Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Μέλος Δ.Σ. τοῦ Ἰσλαμικοῦ Τεμένους Ἀθήνων τάσσεται ἀνοιχτὰ ἐναντίον τῶν ἐθνικῶν συμφερόντων τῆς Ἑλλάδoς


Μέλος Δ.Σ. τοῦ Ἰσλαμικοῦ Τεμένους Ἀθήνων τάσσεται ἀνοιχτὰ ἐναντίον τῶν ἐθνικῶν συμφερόντων τῆς Ἑλλάδoς

Προβάλλει ισλαμιστική οργάνωση που θέλησε να κάνει πορεία εναντίον της πρεσβείας της Γαλλίας στην Αθήνα και προπαγανδίζει τις πολιτικές του Πακιστάν και της Τουρκίας εναντίον της Ινδίας, σε μια περίοδο που η Ελλάδα προσπαθεί να ενισχύσει τις σχέσεις της με το Νέο Δελχί

Απαράδεκτες αναρτήσεις ενός στελέχους του ισλαμικού τεμένους των Αθηνών, που αντιστρατεύονται τα εθνικά μας συμφέροντα και δημιουργούν πρόβλημα στις σχέσεις της Ελλάδας με την Ινδία

Ο κύριος Ashir Haider παρουσιάζεται ως μέλος της διοικητικής επιτροπής του τεμένους Αθηνών. Μιλάμε κοινώς για το μουσουλμανικό τζαμί στην Αθήνα που άνοιξε πρόσφατα τις πόρτες του στους μουσουλμάνους.

Ο εν λόγω κύριος λοιπόν στον λογαριασμό που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναπαρήγαγε μία ανάρτηση της αμφιλεγόμενής ομάδα φίλων που Κασμίρ, που επιχείρησε μάλιστα δύο φορές να κάνει συγκέντρωση στην Αθήνα, με πορεία μάλιστα στην πρεσβεία της Γαλλίας και της Ινδίας!

Αναπαράγει τις αναρτήσεις των φίλων του Κασμίρ

Δηλαδή μία οργάνωση που τάσσεται ανοιχτά με την ρητορική του Ερντογάν κατά της Γαλλίας και της Ινδίας. Μία άκρως ανησυχητική συμπεριφορά δηλαδή επιδεικνύει ο κύριος του διοικητικού συμβουλίου του τεμένους της Αθήνας.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πακιστανών κατά του ελληνικού κράτους στο Πακιστάν

Σε μία άλλη ανάρτηση του, παρουσιάζει πακιστανούς να διαδηλώνουν έξω από την ελληνική πρεσβεία στο Πακιστάν!

Τι συμβαίνει λοιπόν; Μήπως οι αρχές θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικές ειδικά σε έναν τέτοιο νευραλγικό χώρο, ο οποίος οφείλει να λειτουργήσει ενωτικά και υπέρ του εθνικού συμφέροντος; Και όχι φυσικά υπέρ των συμφερόντων της Τουρκίας ή του Πακιστάν;



ΠΗΓΗ 

Τσιμέντο στην Ακρόπολη!!!


 Το τσιμέντο στην Ακρόπολη δείχνει και είναι απαίσιο, αταίριαστο, παραφωνία στην αρμονία, την οποία αναδίδει σαν θείο άρωμα, από την ημέρα της ολοκλήρωσής του αυτό το θαύμα του ελληνικού πολιτισμού. Δεν υπάρχουν επαρκείς -ούτε καν ευλογοφανείς- δικαιολογίες γι’ αυτή την ασχήμια.


ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ

Η απάντηση των Κυπρίων Αρχιερέων στον Οικ. Πατριάρχη

 Η απάντηση των Κυπρίων Αρχιερέων στον Οικ. Πατριάρχη

Στις πρόσφατες δηλώσεις της Α.Θ.Π του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου αναφορικά με την ουκρανική αυτοκεφαλία,  απαντούν  με ανακοίνωσή τους οι Αρχιερείς της Κύπρου, οι οποίοι αντέδρασαν στην πράξη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου να μνημονεύσει τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο.

Ο Παναγιώτατος έκανε ιδιαίτερη  αναφορά στους Κύπριους Ιεράρχες μιλώντας την περασμένη Δευτέρα στην τηλεοπτική εκπομπή «Εμείς κι ο Κόσμος Μας» του Ραδιοφωνικού Ιδρύματος Κύπρου (ΡΙΚ), με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 29 ετών από την Ενθρόνισή του.

«Με πολύ σεβασμό σας εκφράζομεν την θλίψιν μας διά την αναφοράν σας σε μας, ότι η διαφωνία μας με την απόφασιν του Μακαριωτάτου Προκαθημένου της αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου, σχετικά με το Αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ουκρανίας, «αποκαλύπτουν όχι την ευαισθησίαν μας διά την εκκλησιολογίαν, την κανονικήν τάξιν και την ενότητα της Ορθοδοξίας, αλλά μάλλον την αδιαφορίαν μας δι’ αυτήν, χάριν αλλοτρίων σκοπιμοτήτων»» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι Μητροπολίτες Λεμεσού κ. Αθανάσιος, Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρος, Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐας και ο Επίσκοπος Αμαθούντος κ. Νικόλαος

Απεθυνόμενοι προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη τονίζουν: Η αναφορά σας, ότι: «Το Ουκρανικόν αυτοκέφαλον αποτελεί τετελεσμένον εκκλησιαστικόν γεγονός και η μόνη εκκλησιολογικώς συνεπής στάσις είναι η αναγνώρισίς του εκ μέρους και των λοιπών αδελφών Ορθοδόξων Προκαθημένων, όπως συνέβη με τα αυτοκέφαλα όλων των νεωτέρων αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών, από εκείνου της Εκκλησίας της Ρωσίας και εφεξής», δεν μας ευρίσκει σύμφωνους, αφού ουδείς εκ των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών παρέστη εις την ενθρόνισιν του Επιφανίου, αλλά και μέχρι σήμερα μόνον δύο τοπικαί Εκκλησίαι τον αναγνώρισαν. Ωστόσο και η εκ μέρους του Αρχιεπισκόπου Κύπρου αναγνώρισίς του αποτελεί πράξιν αυθαίρετον και αντικανονικήν».

«Τα ανωτέρω εγγράφησαν με την ευθύνην της Αρχιερατικής μας συνειδήσεως και του προσήκοντος σεβασμού μας προς το σεπτόν Οικουμενικόν Πατριαρχείον μας» καταλήγει η ανακοίνωση.

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ
ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ
κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΝ

Παναγιώτατε,

Μέ πολύ σεβασμό σᾶς ἐκφράζομεν τήν θλῖψιν μας διά τήν ἀναφοράν σας σέ μᾶς, ὅτι ἡ διαφωνία μας μέ τήν ἀπόφασιν τοῦ Μακαριωτάτου Προκαθημένου τῆς ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, σχετικά μέ τό Αὐτοκέφαλον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, «ἀποκαλύπτουν ὄχι τήν εὐαισθησίαν μας διά τήν ἐκκλησιολογίαν, τήν κανονικήν τάξιν καί τήν ἑνότητα τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀλλά μᾶλλον τήν ἀδιαφορίαν μας δι’ αὐτήν, χάριν ἀλλοτρίων σκοπιμοτήτων».
Παναγιώτατε, ἐκφράζομεν τήν ἀπορίαν μας, ἐάν τελικά ἔχωμεν τό δικαίωμα, ὡς Μέλη τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, νά διατυπώνωμεν τάς ἀπόψεις μας ἐλεύθερα καί ἄφοβα, ἔστω καί ἄν ἀκόμη εἶναι διαφορετικαί ἀπό τάς ἀπόψεις τῶν ἄλλων ἀδελφῶν μας. Εἶναι ὀρθόν καί συνᾷδον μέ τήν ἱεράν παρακαταθήκην τοῦ Ἱεροῦ Συνοδικοῦ Θεσμοῦ, διά τοῦ ὁποίου διοικοῦνται ὅλαι αἱ κατά τόπους Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι, ἐάν κάποιοι Συνοδικοί Ἀρχιερεῖς διαφωνοῦν, νά δέχωνται ὕβρεις καί προπηλακισμούς καί ἐκφράσεις προσβλητικάς, ἐπειδή ἔχουν ἄλλην γνώμην σέ κάποιον θέμα μέ τόν Προκαθήμενόν τους;
Ἤ, πάλιν, εἶναι ὀρθόν ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐν ἀπολύτῳ ὁμοφωνίᾳ νά ἀποφασίζῃ κάτι ἐπί σοβαροῦ θέματος καί αἴφνης ὁ Προκαθήμενος νά περιφρονῇ καί νά καταργῇ ὅλην τήν Ἱεράν Σύνοδον καί νά πράττῃ τελείως διαφορετικά; Ποῦ στέκει τότε ὁ 34ος ἱερός Κανόνας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ὁ ὁποῖος λέγει: «Τούς ἐπισκόπους ἑκάστου ἔθνους εἰδέναι χρή τοῦ ἐν αὐτοῖς πρῶτον καί ἡγεῖσθαι αὐτόν ὡς κεφαλήν, καί μηδέν τι πράττειν περιττόν ἄνευ τῆς ἐκείνου γνώμης… Ἀλλά μηδέ ἐκεῖνος (ὁ Προκαθήμενος) ἄνευ τῆς πάντων γνώμης ποιείτω τι· οὕτω γάρ ὁμόνοια ἔσται καί δοξασθήσεται ὁ Θεός διά Κυρίου ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, ὁ Πατήρ καί ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα».
Ὅσον διά τούς ἀλλοτρίους σκοπούς, τούς ὁποίους τυχόν ἐξυπηρετοῦμεν ἐν γνώσει μας, νομίζομεν, ὅτι ἡ μέχρι τοῦδε παρουσία καί ὑπηρεσία μας ἐν τῇ Ἁγιωτάτῃ Ἐκκλησίᾳ μας μαρτυρεῖ τήν ποιότητα τῆς ὅλης διακονίας μας καί τό ἀδιάβλητον τοῦ ἤθους μας.
Ἡ ἀναφορά σας, ὅτι: «Τό Οὐκρανικόν αὐτοκέφαλον ἀποτελεῖ τετελεσμένον ἐκκλησιαστικόν γεγονός καί ἡ μόνη ἐκκλησιολογικῶς συνεπής στάσις εἶναι ἡ ἀναγνώρισίς του ἐκ μέρους καί τῶν λοιπῶν ἀδελφῶν Ὀρθοδόξων Προκαθημένων, ὅπως συνέβη μέ τά αὐτοκέφαλα ὅλων τῶν νεωτέρων ἀδελφῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ἀπό ἐκείνου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας καί ἐφεξῆς», δέν μᾶς εὑρίσκει σύμφωνους, ἀφοῦ οὐδείς ἐκ τῶν Προκαθημένων τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν παρέστη εἰς τήν ἐνθρόνισιν τοῦ Ἐπιφανίου, ἀλλά καί μέχρι σήμερα μόνον δύο τοπικαί Ἐκκλησίαι τόν ἀναγνώρισαν. Ὡστόσο καί ἡ ἐκ μέρους τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου ἀναγνώρισίς του ἀποτελεῖ πρᾶξιν αὐθαίρετον καί ἀντικανονικήν.
Ὁ ἑκάστοτε Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ὡς Προκαθήμενος τοῦ Πρώτου Θρόνου τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, εἶναι «πρῶτος μεταξύ ἴσων» (primus inter pares), ἕνα πρωτεῖον, τό ὁποῖον δέν εἶναι «πρωτεῖον ἐξουσίας», ἀλλά «πρωτεῖον εὐθύνης καί διακονίας» διά τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, τήν ὀρθήν πίστιν καί τήν ἀγάπην. Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης εἶναι καί πρέπει πάντοτε νά εἶναι ὁ διαχρονικός φύλακας καί ἐγγυητής, τόσον τῆς κανονικῆς τάξεως ὅσον καί τῆς αὐθεντικῆς λειτουργίας τοῦ Ὀρθοδόξου Συνοδικοῦ καί Ἱεραρχικοῦ Συστήματος. Ἔργον ἰδικόν του εἶναι ὁ συντονισμός τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς κρίσιμα θέματα διορθοδόξου ἐνδιαφέροντος.
Τά ἀνωτέρω ἐγγράφησαν μέ τήν εὐθύνην τῆς Ἀρχιερατικῆς μας συνειδήσεως καί τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ μας πρός τό σεπτόν Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον μας.

Μητροπολίτης Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος

Μητροπολίτης Κύκκου  καί Τηλλυρίας Νικηφόρος

Μητροπολίτης Ταμασοῦ καί Ὀρεινῆς Ἠσαΐας

Ἐπίσκοπος Ἀμαθοῦντος Νικόλαος

Λευκωσία, 4 Νοεμβρίου 2020


ΠΗΓΗ

Η αντιμετώπιση των ασθενειών


  Όλα δίνονται από το Θεό. Και όλα δίνονται για τη σωτηρία μας. Μ’ αυτή τη σκέψη να δεχθείς κι εσύ την ασθένειά σου, ευχαριστώντας το Θεό, που φροντίζει για τη σωτηρία σου. Τώρα, το πως συντελεί στη σωτηρία μας οτιδήποτε παραχωρεί ο Κύριος, μόνο Εκείνος το γνωρίζει. Εμείς συνήθως δεν μπορούμε να το αντιληφθούμε.


 Στέλνει λ.χ. μια συμφορά άλλοτε για να μας παιδαγωγήσει, άλλοτε για να μας αφυπνίσει πνευματικά, άλλοτε για να μας γλυτώσει από ένα μεγαλύτερο κακό, άλλοτε για να μας αυξήσει τον ουράνιο μισθό, άλλοτε για να μας απαλλάξει από κάποιο πάθος κ.ο.κ. Εσύ, λοιπόν, ν’ αναλογίζεσαι τις αμαρτίες σου και να λες: «Δόξα σ’ Εσένα, Κύριε, που με τιμωρείς δίκαια!». Να συλλογίζεσαι ότι πρωτύτερα είχες ξεχάσει το Θεό και να λές: «Δόξα σ’ Εσένα, Κύριε, που μου έδωσες αφορμή και γνώση για να Σε θυμάμαι συχνά!». Να σκέφτεσαι ότι, αν ήσουν υγιής, πιθανότατα δεν θα έκανες το καλό, και να λές: «Δόξα σ’ Εσένα, Κύριε, που μ’ εμπόδισες από την αμαρτία!». Αν αντιμετωπίζεις μ’ αυτόν τον τρόπο και μ’ αυτές τις σκέψεις την ασθένεια σου, το φορτίο σου θα γίνει πολύ ελαφρό.


Από το άλλο μέρος, μολονότι οι ασθένειες παραχωρούνται από το Θεό, η φροντίδα για τη θεραπεία δεν είναι αμαρτία. Γιατί τόσο η ιατρική επιστήμη όσο και τα φάρμακα είναι δώρα κι αυτά του Θεού στο ανθρώπινο γένος. Καταφεύγοντας, λοιπόν, στους γιατρούς, πάλι στο Θεό καταφεύγουμε.


Μέσ’ από την αρρώστια ας μαθαίνουμε και ας αποκτούμε την ταπείνωση, την υπομονή, τη γενναιοψυχία, το αίσθημα της ευγνωμοσύνης προς το Θεό. Ανθρώπινη, βέβαια, είναι η ανυπομονησία, η λιποψυχία. Μόλις, όμως, εμφανιστεί, πρέπει να τη διώχνουμε. Όλες οι δύσκολες καταστάσεις έχουν ένα βάρος, αυτό που πρέπει να σηκώσουμε, αυτό που πρέπει να υπομείνουμε.


 Χωρίς βάρος, δεν μπορούμε να μιλάμε για υπομονή. Πάντως, η επιθυμία απαλλαγής από το βάρος δεν είναι εφάμαρτη. Είναι φυσική ανάγκη της ψυχής. Αμαρτία διαπράττουμε, όταν, από τη φυσική αυτή ανάγκη, οδηγούμαστε στην αδημονία και το γογγυσμό. Αν νιώσεις μέσα σου κάτι τέτοιο, απομάκρυνέ το αμέσως, ευχαριστώντας το Θεό.


Αν αρρωστήσατε από υπαιτιότητά σας, μετανοήστε ενώπιον του Θεού και ζητήστε Του συγχώρηση, επειδή δεν φυλάξατε το δώρο της υγείας, το δώρο που Εκείνος σας πρόσφερε. Αν πάλι η αρρώστια σας παραχωρήθηκε από τον Κύριο -γιατί τυχαία τίποτα δεν γίνεται-, ευχαριστήστε Τον εγκάρδια. Και η αρρώστια, βλέπετε, είναι θείο δώρο, γιατί ταπεινώνει, μαλακώνει την ψυχή και απαλλάσσει από τις πολλές μέριμνες.


Πώς να προσευχόμαστε, όταν είμαστε άρρωστοι;

Δεν αμαρτάνουμε, όταν ζητάμε από το Θεό να μας θεραπεύσει. Κάθε φορά που το ζητάμε, όμως, ας προσθέτουμε και τη φράση: «αν είναι θέλημά Σου, Κύριε!». Όταν υποτασσόμαστε ολοκληρωτικά στο θείο θέλημα και δεχόμαστε το καθετί ως θεία ευεργεσία, τότε και η ψυχή μας παραμένει ειρηνική και ο Θεός γίνεται πιο ελεητικός απέναντι μας. Έτσι μας χαρίζει είτε την υγεία είτε, τουλάχιστον, παρηγοριά και παράκληση μέσα στον πόνο.


Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου

 “Χειραγωγία στην πνευματική ζωή



ΠΗΓΗ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ

ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΛΟΓΟΣ ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΙΚΟΣ

ΕΝΑΡΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ

ΠOΘΕΝ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ; Ο άνθρωπος βγήκε από τα χέρια του Θεού τέλειος

«Εἴτε οὖν ῥομφαία ἐπαχθῇ, εἴτε λοιμός, εἴτε λιμός, εἴτε θάνατος, εἴτε ἕτερόν τι τῶν δοκούντων λυπηρῶν εἶναι, πάντα πρὸς σωφρονισμὸν καὶ ἐπανόρθωσιν ἐπιφέρεται τῇ γῇ....]

«Δεν ξέρω τι να κάνω με τη ζωή μου»

 Είναι συνετό για έναν άνθρωπο ν’ αναζητάει τον αληθινό σκοπό της ζωής; Όχι, βέβαια, αφού ο σκοπός αυτός είναι ήδη γνωστός με βεβαιότητα. Η γενική αρχή είναι ότι, αφού υπάρχει ζωή πέρα από τον τάφο, ο σκοπός της ζωής, χωρίς εξαίρεση, πρέπει να βρίσκεται εκεί και όχι έδώ. Αυτό το γνωρίζουν όλοι, αλλά, δυστυχώς, το θυμούνται ελάχιστα. Εσύ, λοιπόν, βάλε το ως κανόνα στη ζωή σου: Να επιδιώκεις αυτόν το σκοπό μ’ όλη σου τη δύναμη. Θα δεις τότε τι φως θα ξεχυθεί πάνω στη σύντομη επίγεια παρεπιδημία σου και στα έργα σου.

Πρώτα-πρώτα, θα καταλάβεις ότι στον κόσμο τούτο δεν υπάρχουν παρά τα μέσα για εκείνη την άλλη ζωή. Όλα τα πρόσκαιρα είναι μέσα για την κατάκτηση της αιωνιότητας. Δεν έχεις παρά να τα χρησιμοποιείς με τέτοιο τρόπο, ώστε να σε οδηγούν σ’ αυτό το σκοπό· να μη σε απομακρύνουν απ’ αυτόν και να μην εναντιώνονται σ’ αυτόν. Να, λοιπόν, ποιά είναι η απάντηση στον προβληματισμό σου, «Δεν ξέρω τι να κάνω με τη ζωή μου». Τί να κάνεις; Κοίτα στον ουρανό και μέτρα κάθε βήμα της ζωής σου, ώστε να είναι ένα βήμα προς τον ουρανό. Είναι τόσο απλός και συνάμα τόσο περιεκτικός ο κανόνας!Ρωτάς: «Δεν πρέπει να κάνω κάτι;», Και βέβαια πρέπει. Κάνε ό,τι απαιτούν κάθε φορά οι περιστάσεις στον κύκλο σου και στη δουλειά σου, πιστεύοντας ότι αυτό είναι – και πρέπει να είναι – το καθήκον σου. Τίποτα περισσότερο δεν σου ζητείται. Είναι μεγάλο λάθος να νομίζεις ότι πρέπει ν’ αναλάβεις σπουδαίους και μεγάλους αγώνες είτε για τον ουρανό είτε, όπως λένε οι νεωτεριστές, για το καλό της ανθρωπότητας. Αυτό δεν είναι καθόλου απαραίτητο. Απαραίτητο είναι μόνο τούτο: Να κάνεις το καθετί σύμφωνα με τις εντολές του Θεού. Και όταν λέω το καθετί, εννοώ ό,τι παρουσιάζεται καθημερινά στη ζωή σου. Τίποτ’ άλλο. Ο Θεός φροντίζει για κάθε άνθρωπο. Εκείνος είναι που προκαλεί ή παραχωρεί ό,τι μας συμβαίνει. Η πανάγαθη πρόνοιά Του αγκαλιάζει όχι μόνο τη γενική πορεία της ζωής μας, μα κάθε στιγμή της και κάθε περίστασή της.

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: Σε πλησιάζει ένας φτωχός. Ο Θεός τον έχει στείλει. Τί οφείλεις να κάνεις; Να τον βοηθήσεις. Σε παρακολουθεί, λοιπόν, ο Κύριος, για να δει αν θα ενεργήσεις σύμφωνα με το θέλημά Του. Αν βοηθήσεις τον φτωχό, και Εκείνος θα ευαρεστηθεί και εσύ θα έχεις κάνει ένα βήμα προς τον τελικό σου σκοπό, την αιώνια ζωή.

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσω κι άλλο παράδειγμα, γιατί είμαι βέβαιος ότι κατάλαβες τι θέλω να πω: Σε κάθε περίσταση, δίχως εξαίρεση, να κάνεις αυτό που θέλει ο Θεός. Όσο για το τι θέλει, το ξέρεις από τις εντολές που μας έχει δώσει. Χρειάζεται κάποιος τη βοήθεια σου; Βοήθησέ τον. Σε πρόσβαλε κάποιος; Συγχώρεσέ τον. Πρόσβαλες εσύ κάποιον; Τρέχα να του ζητήσεις συγγνώμη και να συμφιλιωθείς μαζί του. Σε παίνεψε κάποιος; Μην περηφανευτείς. Σε μάλωσε κάποιος; Μη θυμώσεις. Είναι ώρα για προσευχή; Προσευχήσου. Είναι ώρα για δουλειά; Δούλεψε… Αν ενεργείς μ’ αυτόν τον τρόπο σε κάθε περίσταση, αν, δηλαδή, ό,τι κάνεις είναι σύμφωνο με τις εντολές του Θεού, τότε όλα τα προβλήματα της ζωής σου θα λυθούν.

Ο σκοπός μας είναι η μακαρία ζωή μετά το θάνατο. Τα μέσα, επαναλαμβάνω, για την επίτευξη του σκοπού είναι τα θεάρεστα έργα. Το θέμα είναι, νομίζω, απλό και ξεκάθαρο. Δεν υπάρχει λόγος να βασανίζεις τον εαυτό σου με πολύπλοκα ερωτήματα και δύσκολα προβλήματα. Διώξε από το νου σου κάθε λογισμό για «κοινωνική», «μαζική», «πανανθρώπινη» δράση, όπως μεγαλόστομα λένε οι νεωτεριστές, και τότε ειρηνικά θα τραβήξεις προς τον τελικό σου στόχο δίχως εμπόδια. Να θυμάσαι πως ο Κύριος δεν ξεχνάει ούτε ένα ποτήρι κρύο νερό, που προσφέρεται σε κάποιο διψασμένο.

«Παρ’ όλα αυτά», θα μου πεις, «είναι απαραίτητο να επιλέξει και να καθορίσει κανείς έναν τρόπο ζωής!». Πώς θα τον καθορίσει, αλήθεια; Θ’ αρχίσει να σκέφτεται, να σκέφτεται… ώσπου να ζαλιστεί! Και πού θα καταλήξει; Μάλλον σε σύγχυση και αδιέξοδο. Το καλύτερο και το ασφαλέστερο απ’ όλα είναι να δέχεται κανείς με υπακοή, ευγνωμοσύνη και αγάπη ό,τι καθορίζει γι’ αυτόν ο Θεός. Και το τι καθορίζει ο Θεός για τον καθένα μας φανερώνεται στις συνθήκες και τις περιστάσεις της ζωής μας. Πάρε την περίπτωσή σου. Για την ώρα βρίσκεσαι κάτω από την προστασία των γονιών σου. Τί καλύτερο θα ήθελες; Έχεις ζεστασιά, ασφάλεια, ανεμελιά. Ζήσε σ’ αυτές τις συνθήκες, κάνοντας ευσυνείδητα ό,τι επιβάλλουν κάθε φορά οι περιστάσεις, και μην αφήνεις τη σκέψη σου να πετάει μακριά.

«Είναι, όμως, αδύνατο να παραμείνω για πάντα σ’ αυτή την κατάσταση», θα πεις πάλι. «Κάποτε θα πρέπει να πάρω το δικό μου δρόμο. Τί θα κάνω τότε; Μπορώ να μην το σκέφτομαι;». Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι ν’ αφήσεις τον εαυτό σου στα χέρια του Θεού, να προσεύχεσαι, ζητώντας Του να σε βάλει στο δρόμο που Εκείνος θεωρεί καλύτερο για σένα, και να περιμένεις υπομονετικά την ώρα που θα σου μιλήσει, θα σου μιλήσει μέσ’ από τα γεγονότα. Αφού, λοιπόν, βρεις ειρήνη, ακουμπώντας στο Θεό, ζήσε απλά, χωρίς να κάνεις μεγάλα και μάταια σχέδια. Οι καθημερινές σου ασχολίες και οι σχέσεις σου με τους ανθρώπους δεν χρειάζεται ν’ αλλάξουν. Μη θεωρείς πως μια τόσο απλή ζωή δεν έχει νόημα ή αξία. Ό,τι κι αν κάνει κανείς στη γη, μικρό ή μεγάλο, σημαντικό ή ασήμαντο, είναι ένα έργο. Και αν ένα έργο είναι σύμφωνο με τις θείες εντολές, τότε είναι και ευάρεστο στον Κύριο. Ε, λοιπόν, κάθε έργο ευάρεστο στον Κύριο έχει ανεκτίμητη και αιώνια αξία, όσο απλό ή ασήμαντο κι αν φαίνεται.



πηγή: Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, «Ο δρόμος της ζωής»,σ. 72-75, εκδ. Ι.Μ.Παρακλήτου


ΠΗΓΗ

Χριστιανοί και νόμοι της Πολιτείας - Η διάκριση των πραγμάτων (2ο Μέρος)

 
Συνεχίζει ο αρθρογράφος αναφέροντας ότι:

«Ὁ Παῦλος προσθέτει καί τοῦτο τό «σκανδαλιστικό»: «Ὅποιος ἀντιτάσσεται στήν ἐξουσία, εἶναι σάν νά ἀντιτάσσεται στό Θεό!» (Ρωμ.13:2). Πρέπει (συνεχίζει) νά ὑποτάσσεσθε στήν κοσμική ἐξουσία ἀκόμα «καί λόγους συνειδήσεως!» (Ρωμ. 13:5).

Tι μας λέγει όμως ο ιερός Χρυσόστομος;


και πάλιν:




Διδάσκει λοιπόν ο Απόστολος Παύλος:



Πότε όμως; Όταν ο ίδιος ο άρχοντας είναι:




και πάλιν:




Είναι όμως οι άρχοντες υπηρέτες του Θεού αφοσιωμένοι σ΄ αυτό ακριβώς το έργο ή συμβαίνει το αντίθετον;





Βιέννη: Διαθρησκευτικό μνημόσυνο στη μνήμη των θυμάτων

 


Με τελετή πένθους και μνήμης απόψε στον καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης, κορυφαίοι εκπρόσωποι των εκκλησιών και των θρησκευτικών κοινοτήτων, με την παρουσία της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας της Αυστρίας, εξέφρασαν την συμπαράστασή τους στα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης το βράδυ της Δευτέρας, στο κέντρο της αυστριακής πρωτεύουσας.

Στη λειτουργία συμμετείχαν ο ρωμαιοκαθολικός Καρδινάλιος της Αυστρίας, Κρίστοφ Σένμπορν, ο ελληνορθόδοξος Μητροπολίτης Αυστρίας-Έξαρχος Ουγγαρίας και Μεσευρώπης, Αρσένιος ως πρόεδρος των ορθοδόξων επισκόπων, ο λουθηρανός Επίσκοπος, ο πρόεδρος της ισλαμικής θρησκευτικής κοινότητας στην Αυστρία, και η αντιπρόεδρος της Ισραηλιτικής Θρησκευτικής Κοινότητας Αυστρίας.

Gottesdienst im Wiener Stephansdom für die Opfer des Anschlags. Gebet für die Opfer und um ein gutes Miteinender unter den Religionen. „Friede ist nie ein fertiges Produkt. Es liegt an uns allen.“erzdioezese-wien.at #PrayforVienna #wienATTACK
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

"Παρακαλούμε για την ευλογία και την ειρήνη για τους νεκρούς, τους τραυματίες, τους πενθούντες σε ολόκληρη τη χώρα", ανέφερε στην ομιλία του ο Καρδινάλιος Σένμπορν, απευθύνοντας έκκληση να μην επιτραπεί να καταστραφεί η δοκιμασμένη ενότητα και συνοχή των θρησκειών στην Αυστρία, που, όπως τόνισε, δεν επιτρέπεται να διακυβεύεται από μεμονωμένες παραπλανητικές πράξεις μίσους.

Από την πλευρά της Πολιτείας, παρόντες ήταν ο Αυστριακός ομοσπονδιακός πρόεδρος Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν, ο ομοσπονδιακός καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς, ο πρόεδρος της Βουλής Βόλφγκανγκ Σομπότκα, σχεδόν στο σύνολό της η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, όπως επίσης ο δήμαρχος και κυβερνήτης του ομόσπονδου κρατιδίου της Βιέννης, Μίχαελ Λούντβιγκ.

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

Gottesdienst im Wiener Stephansdom für die Opfer des Anschlags. Gebet für die Opfer und um ein gutes Miteinender unter den Religionen. „Friede ist nie ein fertiges Produkt. Es liegt an uns allen.“https://erzdioezese-wien.at #PrayforVienna #wienATTACK και naftemporiki.grΤρίτη, 03 Νοεμβρίου 2020



ΠΗΓΗ