Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020

ΑΛΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΖΑΜΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.......

Τέλη Σεπτεμβρίου θα λειτουργήσει το Ισλαμικό Τέμενος στον Βοτανικό.

«Αγώνας δρόμου» από το υπουργείο Παιδείας για την στέγαση των υπηρεσιών της Διοικούσας Επιτροπής και την πρόσληψη προσωπικού - Αναλυτικά οι προκηρύξεις του υπουργείου για το Ισλαμικό Τέμενος.

 Μίσθωση γραφείων επιφάνειας περίπου 300 τ.μ.. για τη στέγαση της Διοικούσας Επιτροπής Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών, με ανώτατο μηνιαίο μίσθωμα που δεν θα ξεπερνά το ποσότων 2.000 ευρώ μηνιαίως και πρόσληψη εργαζομένων με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, με βασικές γνώσεις Κορανίου και Θεολογίας του Ισλάμ και γνώση ως επιθυμητό προσόν, αραβικής γλώσσας ή ουρντού είναι τα επόμενα βήματα , του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη λειτουργίας του Ισλαμικού Τεμένους.

Το τζαμί της Αθήνας αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου, στον πρώην Σταθμό Αυτοκινήτων του Ναυτικού, στον Βοτανικό.
O γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Καλαντζής ο οποίος ασχολείται με την κατασκευή επίσημου τζαμιού έχει δηλώσει στο «Θέμα» ότι «Πρωτοπορούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είμαστε η πρώτη πρωτεύουσα της Ευρώπης όπου θα λειτουργήσει ένα δημόσιο τζαμί. Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα τζαμιά είναι ιδιωτικά και ελέγχονται από εκείνους που χρηματοδότησαν την κατασκευή τους».
Το υπουργείο Παιδείας και η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων προκήρυξε Δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για τη μίσθωση ακινήτου για τη στέγαση των υπηρεσιών της Διοικούσας Επιτροπής Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών και πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάθεση υπηρεσιών φορολογικής και λογιστικής υποστήριξης σε εργατικά και ασφαλιστικά θέματα της Διοικούσας Επιτροπής του Ισλαμικού Τεμένους.
Η μίσθωση χώρου γραφείων αφορά ωφέλιμης συνολικής επιφάνειας περίπου 279,5 τ.μ. με δυνατότητα απόκλισης ± 20%, για τη στέγαση της Διοικούσας Επιτροπής Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών». Το ανώτατο μηνιαίο μίσθωμα δεν δύναται να ξεπερνά το ποσό των 2.000 ευρώ μηνιαίως.
Η τρίτη πρόσκληση αφορά στην Προμήθεια Η/Υ και συναφούς εξοπλισμού ενώ η τέταρτη στην Πρόσκληση υποβολής αίτησης σύναψης σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου Ιδιωτικού Δικαίου διάρκειας 8 μηνών.
Οσοι υποψήφιοι Γενικών Καθηκόντων προσληφθούν έχουν ως κύρια αντικείμενα εργασίας ιδίως:
α) την οργάνωση της συμμετοχής μουσουλμάνων εθελοντών στις διάφορες δράσεις του Ν.Π.Ι.Δ.
β) την συνδρομή στις υπηρεσίες καθαριότητας και φύλαξης όλων των χώρων του Τεμένους Αθηνών σύμφωνα με τις οδηγίες των υπευθύνων για τις υπηρεσίες αυτές προσώπων και σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις
γ) την επιμέλεια των χώρων για την εκτέλεση των θρησκευτικών καθηκόντων των πιστών
δ) τη διατήρηση της ευταξίας, την εξυπηρέτηση των προσερχόμενων και την φιλοξενία / υποδοχή των επισκεπτών του Τεμένους Αθηνών
ε) την παραλαβή και διαβίβαση εισερχόμενης αλληλογραφίας, διακίνηση πάσης φύσεως εξερχομένης αλληλογραφίας,
στ) την συνδρομή του Θρησκευτικού λειτουργού του Τεμένους σύμφωνα με τις οδηγίες του και
ζ) όλες τις λοιπές βοηθητικές εργασίες διοικητικής υποστήριξης των οργανικών μονάδων του Ν.Π.Ι.Δ. και του Τεμένους Αθηνών όπως αυτές θα τους ανατίθενται από τα αρμοδία όργανα και τον θρησκευτικό λειτουργό του Τεμένους Αθηνών.

Στα απαιτούμενα προσόντα των ΥΕ ή ΔΕ Γενικών Καθηκόντων είναι μεταξύ άλλων ο Απολυτήριος τίτλος Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Απολυτήριος τίτλος Τριταξίου Γυμνασίου ή για όσους έχουν αποφοιτήσει μέχρι και το 1980 απολυτήριο Δημοτικού Σχολείου), ή ισοδύναμος απολυτήριος τίτλος κατώτερης Τεχνικής Σχολής του ν.δ. 580/1970 (Α΄139) ή απολυτήριος τίτλος Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του άρθρου 1 του Ν. 2817/2000 (Α΄78) της ημεδαπής ή άλλος ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής,
αντίστοιχης ειδικότητας ή Ενιαίου Λυκείου ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου, ανεξάρτητα από κλάδο ή ειδικότητα ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου, ανεξάρτητα από ειδικότητα ή Λυκείου Γενικής Κατεύθυνσης ή άλλος ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής καθώς και γνώση ελληνικής γλώσσας (μητρική ή πιστοποιημένη)

3. Βασικές γνώσεις Κορανίου και Θεολογίας του Ισλάμ (για τις τέσσερεις εκ των πέντε θέσεων). Στα επιθυμητά προσόντα είναι η γνώση αραβικής γλώσσας ή ουρντού ή γνώση άλλης γλώσσας (μητρική ή πιστοποιημένη)
Το κήρυγμα στο Ισλαμικό Τέμενος θα γίνεται στην ελληνική γλώσσα ενώ σε ειδικές περιπτώσεις θα μπορεί να χρησιμοποιείται και η αγγλική. Η προσευχή θα γίνεται στην αραβική.
Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό χώρο, το μιχράμπ (σ.σ.: ιερή κόγχη προς τη Μέκκα) κατασκευάστηκε από Αιγύπτιο μουσουλμάνο τεχνίτη που έχει ειδικές γνώσεις και κατοικεί μόνιμα στην Ελλάδα, ενώ το χαλί προσευχής, λόγω των ειδικών προδιαγραφών που πρέπει να έχει, κατασκευάστηκε στο Ιράν.



Καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ονοματοδοσία των παιδιών με αποδεικτικό βάφτισης


Για παραβίαση θρησκευτικής ελευθερίας (άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου), καταδίκασε την Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με την απόφαση http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-203165 «Σταυρόπουλος κατά Ελλάδος» της 25ης Ιουνίου 2020.


Το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι, ενώ ήδη από πολλές δεκαετίες (άρθρα 25-26 του νόμου 344/1976) η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού, τα ληξιαρχεία εξακολουθούν να καταχωρίζουν τη βάπτιση ως εναλλακτική διαδικασία κτήσης ονόματος, με αποτέλεσμα την ακούσια αποκάλυψη των θρησκευτικών πεποιθήσεων των γονέων.


H απόφαση, παρόλο που δεν είναι η πρώτη, με την οποία το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου παραπέμπει σε πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη, είναι η πρώτη, προ της οποίας το ίδιο το Δικαστήριο ζήτησε από το Συνήγορο του Πολίτη να καταθέσει υπόμνημα με τις θέσεις του επί του επίδικου νομικού ζητήματος, έχοντας πληροφορηθεί σχετικά με παλαιότερο πόρισμα https://www.synigoros.gr/resources/docs/203083.pdf και με την Ετήσια Έκθεση 2006 https://www.synigoros.gr/resources/docs/5_annual_ap_dta_06.pdf της Αρχής.



Με το από 23.1.2020 υπόμνημά του, ο Συνήγορος του Πολίτη επανέλαβε τις παλαιότερες θέσεις του και ενημέρωσε αναλυτικά το Δικαστήριο για τις νεώτερες εξελίξεις, ιδίως, μεταξύ άλλων, για τη γνωμοδότηση 431/2006 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που συμφωνούσε με τις εισηγήσεις της Αρχής αλλά ουδέποτε έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Εσωτερικών, καθώς και για την εξακολουθούμενη επίσημη θέση του ίδιου Υπουργείου πως «η βάπτιση θεωρείται και κτήση κυρίου ονόματος».


Στην § 42 της απόφασης παρατίθεται αυτολεξεί η κατακλείδα του υπομνήματος του Συνηγόρου του Πολίτη, ότι «η αντιμετώπιση του προβλήματος θα ήταν δυνατή … είτε με την προσθήκη προθεσμίας στο άρθρο περί ονοματοδοσίας … είτε με την ολοσχερή διαγραφή του άρθρου περί δήλωσης βάπτισης ώστε να μην προβλέπεται καν ληξιαρχική καταχώριση προσχώρησης του παιδιού σε θρησκευτικό δόγμα και η προσχώρηση αυτή, εφ’ όσον παρίσταται αναγκαίο, να αποδεικνύεται αποκλειστικά με βεβαίωση της οικείας κοινότητας».



Προειδοποίηση Πομπέο για την Αγία Σοφία – Να μην γίνει τζαμί


Σε ηχηρή παρέμβαση προς την Τουρκία, παραμονή της δικαστικής απόφασης για το μέλλον της Αγίας Σοφίας, προχώρησε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο.
Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας καλεί την τουρκική κυβέρνηση να διατηρήσει το υπάρχον καθεστώς της και να μην τη μετατρέψει σε μουσουλμανικό τέμενος.
Συμπληρώνει μάλιστα ότι «οι ΗΠΑ εκλαμβάνουν οποιαδήποτε αλλαγή στο καθεστώς της Αγίας Σοφίας ως υποβάθμιση της κληρονομιάς ενός εμβληματικού κτιρίου.
«Προτρέπουμε την κυβέρνηση της Τουρκίας να συνεχίσει να διατηρεί την Αγία Σοφία ως μουσείο, ως παράδειγμα της δέσμευσής της να σέβεται τις θρησκευτικές παραδόσεις και τη διαφορετική ιστορία που συνέβαλε στην Τουρκική Δημοκρατία και να διασφαλίσει ότι παραμένει προσβάσιμη από όλους» αναφέρει σε δήλωσή του ο Μάικ Πομπέο.
Υπενθυμίζεται ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ είχε προχωρήσει και πριν από λίγες ημέρες, μέσω του Αμερικανού πρέσβη, αρμόδιου για τις διεθνείς θρησκευτικές ελευθερίες, Σαμ Μπράουνμπακ, σε παρέμβαση για τη διατήρηση της Αγίας Σοφίας ως μνημείου.
Σε ανάρτησή του στο Twitter ο κ. Μπράουνμπακ είχε υπογραμμίσει την τεράστια πνευματική και πολιτιστική σημασία που έχει η Αγία Σοφία για δισεκατομμύρια πιστούς διαφορετικών θρησκειών σε όλο τον κόσμο και καλούσε την τουρκική κυβέρνηση να τη διατηρήσει ως τοποθεσία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, όπως και να εξασφαλίσει την προσβασιμότητα σε όλους υπό το τρέχον καθεστώς της ως μουσείου.
Την Πέμπτη η απόφαση
Το τουρκικό Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφανθεί επί του θέματος την προσεχή Πέμπτη, 2 Ιουλίου, όμως ήδη τα ΜΜΕ της γείτονος καλλιεργούν «κλίμα» με δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι στις 15 Ιουλίου «χιλιάδες πιστών (εν. μουσουλμάνων) θα προσευχηθούν στην Αγία Σοφία». Πάντως, η εισήγηση του τουρκικού δικαστηρίου δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και ο πρόεδρος της Τουρκίας θα μπορούσε να την παρακάμψει.

Με έκδηλη την αγωνία για την τύχη της Αγίας Σοφίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος, προέβη σε ηχηρή παρέμβαση από τον ναό των Αγίων Αποστόλων, σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως ενδεχόμενη απόφαση μετατροπής της σε τέμενος θα έστρεφε όλο τον Χριστιανισμό εναντίον του Ισλάμ.
Το 2016, ο Οικουμενικός Πατριάρχης είχε στείλει επιστολή στον τότε διευθυντή θρησκευτικών υποθέσεων της Τουρκίας, στην οποία τόνιζε πως οποιαδήποτε αλλαγή του καθεστώτος της Αγίας Σοφίας θα ήταν άτοπη και ζημιογόνα, διότι θα οδηγούσε σε συγκρούσεις.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης τόνισε πως ο ναός είναι πλέον κλασικό κτίριο της ιστορίας και δεν ανήκει σε αυτόν που το έχει αλλά σε όλη την ανθρωπότητα.


Αντίστροφη μέτρηση για την Αγία Σοφία





Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Τουρκίας, που θα κρίνει αν η Αγία Σοφία θα μετατραπεί σε τζαμί ή θα παραμείνει ως έχει.
Η συνεδρίαση του δικαστηρίου είναι αύριο, ωστόσο η απόφαση μπορεί να ανακοινωθεί μετά από 15 ημέρες ή να αναβληθεί εντελώς η αυριανή συνεδρίαση.
Η όποια αόφαση θα λάβει το ανώτατο δικαστήριο δεν είναι δεσμευτική για τον Τούρκο πρόεδρο, αφού η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί απαιτεί μια διοικητική εντολή που θα ληφθεί από την κυβέρνηση του Ερτνογάν.

Αυτό που μένει να δούμε είναι αν ο Τούρκος πρόεδρος θα «υποκύψει» στις πιέσεις των δημοσκοπήσεων, αφού το 90% των ψηφοφόρων του θέλει την Αγία Σοφία τζαμί, ή αν θα περιμένει να εφαρμόσει οποιαδήποτε απόφαση κοντά στις εκλογές και να αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη.

Πατριαρχικό Μήνυμα προς τον Πάπα Φραγκίσκο για την Θρονική Εορτή της Εκκλησίας της Ρώμης


Η Α.Θ. Παναγιότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης απέστειλε στην Α. Αγιότητα τον Πάπα Φραγκίσκο θερμό συγχαρητήριο Μήνυμα για την Θρονική Εορτή της Εκκλησίας της Ρώμης, με την ευκαιρία της μνήμης των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Να προστεθεί ότι εφέτος λόγω των έκτακτων συνθηκών δεν εστάλη Πατριαρχική Αντιπροσωπεία στη Ρώμη όπως κάθε χρόνο.
Ακολουθεί το Μήνυμα του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου προς την Α. Αγιότητα τον Πάπα Ρώμης:

Τῷ Ἁγιωτάτῳ Πάπᾳ τῆς Πρεσβυτέρας Ρώμης Φραγκίσκῳ, χαίρειν ἐν Κυρίῳ.

Συνεορτάζοντες μεθ᾿ Ὑμῶν τήν πανίερον μνήμην τοῦ Πρωτοκορυφαίου τῶν Ἀποστόλων Πέτρου καί τοῦ Κήρυκος τῶν Ἐθνῶν καί «Ἀποστόλου τῆς ἐλευθερίας» Παύλου, τῶν ἐν Ρώμῃ χριστοτερπῶς ἐξαγγειλάντων τό Εὐαγγέλιον τῆς πανσωστικῆς Θείας Οἰκονομίας καί μαρτυρικῶς ἐν αὐτῇ τελειωθέντων, ἀπευθύνομεν τῇ Ὑμετέρᾳ Ἁγιότητι ἐγκαρδίους εὐχάς καί κατασπαζόμεθα Αὐτήν φιλήματι ἁγίῳ. Ἡ σοβοῦσα πανδημία τοῦ νέου κορωνοϊοῦ COVID–19 κατέστησεν ἀνέ-φικτον τήν ἀποστολήν καί παρουσίαν τῆς ἐπισήμου Ἀντιπροσωπείας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου εἰς τήν Καθέδραν Ὑμῶν κατά τήν Θρονικήν Ἑορτήν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης, ὡς συμβαίνει κατά τάς τελευταίας δεκαετίας. Συμμετέχομεν ἐκ τοῦ μακρόθεν εἰς τήν χαράν τῆς ἑορτῆς καί προσκυνοῦμεν μετ᾿ εὐλαβείας τά ἱερά λείψανα τοῦ ἱδρυτοῦ τῆς Ἐκκλησίας Ὑμῶν Πέτρου, τοῦ καί αὐταδέλφου τοῦ ἡμετέρου Πάτρωνος Πρωτοκλήτου τῶν Ἀποστόλων Ἀνδρέου, τά προφρόνως δωρηθέντα, ὑφ᾿ Ὑμῶν εἰς τήν Κωνσταντινουπολίτιδα Ἐκκλησίαν, ἐξ ὧν καί ἀντλοῦμεν ρῶσιν καί εὐλογίαν. Προσευχόμεθα καί ἐργαζόμεθα ἀδιαλείπτως, Ἁγιώτατε Ἀδελφέ, διά τήν πρόοδον τοῦ διμεροῦς θεολογικοῦ διαλόγου μεταξύ τῶν Ἐκκλησιῶν ἡμῶν καί τῆς πορείας πρός τήν ἑνότητα. Τήν διαδικασίαν ταύτην ἐμπλουτίζουν αἱ κοιναί πρωτοβουλίαι καί αἱ κοιναί διακηρύξεις, ἐνώπιον τῶν μεγάλων συγχρόνων προκλήσεων καί παγκοσμίων προβλημάτων. Ἔχομεν κοινάς ἐκτιμήσεις διά τά θέματα αὐτά, αἱ ὁποῖαι εἶναι τεθεμελιωμέναι «ἐπί τήν πέτραν» τῆς πίστεως καί τῶν κεφαλαιωδῶν χριστιανικῶν ἀρετῶν τῆς ἀγάπης καί τῆς δικαιοσύνης. Ἡ «κατ᾿ εἰκόνα» Θεοῦ δημιουργία καί ὁ ἐν Χριστῷ αἰώνιος προορισμός τοῦ ἀνθρώπου προσδίδουν εἰς αὐτόν ἀνυπέρβλητον ἀξίαν.


Καθ᾿ ὅλην τήν περίοδον τῆς πανδημίας συγκλονίζουν ἡμᾶς τά δεινά ἀναριθμήτων συνανθρώπων μας καί ἡ αὐτοθυσία καί ὁ ἡρωϊσμός τῶν ἰατρῶν καί τῶν νοσηλευτῶν. Ἐνωτιζόμεθα τήν κραυγήν τῶν ἀσθενῶν καί τῶν οἰκείων των καί συναισθανόμεθα τήν ἀγωνίαν τῶν ἀνέργων καί τῶν ἐν περιστάσεσι, λόγῳ τῶν οἰκονομικῶν καί κοινωνικῶν ἐπιπτώσεων τῆς κρίσεως. Ἐνώπιον τῆς ἐπωδύνου ταύτης καταστάσεως ἡ Ἐκκλησία καλεῖται νά δώσῃ τήν ἰδικήν της μαρτυρίαν, λόγῳ καί ἔργῳ.
Τά κείμενα τῆς Καινῆς Διαθήκης εἶναι πλήρη ἀφηγήσεων περί ἰάσεως ἀσθενῶν, ἡ ὁποία παραπέμπει εἰς τήν ὑπαρξιακήν πληρότητα καί τήν σωτηρίαν τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Χριστός εἶναι «ἰατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων», καί συγχρόνως Ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος «τάς ἀσθενείας ἡμῶν ἔλαβε καί τάς νόσους ἐβάστασεν» (πρβλ. Ματθ. η’, 17). Εἰς τήν θεολογικήν γλῶσσαν, ἡ ἁμαρτία περιγράφεται ὡς νόσος, χρησιμοποιεῖται δέ εὐρέως ἰατρική ὁρολογία διά τήν περιγραφήν τῆς ἐντάξεως καί τῆς ἀνακαινίσεως τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ, ἡ ὁποία εἶναι θεραπευτήριον καί ἰατρεῖον ψυχῶν καί σωμάτων. Οἱ Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ὑπάρχουν καί λειτουργοῦν «πρός ψυχῶν θεραπείαν καί ἰατρείαν παθῶν» (Β’ Κανών τῆς ἐν Τρούλλῳ Συνόδου). Ἡ θεραπεία καί ἡ ὑγεία εἶναι δι᾿ ἡμᾶς τούς χριστιανούς, πρόγευσις τῆς ὁριστικῆς νίκης τῆς ζωῆς ἐπί τῆς φθορᾶς καί τῆς τελικῆς ὑπερβάσεως καί καταργήσεως τοῦ θανάτου. Δέν εἶναι τυχαῖον, ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀξιολογεῖ τήν προσφοράν τοῦ ἰατροῦ ὡς ἱερόν ἔργον, ὅτι δίδει ἔμφασιν εἰς τήν σχέσιν ἐμπιστοσύνης μεταξύ ἰατροῦ καί ἀσθενούς, καί ὅτι ἀπορρίπτει ἄρδην τήν θεώρησιν τοῦ ἀσθενοῦς ὡς ἀπροσώπου μονάδος, ὡς «ἀντικειμένου» και «περιπτώσεως».
Ἐν τῷ αὐτῷ πνεύματι, ἡ Ἐκκλησία προσεγγίζει καί τά οἰκονομικά καί κοινωνικά προβλήματα, ἀναδεικνύουσα τάς ἀρνητικάς ὄψεις τοῦ κυριάρχου σήμερον προτύπου οἰκονομικῆς δραστηριότητος καί ἀναπτύξεως, πυρήν τοῦ ὁποίου εἶναι ἡ «μεγιστοποίησις τοῦ κέρδους». Ἐάν ἡ ἀρχή αὐτή ἰσχύσῃ ὡς «μονόδρομος» καί κατά τήν φάσιν τῆς ἀντιμετωπίσεως τῶν οἰκονομικῶν συνεπειῶν τῆς πανδημίας, ἡ ἀνθρωπότης θά ὁδηγηθῇ εἰς πρωτοφανῆ ἀδιέξοδα. Τό μέλλον δέν εἶναι δυνατόν νά ἀνήκῃ εἰς τόν οἰκονομισμόν καί εἰς τήν «παραγωγήν χρήματος διά τοῦ χρήματος», ἄνευ ἀναφορᾶς εἰς τήν πραγματικήν οἰκονομίαν. Ἀνήκει εἰς μίαν βιώσιμον οἰκονομίαν, ἐπί τῇ βάσει τῶν ἀρχῶν τῆς κοινωνικῆς δικαιοσύνης καί τῆς ἀλληλεγγύης. Ἡ λύσις δέν εἶναι τό «ἔχειν» καί τό «πλέον ἔχειν», ἀλλά τό «εἶναι», τό ὁποῖον εἶναι πάντοτε «συνεῖναι». Ἡ Ἐκκλησία κηρύττει τήν προτεραιότητα τῆς «σχέσεως» ἔναντι τῆς «κτήσεως».
Μετά τούτων τῶν σκέψεων καί μετ᾿ εἰλικρινῶν ἀδελφικῶν αἰσθημάτων, εὐχόμεθα ταχεῖαν ὑπέρβασιν καί τῶν προβλημάτων, τά ὁποῖα ἐδημιούργησεν ἡ πανδημία εἰς τήν ἐκκλησιαστικήν ζωήν, καί χαρμόσυνον τήν εὔσημον ἡμέραν τῆς Θρονικῆς Ὑμῶν Ἑορτῆς, δεόμενοι δέ τοῦ Δοτῆρος παντός ἀγαθοῦ, ὅπως χαρίζηται Ὑμῖν, προσφιλέστατε Ἀδελφέ, πρεσβείαις τῶν Ἁγίων ἐνδόξων καί πανευφήμων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου, ὑγείαν ἀκλόνητον, μακροημέρευσιν καί πᾶσαν ἄνωθεν εὐλογίαν, ἐπ᾿ ἀγαθῷ τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, τῆς χριστιανικῆς μαρτυρίας ἐν τῷ κόσμῳ καί τῆς ἀνθρωπότητος ὅλης, διατελοῦμεν μετά τιμῆς ἐξιδιασμένης καί βαθείας ἐν Κυρίῳ ἀγάπης.

,βκ’ Ἰουνίου κθ’ 

Τῆς Ὑμετέρας Ἁγιότητος 
ἀγαπητός ἐν Χριστῷ ἀδελφός