Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Απόφαση – «βόμβα» για θρήσκευμα και ιθαγένεια στα σχολεία


Απόφαση – «βόμβα» για θρήσκευμα και ιθαγένεια στα σχολεία

Απόφαση-βομβα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε αντισυνταγματική, μη νόμιμη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστηµα «myschool», αλλά και στη δήλωση ότι ο µαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος προκειμένου να απαλλαγεί από το µάθηµα των Θρησκευτικών.
Η απόφαση εκδόθηκε μετά από καταγγελία της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) και της Ένωσης Αθέων. Η Αρχή εξέτασε το ζήτημα και με την υπ΄αριθμόν 28/2019 απόφαση της έκρινε πως η «αναγραφή του θρησκεύµατος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστηµα «myschool» καθώς και η ύπαρξη αντίστοιχων πεδίων στα σχετικά έντυπα, ανεξαρτήτως αν είναι προαιρετική η συµπλήρωσή τους και η δήλωση ότι ο µαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης για την απαλλαγή του από το µάθηµα των Θρησκευτικών, δεν είναι νόµιµες».

Το σκεπτικό της απόφασης
Σύμφωνα με το σκεπτικό της Αρχή οι συγκεκριμένες διαδικασίες αντιβαίνουν «τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος, οι οποίες κατοχυρώνουν την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης και τη θρησκευτική ελευθερία, ως συνταγµατική αρχή και ως ατοµικό δικαίωµα και µε το άρθρο 9 της ΕΣ∆Α, διότι αντιβαίνει στην αρνητική θρησκευτική ελευθερία των µαθητών και των γονέων τους, οι οποίοι έχουν και το ειδικότερο δικαίωµα να διαπαιδαγωγήσουν ελευθέρως τα παιδιά τους µε βάση τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις, σύµφωνα µε το άρθρο 2 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣ∆Α, καθώς και µε το άρθρο 9 της ΕΣ∆Α και το άρθρο 2 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣ∆Α». Επίσης αντιβαίνουν προς τη θεµελιώδη αρχή της αναγκαιότητας της επεξεργασίας δεδοµένων προσωπικού χαρακτήρα.


Οι κινήσεις που υποχρεούται να κάνει το υπ. Παιδείας
Λόγω αυτού η ΑΠΔΠΧ καλεί το υπουργείο Παιδείας, ως υπεύθυνο επεξεργασίας να:

«α) απόσχει από τις ως άνω µη σύννοµες πράξεις επεξεργασίας των προσωπικών δεδοµένων των µαθητών,
β) µεριµνήσει για την άµεση τροποποίηση των σχετικών ρυθµίσεων και να λάβει κάθε αναγκαίο µέτρο προκειµένου να µην αναγράφεται πλέον το θρήσκευµα και η ιθαγένεια στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο και στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, καθώς και στο πληροφοριακό σύστηµα «myschool» και
γ) εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές αρχές και τους διευθυντές των σχολείων ώστε, εφεξής, για την απαλλαγή από το µάθηµα των Θρησκευτικών να µην απαιτείται η δήλωση ότι ο µαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά το δικαίωµα αυτό να ασκείται (από τον ίδιο τον µαθητή αν είναι ενήλικος ή από τους γονείς του αν είναι ανήλικος), κατ’ επίκληση αποκλειστικά και µόνον λόγων συνείδησης».


ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΣΤ' ΜΕΡΟΣ)




Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. 

Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. 

Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε 

κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας 

ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. 

Φιλοξενούσε 

στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', 

δημοσίευε

 -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' 

και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', 

όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. 

Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε 

υπό την μορφή 

συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε

 μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. 

Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον 

στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, 

ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας 

και

μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά 

στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος




ΣΤ' Μέρος


Εξεθέσαμεν χθες, πως απήντησεν εις την περί της αλλαγής του Εκκλησιαστικού ημερολογίου πρόσκλησιν της Ελληνικής Εκκλησίας, της Αρχηγευομένης υπό του Μακ. Αρχιεπισκόπου Αθηνών, 


1) ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων, 


2) ο Πατριάρχης Αντιοχείας, 


3) ο Πατριάρχης των Σέρβων και 


4) ο Πατριάρχης Φώτιος, με το χαρακτηρίζον αυτόν θάρρος και με τας αληθείς Εκκλησιαστικάς Αρχάς υφ' ων διεπνέετο, ιδού τι απήντησεν εις τα γράμματα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών: 


Αριθμ. 326  


Τω Μακαρίω και Σεβασμιωτάτω Αρχιεπισκόπω Αθηνών και πάσης Ελλάδος Κυρίω Χρυσοστόμω, 

Προέδρω της ''Ιεράς Συνόδου της εν Ελλάδι Εκκλησίας''


Χαίρειν εν Χριστώ τω αναστάντι Θεώ. Τα από Δευτέρας μεν και δεκάτης του παρελθόντος μηνός κατά το Γρηγοριανόν Ημερολόγιον επεσταλμένα, τη δευτέρα δε και εικοστή του αυτού κεκομισμένα ημίν αδελφικά γράμματα της Υμετέρας Μακαριότητος, τα περί ημερολογίου και πασχαλίου, μετά της δεούσης μεν και αυτοί ανέγνωμεν επιστάσεως, εσπεύσαμεν δε ανακοινώσασθαι αυτά τη καθ' ημάς των Ιεροτάτων Μητροπολιτών χορεία, συνοδικώς συνδιασκεπτομένων, τη δεκάτη και τετάρτη του αυτού μηνός Μαρτίου, καθ' ο παρειλήφαμεν πάτριον ημερολόγιον, ότε πολλή τη προσοχή και φροντίδι και μετριοπαθεία και φιλαδελφεία εμελετήθη τα εν αυτοίς, 


πάντων και εθελόντων και αφωνιζομένων πείσαι εαυτούς, μη μόνον κατιδείν, αλλά και ασπάσασθαι τας εν αυτοίς γνώμας, είγε τη αληθεία μη ευρεθείεν αντικείμεναι. Κατά την συνοδικήν ουν απόφασιν, την ούτω μεμορφωμένην τότε απαντώμεν σήμερον τα εξής: 


Ότι μεν ουδεμίαν ουδαμώς η καθ' ημάς αγιωτάτη Εκκλησία έβλεπε πόθεν, ούτε ανάγκην, αλλ' ουδ' απλώς περιστάσεων συνθήκην, η φοράν επιβάλλουσαν την διόρθωσιν του εν χρήσει της Ορθοδόξου Εκκλησίας Ημερολογίου, τούτο και ημείς παρά τη Αγιωτάτη Εκκλησία Αλεξανδρίων και οι εν Χριστώ τω Θεώ σεβασμιώτατοι αδελφοί και συλλειτουργοί, αι τας αρχεγόνους και αποστολικάς Εκκλησίας ανά την Εώαν θεία χάριτι εκπροσωπούντες, 


ο τε Πατριάρχης Μεγάλης Θεουπόλεως Αντιοχείας και πάσης Ανατολίας κύριος Γρηγόριος και ο πατήρ και Πατριάρχης της αγίας πόλεως Ιερουσαλήμ και πάσης Παλαιστίνης κύριος Δαμιανός, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κύριος Κύριλλος, εις τα τηλεγραφήματα και τα γράμματα της Υμετέρας Μακαριότητος από έτους ήδη, κατ' επανάληψιν απαντώντες εδήλωσαν αποφάσεσι και αυτοί στοιχούντες συνοδικαίς, επί ρυθμίσει των πραγμάτων, μη μόνον ειρηνική, αλλά και της αληθείας μη ξένη, και προτείναντες  και αποδεξάμενοι συγκρότησιν συνόδου πασών των Αγιωτάτων Εκκλησιών του Θεού, μόνης δυναμένης αρμοδίως και οριστικώς αποφήνασθαι. 


Ότι δ' εύη εν πάσιν ακριβής ο ισχυρισμός, ο εν τοις γράμμασι της Υμετέρας Μακαριώτατος, ευθύς εν αρχή αναγεγραμμένης, καθ' ον τάχα ''δογματικώς τε και κανονικώς ακώλυτος'' αν είη, η υπ' αυτής αναιτίως επισπευδομένη ''διόρθωσις'', τούτο αυτό βεβαιοί μεγάλοις γράμμασι και τρανή τη φωνή η Υμετέρα Μακαριότης μόλις μετά στίχους δέκα από του πρώτου εκείνου ισχυρισμού αποφαινομένη ''διορθωθήναι δε κατά το λοιπόν μέρος το Ιουλιανόν ημερολόγιον προς άρσιν της συγχύσεως των ορθοδόξων Λαών, σκανδαλιζομένων εκ της διαφοράς των ημερολογίων και κινδυνευόντων αποξενωθήναι της Εκκλησίας''. 


Πώς δη αγαπητέ και περισπούδαστε αδελφέ ''δογματικών τε και κανονικών'' σχέσεων και συνθηκών λογισθήσεται ξένη και απλώς απηλλαγμένη διαφορά, ήσπερ ένεκεν όλοι οι λαοί σκανδαλιζόμενοι κινδυνεύουν αποξενωθήναι της Εκκλησίας; Και τούτων μέντοι κατ' αναμφήριστον βεβαιότητα, ούτως εχόντων η Υμετέρα Μακαριότης αναγγέλει, ότι,


η ''Ι. Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ουκ επ' αθετήσει των υπό της Α' Οικουμενικής Συνόδου νενομοθετημένοις, αλλά της σωτηρίας και της προκοπής επί το κρείττον των ορθοδόξων προμηθουμένη απαραίτητον έκρινε, μετά την συναίνεσιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου την διόρθωσιν του εν χρήσει της Εκκλησίας Ιουλιανού Ημερολογίου''. 


Ου κρύπτομεν, Μακαριώτατε αδελφέ, ότι επί τη πολλών ένεκεν αδοκήτω ταύτη αγγελία, και ημείς λυπηράν έσχομεν την έκπληξιν και τη Συνόδω εγκάρδια συνέσχε θλίψις τους ιεροτάτους αδελφούς, κατιδόντας, ότι  ά ν ε υ  α ι τ ί α ς  π ρ α γ μ α τ ι κ ή ς,  κατά δε την ομολογίαν βεβαίωσιν της Υμ. Μακαριότητος , ά ν ε υ  λ ό γ ω ν  δ ο γ μ α τ ι κ ώ ν  ή  κ α ν ο ν ι κ ώ ν  α π ε κ ρ ο ύ σ θ η  η α δ ε λ φ ι κ ή  σ ύ σ τ α σ ι ς  και παράκλησις τεσσάρων Αποστολικών θρόνων εξ' αιώνων, 


υπέρ της αληθείας τον αγώνα βασταζόντων και  μ ο ν ο μ ε ρ ώ ς  εις Νόμον Εκκλησιαστικού τύπου ανενεχθήναι προτείνεται ''διόρθωσις'' καθεστώτος εν χρήσει της ορθοδόξου εκκλησίας πάσης και άρα, ου της εν Ελλάδι εκκλησίας μόνης, και ταύτα ότε υπ' αυτής ωμολόγηται της περινοίας αυτής, ότι ''εκ της διαφοράς των ημερολογίων κινδυνεύουσιν αποξενωθήναι της εκκλησίας'', ουχί βεβαίως μόνης της εν Ελλάδι ''όλοι λαοί Ορθόδοξοι''. Αλλά εξ ελλείψεως σήμερον του αναγκαίου χώρου θέλομεν συνεχίσει εις το αυριανόν φύλλον, την βαρυσήμαντον ταύτην απαντητικήν επιστολήν, του αειμνήστου της Αλεξανδρείας Πατριάρχου Φωτίου.




Συνεχίζεται



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Παρασκευή 9 Μαρτίου 1928,
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.983, σελ. 1η.
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ