Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης – Βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος είναι η θεωρία περί μετάδοσης μικροβίων μέσα στην Εκκλησία


Βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος είναι η θεωρία περί μετάδοσης μικροβίων μέσω α) της Θείας Κοινωνίας, του Αντίδωρου, Κολλύβων, Αρτοκλασίας, ή β) του ασπασμού των Αγίων Εικόνων και των χειρών των ιερέων ή γ) του συνωστισμού μέσα στον Ορθόδοξο Ναό
(Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου)

 


ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΜΑΣ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ «ΠΗΓΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ» ΗΜΩΝ:
 
1. Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΑΣΘΕΝΗΣΟΥΜΕ ΜΕΣῼ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ; Η Θ. ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ. ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟΣ ΠΥΡ-ΦΩΣ.
 
2. «ΘΕΟΥ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΘΕΟΙ ΜΕ ΚΑΙ ΤΡΕΦΕΙ, ΘΕΟΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΝ ΔΕ ΝΟΥΝ ΤΡΕΦΕΙ ΞΕΝΩΣ» ΛΕΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΗΣ Θ. ΜΕΤΑΛΗΨΕΩΣ.
 
3. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓ. ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ Ν. ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΧΡΙΣΤΟΣ. Στόν 15ο Ὕμνο του γράφει: “Μέλη Χριστοῦ γινόμεθα, μέλη Χριστός ἡμῶν… καί χείρ Χριστός καί ποῦς Χριστός ἐμοῦ τοῦ παναθλίου… ἀσχημοσύνην σώματος ὅλως μή καθορῶντες, ἀλλ’ ὅλοι ὅλῳ σώματι Χριστῷ ὁμοιωθέντες.” ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΕΟΣ ΚΑΤΑ ΧΑΡΙΝ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΕΙ ΝΟΣΟ;
 
4. ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ ΠΟΥ ΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ ΑΝΤΙ ΤΟΥ «ΔΩΡΟΥ» (ΔΗΛ. ΤΗΣ Θ. ΜΕΤΑΛΗΨΕΩΣ) ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΛΛΥΒΑ, Η ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑ, ΤΟ ΑΓΙΟ ΕΛΑΙΟΝ, Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΛΥΣΜΟΥ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ Η ΟΠΟΙΑ ΣΚΗΝΩΝΕΙ Σ’ ΑΥΤΑ ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΙΝΩΣΚΟΜΕΝΩΝ ΕΥΧΩΝ.
 
5. ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ- ΠΡΟΣΚΥΝΩΝΤΑΣ ΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕ ΤΗΝ Θ. ΧΑΡΗ ΔΗΛ. ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΟ. ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΙΣ ΠΡΟΣΚΥΝΑ ΑΦΟΡΙΖΕΤΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ). ΤΙΣ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΦΟΒΟ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΜΙΚΡΟΒΙΩΝ.
 
6. Ο ΙΕΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ «ΕΙΣ ΤΥΠΟΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΝ ΧΡΙΣΤΟΥ». ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ. ΟΤΑΝ ΑΣΠΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΟΥ, ΔΗΛ. ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΔΩΣΕΙ ΝΟΣΟ; «Οι άγιοι πατέρες διδάσκουν: Ένας ιερέας με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος έχει τόση δύναμη όση δεν έχουν όλοι οι λαϊκοί μαζί!»(Ἅγιος Γαβριήλ ὁ διά Χριστόν σαλός, ἐκ Γεωργίας).
 
7. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΑΣΠΑΣΜΟ: ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΑΛΛΗΛΟΑΣΠΑΖΟΝΤΑΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ: «Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΝ Τῼ ΜΕΣῼ ΗΜΩΝ». ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΑΝΑΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ, ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ. ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ, ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΔΟΘΕΙ ΝΟΣΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ; ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΔΙΔΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ;
 
8. Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΟΝΗ.
 
9. ΟΤΑΝ ΤΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΛΕΜΕ: «Τοῦτον τὸν Οἶκον ὁ Πατὴρ ὠκοδόμησε· τοῦτον τὸν Οἶκον ὁ Υἱὸς ἐστερέωσε· τοῦτον τὸν Οἶκον τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἀνεκαίνισε, τὸ φωτίζον, καὶ στηρίζον καὶ ἁγιάζον»* . Ἐπισης γονατιζουμε καί παρακαλοῦμε: «…κατάπεμψον τὸ πανάγιὸν Σου Πνεῦμα καὶ ἁγίασον τὸν Οἶκον τοῦτον· πλήρωσον αὐτὸν φωτὸς ἁϊδίου· αἱρέτισον αὐτὸν εἰς κατοικίαν Σὴν· ποίησον αὐτὸν σκήνωμα δόξης Σου·…. Κατάστησον αὐτὸν λιμένα χειμαζομένων, ἰατρεῖον παθὼν, καταφυγὴν ἀσθενῶν, δαιμόνων φυγαδευτήριον, ἐν τῷ εἶναι τοὺς ὀφθαλμοὺς Σου ἀνεωγμένους επ΄αυτόν ἡμέρας καὶ νυκτὸς καὶ τὰ ὦτα Σου προσέχοντα εἰς τὴν δέησιν τῶν ἐν φόβω Σου καὶ ευλαβεία ἐν αυτὼ εισιόντων…».
 
10. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΝΑΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ «ἰατρεῖον παθὼν, καταφυγὴν ἀσθενῶν, δαιμόνων φυγαδευτήριον…» ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ;
 
11. ΟΛΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΑΣΜΕΝΑ. ΘΥΜΑΜΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΥΩΔΙΑΖΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΙΧΟΙ.
 
12. ΟΛΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ Η ΣΚΟΝΗ ΑΚΟΜΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ. Ο Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός ἔλεγε: Εάν ξέρατε πόση ευλογία έρχεται στη Θεία Λειτουργία, τότε θα μαζεύατε μέχρι και τη σκόνη από το πάτωμα της Εκκλησίας για να πλύνετε με αυτή το πρόσωπό σας. Ὁ ἱερός Χρυσόστομος μᾶς διδάσκει ὅτι ἀκόμη καί ἡ σκόνη ἀπό τά Ἅγια Λείψανα ἔχει Θ. Χάρη. Ἡ ἐκκλησία στό Τσέρνομπιλ (ὅπου ἔγινε τό γνωστό φοβερό πυρηνικό ἀτύχημα) εἶχε μηδενική ραδιενέργεια ἐνῶ ἡ γύρω περιοχή εἶχε πολύ ὑψηλή ραδιενέργεια.
 
Τῼ ΔΕ ΠΑΝΑΓΙῼ ΤΡΙΑΔΙΚῼ ΘΕῼ ΗΜΩΝ ΔΟΞΑ
 
ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ
 
ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΑΜΗΝ
 
Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
 
***



Προβληματισμένοι οι Ιεράρχες (!) επειδή ο κόσμος είναι φοβισμένος;;;;;;

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Γιὰ νὰ προλάβουμε τὰ περὶ ἀντικατάστασης τῆς λαβίδος μὲ τὸν παλαιὸ τρόπο μετάδοσης τῆς Θ. Μεταλήψεως, συμβουλεύουμε ἀπὸ τώρα νὰ μὴν τὸ κάνουν, διότι ἂν τὸ κάνουν καὶ χρησιμοποιήσουν τὰ ἐπερχόμενα ''ἐπιχειρήματα'' ποῦ μᾶς ἔχουν συνηθίσει κατὰ καιρούς, τότε ἃς γνωρίζουν ὅτι θὰ καταρρεύσουν ὡς χάρτινος πύργος καὶ θὰ ντροπιαστοὺν οἱ ἴδιοι......


Του Γιώργου Θεοχάρη


Προβληματισμένοι είναι ορισμένοι Ιεράρχες αναφορικά με την προσέλευση των πιστών στις  αλλά κυρίως για την Θεία Μετάληψη εν μέσω της πανδημίας μετά την χειραγωγούμενη επιχείρηση των  στον λαό.

΄΄Οι πρώτες ημέρες της άρσης της απαγόρευσης για ατομική προσευχή στους Ιερούς Ναούς, δεν μας γεννά υψηλές προσδοκίες. Ούτε οι μισοί πιστοί δεν προσήλθαν να ανάψουν ένα κεράκι. Ο κόσμος είναι φοβισμένος και δεν έχει συνέλθει ακόμα από το σοκ τς καραντίνας και τον φόβο του θανάτου ΄΄, επισημαίνει με ιδιαίτερη έμφαση Ιεράρχης της Πελοποννήσου.
΄΄Με όσα διαδίδονται για την Θεία Κοινωνία ακόμα και από επίσημα χείλη της πολιτείας για πρώτη φορά στην ιστορία της ορθόδοξης εκκλησίας  έχουν ταρακουνήσει πολλούς πιστούς που έρχονται και μας ρωτούν τι θα κάνουν΄΄, τονίζει Ιεράρχης της Αττικής.
Εάν διαπιστώσουμε ότι η η προσέλευση είναι αποθαρρυντική για την Θεία Κοινωνία τότε θα προτείνω στην Αρχιεπίσκοπο να βαπτίζουμε τον άρτο με την Θεία Κοινωνία και να παίρνουν οι πιστοί μόνοι τους, εξηγεί στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ Αρχιερέας της Βόρειας Ελλάδας. Όπως στη λειτουργία του Αγίου Ιακώβου, συμπληρώνει.
Την ίδια ώρα, στις περισσότερες Εκκλησίες συνεχίζονται οι απολυμάνσεις και δεν επιτρέπεται να μένει ο πιστός μέσα στον Ιερό Ναό πάνω από πέντε λεπτά. Υπάρχουν και Ναοί όμως που δεν έγινε απολύμανση καθώς οι Ιερείς θεωρούν ότι στον Οίκο του Θεού δεν εισέρχεται κανένα μικρόβια. ΄΄Ουδέποτε έγινε κάτι τέτοιο ανά τους αιώνες. Μάλιστα στις πανδημίες γέμιζαν οι εκκλησίες από λαό και με εικόνες και λείψανα γινότανε λιτανείες σε χωριά και πόλεις ανά την επικράτεια. Τι φοβάστε ; ΄΄ τονίζει Πρωτοπρεσβύτερος της Κρήτης.
Επίσης, η πολιτεία στο θέμα της Θείας Κοινωνίας έδειξε ανεύθυνη στάση καθώς δεν ξεκαθαρίζει τη θέση της και αφήνει να εννοηθεί και να διαδίδονται διάφορα. Να γνωρίζει και ο λαός τι πιστεύει…!
Οι  αν και έχει δοθεί το πράσινο φως από την Ιερά Σύνοδο για να ομιλούν σε μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί ως προς τον δημόσιο λόγο , έως και φοβισμένοι μετά τα όσα διαδραματίστηκαν και δεν επιθυμούν να διαταράξουν περαιτέρω τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας.

Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ

Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ

Εκ της διαχείρισης της Κατάνυξης
Οι περισσότεροι πιστοί είναι ήρεμοι και υπάκουοι στις αποφάσεις της ΔΙΣ και των Επισκόπων τους. Θεωρούν ότι όλα βαίνουν καλώς και η μόνη τους έγνοια και λαχτάρα είναι πότε θα ξαναγυρίσουν στη θρησκευτική τους ζωή, στις «ανοικτές εκκλησίες».
Γι’ αυτούς τίποτε κακό δε συνέβη και ούτε, φυσικά, συμβαίνει, εκτός ότι στερηθήκαμε τη Μεγ. Εβδομάδα. Αλλά τι  άλλο να κάνουμε, θα γιορτάσουμε το Πάσχα στις 25-26 Μαΐου, όπως μας είπε η Ιερά Σύνοδος. Προχωρούμε κανονικά όπως άλλοτε. Κάποιοι μπορεί να αγανάκτησαν ή  και να θύμωσαν κάποια στιγμή με τα τεκταινόμενα, αλλά γρήγορα τα ξέχασαν ή θα τα ξεχάσουν, αφού από τις 17 Μαΐου θα εκκλησιάζονται κανονικά. Πολύ ωραία! Δόξα τω θεώ! Θα ξαναγυρίσουμε στις εκκλησίες! Ναι! Έτσι φαίνεται, εκτός απροόπτου, ότι θα ξαναγυρίσουμε στις εκκλησίες μας. Aλλά με ποια Πίστη;
Πολλοί δεν το καταλαβαίνουν ή άλλοι το καταλαβαίνουν, αλλά δεν τους πειράζει και αδιαφορούν. Στη διάρκεια των γεγονότων που ζήσαμε  έγινε ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑ με τη στάση, τις πράξεις και τις αποφάσεις μας ότι:
—Από τις εικόνες μεταδίδονται μικρόβια και ιοί, άρα δεν είναι οι εικόνες τα εικονιζόμενα πρόσωπα, όπως δογμάτισε η 7η Οικουμενική Σύνοδος αλλά ξύλο, ασήμι, χρώματα κλπ. που μπορεί να είναι μολυσμένα. Κι αφού δεν είναι πρόσωπα, άδικα και τις λιτανεύουμε, διότι λιτανεύουμε είδωλα. Και ποια είναι η σύσταση-εντολή; «Μην τις ασπάζεστε» σε αντίθεση με την μέχρι τώρα Πίστη μας και Εκκλησιαστική Παράδοση. Δηλ. ομολογούμε Μια Άλλη Πίστη.
—Οι ναοί δεν είναι αγιασμένοι χώροι από τα Μυστήρια, την τέλεση του μηνιαίου αγιασμού, τα λιβάνια, τις κανδήλες, τα λείψανα της Αγίας Τράπεζας και από την ιερουργία της καθιερώσεως του Ιερού Θυσιαστηρίου κατά τα εγκαίνια του ναού. Λόγος κενός (δηλ. ψέμα;) όσα αναφέρονται στη σχετική ακολουθία, ότι οι ναοί αυτοί είναι «αγιασμένοι εις τον αιώνα μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία». Εμείς σήμερα δηλώνουμε το αντίθετο, ότι είναι χώροι όμοιοι με τις αίθουσες δημοσίων υπηρεσιών, σχολείων, θεαμάτων, εστιατορίων κλπ., που έχουν ανάγκη απολύμανσης και δίνεται η σύσταση να φοράμε μάσκες και γάντια στο εσωτερικό τους. Κατ’ επέκταση, ποιο το νόημα να έχουμε χώρο εικονοστασίου στο σπίτι μας (μικρή εκκλησία), το καντηλάκι μας, να λιβανίζουμε, να πίνουμε αγιασμό, να χριόμαστε με το λάδι των αγίων κλπ.; Καλά μας λένε μερικοί ότι μάταια είναι όλα αυτά, δεν αγιάζουν. Κι έτσι οδηγούμαστε να ομολογούμε Μια Άλλη Πίστη.
—Ενώ μάθαμε από μικρά παιδάκια πως η δεξιά του ιερέα είναι αγιασμένη, διότι πιάνει και σηκώνει τον Βασιλέα των Βασιλέων την ώρα του Μυστηρίου,τώρα μας λένε ότι μοιράζει μικρόβια και αρρώστιες. Ομολογούμε Μια Άλλη Πίστη.
—Το Μυστήριο των Μυστηρίων που είναι το Σώμα και Αίμα Χριστού και η Ζωή δεν μπορεί να προσφέρει το θάνατο, τώρα μας λένε ή μπαίνουμε στον πονηρό λογισμό κι εμείς να λέμε, ότι «ποτέ δεν ξέρεις», ας έχουμε το νου μας και για άλλες αρρώστιες από εδώ και πέρα. Ενώ σύντομα, οι «υπεύθυνοι του κράτους», πολιτικοί και εκκλησιαστικοί, διότι και η διοικούσα Εκκλησία έχει γίνει πλέον Κράτος με τις ενέργειές της, θα επιβάλλουν την «ατομική Θεία Κοινωνία». Και τότε θα ομολογήσουμε Μια άλλη Πίστη.
–Η Θεία Λειτουργία, που είναι το έργο του λαού το οποίο τελείται ελεύθερα και ανεμπόδιστα και κανείς δεν εμποδίζεται για οποιοδήποτε λόγο και από κανένα, εκτός από τον πνευματικό του, να προσέλθει στο δείπνο και να παραλάβει το δώρο που προσφέρει ο ίδιος ο Θεός, τώρα μας λένε ότι αυτό εξαρτάται από τη χωρητικότητα του ναού και δεν μπορεί να είναι πολλοί μέσα στο ναό. Μπαίνει δελτίο εκκλησιασμού και Θείας Κοινωνίας. Εκτός, αν έχουμε κάνει το εμβόλιο. Για να εκκλησιαστούμε και να κοινωνήσουμε κανονικά, όπως πρώτα, θα πρέπει να είμαστε εμβολιασμένοι (ίσως και τσιπαρισμένοι;). Θα ομολογήσουμε Μια Άλλη Πίστη. Και άλλα πολλά και έπεται και συνέχεια.
Φαίνεται από όλα αυτά πως όσα μας έλεγαν οι Άγιοι Πατέρες μας δεν ήταν σωστά αλλά της εποχής τους και πρέπει να τα αλλάξουμε, όπως μας λένε οι Μεταπατερικοί. Ο Χριστός δεν είναι ο Αυτός και αμετάβλητος χθες, σήμερον, εις τους αιώνες, αλλά προσαρμόζεται στις εκάστοτε ιστορικές συνθήκες. Δεν είναι άτρεπτος, άρα είναι κτίσμα, όπως έλεγε ο Άρειος. Οι Ιεράρχες μας ίσως ποτέ δεν κατάλαβαν, ούτε ακόμα ίσως καταλαβαίνουν την ολέθρια απόφασή τους να μην σταθούν όρθιοι και εδραίοι να ομολογήσουν Χριστό και να πουν όχι στην κοσμική Εξουσία. Ομολόγησαν Άλλη Πίστη, υποτασσόμενοι στον Κόσμο, και τώρα η κατάσταση δε συμμαζεύεται.
Ο μακαριστός π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος, ένας άκαμπτος και ανυπέρβλητος μαχητής εναντίον των αιρέσεων, έκανε κάποτε μια κορυφαία δήλωση: «Η Νέα Εποχή δε θέλει κλειστούς τους ναούς, τους θέλει γεμάτους,αλλά με ανθρώπους που θα έχουν λάθος πίστη».
Μην εκπλαγείτε! Πολύς κόσμος, λαϊκοί, κλήρος, ιεράρχες κλπ., όλοι θα υπακούσουν σε αυτή την Άλλη (Λάθος) Πίστη, διότι δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν την Κακή Υπακοή από την Αγία Ανυπακοή. Τα σημάδια είναι όλα εκεί και φάνηκε ολοκάθαρα και στα πρόσφατα γεγονότα που ζήσαμε αλλά και ακόμα πιο πριν, με το Κολυμπάρι, το αυτοκέφαλο της Ουκρανίας και το Πανορθόδοξο Σχίσμα, τον Παπισμό της Ανατολής.
Κατά τα άλλα, ας γυρίσουμε στις αγαπημένες μας “εκκλησίτσες” πάλι, χωρίς μετάνοια, χωρίς προβληματισμό, χωρίς νήψη και προσευχή. Αδιάφοροι για τα συμβαίνοντα μέσα στην Εκκλησία μας και τη συμπεριφορά και τις αποφάσεις των Επισκόπων μας, αδιάφοροι και για την Πίστη μας. Ο Απ. Παύλος όμως  μας ζήτησε να ελέγχουμε τα μέλη της Εκκλησίας κι όχι να είμαστε αδιάφοροι ,δείχνοντας φιλαυτία και έλλειψη αγάπης προς τον πλησίον, και να παίρνουμε και τα μέτρα μας: «τι γαρ μοι και τους έξω κρίνειν; ουχί τους έσω υμείς κρίνετε; τους δε έξω ο Θεός κρίνει Και εξαρείτε τον πονηρόν εξ υμών αυτών» (Α’ Κορ., 5,12-13).
Και ξεχνάμε ότι, αν η Πίστη μας δεν είναι ορθή, τότε πιστεύουμε σε έναν άλλο Χριστό, σε έναν αντί-Χριστού, σε έναν αντίχριστο. Και για το λόγο αυτό, σε όσα μυστήρια κι αν συμμετέχουμε και όσο ευσεβισμό κι αν δείχνουμε, δε θα εισπράττουμε χάρι και φωτισμό και τα λόγια και τα έργα μας θα είναι πονηρά, χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Θα είμαστε σκοτισμένοι, σαρκικοί αλλ’ όχι πνευματικοί άνθρωποι. Και θα νομίζουμε ότι είμαστε μέσα στην Εκκλησία, ενώ στην πραγματικότητα θα είμαστε εκτός. Αυτή είναι η  απόλυτη πλάνη του Πονηρού που οδηγεί στην απώλεια!

«Ἐλευθερία εἶνε...»



«Ἐλευθερία εἶνε τὸ νὰ ἔχῃ τὴ δυνατότητα ὁ ἄνθρωπος νὰ σκέπτεται καὶ νὰ ἐκφράζῃ τὰ φρονήματά του, τὸ νὰ μπορῇ νὰ ἐνεργῇ χω­ρὶς περιορισμούς, τὸ νὰ κινῆται μέσα στὰ πλαίσια τοῦ ἀγαθοῦ. Ἡ ἐλευθερία εἶνε δῶρο τοῦ Θεοῦ· ὁ ἄνθρωπος πλάστηκε ἐλεύθερος.

Ἀναγκαία ἡ ἐλευθερία. Τὸ ν᾽ ἀφαιρέσῃ καν­εὶς τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου εἶνε σκληρό, ἀποτρόπαιο, ἀντικοινωνικό, ἀντιδημοκρατικό, ἀντιφυσικό, ἀπάνθρωπο ―τίποτα δὲν εἶπα―, εἶνε ἀντιχριστιανικό, ἀντίθεο. Ὅποιος στερεῖ τὴν ἐ­λευθερία τοῦ προσώπου (ἡ ὁποία ἐννοεῖ­ται ὅτι κινεῖται μέσα στὰ πλαίσια τῆς ἐννόμου τάξεως καὶ τῆς εὐπρεπείας), κάνει κάτι σατανικό. Τὸ ν᾽ ἀφαιρέσῃς τὴν ἐλευθερία ἀπὸ κάποιον εἶνε σὰ νὰ τοῦ ἀφαιρῇς τὸ ὀξυγόνο. Εἶ­νε σὰ νὰ βγάζῃς τὸ ψάρι ἀπὸ τὴ θάλασσα· τὸ ψάρι πλάστηκε γιὰ νὰ κολυμπᾷ στὸ νερό, κι ὁ ἄνθρωπος γιὰ νὰ κολυμπᾷ στὴν ἐλευθερία. Γι᾽ αὐτὸ οἱ γυναῖκες στὸ Σούλι ἔψαλλαν·
«Στὴ στεριὰ δὲ ζῇ τὸ ψάρι οὔτε ἀνθὸς στὴν ἀμμουδιά,
κ᾽ οἱ Σουλιώτισσες δὲν ζοῦνε δίχως τὴν ἐλευθεριά».
Κανένας λαὸς δὲν ὕμνησε μὲ τόσο πάθος τὴν ἐλευθερία ὅπως ὁ Ἑλληνικὸς λαός. Ὑ­πεν­θυμίζω μόνο τὸ στίχο τοῦ ῾Ρήγα Φεραίου
«Καλύτερα μιᾶς ὥρας ἐλεύθερη ζωὴ
παρὰ σαράντα χρόνια σκλαβιὰ καὶ φυλακή».
Ἐλεύθερος λαὸς ἐμεῖς, οἱ ὁποῖοι χύσαμε ποταμοὺς αἱμάτων γιὰ τὴν ἐλευθερία, αἰσθανόμεθα τὴ σημασία τοῦ λόγου ποὺ εἶπε σήμερα ὁ Θεάνθρωπος «Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι;» (ἔ.ἀ.). Ἐὰν θέλῃς, σὲ κάνω καλά· ἐὰν δὲν θέλῃς, ὄχι.
Τὸ αἴτημα τῆς ἐλευθερίας εἶνε ἀρχέγονο καὶ πανανθρώπινο. Καὶ πρὸ Χριστοῦ, ἀπὸ τὰ χρόνια τῆς παλαιᾶς διαθήκης, ὁ Θεὸς φωνάζει· Ἄνθρωπε, ἔβαλα μπροστά σου δυὸ πρά­γματα, τὴ φωτιὰ καὶ τὸ νερό· διάλεξε καὶ πάρε. Ἂν ἁ­πλώσῃς τὸ χέρι σου στὸ νερό, θὰ δροσιστῇς· ἂν τὸ ἁπλώσῃς στὴ φωτιά, θὰ καῇς (Σ. Σειρ. 15,16)».


Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου (Ἰωάν. 5,1-15)
Toῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΔΩ

Μήπως ο Νετανιάχου έκανε μυστική συμφωνία για το ναό;


Supreme Court orders Netanyahu to respond to charge by next week.

Buried amid news of Israel’s new government and the ongoing coronavirus pandemic were accusations that Prime Minister Benjamin Netanyahu had quietly struck a secret deal with Jordan regarding the Temple Mount.
According to charges filed by right-wing activists, Netanyahu and Jordan, which officially oversees religious matters atop the Temple Mount, agreed to bar entry to both Jews and Arabs alike for the duration of the coronavirus pandemic.
Every Friday, tens of thousands of Arab Muslims crowd into the courtyards and mosques of the Temple Mount, representing a very real threat of outbreak.
However, in recent weeks, Arabs have for some reason been allowed to again ascend the Temple Mount, while the ban on Jewish entry has been maintained.
Israel’s Supreme Court on Wednesday gave the Netanyahu government until next Monday to respond to the petition claiming that it was barring Jews from Judaism’s holiest site as part of a deal with Jordanian Muslim authorities.

New facts on the ground


Already, Muslim authorities are trying to exploit the situation to establish a new status quo under which Jews will be permanently barred from the Temple Mount.
In an interview with the Palestinian Information Center on March 26, just days after the Temple Mount deal was secretly concluded, Sheikh Abdul Azim Salhab, head of the Jerusalem council of Islamic endowments, had this to say:
“The temporary cessation of prayers in Al-Aqsa were meant to guard from the spread of the coronavirus….The closure would be from worshippers entering Al-Aqsa, yet, it is full of guards, clerks and gatekeepers, praying in houses of worship there….Today there aren’t any forced entries by groups of [Jewish] settlers and extremists, but if the occupation will change its policy on the current situation in Al-Aqsa, then we shall surely react accordingly to every incident.”

Religious discrimination


Israel likes to pat itself on the back for preserving freedom of religion for all faiths within its borders. And it is generally correct in doing so, except in one location: the Temple Mount.
Despite the fact that it is the holiest site in the world to Jews and Bible-believing Christians, and that after 2,000 years the Jewish people once again control the area, Israel is afraid to exercise true sovereignty atop the sacred plateau.
Tantrum-like outbursts of Muslim violence over Jews making even the slightest religious expression at the site have resulted in institutionalized religious discrimination against Jews (and by extension Christians).

«Ὁ χριστιανικός κόσμος, παρουσιάζει σήμερα μιά φρικτή εἰκόνα τῆς πιό βαθιᾶς θρησκευτικῆς καί ἠθικῆς παρακμῆς».



«Ὁ χριστιανικός κόσμος, εἶναι τρομερό νά τό λέει κανείς, παρουσιάζει σήμερα μιά φρικτή εἰκόνα τῆς πιό βαθιᾶς θρησκευτικῆς καί ἠθικῆς παρακμῆς. Ὁ πειρασμός τῆς ἐγκόσμιας ἡδονῆς καί εὐημερίας ὁδηγεῖ τόν Θεό μακριά ἀπ΄ τήν ψυχή. Οἱ ὑπηρέτες τοῦ Ἀντιχρίστου, πασχίζουν περισσότερο ἀπ΄ ὁτιδήποτε ἄλλο νά ἐκδιώξουν τόν Θεό ἀπό τή ζωή τῶν ἀνθρώπων, ὥστε οἱ τελευταῖοι, ἱκανοποιημένοι μέ τά ὑλικά ἀγαθά τους, δέν θά νιώθουν καμιά ἀνάγκη νά στραφοῦν πρός τόν Θεό στήν προσευχή τους, ἴσως δέν θά Τόν θυμοῦνται κάν, ἀλλά μᾶλλον θά ζοῦν σάν ὁ Θεός νά μήν ὑπῆρξε ποτέ...»

 

Ἀρχιεπ. Ἀβέρκιος Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς







ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ