Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Η επομένη ημέρα και ο "απώτερος στόχος"

Θεία Κοινωνία : ο Χριστός παρών στη ζωή μας! - Ίδρυμα Νεότητας και ...

Ἡ ἑπομένη ἡμέρα καί ὁ "ἀπώτερος στόχος"


τοῦ κ. Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου

Μετά ἀπό μία μεγάλη δοκιμασία, ἡ ὁποία ἀκόμη δέν ἔχει ὁλοκληρωθεῖ, ξεκίνησε ἡ συζήτηση γιά τήν ἑπομένη ἡμέρα, δηλαδή τή σταδιακή χαλάρωση καί τελικά τήν ἄρση τῶν ἐπιβληθέντων λόγῳ τῆς ἐπιδημίας τοῦ covid-19 μέτρων. Ἄν καί παραμένει ἄγνωστο ἐάν θά πρόκειται γιά τήν ὄντως ἑπομένη ἡμέρα ἤ γιά ἕνα....διάλειμμα, ἐντούτοις ἔχει ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον πῶς σιγά-σιγά μᾶς προϊδεάζουν περί αὐτῆς. Καί δέν ἀναφέρομαι σέ σπερμολογίες, ἀλλά στά λόγια καί τίς σχετικές δηλώσεις, ὄχι ἀκόμη (εὐτυχῶς) σέ μορφή διαγγελμάτων καί ἀποφάσεων, πού ἐκστομίζονται ὅμως ἀπό ὑπευθύνους καί ἁρμοδίους.

Θά σταθῶ σέ τρεῖς περιπτώσεις τέτοιων δηλώσεων πρίν προχωρήσω στίς ταπεινές μου ἐπισημάνσεις καί ἐπιφυλάξεις, ἄν ὄχι βάσιμες ἀνησυχίες ὅσον ἀφορᾶ στήν ἑπομένη ἡμέρα καί δή στό ζήτημα τοῦ ἀνοίγματος καί τῆς κανονικῆς λειτουργίας τῶν Ἐκκλησιῶν (ἄσκηση Θ. Λατρείας, συμμετοχή πιστῶν). Πρόκειται γιά δηλώσεις τῶν κ. κ. Σύψα, Πέτσα καί τοῦ κ. Δημόπουλου, Πρύτανη τοῦ ΕΚΠΑ (Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν).
Ἀρχίζοντας ἀπό τόν τελευταῖο, ἀναφέρω ὅτι δοκίμασα μεγάλη ἔκπληξη ἀκούγοντάς τον νά ὑποστηρίζει ἀπό τηλοψίας (TV γιά τούς περισσοτέρους νεοέλληνες) καί ἀπαντώντας σέ σχετική ἐρώτηση δημοσιογράφου περί τῆς σταδιακῆς καταργήσεως τῶν ἀπαγορευτικῶν μέτρων τήν ἑπομένη ἡμέρα, ὅτι καλό θά εἶναι μερικά ἀπό αὐτά τά μέτρα νά μήν καταργηθοῦν ΠΟΤΕ (!) καί νά προσαρμοστοῦμε σέ μιά νέα κανονικότητα (;) στήν ὁποία θά ἀποτελοῦν παρελθόν τό πλησίασμα τῶν ἀνθρώπων, οἱ ἀσπασμοί, καθώς καί οἱ μεγάλες συναθροίσεις! (Σημείωση: Κάτι τέτοιο ὅμως περισσότερο ταιριάζει νά ὀνομαστεῖ ὡς ἐφιάλτης ἤ μιά νέα ἀποκρουστική πραγματικότητα, παρά ὡς κανονικότητα, ἔστω καί προσδιοριζόμενη ὡς "νέα"!]
Ὁ κύριος Σύψας, καθηγητής λοιμωξιολογίας (τοῦ ΕΚΠΑ) καί ἐκ τῶν συμμετεχόντων στήν ἐπιστημονική ἱατρική ἀντιμετώπιση τῆς καταστάσεως, ἀνέφερε, βεβαίως καί πάλι ἀπό τηλοψίας, ὅτι ὅσον ἀφορᾶ στή λειτουργία τῶν Ἐκκλησιῶν ἐξυπακούεται ὅτι "Δέν θ' ἀνοίξουν ὅπως παλιά"(!), ἀλλά μέ νέα δεδομένα καί νέους κανόνες λειτουργίας (;), ἀναφέροντας χαρακτηριστικά ὅτι: «Δεν θα έχουμε συνωστισμό, εκατοντάδες πιστούς θα τηρείται πάντα η αρχή της απόστασης και μέσα στην εκκλησία όλες οι λατρευτικές λεπτομέρειες θα αλλάξουν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Λιγότεροι πιστοί, καλός εξαερισμός καλή απολύμανση. Ενδεχομένως δεν θα φιλάμε τις εικόνες ή το χέρι του ιερέα, αλλά θα κάνουμε υπόκλιση σεβασμού».
Τέλος, ὅσον ἀφορᾶ στίς δηλώσεις τοῦ Κυβερνητικοῦ ἐκπροσώπου κ. Πέτσα, ὁ ὁποῖος δέν διακρίνεται γιά τίς γνώσεις του στά ἐκκλησιαστικά θέματα, ἀλλά οὔτε, ἀτυχῶς, γιά τόν ἐπιβαλλόμενο σεβασμό καί τή λεπτότητά του ὅταν ἀναφέρεται σέ αὐτά,  σημειώνουμε ὅτι, ὅπως ἐπεσήμανε χαρακτηριστικά, δέν ἐπίκειται ἄμεσα ἄνοιγμα τῶν Ἐκκλησιῶν ἀλλά θά μεταβοῦμε σέ κάτι τέτοιο σέ δεύτερη φάση! Μόλις δέ πρό ὀλίγου καί ἐνῶ χαράσσονταν αὐτές οἱ γραμμές ἀνακοίνωσε ὅτι  μετά ἀπό τίς 4 Μαΐου θά ἐπιτραπεῖ ἡ προσέλευση πιστῶν στούς Ναούς (πάντοτε μεμονωμένα καί μέ προφυλάξεις) καί ΜΟΝΟ γιά ἀτομική προσευχή! [Σημείωση: Χρησιμοποιεῖται καί ὁ ἀδόκιμος ὅρος "ἀτομική λατρεία"!] Ἀπό δέ τόν Ἰούνιο καί μετά, θά ἐπιτραπεῖ ἡ τέλεση Λειτουργιῶν παρουσία πιστῶν, πάντοτε ὅμως κάτω ἀπό τά γνωστά προστατευτικά μέτρα καί ὑπό τήν παρακολούθηση τῆς πορείας τῶν κρουσμάτων γιά ἀνάλογες παρεμβάσεις.
Ἴσως, ὅσοι ἀντιμετώπισαν μέ παθητικότητα ἤ ἀδιαφορία τά ἐπιβληθέντα ἀπαγορευτικά μέτρα ἐξ αἰτίας τῆς ἐπιδημίας τοῦ νέου μεταδοτικοῦ ἰοῦ, τοῦ Κορωνοϊοῦ, νά μή βρίσκουν στά ἀνωτέρω τίποτε τό ἀνησυχητικό. Ἐπειδή ὅμως ἐμεῖς δέν συμμεριζόμαστε τόν ἀνησυχητικό ἐφησυχασμό τους, ἔχουμε κάνει ὁρισμένες σκέψεις καί ἔχουμε ἤδη ἀρκετές ἐπιφυλάξεις καί ἀνησυχίες, νομίζουμε εὔλογες, γιά ὅσα θά συμβοῦν τήν ἑπομένη ἡμέρα.
Ἐκ προοιμίου, ἐπαναλαμβάνουμε ὅτι τά ἐπιβληθέντα ἀπαγορευτικά μέτρα ὅσον ἀφορᾶ στήν Ἐκκλησία ἦταν καί παραμένουν ἀντισυνταγματικά καί ἀντορθόδοξα. Πιστεύουμε μάλιστα ὅτι προκάλεσαν βαθειά καί ἀνεξίτηλη πληγή στίς ψυχές τῶν ὀρθοδόξων Ἑλλήνων πολιτῶν. Ἐπιπλέον, ἔπληξαν καίρια (ἀκόμη περαιτέρω) τήν ἐμπιστοσύνη τοῦ πιστοῦ λαοῦ ἔναντι τῶν ἡγετῶν του (πολιτικῶν καί θρησκευτικῶν), ὅσον ἀφορᾶ στόν εἰλικρινή σεβασμό καί τήν κατά χρέος δυνατότητα-δυναμική ὑπερασπίσεως, ἐκ μέρους αὐτῶν, τῆς Παραδόσεως καί τῆς Πίστεως τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ.
Χωρίς, λοιπόν, περιττές περιστροφές ἐπισημαίνουμε ὅτι Κράτος καί ἐπίσημη Ἐκκλησία (κυρίως ἡ Κυβέρνηση, ἀλλά καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος μετά τῆς  Διαρκοῦς Συνόδου λόγω τῆς πλήρους συμπλεύσεως) ὀφείλουν πρωτίστως ἕνα μεγάλο συγνώμη στόν ὀρθόδοξο Ἑλληνικό λαό γιά τόν ἐντελῶς ἀψυχολόγητο, ἀλλά καί ἀνοίκειο χειρισμό τοῦ ζητήματος τῆς ἀσκήσεως τῆς Θείας Λατρείας καί τῆς συμμετοχῆς τῶν πιστῶν σ' αὐτήν, κατά τήν περίοδο τῆς ἐνσκηψάσης ἐπιδημίας τοῦ Κορωνοϊοῦ.
Ἔχοντας, λοιπόν, πικρή πείρα, κατά τά ἀνωτέρω, διατυπώνουμε ἐγκαίρως τίς σκέψεις καί ἐπιφυλάξεις μας καί προειδοποιοῦμε προκειμένου τό κακό νά σταματήσει ἐδῶ! Κατ' ἀρχήν, διαφωνοῦμε πλήρως μέ τή μετάθεση τοῦ ἀνοίγματος τῶν Ἐκκλησιῶν γιά τούς πιστούς σέ "δεύτερη φάση". Μέ τά ἱερά καί τά ὅσια δέν παίζει κανείς, οὔτε ἀναβάλει τή διόρθωση μιᾶς ἀδικίας, τήν παύση μιᾶς φοβερῆς ζημίας καί τήν ἀποκατάσταση τῶν πραγμάτων.
Οἱ Ἐπίσκοποι μετά τῶν Ἐφημερίων καί τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ἐπιτρόπων ἤ Ἡγουμενοσυμβούλων πρέπει καί μποροῦν νά ἔχουν τήν εὐθύνη τῆς ἄμεσης κανονικῆς ἐπαναλειτουργίας τῶν Ἐνοριακῶν καί Μοναστηριακῶν Ναῶν μέ τήρηση τῶν λογικῶν καί ἀληθῶς ἐπιστημονικῶν μέτρων προστασίας ὅλων, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ καμμία ἀπολύτως παρέμβαση τοῦ Καίσαρος, δηλαδή τοῦ Κράτους καί τῶν φορέων του, στά ἐσωτερικά θέματα τῆς Ἐκκλησίας καί δή τά τῆς Πίστεως καί Λατρείας Αὐτῆς!
Ἰδιαίτερη ΠΡΟΣΟΧΗ θά πρέπει νά ἐπιδειχθεῖ ὥστε νά μήν τολμήσει οἱοσδήποτε νά θέσει ὁποιοδήποτε θέμα ἐπεμβάσεως, τροποποιήσεως κ.ο.κ. ὅσον ἀφορᾶ στήν κανονική τέλεση τῶν Μυστηρίων, Ἀκολουθιῶν, λατρευτικῶν Συνάξεων, ἱεροπραξιῶν καί ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ καί ΚΥΡΙΩΣ στό θέμα τῆς συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στό Ποτήριο τῆς Ζωῆς, δηλαδή τή Θεία Εὐχαριστία! Οὔτε ἀμέσως, οὔτε ἐμμέσως, οὔτε ἐμφανῶς, οὔτε ἀφανῶς! Διότι, μέχρις ἐδῶ καί μή παρέκει! [Σημείωση: Αὐτά ἰσχύουν ἀπολύτως καί γιά τούς βλασφήμους οἰκουμενιστές ρασοφόρους και θεολογοῦντες πού ἔσπευσαν νά "ἐφεύρουν" καί προτείνουν "λύσεις εὐκολίας" ὅσον ἀφορᾶ στή Θεία Μετάληψη (ἀτομικά κουταλάκια κλπ) ἐπιβεβαιώνοντας γιά ἄλλη μία φορά τήν πλήρη ἀποστασία τους ἀπό τήν καθαγιασμένη Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.]  
Δέν εἴμεθα κινδυνολόγοι, οὔτε καχύποπτοι. Δέν λέμε ὅσα γνωρίζουμε, ἀλλά γνωρίζουμε καλά ὅσα λέμε! Ἔχουμε γνωστούς καί φίλους ἐπιστήμονες καί πολιτικούς καί δημοσιογράφους καί δέν ὁμιλοῦμε ἀβασίμως. Πρός τό παρόν αὐτό μποροῦμε νά ἀναφέρουμε! Διότι, δυστυχῶς, ὑπάρχουν κακές εἰσηγήσεις καί περίεργες προθέσεις!
Δέν ἀναφερόμαστε στίς ἐπιπολαιότητες καί τίς ἀπερισκεψίες τοῦ θρησκευομένου, ὄχι ὅμως ἀπαραιτήτως ὑγιῶς, ἀπό ἐκκλησιολογικῆς καί ὀρθοδόξου ἀπόψεως, φρονοῦντος, κ. Τσιόδρα, ὁ ὁποῖος ἐρωτώμενος περί τῆς Θ. Κοινωνίας ἀπάντησε ὅτι τό σάλιο καί τά μεταλλικά ἀντικείμενα μεταδίδουν τόν ἰό, μή διακρίνων τά πράγματα, οὔτε περιοριζόμενος συνετῶς στά ὅριά του καί τελικῶς μή σεβόμενος τήν πίστη του.
Δέν ἀποτελεῖ δίκη προθέσεων, οὔτε ἀστήρικτο καί ἀβάσιμο ἰσχυρισμό καί ἐκτίμηση τό ὅτι πίσω ἀπό τό ἀπαράδεκτο κλείσιμο τῶν Ναῶν καί τήν ἀπαγόρευση συμμετοχῆς του πιστοῦ λαοῦ στή Θεία Λατρεία πρωτίστως κρυβόταν τό θέμα τῆς συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας! Τοῦτο δέ ἐπιβεβαιώνεται ὄχι μόνον ἐκ τῶν τοποθετήσεων κατά τήν πρώτη περίοδο τῆς ἐμφανίσεως στό προσκήνιο τῆς ἐπιδημίας ἐκ μέρους πολλῶν ἀλιβάνιστων πολιτικῶν, δημοσιογράφων, δημοσιολογούντων καί ἀθέων ἐπιστημόνων, ἀλλά καί ἀπό τήν τελευταία λυσσαλέα καταδίωξη μεμονωμένων "κρουσμάτων συμμετοχῆς" τά ὁποῖα "ἔτυχε" νά δημοσιοποιηθοῦν!
Τήν ἑπομένη ὅμως ἡμέρα, ἔχοντας πλέον τήν πικρή πείρα τῶν προθέσεων, τῶν μεθοδεύσεων καί τῶν κεκαλυμμένων στόχων καί σκοπῶν τοῦ νέου αὐτοῦ ἰδιότυπου διωγμοῦ τῆς Πίστεως τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς αὐταρχικῆς καί ἀνελεύθερης καταπατήσεως τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας (ἄσκηση Λατρείας) τῶν πιστῶν, ἡ παραμικρή νύξη ἤ ἀνάμειξη ἤ παρέμβαση τοῦ Καίσαρος ἤ καί τῆς Ἐπιστήμης, περί τήν τέλεση τοῦ Μυστηρίου καί τήν ἐλεύθερη συμμετοχή σ' αὐτό τῶν πιστῶν θά ἐπιβεβαιώσει τή χειρότερη ἑρμηνευτική ἐκδοχή τῶν γενομένων.
Δεν πρόκειται γιά ἕνα ἀκόμη ζήτημα. Ἡ ἀντισυνταγματικότητα, ὁ ἀντορθόδοξος καί ἀψυχολόγητος χαρακτήρας, ἡ αὐταρχικότητα καί ἡ ψευδής ἀναγκαιότητα τῶν συγκεκριμένων μέτρων, ὅσον ἀφορᾶ στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας ἀπεδείχθησαν ἤδη μέ πλῆθος ἐπιχειρημάτων νομικῶν, θεολογικῶν, λογικῶν καί ἐπιστημονικῶν, τά ὁποῖα ἔχουν δημοσιοποιηθεῖ. Καί ἐπειδή εἶναι ἀκαταμάχητα ἤδη εἶναι καταγεγραμμένα στίς μαῦρες δέλτους τῆς νεώτερης πολιτικῆς καί ἐκκλησιαστικῆς μας ἱστορίας.
Ἐάν, ὅμως, παρ' ἐλπίδα συνεχισθεῖ αὐτό τό κακό ἤ μᾶλλον τό ἐγκληματικό λάθος καί, ἰδίως, ἐάν προχωρήσει περαιτέρω στήν ἁπόλυτη πρόκληση τῆς ἐπεμβάσεως στά ἱερά ἐνδότερα τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, κατά τά ἀνωτέρω, τότε Πρόεδροι, Πρωθυπουργοί, λοιποί ἀξιωματοῦχοι, δῆθεν ἐπιστήμονες ἀλλά καί Σύνοδοι, Πατριάρχες, Ἐπίσκοποι καί κληρικοί, ὡς ἐνεργοῦντες καί ὡς συνευδοκοῦντες ἤ ἀνεχόμενοι τά τοιαῦτα ἀντιστοίχως, θά καταστοῦν αὐτόχρημα διῶκτες τῆς Ἐκκλησίας ὡς νέοι Εἰκονομάχοι!
Διότι, ὅπως τότε ἐπί τῆς φοβερῆς αἱρέσεως τῆς Εἰκονομαχίας ὁ ἀπώτερος στόχος ἀπεδείχθη ὅτι ἦταν ἡ ἄρνηση τῆς Σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου, ἡ ὁποία καλυπτόταν πίσω ἀπό τήν δῆθεν προστασία τῶν πιστῶν ἀπό τίς πλάνες, δεισιδαιμονίες καί ὑπερβολές τῆς προσκυνήσεως τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἔτσι καί τώρα θά ἀποδειχθεῖ ὅτι μέ πρόσχημα τήν προστασία τῆς ὑγείας τῶν πιστῶν ὑπηρετεῖται ὁ ἀπώτερος στόχος τῆς καταργήσεως τῆς Θ.Κοινωνίας, βάσει τῆς ἀνομολόγητης ἤ καί φανερῆς ἀμφισβητήσεως καί ἀρνήσεως τοῦ ἰδίου τοῦ Σεσαρκωμένου Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ.
Κλῆρος, λοιπόν, καί εὐσεβής λαός ἄς ὀρθώσουμε τό ἀνάστημά μας, ἀπευθύνοντας στόν Καίσαρα τό "οὐκ ἔξεστί σοι"! Νέα Εἰκονομαχία κατά τοῦ σαρκωθέντος Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ, τοῦ ἀμώμου Ἀμνοῦ τοῦ μελιζομένου καί μή διαιρουμένου, τοῦ ἐσθιομένου καί μηδέποτε δαπανωμένου, τούς δέ ἐσθίοντας ἁγιάζοντος, δέν γίνεται ἀποδεκτή! Ἔξω ὁ ἀσεβῶν Καίσαρας ἀπό τίς Ἐκκλησίες! Εἶστε ἐλεύθεροι νά πιστεύετε ὅ,τι θέλετε, δέν σᾶς ἐπιτρέπουμε ὅμως νά μᾶς ἐπιβάλλεται τήν ἀθεΐα σας! "Ἑκάς (μακρυά) οἱ βέβηλοι"!




Το γερμανικό υπουργείο Υγείας απέσυρε το σκίτσο μετά τις αντιδράσεις

eikonografisi
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Το σκίτσο που εμφάνιζε την Τουρκία να κρατάει από το χέρι το μικρό παιδάκι «Ελλάδα» απέσυρε το γερμανικό υπουργείο Υγείας μετά τις αντιδράσεις. 
Η ατυχής εικονογράφηση πληροφοριακού υλικού του γερμανικού υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊό σε 16 διαφορετικές γλώσσες, απεικόνιζε τη μαμά «Τουρκία», μια γυναίκα που συμβολίζει τη γειτονική μας χώρα να κρατάει από το χέρι το μικρό παιδάκι «Ελλάδα», ένα κοριτσάκι με την ελληνική σημαία, κάτι που προκάλεσε εύλογες απορίες.
Πυροδότησε μάλιστα την αγανάκτηση μερίδας χρηστών στο Twitter, που σχολίαζαν μεταξύ άλλων ότι «τόση έλλειψη ευαισθησίας μόνο στην Γερμανία μπορεί να βρεθεί». Ακόμη και τούρκικοι λογαριασμοί στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης γελούσαν ειρωνικά στην απεικόνιση της Ελλάδας ως μικρού παιδιού της Τουρκίας. Πόσο μάλλον που οι επιδόσεις της Τουρκίας στην αντιμετώπιση της πανδημίας υστερούν κατά πολύ αυτών της Ελλάδας. 
To επίμαχο PDF, μία πρωτοβουλία του γερμανικού υπουργείου Υγείας και του Εθνο-ιατρικού Κέντρου, παρείχε ενημέρωση στους πολίτες στα αραβικά, τα βοσνιακά-κροατικά-σέρβικα, τα κινεζικά, τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ελληνικά, τα ιταλικά, τα κουρδικά, τα παστούν, τα περσικά, πολωνικά, ρουμανικά, ρώσικα, ισπανικά και τούρκικα. 

ΤΑ 5 ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ ΚΑΙ ΤΑ 5 ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ


ΤΑ 5 ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΩ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ:

1. Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΙΣ ΕΚΛΗΣΙΕΣ
2. Η ΟΣΙΑ ΜΑΡΙΑ Η ΑΙΓΥΠΤΙΑ ΕΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΜΟΝΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ
3. ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ''ΕΛΑΚΙΣΑΝ''....
4. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΠΕ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ''ΚΑΙΣΑΡΑ'' ΟΤΙ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙ
5. ΔΕΝ ΔΕΙΛΙΑΣΑΜΕ! ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΟΥ ΙΟΥ, ΑΠΟ ''ΑΓΑΠΗ'' ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ

ΤΑ 5 ΚΥΡΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ:

1. ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ. «ΤΟ ΕΚΑΝΕ» Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ!
2. ΑΝ ΔΕΝ ΚΟΙΝΩΝΗΣΩ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ, Η ΟΣΙΑ ΜΑΡΙΑ Η ΑΙΓΥΠΤΙΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.
3. ΝΑ ''ΛΑΚΙΣΩ'' ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΛΑΚΙΣΑΝ.
4. ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΩ ΣΤΟΝ ''ΚΑΙΣΑΡΑ'΄'ΟΤΙ ΤΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ!
5. ΝΑ ΔΕΙΛΙΑΣΩ, ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΔΕΙΛΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΔΕΙΚΝΥΕΙ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ.

Ανοικτές για ατομική προσευχή θα είναι οι εκκλησίες από την επόμενη εβδομάδα;

Ανοίγουν οι πόρτες των εκκλησιών για ατομική προσευχή- Το σχέδιο επιστροφής στη Θεία Λειτουργία – Αύριο οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού – Πέμπτη η ΔΙΣ
Ανοικτές για ατομική προσευχή θα είναι οι εκκλησίες από την επόμενη εβδομάδα, οπότε θα αρχίσει η σταδιακή χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ο κυβερνητικό εκπρόσωπος κ. Στέλιος Πέτσας κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που έχει δημοσιεύσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα το Πρακτορείο Ορθοδοξία.
Τις επίσημες ανακοινώσεις θα κάνει αύριο Τρίτη 28 Απριλίου, ο πρωθυπουργός στις 18.00 το απόγευμα και αμέσως μετά θα ακολουθήσει λεπτομερής παρουσίαση όλου του σχεδίου χαλάρωσης των μέτρων από τους αρμοδίους υπουργούς.
Την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται και η συνεδρίαση (μέσω τηλεδιάσκεψης όπως και την προηγούμενη φορά) της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου η οποία θα κληθεί να αποφανθεί επί τους νέου σχεδίου της κυβέρνησης, αλλά και επί των προτάσεων πως θα επανέλθουν οι πιστοί στις Ιερές Ακολουθίες και της Θεία Λειτουργία.



ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΗΓΗ

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΔΙΚΑ ''ΑΦΟΡΙΣΘΕΝΤΩΝ''.


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Μάθαμε ὅτι, σὲ κάποια ἐνορία, ὁ Ἐπίσκοπος ''κανόνισε'' τοὺς πιστοὺς, διότι δὲν ὑπάκουσαν εἰς τὰ περὶ ἀποχῆς ἀπὸ τοὺς Ναούς. Ἄραγε ποὺ ἀκριβῶς στηρίχθηκε ὁ Ἐπίσκοπος, ὥστε νὰ ''κανονίσει'' κατ΄ αὐτὸν τὸν τρόπο τοὺς πιστοὺς;
Εὐχόμαστε νὰ εἶναι ψεῦδος ἡ πληροφορία, εἰδάλλως δὲν μᾶς φτάνει οὔτε ὁλόκληρος κουβὰς, διὰ νὰ γεμίσει τὰ δάκρυά μας, γιὰ τὴν πτώση τοῦ ἐν λόγω Ἐπισκόπου.

Ὅσο γιὰ τοὺς πιστοὺς:





Στ. Πέτσας: Σε δεύτερη φάση το άνοιγμα των εκκλησιών


Στ. Πέτσας: Σε δεύτερη φάση το άνοιγμα των εκκλησιών
Σε δεύτερη φάση θα μεταβούμε και σε άνοιγμα των εκκλησιών δήλωσε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, αναφερόμενος στο σχέδιο της σταδιακής μετάβασης στην κανονικότητα, το οποίο θα ανακοινώσει αύριο ο πρωθυπουργός και θα εκτείνεται από τις αρχές Μαΐου μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι 4 με 5 Μαΐου θα μπορούμε να μετακινούμαστε χωρίς την χρήση sms ή την επίδειξη της σχετικής βεβαίωσης.
Πρόσθεσε ωστόσο ότι μένει να διευκρινιστεί αν θα είναι ταυτόχρονη η άρση των περιορισμών για να μετακινηθεί κάποιος εκτός νομού, αν μπορεί δηλαδή κάποιος να μεταβεί σε νησί ή τo χωριό του.
Για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς ο κ. Πέτσας ανέφερε ότι οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις ισχύουν μέχρι τις 4 Μαΐου όπως και η απαγόρευση συνάθροισης περισσότερων των 10 ατόμων.
Όπως πρόσθεσε αυτή η παράμετρος θα ισχύει και για ένα χρονικό διάστημα μετά τις 4 Μαΐου.
Για τα σχολεία τόνισε ότι σκοπός είναι να ανοίξουν οι σχολικές βαθμίδες σταδιακά και θα αξιολογείται η πορεία του ανοίγματος της κάθε βαθμίδας.
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα λιανεμπορίου διεκρίνισε ότι θα ανοίξουν από τις 4 με 5 Μαΐου χωρίς τον περιορισμό που υπάρχει για παράδειγμα στα σούπερ μάρκετ με βάσει τα τετραγωνικά μέτρα. Ωστόσο τα πολυκαταστήματα θα ανοίξουν σε μεταγενέστερο χρόνο.
Επεσήμανε τέλος ότι σε δεύτερη φάση θα μεταβούμε και σε άνοιγμα των εκκλησιών ενώ υπάρχει πρόγραμμα από την γ.γ αθλητισμού για όλες τις αθλητικές δραστηριότητες.




Σιγὰ σιγὰ ξεκινοῦν οἱ μαζικὲς ἀντιδράσεις....



ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Σιγὰ σιγὰ ξεκινοῦν οἱ μαζικὲς ἀντιδράσεις, καὶ φυσικὰ ὁ λόγος περὶ Ἐκκλησιῶν. Οἱ κληρικοὶ ξυπνοῦν ἀπὸ τὸν ''λήθαργο'' καὶ ἀρχίζουν τὰ παράπονα. Βέβαια, τώρα πιὰ εἶναι ἀργὰ ἀλλὰ κάλλιο ἀργὰ παρὰ ποτέ. Αὐτὰ ὅσο ἀφορά τὴν ἐπίσημη Ἐκκλησία.

Ὅσο ἀφορᾶ τοὺς Παλ/τες , ἡ ντροπὴ συνεχίζεται δίχως μερικοὶ νὰ τὴν αἰσθάνονται, καὶ φαίνεται ὅτι δὲν τὴν ἀισθάνονται, διότι ἀκόμα καὶ σήμερα συνεχίζονται οἱ ''δικαιολογίες'' μὲ ἀστεία ἐπιχειρήματα τὰ ὁποῖα εἰλικρινὰ μᾶς κάνουν νὰ ἀποροῦμε προβληματισμένοι ὡς πρὸς τὸ ἂν πρέπει νὰ ἐμπιστευόμαστε, καὶ ποὺ, τὴν ψυχή μας.
Καλύτερο θὰ ἦταν νὰ σιωπᾶς.....




iske peritherapias
Από τη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία, ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι, ακούσαμε, διαβάσαμε και υπέστημεν πολλά, σκληρά και πρωτοφανή.
Θα μπορούσαμε, ως Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδας, να αρκεστούμε στα θεσμικά μας όρια και να σιωπήσουμε. Δεν το πράξαμε και δεν θα το πράξουμε ποτέ.
Γιατί αναλογιζόμαστε το στίχο του Μ. Αναγνωστάκη «Μά ποιός μέ πόνο θά μιλήσει γιά ὅλα αὐτά;» Μέρος του πόνου είναι και το δηλητήριο.
Η κ. Πρωτοψάλτη, απαντώντας στους επικριτές της κινητής συναυλίας της, έγραψε: «Η Αγάπη η πιο σπουδαία λέξη στην εποχή μας!!!
Όσο για το δηλητήριο που έσταξε από κάποιους που δεν “κατάλαβαν” ας χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς σκοπούς».
Ο Δήμος Αθηναίων και η Τεχνόπολη ανέλαβαν την υλοποίηση της ιδέας της, ώστε η καλλιτέχνιδα να προσφέρει συναισθήματα μεγατόνων –όπως η ίδια γράφει- και να ανακουφίσει τους δημότες.
Την διοργάνωση επικρότησε έργω και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Όμως η εικόνα που παρουσιάστηκε αποτελούσε, πέραν πάσης αμφιβολίας, παραβίαση των μέτρων που η ίδια η Πολιτεία έχει επιβάλλει με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου για την προστασία της δημόσιας υγείας.
Το πλήρωμα της Εκκλησίας μας, λαϊκοί και ιερωμένοι, έχει πιεί αρκετό δηλητήριο τους τελευταίους δύο μήνες. Και παρά ταύτα άντεχε. Μέχρι χθες.
Άντεχε το κλείσιμο των Ιερών Ναών, τον αποκλεισμό από την λατρεία, την κατασυκοφάντηση των Μυστηρίων, την χυδαία απομάγευση της Μεγάλης Εβδομάδας και της Αναστάσεως, το κλείσιμο των νεκροταφείων την Μεγάλη Παρασκευή, την απαγόρευση χρήσης μεγαφωνικών εγκαταστάσεων για τη μετάδοση των θείων λειτουργιών.
Άντεχε στο όνομα της στήριξης της προσπάθειας προστασίας της ζωής, αν και «οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος».
Όταν η Επιστήμη και η Πολιτεία τάσσεται υπέρ της ανθρώπινης ζωής και υπέρ του θεοδώρητου αγαθού της υγείας, είναι αυτονόητη η συμπαράσταση και συμπαράταξη της Εκκλησίας μας, η οποία αδιαλείπτως εργάζεται και προσεύχεται για τον άνθρωπο ως πλάσμα Θεού και για την ψυχοσωματική του υγεία μέσα από τα Ιερά Μυστήρια και τις αγιαστικές της πράξεις, οι οποίες αντιμετωπίζουν τον άνθρωπο ως ολότητα και όχι ως μέρος, ως πρόσωπο και όχι ως άτομο, συνιστάμενον από αυτής της συλλήψεως εκ ψυχής λογικής και σώματος.
Η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να ανθίσταται σε κάθε λογική που θέλει τον άνθρωπο μόνο σάρκα ή μόνο πνεύμα. Η Θεία Λατρεία είναι το οξυγόνο των Ορθοδόξων Χριστιανών και η Θεία Ευχαριστία τροφοδοτεί και συντηρεί κάθε ορθόδοξη χριστιανική ψυχή.
Η δική μας υπεύθυνη στάση, για την οποία πονέσαμε και πονάμε, δυστυχώς παρεξηγήθηκε και θεωρήθηκε λευκή επιταγή προς την Πολιτεία να εισβάλει στο χώρο της πίστεως και της θείας λατρείας, χρησιμοποιώντας εργαλειακά και κατά βούληση την επιστήμη.
Μόνο που εμείς δεν παραστήσαμε τους ειδικούς επί των επιδημιολογικών. Αντίθετα, κάποιοι πολιτικοί και επιστήμονες παριστάνουν τους ειδικούς σε θέματα πίστεως και λατρείας, πέφτοντας έξω στη συντριπτική τους πλειοψηφία.
Όλες τις προηγούμενες εβδομάδες επαινούσαν και προέβαλαν την κατ’ οίκον ψυχαγωγία και προσπαθούσαν να υποβιβάσουν και την λατρεία σε κατά μόνας και κατ΄ οίκον δραστηριότητα.
Αναγνώριζαν, εμμέσως, ότι ο χειμαζόμενος λαός χρειαζόταν ψυχοπνευματική στήριξη για να ανταπεξέλθει. Αλλά δεν ήθελαν να δώσουν στην Εκκλησία την ευκαιρία να την παράσχει, με προσχήματα επιστημονικά.
Δεν επετράπη η λειτουργία των Ιερών Ναών με χωροταξικές ρυθμίσεις αντίστοιχες των σουπερμάρκετς. Δεν επετράπη η περιφορά των επιταφίων με τρόπο ανάλογο των νομίμων περιπάτων, παρότι το Σύνταγμα κατοχυρώνει την ελευθερία του συνέρχεσθαι.
Δεν επετράπη η προσφορά τιμών στους νεκρούς μας με τήρηση των συνιστώμενων αποστάσεων. Δεν επετράπη η μετάδοση του Θείου Θρήνου και του Αναστάσιμου μηνύματος, με την απειλή αστυνομικών περιορισμών.
Μόλις τις προηγούμενες ημέρες, τις ιερότερες της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης, είδαμε να εξαντλείται η αυστηρότητα της ΠΝΠ σε κληρικούς και λαϊκούς, Επισκόπους και Πρεσβυτέρους, οι οποίοι υπό κανονικές συνθήκες, θα επιτελούσαν ανεμπόδιστα το λειτούργημά τους.
Αντίθετα, επετράπη η διοργάνωση κινητής συναυλίας, με κάλυψη, αρωγή και επιβράβευση από την Πολιτεία.
Αυτή είναι η σταγόνα δηλητηρίου που ξεχείλισε το ποτήρι, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε και εμείς και οι λαϊκοί αδελφοί μας ότι στις προθέσεις κάποιων υπάρχει αντιχριστιανικό, αντιεκκλησιαστικό μένος, το οποίο εμφανίζεται με τον μανδύα της προόδου και του εξορθολογισμού.
Η αλαζονεία της οποιασδήποτε εφήμερης εξουσίας δεν μπορεί να νικήσει την πίστη μας στον Αναστημένο Χριστό και τον άνθρωπο, ως εικόνα Θεού.
Η Εκκλησία καλεί τους πιστούς και απευθύνεται σε όλους με τον ίδιο τρόπο, χωρίς διακρίσεις. Στην Εκκλησία μας δεν έχει θέση η αλαζονεία της ανθρώπινης ματαιότητας.
Εμείς δεχθήκαμε να μην εορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου, την ώρα που βλέπουμε την εξουσία να εορτάζει μόνη της. Οι αποδέκτες της κινητής συναυλίας δεν μετείχαν σε αυτήν, ήταν θεατές σε απόσταση, λόγω της καραντίνας.
Αντίθετα, δεν επετράπη σε εμάς να προσφέρουμε την εμπειρία του Θείου Πάθους και το μήνυμα της οριστικής νίκης του θανάτου από τη ζωή. Αυτό που στερήθηκε ο ανώνυμος ιερέας και ο ανώνυμος πιστός, χαρίστηκε απλόχερα στην επώνυμη αοιδό και την κοσμική εξουσία.
Η Ανάσταση ουδέποτε λαμβάνει χώρα στην καρδιά μας, στο μυαλό μας, στην ψυχή μας ή οπουδήποτε αλλού μέσα μας ή στα στενά όρια της σάρκας μας.
Λαμβάνει χώρα μόνο στο πλαίσιο της ζωντανής συλλογικότητας που λέγεται Εκκλησία και συγκροτεί το σώμα των πιστών κάθε Ενορίας.
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία ουδείς σώζεται ή ανασταίνεται μόνος του. Σημασία δεν έχει αν πηγαίνεις ή όχι στον Ναό. Σημασία έχει πως η Εκκλησία είναι ανοικτή και σε περιμένει.
Η απόλυτη προτεραιότητα της απογυμνωμένης από νόημα βιολογικής επιβίωσης δεν γίνεται αποδεκτή από τους Έλληνες Ιερείς.
Γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα παύσουν κάποια πράγματα που υπερβαίνουν τη γυμνή επιβίωση και να νοηματοδοτούν τις ζωές των Χριστιανών.
Η Εκκλησία και οι ιερείς δεν θα δεχθούμε να γίνουμε το κλωτσοσκούφι κανενός, όσο σπουδαίος και αν περνιέται. Γιατί εμείς υπηρετούμε την αιώνια αλήθεια και όχι την εφήμερη.
Θεραπεύουμε ανθρώπους και όχι νόσους. Ο φόβος του θανάτου δεν κλείνει, αλλά ανοίγει τους Ιερούς Ναούς για κάθε χριστιανική ψυχή.
Οι Ιεροί Ναοί δεν είναι μουσεία ή εντευκτήρια, αλλά νοσοκομεία ψυχών και σωμάτων. Και για να μιλήσουμε και στη γλώσσα των πολεμίων μας, σε ποια επιδημιολογική μελέτη βασίστηκε ο περιορισμός της λατρείας;
Σε ποια επιδημιολογική μελέτη βασίστηκε η απαγόρευση απόδοσης τιμών στους νεκρούς μας; Αντίθετα, τα επιδημιολογικά στοιχεία δείχνουν η Βουλγαρία, στην οποία οι Εκκλησίες δεν έκλεισαν, δεν εμφάνισε χειρότερη εικόνα από την Ελλάδα ως προς την πορεία της νόσου.
Ας ενθυμείται ο κάθε Άρχοντας ότι ο Ιερός κλήρος είναι ένα αμόνι πάνω στο οποίο, επί αιώνες, έχουν χαλάσει πολλά σφυριά και πως τριῶν δεῖ μεμνῆσθαι: πρῶτον μὲν ὅτι ἀνθρώπων ἄρχει, δεύτερον ὅτι κατά νόμους ἄρχει, τρίτον ὅτι οὐκ ἀεὶ ἄρχει.



Συγκαλείται την Πέμπτη η ΔΙΣ

Συγκαλείται την Πέμπτη η ΔΙΣ
Την σύγκληση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου την προσεχή Πέμπτη ανακοίνωσε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος σήμερα το πρωί, μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα στον Αντ1.
Ο εκπρόσωπος επικοινωνίας της Ιεράς Συνόδου σε θέματα που αφορούν την πανδημία, αναφέρθηκε στην επιστολή που έστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στις 22 Απριλίου, με την οποία ζητά την σταδιακή επαναλειτουργία των ναών με την παρουσία πιστών, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα ορίσει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων.
Όπως ενημέρωσε ο Σεβασμιώτατος η επιστολή απεστάλη πριν συμβούν τα γεγονότα του περασμένου Σαββάτου με την ανοικτή συναυλία, και είχε συνοδική έγκριση.
Η επιστολή κοινοποιήθηκε σε έξι ακόμα ανθρώπους, μεταξύ των οποίων οι υπουργοί Παιδείας  και Υγείας, αλλά και ο κ. Τσιόδρας.
Ο κ. Ιερόθεος τόνισε πως αναμένεται η απάντηση του πρωθυπουργού και γι’ αυτό θα συγκληθεί η ΔΙΣ την προσεχή Πέμπτη.
Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου είπε χαρακτηριστικά ότι “την Μεγάλη Εβδομάδα κάναμε μια τεράστια προσπάθεια και είναι άσχημο να ακούς ότι θα ανοίξουν λ.χ. τα κομμωτήρια και όχι οι ναοί”.


ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΟ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΙΕΡΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΝΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΠΗΛΑΙΩΝ-ΕΡΗΜΗΣ



ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΟ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΙΕΡΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΝΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΠΗΛΑΙΩΝ-ΕΡΗΜΗΣ

Ο Χριστός χτες και σήμερον ο Αυτός και εις τους αιώνας! - πνευματική ομιλία πατρός Δημητριανού - 
Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Σας μιλά ο ιερέας σας από την εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους.

Την άδεια εκκλησία. Που είναι μόνο οι σκάμνοι.

Αυτό που δεν κατάφεραν οι Τούρκοι, το κατάφεραν οι δικοί μας άνθρωποι.

Να αδειάσουν τους ναούς. Να μην αφήσουν κανέναν μέσα.
(...)

Ανακάλυψαν στην Κύπρο αν δεν το ξέρετε τη λύση του προβλήματος. Πάρτε ένα χαρτί και γράψετε πάνω. Οτιδήποτε γράψετε πάνω.. Σκύλοι, γάτοι, ερπετά, έντομα.. Γράψετε, γράψετε ότι θέλετε, μη γράψετε μόνο Χριστός! Ένα χαρτί. Ένα μήνυμα μόνον. Ένα μήνυμα να πας οπουδήποτε δε σε πιάνει η αρρώστια.

Μη γράψεις πάνω Χριστός. Μην γράψεις πάνω εκκλησία. Μόνο η εκκλησία!

Μόνο ο Χριστός κολλά την ασθένεια. Αλίμονο!! Αλίμονο να ακούμε αυτά τα πράγματα. Κρίμα, μεγάλο κρίμα για όλους!

Όμως αδελφοί μου σταθείτε όρθιοι!!

Να ξέρετε ότι είναι ένα σύννεφο και θα περάσει.

Η Εκκλησία πολεμουμένη γίνεται πιο ισχυρή!!!

Έτσι σήμερα νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω, πραγματικά να ευχαριστήσω και να θεωρήσω ευεργέτες εκείνους που μας καταγγέλλουν, εκείνους που είναι εχθροί της εκκλησίας, εκείνους οι οποίοι πολεμούν την εκκλησία.

Τους ευχαριστούμε!! Γιατί εξαιτίας τους εδραιώνεται η πίστη μας και αναγκαζόμαστε να ομολογήσουμε τον Χριστό.

Γιατί ο Χριστός χτες και σήμερον ο Αυτός και εις τους αιώνας!

Πάντοτε ο Χριστός μένει άλλα οι εχθροί της εκκλησίας διαλύονται και χάνονται..

Να έχετε λοιπόν πίστη στον Θεό και την ελπίδα σας και όλα αυτά θα περάσουν. Και οι εκκλησίες θα ανοίξουν, και πάλι θα λατρέψουμε την Αγία και Ομοούσιο και Αδιαίρετη Τριάδα, τον Πατέρα, τον Υιό και το Αγιο Πνεύμα. Τριάδα ομοούσιον και αχώριστον!

Χριστός Ανέστη Χριστιανοί !!!!

Και ο Θεός ο Άγιος, η Παναγία μας να μας σκεπάζει όλους.

Αμήν

π. Δημητριανός,
(ιερέας του χωριού Ερήμης και της ιεράς Μονής Σπηλαίων)



Σύψας για Εκκλησίες: «Δεν θα ανοίξουν όπως παλιά»

sipsas ekklisies
Για τις συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε το προσεχές διάστημα μετά τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων λόγω της πανδημία του νέου κορωνοϊού μίλησε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ, Νίκος Σύψας.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με το καθηγητή λοιμωξιολογίας, σχετικά με την λειτουργία των εκκλησιών τόνισε πως «στην επιτροπή το έχουμε ήδη συζητήσει υπάρχει ήδη σχέδιο για το πως θα ανοίξουν οι εκκλησίες με ασφάλεια. Νομίζω ότι υπάρχει και συναίνεση της εκκλησιάς η πολιτική ηγεσία θα ανακοινώσει σύντομα πως θα ανοίξουν, δεν θα ανοίξουν όπως ήταν παλιά».
«Δεν θα έχουμε συνωστισμό, εκατοντάδες πιστούς θα τηρείται πάντα η αρχή της απόστασης και μέσα στην εκκλησία όλες οι λατρευτικές λεπτομέρειες θα αλλάξουν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Λιγότεροι πιστοί, καλός εξαερισμός καλή απολύμανση. Ενδεχομένως δεν θα φιλάμε τις εικόνες ή το χέρι του ιερέα, αλλά θα κάνουμε υπόκλιση σεβασμού. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να πηγαίνουμε στην εκκλησιά χωρίς να παραβιάζονται οι οροί ασφαλείας διευκρίνισε ο κ. Σύψας.
«Δεν είναι πολύ καλή ιδέα οι εκδηλώσεις που συνωστίζονται πολλά άτομα», συμπλήρωσε αναφερόμενος στις γαμήλιες δεξιώσεις.

Αναγκαία η ελεύθερη συναίνεση του ατόμου για την διενέργεια εμβολιασμού του


Η υγεία αποτελεί αγαθό που διαθέτει ιδιαίτερη αξιακή βαρύτητα και κατοχυρώνεται συνταγματικά τόσο ως αγαθό, όσο και ως δικαίωμα. Στο Σύνταγμα θεμελιώνεται η υποχρέωση του κράτους να λαμβάνει μέτρα για την προστασία της, ταυτόχρονα όμως, να απέχει από ενέργειες που την προσβάλουν ή περιοριζουν την ελευθερία των πολιτών να αποφασίζουν για θέματα που αφορούν την υγεία τους.
Στην ιατρική πράξη σήµερα, για να εφαρμοστεί οιουδήποτε είδους, διαγνωστική, προληπτική, θεραπευτική παρέμβαση το πρόσωπο στο οποίο θα εφαρμοστεί, είναι ελεύθερο να συναινεί, ύστερα από ενηµέρωση του, ή να την αρνηθεί.
Ο εμβολιασμός αποτελεί σημαντική προληπτική ιατρική πράξη που βοηθά στην προστασία των ανθρώπων από σοβαρά λοιμώδη νοσήματα. Είναι ένα παρεµβατικό µέτρο, και αποτελεί το κυριότερο εργαλείο για την πρωτογενή πρόληψη των ασθενειών και αποτελεσματικό όπλο προστασίας της δημόσιας υγείας.
Η διενέργεια του εμβολιασμού δεν μπορεί όμως να πραγματοποιηθεί χωρίς την συναίνεση του προσώπου και εξαρτάται από την ελεύθερη βούληση του, ακολουθώντας την θεμελιώδη αρχή του Δικαίου και της ιατρικής δεοντολογίας, αυτή της «συναίνεσης κατόπιν ενημέρωσης”.
Μέχρι σήμερα, η Σύμβαση ΟΒΙΕΔΟΥ- Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Ιατρική αποτελεί το μοναδικό νομικώς δεσμευτικό κείμενο του διεθνούς δικαίου στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον τομέα της βιοϊατρικής.
Ειδικότερα σύμφωνα με την Σύμβαση ΟΒΙΕΔΟΥ που ισχύει στην Ελλάδα (κυρωτικός νόμος (Ν. 2619/1998, ΦΕΚ Α’ 132 , Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του ατόμου σε σχέση με τις εφαρμογές της βιολογίας και της ιατρικής: Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική) και συγκεκριμένα στο άρθρο 5 προβλέπεται
Επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνον αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεσή του, κατόπιν προηγούμενης σχετικής ενημέρωσής του.
Το πρόσωπο αυτό θα ενημερώνεται εκ των προτέρων καταλλήλως ως προς το σκοπό και τη φύση της επέμβασης, καθώς και ως προς τα επακόλουθα και κινδύνους που αυτή συνεπάγεται.
Το ενδιαφερόμενο πρόσωπο μπορεί ελεύθερα και οποτεδήποτε να ανακαλέσει τη συναίνεσή του”.
Η συναίνεση μπορεί να είναι ρητή ή σιωπηρή, προφορική ή έγγραφη, όπως προκύπτει από την Ερμηνευτική Έκθεση (παρ. 37), διότι στην Σύμβαση του Οβιέδο δεν προβλέπεται συγκεκριμένος τύπος για την παροχή της συναίνεσης.
Ακόμη και σε πρόσωπα που είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω διανοητικής ανικανότητας δεν έχουν την ικανότητα να συναινέσουν σε επέμβαση εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες η επέμβαση αυτή μπορεί να γίνει. σύμφωνα με το άρθρο 6 της Σύμβασης κατά την ερμηνευτική έκθεση αυτής. Αυτό που είναι κρίσιμο είναι πως η συναίνεση σε ιατρική πράξη δεν προϋποθέτει δικαιοπρακτική ικανότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα, αλλά ικανότητα του προσώπου προς συναίνεση, δηλαδή πνευματική ωριμότητα και δυνατότητα κατανόησης των συνθηκών και της σοβαρότητάς τους.
Η ενημέρωση των πολιτών είναι θεμελιώδους σημασίας και πρέπει να απευθύνεται σε όλο τον πληθυσµό, να εξασφαλίζει την εγκυρότητα της πληροφόρησης βασιζόμενη σε αυστηρά µέτρα για την αποφυγή ανακριβών πληροφοριών που µπορεί να καλλιεργούν δυσπιστία ή και φόβο, και να διενεργείται αποκλειστικά από το υπεύθυνο προς τούτο όργανο.
Επιπρόσθετα, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η διάταξη του άρθρου 12§1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν.3418/2005) σύμφωνα με την οποία:
“Ο ιατρός δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε ιατρικής πράξης χωρίς την προηγούμενη συναίνεση του ασθενή
ενώ στην §3 της ίδιας διάταξης αναφέρονται περιοριστικά οι εξαιρετικές περιπτώσεις που δεν απαιτείται συναίνεση
α) στις επείγουσες περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν μπορεί να ληφθεί κατάλληλη συναίνεση και συντρέχει άμεση, απόλυτη και κατεπείγουσα ανάγκη παροχής ιατρικής φροντίδας,
β) στην περίπτωση απόπειρας αυτοκτονίας ή
γ) αν οι γονείς ανήλικου ασθενή ή οι συγγενείς ασθενή που δεν μπορεί για οποιονδήποτε λόγο να συναινέσει ή άλλοι τρίτοι, που έχουν την εξουσία συναίνεσης για τον ασθενή, αρνούνται να δώσουν την αναγκαία συναίνεση και υπάρχει ανάγκη άμεσης παρέμβασης, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος για τη ζωή ή την υγεία του ασθενή.
Περαιτέρω, η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής εξέδωσε γνώμη για το ζήτημα της αντιπαράθεσης μεταξύ δημοσίου συμφέροντος και προσωπικής αυτονομίας στην περίπτωση των μεταδοτικών λοιμωδών νοσημάτων Δείτε εδώ
Στην σχετική έκθεση Δείτε εδώ  παρατίθενται τα ακόλουθα :
» Η προστασία του κοινωνικού συνόλου από την εξάπλωση µεταδοτικών ασθενειών οριοθετείται νοµικά από τις διατάξεις των άρθρων 21 παρ. 3 και 5 παρ. 4 του Συντάγµατος, καθώς και από τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 1 (ε) της Ευρωπαϊκής Σύµβασης ∆ικαιωµάτων του Ανθρώπου (ΕΣ∆Α)
Στο πλαίσιο των παραπάνω διατάξεων, η ευχέρεια του κοινού νοµοθέτη να προχωρήσει σε περιορισµούς ατοµικών ελευθεριών προσώπων που πάσχουν από µεταδοτικές ασθένειες εµφανίζεται ευρεία, σε κάθε όµως περίπτωση οριοθετούνται οι αρµοδιότητες του νοµοθέτη από το Σύνταγµα.. Υπάρχουν, ωστόσο, και όρια:
α) Οι παραπάνω περιορισµοί αφορούν, κατ’ αρχήν, την προσωπική ελευθερία και όχι άλλα θεµελιώδη δικαιώµατα. Εγγυώνται, δηλαδή, την προστασία των άλλων από τη µετάδοση µιας ασθένειας και όχι την ίδια την αντιµετώπιση της ασθένειας ως προς τον ασθενή που τους υφίσταται. ∆εν µπορούν, εποµένως, να θεµελιώσουν και µέτρα υποχρεωτικής θεραπείας, παρακάµπτοντας τη βούληση του ασθενούς
β) Οι περιορισµοί υπόκεινται στην αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ.1Σ.).Δικαιολογούνται, δηλαδή, µόνον στην έκταση που το επιβάλλει η προστασία των άλλων.
 γ) Επί πλέον δεν φθάνουν να αναιρούν εντελώς την προσωπική ελευθερία. Ο «πυρήνας» αυτού του δικαιώµατος πρέπει να διατηρείται αλώβητος σε κάθε περίπτωση
Αξίζει περαιτέρω να επισημανθει ότι , μόνο σε «επείγουσες καταστάσεις», δεν µπορεί να αποκλεισθεί ο υποχρεωτικός εµβολιασµός, όπως προσώπων που λόγω επαγγέλµατος, αποτελούν ομάδες υψηλού κινδύνου τόσο µόλυνσης, όσο και µετάδοσης ασθενειών, όπως π.χ. αυτών που εργαζονται στις μονάδες εντατικής θεραπείας με την προυπόθεση ότι θα πρέπει να παρέχεται η ευχέρεια αλλαγής καθηκόντων. Προς αυτή την κατεύθυνση κυμαίνεται και η Γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής για τον εμβολιασμό των παιδιών, όπου επισημαίνεται ότι, “αναγκαστική υποβολή σε εμβολιασμό, δεν νοείται, και δεν μπορεί να παρακαμφθεί η βούληση των γονέων για τη διενέργεια ή μη της ιατρικής αυτής πράξης, εκτός από περιπτώσεις επείγουσας προστασίας της δημόσιας υγείας π.χ. σε περίπτωση μηνιγγίτιδας Δείτε εκθεση εδώ
Τελος στην διάταξη του άρθρου 4§3ιιιβ του πρόσφατου νόμου 4675/2020, το οποίο προβλέπει ότι :
σε περιπτώσεις εμφάνισης κινδύνου διάδοσης μεταδοτικού νοσήματος, που ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία, μπορεί να επιβάλλεται δυνάμει απόφασης του υπουργού Υγείας, μετά από σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας (ΕΕΔΥ), υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού με σκοπό την αποτροπή της διάδοσης της νόσου. Με την ανωτέρω απόφαση ορίζονται η ομάδα του πληθυσμού ως προς την οποία καθίσταται υποχρεωτικός ο εμβολιασμός με καθορισμένο εμβόλιο, η τυχόν καθορισμένη περιοχή υπαγωγής στην υποχρεωτικότητα, το χρονικό διάστημα ισχύος της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, το οποίο πρέπει πάντοτε να αποφασίζεται ως έκτακτο και προσωρινό μέτρο προστασίας της δημόσιας υγείας για συγκεκριμένη ομάδα του πληθυσμού, η ρύθμιση της διαδικασίας του εμβολιασμού και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια”
τίθονται οι εξής προυποθέσεις για την εφαρμογή του εμβολιασμού :
  • Η ομάδα του πληθυσμού ως προς την οποία καθίσταται υποχρεωτικός ο εμβολιασμός με καθορισμένο εμβόλιο.
  • Η τυχόν καθορισμένη περιοχή υπαγωγής στην υποχρεωτικότητα.
  • Το χρονικό διάστημα ισχύος της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού
και σαφώς με βασικά κριτήρια :
  • Tην ένταση της απειλής
  • Την αποδεδειγμένη επιστημονικά αποτελεσματικότητα του εμβολίου και τις μη παρενέργειες αυτού που να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία, αλλά και την εν γένει προσωπικότητα του εμβολιαζόμενου
Ως εκ τούτων, το ανωτέροω μέτρο που είναι έκτακτο και προσωρινό και αφορά μόνο συγκεκριμένη ομάδα του πληθυσμού.
Εν κατακλείδι, ο εμβολιασμός είναι επέμβαση στο σώμα του ανθρώπου και δεν μπορεί να διενεργηθεί, παρά τη θέλησή του, ούτε μπορεί να επιβληθεί ως αναγκαίος όρος για την εκπλήρωση δημόσιας υποχρέωσης διότι αυτό θα αντέβαινε στην θεμελιώδη αρχή της ανθρώπινης αξίας.