Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Η πέραν του τάφου ζωή


p. Augoust. ef. 2

Πολλά, ἀγαπητοί μου, κάνουν τὸν ἄνθρωπο νὰ φοβᾶται. Ἀλλ᾿ ἐκεῖνο ποὺ τὸν φοβί­ζει περισσότερο ἀπ᾿ ὅλα εἶνε ὁ θάνατος. Καὶ μόνο ἡ λέξι θάνατος προκαλεῖ τρόμο. Ὁ θάνατος μυστήριο μεγάλο!
Ὅλοι κατὰ τὸ μᾶλλον ἢ ἧττον ἔχουν τὴν ἀ­πορία· Τί γίνεται μετὰ τὸ θάνατο; Ὑπάρχει τίποτα πέρα ἀπὸ τὸν τάφο, ἢ ἡ ζωὴ τελειώνει ἐκεῖ καὶ ὁ ἄνθρωπος σβήνει;…
Τὸ ἐρώτημα εἶνε σπουδαῖο. Ἐὰν πιστέψου­με, ὅτι στὸν τάφο τελειώνει ἡ ζωή, τότε ὁ ἄν­θρωπος εἶνε ἐλεύθερος νὰ κάνῃ ὅ,τι θέλει· νὰ ἁμαρτάνῃ, νὰ πορνεύῃ, νὰ μοιχεύῃ, νὰ δι­α­­πράττῃ τὰ μεγαλύτερα ἐγκλήματα, ἀρκεῖ μό­νο νὰ διαφεύγῃ τὰ μάτια τῆς ἀστυνομίας καὶ τῆς δικαιοσύνης. Ἐὰν ὅμως ὑπάρχῃ πέραν τοῦ τάφου ζωή, τότε ὁ ἄνθρωπος πρέπει νὰ ῥυθμίσῃ ἐδῶ τὴ ζωή του σύμφωνα μὲ τὴ φωνὴ τῆς συνειδήσεως καὶ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ.
Στὸ ἐρώτημα τί ὑπάρχει μετὰ θάνατον ἀ­πάντησι μᾶς δίνει τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο μὲ τὴν ὡραία παραβολὴ τοῦ πλουσίου καὶ τοῦ Λαζάρου ποὺ ἀκούσατε. Τί μᾶς λέει;

* * *

Ἦταν ἕνας πλούσιος, ποὺ εἶχε ὅλα τ᾿ ἀγα­θὰ τοῦ Θεοῦ. Ἀλλ᾿ ὅλα αὐτὰ (σπίτια, χωράφια καὶ ὅ,τι ἄλλο) τὰ χρησιμοποιοῦσε γιὰ τὸν ἑαυτό του καὶ μόνο. Ἦταν ἕνας ἰδιοτελὴς συμφε­ροντολόγος καὶ σαρκολάτρης. Ἔφτειαχνε τὰ καλύτερα ροῦχα, φοροῦσε ἐνδυμασίες πανά­κριβες ποὺ μόνο βασιλιᾶδες φοροῦσαν, ἔ­τρω­γε τὰ καλύτερα φαγητά, ἔπινε τὰ καλύτερα κρασιά, διασκέδαζε καθημερινῶς στὸ μέγαρό του· ὀργανοπαῖκτες – βιολιτζῆδες κάθε βράδυ ἔπαιζαν ἐκεῖ, καὶ γυναῖκες ἁμαρτωλὲς χόρευαν ἀνήθικους χορούς. Ἔτσι περνοῦσε τὴ ζωή του, «εὐφραινόμενος καθ᾿ ἡμέραν λαμ­πρῶς» (Λουκ. 16,19). Γιὰ ἄλλον δὲν ἔδινε σημασία.
Στὴν πόρτα του καθόταν ὁ Λάζαρος, ἕνας φτωχὸς καὶ ἄρρωστος, ἔρημος κ᾿ ἐγκαταλελειμμένος, ποὺ δὲν εἶχε οὔτε στέγη οὔτε φάρμακα οὔτε ἄλλη ἀνθρώπινη βοήθεια. Ὁ πλούσιος ποτέ δὲν ἄνοιξε τὴν πόρτα του νὰ τὸν φιλοξενήσῃ, κι αὐτὸς προσπαθοῦσε νὰ ζήσῃ μὲ τὰ ψίχουλα ποὺ ἔπεφταν ἀπὸ τὸ τραπέζι τοῦ πλουσίου. Ἦταν γεμᾶτος πληγὲς καὶ σκυλιὰ ἔγλειφαν τὶς πληγές του. Ἔτσι ζοῦσε.
Ἀλλὰ μιὰ μέρα ὁ πλούσιος, ἐκεῖ ποὺ νόμιζε πὼς θὰ ζήσῃ μὲ τὰ βουνά, ἄκουσε νὰ χτυ­πᾷ κάποιος τὴν πόρτα του. Ποιός ἦταν; Ὁ χάρος! Αὐτὸς εἶνε ὁ ἐπισκέπτης ὁ αἰφνίδιος, ποὺ ἔρχεται σὲ ὥρα ποὺ δὲν τὸν περιμένουμε κι ἁρπάζει μικροὺς – μεγάλους, τὸν πλούσιο καὶ τὸ φτωχό, καὶ τοὺς ὁδηγεῖ στὸν ἄλλο κόσμο. Πέθανε λοιπόν. Καὶ τότε τὸ μὲν σῶμα του ἔγινε τροφὴ σκωλήκων καὶ δυσωδία, ἡ δὲ ψυχή του πῆγε στὸν ᾅδη, ὅπου ἔνιωθε νὰ τὸν ἐ­λέγχουν οἱ τύψεις τῆς συνειδήσεως· καὶ προ­τιμότερο, λέει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, νὰ σὲ δαγκώσῃ σκορπιὸς παρὰ νὰ σὲ δαγκώσῃ ἡ συν­είδησι. Τότε ἔμαθε, ὅτι ὑπάρχει καὶ ἄλλος κόσμος.

Ἀπὸ ᾿κεῖ ποὺ ἦταν ὁ πλούσιος διέκρινε μακριὰ ἕναν ἄλλο τόπο, τόπο φωτεινὸ ὡραῖο καὶ εὐχάριστο, τὸν παράδεισο. Καὶ βλέπει στὴν καρδιὰ τοῦ παραδείσου, στὴν ἀγκάλη τοῦ Ἀ­βραάμ, νὰ εἶνε – ποιός; Ὁ Λάζαρος ὁ φτωχὸς μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους δικαίους. Τότε ἡ ψυχή του ἀναστέναξε καὶ εἶπε· Τί ἔπαθα, πῶς πίστεψα ὅτι δὲν ὑπάρχει ἄλλος κόσμος!… Καὶ παρακάλεσε τὸν Ἀβραὰμ γιὰ δυὸ πράγματα. Τὸ ἕνα, νὰ στείλῃ τὸ Λάζαρο νὰ τὸν δροσίσῃ μὲ μιὰ σταλαγματιὰ νερό. Γιατὶ καίγομαι, λέει, μέσα σ᾿ αὐτὴ τὴν κόλασι. Καὶ τὸ ἄλλο, νὰ πάῃ ὁ Λάζαρος κάτω στὸν κόσμο, νὰ εἰδοποι­ήσῃ τὰ πέντε ἀδέρφια του, νὰ προσέξουν μὴ καταντήσουν στὸ ἴδιο τέλος. Ἀλλ᾿ ὁ Ἀβραὰμ δὲν ἔκανε δεκτὲς τὶς παρακλήσεις του. Τοῦ λέει· Ἐδῶ μᾶς χωρίζει χάσμα· «μεταξὺ ἡμῶν καὶ ὑμῶν χάσμα μέγα ἐστήρικται» (ἔ.ἀ. 16,26)· δὲν ὑπάρχει γέφυρα νὰ ἑνώσῃ τὴν κόλασι μὲ τὸν παράδεισο· καὶ ἀκόμη, ὅτι δὲν εἶνε ἀνάγκη νὰ πάῃ κανεὶς κάτω στὸν κόσμο, διότι ἔχουν τὴ Γραφή, ποὺ μαρτυρεῖ περὶ τῆς ὑπάρξεως τοῦ ἄλλου κόσμου.

* * *

Λοιπόν, ἀδέρφια μου, ὑπάρχει ἄλλη ζωή. Αὐτό, ἂν ῥωτήσετε σήμερα, ἡ πλειονότης τῶν λεγομένων Χριστιανῶν δὲν τὸ πιστεύει. Σὲ ποιά χρόνια ζοῦμε!… Στὰ παλιὰ χρόνια δὲν εἶ­χαν ῥαδιόφωνα καὶ τηλεοράσεις, ζοῦσαν σὲ καλύβες· ἀλλὰ μέσ᾿ στὶς καλύβες κατοικοῦ­σαν ἄγγελοι, ἅγιοι ἄνθρωποι, Λάζαροι. Τώρα θεὸς ἔγινε τὸ χρῆμα. Τὰ εὐλογημένα ἐκεῖνα χρόνια τὰ φτωχαδάκια εὔχονταν ὁ ἕνας στὸν ἄλλο «καλὸν παράδεισο». Σήμερα ἀκοῦτε καν­ένα νὰ λέῃ στὸν ἄλλο «καλὸν παράδεισο»; Τώρα δὲν πιστεύουμε. Τὰ παιδιὰ στὰ σχολειὰ τέτοια μόρφωσι παίρνουν. Σ᾿ ἕνα χωριὸ ἦταν μιὰ γριὰ 90 χρονῶν καὶ κινδύνευε νὰ πεθάνῃ. Πῆγε ὁ καλὸς πνευματικὸς πατέρας καὶ τῆς λέει· –Γερόντισσα, ἐξωμολογήθηκες καμμιὰ φορά; –Μπᾶ, λέει, ποτέ. –Κοινώνησες; –Μερικὲς φορές. –Πᾷς ἐκκλησία; –Ὄχι καὶ πολύ. –Γιατί; Τώρα φεύγεις, πᾷς σ᾿ ἄλλο κόσμο. –Μπᾶ, λέει ἡ γριά, αὐτὰ εἶνε παραμύθια. –Ποιός τό ᾿πε, γιαγιά, ὅτι εἶνε παραμύθια; –Νά, ἕνας ἐγ­γονός μου, πού ᾿νε στὸ πανεπιστήμιο στὴ Θεσσαλονίκη, ἦρθε καὶ μοῦ ᾿πε, πὼς δὲν ὑ­πάρχει τίποτα μετὰ τὸν τάφο, ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶνε μόνο ὕλη, σάρκες καὶ ὀστᾶ…
Ἔτσι ξερριζώνεται ἡ πίστι στὴν ἄλλη ζωή. Ἐν τούτοις τὸ Εὐαγγέλιο βεβαιώνει, ὅτι ἐκεῖ­νος ὁ κόσμος ὑπάρχει. –Καὶ ποιός τὸν εἶδε; θὰ πῇς. –Μὰ εἶδες ἐσὺ τὴν Ἀμερική; εἶδες τὴν Αὐστραλία; εἶδες τὸν Καναδᾶ; Κάποιος ἄλ­λος σοῦ εἶπε ὅτι ὑπάρχουν, τὸ πιστεύεις, κι ἂν πῇ κανεὶς τώρα ὅτι δὲν ὑπάρχουν γελᾷς. Ὅπως λοιπὸν εἶσαι βέβαιος ὅτι ὑπάρχει Αὐ­στραλία, ὅτι ὑπάρχουν ἄστρα, ὅτι ὑπάρχει ὁ τόπος αὐτός, ἔτσι νὰ εἶσαι βέβαιος ὅτι ὑπάρχει καὶ ἡ ἄλλη ζωή, γιὰ τὴν ὁποία πλάστηκε ὁ ἄνθρωπος. Ποιός μᾶς τὸ βεβαιώνει; Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός. Κι ἂν δὲν πιστέψουμε στὸ Χριστό, ποῦ θὰ πιστέψουμε, στὸν διάβολο;
Ἀφοῦ λοιπὸν εἶνε βέβαιο – ὑπερβέβαιο ὅτι ὑπάρχει ἡ ἄλλη ζωή, τί πρέπει νὰ κάνουμε;
⃝ Πρῶτον νὰ σκεπτώμεθα, ὅτι οἱ ψυχὲς ζοῦν ἐκεῖ κι ὅτι θά ᾿ρθῃ μέρα ποὺ ὁ Κύριος θὰ στή­σῃ δικαστήριο νὰ μᾶς δικάσῃ ὅλους ἀνεξαιρέτως· καὶ οἱ μὲν «τὰ φαῦλα πράξαντες» θὰ πο­ρευθοῦν στὴν αἰωνία κόλασι, οἱ δὲ «τὰ ἀ­γα­θὰ ποιήσαντες» εἰς αἰώνιον παράδεισον (Ἰω. 5,29). Αὐτὸ νὰ τὸ πιστεύῃς. Δὲν τὸ πιστεύεις; δὲν εἶσαι Χριστιανός, ὑλιστὴς εἶσαι. Μόνο ὑ­λισταὶ λένε, Δὲν ὑπάρχει τίποτα, μόνο ὕλη ὑπάρχει. Δὲν εἶνε ὅμως μόνο ὕλη ὁ ἄνθρωπος.
⃝ Δεύτερον νὰ προετοιμαζώμεθα, νὰ εἴμεθα ἕτοιμοι. Δὲν ξέρουμε τὴν ὥρα τοῦ θανάτου. Ὅπως ὁ κλέφτης δὲν εἰδοποιεῖ πότε θὰ ἔρθῃ νὰ κάνῃ διάρρηξι, ἔτσι εἶνε ἄγνωστο πότε θὰ μᾶς ἔρθῃ ὁ θάνατος. Κι ὅπως ὅταν πρόκειται νὰ ταξιδέψῃς προετοιμάζεσαι καὶ φροντίζεις νὰ ἔχῃς τὸ εἰσιτήριό σου στὴν τσέπη, ὥστε ὅταν σοῦ τὸ ζητήσουν νὰ τὸ δείξῃς –διότι χω­ρὶς εἰσιτήριο δὲν μπορεῖς νὰ πᾷς πουθενά–, ἔ­τσι κ᾿ ἐδῶ πρέπει νὰ ἔχουμε τὰ εἰσιτήριά μας. Τὰ εἰσιτήριά σας, παρακαλῶ! Καὶ τὰ εἰσιτήριά μας ποιά εἶνε; Ἡ πίστι στὸ Χριστό, τὰ ἔργα τὰ καλά, ἡ ἀγάπη, ἡ φιλανθρωπία, ἡ ἐλεημοσύνη, ὅ,τι καλὸ καὶ ὡραῖο.
Τελειώνω μ᾿ ἕνα ἀνέκδοτο. Κάποτε ἦταν ἕ­νας βασιλιᾶς πού ᾿χε τὰ ἴδια μυαλὰ μὲ τὸν πλούσιο τῆς σημερινῆς παραβολῆς. Δὲν πίστευε σὲ ἄλλο κόσμο, γλεντοῦσε, διασκέδαζε, ὠργίαζε. Στὰ ἀνάκτορά του εἶχε κ᾿ ἕνα γελωτοποιό. Τί θὰ πῇ γελωτοποιός; Δὲν εἶχαν τότε θέατρα καὶ κινηματογράφους, καὶ πλήρωναν κάποιον, τὸ γελωτοποιό, νὰ τοὺς ψυχαγωγῇ. Αὐτὸς ἔκανε τὸ βασιλιᾶ νὰ γελάῃ μὲ τ᾿ ἀστεῖα ποὺ ἔλεγε· ἀνῆκε κι αὐτὸς στὸ προσωπικὸ τῶν ἀνακτόρων. Μιὰ μέρα ὁ βασιλιᾶς τοῦ εἶπε· –Πάρε αὐτὸ τὸ μπαστούνι, σ᾿ τὸ δίνω ὡς βραβεῖο· κι ἂν βρῇς κανένα πιὸ ἀνόητο, πιὸ βλάκα, πιὸ ἠλίθιο ἀπὸ σένα, νὰ τοῦ τὸ δώσῃς. Τοῦ κακοφάνηκε τοῦ γελωτοποιοῦ, ποὺ ἀντὶ νά ᾿νε εὐχαριστημένος τοῦ εἶπε τέτοια λόγια. Πῆρε τὸ μπαστούνι καὶ τὸ φύλαξε. Ὕστερα ἀπὸ χρόνια ἀρρωσταίνει ὁ βασιλιᾶς· ἔπεσε στὸ κρεβάτι. Κάλεσε γιατρούς, τίποτα· πῆρε φάρμακα, τίποτα. Πλησίαζε νὰ πεθάνῃ. Τότε ἔρχεται καὶ ὁ γελωτοποιὸς νὰ τὸν δῇ γιὰ τελευταία φορά. –Βασιλιᾶ, τί γίνεσαι; –Δὲν εἶ­μαι καλά. Θὰ φύγω γιὰ ταξίδι μακρινό. –Καὶ πό­τε θὰ γυρίσῃς; –Ἄ, δὲν γυρίζω πιά. –Κ᾿ ἔκανες καμμιὰ προμήθεια, ἔχεις προετοιμαστῆ; –Ὄχι. –Ἔ, τότε νά, βρῆκα λοιπὸν τὸν πιὸ ἠλίθιο τοῦ κόσμου. Πάρε τὸ μπαστούνι!…
Γι᾿ αὐτό, ἀγαπητοί μου, νὰ κλείσουμε τ᾿ αὐ­τιά μας στοὺς ἀπίστους, καὶ νὰ πιστεύουμε αὐτὰ ποὺ λέει ἡ Ἐκκλησία μας· «Προσδοκῶ ἀ­νάστασιν νεκρῶν καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰ­ῶνος. Ἀμήν» (Σύμβ. πίστ.). Νὰ εἴμεθα ἕτοιμοι ὅποτε ἔρθῃ ὁ θάνατος, γιὰ νὰ πᾶμε στὸν ἄλλο κόσμο, ὅπου εἶνε οἱ ἅγιοι καὶ οἱ ἄγγελοι, ὅπου εἶνε ὁ Χριστός, ὁ βασιλεὺς τῶν αἰώνων· ἀμήν.

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος

(ἱ. ναὸς Ἀπ. Πέτρου & Παύλου Πετρῶν – Ἀμυνταίου 30-10-1983)



ΠΗΓΗ

Γαλλία: Κρατικές οδηγίες περί κλεισίματος των εκκλησιών

gallias

Αγαπητοί πατέρες,

Σας μεταφέρω τις πληροφορίες που έλαβα σήμερα από το Υπουργείο Εσωτερικών, μετά και την χθεσινή ομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας, σχετικά με τα νέα μέτρα περιορισμού που αποφασίστηκαν για την αντιμετώπιση του δεύτερου κύματος του ιού Covid 19:

Μπορούμε να τελέσουμε τη Θ. Λειτουργία αυτή την Κυριακή, 1 Νοεμβρίου, παρουσία πιστών, τηρώντας αυστηρά τα πρότυπα υγείας.

Από Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και για μία αρχική περίοδο τεσσάρων εβδομάδων, οι εορτασμοί τις Κυριακές και τις αργίες μπορούν να πραγματοποιούνται μόνον κεκλεισμένων των θυρών, με μειωμένο αριθμό λειτουργών και ιεροψαλτών.

Δεν επιτρέπεται η παρουσία προσκυνητών.

Κηδείες μπορούν να τελούνται μόνον με είκοσι συμμετέχοντες το πολύ.

Όπως και κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού της άνοιξης, οι ιερές ακολουθίες μπορούν να μεταδίδονται στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, YouTube κ.λπ.).

Καλώ όλους να τηρείτε αυστηρά αυτές τις οδηγίες.

Προσεύχομαι στον Κύριο να δώσει στον καθένα δύναμη και θάρρος σε αυτή τη δοκιμασία για να ολοκληρώσουμε επιτυχώς την αποστολή που μας ανετέθη.


+ Ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ



ΠΗΓΗ

Προβληματισμοὶ γύρω ἀπὸ τὰ στατιστικὰ κρουσμάτων καὶ θυμάτων κορωνοϊοῦ.

   Γιὰ τὶς στατιστικὲς τῶν κρουσμάτων καὶ θανάτων ἀπὸ κορωνοϊὸ ἂς ἔχουμε ὑπ’ ὄψιν τοὐλάχιστον τὰ ἑξῆς (τὰ ὑπόλοιπα ἂς τὰ συμπληρώσουν οἱ νουνεχέστεροι), προκειμένου νὰ προσεγγίσουμε ἴσως καλύτερα «τὴν ἀλήθεια τῶν ἀριθμῶν» καὶ νὰ μὴ συμβάλλουμε ἐξ ἀγνοίας μας κι ἐμεῖς στὸν προκληθέντα πανικὸ καὶ τὶς πρωτόγνωρες παγκόσμιες ἀλλαγές:

Α΄. Ἡ δημόσια δήλωσι τοῦ κυρίου Σ. Τσιόδρα ὅτι οἱ καταγραφέντες ὡς θύματα κορωνοϊοῦ δὲν πέθαναν ὅλοι ἀπὸ τὸν κορωνοϊό (εἶναι δὲ μᾶλλον προφανὲς ὅτι τὴν ἰδία λογικὴ ἀκολούθησαν καὶ ἄλλες χῶρες). Ὅταν δὲ τὴν ἑπομένη τῆς δηλώσεως τοῦ κ. Τσιόδρα ἔσπευσε ὁ ἴδιος νὰ διευκρινήσῃ ὅτι ἦσαν «κάποιες» αὐτὲς οἱ περιπτώσεις ποὺ πέθαναν ἀπὸ ἄλλη αἰτία, ἀλλὰ κατεγράφησαν ὡς θύματα covid-19, δὲν εὑρέθη κανεὶς νὰ ρωτήσῃ: Πόσες ἦσαν αὐτὲς οἱ «κάποιες» περιπτώσεις; Μήπως εἶναι ἡ πλειοψηφία; Καὶ· μήπως πρέπει νὰ καταγράφωνται χώρια οἱ (ἀποδεδειγμένως) νεκροὶ ἀπὸ covid-19 καὶ οἱ νεκροὶ μὲ covid-19; Βλ. δήλωσι κ. Τσιόδρα ἐδῶ:

 https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=WqmU9RbTbSM

   Στὴν ἴδια συνάφεια ἔχουμε καὶ τὴν ἀκόλουθη εἴδησι ἀπὸ μεγάλα Μέσα Ἐνημερώσεως: «Οι βρετανικές αρχές ανακοίνωσαν σήμερα (18/7/20) ότι θα σταματήσουν την καθημερινή επικαιροποίηση του απολογισμού των θυμάτων από την Covid-19 στο Ηνωμένο Βασίλειο, αφού η κυβέρνηση ζήτησε να επανεξεταστεί ο τρόπος υπολογισμού τους, καθώς εκφράστηκαν ανησυχίες ότι οι αριθμοί αυτοί μπορεί να είναι υπερβολικά διογκωμένοι [...] ...ακαδημαϊκοί επισήμαναν ότι άνθρωποι που προσβλήθηκαν από τον ιό, θεραπεύτηκαν και μετά πέθαναν από άλλες αιτίες «ακόμη και αν έπαθαν καρδιακή προσβολή ή τους παρέσυρε λεωφορείο τρεις μήνες αργότερα», περιλαμβάνονταν στη λίστα των νεκρών από Covid-19».

https://www.real.gr/kosmos/arthro/h_bretania_stamata_tin_anakoinosi_thymaton_koronoiou_giati_isos_einai_lathos_o_tropos_ypologismou-655347/

 

Β΄. Δὲν ἔχουν γίνῃ νεκροτομές, καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν εἶναι ἀπολύτως βεβαιωμένο-ἀποδεδειγμένο ὅτι οἱ καταγεγραμμένοι ὡς θάνατοι ἀπὸ κορωνοϊὸ προέρχονται πράγματι ἀπὸ τὸν κορωνοϊό. Βλ. τὸν καθ. Φαρμακολογίας κ. Κούβελα ποὺ δηλώνει ὅτι δὲν ἔχουν γίνῃ νεκροψίες ἐδῶ:

https://www.youtube.com/watch?v=_KCyqrS-N5Q

   ΓΙΑΤΙ δὲν γίνονται νεκροτομές;

   Ὁ δὲ S. Bhakdi, κορυφαῖος Γερμανὸς μικροβιολόγος-ἐπιδημιολόγος, σὲ μία  ἐξαίσια ἐπιστολή του πρὸς τὴν Μέρκελ μὲ βαρυσήμαντα ἐρωτήματα, σημειώνει τὸ ἑξῆς: «γίνεται το λάθος παγκοσμίως  να αναφέρονται θάνατοι που σχετίζονται με ιούς μόλις διαπιστωθεί ότι ο ιός υπήρχε τη στιγμή του θανάτου – ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες. Αυτό παραβιάζει μια βασική αρχή της μολυσματολογίας: μόνο όταν είναι βέβαιο ότι ένας παράγοντας έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ασθένεια ή στον θάνατο μπορεί να γίνει διάγνωση».

https://swprs.org/?fbclid=IwAR3FshQT58NeR11oJ94Pp1xkrgQEZGxCk5TTKMKX3y8Bja6WGWMDqymkCQU

Γ΄. Πολλοὶ λέγουν ὅτι σὲ διάφορα νοσοκομεῖα καταγράφονται μὲ ἀνταλλάγματα(!) ὡς θύματα κορωνοϊοῦ κάποιοι ποὺ πέθαναν ἀπὸ ἄλλες αἰτίες. Τοῦτο γιὰ τὴν ὥρα δὲν ἔχει ἀποδειχθῆ μὲν (ποῦ εἶναι οἱ δικηγόροι καὶ οἱ εἰσαγγελεῖς ποὺ θὰ ἀναδείξουν τέτοιες περιπτώσεις;), ἀλλὰ ὁμιλοῦν περὶ αὐτοῦ οὐκ ὀλίγοι σοβαροὶ ἄνθρωποι. Π.χ. βλ. καθηγητὴ Πανεπιστημίου Γεώργιο Παύλου σὲ ὁμιλία του ἐδῶ:

https://www.youtube.com/watch?v=PiBmKGbIwbw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1BqnAGKsd1NCWI2djze8YVXaf8YyxW6p2JwD6DPPfW5XsjNQYDraQnKjE, περίπου στὸ 17ο λεπτό.

Δ΄. Τὸ CDC (κρατικὸς ὀργανισμὸς γιὰ τὴν πρόληψι καὶ ἀντιμετώπισι τῶν ἀσθενειῶν) τῶν Η.Π.Α. ἐδημοσίευσε ὅτι μόνον τὸ 6% τῶν καταγεγραμμένων θυμάτων κορωνοϊοῦ πέθανε πράγματι ἀπὸ τὸν κορωνοϊό, κατεγράφη δηλαδὴ στὸ πιστοποιητικὸ θανάτου ὡς μόνη αἰτία θανάτου (ἦσαν κατὰ τὰ ἄλλα ὑγιεῖς - ἂν καὶ δὲν ἀποκλείεται νὰ εἶχαν ἀδιάγνωστες ἀσθένειες). Οἱ ὑπόλοιποι, τὸ 94%, εἶχαν ἐπιπλέον ἄλλες 2 μὲ 3 σοβαρὲς ἀσθένειες ἢ/καὶ προχωρημένο γῆρας. Αὐτό, σὲ συνδυασμὸ μὲ τὸ γεγονὸς ὅτι δὲν ἔχουν πραγματοποιηθῇ νεκροτομές, μᾶς ὁδηγεῖ στὸ συμπέρασμα ὅτι ὑπάρχουν πιθανότητες νὰ μὴ ἦταν γιὰ αὐτοὺς αἰτία θανάτου ὁ covid-19 (ἀφοῦ εἶχαν ὑποκείμενα νοσήματα, πιθανῶς ὑπεύθυνα γιὰ τὸν θάνατό τους). Ἐπίσης, ἐπειδὴ διάφοροι ἐπιστήμονες ὑποστηρίζουν, καὶ δὲν τοὺς ἀμφισβητοῦμε, ὅτι ὁ sars-cov-2 ἐπετάχυνε τὸν θάνατο τῶν ἀνθρώπων μὲ ὑποκείμενα νοσήματα ἢ/καὶ γῆρας, ἂς μᾶς ποῦνε ἐὰν καὶ πόσο ἐπιταχύνει περισσότερο τὸν θάνατο π.χ. ἀπὸ τὴν κοινὴ γρίππη (διότι καὶ ἡ κοινὴ γρίππη μπορεῖ νὰ ἐπιταχύνῃ τὸν θάνατο), γιὰ νὰ κατανοήσουμε πόσο πράγματι ἐπικίνδυνος εἶναι αὐτὸς ὁ κορωνοϊός.    

https://web.archive.org/web/20200902132426/https://www.zougla.gr/apopseis/article/cdc-mono-to-6-ton-161392-8anaton-prokalounte-apo-ton-io

 

Ε΄. Σὲ μελέτη  ξένων ἐρευνητῶν, ποὺ μάλιστα ἀσπάζονται τὴν ἄποψι ὅτι πρόκειται γιὰ ἐξαιρετικὰ ἐπικίνδυνη πανδημία καὶ πρέπει νὰ ἀκολουθοῦνται ὅλα τὰ γνωστὰ ἀνελεύθερα μέτρα, στὸ κεφάλαιο «προβληματισμοὶ ἐπὶ τῆς καταγραφῆς», καταγράφεται ἡ ἑξῆς πιθανότητα:  «Είναι επίσης πιθανό ότι ορισμένοι θάνατοι που έχουν χαρακτηριστεί ως προκαλούμενοι από το COVID-19 να μην οφείλονται τελικά σε αυτή την αιτία».

https://www.huffingtonpost.gr/entry/koronoios-gripi-epoxiki-thanatoi-nekroi-sygkrisi-meleti_gr_5ec25918c5b6e0401e97c939

 

ΣΤ΄. Πρέπει, ἐπίσης, νὰ ληφθῇ ὑπ’ ὄψιν καὶ ἡ ἀπὸ πολλοὺς ἐπιστήμονες ἀμφισβητούμενη διαγνωστικὴ ἱκανότητα τῶν διαγνωστικῶν τὲστ (PCR test). Βλ. π.χ. περὶ αὐτοῦ καὶ στὸ ἑξῆς βίντεο ἑνὸς δικηγόρου, ποὺ κάπου ἀναφέρει καὶ τοὺς ἐπιστήμονες ποὺ ἀμφισβητοῦν τὴν ἀξιοπιστία αὐτῶν τῶν τέστ:

https://www.youtube.com/watch?v=Ulds4L-y2A4&feature=emb_logo

   Δῆτε, ἐπίσης, στὴν ἰστοσελίδα:

https://swprs.org/ τὸ ἄρθρο «The Trouble With PCR Tests».

   ...καὶ τὸ ἄρθρο ἐδῶ: https://emperorsclothes.gr/covid-19/6627/

     Ἐπίσης, βλ. καὶ στὸ κεφάλαιο «1. Στατιστική» τοῦ κάτωθι link (μὲ τὴν προαναφερθεῖσα ἐπιστολὴ τοῦ S. Bhakdi) τὸ σημαντικὸ ἐρώτημα ἐὰν στὴν καταγραφὴ τῶν κρουσμάτων ἔγινε «διάκριση μεταξύ μολυσμένων ατόμων χωρίς συμπτώματα και πραγματικών ασθενών», καθ’ ὄτι «μόνο οι ασθενείς με συμπτώματα όπως πυρετός ή βήχας πρέπει να περιλαμβάνονται στα στατιστικά στοιχεία ως νέες περιπτώσεις» (σ.σ. καὶ ὄχι ὁ κάθε ἕνας, ποὺ μπορεῖ νὰ ἔχῃ ἐλάχιστο, ἀμελητέο ἰικὸ φορτίο, μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ ἐντοπίστηκε ἀπὸ τὸ - ἀναξιόπιστο; - τέστ).

https://swprs.org/?fbclid=IwAR3FshQT58NeR11oJ94Pp1xkrgQEZGxCk5TTKMKX3y8Bja6WGWMDqymkCQU

   Ἀφοῦ δέ, ὁμιλοῦμε γιὰ τὴν ἀλήθεια τῶν ἀριθμῶν εἶναι ἀξιοσημείωτο τὸ γεγονὸς ὅτι τὰ πολλὰ κρούσματα ποὺ παρουσιάστηκαν τὸ φθινόπωρο (2020), ὀφείλονται καὶ στὰ πολὺ περισσότερα, σὲ σχέσι μὲ τὴν ἄνοιξι, διενεργούμενα τέστ. Ἐὰν προσέξουμε τὴν δήλωσι τοῦ ἐπιδημιολόγου στὸ ἀκόλουθο link, ἀμέσως θὰ κατανοήσουμε ὅτι τὰ κρούσματα ἔχουν στὴν πραγματικότητα μειωθῆ ποσοστιαίως.

https://www.youtube.com/watch?v=xmLhYFekZyw

   Στὸ ἀκόλουθο ἄρθρο φανερώνεται ἀναμφίβολα ὅτι ἐντοπίζονται περισσότερα κρούσματα ἐπειδὴ ἀκριβῶς πραγματοποιοῦνται περισσότερα τέστ. «Σημειώνεται πάντως, ότι ταυτόχρονα με τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων, έχει αυξηθεί κατά πολύ και ο αριθμός των τεστ που πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση», γράφει ὁ συντάκτης του. Γιατὶ δὲν δημοσιεύονται τὰ ἐντοπισμένα κρούσματα σὲ σχέσι μὲ τὰ τέστ ποὺ διενεργήθησαν, προκειμένου νὰ ὑπολογίζεται ἐὰν ὑφίσταται αὔξησι κρουσμάτων ποσοστιαίως, δηλαδὴ πραγματικὴ αὔξησι κρουσμάτων; Οἱ ἀπόλυτοι ἀριθμοί, ἐὰν εἶναι αὐξημένοι, τρομοκρατοῦν τὸν κόσμο καὶ «δικαιολογοῦν» τὴν ἐφαρμογὴ ὁλοένα καὶ περισσότερο ἀνελευθέρων μέτρων.

https://www.real.gr/koinonia/arthro/anamenetai_neo_rekor_krousmaton_simera_erxontai_nea_metra_kai_tileoptiko_minyma_mitsotaki-681530/

   Καὶ ἕνα παράδειγμα, ποὺ ἀποδεικνύει περίτρανα ὅτι ποσοστιαῖως δὲν αὐξήθηκαν τὰ κρούσματα:

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2020/10/blog-post_97.html

   Ὁ ἐντοπισμὸς δὲ ὁλοένα καὶ περισσοτέρων κρουσμάτων αὐξανομένων τῶν διενεργουμένων τέστ, μᾶς ὁδηγεῖ καὶ στὸ συμπέρασμα (ποὺ καταγράφουμε καὶ παρακάτω) ὅτι εἶναι πολὺ περισσότερα τὰ πραγματικὰ κρούσματα άπὸ τὰ καταγραφέντα, ἄρα πάλι βλέπουμε ὅτι εἶναι λανθασμένα τὰ στατιστικὰ στοιχεῖα κι ἐπομένως δὲν καταγράφουν τὴν πραγματικότητα.Πάντως, τὸ ὅτι εἶναι πολὺ περισσότερα τὰ ἀληθινὰ κρούσματα ἀπὸ τὰ καταγραφέντα εἶναι θετικό. Διότι ἀποδεικνύεται ὅτι εἶναι μικρότερη ἡ θνητότητα τοῦ ἰοῦ, ὅτι εἶναι λιγώτερο ἐπικίνδυνος ἀπ’ ὅσο θεωροῦν πολλοί. Τὸ ἐξηγεῖ ὁ κύριος Ἰωαννίδης: «το κύριο μήνυμα είναι ότι η λοίμωξη φαίνεται να είναι 50 έως 85 φορές συχνότερη στην περιοχή (ποὺ ἔγινε ἡ ἔρευνα) από ό,τι δείχνουν τα καταγεγραμμένα περιστατικά, άρα και η θνητότητα είναι 50-85 φορές μικρότερη από ό,τι νομίζαμε μέχρι σήμερα. Νομίζω ότι είναι τα καλύτερα δυνατά νέα και φαίνεται να συμφωνούν με προ-ανακοινώσεις άλλων μελετών επιπολασμού από Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Δανία...»

https://www.newsit.gr/ellada/g-ioannidis-koronoios-isos-100-000-200-000-ta-krousmata-stin-ellada/3015936/

   Ἐπίσης, θὰ ἔπρεπε νὰ γνωρίζουμε ἐὰν πραγματοποιῆται ὁ ἴδιος ἀκριβῶς ἀριθμὸς τέστ καθημερινῶς (ποὺ ὅπως ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὰ παραπάνω δὲν συμβαίνει κάτι τέτοιο), ὥστε νὰ ὑπάρχῃ ἡ δυνατότητα νὰ κάνουμε συγκρίσεις καὶ νὰ ἐλέγξουμε ἐὰν ὄντως αὐξάνωνται τὰ κρούσματα, ὅπως παρουσιάζεται καὶ ἐσχάτως (Ὀκτώβριος). Ὑπ’ ὄψιν ὅτι στὶς 21 Ὀκτωβρίου 2020, ποὺ ἀνακοινώθηκε ὁ ἀριθμὸς ρεκὸρ τῶν 865 κρουσμάτων, εἶχαν πραγματοποιηθῇ περὶ τὰ 20.000 τέστ, ποὺ ἀποτελεῖ ἐπίσης ἀριθμὸ ρεκὸρ ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς ἐπιδημίας (βλ. προηγούμενα links).

   Ἐπιπροσθέτως, θὰ ἔπρεπε νὰ γνωρίζουμε σὲ ποιὰ πρόσωπα πραγματοποιοῦνται τὰ τέστ κάθε ἡμέρα. Ἐπιλέγονται τυχαίως ἢ στοχευμένως; Ἐὰν ζούσαμε σὲ κοινωνία «ἀγγέλων», ἰδανικῶς θὰ ἔπρεπε νὰ ἐπιλέγεται μὲ ὀρθολογικά, ἀντικειμενικὰ κριτήρια ἕνα τυχαῖο δεῖγμα πληθυσμοῦ, καὶ κάθε ἡμέρα νὰ τηροῦνται τὰ ἴδια ἀκριβῶς κριτήρια, προκειμένου νὰ εἶναι συγκρίσιμα τὰ δεδομένα.

 

Ζ΄. Ὁ ἀνθρώπινος παράγοντας: λάθη καὶ παραλείψεις στὴν καταγραφή, ἐπιστημονικὲς ἐλλείψεις τῶν εἰδικῶν στὴν προσέγγισι καὶ μελέτη τοῦ ἀντικειμένου, πολιτικοοικονομικὰ συμφέροντα κ.ἄ.  Συνέπειες δὲ τούτου εἶναι ἀπὸ τὴν μία οἱ διαφορὲς στὰ στατιστικὰ στοιχεῖα καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη οἱ διαφορὲς στὴν ἑρμηνεία τους. Π.χ. ὁ ἐκ τῶν κορυφαίων παγκοσμίως καθηγητὴς τοῦ πανεπιστημίου Stanford τῶν Η.Π.Α. προαναφερθεὶς κ. Ἰωἀννης Ἰωαννίδης (καὶ μαζὶ μὲ αὐτὸν καὶ ἄλλοι), «χρησιμοποιῶντας ὀρθῶς τίς καθιερωμένες στατιστικές μεθόδους, καί χωρίς νά διαπράξῃ τό γνωστόν στατιστικόν σφάλμα τοῦ μεροληπτικοῦ δείγματος (sample selection bias), πού διέπραξαν πρίν ἀπό αὐτόν οἱ ἐπίσημες ἐπιτροπές, ἀπέδειξε ὅτι τό ἀληθινόν ποσοστόν θνητότητος τοῦ κορονοϊοῦ εἶναι ἀπό 50 ἕως 85 φορές μικρότερον ἀπό αὐτό πού παρουσίασαν οἱ ἐπίσημες ἐπιτροπές» (καθηγητής οἰκονομικῶν Χ. Δ.). Βλ.:

https://www.inewsgr.com/439/kathigitis-ioannidis-gia-koronoio-h-thnitotita-einai-50--85-fores-mikroteri.htm

   Στὸ δὲ ἀκόλουθο link, ἕνα ἄρθρο γιὰ τὴν τελευταία μελέτη τοῦ κ. Ἰωαννίδη, σχετικὸ μὲ τὴν θνητότητα τοῦ κορωνοϊοῦ (0,15% ἐπὶ τοῦ παγκοσμίου πληθυσμοῦ, ἀνεξαρτήτως ἡλικίας), ποὺ ἐδημοσιεύθη μάλιστα ἀπὸ τὸν Παγκόσμιο Ὀργανισμὸ Ὑγείας (Π.Ο.Υ.):

https://www.el.gr/ygeia/ioannidis-ayti-einai-i-thnisimotita-ap/

   Στὸ ἑπόμενο link ὁ κ. Τούντας, καθηγητὴς Προληπτικῆς Ἰατρικῆς, ἐκτιμᾷ (ὅπως ἤδη πρὸ καιροῦ εἶχε ἐκτιμήσει ὁ κ. Ἰωαννίδης τοῦ Stanford) ὅτι στὴν Ἐλλάδα «έχουν μολυνθεί από τον κορωνοϊό περισσότερα από 200.000 άτομα», δήλωσι ποὺ ἀποδεικνύει πάλι ὅτι οἱ στατιστικὲς δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ εἶναι ἀκριβεῖς, νὰ ἀποτυπώνουν δηλαδὴ τὴν πραγματικότητα σὲ ὅλες της τὶς διαστάσεις (ὁ κ. καθηγητὴς δὲν θὰ ἐξέφραζε τὴν ἐκτιμησί του αὐτὴ ἐὰν πίστευε ὅτι τὰ στατιστικὰ στοιχεῖα εἶναι ἀληθῆ).

https://www.real.gr/video/arthro/koronoios_tountas_ektimo_oti_exoun_molynthei_perissotera_apo_200_000_atoma_stin_ellada_binteo-680250/

   Ἐδῶ νὰ έπισημάνουμε ὅτι ἐὰν τελικῶς ὁμολογήσουν καὶ ἀποδείξουν ἐπισήμως ὅτι ὅντως τὰ κρούσματα εἶναι πολὺ περισσότερα ἀπὸ τὰ καταγραφέντα, αὐτὸ ἴσως σημαίνει ὅτι ὁδηγούμαστε σὲ ἀνοσία τοῦ γενικοῦ πληθυσμοῦ, μὲ ἀποτέλεσμα τὰ ἐμβόλια νὰ μὴ εἶναι καὶ τὸσο ἀπαραίτητα. Ἐν παρενθέσει: γιὰ προβληματισμὸ γύρω ἀπὸ τὰ ἐμβόλια, ἴσως θὰ ἀρκοῦσε κάποιος νὰ ἀκούσῃ τὴν ἀκόλουθη ραδιοφωνικὴ ἐκπομπή (βλ. ἑπόμενο link), στὴν ὁποία ὁ μεγαλογιατρὸς κ. Δ. Γάκης, πρώην διοικητὴς τοῦ ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης, δηλώνει καὶ τὰ ἑξῆς: «Κατὰ ἕνα περίεργο τρόπο, ὅσον ἀφορᾷ αὐτὰ τὰ ἐμβόλια, ἡ διεθνὴς τάσι ἐπικεντρώθηκε  περισσότερο στὰ ἐμβόλια τὰ ὁποῖα εἶναι μὲ γενετικὸ ὑλικό. Ἐδῶ λοιπὸν θὰ πρέπει νὰ εἴμαστε λίγο κουμπωμένοι [...] Εἴμαστε κουμπωμένοι ὅσον ἀφορᾷ τὴν εἰσαγωγὴ γενετικοῦ ὑλικοῦ μέσα στὸ ἀνθρώπινο κύτταρο... [...] ξέρουμε ὅτι ὑπάρχουν καὶ ἀντίστροφες δράσεις σὲ ὁρισμενες περιπτώσεις [...] ποὺ μπορεῖ τὸ RNA [...] νὰ μεταφέρῃ πληροφορίες στὸ DNA. Καὶ ποιὸς μᾶς λέει ὅτι δὲν θὰ ἑπηρεάσῃ, π.χ. τὸ τελικὸ ἄκρο τοῦ DNA, ποὺ εἶναι τὸ τελεομερές, καὶ στὸ ὁποῖο, προσφάτως οἱ γνώσεις λένε, ὅτι ἑδράζονται οἱ πληροφορίες τῆς μακροχρονιότητος τῆς ἑπιβίωσης, τῆς διάρκειας τῆς ἐπιβίωσης τοῦ ἀνθρώπου; [...] Καὶ βέβαια δὲν μπορῶ νὰ ξεχάσω καὶ τὸν Bill Gates νὰ καταφέρεται κατ’ ἐπανάληψι στὸ παρελθὸν κατὰ τοὺ ὑπερπληθυσμοῦ τοῦ πλανήτη καὶ τῆς ἄποψής του ὅτι πρέπει νὰ μειωθῇ ὁ πληθυσμὸς τῆς γῆς, κατ’ ἐπανάληψι (συμπληρώνει ὁ δημοσιογράφος κ. Χρυσικός: «Ἐ, τό ’χει πεῖ δημόσια, κύριε Γάκη». Συμπληρώνει καὶ ὁ παιδίατρος Ἀπ. Ζέρβας: «Ἐφρόντισε (ὁ B. Gates) κάποια παιδάκια στὴν Ἰνδία νὰ τὰ κάνῃ παράλυτα μὲ τὸ ἐμβόλιο τῆς πολυομυελίτιδας)».

   https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=IFkKS1c3wPU

 

   Ἂς προσέξουμε, ἀκόμη, μήπως, ἀσχολούμενοι μὲ τὰ παρεχόμενα στατιστικὰ γύρω ἀπὸ τὸν κορωνοϊό, λησμονήσουμε τους ἄλλους θανάτους, ὅπως τὶς ἐκτρώσεις καὶ τὶς αὐτοκτονίες, ἀλλὰ καὶ τὶς διάφορες παθήσεις (καρδιαγγειακά, καρκίνους κ.λπ.) πού, ἀσφαλῶς, ἐπιτείνονται (κατὰ τὴν δήλωσι πολλῶν εἰδικῶν) ἀπὸ τὸ ἄγχος ποὺ προεκάλεσε ὅλο αὐτὸ τὸ χάος τῶν μέτρων κατὰ τῆς διαδόσεως τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ ἡ τρομοκράτησι τῶν λαῶν. Ἂς μὴ λησμονοῦμε καὶ τοὺς πεινασμένους, ποὺ μάλιστα, σύμφωνα μὲ ἐκτιμήσεις διαφόρων, θὰ αὐξηθοῦν κατὰ 100 ἑκατομμύρια ἐξαιτίας τῆς επιδημίας.

(βλ.https://www.kathimerini.com.cy/gr/oikonomiki/oikonomia/o-koronoios-apeilei-epipleon-100-ekatommyria-anthrwpoys-me-akraia-ftwxeia).

   Καί, ἐν κατακλείδι, ἂς μὴ λησμονοῦμε τὴν πονηρία τῶν ανθρώπων, τὰ οἰκονομικὰ καὶ πολιτικὰ συμφέροντα, καὶ τὴν ὀργιώδη προσπάθεια διαφόρων προκειμένου νὰ προετοιμασθῇ τὸ ἔδαφος γιὰ τὴν ἔλευσι τοῦ Ἀνόμου. Ἂς μὴ λησμονοῦμε δὲ ὅτι ἡ ἀποστασία σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν, ἀδιανόητη παλαιότερα, παγκοσμιοποίησι (τείνουμε πλέον νὰ ἀποκτήσουμε κοινὸ παγκόσμιο πολιτισμό) εἶναι μέγα σημεῖο τῶν ἐσχάτων χρόνων τῆς ἀνθρωπότητος.

   Εὔχεσθε καὶ καλὲς ὑπομονές!

Α. Ν. Β.

Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος

 amfiloxios1

Του Αιμίλιου Πολυγένη


Την τελευταία του πνοή άφησε σήμερα, Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας κ. Αμφιλόχιος σε ηλικία 82 ετών.

Ο Σεβασμιώτατος τον τελευταίο καιρό έδινε μεγάλη μάχη με τον κορωνοϊό, τον οποίο τελικά δεν κατάφερε να νικήσει.

Να αναφερθεί ότι από την πρώτη στιγμή που ο Σεβασμιώτατος νοσηλεύτηκε στο Νοσοκομείο της Ποντγκόριτσα, οι θεράποντες ιατροί έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό.

Τις τελευταίες ημέρες ο Μητροπολίτης Αμφιλόχιος παρότι όλα έδειχναν ότι θα ξεπεράσει τον κίνδυνο, εμφάνισε οξεία πνευμονία που είχε ως αποτέλεσμα τα χάσει την ζωή του.

O κατά κόσμον Ρίστο Ράντοβιτς γεννήθηκε στην Μοράτσα του Μαυροβουνίου στις 7 Ιανουαρίου 1938.

Αποφοίτησε από την Θεολογική Σχολή Βελιγραδίου το 1962. Πρεσβύτερος χειροτονήθηκε το 1968.

Στις 15 Ιουνίου 1973 ανακηρύχθηκε διδάκτορας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών.

Στις 16 Ιουνίου 1985 χειροτονήθηκε Επίσκοπος Βανάτου.

Τη χειροτονία τέλεσε ο Πατριάρχης Σερβίας Γερμανός, συμπαραστατούμενος από τον Μητροπολίτη π. Κεφαλληνίας Προκόπιο (Εκκλησία της Ελλάδος) και τους Επισκόπους Ζίτσης Στέφανο, Σουμαδίας Σάββα και Δαλματίας Νικόλαο.

Στις 30 Δεκεμβρίου 1990 εξελέγη Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας.




ΠΗΓΗ