Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

Άγιος Ιωάννης ο Τουρκολέκας


..ενώ στην εποχή μας δίνουμε τη γη μας σε ισλαμοφασίστες, η γη αυτή κάποτε ποτιζόταν με ποταμούς αιμάτων!

Άγιος Ιωάννης ο Τουρκολέκας, ετών 11

Εορτάζει 16 Οκτωβρίου (29/10 νέο ημ.)

"...Του δείχνουν τον σκοτωμένο πατέρα του και του λέγουν κάθισε να σε κάνουμε Τούρκο. Τότε το παιδί κάνει το σταυρό του και τους απαντά: θα πάω κι εγώ εκεί που πάει ο πατέρας μου. "
Ο νεομάρτυρας και παιδομάρτυρας Άγιος Ιωάννης ο Τουρκολέκας γεννήθηκε το 1805 στο χωριό Τουρκολέκα Αρκαδίας. Η οικογένεια του διακρινόταν για την ευλάβεια τον Θεό, για την αγάπη προς την πατρίδα και για τον ηρωισμό της. Πατέρας του ήταν ο Σταματέλος Σταματελόπουλος-Τουρκολέκας, ονομαστός αγωνιστής της περιοχής Λεονταρίου και μητέρα του, η αδελφή της συζύγου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, Σοφία. Μεταξύ των τεσσάρων του αδελφών διακρινόταν ο γνωστός οπλαρχηγός Νικήτας, γνωστός ως Νικηταράς (ο τουρκοφάγος) και ο διδάσκαλος της πολεμικής τακτικής ευπαίδευτος λοχαγός Νικόλαος.
Το 1816 ο Ιωάννης, 11 χρονών τότε, μαζί με τον πατέρα του και τον Αναγνώστη, γιό του αγωνιστή του Πάρνωνα Ζαχαριά , ενώ ταξίδευαν για τα Κύθηρα, λόγω θαλασσοταραχής βρέθηκαν στη Νεάπολη της Λακωνίας. Ο Αγάς της περιοχής Χουσεΐν, με δόλο τους συνέλαβε και τους έστειλε στην ανωτέρα Τουρκική αρχή της Μονεμβασίας. Εκεί οι συλληφθέντες φυλακίστηκαν στο κάστρο της.
Στη συνέχεια ο άρχοντας της Μονεμβασίας ζήτησε οδηγίες από τον Βοεβόδα του Μυστρά, ο οποίος διέταξε να αποκεφαλιστούν και οι τρεις φυλακισμένοι. Πρώτα αποκεφαλίστηκαν ο Αναγνώστης και ο πατέρας του Αγίου.
Για την ομολογία, το μαρτυρικό τέλος και το θαυμαστό σημείο, που έδωσε ο Θεός, μετά τον αποκεφαλισμό του παιδομάρτυρα, γράφει, σχετικά ο αδελφός του Αγίου, ο Νικηταράς: «Στον αδελφό μου πρότειναν ν’ αλλάξει την πίστη του. Του δείχνουν τον σκοτωμένο πατέρα του και του λέγουν κάθισε να σε κάνουμε Τούρκο. Τότε το παιδί κάνει το σταυρό του και τους απαντά: θα πάω κι εγώ εκεί που πάει ο πατέρας μου. Του ξαναλέγουν· γίνε Τούρκος. Το παιδί όμως ξανακάνει το σταυρό του. Έγινε από το αίμα του σταυρός. Πήραν τα κεφάλια τους στην Τριπολιτσά».
Η σφαγή και των τριών έγινε στις 16 Οκτωβρίου 1816, έξω από τον Ιερό Ναό του «Ελκομένου Χριστού» στην παλαιά Μονεμβασία. Εκεί, στο δάπεδο της αυλής του Ναού, το αίμα του παιδομάρτυρα και νεομάρτυρα Ιωάννη, σχημάτισε Σταυρό και έτσι αποκαλύφθηκε η ένδοξη είσοδος του Αγίου στη Βασιλεία του Θεού και η ένταξή του στη χορεία των Μαρτύρων.
Οι κεφαλές, του νεομάρτυρα Ιωάννη, του πατέρα του και του Αναγνώστου εστάλησαν στον Πασά της Τριπόλεως, τα δε σώματα τους ετάφησαν στην Μονεμβασία, και μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστος ο τόπος της ταφής και των κεφαλών και των σωμάτων τους.
Το σημείο του Σταυρού, το οποίο στο δάπεδο της αυλής του Ναού σχημάτισε το μαρτυρικό και αγνό αίμα του Αγίου Ιωάννη, έγινε πηγή συριγμού των υποδούλων χριστιανών Ελλήνων και τόπος ιερού προσκυνήματος των πιστών.
Ναός του Αγίου υπάρχει στο χωριό που γεννήθηκε και μεγάλωσε.


ΟΙ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ!


Είδαμε από μερικούς πλανεμένους ημερολάτρες την εξής φώτο - ανάρτηση:



Όπως διαπιστώνετε, με πονηριά έχουν βάλει αντί για 28η 15η δήθεν για την διαφορά των 13 ημερών παλαιού και νέου. Οι πλανεμένοι αυτοί ημερολάτρες θα μας κάνουν να υπενθυμίσουμε και πάλι ότι εγράφαμε και παλαιότερα· δηλαδή:

«σύμφωνα μὲ τὸ νομοθετικὸ διάταγμα του 1923 καὶ συγκεκριμένα μὲ τὸ ἄρθρο 3 ὄπου ὁρίζει:

«Διατηρείται εν ισχύει το Ιουλιανόν Ημερολόγιον όσον αφορά εν γένει την Εκκλησίαν και τας θρησκευτικάς εορτάς»





Διαβάζουν οι ανόητοι ημερολάτρες που για χάριν τους λοιδωρούνται οι Παλ/τες; Ισχύει το Π.Η. για την ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ και τις ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ!!! Καμία σχέση με την εθνική μας εορτή!

Εάν την εποχή εκείνη δεν άλλαζαν το ημερολόγιο και κρατούσαν το παλαιό και ίσχυε το νομοθετικό αυτό διάταγμα (το οποίο σημειωτέον ποτέ δεν απεσύρθη ή ακυρώθη), πολιτικά θα ίσχυε το νέο ημερολόγιο για εθνικές εορτές, πρωτοχρονιά κ.λπ. αλλά όχι για τις εκκλησιαστικές - θρησκευτικές δια τις οποίες νομοθετικά ισχύει το παλαιό.

Φυσικά δεν γράφουμε ώστε να πεισθούν οι εν λόγω πλανεμένοι, αλλά για τους υπολοίπους που κατηγορούν τους Παλ/τες ώστε να αντιληφθούν ότι οι ημερολάτρες που χρησιμοποιούν ως ''κάλυψη - απόκρυψη'' το Π.Η. δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τους Παλ/τες Γ.Ο.Χ.!

Οι υποστηρικτές της “Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας” έκαναν βίαιη κατάληψη της εκκλησίας στην επαρχία Ρόβνο

Στις 26 Οκτωβρίου του 2019 στις 6:00 το πρωί στο χωριό Μπουντεράζ της περιοχής Ζντολμπουνόβσκιϊ στην περιφέρεια Ρόβνο έγινε βίαιη κατάληψη του Ναού της Αγίας Σκέπης της Υπεραγίας Θεοτόκου που ανήκει στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία. Την είδηση αυτή μεταδίδει το Τμήμα Ενημέρωσης και Μόρφωσης της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας με αναφορά σε ανάρτηση στη σελίδα του Facebook “Ρόβνο. Η φωνή της Εκκλησίας”.
Όπως διηγούνται αυτόπτες μάρτυρες, πριν ξημερώσει, στην εκκλησία έφτασαν μερικά αυτοκίνητα με νεαρούς μέσα, από τα γειτονικά χωριά. Αυτοί έσπασαν τις μεταλλικές πόρτες και μπήκαν στο κτίριο του Ναού, ο οποίος ανήκει στην εκκλησιαστική κοινότητα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και έχει χαρακτηριστεί μνημείο αρχιτεκτονικής.
Eπικεφαλής της επίθεσης ήταν ο πρώην Δήμαρχος της περιοχής Ζντολμπουνόβσκιϊ Σεργκέϊ Κοντρατσούκ, ο οποίος είναι πολύ γνωστός για δραστηριότητες επιδρομών στην περιοχή όπου ήταν ηγετικό στέλεχος.
Οι ντόπιοι κάτοικοι κάλεσαν την αστυνομία στο χωριό, όπως και τους εκπροσώπους της Μητρόπολης Ρόβνο της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για να διερευνήσουν όλα τα γεγονότα.
Να θυμίσουμε ότι η κοινότητα της Αγίας Σκέπης της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του χωριού Μπουντεράζ της περιοχής Ζντολμπουνόβσκιϊ περιφέρειας Ρόβνο απευθύνθηκε στον Βλαντίμιρ Ζελένσκιϊ (τον Πρόεδρο της Ουκρανίας – σημ.μεταφραστή) με την έκκληση να μην επιτρέψει παράνομες ενέργειες στον ναό τους.
Στις 9 Φεβρουαρίου του 2019, στη συνέλευση των Ενοριτών η εκκλησιαστική κοινότητα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του χωριού Μπουντεράζ επιβεβαίωσε με ψηφοφορία κατά πλειοψηφία την αφοσίωση στην κανονική Εκκλησία και την υποστήριξη του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ.κ. Ονουφρίου. Στις 17 Φεβρουαρίου στο χωριό έγινε συνέλευση της κοινότητας της περιοχής, που είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της κρατικής άδειας από την ενορία της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλάζοντας απλώς τα νομικά στοιχεία υπέρ της “Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας”. Στις 11 Μαΐου οι υποστηρικτές της “Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας” προσπάθησαν να κάνουν κατάληψη στο Ναό, με αποτέλεσμα να γίνει συμπλοκή, στην οποία αναγκάστηκαν να παρέμβουν αστυνομικοί.
Η Εκπρόσωπος της εκκλησιαστικής κοινότητας του χωριού Μπουντεράζ Μαργαρίτα Γκουκ στις 24 Σεπτεμβρίου, ενώπιον του Οργανισμού Ενωμένων Εθνών εξιστόρησε τα γεγονότα σχετικά με την κατάληψη του Ναού. Αυτή η κατάληψη συνοδευόταν με ωμή επιθετικότητα και ξυλοδαρμό των πιστών ανθρώπων, κάτι που επιβεβαιώνεται από τις βιντεοσκοπήσεις.


ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΛΛΑΓΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ (IΗ΄ ΜΕΡΟΣ)


Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ



       II. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΘΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ



ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ


Από την αρχή του Εκκλησιολογικού αυτού Όρου των Διαλογών που εκθέτουμε ως ένα κείμενο Εκκλησιολογίας που δεν ξεπηγάζει από τα έδρανα και τα γραφεία αλλά έχει έναν χαρακτήρα που αναδύεται πιο ρεαλιστικά και με ζωντάνια μέσα από τον αγώνα και την μάχη απέναντι στην αίρεση του Οικουμενισμού και, οπωσδήποτε, ενσωματώνει τις σύγχρονες εκκλησιαστικές και οικουμενιστικές τάσεις αλλά και αποτυπώνει βήμα προς βήμα την εξέλιξη αυτής της αντίστασης -καθώς τα γραπτά μένουν- διευκρινίσαμε ότι ο στόχος μας με αυτή την εργασία αποβλέπει κυρίως:

v  Α. Στην επίτευξη της δυνατότητας για συγκρότηση Πανορθοδόξου Συνόδου που θα καταδικάσει την παναίρεση του Οικουμενισμού και τους πρωτεργάτες της αίρεσης.
v  Β. Στην αποκατάστασιν της λειτουργικής ενότητος μεταξύ παλαιού και νέου ημερολογίου.

Βέβαια, ορισμένα πρόσωπα εξ αρχής δεν είδαν καλοπροαίρετα τον αγώνα μας αυτό για να διασαφηνιστούν εξ απόψεως Εκκλησιολογίας κάποια πράγματα, λησμονώντας ότι χωρίς μια στέρεη εκκλησιολογικώς βάση δεν μπορούν να υπάρχουν τα ερείσματα για αγώνα στον οποίο θα δοκιμασθούν επίπονα οι αντοχές μας σε πολλά «ρίχτερ». Έχουν ορισμένοι αποτειχισμένοι την εντύπωση ότι ο αγώνας μπορεί να γίνεται χωρίς σχέδιο και δίχως τακτική. Άλλοι, ούτε καν συνειδητοποίησαν ότι γίνεται αγώνας, ενώ μια άλλη εκκλησιαστική μερίδα αξιολογεί τον αγώνα μας ως μια έριδα σαν και αυτές τις διενέξεις των φιλοσόφων της κλασικής αρχαιότητας που οι σοφοί μάχονταν τότε για έννοιες και συλλογισμούς. Σε επίπεδα μητροπόλεων πάλι, ο αγώνας μας αντιμετωπίσθηκε ως μια προσωπική παραξενιά και αντίδραση για προηγούμενες μη αποδιδόμενες εύνοιες στις μονές ή τις ενορίες μας. Άλλοι πάλι, μας θεώρησαν πλανεμένους και τώρα που οι ίδιοι θεσμικά βρίσκονται, όχι μόνο στην αίρεση του Οικουμενισμού, αλλά και στο σχίσμα προσπαθούν πλέον να τα μπαλώσουν όχι όμως με θεολογική συνέπεια, ενώ είναι εκτός Εκκλησίας, και διαπιστώνουν ότι όλο αυτό που έγινε δεν θα μείνει έτσι αλλά θα αναπτύξει μια δυναμική έξω από την οποία -τους αρέσει δεν τους αρέσει- δεν θα μπορέσουν να παραμείνουν. Άλλοι πάλι, εκ των Γ.Ο.Χ., ενώ αναθάρρησαν στην αρχή με τον αγώνα μας στην συνέχεια ήταν επιφυλακτικοί μαζί μας, διότι διαπίστωσαν πως δεν επιθυμούμε να ενταχθούμε σε κάποια παράταξη, μάλιστα, σε αυτήν που οι ίδιοι ανήκουν και την παρουσιάζουν ως αυθεντική. Έτσι απογοητεύθηκαν, διότι δεν είμαστε του χεριού τους! Ίσως και από τον πολύ τους φόβο, μη τυχόν και χειροτονηθούμε και έτσι κάνουμε δική μας παράταξη που θεωρούν κατά φαντασία ότι θα ισοπεδώσει τις γνωστές παλαιοημερολογίτικες, φοβούνται να δημοσιεύουν πλέον τα γραφόμενά μας, διότι τους αρέσει να “κλικάρονται” με ανθρώπους του νέου και του παλαιού, μοναχούς και λαϊκούς, και να προχωρούν με ίντριγκες και δολοπλοκίες αυτοκρατορικής αυλής, και επειδή διαφωνούμε σε βασικά θέματα τακτικής και στοιχειώδους συμπεριφοράς και δεν μας αρέσει να ετεροκαθοριζόμαστε, δέχθηκαν τέτοια πλύση εγκεφάλου, μέχρι σημείου, που ούτε και τα κείμενά μας πλέον δεν δημοσιεύουν, -υπάρχουν και αξιοσέβαστες βέβαια εξαιρέσεις- διότι συνειδητοποίησαν πως δεν είναι της νοοτροπίας μας να προσχωρούμε σε ομάδες, ούτε του νέου ούτε και του παλαιού, αλλά μας ενδιαφέρει να λυθούν τα εκκλησιαστικά προβλήματα συνολικά και όχι να πετάξουμε την πέτρα του αναθέματος σε άλλους, όπως στους Ματθαιϊκούς, που μολονότι δεν συμφωνούμε καθόλου με το σκεπτικό τους, θέλουμε και γι’ αυτούς την εκκλησιαστική αποκατάσταση. Και βέβαια, επίσης, επιθυμούμε εκκλησιαστική αποκατάσταση και για τις μικρότερες ομάδες των παλαιοημερολογιτών που κατασυκοφαντούνται με τέτοιο παροιμιώδη τρόπο που βλέπει κανείς ένα ήθος που δεν είναι καν των ειδωλολατρών πόσο μάλλον Χριστιανών αλλά και τους μεμονομένους επισκόπους τους, εφόσον δεν υπάρχουν αντικειμενικά σκάνδαλα, καθώς, και για τους αποτειχισμένους αδελφούς μας όχι μόνο του εκ του νέου ημερολογίου αλλά και εκ των παρατάξεων του παλαιού εορτολογίου εκεί που σηκώνει να τους αποδεχτούμε. Το ότι κάποιοι μας φοβούνται γι' αυτό και δεν δημοσιεύουν τα κείμενά μας προσωπικά για εμένα σημαίνει ότι έχουν αξιολογήσει ότι δύναμαι να σταθώ και μόνος χωρίς να ενταχθώ πουθανά. Προτιμώ να με φοβούνται από το να με λυπούνται. Διότι, αυτόν που δεν σέβεται τον εαυτό του, ώστε να μιλά στα ίσια και χωρίς παλικαριά δεν τον σέβονται στο τέλος ούτε οι εχθροί του! Χαίρομαι λοιπόν που έχω αντιπάλους χάριν της αληθείας διότι είμαι άνδρας και έτσι αντιμετωπίζω τις καταστάσεις!
 Δεν συνειδητοποιούν όλοι αυτοί που έμαθαν να χωρίζουν σε ομάδες τους πιστούς ότι λύση που θα διευθετήσει ζητήματα επιλεκτικά, μόνο μιας παράταξης δεν είναι αληθική λύση, αφού αφήνει το πρόβλημα να διαιωνίζεται; Λύση πάλι, που δεν θα προκύψει συνοδικά είναι δυνατόν να έχει χρόνο βιοσιμώτητος. Συνοδική καταδίκη του Οικουμενισμού πάλι, χωρίς τους επισκόπους του Πατρίου Εορτολογίου υπάρχει περίπτωση να είναι εφικτή; Πολύ απλά, διότι δεν υπάρχουν οι επίσκοποι εκείνοι, οι οποίοι δύνανται να συγκροτήσουν Πανορθόδοξη Σύνοδο. Εξέλιπαν στον καιρό μας οι εκκλησιαστικοί άνδρες στο νέο ημερολόγιο που θα μπορούσαν να κάνουν μία κίνηση τέτοια. Το παλαιό πάλι, με την θεωρία περί νεκράς Εκκλησίας για το νέο δεν ενδιαφέρεται για το ποίμνιο που βρίσκεται μαντρωμένο στους Οικουμενιστές. Και έχουν την απαίτηση οι περισσότεροι των παλαιοημερολογιτών να χρισθούν, ήτοι να αναμυρωθούν, οι πιστοί εκ του νέου και να χειροθετηθούν οι κληρικοί που προέρχονται εκ του νέου, διότι πολύ απλά θεωρούν τα μυστήρια τους άκυρα. Εφόσον, δεν θεωρείς άκυρα τα μυστήρια των νεοημερολογιτών, τον μυρωμένο δεν τον ξαναμυρώνεις. Και ορθώς μεν για τους Οικουμενιστές πρέπει να ανυμυρωθούν, διότι είναι στην αίρεση, όμως οι αποτειχισμένοι που έδωσαν διαπιστευτήρια για την ορθοδοξία τους με το να βγουν στον αγώνα όταν έγινε η Σύνοδος του Κολυμβαρίου γιατί ζητείτε κάτι, το οποίο ήδη το έχουν λάβει; Διαπιστώνουμε, λοιπόν, να υπάρχουν προβλήματα, αλλά αυτά θα λυθούν μόνο συνοδικά!
Το θέμα είναι ότι ελάχιστοι βγηκαν στον αγώνα και ναι μεν, πολλοί «αντι-οικουμενιστές», θέλουν να δοθεί Συνοδική λύση χωρίς όμως να κοπιάσουν και οι ίδιοι στον αγώνα. Αυτά τα πράγματα ισχύουν ακόμη και για τα πνευματικά παιδιά του Αυγουστίνου που έμειναν μόνο στα λόγια, στα φυλλάδια και στο γράμμα του Γέροντά μας και δεν κατάλαβαν το πνεύμα του. Και απόδειξη αυτού είναι ότι ενώ όλοι στην μητρόπολη Φλωρίνης ήμασταν χειροτονίες του Γέροντα άλλοι τελικά πέρασαν στο στρατόπεδο των Οικουμενιστών, άλλοι συνεχίζουν να μνημονεύουν μετά το Κολυμβάρι -ενώ επίσημα αναγνωρίσθηκαν οι αιρέσεις ως Εκκλησίες- επισκόπους που κοινωνούν με τον Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο, είτε άμεσα στις Νέες Χώρες είτε έμμεσα δια των μητροπολιτών τους που μνημονεύουν στα Δίπτυχα της Θείας Λειτουργίας τους Οικουμενιστές και, μάλιστα, τώρα μετά την αναγνώριση των Σχισματικών Ουκρανών εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος. Και τα επιχείρηματά τους είναι:
  •  ότι ο π. Αυγουστίνος έκανε διακοπή μνημοσύνου και όχι διακοπή κοινωνίας, ενώ οι ίδιοι δεν έκαναν ακόμη ούτε διακοπή μνημοσύνου. 
  •  ότι ήταν επίσκοπος ο π. Αυγουστίνος και βγήκε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μαζί με άλλους δύο επισκόπους, συνεπώς για να γίνει αποτείχιση ισχυρίζονται, ότι πρέπει να βγούν μπροστά περισσότεροι των δύο επίσκοποι και μόνο τότε αυτοί θα ακολουθήσουν.
  •  Επίσης, σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό των επιχειρημάτων, εμείς δεν θα έπρεπε να κάνουμε καν αποτείχιση, διότι υπάρχει θέμα: “που θα οδηγήσουμε τους πιστούς”, όπως κατ’ επανάλειψιν μου λέει και ο π. Λαυρέντιος Γρατσίας. Ελάτε, λοιπόν, τώρα εσείς αδελφοί μου να ερευνήσουμε από κοινού όλοι όσοι είμαστε στην αποτείχιση παλαιού και νέου, αυτά που ισχυρίζονται άνθρωποι του Γέροντα Αυγουστίνου, και να μου πείτε εσείς:
Ø  Αν ο όντως ο π. Αυγουστίνος είχε αυτό το πνεύμα;
Ø  Αν ο Γέροντας μας έπρεπε να ακούσει τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ως σπουδαίο κανονολόγο, όπως ισχυρίζονται, και αν αυτό δεν ήταν λάθος του, επομένως θα πρέπει να τον δεχθούμε τον πολυσέβαστο Γέροντά μας και ως αλάθητο;
Ø  Αν πάλι χωρίς μπροστάρη επίσκοπο δεν πρέπει κανείς να αποτειχισθεί και να βλέπαμε τότε που θα έφτανε η κατάσταση σήμερα;

Δεν ζητώ τώρα απάντηση. Ρητορικό είναι το ερώτημα! Ζητώ όμως από τους πατέρες της Θεσσαλονίκης να τους πουν αν αυτά στέκουν θεολογικά!
Αυτά τα λένε πνευματικά παιδιά του π. Αυγουστίνου και επειδή εμείς αποτειχισθήκαμε και δεν μείναμε σε κοινωνία μαζί τους, αφού μνημονεύουν επίσκοπο, ο οποίος κοινωνεί με τον αιρετικό Βαρθολομαίο δεν χάσαμε μόνο τα μοναστήρια μας και τις οικονομικές μας αποδοχές αλλά και τους πνευματικούς μας αδελφούς και το ποίμνιο, αφού αυτοί τέτοια ρήματα κατηχούν στους πιστούς. Διότι, τα μεν πνευματικά παιδια του π. Αυγουστίνου που στηρίζουν τον Βαρθολομαίο μας χαρακτηρίζουν στην Μητρόπολη Φλωρίνης σχισματικούς και δεν αφήνουν τους πιστούς να εκκλησιασθούν στην Ιερά Μονή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Φιλώτα λέγοντας τα χειρότερα για εμάς. Οι άλλοι πάλι, που δεν έκαναν αποτείχιση κρατούν τον κόσμο να μην βγει στον αγώνα, διότι έχουν το όνομα, ότι είναι πνευματικά παιδιά του π. Αυγουστίνου, λειτουργούν στην Μονή του Αγίου Αυγουστίνου, έχουν την συνοδεία τους μέσα στην οποία οικονομούνται και μαζί με δύο άλλες αδελφές μονές κρατούν τα γκέμια στα πνευματικά παιδιά του Γέροντος συνολικά ανά την Ελλάδα και τον κόσμο ολόκληρο -αφού ο Γέροντας παντού είχε πιστούς που τον ακολουθούσαν- να μην αποτειχισθούν διότι υπάρχει θέμα: “που θα πάμε τους πιστούς.. που θα οδηγήσουμε αυτές τις ψυχές”. Βλέπετε πνευματικοί μου αδελφοί: π. Θεόδωρε, π.Ευθύμιε, π.Σάββα, π.Επιφάνιε, π.Αλύπιε, π.Μάξιμε, π. Ιγνάτιε  -και όλοι οι άλλοι που ανήκετε σε αδελφότητες και δεν κουνιέστε από την θέση σας για να γίνει ο αγώνας για να μην χαλάσει η αδελφότητα σας- δεν ελέγχω μόνο εσάς! Ελέγχω και τον Γέροντά μου και τον πνευματικό που μου έδωσε συμμαρτυρία, και τον μέχρι πρό τινος επίσκοπό μου και τους αδελφούς μου που ήμασταν μαζί κάποιο διάστημα, έστω προσωρινό στον «Σταυρό», και τις αδελφές μου μοναχές και αφιερωμένες, και τους γνωστούς στα μοναστήρια και όπου αλλού στις αδελφότητες “Σωτήρ”, “Ζωή”,  “Λυδία" που ρίχνουν ραχάτι!
Γι' αυτό, του λόγου μου ο μικρός, όταν επισημαίνω ότι κάνετε ζημία δεν το κάνω αυτό από εμπάθεια αλλά επειδή σας αγαπώ. Έτσι, δεν έκανε και ο Γέροντάς μας; Αλλά ενώ όλοι ήσασταν υπέρ του ελέγχου όταν ο Γέροντας έλεγχε, διότι εσείς του Αυγουστίνου, τότε που ήσασταν μαζί του και δεν σας κόστιζε, τώρα σας ενοχλεί, και στην πραγματικότητα δεν είστε μαζί του! Θα τολμήσω, λοιπόν, να σας ελέγξω δημοσίως, διότι ο μικρότερό σας αδελφός χρειάζεται να σας διορθώσει. Είναι καιρός! Πολύ ταπεινώθηκε ενώπιόν σας ο π. Παΐσιος να εξομολογείται, να σας λέει τα σφάλματά του, τις αμαρτίες του, να σας ακούει, να κάνει υπομονή, να έχει καταπιεί πολλά στραβά εκεί στην Μητρόπολη. Τώρα θα πει τις δικές σας. Όλοι λέγατε ότι ο Παΐσιος ως άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο και δεν τον αμφισβητούσατε μολονότι ήταν διαφορετικός και πως να είναι αφού είμαι άλλο πρόσωπο με την δική μου ιδιοπροσωπία; Ο δικός μου, λοιπόν, τρόπος αδελφοί, αν ακόμη θεωρείτε πνευματικό αδελφό σας, είναι να μην χαρίζομαι σε κανέναν. Και επειδή, ακριβώς όμως, δεν χαρίζομαι σε κανέναν έμεινα μόνος από εσάς, διότι προσπαθώ όχι μόνο να διορθώνω τον εαυτό μου αλλά και αυτούς που έχω κοντά μου μπορεί να δίνει λύσεις διότι δεν κουξουλώνει τα θέματα και βάζει προτάσεις πάνω στο τραπέζι. Γι’ αυτό, όπως είχαν φύγει πολλά πνευματικά τέκνα του π. Αυγουστίνου από κοντά του επειδή ήταν ευθύς και τους διόρθωνε, έτσι έφυγαν και από εμένα, βλέπετε μάλλον τον κληρονόμησα, αφού εσείς πήρατε το σκήνωμα, το μοναστήρι, το όνομα! Του λόγου μου έλαβα την Χάρι γι’ αυτό προσέξτε, διότι δεν ανέχθηκα ούτε την αίρεση ούτε την κατάφωρη αδικία εις βάρος του ποιμνίου που του διαστρέφεται τα φρονήματα να μην βγει στον αγώνα!
Στήν ὀρθόδοξη παράδοση ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ ἴδιος ὁ λαός καί αὐτός, ὡς θεματοφύλακας τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, δέν ἐγκρίνει καμμία καινοτομία, ὅπως ἀπαντοῦν οἱ ὀρθόδοξοι πατριάρχες στήν παπική ἐγκύκλιο τοῦ Πίου Θ΄, τό 1848· «Ἔπειτα παρ’ ἡμῖν οὔτε Πατριάρχαι οὔτε Σύνοδοι ἐδυνήθησάν ποτε εἰσαγαγεῖν νέα, διότι ὁ ὑπερασπιστής τῆς θρησκείας ἐστίν αὐτό τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ἤτοι αὐτός ὁ λαός, ὅστις ἐθέλει τό θρήσκευμα αὐτοῦ αἰωνίως ἀμετάβλητον καί ὁμοειδές τῷ τῶν Πατέρων αὐτοῦ». Όπως πολύ σωστά έχει ήδη επισημανθεί ότι: «Αὐτό σημαίνει ὅτι ὑπάρχει μία γρηγορούσα, ἐσωτερική καί καθολική συνείδηση στήν Ἐκκλησία. Ἑπομένως, τό ἀλάθητο ἤ καί ἡ αὐθεντία στήν ὀρθόδοξη παράδοση καί ζωή δέν ἐντοπίζονται σ’ ἕνα μόνο ἤ περισσότερα πρόσωπα, ἤ ἀκόμη καί στό πλαίσιο ἑνός ἐξουσιαστικοῦ φορέα, ἀλλά στό σύνολο τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος, ὡς ζωντανοῦ χαρισματικοῦ σώματος”! Δεν μπορείτε εσείς στο όνομα του π. Αυγουστίνου να περιπλέκετε τον λαό του Θεού σε μία σύγχυση για το ποιό είναι το σωστό, την ώρα αυτή, που απαιτείται αγώνας, ο οποίος βέβαια, αν και δεν έχει πολλά πρόσωπα σε αριθμό, ωστόσο έχει κάποια εκπροσώπηση και από πανεπιστημιακούς και από Αγιορείτες και από Μονές και από μεμονωμένους πατέρες, μοναχούς και μοναχές και λαϊκούς και, οπωσδήποτε, αυτό σημαίνει κάτι: Δεν χάσαμε εμείς ξαφνικά τα μυαλά μας και δεν ξέρουμε τί θέλουμε αλλά εσείς ως Γεροντάδες χάριν των μοναστηριών και της ησυχίας χάσατε τον στόχο και δεν καταλάβατε βασικά πράγματα, ότι η ζωή του Χριστιανού, πολύ περισσότερο του κληρικού, του μοναχού είναι αγώνας και θυσία. Και, αν πολύ καλά μας συμβουλεύατε όλα αυτά τα χρόνια να αγωνιζόμαστε ήρθε ο καιρός πλέον να γωνισθείτε και οι ίδιοι σε πιο δύσκολα σκάματα.
Εσείς να αγωνιστείτε δεν θέλετε! Αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι παλαιοημερολογήτες δεν θέλουν να ενωθούν μεταξύ τους. Και τέλος πάντων το κατανοούμε αυτό! Όμως το παράλογο, να θέλουν να μας ξαναμυρώσουν ορισμένοι ή να μας χειροθετήσουν, για να έχουν κοινωνία μαζί μας, αυτό είναι από τα ανύκουστα. Αυτό να το ξεχάσουν. Δεν πρόκειται να γίνει! Και όχι μόνο αυτό, αλλά αν πραγματικά σας ενδιέφερε τους κληρικούς εκ του Πατρίου να λύσετε προβλήματα στην Εκκλησία, αφού εσείς δεν αγωνίζεστε να ελευθερωθεί το ποίμνιο από τους Οικουμενιστές -και δεν εννοώ σαφώς ότι δεν κάνετε τίποτε αλλά δεν κάνετε το καίριο, την ώρα αυτή- θα έπρεπε τουλάχιστον, να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις χειροτονώντας πρόσωπα εκ των αποτειχισμένων που να οργανώσουν άλλη Ιεραρχία που ναι μεν δεν θα ανήκει σε καμιά από τις παρατάξεις σας αλλά θα έχει κοινωνία με όλες, η οποία Ιεραρχία θα προχωρήσει άμεσα μαζί με τους δικούς σας επισκόπους σε συγκρότηση Πανορθόδοξης Συνόδου που και εσάς θα αποκαταστήσει -διότι μην ξεγελάτε τον εαυτό σας, δεν θέλει κανείς από το νέο ημερολόγιο να ακούσει για παλαιό, ούτε λαϊκός ούτε κληρικός, διότι σας έχουν δυσφημίσει τόσο καιρό και με τέτοια ένταση στο νέο που περισσότερο αποδέχονται οι πιστοί έναν δεμονισμένο παρά έναν που ακουλουθεί το Πάτριο εορτολόγιο. Και σας διαβεβαιώ ότι το βιώνω αυτό σε τέτοιο βαθμό που εσείς δεν μπορείτε να έχετε αυτή την εμπειρία, διότι συναναστρέφεστε μόνο με παλαιοημερολογίτες. Έχετε την Χάρι εσείς να την μεταλαμπαδεύσετε αλλά δεν μπορείτε να έρθετε σε συνεννόηση και κοινωνία με το νέο. Εμείς που προερχόμαστε από το νέο και βρισκόμαστε στο Πάτριο, χωρίς ποτέ να το κατηγορήσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση να λάβουμε χειροτονίες από τους Οικουμενιστές και τους σχισματικούς. Συνεπώς, αφού δεν υπάρχει η Ιεραρχία που θα δυνηθεί να συγκροτήσει Σύνοδο ποιά είναι η λύση για τον Οικουμενισμό; Να ενωθεί αυτός που έχει την Χάρι της Αρχιεροσύνης με εκείνους που μπορούν να βάλουν τάξη στην Εκκλησία.
Τό ότι θα γίνει άλλη Ιεραρχία δεν πρέπει να σας φοβίσει αλλά να σας αναπαύει, διότι τελικά τί ψάχνουμε; Δεν θέλουμε να γίνει Σύνοδος; Με ποιούς, μόνοι σας, δίχως αυτούς που αγωνίζονται και δίχως το Ορθόδοξο πλήρωμα -που στο κάτω κάτω δεν ευθύνεται, διότι βρέθηκαν στο νέο δεν ήταν η επιλογή τους- θα κάνετε ισχυρή Σύνοδο αποδεκτή από τον Ορθόδοξο κόσμο; Δεν μπορείτε να κάνετε τέτοια Σύνοδο με κύρος, ώστε να καταδικάσετε την αίρεση. Δεν χρειάζεται να μπει μπροστά ο π. Θεόδωρος ο Ζήσης και άλλα σημαντικά πρόσωπα που οι πατέρες θα υποδείξουν μαζί με εσάς; Δεν χρειάζεται να δικτυωθούμε στο μέτρο του δυνατού με άλλους Ορθοδόξους ανά τον κόσμο που δεν κοινωνούν με τους Οικουμενιστές; Η ευκαιρία για την Ρωσική Εκκλησία μάλλον χάθηκε. Οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για Ορθοδοξία. Για δικαιοδοσίες ενδιαφέρονται και διπλωματίες ζητούν. Με ποιούς θα γίνει ο αγώνας; Χρειάζεται μία πλατφόρμα επικοινωνίας με το νέο ημερολόγιο. Είστε σε θέση εσείς να το κάνετε αυτό; Όσο και αν το επιδιώξετε δεν θα μπορέσετε να επικοινωνήσετε με ανθρώπους του νέου, διότι ακόμη και εμείς δυσκολευόμαστε! Έπειτα, εσείς επειδή παγιώσατε μία κατάσταση με τις ιεραρχίες που έχετε, ίσως δεν προτίθεστε κιόλας να προβείτε σε ενέργειες που ενδεχομένως να έχουν για εσάς, όπως θεωρείτε, κάποιο κόστος. Ίσως, να θέλετε και την ησυχίας σας! Καλώς! Και δικαίωμά σας! Δεν έχετε όμως δικαίωμα να στερήσετε σε εμάς την δυνατότητα να κάνουμε αυτόν τον αγώνα διότι μας ενδιαφέρει, αφού μπήκαμε ήδη στην φωτιά της μάχης και θέλουμε το θέμα να λυθεί σωστά και συνοδικά. Δεν είναι λοιπόν εκκλησιαστικώς ορθό να μας εμποδίσετε δια της αρχιεροσύνης να αναλάβουμε το εγχείρημα, αφού ζητήσουμε από εσάς την Χάρι της Χειροτονίας. Διότι δεν μπορούμε χωρίς την Χάρι να πετύχουμε τον σκοπό και άλλωστε το γράφουμε ανοιχτά και δεν τον κρύβουμε. Χρειάζεται ο συνδετικός κρίκος που θα ενώσει τα δύο κομμάτια της «αλυσίδας»! Αν αυτό για κάποιους ηχεί παράλογο να μας πουν οι ίδιοι, τί προτείνουν. Διότι, λόγια πολλά ακούμε τρία χρόνια. Συγκεκριμένες προτάσεις  όμως δεν έκανε κανείς. Και του λόγου μου, αν και μικρότερό σας και τίμια φέρθηκα, και δεν χαρίσθηκα σε κανέναν για τα λάθη του στον αγώνα, και προτάσεις έκανα, καθώς, και δεν σας απέκριψα κάτι.  Αν πάλι, για κάποιους κακοπροαίρετους αυτή η πρόταση που γίνεται σημαίνει ότι ζητώ εις επίσκοπον χειροτονία διευκρινίζω:
Ø  Δεν θέλω να χειροτονηθώ στα πλαίσια κάποιας παράταξης.
Ø  Θέλω όμως να χειροτονηθώ επίσκοπος για να συνεργήσω σε αυτό το έργο μαζί σας.
Ø  Επιθυμώ να έχω κοινωνία με όλους του επισκόπους του Πατρίου Εορτολογίου.
Ø  Δεν είμαι όμως διατεθημένος για μυστικές συμφωνίες με τους επισκόπους του Πατρίου εις βάρος των αδελφών τους άλλων παρατάξεων.
Ø  Δεν επικροτώ την απομόνωση ορισμένων ομάδων του παλαιού.
Ø  Ζητώ να συνεργασθούμε όλοι χωρίς να απορρίπτουμε το Πάτριο και τις παρατάξεις του μέχρι να αποκατασταθούν συνοδικά, χωρίς όμως να αναγκάσουμε κανέναν να γίνει παλαιοημερολογίτης τώρα. Συνοδικά θα γίνουν όλοι μαζί όσοι δεν θέλουν τώρα.
Ø  Χρειάζομαι την βοήθεια των αποτειχισμένων εκ του νέου χωρίς φατριασμούς.
Ø  Είμαι πρόθυμος να δεχτούμε επισκόπους και κληρικούς του νέου σε κοινωνία οι οποίοι θα επιστρέψουν με το Πάτριο και είναι διατεθειμένοι να συγκροτήσουμε Πανορθόδοξη Σύνοδο.


Αν αυτά δεν εκφράζουν κάποιους αδελφούς από το παλαιό και το νέο, ας μας επιτρέψουν το δικαίωμα της ελευθερίας αυτοπροσδιορισμού και έκφρασης αλλά και της ειλικρίνειας να ομιλούμε και να γράφουμε ευθέως, υπεύθυνα χωρίς εκείνα τα γυναικεία και ανήκουστα. Ζητώ αδελφικά συγνώμη από όλους τους αδελφούς, που έχω ελέγξει, διότι ενδεχομένως κάποιους να έχω στεναχωρήσει. Μίλησα ανοιχτά, όποιος θέλει μπορεί να συνεργαστεί μαζί μου στα πλαίσια μια τέτοιας συνεννόησης και νοοτροπίας, καθώς, και αυτής της εκκλησιολογικής βάσης που εξέθεσα και πλέον ολοκληρώνω στο τελευταίο αυτό κεφάλαιο με τις υπόλοιπες οκτώ ενότητες!



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ



ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΕΒΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΑΗ 4; (+ΒΙΝΤΕΟ)

Ο Βασίλης Σαμπράκος επισκέφθηκε τα κρατητήρια της “Κομαντατούρ” στο κέντρο της Αθήνας, και αναρωτιέται πώς γίνεται να επιμένει να ζει σήμερα η Ελλάδα χωρίς Μουσείο Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Έχεις κατέβει στο υπόγειο της «Κοραή 4»;
Σε μια στιγμή ποδοσφαιρικής ηρεμίας, προτού αρχίσει να βρέχει ελληνικό και ξένο ποδόσφαιρο, από το ερχόμενο Σάββατο, και με πάρει μαζί του, θέλησα να μοιραστώ μαζί σας μια σημερινή εμπειρία μου. Ανάμεσα στον εορτασμό για την συμπλήρωση 74 χρόνων από την απελευθέρωση της Αθήνας, δηλαδή από την 12η Οκτωβρίου 1944, και τον εορτασμό της Επετείου του “Οχι”, θέλησα να βρεθώ στις φυλακές των υπογείων της “Κομαντατούρ” στην Κοραή 4. Κι επειδή εκτός από συναισθήματα έχω πλημμυριστεί και από ερωτήσεις, για τις οποίες δεν βρήκα απάντηση σε μια πρόχειρη έρευνα, είπα να τα μοιραστώ όλα αυτά μαζί σας. Και τα συναισθήματα και τις ερωτήσεις.
Ξεκινώ με τα απλά, τα βασικά: Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες χώρες που έζησαν την Κατοχή, η Ελλάδα δεν γιορτάζει την απελευθέρωση, αλλά μόνο την έναρξη του πολέμου, την 28η Οκτωβρίου, και έχει επιλέξει να την περνά την ημερομηνία της απελευθέρωσης σχετικά απαρατήρητη. “Ζορίστηκα” για να βρω μια σειρά από “ήσυχες” εκδηλώσεις, οι οποίες λαμβάνουν αυτές τις μέρες χώρα στην Αθήνα, για τον εορτασμό της απελευθέρωσής της. Γιατί; Γιατί δεν θέλουμε να τη θυμόμαστε αυτή την ημερομηνία; Δεν μας δίνει χαρά η ανάμνησή της; Δεν είμαστε περήφανοι για αυτήν;
Σχετική εικόνα
Έχεις κατέβει στο υπόγειο της «Κοραή 4»;
Μου τρώει πολύ περισσότερο το μυαλό και την ψυχή όμως η ερώτηση σχετικά με την επιλογή μας να ζούμε χωρίς Μουσείο Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, με εξαίρεση την Εκθεση στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε όλες τις υπόλοιπες, η Ελλάδα είναι η μόνη από τις “νικήτριες” και “ηττημένες” χώρες που δεν έχει κεντρικό μουσείο για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την Εθνική της Αντίσταση. Υπάρχουν μουσεία (ναι, πληθυντικός) στο Βερολίνο και δεν υπάρχει μουσείο στην Αθήνα. Πώς μας συνέβη αυτό; Και γιατί το αφήνουμε να συμβαίνει;
https://i2.wp.com/www.rovespieros.gr/wp-content/uploads/%CE%88%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B2%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%C2%AB%CE%9A%CE%BF%CF%81%CE%B1%CE%AE-4%C2%BB6.jpg?w=800&ssl=1
Ετυχε να διαβάσω ότι σε ένα γκάλοπ που πραγματοποίησε μια δημοσιογράφος του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων στην Κοραή, στις καφετέριες που βρίσκονται δίπλα στην είσοδο του σταθμού “Πανεπιστήμιο” του Μετρό, όλοι όσοι απάντησαν στην σχετική ερώτηση δεν γνώριζαν ότι έπιναν καφέ δίπλα στο αρχηγείο και τα κρατητήρια της “Κομαντατούρ”, εκεί όπου είχαν φυλακιστεί, βασανιστεί, αλλά και εκτελεστεί άνθρωποι. Γιατί; Επειδή ο “ Χώρος Ιστορικής Μνήμης 1941 – 1944”, όπως γράφει η σχετική πινακίδα στην είσοδο του υπογείου, είναι ακριβώς αυτό: ένας … χώρος, ο οποίος μάλιστα δεν ανήκει στο Κράτος αλλά στην “Εθνική Ασφαλιστική”. Κι αν αύριο η “Εθνική Ασφαλιστική” πωληθεί σε μια κάποια … Gongbao, η οποία θελήσει να τα μετατρέψει τα υπόγεια σε music club, ή να τα μετατρέψει σε αυτό για το οποίο αρχικώς είχαν κατασκευαστεί, δηλαδή σε καταφύγιο, τι θα γίνει; Πώς είναι δυνατόν η Ελλάδα να αφήνει στην “Εθνική Ασφαλιστική” ένα μνημείο που θα έπρεπε να έχει εδώ και δεκαετίες αναγάγει σε βασικό προορισμό όλων των Ελλήνων, από την παιδική τους ηλικία, προκειμένου να μάθουν και – κυρίως αυτό – να νιώσουν τι συνέβαινε στα δύο υπόγεια επί 1264 ημέρες πριν από 74 χρόνια;
Αποτέλεσμα εικόνας για Εχεις κατέβει στο υπόγειο της Κοραή 4;
Οσα μελέτησα πριν και μετά από την επίσκεψή μου με οδήγησαν στην επιβεβαίωση ότι ακόμη και σήμερα γνωρίζουμε λίγα ή ελάχιστα πράγματα για τη χρήση του κτηρίου στην Κατοχή, εκτός από το ότι το υπόγειο αντιαεροπορικό καταφύγιο μετατράπηκε σε κρατητήρια της Kommandatur. Οι ναζί δεν άφησαν αρχεία και η σύνθεση της ιστορίας γίνεται, με πολύ μεγάλη προσπάθεια των επιστημόνων που μετέχουν σε αυτό το έργο, μέσα από τις επιγραφές που σώθηκαν, από μικροαντικείμενα, προσωπικές σημειώσεις, σελίδες από γερμανικά ημερολόγια που βρέθηκαν και μαρτυρίες κάποιων ανθρώπων που είχαν οδηγηθεί εκεί από τους Γερμανούς. Οι επιβεβαιωμένοι κρατούμενοι είναι μόνο 239, διότι αυτά τα ονόματα ήταν καταγεγραμμένα στους τοίχους. Μόνο που οι τοίχοι λένε ένα μικρό μέρος της αλήθειας του 1944, διότι οι Γερμανοί έβαφαν κατά διαστήματα τους τοίχους προκειμένου να εξαφανίζουν τις επιγραφές. Φαίνεται πως όταν έχασαν τον πόλεμο και έφυγαν εσπευσμένα, δεν πρόλαβαν να ξαναβάψουν το δεύτερο υπόγειο κι έτσι έμειναν οι χαραγμένες επιγραφές του 1944 στους τοίχους. Για να σε συγκλονίζουν.
Σχετική εικόνα
Σχετική εικόνα
Σχετική εικόνα
Σχετική εικόνα
Σχετική εικόνα
Σχετική εικόνα
Σχετική εικόνα
https://i0.wp.com/www.rovespieros.gr/wp-content/uploads/%CE%88%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B2%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%C2%AB%CE%9A%CE%BF%CF%81%CE%B1%CE%AE-4%C2%BB.jpg?w=1440&ssl=1
«24 ώρες χωρίς φαΐ και νερό. Μόνο μυρίζοντας γιασεμί», «Ποινή Θανάτου», «Είσοδος 8/4/44. Κατηγορηθείς για λάστιχα και ποδήλατα του Άξονος. Συλληφθείς από τους τσολιάδες. Αχ Βαχ. Και κάνω Πάσχα στα σίδερα αυτά, στον υγρό αυτόν τάφο. Κάτοικος συνοικίας Μεταξουργείου, Δεληγιώργη 47. Αχ Βαχ», «Μαυρίκιος Ν. Μαλευρής, τελειόφοιτος Ιατρικής, κρατούμαι ως όμηρος, αδίκως φυλακισθείς, είσοδος 15-12-42, έξοδος 10-1-43 δια Αβέρωφ, μαρτύρια Ιεράς Εξέτασης», Να με τουφεκίσουνε και να ζήσει ο αδερφός μου ο Μιχάλης», «Φωνάξτε για νερό, αλλιώς θα πεθάνετε εδώ».
Διαβάζεις, κοιτάς, φέρνεις τον εαυτό σου στη θέση τους, νιώθεις την αγωνία, τον φόβο, την απόγνωση, την θλίψη, κάθε μορφής φρικιαστικό συναίσθημα. Αυτή η επίσκεψη σε ταράζει ασύγκριτα περισσότερο από μια επίσκεψη σε απλές φυλακές, διότι σκέφτεσαι διαρκώς ότι στα υπόγεια της Κομαντατούρ βρέθηκαν αθώοι, που βασανίστηκαν από τους ναζί. Και μετά αναλογίζεσαι πόσοι βρέθηκαν εκεί, αναρωτιέσαι τι απέγιναν, πόσοι χάθηκαν αλλά και πόσων η ζωή επηρεάστηκε. Κι ύστερα σκέφτεσαι ότι ο πατέρας σου ήταν παιδί 10 ετών τον καιρό εκείνο, κι είχε μάλλον σταθεί τυχερό που δεν βρέθηκε στα κελιά διότι κι εκείνο έκλεβε φαγητό από τους Γερμανούς. Και κάπου εκεί συνειδητοποιείς ότι υπάρχεις από τύχη, ότι ήρθες στον κόσμο απλώς επειδή δεν του έτυχε του πατέρα σου αυτό που του έτυχε του Κωνσταντίνου Καμπενά και των άλλων 79 συγκρατουμένων του: “«Μας έπιασαν οι γερμανοί, διότι είμεθα αναρριχώμενοι επί των θυρών των τραμ της ΗΕΜ ( Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών). Εδώ είμεθα 80 κρατηθένετες επί 24ωρο».
Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά ακόμη. Θα περιοριστώ όμως στην βασική μου σκέψη: πόσο καλύτερη θα ήταν η σημερινή ελληνική κοινωνία αν σε αυτό το κτήριο είχε στεγαστεί το Εθνικό Μουσείο Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κι είχε αυτό ενταχθεί στις “υποχρεωτικές” εκδρομές των δημοτικών και των γυμνασίων; Πόσα και πόσο λιγότερο χαλασμένα μυαλά θα κυκλοφορούσαν εκεί έξω ανάμεσά μας; Μια χώρα που επιμένει πεισματικά να αφήνει την ιστορία της δεκαετίας του ’40 έξω από την διδακτέα ύλη του σχολείου και μιλά για αυτήν μόνο στο πανεπιστήμιο, πώς είναι δυνατόν να μην κάνει ούτε το ελάχιστο, να φτιάξει ένα μουσείο προκειμένου να δίνει παραστάσεις και ερεθίσματα στα παιδιά της από την πρώτη περίοδο της ζωής τους; Αυτός ο χώρος πρωτοάνοιξε για το κοινό το 1991, και έκλεισε το 1995, για συντήρηση, όπως διάβασα. Μέχρι το 2008 η είσοδος επιτρεπόταν μόνο σε σχολεία και δημοσιογράφους, κατόπιν αδείας. Σήμερα ευτυχώς έχεις την ευκαιρία να τον επισκεφθείς, δωρεάν, από Τρίτη έως Σάββατο, από τις 09.00 έως τις 14.00, διότι αυτό είναι που μπορεί να κάνει η “Εθνική Ασφαλιστική”. Το κτίριο ανήκει στην “Εθνική Ασφαλιστική”, αυτή ορίζει το ωράριο επισκέψεως και τον υπάλληλο του χώρου που τελεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού.
Αποτέλεσμα εικόνας για Εχεις κατέβει στο υπόγειο της Κοραή 4;
Εντελώς τυχαία έπεσα πάνω στην προσπάθεια του συγγραφέα Αλέξανδρου Ασωνίτη να συλλέξει υπογραφές σε ένα αίτημα για την ίδρυση μουσείου. Και έχει συγκεντρώσει 456 υπογραφές. Ενώ αν ρωτούσε “να φύγει ο Τάκης Ομορφούλης ή η Σόνια Κολώνη από το Survivor;”, θα μετρούσε ήδη χιλιάδες υπογραφές. Αυτοί είμαστε ή αυτό μας έχουν καταντήσει;
Στον δρόμο της επιστροφής στο γραφείο ένιωθα πολύ άσχημα που έχω αρθρογραφήσει τόσες φορές περί της ανάγκης δημιουργίας ενός μουσείου ελληνικού ποδοσφαίρου. Οταν δεν έχεις μουσείο για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, δηλαδή όταν δεν έχεις φροντίσει να δώσεις στα παιδιά την ευκαιρία να μάθουν και να νιώσουν την Ιστορία ώστε να μην παπαγαλίζουν την κάθε κατευθυνόμενη βλακεία που τους φυτεύουν στο κεφάλι οι νεοναζί, πώς να μιλήσεις για ποδόσφαιρο;
Ποδόσφαιρο, πάντως, υπάρχει και στα υπόγεια κελιά της “Κομαντατούρ”. Τα αρχικά της ΑΕΚ κι ένας δικέφαλος αετός. Στους τοίχους οι κρατούμενοι ζωγράφιζαν, χάραζαν εικόνες από τον έξω κόσμο, για να βλέπουν εικόνες, να νιώθουν ότι ζουν, να παίρνουν ζωή. Σκέψου να ζει αυτός που είχε χαράξει το “ΑΕΚ” το 1944 στα 15 του χρόνια, διότι ναι, στα κελιά βρέθηκαν και παιδιά, και σήμερα, στα 89 του χρόνια να ακούει από τα εγγόνια του ότι κυκλοφορούν ακροδεξιοί στις κερκίδες των γηπέδων.

ΥΓ. Αν ζεις μακριά από την Αθήνα και θέλεις να πάρεις μια ιδέα, μπορείς να δεις το ντοκιμαντέρ “Μόνο μυρίζοντας γιασεμί” του Γιάννη Οικονομίδη.






Το ξυπόλυτο Τάγμα

Μία άγνωστη ελληνική ταινία, που ήταν η πρώτη που διακρίθηκε σε διεθνές φεστιβάλ. 

Το «Ξυπόλητο Τάγμα»
«Αν είχες γυρίσει αυτή την ταινία προτού γυρίσω εγώ τον «Κλέφτη των ποδηλάτων» τότε σήμερα θα ήσουν εσύ ο Ντε Σίκα!».
Βιτόριο Ντε Σίκα (προς τον Γκρεγκ Τάλλας, όταν είδε το 1955 το «Ξυπόλητο Τάγμα» στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου)
Το «Ξυπόλητο Τάγμα» είναι η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του Bʼ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι Γερμανοί αδειάζουν τα δημόσια κτίρια και τα επιτάσσουν. Ανάμεσα σε αυτά τα κτίρια είναι και αρκετά ορφανοτροφεία. Τα ορφανά πετάγονται στο δρόμο. Μια ομάδα, απ’ αυτά τα ορφανά, για να επιβιώσουν, παίρνουν τη ζωή τους στα χέρια τους. Οργανώνονται σαν μυστικός «στρατός», με ιεραρχία και πειθαρχία. Μόνα τους συγκροτούν ομάδες κρούσης και βοήθειας. Πηγή για την τροφοδοσία τους είναι τα γερμανικά καμιόνια που κουβαλάνε ψωμί και τρόφιμα και οι μαυραγορίτες. Τα κλεμμένα μοιράζονται στα ορφανά, αλλά και σε άλλους κατοίκους της Θεσσαλονίκης που είχαν ανάγκες.

Τα παιδιά του «Ξυπόλυτου Τάγματος» έμειναν στην ιστορία σαν «σαλταδόροι». Ο θρύλος λέει, πως πέρα από την αρωγή που παρείχαν στο κόσμο, κατάφερναν με την εξυπνάδα και το κουράγιο τους να βοηθούν την Αντίσταση, βρίσκοντας τρόπους να φυγαδεύουν στη Μέση Ανατολή Έλληνες, Αμερικάνους και Εγγλέζους αξιωματικούς, με σκοπό να ενωθούν με τους εκεί συμμαχικούς στρατούς.
Στα τέλη της δεκαετίας του ΄40, βρισκόταν στην Αμερική ο ηθοποιός του Κρατικού Θεάτρου Νίκος Κατσιώτης, ο οποίος συζητώντας με τον Γκρεγκ Τάλλας (Γρηγόρης Θαλασσινός) του διηγήθηκε πως την ημέρα που η Θεσσαλονίκη γιόρταζε την απελευθέρωσή της, τον Νοέμβριο του 1944, στο τέλος της διαδήλωσης ακολουθούσε ένα τσούρμο από κουρελήδες πιτσιρικάδες οι οποίοι κρατούσαν ένα πανό που έγραφε «Ξυπόλητο Τάγμα». Η διήγηση του Νίκου Κατσιώτη, συγκλόνισε τον Τάλλας κι αποφάσισε να κάνει το «Ξυπόλητο Τάγμα» ταινία. Το 1952, ο Γκρεγκ Τάλλας έρχεται στην Ελλάδα και με την περιορισμένη οικονομική υποστήριξη ενός άλλου Ελληνοαμερικανού, ξενοδόχου στο Λος Άντζελες, του Πέτρου Μπουντούρη, άρχισε να γυρίζει την ταινία « Το Ξυπόλητο Τάγμα». Ο Νίκος Κατσιώτης έγραψε το σενάριο, ενώ την μουσική έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης (η πρώτη του για κινηματογραφική ταινία), με εκτέλεση από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (υπό την διεύθυνση τού ιδίου). Η θαυμάσια φωτογραφία ήταν του Μιχάλη Γαζιάδη.
Ο Γκρεγκ Τάλλας αποθαρρημένος από την υποτυπώδη κινηματογραφία της Ελλάδας της εποχής, σκέφτηκε αρχικά να γυρίσει την ταινία στη Νάπολη, πόλη που θεωρούσε πως είχε μια περίεργη ομοιότητα, το ίδιο άρωμα, με τη Θεσσαλονίκη. Αλλά πάλι κάτι τον έτρωγε.
Κι έτσι ήρθε στην Ελλάδα και γύρισε την ταινία στη Θεσσαλονίκη σε φυσικούς χώρους. Μόνο τη σκηνή της «μαύρης αγοράς» γύρισε για καθαρά πρακτικούς λόγους στην Αθήνα, στην περιοχή των Φυλακών Αβέρωφ, όπου και λειτουργούσε πραγματικά η μαύρη αγορά στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής.
Χρησιμοποίησε μόνο δύο επαγγελματίες ηθοποιούς, τον Νίκο Φέρμα και τη Μαρία Κωστή. Όλοι οι άλλοι που έπαιξαν στην ταινία ήσαν ερασιτέχνες. Τα 63 από τα 66 παιδιά που πήραν μέρος στα γυρίσματα, ο Γκρεγκ Τάλλας τα πήρε από αναμορφωτήρια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η μηχανή λήψης ήταν του 1924 και χρησιμοποιήθηκαν μόνο 6 προβολείς για τον φωτισμό. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της ταινίας -σε συνδυασμό με τις συνθήκες παραγωγής- ήταν μια μεγάλη έκπληξη στην Αμερική. Δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι αυτή η ταινία γυρίστηκε με τόσο λίγα τεχνικά μέσα. Για παράδειγμα, ο φωνολήπτης της Κολούμπια ήταν αδύνατο να πιστέψει πως αυτή η ταινία γυρίστηκε βουβή και πως είχαν επιτευχθεί τόσο άψογοι συγχρονισμοί στο ντουμπλάρισμα της ηχητικής μπάντας στην Ελλάδα!
Το αρνητικό της ταινίας είχε χαθεί και χάρη στις προσπάθειες του διευθυντή της Ταινιοθήκης της Ελλάδας, Θόδωρου Αδαμόπουλου που εντόπισε δύο κόπιες προβολής σε καλή κατάσταση, δημιουργήθηκε, μετά από χρονοβόρες και πολυδάπανες διαδικασίες, ένα καινούργιο αρνητικό της ταινίας.
Το «Ξυπόλυτο Τάγμα» ήταν η πρώτη ελληνική ταινία που κατόρθωσε να βραβευτεί σε διεθνές φεστιβάλ. Πήρε το 1955 το πρώτο βραβείο («Χρυσή Δάφνη»), στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Εδιμβούργου.
Σύνοψη της υπόθεσης:
Στη μεταπολεμική Θεσσαλονίκη, ένας νεαρός άντρας, ο Δημήτρης, “συλλαμβάνει” έναν πιτσιρικά, το Σταύρο, που έκλεψε ένα πορτοφόλι και του αφηγείται την ιστορία του, δηλαδή την ιστορία των 160 παιδιών που αποτελούσαν το “ξυπόλητο τάγμα”, προσπαθώντας να επιβιώσουν κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Με κίνδυνο της ζωής τους, διωγμένα από το ορφανοτροφείο, είχαν δημιουργήσει μια ηρωική συμμορία και έκλεβαν από τους Γερμανούς και τους συνεργάτες τους τρόφιμα και φάρμακα, τα οποία μοίραζαν σε όσους τα είχαν ανάγκη. Μάλιστα, η επαφή τους με μια Ελληνίδα διερμηνέα των Γερμανών (Μαρία Κωστή) τα έκανε να βοηθήσουν έναν αξιωματικό των συμμάχων να διαφύγει στη Μέση Ανατολή. Η κλοπή μερικών τενεκέδων λάδι από ένα μαυραγορίτη (Νίκος Φέρμας) παραλίγο να τους στοιχίσει τη σύλληψη και την εκτέλεσή τους από τους Γερμανούς. Στο τέλος, αφού ακούσει την ιστορία, ο πιτσιρικάς ακολουθεί το Δημήτρη στο ορφανοτροφείο και αποφασίζει να μείνει εκεί για να βρει μόνιμη τροφή και στέγη και να μεγαλώσει τίμια.

.