Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

Σύσκεψη Μητσοτάκη με Λοιμωξιολόγους - Ανακοινώνονται το απόγευμα τα νέα μέτρα



Σύσκεψη με την επιτροπή των Λοιμωξιολόγων είχε το πρωί της Παρασκευής ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εξ' αφορμής και της χθεσινής έκρηξης κρουσμάτων (372) που σημειώθηκε στην χώρα μας γενικά αλλά και στην Αττική ειδικότερα.
Ακόμα, στη σύσκεψη, συζητήθηκε το θέμα της επιστροφής των παιδιών στα σχολεία.
Οι σχετικές ανακοινώσεις για τα νέα μέτρα θα γίνουν το απόγευμα σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία θα συμμετέχει και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Μέχρι νωρίς το πρωί, στο τραπέζι βρισκόταν η περεταίρω αυστηροποίηση της χρήσης μάσκας στους εσωτερικούς χώρους, αλλά και το ενδεχόμενο χρήσης μάσκας στους εξωτερικούς χώρους.

Παράλληλα, εξετάζονταν νέοι περιορισμοί στις συναθροίσεις, αλλά και η επιβολή περιοστικών μέτρων σε περιοχές που είναι επιβαρυμένες επιδημιολογικά.

Το ανεξάλειπτο της Ιερωσύνης

ierosini45
Νικολάου Μάννη, Εκπαιδευτικού στην Romfea.gr

Προσφάτως ο γνωστός ομιλητής π. Ανδρέας Κονάνος αποφάσισε να παραιτηθεί από την Ιερωσύνη. Αν και δεν ανήκω στους θαυμαστές του, διότι οι λόγοι του απέχουν, κατά την προσωπική μου άποψη βεβαίως, από το γνήσιο πατερικό πνεύμα, θεωρώ πως για την συγκεκριμένη πράξη του επικρίθηκε πολύ σκληρά, και δυστυχώς από πλήθος ανθρώπων, ενώ δεν έχει μαθευτεί καν ο λόγος για τον οποίο προέβη σε αυτήν.
Ας σκεφθούμε την πιθανότητα ο άνθρωπος αυτός να είχε κωλύματα Ιερωσύνης και να κατανόησε πως αυτά (παρά τις δικαιολογίες των συγχρόνων Επισκόπων και Πνευματικών) δεν επιδέχονται καμίας Οικονομίας, διότι επιφέρουν κόλαση και στον χειροτονηθέντα και στον χειροτονήσαντα, αλλά και μεγάλο κακό στην Εκκλησία.
Τότε για την πράξη του αυτή όχι μόνο δεν είναι θα αξιοκατάκριτος, αλλά, αντιθέτως, άξιος επαίνων.
Και μάλιστα μεγάλων επαίνων, διότι ζούμε σε μια εποχή που λόγω της γενικής αθέτησης των κωλυμάτων Ιερωσύνης βιώνουμε πολλά δεινά, για τα οποία μας έχουν προειδοποιήσει οι Άγιοι.
Με αφορμή όμως αυτόν τον πρόσφατο αυτοαποσχηματισμό του π. Ανδρέα, εξεφράσθη μία θέση από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, η οποία θεωρώ πως είναι αντίθετη με την ορθόδοξη άποψη, όπως η τελευταία προκύπτει από τον λόγο και την πράξη της Εκκλησίας.
Συγκεκριμένα η θέση του Σεβ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ είναι η εξής:
«Ἡ ἄποψις ἑπομένως ὅτι ἡ Ἱερωσύνη εἶναι ἀνεξάλειπτος ἤ ὅτι ἀδρανοποιεῖται εἶναι κακοδοξία, πού προέρχεται ἀπό τόν Ρωμαιοκαθολικισμό καί τήν ὁποίαν εἰσήγαγαν εἰς τήν καθ’ ἡμᾶς Θεολογίαν οἱ ἐν Ἑσπερίᾳ σπουδάσαντες Θεολόγοι καί μαθηταί των.
Ἀπόδειξις τοῦ γεγονότος ὁ ΞΒ΄ Κανών τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ὁ ὁποῖος διακελεύει τά ἀκόλουθα «Εἴ τις κληρικός, διὰ φόβον ἀνθρώπινον, Ἰουδαίου ἢ Ἕλληνος ἢ αἱρετικοῦ, ἀρνήσεται, εἰ μὲν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, ἀποβαλλέσθω˙ εἰ δὲ τὸ ὄνομα τοῦ κληρικοῦ, καθαιρείσθω· μετανοήσας δέ, ὡς λαϊκὸς δεχθήτω».
Ὁ κανών αὐτός ἔχει ἐπικυρωθεῖ ὁρισμένως μέ τόν Β Κανόνα τῆς Ἁγίας Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Εἰς τό ἐρώτημα διατί δέν «ἀναχειροτονοῦνται» οἱ ὑποβαλόμενοι εἰς τήν ποινήν τῆς καθαιρέσεως Κληρικοί μετά τήν ἀπονομήν εἰς αὐτούς χάριτος, ἡ ἀπάντησις εἶναι ὅτι τό μυστήριον εἶναι ἡ Ἐκκλησία ἡ ὁποία ἀποφαίνεται καί κατά ταῦτα δέν ἀπαιτεῖται ἐπανάληψις τῆς μυστηριακῆς πράξεως»[1].
Και είναι μεν αληθές ότι ο Παπισμός (ή «Ρωμαιοκαθολισμός» αν προτιμάτε) διέστρεψε, και σε αυτόν τον τομέα, την ορθόδοξη διδασκαλία με τον σχολαστικισμό του, η άποψη όμως ότι η Ιερωσύνη είναι ανεξάλειπτη και ότι δεν μπορεί να αφαιρεθεί από τον Κληρικό, παρά μόνο να γίνει επίσχεσή (δηλαδή αδρανοποίησή) της, δεν υποστηρίζεται μόνο από θεολόγους που σπούδασαν στην Δύση[2] (άλλωστε και οι περισσότεροι που τάσσονται κατά του ανεξάλειπτου της Ιερωσύνης, είτε θεολόγοι - όπως ο γνωστός οικουμενιστής Αμίλκας Αλιβιζάτος, ο Τυρολόης Παντελεήμων Ροδόπουλος κ.α. -, είτε (οι κυριότεροι εκφραστές του) νομικοί - όπως ο διάσημος τέκτονας Χρήστος Σγουρίτσας, ο Παναγιώτης Πουλίτσας, ο Κωνσταντίνος Τσάτσος, ο Γεώργιος Ράμμος, ο Σπύρος Τρωιάνος κ.α. -, σπούδασαν επίσης στην Εσπερία!).
Το ανεξάλειπτο της Ιερωσύνης (χωρίς φυσικά τις παπικές παρερμηνείες και τα σχολαστικές λεπτολογίες επ᾿ αυτού) υποστηρίζεται και από παλαιότερους διαπρεπείς Διδασκάλους της Εκκλησίας, όπως (μεταξύ άλλων):
α) τον Δοσίθεο Ιεροσολύμων (+1707): «Ἐντίθησι δὲ τὸ Βάπτισμα καὶ χαρακτῆρα ἀνεξάλειπτον, ὥσπερ καὶ ἡ Ἱερωσύνη… ἀδύνατον τὸν αὐτὸν δὶς ἱερωσύνης τυχεῖν τῆς αὐτῆς»[3],
β) τον Χρύσανθο Ιεροσολύμων (+1731): «αὔτη δὲ (ἡ Ἱερωσύνη) ἐν οἷς ἐγχαράττεται, ἀνεξάλειπτος, καὶ ἀήττητος, ἀσφαλής τε, καὶ ὑπερλάμπουσα διαμένει διαιωνίζουσα»[4],
γ) τον Ευγένιο Βούλγαρη (+1806): «Ἡ γὰρ καθαίρεσις ἔκπτωσίς τις ἐστὶν ἀπὸ τῆς ἱεροτελεστίας, καὶ τοῦτο μόνον διηνεκὴς ἀργία, καὶ τέλος μὴ ἔχουσα, τοσοῦτῳ τῆς ἀργίας αὐτῆς διαφέρουσα, ὅτι ἡ μὲν ἐν χρόνῳ τεταγμένῳ ἐπιβάλλεται, μεθ᾿ ὃν ἀποκατάστασις, ἡ δὲ τῷ βίῳ συμπαρατείνουσα ἐστίν, ἀποκαταστάσεως ἐλπίδα μὴ φέρουσα. Οὐκ ἔστι δὲ καὶ τῆς Ἱερωσύνης αὐτῆς ἄρδην ἐξάλειψις, ἄπαγε, τῆς ἀνεξαλείπτου μενούσης, καὶ τὸν χαρακτῆρα ἀκαθαιρέτου…Ἡ Ἱερωσύνη ἀνεξάλειπτος οὖσα οὐκ ἀναιρεῖται διὰ τῆς καθαιρέσεως. Εἰ γὰρ ἀνῃρεῖτο, οὐδ᾿ ἂν εἶχεν ἐλπίδα ἀποκαταστάσεως, ἣν ἔχειν ἐπ᾿ ἐνίων ἐκ τοῦ δ’ τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ κανόνος διδασκόμεθα: Ἐπίσκοπος γάρ, φησίν, ὑπὸ συνόδου καθῃρημένος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, ἢ ὑποδιάκονος ὑπὸ τοῦ ἰδίου ἐπισκόπου, εἰ τολμήσειέ τι πρᾶξαι τῆς λειτουργίας, μηκέτι μηδὲ ἀποκαταστάσεως ἐλπίδα ἐχέτῳ»[5],
δ) τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη (+1809): «Οἱ δὲ ἱερεὶς ἐκπεσόντες τῆς Ἱερωσύνης, διὰ τοῦτο δὲν χειροτονοῦνται ἐκ δευτέρου, ἐπειδὴ ἐκτυποῦσι τὸν πρῶτον καὶ μέγαν ἰερέα, ὃς εἰσῆλθεν ἐφάπαξ εἰς τὰ ἅγια, αἰωνίαν λύτρωσιν εὑράμενος, κατὰ τὸν Παῦλον, καὶ μένει εἰς τὸ διηνεκὲς ἀδιάπτωτον ἔχων τὴν Ἱερωσύνην· τοῦτο κατ᾿ ἐμὴν γνώμην εἶναι τὸ αἴτιον ὁποῦ δὲν μεταχειροτονεῖται ὁ ἱερεύς. Ἀδιάπτωτος γὰρ ὲν τῷ Χριστῷ ἡ Ἱερωσύνη»[6],
ε) τον Σμύρνης Βασίλειο (+1910): «Διὰ τῆς καθαιρέσεως οὐ τὸ χάρισμα τῆς Ἱερωσύνης αἴρεται ἢ ἀναιρεῖται, ἧς τὸ ποιητικὸν αἴτιόν ἐστι κυρίως αὐτὸ τὸ Πανάγιον Πνεῦμα, ἀλλ᾿ ἡ ἐνέργεια αὐτῆς ἐπίσχεται καὶ κωλύεται»[7].
Το ανεξάλειπτο της Ιερωσύνης, υποστηρίζεται επίσης και από την πράξη της Εκκλησίας, η οποία πάντοτε θεωρούσε ισχυρά τα τελούμενα υπό καθηρημένων (εννοείται καθηρημένων Ορθοδόξων, και όχι καθηρημένων, και τεθέντων διά του μεγάλου αναθέματος εκτός Εκκλησίας, αιρετικών) κληρικών Μυστήρια, και μάλιστα όχι μόνο όταν οι καθαιρέσεις ήταν άδικες[8], αλλά ακόμη και όταν ήταν δίκαιες.
Ο ΚΗ΄ Αποστολικός Κανόνας («Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, καθαιρεθείς δικαίως, ἐπὶ ἐγκλήμασι φανεροῖς, τολμήσειεν ἅψασθαι τῆς ποτὲ ἐγχειρισθείσης αὐτῷ λειτουργίας, οὗτος παντάπασιν ἐκκοπτέσθω τῆς ἐκκλησίας»), ενώ απειλεί τον καθηρημένο που θα τολμήσει να τελέσει Μυστήριο με παντελή αποκοπή από την Εκκλησία (μέγα ανάθεμα), δεν αναφέρει ότι το υπ’ αυτού τελεσθέν Μυστήριο είναι ανύπαρκτο, δηλαδή ως υπό λαϊκού γενόμενο.
Ο Ευγένιος Βούλγαρης γράφει για το θέμα πως αν ο καθηρημένος «ἱερουργήσειεν, αὐτὸς μὲν βαρύτερον ἑαυτῷ κρίμα ἀπεργάζεται, τὰ δέ τοι προσφερόμενα δῶρα τῇ ἐπιφοιτήσει τοῦ τελεταρχικοῦ Πνεύματος ἀγιάζεται»[9].
Αυτό επιβεβαιώνεται και από Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη το 1143 επί Πατριάρχου Μιχαήλ του Κουρκούα, η οποία κατέκρινε τον Επίσκοπο Βαλβίσσης Λεόντιο «διατὶ ἐβάπτισε δεύτερον τὸν ὑπὸ ἱερέως καθῃρημένου ἐπὶ φανεροῖς ἐγκλήμασι βαπτισθέντα, μὲ τὸ νὰ ἐνόμισε πῶς δὲν εἶναι τέλειον τὸ ὑπὸ καθῃρημένου γεγονὸς βάπτισμα»[10].
Η δε επίκληση του ΞΒ΄ Κανόνος των Αγίων Αποστόλων ή, ορθότερα, η κατά γράμμα (και αποκομμένη από τους άλλους σχετικούς Κανόνες) στείρα ερμηνεία του, οδηγεί σε εσφαλμένα νομικίστικα συμπεράσματα. Η ορθή ερμηνεία του δεν είναι πως οι καθηρημένοι Κληρικοί χάνουν την Ιερωσύνη και ξαναγίνονται, ως διά μαγείας, Λαϊκοί, αλλά πως για τιμωρία «ρίπτωνται εἰς τὸν τόπον τῶν Λαϊκῶν»[11].
Και αν το έγκλημα του Κληρικού για το οποίο καθαιρέθηκε είναι η άρνηση του Χριστού ή της Ιερωσύνης του (ΞΒ΄ Αποστολικός) τότε ακόμη και αν μετανοήσει, παραμένει ισοβίως «ὡσὰν λαϊκός, ἢτοι ἂς συμπροσεύχεται μὲ τοὺς πιστούς»[12]· αν όμως το έγκλημά του είναι κανονικό (π.χ. πορνεία, μοιχεία κλπ.), τότε αν μετανοήσει παρέχεται σε αυτόν το δικαίωμα να έχει ξανά το σχήμα του Κληρικού, κατά τον ΚΑ΄ Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου («Οἱ ἐπ’ ἐγκλήμασι κανονικοῖς ὑπεύθυνοι γινόμενοι, καὶ διὰ τοῦτο παντελεῖ τε καὶ διηνεκεῖ καθαιρέσει ὑποβαλλόμενοι, καὶ ἐν τῷ τῶν λαϊκῶν ἀπωθούμενοι τόπῳ· εἰ μὲν ἑκουσίως πρὸς ἐπιστροφὴν ὁρῶντες ἀθετοῦσι τὴν ἁμαρτίαν, δι’ ἣν τῆς χάριτος ἐκπεπτώκασι, καὶ ταύτης τέλεον ἀλλοτρίους ἑαυτοὺς καθιστῶσι, τῷ τοῦ κλήρου κειρέσθωσαν σχήματι· εἰ δὲ μὴ τοῦτο αὐθαιρέτως αἱρήσονται, καθάπερ οἱ λαϊκοί, τὴν κόμην ἐπιτρεφέτωσαν, ὡς τὴν ἐν κόσμῳ ἀναστροφὴν τῆς οὐρανίου ζωῆς προτιμήσαντες»), όχι όμως και την άδεια να ιεροπρατεί (κατά τον προαναφερθέντα ΚΗ΄ Αποστολικό).
Συνοψίζοντας, και αναφερόμενος συγκεκριμένα στον π. Ανδρέα, αυτή την στιγμή έχει ακόμη (λόγω του ότι δεν έχει καθαιρεθεί) ενεργή την Ιερωσύνη[13], έστω και αν δεν την ασκεί (σε περίπτωση κωλυμάτων, όπως είπαμε, πολύ καλά κάνει για να μη κολασθεί).
Μετά την καθαίρεσή του όμως δεν θα επιτρέπεται, επί ποινή αφορισμού, να την ενεργήσει, παρά το γεγονός ότι θα φέρει ανεξάλειπτη την Ιερωσύνη και ως Ιερεύς θα κριθεί ενώπιον του Θεού.
Κλείνω με ένα φοβερό περιστατικό, το οποίο αποδεικνύει το ανεξάλειπτο της Ιερωσύνης, και αν χρειαστεί θα επανέλθω στο θέμα με πολλά ακόμη στοιχεία τα οποία παρέλειψα χάριν συντομίας.
Κατά το 1660 (περίοδος της Τουρκοκρατίας) Επίσκοπος της Οφιούντας του Πόντου ήταν ο Αλέξανδρος Ποτουράς «ὅστις μένεα πνέων κατὰ τοῦ Μητροπολίτου Τραπεζοῦντος, πρὸς ἐκδίκησιν, συνέστησε καὶ έξώθησε τοὺς παρευρεθέντας νὰ ἀλλαξοπιστήσουν, δώσας πρῶτος τὸ παράδειγμα… Μετὰ τὴν ἐξόμωσίν του ὠνομάσθη Ἰσκεντέρ Πασᾶς…
Οὗτος γενόμενος μουφτῆς (ἱεροδικαστὴς) τῶν Τούρκων ἐν Τραπεζοῦντι, μετά τινα ἔτη μεταμεληθεὶς συνεπείᾳ τοῦ κάτωθι γεγονότος, ἐπανῆλθεν εἰς τὴν χριστιανικὴν θρησκείαν.
Ἤτοι, ἐπειδὴ ἐκ τῶν ἀπομεινάντων ἐν τῇ χριστιανικῇ θρησκείᾳ συγγενῶν του, εὑρέθη ἄλυτον τὸ σῶμα ἑνὸς πρὸ πολλοῦ θανόντος, τοῦτο οἱ συγγενεῖς του τοποθετήσαντες καλῶς ἐντὸς θήκης (κάσας) μετεκόμισαν κρυφίως νύκτα τινα εἰς Τραπεζοῦντα εἰς τὴν οἰκίαν του καὶ παρεκάλεσαν αὐτὸν ἵνα δεηθῇ καὶ διαβάσῃ κατὰ τὴν χριστιανικὴν θρησκείαν καὶ οὕτω εὑρεθῇ τρόπος διαλύσεως τοῦ ἀφωρισμένου ἀλύτου σώματος.
Οὗτος ἂν καὶ μουφτῆς, ἀφοῦ ἐξεδύθη τὰ ἰσλαμικὰ καὶ ἐνεδύθη τὰ ἐπισκοπικὰ ἄμφιά του καὶ γονυκλινὴς ἀναγινώσκων ἐδέετο ἐπικαλούμενος τὴν θείαν ἄφεσιν ἐπὶ τοῦ σώματος τοῦ νεκροῦ παρουσίᾳ τῶν προσενεγκόντων τοῦτο συγγενῶν, λέγεται καὶ τὸ τονίζει ἡ παράδοσις μετὰ πεποιθήσεως, ὅτι θείᾳ ἀντιλήψει ἐγένετο τὸ θαῦμα ὥστε νὰ λυώσῃ παραχρῆμα τὸ σῶμα τοῦ νεκροῦ καὶ νὰ μείνουν μόνον τὰ ὀστᾶ αὐτοῦ.
Τότε ὁ Ἀλέξανδρος μετανοήσας διὰ τὴν ἀλλαξοπιστίαν του εἶπε: «Θρησκεία εἶναι αὐτὴ καὶ μόνη, ἡ τοῦ Χριστοῦ.
Ἐνομίσαμεν χρυσόν, ἐκεῖνο ποὺ εἶναι χαλκός». Καὶ οὕτω ὅταν μετέβη εἰς τὸ τζαμὶ ὡς συνήθως νὰ κάμῃ τὴν προσεχυήν του, ὡμολόγησεν ἀπὸ τοῦ ἀμβωνος τὴν ἐπιστροφήν του εἰς τὸν Χριστόν, ὁπότε συνέλαβον τοῦτον οἱ Τοῦρκοι καὶ ἀφοῦ τὸν ἐβασάνισαν ποικιλοτρόπως, τελευταίως τὸν ἐσκότωσαν τὸ δὲ σῶμα του ἄφησαν ἄταφον.
Τὸ περισυνέλεξαν δὲ οἱ χριστιανοὶ καὶ ἐνεταφίασαν τοῦτο εἴς τινα ἐκκλησίαν ἐν Τραπεζοῦντι»[14].

[1] Ι.Μ. Πειραιώς: Περί του Αρχιμ. Ανδρέα Κονάνου ( https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/39280-im-peiraios-peri-tou-arxim-andrea-konanou )
[2] Δεν γνωρίζω αν ο Σεβ. κ. Σεραφείμ υπονοεί τους κορυφαίους θεολόγους και υπερασπιστές της ανεξάλειπτης Ιερωσύνης Παναγιώτη Τρεμπέλα και Χρήστο Ανδρούτσο, τους οποίους αρκετοί νεοθεόλογοι (κυρίως «ρωμανιδικοί») απορρίπτουν με ανεπίτρεπτη περιφρόνηση ως επηρεασμένους από την Δύση.
[3] Ιωάννου Καρμίρη, Τα Δογματικά και Συμβολική Μνημεία, Αυστρία, 1968, σ. 760.
[4] Συνταγμάτιον, Τιργκόβιστε, 1715, σ. κβ΄.
[5] Κριτικαί Επιστάσεις, Βιέννη, 1806, σ. 277-278, 280.
[6] Πηδάλιον, Υποσημείωση στον ΞΗ΄ Αποστολικό Κανόνα.
[7] Πραγματεία περί του κύρους της χειροτονίας κληρικών υπό επισκόπου καθηρημένου και σχισματικού χειροτονηθέντων, Σμύρνη, 1887, σ. 18.
[8] Όπως, για παράδειγμα, στην περίπτωση της «καθαιρέσεως» του Ιερού Χρυσοστόμου από την εν Δρυ Σύνοδο, την οποία πολύ ορθά αγνόησε ο Άγιος και συνέχισε να ιεροπρατεί.
[9] Κριτικαί Επιστάσεις, ό.π., σ. 278.
[10] Αγίου Νικοδήμου, Πηδάλιον, Υποσημείωση 2η στον ΚΗ΄ Αποστολικό Κανόνα.
[11] Αυτόθι, Υποσημείωση στον ΚΑ΄ της Πενθέκτης.
[12] Αυτόθι, Ερμηνεία στον ΞΒ΄ Αποστολικό Κανόνα.
[13] «Μὴ γὰρ ἐνεργείᾳ καθῃρημένοι, οἱ καθαιρέσεως ἔνοχοι, ἐνεργοῦσαν ἔχουσιν, ἴσα τοῖς ἀθώοις τὴν τῆς Ἱερωσύνης δύναμιν», κατά τον Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο (Επιτομή, Λειψία, 1806, σ. 378)
[14] Στ. Κοκκινίδη, Ο εξωμότης επίσκοπος (Ποντιακή Εστία, τεύχος Θ΄, Σεπτέμβριος 1950, σ. 514-515).

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΠΡΟΣ ΕΡΕΥΝΑ: ''Η άνοδος της φυλής του Δαν''



Η καταγωγή του Αντιχρίστου

Ποιος όμως θα είναι ο Αντίχριστος των εσχάτων καιρών; Μήπως ο Διάβολος, σαν άνθρωπος; Όχι! «Ουδαμώς» λέει ο Ιερός Χρυσόστομος. Ο Αντίχριστος δεν θα είναι ο Σατανάς, δεδομένου, ότι διακρίνεται από αυτόν, σαν ξεχωριστό πρόσωπο. Θα το δούμε αυτό καλύτερα πιο κάτω, όταν θα αναπτύξουμε το θέμα με βάση με βάση το κείμενο της Αποκαλύψεως. Θα δούμε εκεί, ότι ο Σατανάς παρομοιάζεται με Δράκοντα, ο Αντίχριστος με θηρίο επτακέφαλο, που βγαίνει από την άβυσσο της θαλάσσης και ο ψευδοπροφήτης παρομοιάζεται με το θηρίο, που βγαίνει από την ξηρά.

Δεν θα είναι, λοιπόν, ο Αντίχριστος, ο ίδιος ο Διάβολος ενανθρωπημένος, διότι είναι αδύνατη η ενανθρώπιση του Διαβόλου, καθώς και κάθε πονηρού ή αγαθού αγγέλου.

Ο Σατανάς δεν μπορεί να σαρκωθεί, να γεννηθεί σαν άνθρωπος, όπως ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Δεν μπορεί, λοιπόν, αυτός, ο ασώματος, να παρουσιασθεί μέσω του Αντιχρίστου, σαν άνθρωπος επί της γης.

Μιλώντας γι’ αυτό το ζήτημα ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός υπογραμμίζει, ότι είναι αδύνατο να γίνει ενανθρώπηση του Διαβόλου, όπως έγινε η ενανθρώπηση του Χριστού:

«Ουκ αυτός τοίνυν ο Διάβολος γίνεται άνθρωπος, κατά την του Κυρίου ενανθρώπηση∙ μη γένοιτο» (PG. 94,1217).

Δεν θα είναι ο Σατανάς, θα είναι άνθρωπος. Θα είναι όμως άνθρωπος, όργανο του Διαβόλου. Θα είναι ενεργούμενό του. Για τον άνθρωπο αυτό, τον Αντίχριστο λέει ο Απόστολος Παύλος, ότι θα είναι: «κατ’ ενέργειαν του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τέρασι ψεύδους» (Β΄ Θεσ. Β’ 9).

Ο Ιερός Χρυσόστομος επίσης δίδοντας απάντηση στο ερώτημα, ποιος είναι ο Αντίχριστος λέγει, ότι δεν είναι ο Σατανάς: «αλλ’ άνθρωπος τις πάσαν αυτού δεχόμενος την ενέργειαν» (PG. 62,482). Θα είναι, λοιπόν, άνθρωπος, που θα κάνει ό,τι του λέει ο Σατανάς.

Με τον άνθρωπο, λοιπόν, αυτόν θ’ αναπτύξει δραστηριότητα πικρή και βάναυση ο Διάβολος έτσι, σαν να ήταν ο ίδιος αυτοπροσώπως.

Οι Πατέρες μας το ξεκαθαρίζουν το ζήτημα τούτο πολύ καλά. Ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, για να δείξει πόσο πιστό όργανο του Διαβόλου θα είναι ο Αντίχριστος άνθρωπος των εσχάτων καιρών, μας τονίζει, ότι μ’ αυτόν είναι σαν να ενεργεί ο ίδιος ο Σατανάς, «αυτοπροσώπως δι’ αυτού ενεργών» (Κυριλ. Ιεροσολ. ΒΕΠΕΣ 39,191).

Ο Οικουμένιος εξ άλλου, δίδοντας τον ορισμό του Αντιχρίστου, υπογραμμίζει, ότι θα είναι αυτός «άνθρωπος ενεργούμενος υπό του Σατανά» (PG. 119,117).

Και ο Θεοφύλακτος λέει, ότι ο Αντίχριστος θα είναι «άνθρωπος έχων τον Σατανάν εν εαυτώ, δι’ αυτού ενεργούντα» (PG. 124,1344)

Ο σατανοφόρος αυτός άνθρωπος θα εργασθεί κάθε ανομία. Θα υπηρετήσει τον αφέντη του, τον Διάβολο σ’ όλο το μισόκαλο μένος του. Θα ενεργήσει όσο πιο ύπουλα, βίαια, τυραννικά και βάρβαρα γίνεται, κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της ανθρωπότητος.

Ο Αντίχριστος θα είναι Εβραίος μας πληροφορεί ο Οικουμένιος. Θα παρουσιασθεί «εκ ρίζης Εβραίων» λέει ο Ανδρέας Καισαρείας (PG. 106,368).

Θα γεννηθεί από την εβραϊκή φυλή Δαν βεβαιώνει, πάνω απ’ όλα, η Αγία Γραφή. «Και γενηθήτω Δαν όφις εφ’ οδού…» (Γεν. μθ. 17).

Θα γεννηθεί «εκ πορνείας» λέει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Τοπικά ο Αντίχριστος θα ξεκινάει από την Γαλιλαία, όπως και ο Χριστός. «Εκ Γαλιλαίας, όθεν ο Χριστός εξήλθεν, εξέρχεται, ως φησίν η Γραφή∙ σκύμνος λέοντος Δαν και εκπηδήσει εκ Βασάν. Αύτη δε εστιν Σκυθόπολις» (ΒΕΠΕΣ 35,132) λέγει ο Μέγας Αθανάσιος. Από αυτό προκύπτει, ότι ίσως η μητέρα του Αντιχρίστου ή οι πρόγονοί του να ξεκινήσουν από τα ανατολικά μέρη της περσικής γης, πέρα από τον Ευφράτη και έρθουν στη Γαλιλαία. Τούτο ενισχύει και το γεγονός, ότι τους τελευταίους καιρούς οι ξεριζωμένοι άπιστοι Εβραίοι ξαναγυρίζουν στον τόπο αυτό.

Από Εβραίους θα γεννηθεί, λοιπόν, ο Αντίχριστος. Εβραϊκή θα είναι η καταγωγή του, από εκεί θα κάνει το ξεκίνημα των φοβερών σχεδίων του Διαβόλου. «Τοις Ιουδαίοις ελεύσεται» λέει επιγραμματικά ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός (PG. 94,1216).

Πηγή: «Ο Αντίχριστος», Αρχ. Χαραλάμπους Βασιλοπούλου, εκδ. «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ», 1990

Ο Αντίχριστος λοιπόν θα είναι Εβραίος εκ ρίζης Εβραίων, δεν θα υπάρχει δηλαδή αμφιβολία για την Εβραϊκή καταγωγή του (δεν θα είναι δηλαδή προσήλυτος) και θα προέλθει από τη περιοχή της Γαλιλαίας η οποία πλέον ανήκει στο κράτος του Ισραήλ, το οποίο ιδρύθηκε το 1948.

Επιπλέον θα έλκει την καταγωγή του από τη φυλή του Δαν και επειδή η Εβραϊκότητα κληρονομείται από την μητέρα, η μητέρα του θα είναι της φυλής του Δαν.

(Ο Κώδικας του Εβραϊκού Νόμου αναφέρει σαφώς ότι το παιδί μιας Εβραϊας μητέρας είναι Εβραιόπουλο, ανεξάρτητα από την καταγωγή του πατέρα (ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να εμφανιστεί σε ένα τεστ DNA), ενώ το παιδί μιας μη Εβραίας μητέρας δεν είναι Εβραιόπουλο. Η καταγωγή μέσω της μητρός υπήρξε μια θεμελιώδης αρχή της Τορά από την αρχή της ύπαρξης του Εβραϊκού λαού.

Ορισμένες πτυχές του Ιουδαϊσμού, όπως η ιεροσύνη, προέρχονται σαφώς μέσω του πατρός (βλ. Patrilineal Descent in Judaism , παρακάτω). Αλλά η γραμμή εισόδου στον εβραϊσμό ήταν πάντα μέσω της μητέρας - ή του προσηλυτισμού.)

Η σύγχρονη Εβραϊκή κοινότητα έχει αποδεχτεί τουλάχιστον ένα γκρουπ ανθρώπων που φαίρονται ότι προέρχονται από μία χαμένη φυλή , τους Beta Israel (που σημαίνει Οίκος Ισραήλ), Falashas ή αλλιώς τους Εβραίους Αιθιοπικής καταγωγής, που λένε ότι προέρχονται από τη φυλή του Δαν

Οι Beta Israel ζούσαν απομονωμένοι από τους υπόλοιπους Εβραίους σε πρωτόγονα χωριά της Αιθιοπίας και οπως αναφέρεται στο παρακάτω βίντεο νόμιζαν ότι ήταν οι μοναδικοί Εβραίοι στον κόσμο (άρα μπορεί να υποτεθεί ότι είχαν\έχουν την αυτοσυνειδησία ότι ο αναμενόμενος “μεσσίας” θα προέλθει από αυτούς). Ζούσαν απομονωμένοι γενικώς και από τους υπόλοιπους Εβραίους, για πάνω από 2000 χρόνια και οι θρησκευτικές πρακτικές τους είναι αυτές που υπήρχαν έως την καταστροφή του πρώτου ναού (προφανώς έφυγαν από τη γη του Ισραήλ μετά τη καταστροφή του ναού από τους Βαβυλωνίους). Ότι παραδόσεις και πρακτικές αναπτύχθηκαν μετά την καταστροφή του πρώτου ναού, τους ήταν άγνωστες. Δεδομένης αυτής της μακράς απομόνωσης τους μπορούμε να θεωρήσουμε ότι δεν έχουν υποστεί φυλετικές προσμίξεις και λόγω της αυτοσυνειδησίας τους ότι προέρχονται από τη φυλή του Δαν, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι κυριολεκτικά και χωρίς προσμίξεις προέρχονται από τη φυλή του Δαν.

Σχετικά µε την καταγωγή από τη φυλή ∆αν ο E. Norelli (Ippolito L’Antichristo, Bibliotheca Patristica X, Firenze 1987, σ. 189) παρατήρησε πως η φυλή αυτή συνδεόταν ήδη από τα χρόνια του Μωυσή µε την ειδωλολατρία στο Βόρειο Ισραήλ. Είναι φανερό πως η φυλή ∆αν πληρούσε τις προϋποθέσεις για να “γεννήσει” τον Αντίχριστο, γιατί αυτή η φυλή αποτελούσε το “µαύρο πρόβατο” της Ιουδαίας (ακόμη και σήμερα οι υπόλοιποι Εβραίοι δεν τους έχουν σε υπόληψη).

Ζούσαν με το όνειρο να επιστρέψουν στο Ισραήλ πράγμα που ξεκίνησε στις αρχές τις δεκαετίας του 80 όταν ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Menachem Begin κάλεσε τον επικεφαλής της Μοσάντ στο γραφείο του το 1977 και του είπε: “Φέρε μου τους Αιθίοπες Εβραίους”. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια σειρά χερσαίων, θαλάσσιων και από αέρος επιχειρήσεων, μέσω των οποίων επαναπατρίστηκαν μέσω Σουδάν, περισσότεροι από 56.000 Εβραίοι Αιθίοπες, σε διάστημα οκτώ ετών. Το Ισραήλ όμως απέτυχε να ενσωματώσει τους Εβραίους Αιθίοπες στην κοινωνία οι οποίοι έως σήμερα αντιμετωπίζουν φυλετικές διακρίσεις και μερικές φορές νιώθουν ότι δεν είναι μέρος της Ισραηλινής κοινωνίας.

Όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις, γίνονται μεγάλες προσπάθειες να αλλάξουν οι αντιλήψεις των ανθρώπων και φυσικά και των Εβραίων , σχετικά με τους έγχρωμους ανθρώπους και ιδιαιτέρως αυτούς Αφρικανικής καταγωγής (η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση και προσφάτως έγινε ευρέως γνωστό και στην Ελλάδα ότι υπάρχουν Μαύροι Ισραηλινοί, μετά τη συνεργασία εγχώριας τραγουδίστριας με γνωστό Ισραηλινό ράπερ. Στην Αμερική είδαμε λευκούς ανθρώπους να γονατίζουν μπροστά σε μαύρους ανθρώπους. Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι προετοιμάζονται να προσκυνήσουν έναν συγκεκριμένο τύπο ανθρώπου).




Mετά τη δολοφονία του Τζωρτζ Φλόυντ αυτό το φαινόμενο έχει ενταθεί , έως του σημείου να αναφερθεί σε προωθητικό βίντεο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το Great Reset, και το γνωστό Vice News να κάνει ολόκληρο αφιέρωμα στη φυλή του Δαν, τους Εβραίους δηλαδή Αιθιοπικής καταγωγής.

Στο αφιέρωμα του Vice αναφέρεται ότι το Ανώτατο Ραββινικό Συμβούλιο του Ισραήλ αναγνώρισε επίσημα την Εβραϊκότητα των Αιθιόπων Εβραίων στα τέλη του περασμένου έτους, συμπτωματικά με την έναρξη της πανδημίας (παρόλο που το 1973 ο Ραββίνος Ovadia Yosef, o Σεφαρδίτης Αρχιραββίνος του Ισραήλ, αποφάσισε- σε συμφωνία με τον ραββίνο Radbaz που διακύρηξε το ίδιο τον 16ο αιώνα- ότι οι Beta Israel είναι από τη φυλή του Δαν και επιβεβαίωσε την Εβραϊκη ταυτότητα της κοινότητας). Ο Ραββίνος που ομιλεί, δηλώνει ότι αυτό πήρε τόσο χρόνο, διότι έπρεπε να γίνει ενδελεχής έρευνα λόγω του ότι η τήρηση των αρχείων στην Αιθιοπία είναι ελλιπής. Αυτό σημαίνει ότι ουδείς δύναται πλεόν να αμφισβητήσει την Εβραϊκότητα τους, είναι εκ ρίζης Εβραίων με την βούλα του Ανώτατου Ραββινικού Συμβουλίου. Και όπως αναφέρεται στο τέλος του αφιερώματος , η νέα γενιά θα δώσει τη λύση.

Στην περιγραφή του βίντεο αναφέρεται ότι το αφιέρωμα γυρίστηκε τον Μάρτιο, εν μέσω πανδημίας, και προβλήθηκε στις αρχές Ιουνίου, συμπτωματικά λιγες μέρες μετά τη δολοφονία του Φλόυντ.

Απεικόνιση του εμφανώς μιγά “μεσσία” στο Παγκόσμιο Συμβούλιο “Εκκλησιών”.