Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

Όταν οι Βρετανοί "χώριζαν" στη μέση το Αιγαίο το 1943 - Ο χάρτης που αντέγραψε ο Ερντογάν

Ο χάρτης ανήκει στην προσωπική συλλογή του Κανέλλου Ντόντου και εκτίθεται στο Βλαχογιάννειο Μουσείο Βέροιας. Ο ίδιος περιγράφει το τι απεικονίζει.


Ο χάρτης, ο οποίος παρουσιάζεται στο Militaire.gr, ανήκει στην προσωπική συλλογή του Κανέλλου Ντόντου και εκτίθεται στο Βλαχογιάννειο Μουσείο Βέροιας.

Το τι δείχνει, το περιγράφει ο ίδιος κι έχει μεγάλο ενδιαφέρον:  

"Βρετανικός στρατιωτικός χάρτη του 1943, ο οποίος ανήκει στην προσωπική μου συλλογή, και εκτίθεται στο Βλαχογιάννειο Μουσείο της Βέροιας με ιδιαίτερη σημασία. Στον χάρτη αυτό αφενός οι Βρετανοί χωρίζουν τουλάχιστον από το 1943 το Αιγαίο Πέλαγος στην μέση, αφετέρου ακριβώς τον ίδιο χάρτη κατασκεύασε για την "γαλάζια πατρίδα" που ονειρεύεται και ο Ερντογάν. Αυτός, λοιπόν, ο βρετανικός στρατιωτικός χάρτης από το 1943 (ΠΡΟΣΟΧΗ) πάνω στην διαχωριστική γραμμή αναγράφει προς ανατολάς "ASIATIC LAYER" και "EUROPEAN LAYER". Τίποτα τυχαίο."
Χάρτης Αιγαίου
Χάρτης Αιγαίου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΝΤΟΝΤΟΥ / MILITAIRE.GR
Χάρτης Αιγαίου
Χάρτης Αιγαίου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΝΤΟΝΤΟΥ / MILITAIRE.GR
Χάρτης Αιγαίου
Χάρτης Αιγαίου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΝΤΟΝΤΟΥ / MILITAIRE.GR


Πηγή:  Militaire.gr

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (Θ' ΜΕΡΟΣ)



Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. 

Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. 

Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε 

κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας 

ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. 

Φιλοξενούσε 

στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', 

δημοσίευε

 -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' 

και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', 

όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. 

Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε 

υπό την μορφή 

συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε

 μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. 

Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον 

στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, 

ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας 

και

μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά 

στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος



Θ' Μέρος


Εξεθέσαμεν μέχρι τούδε, ότι αν όχι άπασαι, αλλ' η πλειονότης των Ορθοδόξων Εκκλησιών και δη τα Πατριαρχεία Ιεροσολύμων, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας αντετάχθησαν εις την πρότασιν της μεταβολής του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου άνευ Οικουμενικής Συνόδου, καθοριζούσης τα περί ταύτης. Και αυτή, όμως η αποδεχθείσα την μεταβολήν Ρουμανία, μετεμελήθη αιτιωμένη, ότι ηπατήθη εν Κωνσταντινουπόλει εκ της υπογραφής του Σέρβου αντιπροσώπου, ήτις όμως υπογραφή εξεμηδενίσθη προ της εξεγέρσεως, ήτις εγένετο εν Βελιγκραδίω. Εν μια συνεντεύξει του προς τον Τύπον, ο Πατριάρχης Ρουμανίας έλεγεν την 24ην Φεβρουαρίου 1926, τα εξής: 


''...Είναι ανάγκη να γίνει δεκτό υπό όλων των ορθοδόξων Κρατών ενιαίον Ημερολόγιον. Η ανάγκη αύτη δεν είναι μόνον θρησκευτική, είναι και Εθνική, ακόμη δε και οικονομική... Το ενιαίον ημερολόγιον θα ενοποιήση τας εορτάς και θα περιορίση ούτω τας αργίας. Ημείς αποδέχθημεν ήδη το νέον Ημερολόγιον εν συνεννοήσει μετά των Σέρβων, αλλ' οι Σέρβοι δεν το εφήρμοσαν ακόμη εις την Εκκλησίαν των''. 


Εκ τούτων, προκύπτει σαφώς η μεταμέλεια της Ρουμανίας διά το ολίσθημα, εις ο παρεσύρθη. Διότι ο Λαός απεδοκίμασε την συμμετοχήν της εις το πραξικόπημα της Κων/πόλεως και έκτοτε παρατηρείται εν Ρουμανία, ότι τας μεν Κυριακάς πληρούνται οι ιεροί ναοί Χριστιανών, αλλά κατά τας εορτάς είναι όλοι κενοί. Και εκ τούτου, η Ρουμανία αισθανομένη την ανάγκη να επανέλθη το παλαιόν εορτολόγιον επιζητεί τούτο δι' Οικουμενικής Συνόδου, αρμοδίας να καθορίση κοινόν και ενιαίον ημερολόγιον. 


Ότε δε απεστάλη εις Κων/πολιν και εις Αθήνας, ο Ρουμάνος Καθηγητής της Δογματικής εν τω Πανεπιστημίω του Βουκορεστίου κ. Δημιτρέσκου, αγωνισθείς να επιτύχη την συγκρότησιν Οικουμενικής Συνόδου και ηρωτήθη εν Αθήναις εν τω υπουργείο των Εξωτερικών, διατι ζητεί να επιταχυνθή η Οικουμενική Σύνοδος απάντησε: 


- Διά να αποκατασταθή η κανονική ενότης της ορθοδοξίας, ήτις διεσπάθη εξ' αφορμής του νέου Εκκλησιαστικύ Ημερολογίου. Η Σερβία, ως είπομεν, έστειλε μεν αντιπρόσωπον της εκλησίας της εις Κων/πολιν διά το ''Πανορθόδοξον Συνέδριον'', όστις και υπέγραψε την απόφασιν αυτού, αλλά απεδοκίμασεν είτα την υπογραφήν του αντιπροσώπου της και μετά κοινού μετά της Ρωσικής Εκκλησίας επωφελήθησαν της ευκαιρίας, όπως εμφανίσουν τον Σλαυισμόν πιστότερον του Ελληνισμού εις την υπεράσπισιν της ορθοδόξου πίστεως. Ο Πατριάρχης των Σέρβων Δημήτριος είπε τότε: 


''...Υπεδείξαμεν την ανάγκην, όπως αναβληθή επί του παρόντος η συγκληθείσα Σύνοδος, διά να συνέλη μία προσύνοδος, η οποία να προπαρασκευάση και να καταρτίση την ημερησίαν διάταξιν της Οικουμενικής Συνόδου... Το ζήτημα του ημερολογίου πρέπει να απασχολήση πρωτίστως την Σύνοδον, ίνα καθιερωθή ενιαίον ημερολόγιον όλων των ορθοδόξων εκκλησιών''. 


Είναι άρα δεδομένον και αναμφισβήτητον, ότι όλοι σχεδόν οι ορθόδοξοι Εκκλησίαι ήσαν εναντίον μιας μονομερούς καινοτομίας. Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και αυτό ακόμη (μολονότι ο Μεταξάκης ήταν κεκηρυγμένος υπέρ της μεταβολής) δεν είχεν καμμίαν πρωτοβουλίαν και δεν έκαμεν αυτό πρότασιν μονομερούς μεταβολής. Εδέχθη μόνον πρότασιν της Ελληνικής Εκκλησίας περί τούτου. Και εξεθέσαμεν ήδη τα της πρωτοβουλίας του Αρχιεπισκόπου Αθηνών, υψώσαντος πρώτου την σημαίαν της μεταβολής του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου. Αλλά εγείρεται το ερώτημα: 


Πώς την πρότασιν ταύτην του Αρχιεπισκόπου Αθηνών, την επιπολαίαν, την αντικανονικήν, την διασκελίσασαν ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ της Μιας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, την περιφρονήσασαν γνώμας και αποφάσεις τόσων Συνόδων και τόσων μεγάλων Πατριαρχών από αιώνων τηρουμένας, ως θα ίδωμεν κατωτέρω, πως ταύτην απεδέχθη κατά πλειοψηφίαν η Ιεραρχία της Ελλάδος, η συνελθούσα το πρώτον την 24 Δεκεμβρίου 1923 κατόπιν της διά του Β. Διατάγματος της 17 Δεκεμβρίου 1923 και εισήγησιν του Μακ. Αρχιεπισκόπου Αθηνών συγκλήσεως αυτής υπό της επαναστάσεως; 


Εκ των υπερτριάκοντα αρχιερέων, πως μόνον πέντε ευρέθησαν διαφωνούντες και δεν ηγέρθη η πλειονότης να καταπολεμήση την πραξικοπηματικήν πρότασιν, την οποίαν με τόσην επιμονήν και τόσον σθένος επέσπευδεν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών; Διά να εξηγήσωμεν την απορίαν ταύτην, πρέπει να αφηγηθώμεν, πως και υπό ποιας περιστάσεις συνήλθεν η Ιεραρχία. Είπομεν ήδη ότι η Επανάστασις νομοθετήσασα την μεταβολή του πολιτικού Ημερολογίου, ουδεμίαν ηννόησε να επιβάλη μεταρύθμισιν εις το Εκκλησιαστικόν Ημερολόγιον. 


Αν ήθελεν η Επανάστασις, θα επέβαλε ταύτην συγχρόνως με την μεταρύθμισιν του Πολιτικού Ημερολογίου. Την μεταβολήν ηθέλησε και επεδίωξε αυτός, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών. Και προς τούτο ηθέλησε να στηριχθή επί αποφάσεως της όλης Ιεραρχίας. Διά τούτο εισηγήθη την σύγκλησίν της. Αλλά, πως ήτο βέβαιος, ότι αύτη θα αποδέχετο την πρότασίν του και δεν θα την απέρριπτε; Είχεν εις τας χείρας του πειστικώτατον και πιεστικώτατον όπλον. Είχε την Επανάστασιν και την Κυβένησιν αυτής, ήτις ανέλαβε να τον ενισχύση εις την πραγματοποίησιν του πόθου, ον είχε, να συμμορφωθεί και η Ελληνική Εκκλησία προς την Δυτικήν. 


Και ιδού, πως κατά πρωτοφανή και ασεβή προς το κύρος της Εκκλησίας τρόπον κατεστρώθη το σχέδιον της πανηγυρικής συνελεύσεως της Ιεραρχίας. Την 24ην Δεκεμβρίου 1923 εν τω Συνοδικώ μεγάρω συνήλθεν εις την α' συνεδρίασιν η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, υπό την προεδρίαν του Μακαρ. Μητροπολίτου Αθηνών, ΠΑΡΟΝΤΩΝ (ακούσατε!) και του αρχηγού της Επαναστάσεως, του κ. Πρωθυπουργού (Γονατά) και του υπουργού των Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως (του πολλού πρώην χαμαμιτζή εν Κωνσταντινουπόλει κ. Σιώτη). 


Μετά την τέλεσιν αγιασμού (!!!), ο Μακαρ. Μητροπολίτης (δεν είχεν ακόμη λάβη τον τίτλον του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος) εκήρυξεν την έναρξιν των εργασιών της Ιεράς Συνόδου, την οποίαν και προσεφώνησε. 


Θα ίδωμεν εις το επόμενον άρθρον, ποιον εγκώμιον έπλεξε ο Μακαριώτατος εις την Επανάστασιν, την παρισταμένην διά των αντιπροσώπων της εις την αίθουσαν εκείνην εν η περίπταται το καθοδηγούν τας αποφάσεις των αγίων Πατέρων Άγιον Πνεύμα και, όπου η Εικών του Εσταυρωμένου και άλλοι Εικόνες συμβολίζουν την ειρήνην και την αγάπην εις την αίθουσαν εκείνην, την οποίαν εμόλυνεν το δυσεβώς προσκληθέν εκεί χυδαίον της Επαναστάσεως πόλμα, οι απεχθείς μορφαί των δολοφόνων του Ελληνικού Λαού. 


Θα ίδωμεν δε επίσης και τι απήντησαν και τι αξίωσαν οι παραστάται της Επαναστάσεως παρά της Ιεραρχίας και οποία εκβιαστικά μέτρα εχρησιμοποίησαν κατ' αυτής.



Συνεχίζεται



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Δευτέρα 12 Μαρτίου 1928, 
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.986, σελ. 1η. 
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.

Ἐπικήδειος Λόγος στὴν Ἐξόδιο Ἀκολουθία τοῦ Μητρ. πρώην Ἀττικῆς καὶ Διαυλείας Ἀκακίου


Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Νικολάου Παιανίας
Σάββατο, 25-8/7-9-2019

+Ἐπισκόπου Γαρδικίου Κλήμεντος
Γραμματέως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

«Μακαρία ἡ ὁδὸς ᾗ πορεύει σήμερον,
ὅτι ἡτοιμάσθη σοι τόπος ἀναπαύσεως»

Μακαριώτατε,
Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς,
Σεβαστοὶ Πατέρες καὶ Μητέρες,
Ἀγαπητοὶ Ἀδελφοὶ καὶ Ἀδελφές·

ΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ἐνώπιον τοῦ σεπτοῦ Σκηνώματος τοῦ παλαιοτέρου κατὰ τὰ πρεσβεῖα τῆς Ἀρχιερωσύνης Ἱεράρχου τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ καὶ ἀρχαιοτέρου (μετροῦντος 57 ἔτη Ἀρχιερωσύνης!) παγκοσμίως νομίζουμε, φιλοσοφοῦμε γιὰ τὸ ἄστατο τῶν πραγμάτων, ἀναλογιζόμενοι τὴν φθορὰ τοῦ πανδαμάτορος χρόνου, καὶ παράλληλα προπέμπουμε τὸν κεκοιμημένο Πατέρα καὶ Ἀδελφὸ στὰ καλύτερα καὶ θυμηδέστερα, μὲ τὴν ἐλπίδα τῆς αἰωνίου ἀναπαύσεως ἐν τόπῳ ἁγίω!

 σεπτὸς νεκρὸς κάποτε ἔσφιζε ἀπὸ ζωή, γεμάτος δύναμη, ἐνεργητικότητα, μαχητικότητα, ἐργατικότητα, ἀγωνιστικότητα· γεμάτος κίνηση καὶ δράση, αὐστηρὸς ἀλλὰ καὶ πατρικός. Ὅμως, ἀφοῦ τίποτε δὲν παραμένει μόνιμο, κατὰ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο, οὔτε ὁ χειμώνας, οὔτε τὸ καλοκαίρι, οὔτε ἡ ἄνοιξη, οὔτε τὸ φθινόπωρο, παρὰ ὅλα τρέχουν, πετοῦν καὶ χάνονται, ἔτσι καὶ ὁ πιὸ ζωηρὸς καὶ ἠχηρὸς ἄνθρωπος, περνάει στὴν φθορά, στὴν ἀσθένεια καὶ στὸν θάνατο. Τίποτε ἀπὸ ὅσα ἔχουμε δὲν εἶναι ἀθάνατο καὶ αἰώνιο, παρὰ μονάχα ἡ ταλαίπωρη ψυχή μας, ποὺ συνήθως ἀμελοῦμε καὶ λησμονοῦμε...

 Μακαριστὸς Ἀρχιερεὺς ἦταν πρωτίστως Μοναχὸς ἐπὶ 73 ὁλόκληρα ἔτη, ἀπὸ τὸ 1946, ὅταν προσῆλθε στὸν ἱερὸ αὐτὸ χῶρο, στὴν ἁγία αὐτὴ Μονή, στὴν ὑπακοὴ τοῦ κατὰ σάρκα θείου του καὶ κατὰ πνεῦμα Πατρὸς καὶ Γέροντός του Ἀρχιμανδρίτου Ἀκακίου, τοῦ μετέπειτα Ἀρχιεπισκόπου Ταλαντίου τῆς Ἐκκλησίας μας. Καὶ σὰν Μοναχὸς βίωνε πάντοτε τὴν μνήμη τοῦ θανάτου καὶ ζοῦσε ἐσταυρωμένα. Ἦταν συγκινητικό, ὅτι κατὰ τὰ τελευταῖα ἔτη τῆς ζωῆς του, ὅταν κλινήρης ἔκειτο ἀδύναμος καὶ ἀνήμπορος στὸ κρεβάτι τοῦ πόνου στὸ κελλάκι του, δὲν φοροῦσε οὔτε ἔφερε πλέον ἐπάνω του κάποιο ἀρχιερατικὸ διάσημο, κάτι πολύτιμο ἤ λαμπερό. Φοροῦσε πάνω ἀπὸ τὸ ἁπλὸ ἀντερί του ἕνα μικροῦ μεγέθους Μοναχικὸ Σχῆμα, τὸ Σύμβολο τοῦ Ἁγίου καὶ Μεγάλου Ἀγγελικοῦ Σχήματος, μὲ τὸν κεντητὸ κόκκινο Σταυρό, ἐντυπωσιακὸ στὴν ἁπλότητα καὶ ταπεινότητά του, φωτεινὸ στὴν σταυροφόρα Ἀγγελική του χάρη καὶ δύναμη, φοβερὸ στοὺς δαίμονες, τρόπαιο νίκης, ζωῆς καὶ ἀφθαρσίας!

***
 μεταστὰς Ἱεράρχης, κατὰ κόσμον Ἀθανάσιος Παππᾶς τοῦ Εὐσταθίου καὶ τῆς Λεμονιᾶς, γεννήθηκε τὸ ἔτος 1926 στὴν Δεσφίνα τῆς Φωκίδος, στὴν ἡρωϊκὴ Ρούμελη, ὡς ὁ νεώτερος ἀπὸ τὰ 4 ἀδέλφια του. Ἀπὸ μικρὸς ἦταν εὐλαβής, φιλομαθὴς καὶ ἐργατικός.

Σὲ ἡλικία 20 ἐτῶν, τὸ 1946, ἀφιερώθηκε στὸν Θεὸ παρὰ τὸν κατὰ σάρκα θεῖο του Γέροντα Ἀκάκιο τὸν Ἁγιορείτη, τοῦ ὁποίου ἡ φυσιογνωμία σφράγισε καθοριστικὰ τὴν ζωή του. Ἀπὸ τὸν σεβαστὸ θεῖο καὶ Γέροντά του, διακριτικὸ Πνευματικό, ἱκανὸ Ἁγιογράφο, Ἱερουργὸ καὶ Ἀγωνιστὴ ὑπὲρ τῆς Πατρώας Παραδόσεως, διδάχθηκε τὴν ἀγάπη γιὰ τὴν Μοναχικὴ Πολιτεία, ὅπως καὶ γιὰ τὸν ἱερὸ Ἀγῶνα τῆς Πίστεως ὑπὲρ τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου καὶ τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας.

Τὸ ἑπόμενο ἔτος 1947 ἐκάρη Μοναχὸς ἀπὸ τὸν Γέροντά του, ὁ ὁποῖος εἰς ἔνδειξιν προφανῶς ἰδιαιτέρας ἐκτιμήσεως καὶ ἀγάπης τοῦ ἔδωσε τὸ ὄνομά του: Ἀκάκιος. Ἦταν ὁ Ἀκάκιος ποὺ ἔμεινε γνωστὸς ἀνὰ τὸ Πανελλήνιο μέσῳ τῆς διαφημίσεως γνωστῆς ἑταιρείας ζυμαρικῶν, ποὺ προβαλλόταν δεκαετίες πρὶν στὴν ἑλληνικὴ τηλεόραση, διότι πράγματι αὐτὸς ἦταν ποὺ ὡς νέος Μοναχὸς ἔκανε μὲ τὸ γαϊδουράκι τὶς προμήθειες τῆς Μονῆς, τῇ προτροπῇ βεβαίως καὶ εὐλογίᾳ τοῦ Γέροντός του.

Τὴν Μ. Τεσσαρακοστὴ τοῦ 1950 ἐκάρη Μεγαλόσχημος Μοναχός. Τὸν Δεκέμβριο τοῦ 1954 χειροτονήθηκε Διάκονος καὶ Πρεσβύτερος ἀπὸ τὸν Ἅγιο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομο στὴν Ἱερὰ Μονὴ «Ἄξιόν ἐστιν» Βαρυμπόμπης, γιὰ νὰ ἀποδυθεῖ ἔκτοτε σὲ λειτουργικό, ἁγιαστικὸ καὶ ποιμαντικὸ ἔργο, στὴν ὑπηρεσία τῆς χειμαζομένης καὶ διωκομένης Ἐκκλησίας μας ἀπὸ τοὺς κοσμικόφρονες Καινοτόμους Οἰκουμενιστάς.

Κατὰ τοὺς πρώτους μῆνες τοῦ 1958 ἢ 1959 ὁ τότε Ἱερομόναχος Ἀκάκιος μετὰ τοῦ τότε Ἀρχιμ/του Χρυσοστόμου Κιούση, τοῦ κατοπινοῦ Ἀρχιεπισκόπου τῆς Ἐκκλησίας μας, μὲ ἐντολὴ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἐπιτροπῆς Διοικήσεως τοῦ ἱεροῦ ἡμῶν Ἀγῶνος μετέβησαν στὴν Δυτ. Εὐρώπη πρὸς ἐξεύρεσιν Ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς γιὰ μετάδοση τῆς Ἀρχιερωσύνης στὴν ἀπορφανισθεῖσα Ἐκκλησία μας μετὰ τὴν Κοίμηση τοῦ Ἁγίου πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου (+1955). Κατὰ τὸ ταξίδι ἐκεῖνο, ἀρχικὰ στὴν Γερμανία καὶ κατόπιν στὴν Γαλλία, σὲ περίοδο Μ. Τεσσαρακοστῆς, εἶχαν εὐλογημένη καὶ ἀλησμόνητη συνάντηση μὲ τὸν τότε Ἀρχιεπίσκοπο Δυτ. Εὐρώπης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσικῆς Διασπορᾶς Ἅγιο Ἰωάννη (Μαξίμοβιτς), συμπαθοῦντα καὶ ὑποστηρίζοντα τὸν ἱερὸ Ἀγῶνα μας καὶ συμμετέχοντα στὴν ἀγωνία γιὰ ἀπόκτηση Ἱεραρχίας, πρᾶγμα ποὺ συνέβη ἐν τέλει λίγο ἀργότερα.

Τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1960 ὁ Ἱερομόναχος Ἀκάκιος συνόδευσε τὸν Γέροντά του στὸ δύσκολο ταξίδι στὴν Ἀμερική, ὅπου κατόπιν ἀτρύτων κόπων καὶ προσπαθειῶν τελέσθηκε ἡ εἰς Ἐπίσκοπον Ταλαντίου χειροτονία τοῦ Γέροντος Ἀκακίου ἀπὸ δύο κανονικοὺς Ἀρχιερεῖς τῆς Ρωσικῆς Διασπορᾶς στὸ Ντητρόϊτ, στὶς 9/22-12-1960. Καθ᾽ ὅλον δὲ τὸ διάστημα τῆς παραμονῆς τους στὴν Ἀμερικὴ (2,5 μῆνες) διετέλεσαν φιλοξενούμενοι τοῦ π. Πέτρου Ἀστυφίδη, τοῦ κατοπινοῦ Ἐπισκόπου Ἀστορίας.

Στὴν Ἑλλάδα, ὁ γνήσιος φορέας τῆς φλόγας τῆς Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς στὴν Ἐκκλησία μας Ταλαντίου Ἀκάκιος, μεταξὺ τῶν ἐπιφανεστέρων Κληρικῶν μας ποὺ ἀποτέλεσαν μέλη τοῦ Ἀρχιερατικοῦ Συμβουλίου του τὸν Ἰανουάριο τοῦ 1961, συμπεριέλαβε καὶ τὸν ἤδη σὲ Ἀρχιμανδρίτη προαχθέντα π. Ἀκάκιο τὸν νεώτερο.

στε νὰ φθάσουμε στὸν Μάϊο τοῦ 1962, ὅταν μὲ συντονισμένες ἐνέργειες ἰδιοτύπου μυστικῆς πενταμελοῦς Ἐπιτροπῆς ὑπὸ τὸν Ταλαντίου Ἀκάκιο, μὲ συμμετοχὴ καὶ τοῦ νεωτέρου π. Ἀκακίου, ἦλθε στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὴν Νότιο Ἀμερικὴ μὲ μύριες προφυλάξεις ὁ ἡρωϊκὸς Ἀρχιεπίσκοπος Λεόντιος (Φιλίπποβιτς) τῆς Ρωσικῆς Διασπορᾶς, γιὰ τὴν χειροτονία Ἀρχιερέων γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας ἐδῶ στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Νικολάου Παιανίας. Παρὰ τὴν πρόκληση τότε κάποιων δυσαρέστων γεγονότων, τὰ ὁποῖα ἄλλαξαν κάπως τὰ ἀναμενόμενα νὰ συμβοῦν, τελικὰ τελέσθηκαν στὸ Παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Μηνᾶ οἱ χειροτονίες τῶν Ἐπισκόπων Κυκλάδων Παρθενίου, Γαρδικίου Αὐξεντίου καὶ Μαγνησίας Χρυσοστόμου (Νασλίμη), ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Λεόντιο καὶ τὸν Ταλαντίου Ἀκάκιο, κατόπιν δὲ ἀκολούθησαν ἡ χειροτονία αὐτοῦ τούτου τοῦ Ἀκακίου τοῦ νεωτέρου σὲ Ἐπίσκοπο Διαυλείας, ὡς καὶ τοῦ Σαλαμῖνος Γεροντίου.

 σχηματισθεῖσα Σύνοδος ὑπὸ τὸν Ταλαντίου Ἀκάκιο καὶ ἀργότερα, μετὰ τὴν Κοίμησή του, ὑπὸ τὸν Γαρδικίου Αὐξέντιο, ἀποδύθηκε σὲ ἀνορθωτικὸ ἔργο στὰ καθ᾽ ἡμᾶς καὶ εὐρύτερα στὴν ζῶσα μαρτυρία ὑπὲρ τῆς διωκομένης καὶ ἀγωνιζομένης Ὀρθοδοξίας, σὲ ἐποχὴ πλέον ποὺ ἄρχισαν νὰ συμβαίνουν σὲ ὅλους τοὺς τομεῖς κοσμογονικὲς ἀλλαγές.

 Διαυλείας Ἀκάκιος ὡς ὁ νεώτερος τῶν τότε Ἐπισκόπων μας ἦταν ἀεικίνητος στὴν κάλυψη τῶν ἀμέσων ποιμαντικῶν ἀναγκῶν, στὶς Πανηγύρεις, σὲ Ἐγκαίνια Ναῶν, σὲ χειροτονίες Κληρικῶν κ.λπ. Αὐτὸς ἦταν ποὺ τέλεσε καὶ τὴν Ἐξόδιο Ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Γέροντος Ἱερωνύμου τοῦ Καππαδόκου στὴν Αἴγινα τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1966. Ἀρχὰς τοῦ ᾽70 ἔλαβε καὶ τὸν τίτλο τοῦ Ἀττικῆς καὶ προεβιβάσθη σὲ Μητροπολίτη.

Εἶναι ἀλήθεια ὅτι τὸν ἀπασχολοῦσε ἔντονα ἡ χρηστὴ διοίκηση τοῦ ἱεροῦ Ἀγῶνος, ποὺ ὑπέστη δοκιμασίες καὶ πλήγματα, ὅπως καὶ ἡ κάθαρση τοῦ ἱεροῦ Κλήρου ἀπὸ ἀκατάλληλα πρόσωπα τὰ ὁποῖα εἶχαν παρεισφρύσει στὶς τάξεις μας. Ἀγωνίσθηκε μὲ ζῆλο ὑπὲρ τῆς καλῆς Ὁμολογίας, μὲ στόχο τὴν πρόοδο καὶ τὴν κατὰ Θεὸν οἰκοδομή, ἄν καὶ περιέπεσε ἀκόμη καὶ σὲ λανθασμένες ἐπιλογές, ἀπὸ λανθασμένη προφανῶς ἐκτίμηση προσώπων καὶ πραγμάτων.

Κοπίασε ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν Μονὴ τοῦ Ἁγίου Νικολάου καὶ συνέβαλε τὰ μέγιστα στὴν κτηριακὴ ὁλοκλήρωσή της, ὅπως καὶ στὴν ἀνέγερση καὶ παραδοσιακὴ καὶ ἐξαιρετικὴ διακόσμηση τοῦ περικλεοῦς Καθολικοῦ αὐτῆς, ἕνα πραγματικὸ ἀρχιτεκτονικὸ καὶ ἁγιογραφικὸ κόσμημα, τὸ ὁποῖο καὶ ἐγκαινίασε.

Λάμπρυνε ἱερὲς Πανηγύρεις σὲ ὅλα τὰ μέρη τῆς Ἑλλάδος, ἀκόμη καὶ στὸ ἐξωτερικό, ἀντηχοῦσε ἀπὸ ἄμβωνος τοὺς θείους λόγους, ἔψαλλε ὑψηφώνως καὶ ἐπεμελεῖτο τὴν Θεία Λατρεία, ἀκόμη καὶ ὡς Ἐφημέριος στὴν Ἁγία Τριάδα Ἰλισίων, διακρινόμενος γιὰ τὴν φιλόξενη διάθεσή του, ὅπως γενικὰ καὶ γιὰ τὴν στιβαρὴ καὶ ἐπιβλητικὴ προσωπικότητα καὶ πατρικότητά του.

Τὸ ἔτος 2003 ἐπανῆλθε στὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας μας, κατόπιν ἐνεργειῶν ἁγίου Ἀδελφοῦ ἐκ τῶν παρόντων (τοῦ καὶ οἰκείου Ἱεράρχου), μετὰ ἀρκετὰ ἔτη ἀποστασιοποιήσεως ἐξ αἰτίας προβλημάτων τοῦ παρελθόντος, διατελέσας Ἀντιπρόεδρος Αὐτῆς, ὡς καὶ Πρόεδρος ἐπί τινα ἔτη τοῦ Γενικοῦ Ταμείου τῆς Ἐκκλησίας μας. Κατὰ τὰ τελευταῖα πλέον ἔτη κατέπεσε λόγῳ γήρατος καὶ ἀσθενειῶν καὶ ἀπεσύρθη τῆς ἐνεργοῦ δράσεως, κηρυχθεὶς ἀπὸ τοῦ 2017 ὡς Σχολάζων Ἀρχιερεύς. Νωρίτερα, τὴν Κυριακὴ τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, τὸν Μάρτιο τοῦ 2014, εὐτύχησε νὰ παραστεῖ, ἔστω καὶ στὸ ἁμαξίδιο τῆς ἀσθενείας του, στὸ ἑνωτικὸ Συλλείτουργο, τὸ ὁποῖο τελέσθηκε στὸν ἅγιο αὐτὸ χῶρο, τῶν ἑνωμένων ἐν Κυρίῳ Ἑλλήνων, Ρουμάνων καὶ Ρώσων Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἕνα θεῖο δῶρο ποὺ ἐπέστεψε μὲ τὸν καλύτερο τρόπο τὸν ἀγῶνα τῆς πολυκυμάντου ζωῆς του.

κοιμήθη ἐν Κυρίῳ τὶς πρῶτες πρωϊνὲς ὧρες τῆς Τετάρτης, 22-8/4-9-2019.

***

Σεπτὴ ὁμήγυρι·
Προπέμποντες αὐτὸν στὴν τελευταία του κατοικία, γιὰ νὰ ἀναπαυθεῖ τὸ κουρασμένο σαρκίο του ἀπὸ τοὺς πολυχρονίους ἀγῶνες τῆς μακρᾶς ζωῆς του, ἀναλογιζόμαστε ὅτι –σύμφωνα μὲ τὸν Ἅγιο Γρηγόριο Νύσσης- αὐτὸς ποὺ πεθαίνει ἀνοίγει πλέον τὰ μάτια τῆς ψυχῆς του σὲ ἕναν ἄλλο κόσμο, ὅπως συμβαίνει καὶ μὲ τὸ ἔμβρυο ποὺ βγαίνει ἀπὸ τὴν μήτρα τῆς μητέρας του στὸ φῶς τῆς ἐπιγείου ζωῆς. Τότε ἡ ψυχὴ τοῦ δικαίου καὶ ἀγαθοῦ ἀνθρώπου ποὺ ἀγωνίσθηκε γιὰ τὴν πίστη καὶ τὴν ἀρετή, τοῦ μετόχου Χάριτος Πνεύματος Ἁγίου, εἰσέρχεται στὴν πανήγυρη τοῦ Οὐρανοῦ καὶ στὴν συντροφιὰ τῶν Ἁγίων· τότε ἀκουμπάει τὴν Ἀλήθεια καὶ ψηλαφᾶ τὸν Λόγο Χριστό.

Δεόμεθα ἔτσι νὰ συμβεῖ καὶ μὲ τὴν ψυχὴ τοῦ κεκοιμημένου δούλου τοῦ Θεοῦ Ἀκακίου Ἀρχιερέως! Νὰ τύχει θείου Ἐλέους καὶ Συγχωρήσεως, νὰ ἀξιωθεῖ τῆς ὑποδοχῆς τοῦ θείου καὶ Γέροντός του Ἀκακίου Ἀρχιερέως καὶ ὅλων τῶν Ἀγωνιστῶν πίστεως καὶ ἀρετῆς μὲ τοὺς ὁποίους σχετίσθηκε καὶ συνδέθηκε στὴν παροῦσα ζωὴ καὶ νὰ ἀναπαυθεῖ στὴν χορεία τῶν ἀπ᾽ αἰῶνος δικαίων! Νὰ εὔχετε δὲ καὶ γιὰ ἐμᾶς τοὺς περιλειπομένους νὰ συνεχίσουμε τὸν Ἀγῶνα ὑπὲρ τῆς ἱερᾶς Παρακαταθήκης καὶ Ὁμολογίας καὶ νὰ φέρουμε αὐτὸν εἰς αἴσιον πέρας ἐν ὑπομονῇ καὶ μαρτυρίῳ!
Εἴθε ἡ μνήμη αὐτοῦ νὰ εἶναι αἰωνία!

Εκοιμήθη μια εκ των πλέον ιστορικών προσωπικοτήτων των Γ.Ο.Χ. Ελλάδος


Μια από τις πλέον ιστορικές προσωπικότητες της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ. της Ελλάδας, ο μητροπολίτης πρώην Αττικής και Διαυλείας Ακάκιος Παππάς εκοιμήθη  σε ηλικία 93 ετών κλείνοντας έτσι έναν ιστορικό κύκλο για την Εκκλησία του Παλαιού Εορτολογίου στη χώρα.
Ο μητροπολίτης πρώην Αττικής Ακάκιος, συνονόματος και συνεπώνυμος του θείου του, μητροπολίτη Ταλαντίου Ακάκιου Παππά ήταν μέλος της αποστολής των Γ.Ο.Χ. της Ελλάδας στις Η.Π.Α. το 1960 όπου πραγματοποιήθηκαν και χειροτονίες επισκόπων από αρχιερείς της τότε Εκκλησίας της Ρωσικής Διασποράς.
Ο μακαριστός Ακάκιος ο οποίος στη συνέχεια χειροτονήθηκε από τον μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο των Γ.Ο.Χ. Αυξέντιο (τότε Γαρδικίου) και τον Κυκλάδων Παρθένιο μετεξελίχθηκε σε σημαντική προσωπικότητα της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ. μέχρι και πριν λίγα χρόνια οπότε χαρακτηρίστηκε εφησυχάζων εξαιτίας σημαντικών προβλημάτων υγείας που τον ταλαιπωρούσαν.
Η εξόδιος ακολουθία  εψάλλει το Σάββατο στις 11 το πρωί στην ιερά μονή αγίου Νικολάου όπου ζούσε προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου των Γ.Ο.Χ. Καλλινίκου.




ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ καί μετά ΔΑΚΡΥΩΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ καί μετά ΔΑΚΡΥΩΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, μπορεῖ νά διορθώση ΤΑ ΠΑΝΤΑ καί νά κτυπήση στήν καρδιά τά διδάγματα πού θέλουν νά μᾶς «περάσουν» οἱ ἐχθροί τῆς Ὀρθοδοξίας, κυρίως μάλιστα οἱ ἐξ  αὐτῶν ...ρασοφόροι, οἱ ΑΝΑΞΙΩΣ φέροντες τό τιμημένο καί εὐλογημένο ράσο...!


Ζοῦμε σέ μία ἐποχή, κατά τήν ὁποία ἡ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ τῶν ἀνθρώπων ἒφθασε στό μή περαιτέρω..
Οἱ ἀνθρώπινες κοινωνίες, καί μάλιστα οἱ λεγόμενες καί ἐμφανιζόμενες ὡς «προηγμένες» καί .. «προοδευμένες»...! εἶναι ὃ,τι πιό ΣΑΠΙΟ μπορούμε νά δοῦμε...!
Αὐτοί πού προπαθοῦν μέ «νύχια καί μέ δόντια» νά μᾶς ἐπιβάλουν τήν παγκοσμιοποίηση καί τόν ἐπάρατο οἰκουμενισμό, αὐτοί πού προωθοῦν τήν, σατανικῆς ἐμπνεύσεως ... «πανθρησκεία», αὐτοί πού ἐβαλαν σκοπόν τῆς ὑπάρξεώς των νά καταστρέψουν κάθε Ἠθικήν βάσιν καί κάθε Ἰδανικό,  ἒχουν πλέον .. «ξεσπαθώσει» καί χωρίς τήν παραμικράν ἀναστολήν ἢ τύψιν, μάχονται τήν Ἁγίαν μας Πίστη, τήν Λατρευτή μας Ὀρθοδοξία καί Τόν Κύριον καί Θεόν μας Ἰησοῦν Χριστόν...! 
Ὁ Λαός μας, Λαός πού ΠΑΝΤΟΤΕ ἐπιζητοῦσε τό νά εὑρίσκεται κάτω ἀπό Τήν Ἁγίαν Σκέπη Τῆς Παναγίας μας, κατάντησε νά γίνη φερέφωνο τῶν ΣΑΠΙΩΝ καί ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ Εὐρωπαίων καί ἀπεσκύρτησε ἀπό τήν Πίστη του, ἀρνούμενος πλέον νά ἐπικαλῆται Τήν Χάριν Της, καθ’ ὃσον οἱ... ταγοί του τόν διδάσκουν τήν ἀθεϊαν καί τίς ἀντίχριστες θέσεις των, κτυπῶντας κυρίως τίς τρυφερές παιδικές ψυχοῦλες, χωρίς ΔΥΣΤΥΧΩΣ νά ἀντιδροῦν Εκκλησία, Γονεῖς,  καί Δάσκαλοι, ἀνεχόμενοι τό ἒγκλημα πού συντελεῖται μπροστά στα μάτια τους καί μάλιστα μέ τήν ΕΝΟΧΗ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ, γινόμενοι καί αὐτοί «μοντέρνοι» καί «προοδευτικοί»...!
Καί τό κακό δέν σταματᾶ έδῶ.
Καθημερινῶς, βλέπομε σεισμούς, νά ταρακουνοῦν τήν γῆ, καταρράκτες οὐρανίους νά τήν πνίγουν, πύρινες απειλές να κατακαίουν οτι πολυτιμότερο στη φύση, καιρικά φαινόμενα καταστρεπτικά .. «περίεργα» καί πρωτοφανῆ, καί ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ  ΜΥΑΛΟ...! οἱ ἂνθρωποι, ὣστε νά ξυπνήσουν καί νά ἐπιστρέψουν στον σωστό δρόμο...! 
Οἱ σεισμοί καί οἱ καταστροφές ἀπό τά οὐράνια ὓδατα καί τά ἂλλα σημάδια πού ἂφθονα βλέπομε καθημερινῶς, ταράζουν μέν γιά λίγο τίς άνθρώπινες καρδιές, ἀλλά ΔΕΝ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΡΑΖΟΥΝ στόν βαθμό πού πρέπει,  ὣστε νά ἀφυπνισθοῦν οἱ κοιμισμένες συνειδήσεις καί νά ἐπιστρέψουν στις Ήθικές Άξίες καί τά ὑψηλά Ἰδανικά πού κάποτε ὑπῆρχαν...! 
Μή νομίσωμε πώς Ὁ Πανάγαθος Θεός θέλει νά...καταστρέψη τήν Πλάση Του, τό δημιούργημά Του...!  
Κάθε ἂλλο μάλιστα.
Προσπαθεῖ νά τό ἀφυπνίση, νά τό διορθώση καί νά τό ξαναφέρη στήν Ὀρθή Πίστη...!
Αὐτό, ὃμως, πρέπει νά γίνη μέ τήν θέληση τῶν ἀνθρώπων, μέ τήν Μετάνοιά τους, τήν Προσευχή τους καί τίς Ἰκεσίες τους πρός Τόν Οὐράνιον Πατέρα ...!
Θά μποροῦσε Ὁ Κύριός μας, μέ μόνον ἓναν Λόγο Του, νά ἐπιβάλλη τήν ἐπιστροφή τῶν ἀνθρώπων στήν Πίστη πού ἒχασαν, ἀλλά αὐτό δέν θά εἶχε τόσην ἀξία, ὃση ἒχει τό νά μετανοήση καί νά  Ἰκετεύση ὁ ἲδιος ὁ ἂνθρωπος Τόν Δημιουργό καί Θεό του, ἀναλογιζόμενος καί συναισθανόμενος τήν ἀνομία του καί τήν πτώση του...!
Αὐτή ἡ κατάστασις δημιουργεῖ τεράστιες εὐθῦνες καί μάς δίδη μίαν Ἀποστολήν πού ΥΠΟΧΡΕΟΥΜΕΘΑ νά φέρωμεν εἰς πέρας, σέ ἐμᾶς οἱ  ὁποῖοι ἒχομε τήν ΕΥΛΟΓΙΑ νά ἀνήκωμε στους Ὀρθοδόξους καί γεννηθήκαμε μέσα σέ ἓναν κόσμο μέ Χριστιανικές ἀρχές, μέ τίς Ἐκκλησίες μας, τούς Ἱερεῖς μας καί τό περιβᾶλλον μας τό σωτήριον,  (γιά σκεφθῆτε τό νά εἲχαμε γεννηθεῖ σέ ἂλλους λαούς, μέ σκοταδιστικές παραδόσεις καί χωρίς Τήν Θείαν Χάριν Τοῦ Κυρίου μας νά μᾶς παραστέκη καί νά μᾶς στηρίζη...!)
Καί αὐτή ἡ ἀποστολή, δέν εἶναι ἂλλη, ἀπό τό νά ΠΡΟΣΕΥΧΩΜΕΘΑ ΝΥΧΘΗΜΕΡΟΝ γιά τήν σωτηρίαν τήν δική μας ἀλλά καί ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ὁλοκλήρου, τοῦ ἒχοντος ἀποσκυρτήσει καί ἐγκαταλείψει τήν Πίστιν μας....!
Ὁ Λαός μας, ἒχει μεγάλην ἀνάγκην ἀπό τήν ἐπιστροφήν του εἰς τίς ἀξίες τῆς Πίστεώς μας, ὣστε νά καταστῆ ἂξιος νά προσευχηθῆ διά τήν σωτηρίαν καί τῶν ἂλλων παραπαιόντων στα  σκοτάδια τῆς ἀθείας, τῶν αἱρέσεων καί τῶν πάσης φύσεως σατανικῶν παγίδων...!
Δέν χάθηκε τίποτα.
Εἶναι στό χέρι μας νά διορθώσωμε τά κακῶς ἒχοντα, ὃπως ἐμεῖς οἱ ἲδιοι τά...καταντήσαμε..!
Ἀρκεῖ νά κατανοήσωμε πώς ἡ σωτηρἰα τῶν ψυχῶν μας, εἶναι ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ζήτημα πού πρέπει νά μᾶς ἀπασχολῆ καί πώς ἡ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, μετά ἀπό ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ καί μετά ΔΑΚΡΥΩΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, μπορεῖ νά διορθώση ΤΑ ΠΑΝΤΑ καί νά κτυπήση στήν καρδιά τά διδάγματα πού θέλουν νά μᾶς «περάσουν» οἱ ἐχθροί τῆς Ὀρθοδοξίας, κυρίως μάλιστα οἱ ἐξ  αὐτῶν ...ρασοφόροι, οἱ ΑΝΑΞΙΩΣ φέροντες τό τιμημένο καί εὐλογημένο ράσο...!
ΜΕΤΑΝΟΙΑ λοιπόν καί ΘΕΡΜΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ εἶναι τά ΑΚΑΤΑΝΙΚΗΤΑ «ΟΠΛΑ» μέ τά ὁποῖα μποροῦμε νά ἀντιδράσωμε ἀποτελεσματικά καί νά φέρωμε εἰς πέρας τήν Ἀποστολή ἡ ὁποία πίπτει ἐπί τῶν ὣμων ἡμῶν τῶν ἐχόντων τήν δυνατότητα νά ἀντιδράσωμε διά τῶν Προσευχῶν μας πρός τόν Οὐράνιον Πατέρα μας, μέ τήν Ἱκεσίαν ὃπως μᾶς λυπηθῆ, μᾶς στηρίξη καί μᾶς συγχωρήση, χαρίζοντάς μας Τήν Θείαν Σκέπη Του...!
Ὁ «ἐχθρός» ΔΕΝ  εἶναι...ἀνίκητος.
Εἶναι ΠΟΛΥ ΑΔΥΝΑΜΟΣ μπροστά στήν Προσευχή καί τοῦ τελευταίου Πιστοῦ.
Σκεφθῆτε τήν δύναμιν πού μποροῦν νά ἒχουν οἱ χιλιάδες Προσευχές τῶν Ὀρθοδόξων.
Ἂς πέσωμεν ΟΛΟΙ εἰς τά γόνατα καί τότε, ἂν οἱ Προσευχές μας εἶναι εἰλικρινεῖς, θά δοῦμε, μέ τήν καρδιά μας γεμάτη ἀπό εὐτυχίαν, νά κατασυντρίβωνται οἱ υἱοί τοῦ σκὀτους πού ἐμεῖς τούς ἐπιτρέπομε νά μᾶς καταδυναστεύουν...!


π.Ευθύμιος Μπαρδάκας


ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (Η' ΜΕΡΟΣ)




Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. 

Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. 

Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε 

κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας 

ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. 

Φιλοξενούσε 

στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', 

δημοσίευε

 -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' 

και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', 

όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. 

Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε 

υπό την μορφή 

συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε

 μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. 

Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον 

στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, 

ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας 

και

μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά 

στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος




Η' Μέρος


Είδομεν εν τω χθεσινώ άρθρω, μετά ποιας επιμονής, αλλά και μετά ποιας δυνάμεως λόγου, αλλά και εκκλησιαστικού φρονήματος, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Φώτιος απέκρουε την γνώμην της Ελληνικής Εκκλησίας - δηλαδή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών - περί μεταβολής του Εκκλησιαστικού ημερολογίου, κατακρίνει και την δικαιολογίαν τούτου, ότι διά την μεταβολήν ταύτην συνήνεσε και το Οικ. Πατριαρχείον, διά την οποίαν ο Φώτιος έλεγε, ότι ησθάνετο μεγαλυτέραν θλίψιν γνωστού όντος, ότι τότε ο θρόνος του Οικ. Πατριαρχείου ήτο τελείως απωρφανισμένος της άλλοτε πολυπληθούς Ιεραρχίας του και του ποιμνίου του, και ήτο εστερημένος πάσης δυνάμεως και κύρους. 


Εν τούτοις ο ''Φιλαλήθης'' εις το -εν τω ''Σκριπ''- άρθρον του γράφει αναληθέστατα, ότι ο Πατριάρχης Φώτιος αναληθέστατα αναμφιβόλως, αν έζη θα προέβαινεν εις την εφαρμογήν του Νέου ημερολογίου. Και γράφει τούτο, διά να παραστήση, ότι και ο Φώτιος, αφού άπαξ εδέχθη ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η Εκκλησία της Ελλάδος την μεταβολήν, δεν είχε πλέον αντίρρησιν. Τούτο είναι ύβρις προς τον Φώτιον και ασέβεια προς τας μεγάλας και υψηλάς αρχάς του. Διά να αποδείξωμεν δε, ότι ο Φώτιος και μετά την παραδοχήν υπό της Ελληνικής Εκκλησίας της ''διορθώσεως'' του Εκκλησιαστικού ημερολογίου, έτι μάλλον επέμενε και κατάκρινε ταύτην, μεμφόμενος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών, διότι απέφευγεν ούτος να του απαντήσει εις το προηγούμενον γράμμα του΄ 


δημοσιεύομεν και δεύτερον γράμμα του Φωτίου προς τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών, προς τον οποίον απέστειλε και ιδιαίτερον Ιεράρχην, όχι διά να βεβαιωθή περί της ανάγκης της διορθώσεως του Εκκλησιαστικού ημερολογίου - ως αναληθέστατα ισχυρίζεται ο ''Φιλαλήθης'', διότι ο Φώτιος είχεν εδραίαν πεποίθησιν,  ότι ουδεμία ανάγκη υπήρχεν, αλλά διά να επιστήση την προσοχήν του Αρχιεπισκόπου Αθηνών εις το σφάλμα, όπερ διαπράττει και τον καταστήση υπεύθυνον ελέγχων αυτόν συνάμα διά την σιωπήν του. 


Ιδού, τι έγραφεν ο Φώτιος εις το δεύτερον γράμμα του: 


Αριθ. 292 


Τω Μακαριωτάτω και Σεβασμιωτάτω Αρχιεπισκόπω Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Χρυσοστόμω 


Αδελφέ εν Χριστώ περισπούδαστε και συλλειτουργέ, αγάπην χαίρειν εν Χριστώ τω Θεώ. Φροντίδι επιβεβλημένη περί της εαυτού υγείας υπείκων ο εν Χριστώ τω Θεώ αγαπητός αδελφός και συλλειτουργός ιερώτατος Μητροπολίτης Νουβίας κ. Νικόλαος, έρχεται εις Αθήνας, ευτυχήσων και ταύτης της ποθητής ευκαιρίας του συναντηθήναι τη Υμετέρω περισπουδάστω ημίν Μακαριότητι και τη μετ' αυτής αγαστή ομιλία εντρυφήσαι. Της καλής δε ταύτης περιστάσεως και ημείς οπωσδήποτε απώνασθαι, ποθούντες πρωτίστως μεν προσαγορεύομεν δι' αυτού την υμετέραν Μακαριότητα και το φίλημ' αυτή το Άγιον, εν Χριστώ αποδίδομεν. 


Είτα δ' αξιούμεν και ακούσαι αυτού εν αγάπη περί ων αν έχοι ειπείν αυτή παρ' ημών και είγ' εγκρίνοι δηλώσαι αυτώ, οιανδήποτ' αν διαψιλεύσοιεν αυτή απάντησιν άνωθεν ο Πατήρ των Φώτων. Ει γαρ και στερούμεθα μέχρι της ώρας ταύτης αποκρίσεως παρ' αυτής εις τα από εικοστής Απριλίου του έτους τούτου καθ΄ημάς ημέτερα γράμματα, ουχ' ηγούμεθα όμως πέρας ειλφυίαν την μελέτην των εν εκείνοις θεμάτων ουδ' εφικτήν διά μόνης της σιγής την κοινή ποθουμένην ειρήνην της Εκκλησίας, ως ουδέ δικαίαν την δυνάμει βία υλικής και ουχ' υπαγορεύσει κρίσεως λογικής επιβολήν και κατίσχυσιν ιδεών και αποφάσεων υφ' όλην μεν την Εκκλησίαν προωρισμένων νόμου κτήσασθαι ισχύν, από δε της όλης εκκλησίας μας εγκεκοιμένην. 


Πεπεισμένος, ότι η περίνοια αύτης ουκ αρνήσεται ταύτα, μετ' αγάπης και αύθις περιπτυσσόμεθα την Υμετέραν Μακαριότητα και όλη καρδία αιτούμεθα άνωθεν, αύτη πάσαν χάριν εν βίω παντί. Της Υμετέρας Μακαριότητος αδελφός εν ευχή όλως πρόθυμος. 



+ Ο Αλεξανδρείας Φώτιος 


Εν Αλεξανδρεία μηνί Ιουνίω


Είναι άρα εκτός πάσης αμφιβολίας, ότι ο Πατριάρχης Φώτιος ουδέποτε είχεν εν νω να μεταβάλη το Εκκλησιαστικόν Ημερολόγιον, άνευ ομοφώνου γνώμης πασών των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Ουδέ είναι αληθές, ότι ο ελθών εις Αθήνας Σεβ. Μητροπολίτης Λεντουπόλεως κατ' εντολήν δήθεν του Φωτίου επείσθη περί της ανάγκης της μεταβολής - ως αληθώς έγραψεν ο ''Φιλαλήθης''. Διότι είναι βεβαιωμένον και το επιστοποίησεν ενώπιον της συνελθούσης Ιεραρχίας την 27 Δεκεμβρίου 1923 ο Σεβ. Μητροπολίτης Χαλκίδος, όστις ανέφερεν, ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Λεντουπόλεως μεταβάς εις Τήνον, πολύ μεταγενεστέρως ωμίλησε κατά της μεταβολής του Ημερολογίου. 


Πώς λοιπόν ούτος επείσθη υπέρ της μεταβολής και εκ τίνων επιχειρημάτων επείσθη; Υπήρξε καν εν επιχείρημα σοβαρόν απέναντι της ομοφώνου αρνήσεως όλων των ορθοδόξων εκκλησιών; Αλλ' ο ''Φιλαλήθης'' εις το άρθρον του εν τω ''Σκριπ'' εκρέπεται και εις ένα ανευλαβή άτοπον και άνανδρον συνάμα ισχυρισμόν. Λέγει, ότι ιδιαιτέρως επέμεινεν ο Βασιλεύς Γεώργιος εις την ανάγκην ταύτην, εν μακρά υπέρ την ώραν συνομιλία του προς τον Μητροπολίτην Λεοντουπόλεως. Τούτο είναι ψεύδος. Και άλλοτε λεχθέν σκοπίμως υπό του Μακαρ. Αρχιεπισκόπου Αθηνών και διαψευσθέν υπό του Τύπου, δεν επεβεβαιώθη υπό του Σεβ. Λεοντουπόλεως. Λέγεται δε και επαναλαμβάνεται, διότι γνωρίζει ο Μακαριώτατος, ότι ο Βασιλεύς Γεώργιος δεν δύναται απουσιάζων και ως εκ της θέσεώς του σήμερον να διαψεύση τούτο. 


Διά τούτο - λέγομεν- είναι και άνανδρον και ανευλαβές και ανοίκειον, δι' ένα Ιεράρχην να επικαλείται γνώμην του εξορίστου Βασιλέως, επί ζητήματος το οποίον, ο Βασιλεύς ουδεμίαν είχεν αρμοδιότητα να εισηγείται, πολλώ δε μάλλον να ''επιμένη'' να επιβάλη. Ο Βασιλεύς δεν είναι, ούτε κληρικός, ούτε Πατριάρχης, ενώ το ζήτημα της μεταβολής του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου ήτο και είναι καθαρώς Κανονικόν. Και αν ακόμη ο Βασιλεύς εν τη αγνοία του ενόμιζεν, ότι έπρεπε να θιγή το Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον, όχι μόνον ο Σεβ. Λεοντουπόλεως, αλλ' αυτός ο Αρχιεπίσκοπος είχεν επιβεβλημένον καθήκον να τον διαφωτίσουν ανακοινούντες αυτώ τας γνώμας των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. 


Εάν δε ο Βασιλεύς και μόνον την γνώμην του Πατριάρχου Φωτίου εγνώριζεν, ήτο απολύτως αδύνατον να επέμενεν εις αντορθόδοξον και αντικανονικόν πραξικόπημα. Αλλ' είχον την ειλικρίνειαν οι σημερινοί νεωτερισταί, οι άνευ εκκλησιαστικού φρονήματος Ιεράρχαι, να υποβάλουν εις τον Βασιλέα τας γνώμας των ορθοδόξων Πατριαρχών; Και δεν είναι μικρότης και αισχύνη να επικαλούνται δι' εν τόσον μέγα εκκλησιαστικόν ζήτημα την γνώμην τάχα του Βασιλέως, διά να ρίψουν εις αυτόν ευθύνην, την οποίαν ολόκληρον φέρουν οι ίδιοι; 


Ποίος λοιπόν ενεθάρρυνε τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών να πραξικοπηματίσει κατά της Εκκλησίας, αφού, ως είδομεν και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων και ο Πατριάρχης Αντιοχείας και ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και ο Πατριάρχης Σέρβων και, ως θα ίδωμεν και η Ρωσσία και το Άγιον Όρος αντετάχθησαν κατά της μεταβολής και, αφού και αυτό το Οικουμενικόν Πατριαρχείον εδέχθη την μεταβολήν, υπό τον όρον να συμφωνήσουν και αι λοιπαί ορθόδοξαι εκκλησίαι; Διά τι ησθάνθη την ανάγκην ο Αρχιεπίσκοπος να αποκρύψη όλην την αλήθειαν από την Ιεραρχίαν και ο ''Φιλαλήθης'' εν τω ''Σκριπ'' να γράφει αναληθώς, ότι ο μεν Πατριάρχης Ιεροσολύμων είπεν΄


δοκίμασα (!!) την πράξιν της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο δε Φώτιος ΘΑ προέβαινε και αυτός εις την μεταβολήν, εάν έζη; Ποία δύναμις ωδήγει τον Σεβ. Αρχιεπίσκοπον εις τοιαύτα τεχνάσματα και, ποιος λόγος τον εβίαζε, να σπεύδη, να φέρη εν τετελεσμένον γεγονός εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος προκαλών σχίσμα; Θα συνεχίσωμεν την έρευνάν μας περί όλων τούτων εις το επόμενον. 



Συνεχίζεται




Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
το Σάββατο 10 Μαρτίου 1928, 
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.984, σελ. 1η. 
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.