Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

"Ενδεχόμενη πολυδιάσπαση μεταξύ Εκκλησιών" βλέπει ο καθηγητής Τσελεγγίδης


«Ο Βαρθολομαίος μπορεί να δώσει αυτοκεφαλία στη Μακεδονική Εκκλησία για να ενισχύσει το προφίλ του»

Από Φανή Χαρίση

Για «εκκλησιαστικό μόρφωμα» κάνει λόγο ο τέως καθηγητής Δογματικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ , κ. Δημήτρης Τσελεγγίδης
σχολιάζοντας την απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας να αναγνωρίσει την αυτοκεφαλία στην Ουκρανική μη κανονική Εκκλησία.

Ο κ. Τσελεγγίδης μιλώντας στο Sputnik αναφέρεται στην απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη να αναγνωρίσει όχι μια σχισματική εκκλησία αλλά ένα εκκλησιαστικό μόρφωμα, που ο ίδιος είχε καταδικάσει πριν από χρόνια αλλά και ότι με την πράξη του αυτή εισπήδησε σε περιοχή που ανήκει στο Πατριαρχείο της Μόσχας το οποίο είναι όπως αναφέρει το αρμόδιο για να είχε ζητηθεί ο τόμος της αυτοκεφαλίας.

Μάλιστα, ο τέως καθηγητής στις αρχές Σεπτεμβρίου έστειλε επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, Ιερώνυμο, αλλά και σε όλα τα μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος διατυπώνοντας τις θέσεις του και τις ενστάσεις του προκειμένου να ληφθούν υπόψη στην Ιερά Σύνοδο.
«Πρῶτα, δηλαδή, θά πρέπει νά ἐξεταστεῖ, ἄν τό «μόρφωμα» αὐτό πληροῖ τίς προϋποθέσεις τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Κοινότητας. Ἄν, ἀντίθετα, ἀναγνωριστεῖ τό «Αὐτοκέφαλό» του, τότε αὐτομάτως ἀναγνωρίζεται καί ἡ ἐκκλησιαστική «νομιμότητα» τῆς Σχισματικῆς Ἐκκλησίας. Ὡς γνωστόν, γιά τήν Σχισματική Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἔχει προηγηθεῖ Πανορθόδοξη καταδίκη μέ καθαιρέσεις καί ἀφορισμούς. Αὐτή ἡ Πανορθόδοξη καταδίκη δέν ἔχει ἀνακληθεῖ. Τελευταῖα, μέ Τόμο Αὐτοκεφαλίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (11-1-2019), ἔγινε μιά ἁγιοπνευματικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ χαρακτῆρα θεσμική ὑπέρβαση, πού δημιουργεῖ εὔλογα ἐρωτήματα γιά τήν ἐκκλησιαστική νομιμότητά της», στην επιστολή του ο κ. Τσελεγγίδης.

«Η αλήθεια πρέπει να διατυπώνεται κι έχει ευθύνη αυτός που την αποκρύπτει» είπε ο κ. Τσελεγγίδης προσθέτοντας ότι όπως έγινε γνωστό επτά Ιεράρχες (συν τον Κερκύρας που έλειπε στο Ιάσιο αλλά έστειλε επιστολή) ζήτησαν την αναβολή της συζήτησης του θέματος της Ουκρανίας από την Ιερά Σύνοδο.

Το 1992, ο μοναχός Φιλάρετος Ντενισένκο είχε καθαιρεθεί από το Πατριαρχείο Μόσχας και μάλιστα ανεθεματίσθη για την πρόκληση σχίσματος αλλά και για άλλες αντικανονικές ενέργειες.

«Μιλάω για εκκλησιαστικό μόρφωμα γιατί έκαναν αντικανονικές ενέργειες όπως χειροτονήσεις ή αυτοχειροτονήσεις και το Πατριαρχείο της Μόσχας τους καθαίρεσε. Μάλιστα το 1999 ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος είχε στείλει επιστολή στο Πατριαρχείο Μόσχας συμφωνώντας με την καθαίρεση. Τι άλλαξε από τότε και τώρα αναγνωρίζεται η ίδια εκκλησία με μητροπολίτη τον Επιφάνιο; Γιατί αναγνωρίζει ένα μόρφωμα το οποίο ο ίδιος είχε καταδικάσει;» διερωτάται ο κ. Τσελεγγίδης.

Επιπλέον, όπως επισημαίνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι αναρμόδιο για να δώσει αυτοκεφαλία καθώς η Ουκρανία ανήκει στο Πατριαρχείο της Μόσχας.

«Σαφώς η Μόσχα θα έπρεπε να κρίνει το αίτημα. Βέβαια δεν θα συζητούσε ένα αίτημα καθηρημένων. Ο νόμιμος μητροπολίτης της ουκρανικής εκκλησίας είναι ο Ονούφριος» τόνισε ο καθηγητής του ΑΠΘ που χαρακτηρίζει αδιανόητη την νομιμοποίηση της μη κανονικής ουκρανικής εκκλησίας.

Προτείνει μάλιστα τη μετάνοια τόσο για τον Οικουμενικό Πατριάρχη όσο και «όσους εδώ σιγοντάρουν αυτή την κατάσταση. Να μετανοήσουν όλοι όσοι λένε ότι αγαπούν τον Χριστό και την Εκκλησία».

«Μακεδονική Εκκλησία»

Στην ερώτησή του Sputnik για το τι θα κάνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο εάν ζητήσει τον τόμο, δηλαδή την αυτοκεφαλία και η λεγόμενη «Μακεδονική Εκκλησία» της Β. Μακεδονίας (σ.σ. η οποία αποτελεί σχισματική καθώς δεν αναγνωρίζεται από το Πατριαρχείο της Σερβίας), ο κ. Τσελεγγίδης είπε ότι «με την ίδια λογική της αυθαιρεσίας μπορεί να το κάνει για ενισχύσει το προφίλ του».

«Σε μια τέτοια περίπτωση θα έχει εισπηδήσει σε άλλη Εκκλησία, αυτή της Σερβίας», τόνισε.

Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι πολλές, ωστόσο, η Ιερά Σύνοδος αναγνώρισε το δικαίωμα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου να χορηγήσει αυτοκεφαλία καθώς και το προνόμιο του αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου να χειρισθεί περαιτέρω το ζήτημα.

Την προσεχή Παρασκευή 18 Οκτωβρίου ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος θα πραγματοποιήσει διήμερη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκης κατόπιν προσκλήσεως του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Άνθιμου. Μάλιστα μια μέρα μετά, το Σάββατο θα τελέσει Πατριαρχική Θεία Λειτουργία στον Ιερό παλαιοχριστιανικό Ναό Παναγίας της Αχειροποιήτου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμα, θα παραστεί και ο Αρχιεπίσκοπος, Ιερώνυμος ενώ λέγεται ότι θα μνημονεύσουν από κοινού τον μητροπολίτη Επιφάνιο.

Τι θα γίνει όμως σε αυτή την περίπτωση; «Η Εκκλησία μας πιθανόν να αντιμετωπίσει πρόβλημα ακοινωνησίας με άλλες τοπικές Εκκλησίες. Θα έχουμε μια φρικτή κατάσταση ενδεχόμενης πολυδιάσπασης μεταξύ Εκκλησιών», κατέληξε ο κ. Τσελεγγίδης.

Σε εφιάλτη για εκατομμύρια ανθρώπους μετατρέπεται το ψηφιακό κράτος

Οι κυβερνήσεις επενδύουν δισεκατομμύρια στην ψηφιοποίηση και σε λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης, εις βάρος όμως των πολιτών
Σε δυστοπία για εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον πλανήτη, η επιβίωση των οποίων εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το κοινωνικό κράτος και τις πολιτικές υπέρ των αδυνάτων που εφαρμόζονται στις εκάστοτε χώρες, εξελίσσονται η ψηφιοποίηση της διακύβερνησης, οι αλγόριθμοι και οι νέα τεχνολογική επανάσταση. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει δημοσιογραφική έρευνα της βρετανικής εφημερίδας Guardian, ενώ οι σχετικές λεπτομέρειες και τα δεδομένα αναμένεται να παρουσιαστούν μέσα στην εβδομάδα αυτή στον ΟΗΕ από τον Φίλιπ Όλστον ειδικό επιτετραμμένο των Ηνωμένων Εθνών για την ακραία φτώχεια.
Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας, από την δημοσιογραφική έρευνα προκύπτει πως οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια στην ψηφιοποίηση και σε λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης τα οποία αλλάζουν πλήρως τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες έρχονται σε επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες και το κοινωνικό κράτος, εις βάρος όμως των πολιτών.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από την έρευνα προκύπτει ότι στο Ιλινόις των ΗΠΑ, οι πολιτειακές Αρχές σε συνεργασία με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και με την χρήση φυσικά της τεχνολογίας έχουν αρχίσει να επιβάλλουν χρηματικές «ποινές» εν είδει χρέους στους πολίτες με βάση τα επιδόματα που λάμβαναν και τα έξοδα που είχαν οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν σε βάθος χρόνου και τα 30 έτη. Όπως σημειώνουν άνθρωποι που βρέθηκαν στις λίστες αυτές σε δηλώσεις τους στην βρετανική εφημερίδα, “οφείλεις το φαγητό που έφαγες”.
Σχετικά με την Αυστραλία από τις έρευνες προκύπτει ότι πέρα από τα «ρομποτικά χρέη», το σχέδιο που επιτρέπει στην κυβέρνηση να ανακαλύπτει παλιά χρέη με βάση αλγορίθμους που όμως σε πολλές περιπτώσεις έχουν αποδειχθεί ότι είναι λανθασμένοι, έχει ανοίξει κι ένα άλλο μέτωπο κατά των πολιτών. Οι Αρχές χρησιμοποιούν αυτόματα συστήματα για να πετάξουν πολίτες εκτός των κοινωνικών προγραμμάτων στήριξης εκατοντάδες και να περικόψουν τα ποσά των επιδομάτων ή να διακόψουν εντελώς την καταβολή τους.
Η πιο φρικτή ιστορία που έχει καταγραφεί από τους ευρευνητές του «ψηφιακού κοινωνικού κράτους» έρχεται από την πόλη Ντούμκα της Ινδίας. Η κυβέρνηση της Ινδίας «σημειώνει» κάθε πολίτη της με έναν μοναδικό 12ψήφιο αριθμό με βάση τον οποίο δίδεται η πρόσβαση στις υπηρεσίες του κοινωνικού κράτους. Το σύστημα Aadhaar όπως είναι γνωστό, αποτελεί το μεγαλύτερο παγκοσμίως βιομετρικό πείραμα όμως ο Μότκα Μαντζί ήταν το «πειραματόζωο» που δεν άντεξε. Ο Μότκα Μαντζί, έβαλε κανονικά το δακτυλικό του αποτύπωμα στον υπολογιστή, όμως εξαιτίας κάποιου λάθους στο σύστημα, αυτό δεν αναγνωρίστηκε ως δικό του, με αποτέλεσμα να χάσει την πρόσβαση του σε μερίδες φαγητού που λάμβανε. Στις 22 Μαϊου 2019 ο Μότκα κατέρρευσε έξω από το σπίτι του και πέθανε. Η οικογένεια του είναι σίγουρη ότι η αιτία ήταν ο υποσιτισμός.

ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΜΕΝΗ Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΣΥΝΟΔΟ;


Διάφοροι αδελφοί πολλές φορές αναφέρουν ότι η αίρεσις του Οικουμενισμού είναι κατεδικασμένη αίρεση - και έτσι δεν χρειάζεται κάποια νέα καταδίκη της - από την Ε΄ Οικ. Σύνοδο (δόγμα του Απελλή).  Να σήμερα όμως που είδαμε ότι η αίρεσις αυτή έχει κατεδικασθή όχι μία αλλά πολλάκις!

Διαβάζουμε:




και επίσης έχουμε και αυτούς που υποστηρίζουν ότι κατεδικάσθη στην Σύνοδο της Μόσχας (απαντήσαμε εδώ) και από τους Ρώσους της Διασποράς το ΄83 (απαντήσαμε εδώ).

Δεν ξέρουμε ειλικρινά αν πρέπει να γελάσουμε ή να κλάψουμε με τέτοια επιχειρήματα τα οποία - τρόπον τινά - είναι χείρα βοηθείας προς τους Οικουμενιστές, διότι εφ΄ όσον έχει κατεδικασθή ο Οικουμενισμός ''τόσες και τόσες φορές'' δεν χρειάζεται και κάποια περαιτέρω καταδίκη (δυστυχώς το ομολογούν και όσοι παρουσιάζουν παρόμοια επιχειρήματα) ούτε της αιρέσεως αυτής - καλύτερα Παναιρέσεως διότι όμοια δεν έχει υπάρξει ποτέ και ας φωνάσκουν αστόχως μερικοί - αλλά ούτε και των προσώπων - φορέων της!

Χάρτες με την μισή Ελλάδα ανήκουσα στον «τουρκικό κόσμο» ανάρτησε ο Ακάρ;



Χάρτες με την μισή Ελλάδα ανήκουσα στον «τουρκικό κόσμο» ανάρτησε ο Ακάρ;


Του Νίκου Μελέτη


Απαράδεκτη ενέργεια και πρωτοφανή πρόκληση αποτελεί η προβολή στο Facebook  ανάρτησης σε προσωπικό όπως εμφανίζεται λογαριασμό του Τούρκου υπουργού άμυνας Χουλουσί Ακάρ( (με παραπομπή στην επίσημη ιστοσελίδα του τουρκικού υπουργείου Άμυνας) με αφορμή την συνάντηση  του «τουρκικού κόσμου» και των εκδηλώσεων με το Αζερμπαϊτζάν να αναρτήσει μια σειρά χάρτες που εμφανίζουν όχι μόνο την Κύπρο άλλα ελληνικά νησιά και την Θράκη  ενταγμένα στον «τουρκικό κόσμο».

Είναι  ενδεικτικό μάλιστα της θρασύτατης  ενέργειας του διαχειριστή του λογαριασμού ότι σε έναν χάρτη  που είναι  βαμμένα στο κόκκινο χρώμα όλη η ελληνική Μακεδονία (όπου η Θεσσαλονίκη αναφέρεται ως Selanik) και τα ελληνικά νησιά η Κύπρος, μέρος της Βουλγαρίας μεγάλο μέρος της Συρίας του Ιράκ και παραπέμπει έτσι στην Οθωμανική αυτοκρατορία, προσθέτει το εξής σχόλιο:
«Δεν έχουμε βλέψεις για το έδαφος κανενός. Θα πάρουμε πίσω μόνο ότι μας ανήκει»

ΑΚΑΡ - ΧΑΡΤΗΣ

Ανάρτηση που στέλνει το μήνυμα ότι η Τουρκία θα διεκδικήσει ότι της αναλογεί από την Οθωμανική κληρονομιά , εδάφη στα οποία στον χάρτη περιλαμβάνεται και η... μισή Ελλάδα!
Σε άλλον χάρτη που εμφανίζεται στον λογαριασμό του Χουλουσί Ακάρ αφού έχει προσθέσει και άλλα μηνύματα  ότι στην «κορυφή του τουρκικού κόσμου είναι  η Τουρκία το Αζερμπαϊτζάν, η Ουγγαρία, το Ναχιτσεβάν, το Ουζμπεκιστάν το Καζακστάν η Μογγολία, που θα αποτελέσουν τις «Ηνωμένες Πολιτείες» επισημαίνει με διθυραμβικά σχόλια ότι η ενότητα προχωρά και μετά το Αζερμπαϊτζάν θα είναι το Πακιστάν, η Ουγγαρία και έτσι θα γίνει η Τουρκική Ισλαμική Ένωση. Αυτό είναι το μεγάλο όραμα με το Θέλημα του Θεού».

ΑΚΑΡ - ΧΑΡΤΗΣ

Είναι  χαρακτηριστικό επίσης ότι στον έναν χάρτη έχει καλύψει την Ελληνική Θράκη με την σημαία του «Αυτόνομης Κυβέρνησης της Δυτικής Θράκης» σε μια κίνηση που αποτελεί ξεπέρασμα των κόκκινων γραμμών, καθώς δεν αφορά πια μια απλή ανάρτηση ενός από τους ακραίους της μειονότητας αλλά εμφανίζεται να προέρχεται από τον ίδιο τον υπουργό άμυνας της Τουρκίας.

ΑΚΑΡ - ΧΑΡΤΗΣ


Μήνυμα ενότητας και αδελφοσύνης από τις εργασίες του Θεολογικού Διαλόγου μετά των Αγγλικανών


Μήνυμα ενότητας και αδελφοσύνης στάλθηκε από τους εκπροσώπους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, οι οποίοι συμμετέχουν στις εργασίες της Διεθνούς Επιτροπής του Επίσημου Θεολογικού Διαλόγου της Ορθοδόξων και Αγγλικανών που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες, στην ιστορική έδρα των Αγγλικανών, στο Canterbury του Ηνωμένου Βασιλείου κατά την επίσκεψή τους στους χώρους της Ελληνικής Κοινότητας του Margate.
Στο πλαίσιο των εργασιών του διαλόγου τελέστηκε χθες Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Προέδρου των Ορθοδόξων, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Βελγίου και Εξάρχου Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρα, στην παρακείμενη στο Canterbury Ορθόδοξη Ενορία του Αρχαγγέλου Μιχαήλ της Ελληνικής Κοινότητας του Margate που ανήκει στην εκκλησιαστική Δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και υπάγεται στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μεγάλης Βρεττανίας.
Στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας αναφέρθηκε στις ευθύνες του κάθε χριστιανού για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε από κοινού τα διάφορα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της εποχής μας που απειλούν την ειρηνική συμβίωση των λαών και την παγκόσμια ασφάλεια, αναφέροντας βασικά σημεία της εγκυκλίου των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης για τον ρόλο των απανταχού Ορθοδόξων στον σύγχρονο κόσμο.
Τα μέλη της Επιτροπής είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν και τον νέο Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρεττανίας Σεβ. κ. Νικήτα ο οποίος και τους καλωσόρισε, τονίζοντας τη σημασία του Θεολογικού Διαλόγου σε εποχές δύσκολες όπου η συνεργασία των Εκκλησιών μας μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα για να προστατευθεί η Ανθρωπότητα, ευχόμενος κάθε επιτυχία εις τας εργασίας της Επιτροπής. Τα θέματα που εξετάζει η Επιτροπή του Διαλόγου αναφέρονται στην Οικολογική κρίση και σε θέματα Βιοηθικής.
Ο Πρόεδρος και τα Μέλη του Δ. Συμβουλίου της Ελληνικής Κοινότητας και ο προϊστάμενος του ναού Πανοσ. Αρχιμανδρίτης π. Βησσαρίων προσέφεραν την πατροπαράδοτη φιλοξενία προς όλους τους επισκέπτες, όπου είχαν και την ευκαιρία να συναντήσουν και να συνομιλήσουν με μέλη της Παροικίας μας και να θαυμάσουν την αφοσίωσή τους και τους αγώνες τους να διασώσουν με κάθε τρόπο την ελληνορθόδοξη ταυτότητα των παιδιών μας.
Τα μέλη της Επιτροπής είναι από Αγγλία, Ιρλανδία, Ουαλλία, Η.Π.Α. , Βραζιλία, Αυστραλία, Σρι Λάνκα, Νότιο Αφρική, Ζιμπάμπουε, Βέλγιο, Σερβία, Ρουμανία, Γεωργία, Ελλάδα, Αλβανία, και Κύπρο.
Από την πλευρά των Ορθοδόξων, στον Θεολογικό αυτό διάλογο συμμετέχουν οι:
-Μητροπολίτης Βελγίου κ. Αθηναγόρας, Συμπρόεδρος (Οικουμενικό Πατριαρχείο)
-Πρωτοπρεσβύτερος Χρήστος Χρηστάκης, Συγγραμματέας
-Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ. Σεραφείμ Κυκκώτης (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας),
-Πρωτοπρεσβύτερος κ. Jonathan A. Hemmings (Πατριαρχείο Αντιοχείας)
-Πρωτοπρεσβύτερος Δρ. Γεώργιος Δράγας (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων),
-Καθηγητής Δρ. Bogdan Lubardic (Πατριαρχείο Σερβίας)
-Μητροπολίτης Τιργοβιστίου κ. Νήφων (Πατριαρχείο Ρουμανίας)
-Πρωτοπρεσβύτερος Δρ. Giorgi Zviadadze (Πατριαρχείο Γεωργίας)
-Μητροπολίτης τέως Κιτίου κ. Χρυσόστομος (Εκκλησία της Κύπρου)
-Καθηγητής κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου (Εκκλησία της Ελλάδος)
– Καθηγητής κ. Nathay Hoppe (Εκκλησία της Αλβανίας)

Ἡ Πανήγυρη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῶν Ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης


 Πανήγυρη τῶν Ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης τελέσθηκε καὶ πάλι μὲ ἰδιαίτερη λαμπρότητα στὴν ὁμώνυμη Ἱερὰ Ἀνδρώα Μονὴ στὴν Φυλὴ Ἀττικῆς, Ἕδρα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς τῆς Ἐκκλησίας μας, μὲ προσέλευση ἀναριθμήτων προσκυνητῶν λόγῳ καὶ τῶν πολὺ καλῶν καιρικῶν συνθηκῶν.
AgKypr1

ργὰ τὸ ἀπόγευμα τῆς Δευτέρας, 1/14.10.2019, τελέσθηκε ὁ Μέγας Ἑσπερινός, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Γρηγρίου, συγχοροστατούντων τοῦ οἰκείου Ἱεράρχου τοῦ καὶ ἄγοντος τὰ ὀνομαστήριά του Σεβ. Μητροπολίτου Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. Κυπριανοῦ, τῶν Θεοφ. Ἐπισκόπων Σουτσάβας κ. Σωφρονίου καὶ Γαλατσίου κ. Διονυσίου τῆς Ἀδελφῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ρουμανίας, τοῦ Θεοφ. Ἐπισκόπου Νικοπόλεως κ. Βίκτωρος τῆς Ἀδελφῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας, τοῦ Θεοφ. Ἐπισκόπου Βεσσαραβίας κ. Ἀνθίμου τῆς Ἀδελφῆς Ρωσικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Διασπορᾶς, ὡς καὶ τῶν Ἐπισκόπων Ἔτνα καὶ Πόρτλαντ κ. Αὐξεντίου, Μεθώνης κ. Ἀμβροσίου καὶ Γαρδικίου κ. Κλήμεντος.
AgKypr2
AgKypr3

Παρέστη ὁ Ἡγούμενος τῆς Μονῆς Ἀρχιμ. π. Θεοδόσιος καὶ μεγάλος ἀριθμὸς Κληρικῶν, καθὼς καὶ μεγάλο πλῆθος Μοναχῶν καὶ Μοναζουσῶν καὶ εὐλαβῶν πιστῶν. Ἔψαλαν ἑόρτια οἱ Χοροὶ τῆς Μονῆς μὲ συνδρομὴ καὶ ἄλλων εὐλαβῶν Ἱεροψαλτῶν.
AgKypr4

Πρὸ τοῦ Δι’ εὐχῶν, ὁ χοροστατῶν Σεβ. Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος ἐξεφώνησε εὔστοχο ἑόρτιο λόγο, ὁ ὁποῖος ἐντυπωσίασε καὶ συγκίνησε, καὶ ἐπίσης ἐξέφρασε εὐχές.

Τὸ πρωῒ τῆς Τρίτης, 2/15.10.2019, τελέσθηκε ὁ ἑόρτιος Ὄρθρος καὶ ἡ πανηγυρικὴ πολυαρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
AgKypr5

Τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου μὴ δυνηθέντος νὰ παραστεῖ, παρὰ τὴν θέλησή του, προέστη ὁ οἰκεῖος Ἱεράρχης Σεβ. Μητροπολίτης Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. Κυπριανὸς καὶ ἔλαβαν μέρος οἱ Σεβ. Μητροπολῖται Πειραιῶς καὶ Σαλαμῖνος κ. Γερόντιος, Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσότομος, Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος καὶ Δημητριάδος κ. Φώτιος, ὁ ὁποῖος ἐκφώνησε τὸν πανηγυρικὸ τῆς ἡμέρας, οἱ Θεοφ. Ἐπίσκοποι Σουτσάβας κ. Σωφρόνιος, Μποτοσανίου κ. Ἰωσὴφ καὶ Γαλατσίου κ. Διονύσιος ἐκ Ρουμανίας, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Νικοπόλεως κ. Βίκτωρ ἐκ Βουλγαρίας, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Βεσσαραβίας κ. Ἄνθιμος τῆς Ρωσικῆς Διασπορᾶς, καὶ οἱ Ἐπίσκοποι Ἔτνα καὶ Πόρτλαντ κ. Αὐξέντιος, Μεθώνης κ. Ἀμβρόσιος καὶ Γαρδικίου κ. Κλήμης. Ἐπίσης, ἔλαβαν μέρος πολλοὶ Ἱερεῖς καὶ τρεῖς Διάκονοι.
AgKypr6
AgKypr7

Παρέστη μέγα πλῆθος πιστῶν, ὡς καὶ πολλοὶ ἐπίσημοι.

Στὴν Ἀπόλυση, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. Κυπριανὸς ἀπηύθυνε εὐχὲς στοὺς προσελθόντας Κληρικοὺς καὶ λαϊκούς.

κολούθησε Λιτανεία τῆς ἱ. Εἰκόνος καὶ τῶν Λειψάνων τῶν ἑορταζομένων Ἁγίων, καὶ Ἀρτοκλασία πρὸ τοῦ Ναοῦ.
AgKypr8
AgKypr9

ν συνεχείᾳ, στὴν δεξίωση στὸ Μεγάλο Ἀρχονταρίκι τῆς Μονῆς, σύντομους χαιρετισμοὺς ἀπηύθυναν ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου ὁ Σεβ. Δημητριάδος κ. Φώτιος, καὶ ἐπίσης χαιρέτισαν οἱ Ἀντιπρόσωποι τῶν Ἀδελφῶν Ἐκλησιῶν Θεοφ/τοι Νικοπόλεως κ. Βίκτωρας, Βεσσαραβίας κ. Ἄνθιμος καὶ Γαλατσίου κ. Διονύσιος, ὡς καὶ ὁ Δήμαρχος Φυλῆς κ. Παπποῦς.
AgKypr91
AgKypr92
AgKypr93

Στὸν δὲ ἐσωτερικὸ χῶρο τῆς Μονῆς, παρετέθη τράπεζα γιὰ τοὺς Ἀρχιερεῖς, τοὺς Κληρικούς, καὶ πολλοὺς ἐκ τῶν ἀνδρῶν προσκυνητῶν, εὐλογίες ὅμως καὶ τρόφιμα εἶχαν διανεμηθεῖ καὶ σὲ ὅλους τοὺς προσελθόντας στὸν προκυνηματικὸ χῶρο.
AgKypr94

Μετὰ τὸ πέρας τῆς τραπέζης, ἐλήφθησαν οἱ ἀναμνηστικὲς φωτογραφίες καὶ ὁλοκληρώθηκε ἡ μεγάλη αὐτὴ ἱερὰ Ἑορτὴ καὶ Πανήγυρη.

ΣΤΙΣ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΤΙΜΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ «ΑΘΗΝΑΓΟΡΕΙΟ» ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Ο Μητροπολίτης Ουκρανίας, Επιφάνιος (AP Photo/Efrem Lukatsky, FILE)

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος θα είναι ο φετινός τιμώμενος του Τάγματος του Αγίου Ανδρέα των Αρχόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με το Αθηναγόρειο Βραβείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019, στο ξενοδοχείο «New York Hilton Hotel».


Επίσης, το εσπέρας της Παρασκευής 18 Οκτωβρίου το Τάγμα των Αρχόντων θα απονείμει το βραβείο «Nicholas J. Bouras» στον δικηγόρο και Αρχοντα του Οικουμενικού Πατριαρχείου Ιωάννη Ζαβιτσάνο.

Το Αθηναγόρειο Βραβείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θα επιδώσει στον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο, Πρόεδρο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, Εξαρχος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, βοηθούμενος από τον Διοικητή του Τάγματος των Αρχόντων Δρ. Αντώνιο Λυμπεράκη.

Την Κυριακή 20 Οκτωβρίου ο Μητροπολίτης Επιφάνιος θα προστεί της Θείας Λειτουργίας στον Αρχιεπισκοπικό Καθεδρικό Ναό Αγίας Τριάδος στο Μανχάταν.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος, είχε δηλώσει σχετικά πως «ο Μακαριότατος Μητροπολίτης Επιφάνιος είναι αφοσιωμένος υπερασπιστής της θρησκευτικής ελευθερίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, καθώς τα προνόμιά του αμφισβητούνται ή κι ακόμα απορρίπτονται από μερικούς και τίθενται υπό τρομερή πίεση από άλλους. Ηδη στην Ουκρανία έχει επιδείξει Σολομώντεια σοφία η οποία απαιτείτο για την ενότητα της Εκκλησίας και την καθιέρωσή της ως ένα αναπόσπαστο μέλος στην ομάδα των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών».

Το Αθηναγόρειο Βραβείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καθιερώθηκε το 1986, με σκοπό να τιμήσει οργανισμούς ή μεμονωμένα άτομα που έχουν ξεχωρίσει με τις συνεχείς προσπάθειές τους να υποστηρίξουν τα θεμελιώδη δικαιώματα όλων των ανθρώπων και το δικαίωμά τους για ελευθερία πίστης και λατρείας.

Ονομάστηκε προς τιμήν του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα, ο οποίος ήταν στον Οικουμενικό Θρόνο από το 1948 έως το 1972. Πριν από την εκλογή του ως Οικουμενικός Πατριάρχης, ήταν ο δεύτερος Αρχιεπίσκοπος Βορείου και Νοτίου Αμερικής.

Μεταξύ άλλων, με το βραβείο έχουν τιμηθεί οι πρώην πρόεδροι των ΗΠΑ, Jimmy Carter και George H. W. Bush, η μητέρα Τερέζα, ο Elie Wiesel, ο Mikhail Gorbachev, ο ναύαρχος εν αποστρατεία, Τζέιμς Σταυρίδης, ο αντιπρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, η Αιμιλία Καμβύση και ο Ευστράτιος Βαλάμιος, εκπροσωπώντας τους ψαράδες της Λέσβου και τα ελληνικά νησιά, καθώς και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος και η πρεσβυτέρα Ξάνθη Καρλούτσου.

Υπογραμμίζεται ότι ο Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος είναι μόλις 40 ετών, γνωρίζει απταίστως την ελληνική γλώσσα καθότι σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ στο παρελθόν δημοσιογραφούσε σε πνευματικά έντυπα και θρησκευτικά ιστολόγια.

Ο Μητροπολίτης Επιφάνιος κατά κόσμον Σεργκέι Ντουμένκο, γεννήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου του 1979 στο χωριό Βόλκοβο της περιοχής Ιβάνοβσκι στην περιφέρεια της Οδησσού.

Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε στη Μπουκοβίνα. Μετά το σχολείο ενεγράφη στη Θεολογική Σχολή του Κιέβου, από όπου αποφοίτησε το 1999 με άριστα.

Πήρε το διδακτορικό του από τη Θεολογική Ακαδημία του Κιέβου, ενώ στη διατριβή του ασχολήθηκε με τη «Διαμόρφωση εκκλησιαστικών κανονικών συλλογών την περίοδο περί τη Σύνοδο της Νίκαιας και τα χαρακτηριστικά τους».

Από το 2003 μέχρι το 2005 δίδαξε στη Σχολή του Ρόβνο της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, καθώς είχε τη θέση του γραμματέα της Επαρχιακής Διεύθυνσης του Ρόβνο και διετέλεσε προσωπικός γραμματέας του Μητροπολίτη Δανιήλ του Ρόβνο και Οστρόζιε.

Ηταν συντάκτης της διαδικτυακής πύλης «Ορθόδοξο Ρόβνο» και μέλος της σύνταξης της εφημερίδας «Πνευματικό πεδίο». Είναι μέλος της Εθνικής Ενωσης Δημοσιογράφων της Ουκρανίας.

Στις 6 Ιανουαρίου του 2008 χειροτονήθηκε ιεροδιάκονος και στις 20 Ιανουαρίου του ιδίου έτους πρεσβύτερος. Εχει λάβει πολλά εκκλησιαστικά και κρατικά βραβεία και παράσημα. Επιδίδεται σε μεταφράσεις των Πατερικών κειμένων στα Ουκρανικά.

Υπογραμμίζεται ότι η γνώση της ελληνικής γλώσσας θα είναι ιδιαίτερα ουσιαστικό προτέρημα για τις σχέσεις και συνεννοήσεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, του οποίου υπενθυμίζεται πως η επίσημη γλώσσα είναι η Ελληνική.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο χορήγησε προ έτους Αυτοκεφαλία στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, την οποία κατέβαλλε και καταβάλλει προσπάθειες το Πατριαρχείο Μόσχας με διάφορα ανίερα μέσα, συμπεριλαμβανομένης προπαγάνδας και εκβιασμών για την μη αναγνώρισή της.

Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο 12 Οκτωβρίου η Εκκλησία της Ελλάδος με έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της, υπό την Προεδρία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, αψήφησε τις πιέσεις και «απειλές» του εκπροσώπου της Εκκλησίας της Ρωσίας, Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα και προχώρησε στην αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Υπήρξε ένας ελάχιστος αριθμός ενιστάμενων ιεραρχών οι οποίοι αντιτάχθηκαν στην απόφαση της Ιεράς Συνόδου, χωρίς να μπορέσουν να επιτύχουν τίποτε πέρα από το γεγονός ότι έδωσαν αφορμή σε περιθωριακά κυκλώματα να καθυβρίζουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο.