Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ ΕΤΕΡΩΝ ΜΑΤΘΑΙΙΚΩΝ

 

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣH ΕΙΝΑΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ (ΠΡΟ ΜΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ)


Η τούρκικη απειλή για «ιερό πόλεμο», εκ μέρους Μουσουλμάνων μεταναστών

apeili metanastes

Γράφει ο Ηρακλής Ρεράκης, Ομ. Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ | Romfea.gr


Εξ’ αιτίας των δυσμενών οικονομικών, εργατικών και πολιτικών συνθηκών διαφόρων χωρών της υφηλίου, πολλοί μουσουλμάνοι ζητούν καταφύγιο στις ισχυρότερες τεχνολογικά και οικονομικά χώρες του δυτικού κόσμου.

Ωστόσο, ένα κομμάτι από αυτούς δεν είναι όπως οι άλλοι μετανάστες, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται, σε κάποιους εξ’ αυτών, μια αναζωπύρωση του ισλαμικού φανατισμού, της τρομοκρατίας, της εγκληματικότητας και του ιερού πολέμου (Τσιχάντ).

Άλλωστε, εδώ και αρκετό καιρό, για πολλούς στη Δύση, ορισμένες χώρες, όπως η Τουρκία, αυτοπαρουσιάζονται ως εκπρόσωποι του Ισλάμ, επιδιώκοντας, έτσι, να γίνουν αποδεκτοί στο παγκόσμιο πολιτικό στίβο, έστω και με επιβολή, ως ένας ισχυρός παράγοντας και ως μια αξιοπρόσεκτη οντότητα.

Είναι γνωστό βέβαια ότι το Ισλάμ, ως μια πολιτικοθρησκευτική κοινότητα, με την εξ’ αρχής κατακτητική μορφή του, όπως την κληροδότησε ο Μωάμεθ στους απογόνους του Μουσουλμάνους, στοχεύει να επιβάλει σε ολόκληρο τον κόσμο, με κάθε μέσο και τρόπο, τα κυριαρχικά και επεκτατικά σχέδια και τις αρπακτικές βλέψεις που πάντοτε είχε και έχει.

Ο επιθετικός αυτός προσανατολισμός του Ισλάμ, έχει ως αφετηρία τα σχέδια του ίδιου του Μωάμεθ, ο οποίος εμπνεύστηκε αυτά τα οράματα, όταν αναγκάστηκε να μετοικήσει το 622 μ.Χ. από την Μέκκα, κυνηγημένος από τους εχθρούς που είχε εκεί, σε μια πόλη της Ερήμου, που ονομάστηκε Μεδίνα, δηλαδή «πόλη του Προφήτη».

Η «μετοίκηση» ή «μετανάστευση» αυτή ονομάζεται «Εγίρα» και γίνεται αποδεκτή από τους Μουσουλμάνους, ως το σημείο μετάλλαξης και μεταστροφής του Ισλάμ, από μία μικρή, τοπική και κυνηγημένη ομάδα που ήταν, σε μια επίσημη θρησκεία με ισχύ και εξουσία.

Η Μεδίνα, συνεπώς, υπήρξε ο τόπος, όπου το Ισλάμ εξελίχτηκε σε έναν απόλυτο παράγοντα προσανατολισμού της ζωής των πιστών, που διαμόρφωσε έκτοτε, καθοριστικά, όλη την καθημερινότητα και τις συνήθειες τους.

Η «Εγίρα», εκτός από το ότι αποτελεί την αφετηρία μέτρησης του χρόνου για τους Μουσουλμάνους, συμβολίζει επίσης και τα εγκαίνια της εξωστρέφειας του επεκτατικού Ισλάμ, μέσω μετακινήσεων και διεκδικήσεων, όταν μάλιστα έλαβε, εξ αρχής, αυτόν τον πολιτικοθρησκευτικό προσανατολισμό.

Και τούτο διότι, στη Μεδίνα, ο Μωάμεθ διαμόρφωσε την πρώτη θεοκρατική κοινότητα του Ισλάμ.

Εκεί, από «Απόστολος του Θεού» και «προφήτης», μεταβάλλεται και σε πολιτικό αρχηγό, ενώ, ταυτόχρονα, διακηρύττει ότι το Ισλάμ αποτελεί, όχι μόνον μια οικουμενική θρησκεία για όλη την ανθρωπότητα αλλά και μια θεοκρατική οντότητα με θρησκευτικό αλλά και πολιτικό χαρακτήρα.

Θεωρούμε ότι κάπως έτσι θα πρέπει να προσλαμβάνεται και να εξηγείται το πολιτικοθρησκευτικό και επεκτατικό προφίλ και η όλη κυβερνητική ατζέντα του Ερντογάν.

Παρά τις ελπιδοφόρες ερμηνείες που κάνουν ορισμένοι για το Ισλάμ, για δήθεν μετεξέλιξή του, η σχέση των πιστών Μουσουλμάνων με τις αρχές που χάραξε ο Μωάμεθ για το Ισλάμ παραμένουν σταθερές στην ίδια κατεύθυνση.

Η φύση του Ισλάμ, έως σήμερα, είναι να βρίσκεται σε άμεση συνάφεια η θρησκεία και η πολιτεία, έτσι όπως την καθόρισε ο Μωάμεθ. 

Σύμφωνα με την οργάνωση του κοινωνικού και θρησκευτικού πλαισίου του Ισλάμ, το Κοράνιο, ως ο νόμος του Θεού, είναι ο καταστατικός χάρτης της Θρησκείας και της πολιτείας, ο ακρογωνιαίος λίθος και ο ύψιστος κανόνας πίστεως στη ζωή των Μουσουλμάνων.

Ό, τι είναι αντίθετο προς το Κοράνιο είναι εχθρικό και ασύμβατο με την ισλαμική πίστη και φυσικά με τους πιστούς στο Ισλάμ.

Η καθημερινή ζωή όλων των πιστών Μουσουλμάνων ρυθμίζεται με βάση το Κοράνιο και κινείται στο πλαίσιο των παραπάνω θρησκευτικών αρχών.

Η σύγχρονη, εξαρτημένη από το Κοράνιο ισλαμική κοινωνία ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος της φαίνεται να ταυτίζεται με τη θρησκευτική πολιτική ορισμένων ηγετών, όπως εκείνη του Ερντογάν, που εκφράζει ακραία και αδιάλλακτη επιθετικότητα, συνδεδεμένη με τον βίαιο επεκτατισμό, τον φόβο, τις πολεμικές απειλές και την απειλή για εγκληματικότητα.

Ο Ερντογάν, τον τελευταίο καιρό, εμφανίζεται ως φονταμενταλιστής και ως παράγοντας ιμπεριαλιστικού αναθεωρητισμού και διαταραχής μιας μεγάλης περιοχής.

Δίνει ελάχιστο χώρο στον ανθρώπινο λόγο και απορρίπτει τις υγιείς και γόνιμες σχέσεις καλής γειτονίες με τις γειτονικές χώρες..

Η στροφή του στο Ισλάμ αλλά και στον εθνικισμό, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, είναι φανερό ότι σχετίζεται με τα επεκτατικά του σχέδια να δημιουργήσει μια απέραντη οθωμανική αυτοκρατορία, με κατακτήσεις εδαφών και θαλασσών που ανήκουν σε άλλους λαούς και τα οποία με αυταρχισμό και εκφοβισμό διεκδικεί.

Μας θυμίζουν τις ιστορίες που ακούγαμε από τους παππούδες μας, από την σκληρή περίοδο και τις αιματοβαμμένες εμπειρίες που έζησαν, κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, σύμφωνα με τις οποίες, όταν κάποιος Μουσουλμάνος αξιωματούχος, σε μια περιοχή της χώρας μας, έβλεπε κάποιο κτήμα που του άρεσε και το έβαζε στο μάτι, έστελνε στον ρωμιό ιδιοκτήτη του μια σφαίρα και ένα ασκί λάδι και του ζητούσε εντός ολίγου χρόνου να του επιστρέψει αυτό που δεν επιθυμούσε να κρατήσει!

Τι να έκανε άραγε ο φτωχός και ανυπεράσπιστος ρωμιός σε αυτό το κλίμα, που όλα τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά;

Οι διακηρύξεις που κάνει ο Ερντογάν, με το ύφος και τη βροντερή φωνή του Σουλτάνου και του προστάτη των Μουσουλμάνων όπου γης αλλά και οι τελευταίες τρομοκρατικές ενέργειες, που σχετίζονται με αυτό το ύφος, δείχνουν πως είναι αδίστακτος και ότι είναι σε θέση, προκειμένου να κερδίσει πολιτικά, να ακολουθήσει ακραίες τρομοκρατικές τακτικές, όπως το λεγόμενο Τζιχάντ ή «ιερό πόλεμο» του Ισλάμ, ως ατομικό και συλλογικό καθήκον κάθε πιστού Μουσουλμάνου, που αποσκοπεί στην εξάπλωση και στην κυριαρχία των «δικαίων του Θεού» σ’ όλη την γη.

Με το Τζιχάντ, ως γνωστό, ιδρύθηκε το Ισλάμ, έγινε σεβαστός ο λόγος του Μωάμεθ και με το Τζιχάντ διαδόθηκε η θρησκεία του.

Χωρίς το Τζιχάντ, το Ισλάμ δεν προοδεύει αλλά καταστρέφεται.

Τα αποτρόπαια εγκλήματα, που τελούνται με όλους τους αφοσιωμένους Μουσουλμάνους στο όνομα του Τζιχάντ, όπως ο πρόσφατος αποκεφαλισμός του Γάλλου καθηγητή από τον Τσετσένο τζιχαντιστή, επαναφέρουν στο προσκήνιο το κρίσιμο ερώτημα, που απευθύνεται προς τον σύγχρονο και πολιτισμένο κόσμο: Υπάρχουν άραγε ευρωπαίοι ηγέτες ή άλλοι παράγοντες ότι υπάρχει συμβατότητα του φονταμενταλιστικού Ισλάμ με τον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής, όταν η ισλαμική τρομοκρατία αποτελεί μία ασύμμετρη απειλή, που ιδεολογικά παραπέμπει σε πόλεμο πολιτισμών;


Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο ούτε και απαρατήρητο το γεγονός ότι οι αιματηρές επιθέσεις των Τζιχαντιστών γίνονται δεκτές με ενθουσιασμό από εκατομμύρια Μουσουλμάνους σ’ όλο τον κόσμο, ενώ, ταυτόχρονα, όλο και πιο πολύ γίνεται αποδεκτό στις συνειδήσεις πλείστων πολιτισμένων ανθρώπων το πολιτισμικό χάσμα που χωρίζει τη Δύση με τον ασυμβίβαστο μουσουλμανικό κόσμο της Ανατολής.

Είναι σαφές ότι ένας από τους βασικούς στόχους της συνεχίσεως πραγματοποίησης τρομοκρατικών επιθέσεων από Τζιχαντιστές είναι η μεγιστοποίηση του φόβου, του θορύβου και της ανασφάλειας που προκαλείται στην παγκόσμια κοινή γνώμη, από τη μεγάλη δημοσιότητα που παίρνουν τα εγκλήματα του Τζιχάντ, ως εργαλεία ψυχολογικού πολέμου.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους μουσουλμανικούς κανόνες, οι μάρτυρες της πίστης, με τα φρικτά τους εγκλήματα εναντίον αθώων ζωών, από τη μια πλευρά, προκαλούν αποτροπιασμό στους πολιτισμένους ανθρώπους και ιδιαίτερα στους Χριστιανούς, από την άλλη, όμως, οι Τζιχαντιστές που γίνονται «μάρτυρες» πιστεύουν ότι εξασφαλίζουν, με την εμπνευσμένη από την ισλαμική πίστη θυσία τους, την είσοδό τους στον ισλαμικό Παράδεισο.

Μάλιστα, όσους περισσότερους άπιστους φονεύσουν τόσο καλύτερη θέση θα έχουν στον Παράδεισο του Ισλάμ!

Σύμφωνα με τα παραπάνω, φαίνεται ότι ο Ερντογάν, χρειάζεται και χρησιμοποιεί τις μεταναστευτικές ροές, ως πολιορκητική μηχανή και ως εργαλεία πίεσης σε βάρος της Ελλάδας και της Ευρώπης, στο πλαίσιο της νεοοθωμανικής του επιθετικότητας και των επεκτατικών του σχεδίων.

Μάλιστα, πολλοί, ερμηνεύοντας τα γεγονότα, υποστηρίζουν ότι θα συνεχιστούν τα εγκλήματα του ιερού πολέμου, από την πλευρά, όχι όλων φυσικά, αλλά πολλών από τους Μουσουλμάνους μετανάστες που βρίσκονται ή έρχονται στην Ευρώπη, με το γνωστό θρησκευτικό τους σύνθημα που περιέχεται στην πίστη τους: Πόλεμος των πιστών κατά των απίστων.

Σε κάθε περίπτωση οι πλείστοι Ευρωπαίοι, από ό, τι δείχνουν και οι δημοσκοπήσεις, αισθάνονται μεγάλη ανησυχία και ανασφάλεια για το θέμα του μεταναστευτικού και τη διαρκή και αλόγιστη αύξηση και συσσώρευση των εποίκων, όπως εξελίσσεται.

Η ανησυχία αυτή εντείνεται και από τις απαράδεκτες, πολιτισμικά, ενέργειες του Ερντογάν, όπως εκείνη της μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε Τζαμί, που δείχνουν καθαρά ότι πρότυπο της πολιτικής του έναντι των άλλων γειτονικών λαών είναι το επιθετικό οθωμανικό σύνδρομο ανωτερότητας του ισχυρού, του δυνατού και του ανίκητου.

Η απόφαση του Ερντογάν, να μετατρέψει, υπακούοντας στο Ισλάμ, τον Ναό της Αγίας Σοφίας σε Τζαμί, αποτελεί ένα δείγμα του επιπέδου της παιδείας και των προτύπων της συμπεριφοράς που προσφέρει στους πιστούς της η θρησκεία του Κορανίου, καθοδηγώντας τους να ρυθμίζουν τη στάση τους, όχι μόνον έναντι ανθρώπων και λαών, αλλά, ακόμη και έναντι Μνημείων, με παγκόσμια ακτινοβολία, όπως η Αγία Σοφία, με την ιδεολογία του πορθητή, του κατακτητή και του Τζιχαντιστή.

Η επιθετική πράξη της μετατροπής του Ιερού Συμβόλου των Χριστιανών σε Τζαμί και της χρήσεώς της για «προσευχή» στον Αλλάχ, σηματοδοτεί και συμβολίζει τον εκτροχιασμό της Τουρκίας στον ισλαμικό φονταμενταλισμό, σε μια πορεία, στραμμένη στην παλιά ισλαμική οθωμανική δόξα των συγκρούσεων και των εχθροπραξιών, με στόχο την επάνοδο στα χνάρια του Μωάμεθ του Πορθητή.

Η θέληση του Ερντογάν να ελέγχει και να πατρονάρει το σύνολο των Μουσουλμάνων και φυσικά των Μεταναστών, που βρίσκονται ή επιθυμούν να έλθουν στην Ευρώπη αποκαλύπτει το σχέδιό του: Να έχει στα χέρια του τη μεταναστευτική -και όχι μόνο- απειλή, να απαιτεί όλο και μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομική ενίσχυση και, ταυτόχρονα, να κρατά τον έλεγχο της χρήσεως της ισλαμικής τρομοκρατίας και του «ιερού πολέμου», με όλες τις ενδεχόμενες συνέπειες που μπορεί να προκύψουν, στο πλαίσιο των κυριαρχικών του επιδιώξεων έναντι της Ελλάδας και της Ευρώπης.


ΠΗΓΗ

ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Κλειστές οι εκκλησίες – Μυστήρια χωρίς την παρουσία πιστών

ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Κλειστές οι εκκλησίες – Μυστήρια χωρίς την παρουσια πιστών

Οι χώροι λατρείας θα είναι κλειστοί. Θα τελούνται ακολουθίες και ιερά μυστήρια απο τους ιερείς χωρίς την παρουσια πιστών. Οι κηδείες θα τελούνται με την παρουσία έως 9 ατόμων, τόνισε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιάς κατά την ενημέρωση της εσπέρας της 6ης Νοεμβρίου 2020, σε ότι αφορά τα νέα αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού, τα οποία θα έχουν ισχύ από 7 έως 30 Νοεμβρίου.

Στο μεταξύ, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε 2.448 νέα κρούσματα sars-cov-2 στη χώρα, εκ των οποίων 63 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 52.254, εκ των οποίων το 54,4% άνδρες.

Τα 4.369 (8,4%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 15.192 (29,1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Διασωληνωμένοι νοσηλεύονται 196 συμπολίτες μας. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. Σαράντα πέντε (23%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 91,3% των διασωληνωμένων έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.

Από τις ΜΕΘ έχουν εξέλθει 315 ασθενείς, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Τέλος, έχουμε 14 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 715* θανάτους συνολικά στη χώρα, 279 (39%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 96,5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

*Η διαφορά στο άθροισμα προκύπτει από διόρθωση της χθεσινής αναφοράς κατόπιν ορθής επανάληψης δήλωσης θανάτου από το ΓΝ. Κoζάνης.

Ν. Χαρδαλιάς: «Απαραίτητη αλλαγή τα έκτακτα μέτρα»

Μια απαραίτητη αλλαγή της καθημερινότητας των πολιτών, για να μειωθεί η διασπορά του κορονοϊού και να ξεπεραστεί με επιτυχία και το δεύτερο κύμα της πανδημίας, χαρακτήρισε τα έκτακτα μέτρα ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, κατά την καθιερωμένη ενημέρωση.

Παράλληλα, έκανε έκκληση προς τους πολίτες για μια λογική χρήση των δυνατοτήτων μετακίνησης και ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες.

«Rapid test σε όλο το προσωπικό των μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων»

Εκτεταμένοι έλεγχοι με rapid tests θα γίνονται σε όλες τις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων. Αυτό ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, κατά την καθιερωμένη ενημέρωση. «Θα γίνονται 25.000 έλεγχοι κάθε μήνα στις δομές φιλοξενίας ηλικιωμένων», ανέφερε μεταξύ άλλων, ενώ σχετικά με την επέτειο του Πολυτεχνείου τόνισε: «Το 2020 δεν γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου, το Πάσχα, την 28η Οκτωβρίου, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών της πανδημίας. Το ίδιο θα γίνει και με την επέτειο του Πολυτεχνείου. Οφείλουμε να σεβαστούμε όλοι την υγειονομική κατάσταση».

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ:

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ – Διευκρινίσεις Ν. Χαρδαλιά για τα μέτρα που θα ισχύουν από το Σάββατο

Σχετικά με τις μετακινήσεις υπενθύμισε ότι καθ’ όλο του 24ωρο υπάρχει περιορισμός της κυκλοφορίας των πολιτών σε όλη τη χώρα και οι μετακινήσεις επιτρέπονται κατ’ εξαίρεση και αυστηρά μόνο με sms ή σχετική δήλωση:

-για λόγους εργασίας, μετάβασης στο σχολείο, υγείας, μετάβασης σε εν λειτουργία κατάστημα, μετάβασης σε δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα, κίνηση για παροχή βοήθειας ή συνοδεία μαθητή στο σχολείο, μετάβασης σε κηδεία, η μετάβασης διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, καθώς και για σωματική άσκηση ή κίνηση για τις ανάγκες κατοικίδιου ζώου ή σίτισης αδέσποτων ζώων.

-Σε ό,τι αφορά τους νεοσύλλεκτους της επόμενης εβδομάδας, μπορούν κατά τη μετάβασή τους στα σημεία κατάταξης να συνοδεύονται και από τους δύο γονείς τους και μόνο, ενώ κατά τη μετάβασή τους πρέπει να έχουν μαζί τους το φύλο πορείας τους και για την επιστροφή των γονέων πρέπει να έχουν βεβαίωση που θα χορηγείται από τις πύλες των κέντρων κατάταξης.

-Περαιτέρω διευκρίνισε πως η μετακίνηση για κυνήγι ή ψάρεμα απαγορεύεται και δεν εμπίπτει σε έναν από τους προβλεπόμενους λόγους για κατ’ εξαίρεση μετακίνηση.

Από το Σάββατο επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα, όπως η βιομηχανία και η μεταποίηση. Ενδεικτικά επιτρέπονται οι παρακάτω δραστηριότητες του τριτογενούς τομέα:

-Καταστήματα τροφίμων, σούπερ μάρκετ, φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοτροφεία

-Καταστήματα οπτικών και πώλησης ακουστικών βαρηκοΐας μόνον κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.

-Καταστήματα πώλησης τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού μόνο για τις υπηρεσίες ηλεκτρολογικού και τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκο, καθώς και οι υπηρεσίες πληρωμής λογαριασμών, ανανέωσης υπολοίπου, επισκευής ή αντικατάστασης κινητών συσκευών. Επιτρέπονται υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον.

– Επιτρέπεται η λειτουργία σε καθαριστήρια, περίπτερα, φαρμακεία, πρατήρια καυσίμων, υπηρεσίες υγείας και κτηνιατρικών υπηρεσιών, pet shops.

-Η λειτουργία των λαϊκών αγορών πραγματοποιείται με τη συμμετοχή του 50% των εμπόρων παραγωγών σε απόσταση 5 μέτρων μεταξύ των πάγκων και με αναστολή της δραστηριότητας των βιομηχανικών προϊόντων.

-Ανοικτές παραμένουν οικοδομές και εργοτάξια.

-Αναστέλλεται η διενέργεια θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων υποψήφιων οδηγών

-Αναστέλλεται η λειτουργία σχολών εκπαίδευσης υποψήφιων οδηγών, καθώς και η λειτουργία δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, με εξαίρεση τον τεχνικό έλεγχο βαρέων οχημάτων.

-Κλειστοί θα είναι και οι χώροι λατρείας και θα επιτρέπεται μόνο η τέλεση κηδειών με την παρουσία μέχρι 9 ατόμων.

Διευκρίνισε ακόμα πως οι πολίτες που θέλουν να επισκεφτούν κομμωτήριο τις επόμενες δύο ημέρες μπορούν να στείλουν sms με τον κωδικό 2 για τη μετάβασή τους.

Επίσης, ανακοίνωσε πως τα πρόστιμα πλέον είναι διπλάσια. Ειδικότερα, στα φυσικά πρόσωπα που δεν τηρούν την υποχρέωση χρήσης μάσκας, τους κανόνες τήρησης αποστάσεων και τους λοιπούς κανόνες μετακίνησης με sms, επιβάλλεται πλέον για κάθε παράβαση διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ. Στις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα που λειτουργούν κατά παράβαση της αναστολής λειτουργίας τους επιβάλλεται για κάθε παράβαση διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ, ενώ στα φυσικά πρόσωπα που έχουν την ευθύνη λειτουργίας επιβάλλεται για την ίδια παράβαση πρόστιμο 3.000 ευρώ.

 

Γκ. Μαγιορκίνης: Δυναμική επιθετική αύξηση στη χώρα μας

Συνολικά 2.448 νέα κρούσματα καταγράφηκαν σήμερα στη χώρα μας, ανακοίνωσε ο Γκίκας Μαγιορκίνης στη σημερινή ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας. Δεκατέσσερις ήταν οι νεκροί, ενώ 196 ασθενείς χρειάστηκαν μηχανική υποστήριξη.

Τα κρούσματα στην Αττική ανήλθαν σε 493, ενώ στη Θεσσαλονίκη σε 683. Ο κ. Μαγιορκίνης έκανε λόγο για «δυναμική επιθετικής αύξησης» στη χώρα μας. Σε παγκόσμιο επίπεδο καταγράφηκαν 600.000 νέα κρούσματα μέσα σε μια μέρα για πρώτη φορά.


ΠΗΓΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗΣ (Γ.Ο.Χ. ΜΑΤΘΑΙΙΚΟΙ)

 

Κατόπιν της επαναθέσπισης των θλιβερών μέτρων όπως και της απαγόρευσης των πιστών στην συμμετοχή τους στις λατρευτικές συνάξεις (Συνταγματικό Δικαίωμα) θα γίνει αναμετάδοση των Ιερών Ακολουθιών και της Θείας Λειτουργίας. Την Κυριακή που τιμάται η μνήμη του Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτη θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Οβρυάς Πάτρας. Θα χοροστατήσει ο Σεβ/τος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Ιάκωβος, Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Γ.Ο.Χ. Πατρών. Η αναμετάδοση θα γίνει από την σελίδα των "Φίλων Ιεράς Μονής Παναγουλάκη" στο facebook.


ΠΗΓΗ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

  

Συνῆλθε ἀπό τήν Τετάρτη ἕως καί σήμερα, Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020, ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τῆς 164ης Συνοδικῆς Περιόδου, ὑπό τήν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, γιά τόν μῆνα Νοέμβριο.

Ἡ ΔΙΣ ἀρχικά ἐπικύρωσε τά Πρακτικά τῆς Ἐξουσιοδοτήσεως.

Κατά τίς τρεῖς Συνεδρίες ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος:

Ἀσχολήθηκε μέ θέματα Ἱερῶν Μητροπόλεων, Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν, ἀποσπάσεις κληρικῶν καί μέ τρέχοντα ὑπηρεσιακά ζητήματα.

Ἐνημερώθηκε περί τῆς ἀσκήσεως προσφυγῆς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στό Εὐρωπαϊκό Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, ἡ ὁποία στρέφεται κατά τῆς ἀπoφάσεως 4755/2019 τοῦ ΣτΕ καί τοῦ Νόμου 4521/2018 (ἄρθρο 48), πού ἀφοροῦν στό Πανελλήνιο Ἱερό Ἵδρυμα Εὐαγγελιστρίας Τήνου.

Ἐνημερώθηκε ἀπό τήν Εἰδική Συνοδική Ἐπιτροπή Πολιτιστικῆς Ταυτότητος:

α) περί τοῦ διαδικτυακῶς διεξαχθέντος Θ’ Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τό ὁποῖο πραγματοποιήθηκε ἐπιτυχῶς κατά τήν 16η καί 17η Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ. μέ θέμα: «Τά Οἰκονομικά του Ἀγῶνος - Ἡ ἐπίτευξη καί ἡ ἀναγνώριση τῆς Ἑλληνικῆς Ἀνεξαρτησίας»,

β) περί τῆς συλλογῆς τῶν Εἰσηγήσεων πρός ἔκδοση τῶν Τόμων τῶν Πρακτικῶν τῶν Θ’ καί Ι’ Διεθνῶν Ἐπιστημονικῶν Συνεδρίων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί

γ) περί τῆς διεξαγωγῆς τοῦ 3ου Πανελληνίου Μαθητικοῦ Διαγωνισμοῦ.

Ἐπίσης ἐνέκρινε τήν πρόταση τῆς αὐτῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς γιά τήν διαδικτυακή διεξαγωγή τοῦ Ι’ Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τό ὁποῖο θά πραγματοποιηθεῖ κατά τήν 27η καί 28η Νοεμβρίου ἐ.ἔ. μέ θέμα: «Ἡ ἐπίδραση τοῦ 1821 στήν Λογοτεχνία καί τίς Τέχνες».

Ἀποφάσισε:

α) τήν ἀποστολή τῆς κάτωθι Ἐγκυκλίου πρός τήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν καί τίς Ἱερές Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ σκοπό τήν παραμυθία καί ἐνίσχυση τῶν πιστῶν ἐν ὄψει τῶν ὑγιειονομικῶν περιοριστικῶν μέτρων:

«Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Οἱ ἄνθρωποι, ὅσο δυνατοί κι ἄν εἶναι, αἰσθάνονται τήν ἀνάγκη κάπου νά ἀκουμπήσουν ὅταν τούς συνταράσσουν οἱ δοκιμασίες τῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάγκη αὐτή γίνεται ἐντονότερη τώρα πού βρισκόμαστε ἀντιμέτωποι μέ τήν σοβαρή ἔξαρση τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ. Τοῦ ἰοῦ, πού ἐδῶ καί ἀρκετούς μῆνες ἀπειλεῖ ἐπικίνδυνα τήν ἀνθρωπότητα χωρίς νά κάνει διακρίσεις.

Τοῦ ἰοῦ, πού ἦρθε καί ἄλλαξε ριζικά τήν καθημερινότητα τῶν ἀνθρώπων, μέ περιορισμούς, ἐμπόδια, ἀπαιτήσεις, στερήσεις, οἱ ὁποῖες ὅλο καί ἐντείνονται. Βέβαια τά ἐρωτήματα διαρκῶς πληθαίνουν.

Γιατί δοκιμάζεται ἡ ἀνθρωπότητα; Γιατί ὁ Θεός ἀργεῖ; Τί φταίει; Ὅσο ἡ ἀπάντηση ἀργεῖ, τόσο περισσότερο ἐλλοχεύει ὁ κίνδυνος τοῦ διχασμοῦ καί τῆς ἀπόγνωσης.

Τό ἴδιο βασανιστικό ἐρώτημα ἀπηύθυνε καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πρός τόν Θεό γιά νά λάβει τήν ἀπάντηση: «Ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου. Ἡ γάρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται». Ὅσο κι ἄν φαίνεται ἀντιφατικό αὐτό, ἡ δύναμη τοῦ Θεοῦ φανερώνεται μέσα στήν ἀδυναμία τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτό γράφει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στούς Κορινθίους.

Τρεῖς φορές παρεκάλεσε τόν Κύριο νά τόν ἀπαλλάξει ἀπό τήν ἀρρώστια καί ἡ ἀπάντησή του ἦταν: «Σοῦ ἀρκεῖ ἡ χάρη μου».

Εἶναι δυνατόν, μέσα ἀπό τήν ἀδυναμία τοῦ ἀνθρώπου νά φανερώνεται ἡ δύναμη τοῦ Θεοῦ; Ὅσο κι ἄν αὐτό φαίνεται γιά τήν ἀνθρώπινη λογική ἀντιφατικό, στήν πραγματικότητα δίνει μία ἀπάντηση στό ἐρώτημα τοῦ κάθε ἀνθρώπου.

Ἡ λύση βρίσκεται στήν λέξη χάρη. «Σοῦ ἀρκεῖ ἡ χάρη μου». Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ εἶναι ἕνα νέο πρῖσμα, ὑπεράνω τῆς ἀνθρώπινης λογικῆς, ἡ ὁποία θέλει ὅλα νά τά καταλάβει.

Μέ τήν χάρη ὁ ἄνθρωπος βλέπει τόν πόνο ὡς δωρεά, τήν ἀρρώστια σάν εὐκαιρία γιά προσέγγιση τοῦ Θεοῦ, τίς ταλαιπωρίες σάν ἀνύψωση σέ μία σφαῖρα ἄλλης βιοτῆς.

Ὁπωσδήποτε, αὐτό δέν εἶναι εὔκολο γιά τίς ἀνθρώπινες δυνάμεις, μᾶλλον ἀδυναμίες, ἀλλά εἶναι δυνατόν μόνο μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ.

Εἶναι ἡ ὥρα νά μετατρέψουμε τήν δική μας ἀδυναμία σέ δύναμη. Μέ τήν χάρη νά αὐξήσουμε τήν πίστη μας στόν Τριαδικό Θεό. Νά συνδέσουμε συνειδητά τήν ζωή μας μέ τήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας.

Νά καλλιεργήσουμε τίς ἀρετές τῆς ὑπομονῆς, τῆς ταπείνωσης καί, κυρίως, τῆς μετάνοιας πού θά μᾶς ὁδηγήσει στήν λύτρωση.

Ἡ προσευχή μας νά γίνει καρδιακή, ἔντονη, τακτική γιά ὅλους τούς συνανθρώπους μας, ἰδιαίτερα γιά τό ἰατρικό καί νοσηλευτικό προσωπικό πού βρίσκεται στήν πρώτη γραμμή τῆς μάχης γιά νά βοηθήσουν τόν πάσχοντα ἄνθρωπο. 

Ἄς προσευχόμεθα γιά τήν ἴαση τῶν ἀνθρώπων πού τούς ἐπισκέφθηκε ἡ ἀσθένεια, οἱ ὁποῖοι μπορεῖ νά εἶναι ἄνθρωποι τῆς διπλανῆς πόρτας.  Ἄς προσευχόμεθα γιά ὅσους στερήθηκαν ἀγαπημένα πρόσωπα ἐξ αἰτίας τῆς πανδημίας.

Ἄς προσευχόμεθα γιά τούς νέους μας, οἱ ὁποῖοι, μέσα ἀπό αὐτήν τήν δυσκολία τῆς πανδημίας, μποροῦν νά ὡριμάσουν συνειδητοποιώντας πώς τίποτε δέν εἶναι αὐτονόητο σέ αὐτόν τόν κόσμο. 

Ἄς προσευχόμεθα γιά τίς ψυχές ὅσων ἔφυγαν γιά τόν οὐρανό, λόγῳ αὐτῆς τῆς φονικῆς ἴωσης.

Ἡ ἁγιαστική χάρη θά μᾶς βοηθήσει νά ἀναπτύξουμε ὑψηλό αἴσθημα ἀτομικῆς εὐθύνης, ἀλλά καί ἀπολύτου σεβασμοῦ στόν συνάνθρωπο. 

Οἱ πιστοί δικαιολογημένα ζητοῦμε ἀπό τόν Θεό νά μᾶς ἀπαλλάξει ἀπό κάποια ἀσθένεια, ἀπό πόνο ἤ ταλαιπωρία. Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ὡς ἀπάντηση μᾶς δίνει τήν δυνατότητα νά ἀντέξουμε.

Ἀναζητοῦμε τήν ἀσφάλεια κοντά στόν Θεό, ἀλλά καί στήν ποιμαίνουσα Ἐκκλησία, ἡ ὁποία ἐνδιαφέρεται κυρίως γιά τήν ὑγεία τῆς ψυχῆς, ἀλλά δέν ἀδιαφορεῖ γιά τήν ὑγεία τοῦ σώματος τῶν πιστῶν.

Τό σῶμα εἶναι ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Σέ αὐτό τό πλαίσιο, ἡ Ἐκκλησία δίνει μεγάλη προσοχή στά πορίσματα τῆς ἰατρικῆς, ἀναφορικά μέ δύσκολα διλήμματα βιοηθικῆς, ὅπως μεταμοσχεύσεις, ἀντιμετώπιση πανδημίας καί ἄλλα, τά ὁποῖα ἰατρικά πορίσματα σέβεται, ὅταν δέν στεροῦν ἀπό τούς ἀνθρώπους τήν σωτηρία.

Τό «ἀγκάθι» στό σῶμα τοῦ Παύλου, ὅ,τι κι ἄν ἦταν αὐτό, δέν ἐμπόδισε τό ἱεραποστολικό του ἔργο πού ἐκτείνεται σέ ὅλη τήν τότε οἰκουμένη, δέν σταμάτησε τήν συγγραφή τῶν ἐπιστολῶν του.

Δέν τόν ἐμπόδισε νά ἐπισκεφθεῖ, ξανά καί ξανά, τίς Ἐκκλησίες πού ἵδρυσε. Δέν τόν ἐμπόδισε νά γράφει ἐπαινετικά λόγια γιά τούς χριστιανούς παραλῆπτες τῶν ἐπιστολῶν ἤ γιά τούς συνεργάτες του.

Ὁ Παῦλος δέν ἄφησε τήν πικρία του γιά τόν δικό του πόνο νά ἐπηρεάσει τήν συμπεριφορά του πρός τούς ἄλλους.

Ἔτσι καί ἐμεῖς, μετατρέποντας τήν ἀδυναμία σέ δύναμη μποροῦμε νά μήν ἀφήσουμε τίποτα νά σταθεῖ ἐμπόδιο στόν δρόμο γιά τήν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.

Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, συμπάσχουσα καί συναγωνιζόμενη μέ τούς πιστούς, ἐπαναλαμβάνει μαζί μέ τόν Ἀπόστολο Παῦλο: «τίς ἀσθενεῖ, καὶ οὐκ ἀσθενῶ; τίς σκανδαλίζεται, καί οὐκ ἐγώ πυροῦμαι; εἰ καυχᾶσθαι δεῖ, τά τῆς ἀσθενείας μου καυχήσομαι. Ὁ Θεός καί πατήρ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ οἶδεν, ὁ ὢν εὐλογητὸς εἰς τούς αἰῶνας, ὅτι οὐ ψεύδομαι».

Λαέ τοῦ Θεοῦ ἠγαπημένε, «ἀνδρίζου, καί κραταιούσθω ἡ καρδία σου, καί ὑπόμεινον τόν Κύριον», γιά νά ἀκούσεις τήν στοργική φωνή τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Ζωῆς καί Τελειωτοῦ τῆς πίστεώς μας Ἰησοῦ Χριστοῦ: «ἀπαλείψω πᾶν δάκρυον ἀπό τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν»».

β) τήν ἀποστολή πρός τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τῆς Κ.Υ.Α., ἡ ὁποία πρόκειται νά ἐκδοθεῖ καί ἀφορᾷ στά νέα περιοριστικά μέτρα (lockdown) πού θά ἐπιβληθοῦν ἀπό 7ης ἕως 30ῆς Νοεμβρίου 2020.

Ἐκ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος


ΠΗΓΗ

Ἀνακοίνωση γιὰ τὰ νέα μέτρα

 


 Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος (Πατρίου Ἡμερολογίου), ὑπὸ τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλίνικο, ἡ ὁποία ἀντιπροσωπεύει σημαντικὸ τμῆμα σοβαρῶν καὶ πιστῶν συμπολιτῶν μας, μὲ πραγματικὴ ἀγάπη καὶ ἀφοσίωση στὸν Χριστὸ καὶ στὴν Πατρίδα μας, προβαίνει στὴν ἑξῆς ἀνακοίνωση:

Κατανοοῦμε πλήρως τὴν κρίσιμη κατάσταση ἀπὸ τὴν πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ τὶς ἀπειλητικὲς ἐπιπτώσεις του στὴν ζωὴ ἀναριθμήτων ἀνθρώπων στὴν Ἑλλάδα καὶ εὐρύτερα. Συμπάσχουμε μὲ τοὺς πάσχοντες, μὲ τοὺς ἀσθενεῖς, μὲ τοὺς κινδυνεύοντες, μὲ ὅσους πλήττονται οἰκονομικά, ἐργασιακά, κοινωνικά, ἀνθρωπιστικὰ καὶ κυρίως πνευματικά. Εὐχόμαστε ἐγκάρδια γιὰ τὸ προσωπικὸ τῶν νοσοκομείων καὶ θεραπευτηρίων, αὐτῶν ποὺ ἀγωνίζονται στὴν πρώτη γραμμὴ στὴν μάχη κατὰ τοῦ ἀοράτου ἐχθροῦ ποὺ ἀπειλεῖ ἄμεσα τὶς ζωὲς τῶν συνανθρώπων μας.


Δὲν ἀγνοοῦμε τὴν εὐθύνη καὶ τὰ πορίσματα τῶν εἰδικῶν θεραπόντων τῆς ὑγείας, οὔτε καὶ τὸ πολὺ μεγάλο βάρος τῶν κυβερνώντων, προκειμένου νὰ λάβουν ἀποφασιστικὰ μέτρα γιὰ τὴν διαφύλαξη τοῦ πολυτίμου ἀγαθοῦ τῆς ὑγείας τῶν πολιτῶν τῆς Πατρίδος μας.


μως, παρατηροῦμε μὲ λύπη ὅτι ἐνῶ τὰ μέτρα γενικοῦ ἀποκλεισμοῦ προβλέπουν τελικὰ κάποιες ἀναγκαῖες καὶ ἐπιθυμητὲς ἐξαιρέσεις ὡς πρὸς τὴν λειτουργία καταστημάτων καὶ κλάδων, ποὺ θεωροῦνται προφανῶς πρώτιστης ἀνάγκης, ἡ πρόβλεψη γιὰ τὴν Ἐκκλησία εἶναι ἀπογοητευτική, χωρὶς δυνατότητα οὔτε καὶ ἁπλῆς προσκυνήσεως γιὰ ὅσους πολῖτες ἔχουν καὶ θὰ ἔχουν τὴν μεγάλη ἐσωτερικὴ ἀνάγκη νὰ τὸ ἐπιτελέσουν αὐτὸ στὸν Οἶκο τοῦ Θεοῦ, στὸν Ἱερὸ Ναό. Ἡ Ἐκκλησία ἀποτελεῖ τὴν πνευματική μας μήτρα, τὸ στήριγμα καὶ ἀποκούμπι σὲ κάθε δυσκολία τοῦ πονεμένου λαοῦ μας, τὸ λιμάνι καὶ τὴν ἔσχατη ἐλπίδα μας. Γι’ αὐτὸ εἶναι ὑπερβολικὸ ἕως καὶ ἄδικο νὰ ἐπιτρέπεται μὲν ἡ Θεία Λατρεία καὶ ἡ Θ. Λειτουργία, ὅμως κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, χωρὶς δυνατότητα συμμετοχῆς ἔστω καὶ ἐναλλασομένων τῶν πιστῶν ἀνὰ ὀλιγάριθμες ὁμάδες, μὲ αὐστηρὴ τήρηση τῶν μέτρων ἀσφαλείας γιὰ τὴν ἀποφυγὴ συνωστισμοῦ.


Τονίζουμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία, ὡς ζωντανὸ Σῶμα τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, εὐαγγελίζεται πρώτιστα τὴν Ζωὴ καὶ τὴν Ἀνάσταση καὶ δὲν ὑπάρχει μόνον γιὰ νὰ τελεῖ σὲ περίοδο ἀνάγκης Ἐξόδιες Ἀκολουθίες καὶ Κηδεῖες τῶν ἀπερχομένων ἀπὸ τὴν ζωὴ αὐτή. Ἡ Ἐκκλησία καλλιεργεῖ τὴν θεοείδεια τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὴν ἀθανασία του, προετοιμάζοντάς τον βέβαια γιὰ τὴν αἰωνιότητα, ἀλλὰ καὶ θωρακίζοντάς τον γιὰ τὴν παροῦσα ζωή. Τὰ μεγάλα ἐπιτεύγματα ἀνθρωπισμοῦ, ἡρωϊσμοῦ καὶ πολιτισμοῦ, χρειάζονται πνευματικὴ ἔμπνευση καὶ ὤθηση. Ἡ θυσία γιὰ τὰ ὑψηλὰ ἰδανικὰ καὶ ἡ ἐπαινετὴ φιλοπατρία ὤφειλαν ἀνέκαθεν τὴν καλλιέργεια καὶ ἀνάπτυξή τους σὲ θαυμαστὸ βαθμὸ στὴν Μητέρα Ἐκκλησία.


κφράζουμε λοιπὸν τὴν θλίψη μας, διότι αἰσθανόμαστε ὅτι ὅλα αὐτὰ μᾶλλον ἀγνοοῦνται καὶ ἡ Τροφὸς τοῦ Γένους μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀντιμετωπίζεται σὰν μιὰ ἁπλὴ κοινωνικὴ ὑπηρεσία, ἡ ὁποία βρίσκεται περίπου στὸ περιθώριο τῆς σύγχρονης ζωῆς καὶ δὲν ἀποτελεῖ οὐσιαστικὸ παράγοντα κοινωνικῆς σταθερότητος, συνοχῆς, ποιότητος ζωῆς καὶ ἀνθρωπιστικῆς προόδου, ἀφοῦ θεωρεῖται λανθασμένα ὅτι ἡ λειτουργία της ὑπὸ ὅρους σὲ μιὰ τόσο κρίσιμη στιγμή, σὲ συνάρτηση μὲ τὸ Ποίμνιό της ποὺ δὲν μπορεῖ γιὰ κανένα λόγο νὰ ἐγκαταλείψει, συνιστᾶ δημόσιο κίνδυνο!


Ζητοῦμε καλύτερη, ἐπιεικέστερη καὶ δικαιότερη ἀντιμετώπισή της ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ λαμβάνουν τὶς κρίσιμες ἀποφάσεις, στὴν τόσο δύσκολη περίοδο ποὺ διερχόμαστε, μὲ τὴν πολύμορφη κρίση, τὶς ἐσωτερικὲς τριβὲς καὶ ἀπογοητεύσεις, τὶς ἐξωτερικὲς ἀπειλές, τὶς τρομοκρατικὲς ἐνέργειες, τὶς φυσικὲς καταστροφές, τὴν γενικὴ ἀναταραχὴ καὶ ἀνασφάλεια.


Εὐχόμαστε καὶ προσευχόμαστε γιὰ τὴν θεία εὐλογία καὶ εἰρήνη στὴν Πατρίδα μας καὶ στὸν κόσμο ὅλο, ὅπως καὶ γιὰ τὴν λύτρωσή μας ἀπὸ τὰ δεινὰ τῆς παρούσης πανδημίας ποὺ πλήττει τὴν ἀνθρωπότητα, ἐφ’ ὅσον ὅμως θὰ δώσουμε στὸν Κύριο καὶ Θεό μας τὸ προβάδισμα καὶ θὰ ἐκζητήσουμε μετανοητικὰ καὶ ἀγαπητικὰ τὸ θεῖο Ἔλεός Του!

 

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας

Ἀθήνα, 24-10/6-11-2020



ΠΗΓΗ