Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

«Οἱ Χριστιανοὶ θὰ κάνουν πολλὰ χιλιόμετρα γιὰ νὰ βροῦν σωστὸ ἱερέα».


Χθὲς, σχολιάσαμε λέγοντας ὅτι ὁ κ. Χαρδαλιᾶς ἀνέφερε: «Κάποιοι λίγοι φανατικοὶ ἀντιδροῦσαν γιὰ τὸ κλείσιμο τῶν Ἐκκλησιῶν...». Αὐτὰ γιὰ τοὺς Χριστιανούς. Γιὰ τοὺς ΡΟΜΑ εἶπε: «Οἱ ἄνθρωποι ἔχουν μάθει σὲ ἕναν διαφορετικὸ τρόπο ζωῆς, ''ἄναρχο''....». Φανατικοὶ ἐμεῖς, διαφορετικὸ τρόπο ζωῆς οἱ ἄλλοι, καὶ ἔτσι δικαιολογοῦνται..... Καλὰ νὰ τὰ βλέπεις αὐτὰ ἀπὸ ἀνθρώπους οἱ ὀποίοι εἶναι ἄγευστοι πνευματικῆς ζωῆς, διὰ τοῦτο καὶ νομίζουν ὅτι ἡ Χριστιανικὴ πίστη εἶναι ''χόμπυ''!

Τώρα ὅσο ἀφορᾶ τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες:


Σήμερα μαθαίνουμε ὅτι Ἐπίσκοπος θὰ ἐπιτηρεῖ - ἐπιθεωρεῖ τοὺς Ναοὺς, ὥστε νὰ διαπιστώνει ἂν τηροῦνται τὰ μέτρα! Μὴν νομίζετε ὅτι ἔβαλαν μυαλό. Ἂν τὸ πιστεύετε αὐτό, τότε κάνετε λάθος.



Ὅσο ἀφορᾶ τοὺς πιστούς:

Ποιὸ τὸ νόημα νὰ εἶσαι σὲ μία Ἐκκλησία εἰς τὴν ὁποία τὸ φρόνημα εἶναι τελείως ἀλλοιωμένο; Καὶ μὴν πεῖ κανεὶς τὸ γνωστὸ: «δὲν μὲ νοιάζει τί κάνει ὁ Ἐπίσκοπος, ἀλλὰ τί κάνω ἐγὼ» διότι ἤδη ἔχει ἀπαντηθεῖ αὐτὸ τὸ κακόδοξο ἐπιχείρημα.
Μὲ ἕναν τρόπο συνέρχονται. Ἀδειάζοντας τὶς Ἐκκλησίες για ἀρκετό καιρὸ! Ἔτσι ''τιμωροῦνται'', ἐκτός ἂν εἶστε μαζοχιστὲς - μαζοχίστριες καὶ θέλετε συνέχεια νὰ εἰσέρχεσθε στὸν ἴδιο φαῦλο κύκλο ποῦ περιλαμβάνει, διαμαρτυρίες, δημοσιεύσεις ἄπειρες καὶ ἐπαναλαμβανόμενες, κ.λπ, δηλαδή, ἄσφαιρα πυρά....


Υ.Γ. Τὰ λεχθέντα ἰσχύουν γιὰ νεοημερολογίτες καὶ παλαιοημερολογίτες.

Υ.Γ. 2. Πάντα ὑπάρχουν οἱ λιγοστὲς ἐξαιρέσεις.

Υ.Γ. 3. Ἂν ἀναρωτηθεῖ κανεῖς ποὺ νὰ πάει, ἡ ἀπάντηση στὸ ὑστερόγραφο 2. Ἃς ἐνθυμηθεῖ τοὺς λόγους τοῦ πατροκοσμᾶ, ὁ ὁποῖος ἔλεγε, ὅτι οἱ Χριστιανοὶ θὰ κάνουν πολλὰ χιλιόμετρα γιὰ νὰ βροῦν σωστὸ ἱερέα.

Υ.Γ. 4. Τέλος, γιὰ ὅσους ἀνέφεραν ἐπιχειρήματα τύπου: «Δὲν ἐκτιμήσαμε τὴν Ἐκκλησία, διὰ τοῦτο ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε τὸ κλείσιμο...», τοὺς λέμε ὅτι μᾶλλον ἐπειδὴ δὲν ἀδειάσατε τὶς Ἐκκλησίες, ὅπως καὶ ὅταν ἔπρεπε, ἐπέτρεψε ὁ Θεὸς νὰ κλείσουν....

Σε θέματα Πίστεως δεν ακολουθούμε τους φαύλους, αλλά τους Αγίους

agioi pantes
Του Αιμίλιου Πολυγένη

Η Ελληνική πολιτεία κατάφερε μέσα σε μόλις δύο μήνες να καταστρέψει όπως φαίνεται τις σχέσεις συναλληλίας μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας! 
Η εμπιστοσύνη της Εκκλησίας προς την πολιτεία ανακλήθηκε τελεσίδικα με ευθύνη της δεύτερης, από τη στιγμή που η πολιτεία παρεξήγησε την ειλικρινή διάθεση συνεργασίας της Εκκλησίας και καταφανώς υπερέβη τα υπό του Συντάγματος με σαφήνεια καθορισμένα όρια δικαιοδοσίας της. 
Κατά την άποψή μου, η Εκκλησία δικαιούται εις το εξής να κινείται μονομερώς, σεβόμενη όσα υπό του νόμου προβλεπόμενα δεν αντικρούουν στο Σύνταγμα, χωρίς να δείχνει ανοχή και διασταλτική ερμηνεία σε όσα παραβαίνουν την Ιερά της Παράδοση.. 
Χρεωστικώς, οφείλουμε πολλές ευχαριστίες στο μουσικό συγκρότημα της κας Πρωτοψάλτη και στους παρευρισκομένους στο Σύνταγμα κατά τις εορταστικές εκδηλώσεις της Πρωτομαγιάς. 
Αγαπητές κυρίες και αγαπητοί κύριοι, δώσατε στην Εκκλησία όλα τα νομικά ερείσματα που έψαχνε! 
Ταυτόχρονα, πρέπει να αναγνωρίσουμε την εξαιρετική συστράτευση των εθνικών Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών, οι οποίοι «ελεύθερα και αντικειμενικά» λειτούργησαν ως Γραφείο Τύπου. 
Ας δούμε και μερικά από τα θετικά που προκύπτουν από την κρίση του Κορωνοϊού, όσον αφορά τον Εκκλησιαστικό χώρο. 
α. Η απροκάλυπτη και άκομψη προσπάθεια φίμωσης της Εκκλησίας λειτούργησε αφυπνιστικά για την πλειοψηφία του πιστού λαού.
β. Οι δημοσκοπήσεις οι οποίες δείχνουν την πίεση που δέχεται η Εκκλησία από τον λαό ώστε να αντιδράσει στην πολιτεία, πρέπει να προβληματίσουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ την πολιτεία. Ο πολιτικός κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι η δυσαρέσκεια του κόσμου προς την Εκκλησία δεν είναι άρνηση της Εκκλησίας, αλλά πίεση προς την Εκκλησία. Αυτή η πίεση είναι καλή, επαινετή και αποτελεί όπλο το οποίο ναι μεν δεν χρησιμοποίησε η Εκκλησία σε αυτή την περίπτωση (για λόγους αυτοσυγκράτησης), αλλά το υπολογίζει και είναι βέβαιο ότι θα το χρησιμοποιήσει στο μέλλον.
γ. Οι αρχιερείς και οι ιερείς, για πρώτη φορά ένιωσαν σε τέτοιο βαθμό ότι οι πολιτικοί, οι βουλευτές και τα κάθε λογής θεσμικά πρόσωπα (φυσικά με τις αυτονόητες εξαιρέσεις) είναι μόνο μαριονέτες. Ο πολιτικός κόσμος έχασε την εκτίμηση της Εκκλησίας!
δ. Η άνανδρη απαξίωση των πνευματικών βιωμάτων του λαού αλλά κυρίως των δικαιωμάτων του Θεού, είναι βέβαιο ότι θα φέρει τον Θεό στο προσκήνιο. Όπως ακριβώς ο άνανδρος τορπιλισμός της «Έλλης» το 1940, ανήμερα της εορτής της Παναγίας, ενεργοποίησε τους πνευματικούς νόμους και που τελικά «πλήρωσαν» τόσο ακριβά οι φουκαράδες Ιταλοί (όπως διασώζεται στα τραγούδια της εποχής!).
Ο Θεός δεν θα ανεχθεί την αδικία που υπέστησαν κλήρος και λαός. Δεν έχουν σημασία οι προφάσεις που χρησιμοποίησε η πολιτεία. 
Για την Εκκλησία ξεκινάει μία γόνιμη περίοδος ζυμώσεων, συσπειρώσεων, προσαρμογών και αποφάσεων. 
Άθελά της η πολιτεία εκκίνησε μία πνευματική διαδικασία που το αντικειμενικό  της αποτέλεσμα θα χαροποιήσει τους πιστούς. 
Όπως ακριβώς κάποτε οι αιρέσεις των πρώτων αιώνων αποτέλεσαν το έναυσμα της πλουσιότερης Θεολογικής παραγωγής όλων των εποχών, έτσι και τώρα οι πολιτειακές προκλήσεις θα αποτελέσουν το έναυσμα της εντατικότερης ομολογιακής μεταμόρφωσης της θεσμικής εκκλησίας όλων των εποχών. 
Το τελευταίο θέμα που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, είναι η υφέρπουσα προβληματική περί Θείας Κοινωνίας. 
Μας είπε ο Χριστός: «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοί μένει κἀγώ ἐν αὐτῷ». Η Θεία Κοινωνία είναι η σάρκα και το αίμα του ίδιου Χριστού! 
Μόνο όποιος την γευθεί, μπορεί να ενωθεί με τον Χριστό και άρα να σωθεί. 
Ο παραμικρός ενδοιασμός περί Θείας Κοινωνίας, ουσιαστικά θέτει εκτός σωτηρίας. 
Διότι όποιος πιστεύει ότι η Θεία Κοινωνία ΔΕΝ είναι σάρκα και αίμα Χριστού, κατά την εθιμοτυπική για αυτόν μετάληψή της (sic!), όντως δε λαμβάνει σάρκα και αίμα Χριστού!!! 
Τι λαμβάνει όμως σε αυτή την περίπτωση; Την απάντηση δίνει ο Απόστολος Παύλος: «Ὁ ἐσθίων καί πίνων ἀναξίως, κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καί πίνει, μή διακρίνων τό Σῶμα τοῦ Κυρίου». 
Κρίμα, δηλαδή καταδίκη λαμβάνει όποιος «δεν διακρίνει» το Σώμα του Κυρίου! Για να το πω με άλλα λόγια. 
Όποιος αποδέχεται ότι η Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδώσει οποιαδήποτε ασθένεια, αυτός ουσιαστικά δεν  παραδέχεται ότι η Θεία Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Κυρίου, οπότε μένει εκτός σωτηρίας! 
Εάν δεν παραδέχεσαι ότι η Θεία Κοινωνία σε ενώνει με τον Θεό, έχεις αρνηθεί την Πίστη σου. 
Και εάν αναρωτιέσαι πώς μπορεί κάποιος να πέσει τόσο χαμηλά, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος θα σε βγάλει από το αδιέξοδο: «ο φαύλος βίος γεννά φαύλα δόγματα».
Αδερφοί μου, όλοι εσείς που αντιμετωπίζετε την κρίση αυτή με πνευματικό τρόπο, όλοι εσείς που η υγειονομική κρίση σας οδήγησε σε απογοητεύσεις και μαρασμό, όλοι εσείς που η κρίση της πανδημίας σας γέμισε οργή και κατάκριση, όλοι εσείς να είστε βέβαιοι ότι αποτελείτε το «φυσικό» ανάχωμα της Εκκλησίας, το οποίο μαζί με το «υπερφυσικό» ανάχωμα του Αγίου Πνεύματος, το «υπερβατικό» ανάχωμα της Παναγίας και των Αγίων μας, και το «οντολογικό» ανάχωμα της ίδιας της Εκκλησίας, θα σπάσουν τα καταστροφικά κύματα της αθεΐας, θα μετατρέψουν τα ορμητικά νερά της απιστίας σε τεχνητή λίμνη και το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Θεού, σε πείσμα και απόγνωση πολλών, θα μεγιστοποιήσει την παραγωγή Αγιότητος. 
Όταν η Εκκλησία και η πίστη δοκιμάζεται, γίνεται φωτεινότερη, ενδοξότερη και αποτελεσματικότερη!
Σε θέματα Πίστεως δεν θα ακολουθήσουμε τους φαύλους, αλλά τους Αγίους. 
Δεν θα ακολουθήσουμε τους τυχάρπαστους στα τηλεοπτικά πάνελ, αλλά την Παναγία! 
Ας κρατήσουν για τον εαυτό τους οι άρχοντες τις κοσμοθεωρίες τους. 
Εμείς θα κοινωνούμε κανονικότατα το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας. 
«Μὴ πεποίθατε ἐπ᾿ ἄρχοντας, ἐπὶ υἱοὺς ἀνθρώπων, οἷς οὐκ ἔστι σωτηρία». 
Είμαστε αμαρτωλοί άνθρωποι, αλλά όχι καιροσκόποι της πίστεως.
Είμαστε αμαρτωλοί άνθρωποι, αλλά λατρεύουμε τον αληθινό Θεό. 
Είμαστε αμαρτωλοί άνθρωποι αλλά ελπίζουμε κάποτε να ακούσουμε: 
«Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω».


Μόνο ο διάβολος φοβάται την Θεία Κοινωνία- Ο κ. Μόσιαλος γιατί;


Του Γιάννη Παπανικολάου – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Κάποτε ένας Ιερέας ρώτησε έναν δαιμονισμένο, τί φοβάστε περισσότερο εσείς (απευθυνόμενος ουσιαστικά στους δαίμονες που κατοικούσαν μέσα στον άνθρωπο).

Η απάντηση ήταν τρία πράγματα: όταν πηγαίνουν οι χριστιανοί στον παπά και λούζονται, εννοώντας το μυστήριο του Βαπτίσματος, όταν πηγαίνουν στον παπά και του λένε τις αμαρτίες και τους διαβάζει με το πανί (δηλαδή το πετραχήλι), εννοώντας το μυστήριο της Εξομολόγησης, και όταν πηγαίνουν στον παπά και τους δίνει ψωμί με κρασί και τρώνε (εννοώντας το μυστήριο της ).
Αυτά είναι τα τρία ισχυρότερα όπλα κατά του διαβόλου. Για αυτό τα τρέμει.
Αυτή η αληθινή ιστορία μου ήλθε στο μυαλό, όταν άκουσα τις δηλώσεις :
«η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει η Θεία Κοινωνία να αποφευχθεί με τη σημερινή της μορφή, μέχρι να έχουμε ασφαλές εμβόλιο».
Ο κ. Μόσιαλος είναι επιστήμονας. Οι επιστήμονες στηρίζονται σε στοιχεία, στατιστικές κ.λπ.
Το ερώτημά μας είναι: γνωρίζει στατιστικά μία περίπτωση, όπου η μόλυνση σε κορωνοϊό ή άλλη ασθένεια προήλθε από τη Θεία Κοινωνία;
Υπάρχει σχετική καταγραφεί, που να αποδίδει την μόλυνση με βεβαιότητα στην Θεία Κοινωνία;
Εάν όχι, πώς έσπευσε δημόσια, ενώ είναι σύμβουλος της Κυβέρνησης για τον κορωνοϊό, να κάνει τέτοια τοποθέτηση, προσβάλλοντας την θρησκευτική συνείδηση εκατομμυρίων ανθρώπων;
Εάν η γνώμη του αυτή είχε οποιαδήποτε επιστημονική βάση, δεν θα έπρεπε διαχρονικά σε όλη την ιστορία του χριστιανισμού, από το 33 μ.Χ. που ο Κύριός μας παρέδωσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, μέχρι σήμερα (σχεδόν 2000 χρόνια), και ενώ η ανθρωπότης γνώρισε πλείστες πανδημίες, μεγαλύτερες από τον κορωνοϊό, με εκατομμύρια νεκρούς, να έχουν αναφερθεί χιλιάδες περιστατικά χριστιανών που ασθένησαν και πέθαναν μετά την θεία Μετάληψη, και να έχουν εκτοξευτεί χιλιάδες κατηγορίες εναντίον της Εκκλησίας που συνεχίζει τη Θεία Μετάληψη σε τέτοιες περιστάσεις;
Δεν θα είχαν καταγραφεί σε καθεστώτα, εχθρικά προς τον Χριστιανισμό, π.χ. τουρκοκρατία στην Ελλάδα, ή ισλαμικά καθεστώτα στους χριστιανικούς πληθυσμούς της Μέσης Ανατολής, ή κουμμουνιστικά καθεστώτα στις χώρες του «Υπαρκτού Σοσιαλισμού», δεκάδες περιστατικά διακοπής τέλεσης των θείων Λειτουργιών για υγιεινομικούς λόγους;
Και φυσικά ο μουσουλμάνος Σουλτάνος ή Εμίρης ή Χαλίφης ή Πασάς ή ο Σοβιετικός κομισάριος δεν θα είχε κανένα δισταγμό να τις σταματήσει.
Όμως δεν το έπραξε ποτέ στην ιστορία κανείς τους για έναν τέτοιον λόγο.
Τώρα ξαφνικά το θυμηθήκαμε;
Το ερώτημά μας λοιπόν είναι γνωρίζει στοιχειώδη ιστορία ο κ. Μόσιαλος και πώς μπορεί να επαγγέλλεται επιστήμη, που δεν στηρίζεται στην παρατήρηση και στην καταγραφή περιστατικών;
Και μόνο το γεγονός ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται με το σάλιο, όπως υποστήριξε πρόσφατα η Υπουργός κ. Κεραμέως, δεν είναι από μόνο του επαρκές να τεκμηριώσει ότι μεταδίδεται και από την θεία Κοινωνία.
Θα πρέπει να αναφερθούν συγκεκριμένα κρούσματα. Πού είναι αυτά και δεν έχουν καταγραφεί μέχρι τώρα;
Αντίθετα τα μόνα βέβαια κρούσματα που έχουμε μέχρι τώρα είναι Αστυνομίας και ΜΜΕ να επιδίδονται σε ανθρωπο-κορωνο-φαγία ιερέων, επειδή κοινώνησαν πιστούς!
Όμως είπαμε στην αρχή ποιος -κυρίως και πρωτίστως- φοβάται την Θεία Κοινωνία;

Κερκύρας Νεκτάριος: ''Να ακούσουμε την φωνή του λαού''


kamarela 2
Στο Ιερό Ησυχαστήριο Παντοκράτορος Καμαρέλλας λειτούργησε το πρωί της Κυριακής των Μυροφόρων 3 Μαΐου 2020 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος.
Στην λειτουργία συμμετείχε η μικρή αδελφότητα της Μονής, μια και οι ναοί και οι μονές λειτουργούν κεκλεισμένων των θυρών.
Ο κ. Νεκτάριος, σε σύντομη προσλαλιά του προς την καθηγουμένη του Ιερού Ησυχαστηρίου γερόντισσα Πελαγία και την αδελφότητα, αφορμήθηκε από το αποστολικό ανάγνωσμα της ημέρας, το οποίο αναφέρεται στην εκλογή των επτά διακόνων, την οποία πρότειναν οι απόστολοι και επιδοκίμασε ο λαός του Θεού.
Ο κ. Νεκτάριος τόνισε ότι η εκκλησιαστική μας παράδοση περιελάμβανε πάντοτε την συνοδοιπορία κλήρου και λαού.
Η Εκκλησία αφουγκραζόταν την φωνή των πιστών και μάλιστα εκείνων που είχαν ενεργή συμμετοχή στην εκκλησιαστική ζωή.
Οι πιστοί δεν ήταν τυπικά μέλη της Εκκλησίας, αλλά ζούσαν τον τρόπο της πίστεως.
Γι' αυτό και οι απόστολοι πρότειναν και ο λαός συναποφάσιζε.
Αυτό συνέχιζε να συμβαίνει και στα χρόνια του Βυζαντίου, όταν οι Σύνοδοι οι οποίες γίνονταν τύχαιναν της επιδοκιμασίας του λαού, αλλά και του μοναχισμού.
Μοναστήρια και λαός έκριναν τις αποφάσεις της πολιτικής και θρησκευτικής ηγεσίας (καθώς στις Σύνοδοι προήδρευε ο αυτοκράτορας), με αποτέλεσμα να υπάρξουν σύνοδοι που χαρακτηρίστηκαν ως ληστρικές, διότι δεν ορθοδοξούσαν ως προς την πίστη.
Αυτό το ήθος της αυθεντικής κοινότητας δεν εφαρμόζεται πάντοτε στους καιρούς μας.
Η πολιτική ηγεσία δεν ακολουθεί την οδό της συναλληλίας με την Εκκλησία, αλλά αποφασίζει αφ' εαυτής της για λογαριασμό και της Εκκλησίας, ενώ και οι εκκλησιαστικοί ηγέτες δείχνουν κάποιες στιγμές να είναι μακριά από τον λαό.
Ο κ. Νεκτάριος επεσήμανε ότι και οι χειροτονίες δεν μπορεί να είναι χωρίς την γνώμη του λαού.
Ο επίσκοπος χειροτονεί όποιον ζητεί τη ιερωσύνη μόνο όταν έχει την καλή μαρτυρία, την συμμαρτυρία όχι μόνο του πνευματικού του πατέρα, αλλά και του λαού μας και βεβαίως, αφού και ο ίδιος ο επίσκοπος προσπαθήσει να ελέγξει το αξιόπιστο των προσώπων.
Ο κ. Νεκτάριος ζήτησε από την γερόντισσα και την αδελφότητα να κάνουν περισσότερη προσευχή για τον λαό του Θεού, που βρίσκεται ουσιαστικά σε λιμό πνευματικό και διωγμό για την πίστη του.
Να προσεύχονται ώστε να ακούγεται η φωνή του λαού από τους ποιμένες του.
Ευχήθηκε, τέλος, η κρίση να μας βγάλει σοφότερους και να γίνει αφορμή για επάνοδο στο πρωτοχριστιανικό ήθος.
Στα υλικά ζητήματα υπάρχει η φιλανθρωπία, καθότι η κοινοκτημοσύνη δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Στα πνευματικά όμως χρειάζεται η συναπόφαση και η συνοδοιπορία!
Στο τέλος της θείας λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος χειροθέτησε σε πνευματικό τον αρχιμανδρίτη Αρσένιο Πεππέ, ηγούμενο της Ιεράς Μονής Βλαχερνών Σκριπερού, ο οποίος έψαλε στην θεία λειτουργία.