δρώντων με κίβδηλη έξωθεν καλή μαρτυρία όταν αποδομούν τα μυαλά των ανθρώπων με ψευτο επιστημονικά προπαγανδιστικά θεωρήματα και ιδεολογήματα τα οποία υπονομεύουν την πίστη των πολιτών ενός κράτους στην εθνική του ανεξαρτησία κάνοντάς τους να πιστεύουν πως αυτοί και η πολιτεία τους είναι αναλώσιμα αγαθά. Η εθνική ανεξαρτησία και η εσωτερική και εξωτερική κυριαρχία είναι η ελευθερία της κοινωνίας και όταν αποδυναμώνονται οι συμφορές είναι αναπόδραστες. 
Τέλος αλλά όχι το τελευταίο που θα μπορούσε να αναφερθεί, ακόμη, μέσω εκτέλεσης ασύμμετρων απειλών μπορεί να γίνει και η τεχνολογία, και ιδιαίτερα η ηλεκτρονική, που καθιστά πολλές δράσεις εύκολες ή και αόρατες. Διεθνικοί δράστες τέτοιων δράσεων μπορεί να λειτουργούν ανεξάρτητα ή να υποκινούνται συνειδητά ή ανεπίγνωστα. 
Ολοκληρώνοντας σημειώνω διαφωνίες αναλυτών στην βιβλιογραφία. Η πρωτογενής κλασική αντίληψη στην βιβλιογραφία είναι ότι υπάρχει ασύμμετρη απειλή όταν υπάρχει ασυμμετρία μέσων που χρησιμοποιούνται και αποτελεσμάτων που προκαλούνται. 
Κάποιοι άλλοι, μεταξύ άλλων επιφυλάξεων, αποδέχονται την ύπαρξη ασύμμετρης απειλής μόνο σε περιόδους ειρήνης και αποκλείουν δρώντες όπως οι αναρχικοί όταν δεν δημοσιοποιούν τους σκοπούς τους. 
Ο υπογράφων συντάσσεται με την πρώτη κλασικότερη ερμηνεία που αποδέχεται την ύπαρξη ασύμμετρης απειλής σε κάθε περίπτωση κεκαλυμμένης χρήσης μέσων που προκαλούν δυσανάλογα αποτελέσματα. 
Απαιτείται, βεβαίως, να γίνεται διάκριση μεταξύ ερμηνειών του σημαντικού αυτού όρου σ’ ένα ακαδημαϊκό πλαίσιο που ορθώς γενικεύει για να τον καταστήσει συναφή σε ένα μεγαλύτερο φάσμα της ανθρώπινης πραγματικότητας και του προσδιορισμού του περιεχομένου του ή τις εκλογικεύσεις που συνοδεύουν την επίκληση ασύμμετρης απειλής ανάλογα με τις πολιτικές ανάγκες κάθε κυβέρνησης ή κράτους (για παράδειγμα: τις αιτιολογήσεις των ΗΠΑ μετά τον Ψυχρό Πόλεμο ή την διεύρυνση του όρου στο πλαίσιο της ΕΕ και της Ατλαντικής Συμμαχίας). 
Όσον αφορά τους επίκαιρους εμπρησμούς, πριν μια περίπου δεκαετία και στις μέρες μας, οι οποίοι προκάλεσαν αβάστακτες ανθρώπινες, περιβαλλοντολογικές και οικονομικές καταστροφές, η έκταση, η πυκνότητα, ο συγχρονισμός στην εκδήλωσή τους και η σχέση τους με ζωτικά οικονομικά, ενεργειακά και πολιτισμικά αγαθά, προκαλούν εύλογους λογικούς συνειρμούς και απορίες. Είναι ευθύνη της κάθε κυβέρνησης και των κρατικών φορέων να δίνουν έγκυρες απαντήσεις. 
Αναμφίβολα, βέβαια, στον αχανή και αόρατο κόσμο των μη κρατικών δρώντων και των συχνά διαπλεκομένων με αυτούς υπηρεσιών διαφόρων κρατών είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν οι δράστες. Είναι ακόμη πιο δύσκολο να προσδιοριστούν οι αναλογίες μεταξύ «εγχώριων» ασύμμετρων δρώντων και διεθνικών δρώντων ή ατόμων που υπηρετούν ξένα κράτη. 
Τα πιο πάνω συνηγορούν με όσους από καιρό υποστηρίζουν ότι στον σύγχρονο κόσμο μια κοινωνία απαιτείται να διαθέτει ισχυρό και πολύ καλά επιτελικά οργανωμένο κράτος. Στο πολύ καλά οργανωμένο κράτος συμπεριλαμβάνονται, ασφαλώς, και ισχυρές μυστικές υπηρεσίες. Βασικά χωρίς ισχυρές μυστικές υπηρεσίες (που δεν εξαρτώνται ή διαβρώνονται από ξένες δυνάμεις!) δεν μπορεί να υπάρξει εθνική στρατηγική. Πάνω από τις μυστικές υπηρεσίες, ασφαλώς, είναι επιτελικά οργανωμένοι κρατικοί θεσμοί και η πολιτική εξουσία που υποχρέωση έχει να εκπληρώνει τα εθνικά συμφέροντα και τις προϋποθέσεις εθνικής ασφάλειας. 
Όσον αφορά το Ισραήλ, για παράδειγμα, ένας σημαντικός παράγοντας της στρατηγικής του ευρωστίας είναι οι μυστικές του υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ρίτσαρτ Νίξον έγραψε ότι μπροστά στην Μοσσάντ η CIA είναι περίπου παιδική χαρά, και αυτό για να υπογραμμίζει τους παράγοντες της Ισραηλινής στρατηγικής στα πεδία της εθνικής ασφάλειας. 
Το τι συμβαίνει στην Ελλάδα ο καθείς μπορεί να το δει και ερμηνεύει πολλές συμφορές. Δεν είναι μυστικό ότι την εξάρτηση των μυστικών μας υπηρεσιών – και όχι μόνο αυτών των κρατικών υπηρεσιών – από ξένες δυνάμεις στο παρελθόν, ιδιαίτερα μετά τον εμφύλιο, διαδέχθηκε ο μεταπολιτευτικός κατήφορος που οδήγησε στο πελατειακό κράτος και την κρατική αποδιοργάνωση. 
Ακόμη και από πολύ υπεύθυνα χείλη πριν από δύο περίπου δεκαετίες ακούγαμε ότι σ’ ένα «σύγχρονο κράτος» στον «σύγχρονο κόσμο όπου η κρατική κυριαρχία είναι ξεπερασμένη» οι μυστικές υπηρεσίες είναι περίπου είδος πολυτελείας και εργαλείο απαρχαιωμένων αντιλήψεων. Συναφώς, όταν οι Τουρκικές υπηρεσίες απήγαγαν τον Οτσαλάν, το τι ειπώθηκε για τα ζητήματα αυτά από τα πιο επίσημα χείλη ερμηνεύει πολλά μεταγενέστερα προβλήματα της Ελλάδας.

ΠΗΓΗ: https://www.huffingtonpost.gr/entry/asemmetres-apeiles-perkayies-kai-ochi-mono_gr_5b56fb24e4b0fd5c73c89955

Ο διάβολος που παρίστανε τον Ιερέα



Ο περιπλανώμενος μοναχός ήρθε στην εκκλησία για να προσευχηθεί. Φαίνεται - αντί του ιερέα κήρυττε ένας δαίμονας, ντυμένος με τα ρούχα του ιερέα.

Ο μοναχός σηκώθηκε όρθιος και άρχισε να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την ομιλία του δαίμονα για να τον πιάσει στη λέξη, όπου θα έλεγε ένα ψέμα. Αλλά ο δαίμονας μίλησε ακριβώς όπως στο Ιερό Βιβλίο, χωρίς να αλλάξει τίποτα. Και έτσι ήταν μέχρι το τέλος του κηρύγματος. Το κήρυγμα τελείωσε. Οι άνθρωποι διασκορπίστηκαν. Τότε ο μοναχός πλησίασε τον δαίμονα και είπε:
"Σε αναγνώρισα: είσαι δαίμονας!"
"Αυτό είναι σωστό", απάντησε.
"Ήθελα να σε πιάσω τη λέξη, αλλά το είπες σωστά!" Είπε ο μοναχός.
"Προσπάθησα", απάντησε ο κολακευμένος δαίμονας.
"Ποιο είναι το μυστικό σου;" Ο εκπληκτικός μοναχός ρώτησε.

- Μίλησα χωρίς αγάπη στην καρδιά μου και ξέρω ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν θα ενεργούν σύμφωνα με αυτά που είπα. Και αυτό είναι αρκετό για μένα ήδη - εξήγησε ο ακάθαρτος.

Από το αρχαίo Πατερικό.

ΚΗΡΥΞΑΤΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΙ. ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΟΝΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΙΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.




Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός.

«Δε χωρά ανθρώπου νους την τραγωδία». Τάδε έφη ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος αναφερόμενος στις καταστροφικές πυρκαγιές που πλήττουν την πατρίδα μας.
Ποιος, αλήθεια, μπορεί να μείνει ασυγκίνητος και απαθής μπροστά στο είδος και το μέγεθος της καταστροφής, ανθρώπων και φύσεως;
Θάνατοι συνανθρώπων μας και συμπατριωτών μας επώδυνοι και μαρτυρικοί (μεταξύ των οποίων βρεφών και μικρών παιδιών), σοβαροί τραυματισμοί, ξεσπιτώματα, καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις που είναι δύσκολο επί του παρόντος να αποτιμηθούν, συνιστούν το παζλ της συμφοράς που ενέσκηψε στην καρδιά του καλοκαιριού στη χώρα μας. Λίαν ορθώς ο αρχιεπίσκοπος έκανε λόγο, στη δήλωσή του, για το ανυπερβλήτου αξίας και ακαταλύτου ισχύος όπλο της προσευχής. Επιπροσθέτως, η Εκκλησία της Ελλάδος ήδη έθεσε κορυφαίο εκκλησιαστικό οργανισμό στην υπηρεσία του Κράτους και της τοπικής Αυτοδιοικήσεως, εκπληρώνουσα στοιχειώδες χριστιανικό καθήκον. Είμαστε βέβαιοι ότι οι κατά τόπους αρχιερείς και ιερείς αλλά και οι απλοί πιστοί θα συνδράμουν, ηθικά και υλικά, τους πληγέντες συνανθρώπους μας.

Δεν αρκεί, όμως, μονάχα η ηθική και υλική συμπαράσταση. Ούτε μόνη η προσευχή. Πρωτίστως και κυρίως απαιτείται η επίσημη διακήρυξη από την πλευρά της διοικούσης Εκκλησίας της ανεπιδέκτου αμφισβητήσεως αληθείας επί τη βάσει της οποίας ο εν Τριάδι Θεός, ο κύριος της ζωής και του θανάτου, επιτρέπει να συμβαίνουν στη ζωή μας τέτοιου είδους γεγονότα ένεκα των φρικαλέων αμαρτημάτων μας και ανομιών μας, προσωπικών, κοινωνικών, εθνικών και εκκλησιαστικών. Ως μέσον τιμωρίας (ας σοκάρονται μερικοί «αγαπολόγοι» και «σχεσιολόγοι» εξυπνάκηδες εντός του εκκλησιαστικού χώρου, ΝΑΙ! ΤΙΜΩΡΕΙ Ο ΘΕΟΣ!), και μέσο συνετισμού και εξαγνισμού αλλά και σωφρονισμού και παραδειγματισμού. Μπας και αφυπνισθούμε από το βαθύ και βαρύ ύπνο της αμελείας και της ραθυμίας και προσέλθουμε ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ σε Αυτόν τον Οποίον τόσο δεινώς καταφρονήσαμε!

Ουδέποτε το έθνος των Ελλήνων, το ιδιαιτέρως ευνοημένο και προικισμένο από το Θεό, το Έθνος των περισσότερων μαρτύρων, ομολογητών, αγίων και ιεραποστόλων, έφθασε σε τέτοιο ηθικό και πνευματικό κατάντημα. Δεν αμαρτάνουμε πλέον εκ συναρπαγής και αδυναμίας αλλά εκ προθέσεως και εκ φρονήματος. «Μελέτην ποιούμεθα την αμαρτίαν». Το πρόβλημα δεν έγκειται τόσο στο ότι αμαρτάνουμε αλλά στο γεγονός ότι δεν συναισθανόμαστε ότι αμαρτάνουμε. Αυτό και αν δε χωρά ο νους του ανθρώπου, Μακαριώτατε! Αυτή είναι η πραγματική καταστροφή για τους χριστιανικώς και ουχί κοσμικώς σκεπτομένους! Ο χωρισμός της ψυχής από το Θεό διά της αμετανοησίας και της σατανικής εμμονής στη θεομίσητη αμαρτία, τη μόνη διασπαστική δύναμη μεταξύ Θεού και ανθρώπου.
Και αυτή είναι η βαθύτερη αιτία των δεινών που κατά καιρούς μαστίζουν την αποστάτιδα χώρα μας αλλά και την αποστάτιδα ανθρωπότητα γενικότερα.

Κάποιοι, οπωσδήποτε θα καγχάσουν, χλευάσουν και ειρωνευθούν, επί τη θέα και τω ακούσματι της παραπάνω παρατεθείσης αλήθειας. Πλην όμως, τους διαψεύδει ο απολύτου ισχύος και αιωνίου κύρους λόγος του Θεού, η Ιστορία και η κοινή λογική. Όση αξία έχει ένα ράκος και ένα βρώμικο ρούχο άλλη τόση αξία έχει εν προκειμένω ο λόγος των αθέων, των απίστων και των μηδενιστών.
Διαχριστιανικός και διαθρησκειακός οικουμενιστικός συγκρητισμός, πολεμική εναντίον της αμωμήτου ημών Πίστεως από τη μεριά του Κράτους, των σχολείων και των Πανεπιστημίων, του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, των εξαχρειωμένων ΜΜΕ (μέσων μαζικής εξαπάτησης), αδιαφορία για τα θέματα της πίστεως, τρομερή έλλειψη ορθής κατηχήσεως του ελληνικού λαού επί θεμάτων Δόγματος, Ήθους και λατρείας, η μείωση του εκκλησιάσματος των Κυριακών, η πολύμορφη εκκοσμίκευση του εκκλησιαστικού βίου, εκατοντάδες χιλιάδες νομιμοποιημένων αμβλώσεων-εν ψυχρώ εμβρυοκτονιών, η σατανική αποφυγή της τεκνογονίας-ολιγοτεκνία, επενδεδυμένη και με «θεολογικό’ και «εκκλησιαστικό μανδύα» κάποτε (ας όψονται κάποιοι δοκησίσοφοι και κοσμικόφρονες ακαδημαικοί θολο-λόγοι- ψευτοθεολόγοι), πορνείες (κλασσικό παράδειγμα οι προγαμιαίες σχέσεις που τις αμνηστεύουν κάποιοι α-πνευμάτιστοι «πνευματικοί» , Μακαριώτατε…), μοιχείες, διαζύγια, συζυγικές απιστίες και καταπατήσεις της ιερότητος του γαμικού-συζυγικού δεσμού, ασέλγειες, ανήκουστα διαστροφικά νομοθετήματα, προκλητικότατες παρελάσεις των σοδομιτών με συνοδό διακωμώδηση αγίων της Εκκλησίας μας και αφόρητη προσβολή της δημοσίας αιδούς αλλά και με την έλλειψη αντιδράσεως των αρμοδίων δικαστικών και αστυνομικών αρχών, άσεμνη και ελεεινή εμφάνιση, ιδίως των γυναικών (ακόμη και εντός των ιερών ναών, «αγελάδες της Βασάν-δαμάλεις παροιστρήσασαι», όπως ευστόχως τις παρομοίασε κάποτε ο μακαριστός Ν.Σωτηρόπουλος σε παλαιότερο άρθρο του στο περιοδικό Ο ΣΤΑΥΡΟΣ), καπηλικές βλασφημίες και αισχρολογία, κλοπές, αρπαγές, αδικίες, φρικώδη εγκλήματα, πορνικά και διαστροφικά τηλεοπτικά θεάματα-σκουπίδια, θεατρικά και κινηματογραφικά βοθρολύματα του τύπου «corpus christi» και «Jesus Christ super star), είσοδος του βδελύγματος της ερημώσεως (Χάρρυ Πότερ), εντός ιερών μονών της πατρίδας μας, διαστροφικός μετασχηματισμός του μαθήματος των Θρησκευτικών, ανήκουστη ανοχή της διοικούσης Εκκλησίας έναντι των αντίχριστων, αμοραλιστών και μηδενιστών πολιτικών εξουσιαστών μετά τα όσα εγκληματικά έχουν διαπράξει οι τελευταίοι, υλοφροσύνη και ευδαιμονισμός, ωχαδελφισμός και δεν-μεμελισμός, ο θλιβερός αν-ιδανικισμός και η ενασχόληση με τις αηδίες τύπου survivor, ο κρετινισμός της ποδοσφαιρο-λαγνείας, η προδοσία της πατρίδας (βλέπε Σκοπιανό ζήτημα, ακολουθεί οσονούπω και η πολύπαθη Βόρειος Ήπειρος).
Πρόκειται για μερικά μόνο από τα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ της συλλογικής μας εξαχρειώσεως και αλλοτριώσεως και της αποστασίας μας από τον Τριαδικό Θεό
Και έχουμε την ακατανόητη, αδιανόητη και θρασύτατη απαίτηση, μετά από όλα αυτά τα ανήκουστα και φρικαλέα και αποκρουστικά και ιδιαζόντως ειδεχθή εγκλήματά μας, για τα οποία κάθε άλλο παρά μετανοούμε αλλά εμμένουμε πεισματικά στη διάπραξή τους, να διαθέτουμε την ευλογία Του! Ω της φρικτής απονοίας μας! Ω της σχιζοφρενικής μας απαιτήσεως!
Και απορούμε μετά γιατί παραχώρησε ο Θεός να μας κυβερνά μία ανάξια και επικίνδυνη πολιτική εξουσία και μία επίσης ανάξια και κατώτερη των περιστάσεων πολιτειακή και εκκλησιαστική εξουσία, που παίζει, δυστυχώς, διά της ανηκούστου ανοχής της το ρόλο του νεροκουβαλητή και του αβανταδόρου της πρώτης.

Δεν προτιθέμεθα να παραδεχθούμε ότι τα ανομήματά μας είναι αίτια των διαφόρων συμφορών που μας βρίσκουν;
Ε τότε αλλοίμονό μας! Οι συμφορές μας θα επιταθούν και πολλαπλασιασθούν!

Αν, όμως, παραδεχόμαστε την παραπάνω αλήθεια τι πράττουμε σχετικώς; Προσευχόμαστε με θέρμη να μας ελεήση ο δεινώς καταφρονούμενος από την πλευρά μας εν Τριάδι Θεός; Σπεύδουμε στα εξομολογητήρια; Συμμορφώνουμε τη ζωή μας με τις ευαγγελικές επιταγές;
Τότε ο Θεός, αφού μας επάταξε επ ολίγον, στρέφει προς ημάς και ιάται. Και όχι μόνο ιάται αλλά και μας αποκαθιστά ενώπιόν του και μας δοξάζει.
Μακαριώτατε, άγιο συνοδικοί! Συγκαλέσατε εκτάκτως την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας και καλέστε το λαό σε μετάνοια. Διακηρύξατε την αλήθεια προς πάσα κατεύθυνση. Στην παρούσα περίσταση μονάχα η μετάνοια θα μας σώσει. Αμαρτήσαμε, ανομήσαμε, ασεβήσαμε. Ας σκυθρωπάσουμε, ας κλαύσουμε, ας πενθήσουμε. Ας κλίνουμε γόνυ σώματος και καρδίας σε εκτενή προσευχή προς το φιλάνθρωπο Θεό, επικαλούμενοι τις πρεσβείες της Παναγίας μητρός Του, των μαρτύρων και των οσίων.
Όλα τα δοκιμάσαμε και φθάσαμε εκεί που φθάσαμε! Ας δοκιμάσουμε και τη μετάνοια και δεν θα διαψευσθούμε!


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ