Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020

Εξοργίζουν οι εικόνες βεβήλωσης του εσωτερικού της Αγίας Σοφίας



Τον γύρο του κόσμου κάνουν οι εικόνες βεβήλωσης του εσωτερικού της Αγίας Σοφίας η οποία μετατράπηκε σε τζαμί με απόφαση Ερντογάν.


Όπως φαίνεται στο ντροπιαστικό στιγμιότυπο που απαθανάτισε ο φωτογραφικό φακός ένας «πιστός» ποζάρει σε στάση χαλάρωσης λες και βρίσκεται στο κρεβάτι του, βγάζοντας selfie στο δάπεδο του εμβληματικού μνημείου, όπου έγινε η πρώτη προσευχή για το μουσουλμανικό μπαϊράμι, μετά από 86 χρόνια.

Δε σεβάστηκε την ιστορικότητα του χώρου, ωστόσο ούτε ο κόσμος γύρω του φαίνεται να αντιδρά με τη στάση του.

Η βαρύτητα που δίνει ο Ταγίπ Ερντογάν στη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι την προσευχή του μπαϊραμιού τέλεσε ξανά ο επικεφαλής Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων Αλί Ερμπάς.

Ο Τούρκος αρχιιμάμης επιδόθηκε σε νέο κρεσέντο ακραίου συμβολισμού κάνοντας λόγο για «μεγάλη κατάκτηση» και επαναφέροντας στον νου τις εικόνες βαρβαρότητας, με το οθωμανικό σπαθί που κρατούσε ο Ερμπάς την πρώτη φορά που ανέβηκε στον άμβωνα.

Το παρών στην τελετή του μπαϊραμιού έδωσαν υπουργοί και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι. Μεταξύ αυτών και ο Πρόεδρος της τουρκικής Βουλής Μουσταφά Σεντόπ.

Πριν ακόμη ξεκινήσει η προσευχή η Αγία Σοφία είχε γεμίσει, ενώ γέμισε και η πλατεία μπροστά στο μνημείο.

Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της διεθνούς κοινότητας ο Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζει να προκαλεί διαμηνύοντας ότι δεν θα διστάσει να προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις όπως η μετατροπή του μνημείου της χριστιανοσύνης σε τζαμί.

Πειραιώς Σεραφείμ: ΝΑΙ στις μάσκες στους Ιερούς Ναούς (video)



Άλλο η μάσκα προστασίας άλλο το προσωπείο του Καρνάβαλου. Να ακούμε τους ειδικούς


Σαφής αποδοκιμασία των ακραίων απόψεων που διακινούν τους τελευταίους μήνες φανατικοί εκκλησιαστικοί (και παραεκκλησιαστικοί) κύκλοι σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων προστασίας για την πανδημία εντός των Ιερών Ναών -και ιδιαίτερα τη χρήση της προστατευτικής μάσκας- έκανε ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, μιλώντας σήμερα, 31 Ιουλίου 2020, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, κατηγορώντας τους για "αδιακρισία". 
Είναι γνωστό ότι ο Σεβασμιώτατος χαίρει μεγάλης εκτιμήσεως σε ένα ευρύ φάσμα κληρικών και πιστών που συνήθως εκφράζουν φονταμενταλιστικές απόψεις γύρω από τα ζητήματα της Εκκλησίας και της ζωής εν γένει. Γι' αυτό και η συγκεκριμένη τοποθέτησή του έχει βαρύνουσα σημασία. 
Ελπίζω να τον ακούσουν αυτοί που συνήθως τον χειροκροτούν για τις κατά καιρούς επί διαφόρων θεμάτων τοποθετήσεις του και ως επί το πλείστον είναι οι ίδιοι που κυρίως αντιδρούν σήμερα στα μέτρα προστασίας από την πανδημία ή, ακόμη χειρότερα, αρνούνται και αυτήν την ύπαρξή της...



Χαρδαλιάς: Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους – Νέα έκτακτα μέτρα




Νέα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, κατά τη διάρκεια έκτακτης ενημέρωσης εν μέσω αύξησης των κρουσμάτων και της επιδείνωσης της επιδημιολογικής εικόνας στη χώρα μας.

Η έκτακτη ενημέρωση ήρθε μετά τη ραγδαία αύξηση των νέων κρουσμάτων κοροναϊού το τελευταίο 24ωρο, καθώς καταγράφηκαν 78 νέα και τρεις θάνατοι. Ο κ. Χαρδαλιάς, ο οποίος εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ενημέρωση φορώντας μάσκα, απέδωσε στη χαλάρωση της τήρησης των μέτρων και στα φαινόμενα συνωστισμού την αύξηση των νέων κρουσμάτων.
Μεταξύ των νέων μέτρων περιλαμβάνονται η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους, περιλαμβανομένων και των χώρων λατρείας, καθώς και περιορισμοί στα μπαρ.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε η παράταση απαγόρευσης των πανηγυριών μέχρι 31 Αυγούστου, καθώς και ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας και στους εξωτερικούς χώρους, όπου δεν είναι εφικτή η τήρηση αποστάσεων.
Αναλυτικά τα νέα μέτρα:
- Από 1 έως και 31 Αυγούστου υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους και τους χώρους λατρείας.
- Έως 15 Αυγούστου αναστολή επισκεπτηρίων όπως σε γηροκομεία. Ένας συνοδός στα νοσοκομεία όπου κρίνεται αναγκαίο.
- Έως 15 Αυγούστου όριο 100 ατόμων σε γάμους και κοινωνικές εκδηλώσεις.
- Έως 9 Αυγούστου ρητή απαγόρευση όρθιων ατόμων σε μπαρ.
- Παρατείνονται έως 31 Αυγούστου τα μέτρα για πανηγύρια, δηλαδή η απαγόρευση και οι κανόνες για παραλίες.
- Έως 31 Αυγούστου παρατείνεται η απαγόρευση πτήσεων προς Τουρκία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία.
- Έως 15 Αυγούστου ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας και στους εξωτερικούς χώρους, όπου δεν είναι εφικτή η τήρηση αποστάσεων.

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020

ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ: «ΠΕΡΙ ΣΥΝΕΠΟΥΣ ΤΗΡΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΩΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ»


Μετά τα νέα μέτρα της Ελληνικής Κυβέρνησης η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε Εγκύκλιο σημείωμα περί της συνεπούς τήρησης των μέτρων προστασίας στις Εκκλησίες






Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

Ετοιμάζουν την επιβολή υποχρεωτικής χρήσης μάσκας στους ναούς


Η κυβέρνηση ετοιμάζει την επέκταση του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας πέραν των σούπερ μάρκετ, όπου ήδη ισχύει και σε άλλους κλειστούς χώρους, ανάμεσα στους οποίους και στους ναούς.
Τα σχετικά δημοσιεύματα μάλιστα από τα ΜΜΕ, που λειτουργούν ως παπαγαλάκια της κυβέρνησης, προαναγγέλλουν την υποχρεωτική χρήση μάσκας στους ναούς με την αιτιολογία ότι έρχεται Δεκαπενταύγουστος και αυξάνονται οι θρησκευτικές εκδηλώσεις! Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί σήμερα στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας και δεν αποκλείεται οι σχετικές αποφάσεις να ανακοινωθούν άμεσα.

Την ίδια στιγμή η Υπουργός Παιδείας αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας και στα σχολεία με το άνοιγμά τους στις 7 Σεπτεμβρίου.


Υποχρεωτική μάσκα: Η εκκλησία δεν είναι Επίδαυρος…

Υποχρεωτική μάσκα: Η εκκλησία δεν είναι Επίδαυρος…
Υποχρεωτική μάσκα: Η εκκλησία δεν είναι Επίδαυρος…

Κώστας Παναγόπουλος

Η Εκκλησία δεν είναι Επίδαυρος, καλοκαιρινή βεγγέρα, φωτοστιγμιότυπα κατά την είσοδο με μάσκα, φωτοστιγμιότυπα κατά το κάθισμα χωρίς μάσκα – δήθεν τηρώντας τις αποστάσεις – και λίγος κατ’ ιδίαν διανοουμενισμός κατά την έξοδο περί της έξοχης απόδοσης των ηθοποιών. Η Εκκλησία δεν είναι «τα!!», που το κάνουμε στα μικρά μωρά και κρύβουμε τα πρόσωπα μας και τα ξαναεμφανίζουμε κι εκείνα γελούν με τις χαζούλικες γκριμάτσες μας.

Έκπληξη προκαλεί η ευκολία με την οποία ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, σήμερα, Δευτέρα 27 Ιουλίου, για την επιβολή μέτρου υποχρεωτικής χρήσης μάσκας εντός των ιερών ναών της ελληνικής επικράτειας. Είναι προφανές ότι είχε το πράσινο φως του Πρωθυπουργού και των καθ’ ύλην αρμοδίων για να προχωρήσει σε μία τέτοια διατύπωση:
«Εξετάζεται μετά από εισήγηση των ειδικών η περαιτέρω υποχρεωτική χρήση μάσκας σε διάφορους κλειστούς χώρους, μεταξύ των οποίων και σε άλλα εμπορικά καταστήματα, αλλά ακόμη και στο ενδεχόμενο χρήσης στις Εκκλησίες μας όπου βλέπουμε και εκεί να υπάρχει ξανά συγχρωτισμός. Επομένως, κάνουμε ό,τι χρειάζεται, για να στείλουμε το μήνυμα ότι εχθρός είναι ο εφησυχασμός και η χαλάρωση. Αυτό πρέπει να καταπολεμήσουμε».
Η ελληνική Πολιτεία φαίνεται ότι έχει πεισθεί πως το «παιχνίδι των μασκών», τις οποίες βάζουν κατά την είσοδο τους οι επίσημοι και βγάζουν κατά την παραμονή τους στις δημόσιες εκδηλώσεις ή παραστάσεις και τις ξαναβάζουν και τις ξαναβγάζουν, ότι ετούτο το παιχνίδι μπορεί να αφορά την Εκκλησία, η οποία φέρει στις πλάτες της μία λειτουργική παράδοση αιώνων και το βάδισμα των πιστών δια Πίστεως προς τα εντός του ιερού ναού, για τα οποία δεν διατίθεται να κάμει πλάκα, να τουϊτάρει και να χαριεντίζεται με αστειότητες, τις οποίες καθημερινά διαπιστώνει ο ελληνικός λαός σε ότι αφορά τα παράδοξα της ελληνικής Πολιτείας και τα περιέργως επιλεκτικά κριτήρια της επιβολής των μέτρων.
Κάθε αστείο, κάθε γραφή της ιστορίας με tweet, έχει και τα όρια της. Κάθε παραμονή και για πολύ καιρό, εκεί στα χαμηλά και κατά πολύ χαμηλότερα από το ύψος των προγόνων που βάδισαν επί αιώνες δια Πίστεως εν μέσω λοιμών, φέρνει σιγά σιγά τη συνήθεια να αρέσκεσαι με το να είσαι «λίγος», θεωρώντας εαυτόν ως πολύν, αλλά μη γνωρίζοντας ότι δε χρειάζεται καν το μέλλον, για να σε κρίνει, διότι, στην περίπτωση αυτής της Πατρίδας, είναι πάρα, μα πάρα πολύ το παρελθόν.

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

Τουρκία: Ανοίγουν ταυτόχρονα η Παναγία Σουμελά και η Αγία Σοφία Τραπεζούντας ως τζαμί

Η Παναγία Σουμελά στον Πόντο με τις σκαλωσιές στο εσωτερικό της (φωτ.: Facebook / Özhan Öztürk‎)
Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια εργασιών, αναστηλώσεων και παρεμβάσεων στους βράχους πάνω από το ιστορικό μνημείο, η Παναγία Σουμελά στον Πόντο ανοίγει εξ ολοκλήρου για το κοινό στις 28 Ιουλίου. Σήμερα το μνημείο είναι προσβάσιμο μόνο μέχρι την πρώτη αυλή, αυτό ωστόσο δεν εμπόδισε χιλιάδες επισκέπτες το τελευταίο διάστημα να φτάσουν μέχρι την κοιλάδα και να ανηφορίσουν ως την πόρτα της άλλοτε ελληνικής μονής, του ορόσημου για τον ποντιακό ελληνισμό.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, την ίδια ημέρα που θα γίνουν τα «εγκαίνια» της ανανεωμένης Σουμελά, θα ανοίξει και η Αγία Σοφία Τραπεζούντας.
Ο βυζαντινός ναός που οικοδομήθηκε στα χρόνια του Μανουήλ Α΄ Μεγάλου Κομνηνού, στο πρώτο μισό του 13ου αιώνα, είναι κλειστός από τον Δεκέμβριο του 2018. Βέβαια, πλέον αναφέρεται ως «τζαμί της Αγίας Σοφίας», καθώς το 2013 έχασε την ιδιότητα του μουσείου και, παρά τις συνεχείς προσφυγές στην τουρκική Δικαιοσύνη, παραμένει τζαμί.
Το πρόγραμμα των εγκαινίων
Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, και στις δύο τελετές την ερχόμενη Τρίτη θα είναι ο υπουργός Νουρί Ερσόι. Η αρχή θα γίνει από την Παναγία Σουμελά όπου, μετά το κόψιμο της κορδέλας και την ανάκρουση του τουρκικού ύμνου, θα παρουσιαστούν αναλυτικά οι παρεμβάσεις που έγιναν στο μνημείο.
Επίσης, ορειβάτες θα ανέβουν στους βράχους –που πλέον είναι ασφαλισμένοι με συρμάτινα πλέγματα– και θα απλώσουν μια τεράστια τουρκική σημαία.
Στη δε Αγία Σοφία θα διαβαστούν αποσπάσματα του Κορανιού, ενώ οι επισκέπτες θα ξεναγηθούν στο υπαίθριο μουσείο που έχει φτιαχτεί. Το παρών θα δώσει και ο επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Ιδρυμάτων (Βακουφίων) Μπουρχάν Ερσόι, στη δικαιοδοσία του οποίου πέρασε ο ναός μετά τη μετατροπή του σε τζαμί.
Άποψη από το υπαίθριο μουσείο στην Αγία Σοφία Τραπεζούντας (φωτ.: haber61.net)
Να σημειωθεί ότι το άνοιγμα των δύο μνημείων συμπίπτει με την έναρξη του Κουρμπάν Μπαϊράμ, της δεύτερης μεγαλύτερης θρησκευτικής γιορτής των μουσουλμάνων, που φέτος είναι από τις 30 Ιουλίου έως τις 2 Αυγούστου.
Εγγραφή στην UNESCO
Την ίδια ώρα, ο Μητροπολιτικός Δήμος Τραπεζούντας έχει βάλει ήδη… μπροστά ώστε να γίνει εγγραφή της Παναγίας Σουμελά στον κατάλογο της UNESCO – ήδη από το 2000 βρίσκεται στην προσωρινή λίστα με τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Επίσης, ο δήμαρχος Μουράτ Ζολουόγλου έχει εκφράσει την πρόθεσή του να τοποθετήσει τελεφερίκ.
Στο φάκελο υποψηφιότητας αναμένεται να «μετρήσουν» και τα έργα που ολοκληρώθηκαν και τα οποία περιλαμβάνουν γεωλογικές και γεωτεχνικές παρεμβάσεις. Επίσης, αναβαθμίστηκε το μονοπάτι που οδηγεί στην Παναγία Σουμελά.

Τζαμί στην Αθήνα το Σεπτέμβριο. «Έξυπνος πατριωτισμός» λέει το Υπουργείο Παιδείας


Τζαμί στην Αθήνα το Σεπτέμβριο – Αυτός θα είναι ο πρώτος Ιμάμης – «Έξυπνος πατριωτισμός» λέει το Υπουργείο Παιδείας

Τζαμί στην Αθήνα μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου σε πλήρη λειτουργία σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Όλες οι λεπτομέρειες. Τι δηλώνει ο γ.γ του Υπουργείου κ. Καλαντζής

Τζαμί στην Αθήνα το Σεπτέμβριο – Αυτός θα είναι ο πρώτος Ιμάμης – «Έξυπνος πατριωτισμός» λέει το Υπουργείο Παιδείας
Τζαμί στην Αθήνα έως τα μέσα Σεπτεμβρίου σε πλήρη λειτουργία με τις προσφορές των σημαντικότερων διαγωνισμών να ανοίγουν από το Υπουργείο Παιδείας  την εβδομάδα που έρχεται.
Οι διαγωνισμοί  δημοσιεύτηκαν στα τέλη Ιουνίου και προφανώς η επικείμενη λειτουργία του Τεμένους στην Αθήνα σε καμία περίπτωση δε σχετίζεται με την προκλητική απόφαση της Ερντογάν που έχει προκαλέσει διεθνείς αντιδράσεις.
Θα πρόκειται για τον πρώτο λατρευτικό χώρο που θα λειτουργεί υπό την αποκλειστική αιγίδα του Κράτους.
Η διαγωνιστική διαδικασία από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις προσλήψεις (5 ορισμένου χρόνου σε πρώτη φάση) και τις προμήθειες υλικών καθώς επίσης και για τη μίσθωση χώρου για τη στέγαση της διοικούσας επιτροπής του τζαμιού έχουν ξεκινήσει πολλές μέρες πριν τα γεγονότα στην Κωνσταντινούπολη.
Κύκλοι της Κυβέρνησης σημειώνουν ότι «αυτή είναι η διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην Ελλάδα της Ευρώπης και στην οθωμανική Τουρκία που δεν σέβεται τις θρησκευτικές ελευθερίες αντίθετα με την Ελλάδα»
Αυτός θα είναι ο Ιμάμης στο τζαμί της Αθήνας
Ο Σίντι Μοχάμεντ Ζακί, Έλληνας πολίτης, 50 ετών με καταγωγή από το Μαρόκο πιθανότατα θα είναι ο πρώτος ιμάμης των Αθηνών. Μίλα άπταιστα ελληνικά γαλλικά και αραβικά και είναι πτυχιούχος φυσικομαθηματικών σπουδών.
Δραστήριο μέλος της μαροκινής κοινότητας στην Ελλάδα σήμερα εργάζεται ως διερμηνέας του Διεθνούς οργανισμού μετανάστευσης, είναι πατέρας τριών παιδιών και επελέγη για αυτή τη θέση από το διοικητικό συμβούλιο του ισλαμικού Τεμένους σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 42. Ήδη προβλέπεται ότι κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού θα μπορούν να βοηθούν αμισθί έως 4 βοηθοί ιμάμηδες που θα προταθούν από τις μουσουλμανικές κοινότητες και θα επιλεγούν με ευθύνη του Δ.Σ.
Φωτογραφία από το εσωτερικό του Τεμένους στον Βοτανικό
Το κήρυγμα θα γίνεται στην ελληνική γλώσσα, ενώ σε ειδικές περιπτώσεις θα μπορεί να χρησιμοποιείται και η αγγλική. Η προσευχή θα γίνεται, όπως συμβαίνει στα τζαμιά όλου του κόσμου, στην αραβική ενώ δεν θα υπάρχει μιναρές.
Σχεδόν απέναντι από το τέμενος βρίσκεται η Εκκλησία του Αγίου Χριστοφόρου
Γιώργος Καλαντζής: «Έξυπνος πατριωτισμός το τέμενος»
Ο Γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Γιώργος Καλαντζής αρθρογραφώντας χθες στην εφημερίδα Τα Νέα (τίτλος άρθρου «Ο δίκαιος αγώνας μας» αναφερόμενος στην τουρκική απειλή) γράφει μεταξύ άλλων για το πολιτικό σκέλος της προώθησης της λειτουργίας του Τεμένους στην Αθήνα:
«Αν παρασυρμένοι από τον θυμό και τον πόνο αναγάγουμε σε πρότυπο τις σκέψεις και τις πράξεις μας τους Τούρκους τότε θα καταλήξουμε να τους μιμούμαστε και ως γνωστόν το πρωτότυπο είναι πάντα καλύτερο η απάντηση στη βαρβαρότητα στην επιθετικότητα και στον ρατσισμό των “λευκών Τούρκων” δεν είναι να γίνουμε πιο βάρβαροι πιο ρατσιστές, πιο τσαμπουκάδες.
Ο Γ.Γ. Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας κ. Καλαντζής με τον τοποτηρητή της Μουφτείας Κομοτηνής το 2018

Η απάντηση είναι ο έξυπνος πατριωτισμός που εκκινεί από τα μεγάλα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Τη δημοκρατία, την συμμετοχή στην Ευρώπη, το ευρώ, τον πολιτισμό μας και το γενικό επίπεδο μόρφωσης του πληθυσμού μας.
Έξυπνος πατριωτισμός σημαίνει να μην κάνουμε το λάθος στο οποίο μας σπρώχνει η Τουρκία δηλαδή να μη στραφούμε κατά του Ισλάμ είτε με συμβολικές αλλά άχρηστες και αυτοκαταστροφικές κινήσεις όπως η κατάργηση του κρατικού ισλαμικού Τεμένους Αθηνών είτε δαιμονοποιώντας τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας»

Επιμέλεια ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΕΡΟΣ flash.gr 26.07.2020



Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

ΠΡΟΣ ΣΤΑΓΕΙΡΙΟΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝΤΑ (Δ΄ ΜΕΡΟΣ)

                                                                                                        


                                                                                                                   ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ



 ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ


Αν χρησιμοποιήσεις σωστά τις περιστάσεις.....


Δὲν πρέπει μὲ τὶς διάφορες καταστάσεις νὰ θυμώνουμε, αὐτὲς δὲν νοιάζονται καθόλου• ἐκεῖνος, ὅμως, ποὺ ὅσα τοῦ τυχαίνουν σωστὰ θὰ χρησιμοποιήσει, θὰ εὐτυχήσει.
Τοῦτο λοιπὸν πρέπει νὰ ἐξασκοῦμε καὶ νὰ καλλιεργοῦμε πάνω ἂπ΄ ὅλα, σὰν τὸν ἄνθρωπο ποὺ πέταξε πέτρα στὴν σκύλα τοῦ ἀλλὰ δὲν τὴν πέτυχε καὶ ἀντὶ γὶ΄ αὐτὴ χτύπησε τὴν μητριά του, ὁπότε φώναξε: «Δὲν ἦταν κι ἄσχημα τελικά»!

(ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ)

έλλειψη και υπερβολή


Κάθε έλλειψη και υπερβολή φθείρει· σώζει η μεσότητα. Το ίδιο συμβαίνει με τις πράξεις· είναι σωστές, όταν δεν τραβάνε στα άκρα, αλλά κρατιούνται στη μεσότητα (Αριστοτέλη, "Ηθ. Νικ." 1106 a 26).
Αν σε όλες τις τέχνες γυρεύομε αυτή τη μεσότητα, πόσο περισσότερο στην αρετή που είναι ακριβέστερη και αξιώτερη από κάθε τέχνη ("Ηθ. Νικ." 1106 b 14).
Η αρετή εντοπίζεται στη μέση δυο κακών, της υπερβολής και της έλλειψης.
Ορισμένα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα όσον αφορά την υπερβολή, την έλλειψη και το μέσο αυτών των δυο άκρων, όπου κυμαίνεται η αρετή:
Το μέσο ανάμεσα στη θρασύτητα (υπερβολή) και την δειλία (έλλειψη) είναι η ανδρεία,
το μέσο ανάμεσα στην οργιλότητα (υπερβολή) και την αναλγησία (έλλειψη) είναι η πραότητα,
το μέσο ανάμεσα στην ακολασία (υπερβολή) και την αναισθησία (έλλειψη) είναι η σωφροσύνη,
το μέσο ανάμεσα στο κέρδος (υπερβολή) και τη ζημία (έλλειψη) είναι το δίκαιο,
το μέσο ανάμεσα στην αλαζονεία (υπερβολή) και την ειρωνεία (έλλειψη) είναι η αλήθεια,
το μέσο ανάμεσα στην κολακεία (υπερβολή) και την απέχθεια (έλλειψη) είναι η φιλία,
το μέσο ανάμεσα στην πανουργία (υπερβολή) και την ευήθεια (έλλειψη) είναι η φρόνηση.
Η άσκηση στο μέτρο εξασφαλίζει το ποιοτικό γινόμενο της καλής πράξης μιας ευδαίμονος ψυχής, ενώ η απουσία του μέτρου ωθεί σε ατελείς ακρότητες.


Πέμπτη 23 Ιουλίου 2020

Οι Τούρκοι ετοιμάζουν σόου και στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο


Οι Τούρκοι ετοιμάζουν σόου και στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο

Για εντυπωσιακό σόου ετοιμάζονται οι Τούρκοι κατά τη διάρκεια τελετής που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 28 Ιουλίου στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο, η οποία ύστερα από πέντε χρόνια αναστηλωτικών εργασιών ανοίγει εξολοκλήρου για τους επισκέπτες.

Μάλιστα η όλη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί παρουσία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Νουρί Ερσόι. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το pontos-news.gr, μετά το κόψιμο της κορδέλας και την ανάκρουση του τουρκικού ύμνου, θα παρουσιαστούν αναλυτικά οι παρεμβάσεις που έγιναν στο μνημείο. Επίσης, ορειβάτες θα ανέβουν στους βράχους –που πλέον είναι ασφαλισμένοι με συρματόσχοινα– και θα απλώσουν μια τεράστια τουρκική σημαία.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα την ίδια ημέρα πρόκειται να ανοίξει και η Αγία Σοφία στην Τραπεζούντα, η οποία παραμένει από τον Δεκέμβριο του 2018 κλειστή, ενώ θα διαβαστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα και στίχοι από το κοράνι.

Σημειώνεται ότι η Αγία Σοφία Τραπεζούντας πλέον αναφέρεται ως «τζαμί της Αγίας Σοφίας», καθώς το 2013 έχασε την ιδιότητα του μουσείου και, παρά τις συνεχείς προσφυγές στην τουρκική Δικαιοσύνη, παραμένει τζαμί.



Κάλεσε και τον Πάπα Φραγκίσκο ο Ερντογάν για την πρώτη προσευχή στην Αγιά Σοφιά



Με πυρετώδεις ρυθμούς οι προετοιμασίες για να λειτουργήσει η Αγία Σοφία για την πρώτη μουσουλμανική προσευχή που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24 Ιουλίου. Η τουρκική κυβέρνηση κάλεσε πολλούς ξένους ηγέτες να παρευρεθούν στα εγκαίνια.

Περίπου 1.000 έως 1.500 άτομα αναμένεται να παρευρεθούν στις προσευχές της Παρασκευής, τις οποίες θα αναφέρει ο Ali Erbaş, επικεφαλής της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας (Diyanet). Μεταξύ αυτών και ξένοι ηγέτες. Οι πρόεδροι του Αζερμπαϊτζάν και του Κατάρ αναμένεται να ανταποκριθούν στην πρόσκληση και να συμμετάσχουν.

Ο Ερντογάν, μάλιστα, έφτασε στο σημείο να προσκαλέσει για την Παρασκευή ακόμα και τον Πάπα Φραγκίσκο, παρά το γεγονός ότι ο Ποντίφικας έχει τουλάχιστον δύο φορές εκφράσει τη διαφωνία του με την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί.

«Εμείς τους καλέσαμε όλους» είπε ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας Ιμπραήμ Καλίν. Ο ίδιος, δε, μιλώντας στο CNN και αναφερόμενος στις αντιδράσεις υποστήριξε ότι «βασίζονται σε παλαίες απόψεις και προκαταλήψεις - υπάρχει θρησκευτική ελευθερία στην Τουρκία».

*Κεντρική φωτογραφία: www.dw.com

Περισσότερα στο: https://www.alphanews.live/international/kalese-kai-ton-papa-fragkisko-o-erntogan-gia-tin-proti-proseyhi-stin-agia-sofia

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020

Ομάδας εργασίας για την προστασία της Αγίας Σοφιάς συστήνει το ελληνικό ΥΠΕΞ



Ομάδα εργασίας δημιουργείται τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να καταρτίσει άμεσα συγκεκριμένο χάρτη ενεργειών για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας και την προστασία του μνημείου της Αγίας Σοφίας, όπως ανακοίνωσε υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας. 
Οι σχετικές αποφάσεις λήφθηκαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, νωρίτερα σήμερα, στο υπουργείο Εξωτερικών με τη συμμετοχή του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, της πρέσβειρας της Ελλάδος στην UNESCO Μαρίας Διαμαντοπούλου, της προέδρου της ελληνικής εθνικής επιτροπής για την UNESCO Αικατερίνης Τζιτζικώστα και υπηρεσιακών παραγόντων.
Μετά την πρόσφατη απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να μετατρέψει το μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από μουσείο σε τζαμί, η οποία έχει καταδικαστεί διεθνώς, η Ελλάδα εργάζεται για να κινητοποιήσει την παγκόσμια κοινότητα για την προστασία του μνημείου.
«Έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί δεν συνιστά ελληνο-τουρκική διαφορά», σημείωσε ο υπουργός Εξωτερικών, μετά τη σύσκεψη. «Εντούτοις, βέβαια, για εμάς τους Έλληνες έχει ιδιαίτερη σημασία και αξία το μνημείο αυτό. Γι’ αυτόν τον λόγο, έχουμε αποφασίσει να αναδείξουμε το ζήτημα μέσα από διεθνείς πρωτοβουλίες που θα αναλάβουμε, ως Ευρωπαίοι πολίτες και ως πολίτες της παγκόσμιας κοινότητας, συνομιλώντας με όλους τους διεθνείς Οργανισμούς, προεξάρχουσας βεβαίως της UNESCO» προσέθεσε.
Όπως επεσήμανε ο κ. Δένδιας, σκοπός της Ελλάδας είναι να προστατεύσει την πανανθρώπινη αξία του μνημείου και γι’ αυτό σκοπεύει να δημιουργήσει ομπρέλα συγκεκριμένων ενεργειών. ‘Αλλωστε, όπως ανέφερε, την οικουμενικότητα του μνημείου ανέδειξαν οι αντιδράσεις της παγκόσμιας κοινότητας.
«Καταλήξαμε με την κ. υπουργό στο να δημιουργήσουμε μία ολιγομελή ομάδα εργασίας, η οποία, μέσα σε ένα δεκαήμερο, θα προτείνει, σαν αποτέλεσμα της σύσκεψης και της ανταλλαγής απόψεων που ακούστηκαν εδώ σήμερα, έναν συγκεκριμένο χάρτη ενεργειών, τον οποίον -αφού υιοθετήσουμε από κοινού- θα υλοποιήσουμε το αμέσως προσεχές διάστημα» επισήμανε ο κ. Δένδιας.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, από την πλευρά της, υπογράμμισε πως το ζήτημα δεν είναι διμερές, καθώς «η Αγία Σοφία είναι από τα σημαντικότερα ανθρώπινα δημιουργήματα, είναι από τα σημαντικότερα μνημεία, τα οποία συγκεντρώνουν πλήθος οικουμενικών αξιών», σημειώνοντας πως «αυτές οι οικουμενικές αξίες είναι που κινδυνεύουν να χαθούν από τη μετατροπή του μνημείου σε θρησκευτικό τέμενος».

Όπως σημείωσε, το υπουργείο Εξωτερικών έχει την πρωτοβουλία αυτή τη στιγμή, ενώ το υπουργείο Πολιτισμού «στο μέρος των δικών του αρμοδιοτήτων θα στηρίξει απολύτως την εθνική αυτή προσπάθεια».

Επικοινωνία Μέρκελ- Ερντογάν στη «σκιά»των τουρκικών προκλήσεων




Η Καγκελάριος της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ και ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ήρθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία το βράδυ της Τρίτης.
Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν οι διμερείς σχέσεις, η εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού, ο τουρισμός, η οικονομία αλλά και η κατάσταση στη Συρία και τη Λιβύη, αλλά και η ανατολική Μεσόγειος.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας της Τουρκίας συνεδριάζει στις 15:00 το μεσημέρι της Τετάρτης. Στο τραπέζι βρίσκεται η απόφαση της Αιγύπτου να κάνει παρέμβαση στη Λιβύη, το θέμα της Συρίας, της ανατολικής Μεσογείου, οι επιχειρήσεις του τουρκικού στρατού στο βόρειο Ιράκ, αλλά και το θέμα Αρμενίας-Αζερμπαϊτζάν.

Τρίτη 21 Ιουλίου 2020

Ο δυτικός πολίτης και η μπούρκα του



Έβγαλαν φιρμάνι οι επιστημονικές δικτατορίες. 
Φοράτε μάσκες
Μια απόφαση που σε βάζει σε σκέψεις αν ελήφθη κάτω από πυρετικό παραλογισμό ή κάτω από εντολή της παγκοσμιοιημένης Υπερτάξης. Η παραλογία κτυπάει κόκκινο, η δολοφονία της λογικής συντελείται στα μάτια μας. Σκαλίζοντας τα μέσα πληροφόρησης λίγους μήνες πριν και βλέπουμε στις 28 Μαρτίου, είχαμε 95 νέα κρούσματα κορονοϊού, δεν μιλάμε για νεκρούς και διασωληνωμένους που υπήρχαν και το λοκντάουν σε εφαρμογή, η μάσκα στα σούπερ μάρκετ ήταν προαιρετική.


Στις 18 Ιουλίου είχαμε 19 νέα κρούσματα εκ των οποίων τα 3 εισαγόμενα κανείς νεκρός, αλλά η μάσκα στα σούπερ μάρκετ γίνεται υποχρεωτική. Λίγες μέρες πριν είχε αρθεί το μέτρο να φορούν οι πολίτες μάσκες στα πολυκαταστήματα.

Που αρχίζει το παράλογο, και που τελειώνει η φάρσα; 
Όλα μυρίζουν καταστολή, φίμωση, στέρηση ελευθερίας. 
Αυτοματικά σου έρχεται στο νου η εναγώνια κραυγή του Τόμας Σαζ, όταν έλεγε: «Η ανθρώπινη ελευθερία κινδυνεύει από τη διαβολική συμμαχία της κρατικής εξουσίας και των γιατρών». Αλλάξαμε την τελευταία λέξη που έλεγε ψυχιάτρων.

Οι διαταγές των ιατρογνωμόνων που επέβαλαν μάσκες σε πρώτη φάση στα σούπερ μάρκετ και σε δεύτερη θέλουν κατά δήλωση τους να την επιβάλουν παντού δεν υπόκεινται ούτε καν σε κάποιες γλίσχρες βεβαιότητες, είναι βυθισμένες στον ανέκκλητο μηδενισμό της ανθρώπινης ελευθερίας , στην απόσυρση της λογικής, στην έσχατη ανοησία, στην ανεκδοτολογία. Κατ΄ εντολή της Υπερτάξης το ιερατείο των ιατρογνωμώνων κτίζει ένα νέο σωφρονιστικό στρατόπεδο. Τα παραμύθια περί μάσκας είναι αστήριχτα, δεν υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη εγνωσμένου κύρους που να υποστηρίζει ότι οι υγιείς πρέπει να φορούν μάσκα. Οργανώνουν την ολική πειθάρχηση με πρόστιμα και σιδερώνουν την κοινωνία με κατασκευασμένα αυτονόητα που δεν χρειάζονται ανάλυση.

Και ως ανεκλάλητοι γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τι λέει η επιστημολογία (αν ποτέ ασχολήθηκαν με την επιστημολογία Πόπερ, Κάρναπ, Φεγεράμπντ, Κούν) ούτε επαγωγικές, ούτε απαγωγικές, ούτε παραγωγικές, μεθόδους χρησιμοποιούν για να επιβεβαιώσουν κάποια συμπεράσματα τους. Οι προτάσεις τους είναι αυθαίρετες, ασύμμετρες, διάτρητες από λογικά επιχειρήματα, αθεμελίωτες, διαψεύσιμες και όχι επαληθεύσιμες, κοντολογίς αντιεπιστημονικές, που εμπίπτουν μόνο σε κώδικες αστυνομικής συμμορφώσεως.

Σαφώς και δεν μπορούν οι προτάσεις τους να συναχθούν λογικά και αυτό γιατί δεν θεμελιώνονται ούτε εμπειρικά αλλά ούτε και παρατηρησιακά εκ του γεγονότος και μόνο ότι ο χρόνος του ιού, δηλαδή της εξάπλωσης του, δεν έχει διατρέξει το περιθώριο προσαρμογής του στο περιβάλλον. Έτσι το κριτήριο οριοθέτησης των προτάσεων τους έχει ενικό περιεχόμενο δηλαδή το χωροχρονικό πλαίσιο του εάν και εφόσον, δηλαδή της ανερμάτιστης υπόθεσης.

Συνεπώς από επιστημονική άποψη οι ιατρογνώμονες είναι έκθετοι και από πολιτικό-κοινωνική άποψη δεδομένου ότι προτείνουν μέτρα είναι επικίνδυνοι.

Οι δε προτάσεις τους περί μάσκας που κατατίθενται τώρα και όχι στο φουλ της επιδημίας έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι τότε δεν υπήρχε γραμμή παραγωγής στην χώρα, ενώ σήμερα η γραμμή παραγωγής καλύπτει το 60 με 70%. Εύκολα θα αναρωτηθεί κάποιος είναι επιστημονική άποψη αυτή; Ή καλύπτει εμπορικά συμφέροντα;

Αν ο 17ος αιώνας υπήρξε ο αιώνας του έλλογου οργάνου, ο 18ος ήταν ο αιώνας της έλλογης κοινωνίας, ο 19ος αιώνας κορυφώθηκε ως ο αιώνας του έλλογου κόσμου, και ο 20ος αιώνας δομήθηκε ως ο αιώνας της έλλογης σύμβασης, βλέπουμε ότι ο 21ος δρομολογείται σχεδόν στην έναρξη του ως ο αιώνας το τρόμου και της φενάκης. Το πέρασμα από τη λογική bon sens στο non sens δηλαδή στο παράλογο φαίνεται να καλπάζει με ρυθμούς υπερηχητικούς.

Ο βλακικός (νωθρός) δυτικός πολίτης έχει ρευστοποιήσει το σκέπτεσθαι σε βαθμό που πλέον εκείνο να έχει αναχθεί σε ανακλαστικό στοιχείο αυτοματοποιημένης κατεύθυνσης, έτσι ώστε ο δυτικός πολίτης να μην αυτοπροσδιορίζεται, αλλά να βρίσκεται σε περιβάλλοντα καθοδηγούμενα. Ο Χάξλεϋ μας είχε πει ότι η κοινωνία υποτάσσεται στους μηχανισμούς του συστήματος μέσα από μια «τεχνική της θέλησης» που εξασκεί το σύστημα πάνω στον άνθρωπο. Υποδουλωνόμαστε με αφέλεια στο πρόσκαιρο και στο κατ’ επίφαση επιστημονικό πείραμα της Υπερτάξης και ως οικοδίαιτοι ενός περιβάλλοντος ψεύτικης προστασίας συναινούμε στα κελεύσματα των αφεντικών.

Οικουρείτε λοιπόν δυτικοί πολίτες και φορέστε την μπούρκα σας, – δηλαδή τη μάσκα σας – γιατί απαγή (μαλακό) σε θέλει το σύστημα και όχι μαινόλη (μαχόμενο). Επειδή όμως η δύναμη ζωής κυριεύει εξουσίες και επιστημονικές ψευδοπροφητείες, ας καταλάβουν οι κυβερνήσεις (και η ελληνική ακόμη περισσότερο που υιοθετεί κάθε νεοταξική εντολή με ευκολία) ότι θα γκρεμιστούν σε χρόνο ρεκόρ όσο επιβάλουν την παράνοια της νέας ανθρωπολογίας που φυλακίζει ψυχές και σώματα. Η μηχανή τρέλας της σωφρονιστικής αποικίας δεν θα περάσει.

Ας σταματήσουμε για λίγες μέρες τις επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ και ας προσέξουμε πόσο πιστοί στις εντολές τους παραμένουν και ίδιοι οι τρομολάχνοι. Φορούν μάσκες στις καθημερινές συναλλαγές τους; 
Να τρομοκρατήσουμε τους τρομοκράτες μ’ όλα τα δημοκρατικά μέσα που έχουμε. Το σίγουρο είναι ότι και οι πολιτικοί και οι ειδικοί του τρόμου είναι ρόλοι της αναπαράστασης ενός σάπιου συστήματος.


Απόστολος Αποστόλου, Δρ. Φιλοσοφίας