Σάββατο 10 Ιουλίου 2021

Δε θα μας καταστρέψει ο Αντίχριστος: Το προφητικό βιβλίο του Γέροντος Ιωάννη της Μονής των Σπηλαίων

 


ΠΗΓΗ: https://piraeuspress.gr/diethni/504209/de-tha-mas-katastrepsi-o-antichristos-to-profitiko-vivlio-tou-gerontos-ioanni-tis-monis-ton-spileon/

Μερικά αποσπάσματα από το βιβλίο:

Παραδώστε τον εαυτό σας στο θέλημα του Θεού κι από το χέρι Του να δέχεστε τα πάντα κάθε μέρα, χωρίς να κοιτάτε το μακρινό αύριο.

Μα εμείς είμαστε ιερείς, εάν το σκάνδαλο προέρχεται από εμάς, πώς θα απαντήσουμε ενώπιον του Θεού για τις ψυχές που τραυματίστηκαν από τη δική μας απερισκεψία; Πώς θα απαντήσουμε για κείνους που εξέπεσαν από την Εκκλησία εξαιτίας μας;

Σεις, αγαπητέ πάτερ Α., πήρατε το μαχαίρι στα χέρια σας. Όμως απαντήστε ο ίδιος στον εαυτό σας: είστε τάχα πεπειραμένος χειρουργός ή θα σφάξετε πολλούς; Και θα δώσετε λόγο γι’ αυτούς, διότι αυτοί πήγαιναν προς τον Θεό και στον δρόμο τους πέτυχαν εσάς με το μαχαίρι. Ο Κύριος ήρθε να σώσει τους αμαρτωλούς κι αλίμονο, αν ο ιερέας μπει στον δρόμο Του.

Ναι, ο Σωτήρας ήρθε να σώσει τους αμαρτωλούς και, όταν επλεόνασε η αμαρτία, άρχισε να υπερπερισσεύει η χάρις. Πόσοι άνθρωποι τώρα, που πια θα φαινόταν ότι έχουν τελματώσει μέσα στην άβυσσο της πιο αποκρουστικής αμαρτίας, δέχονται το σωτήριο σπρώξιμο από τον Κύριο προς αναγέννηση της ψυχής (αυτό σας το λέω από την καθημερινή μου εμπειρία ως πνευματικού). Το σπρώξιμο το δεχτήκατε, αλλά περαιτέρω πρέπει να υπάρχει η συνειδητοποίηση του θαύματος της θείας αγάπης, που μεταμορφώνει τη ζωή. Όχι υπερήφανη ματαιοδοξία για το ληφθέν δώρο, αλλά συνειδητοποίηση της δικής μας άκρας αμαρτωλότητας, της δικής μας πλήρους αδυναμίας να βγάλουμε από πάνω μας την κρούστα της λέπρας, που έχει πλήξει όλη την ύπαρξή μας, και μαζί με αυτή τη συνειδητοποίηση, άπειρη ευγνωμοσύνη στον Θεό και ελπίδα στη δύναμή Του και το έλεός Του για το μέλλον.

Γι’ αυτό «ζήσε όχι όπως θέλεις, αλλά όπως ορίζει ο Θεός». Ό,τι έχουμε είναι για το καλό μας και ό,τι δεν έχουμε επίσης είναι προς σωτηρία, διότι ο ίδιος ο Κύριος μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί στη ζωή.

Η ζωντανή πίστη θα έρθει με τις θλίψεις, όταν ο νους θα είναι αδύναμος μπροστά στις επιθέσεις της ζωής. Γι’ αυτό και είναι αναγκαίες. Μετάνοια δεν έχετε, λόγω του ότι δεν προσέχετε τον εαυτό σας. Αν τον βλέπατε καθαρά, θα κλαίγατε. Είναι ωφελιμότερο για σας να στηριχτείτε στην προσευχή, ώστε να αφομοιώσετε όσα διαβάσατε. Πρέπει να έχουμε νου, που να ορά τον Θεό, αλλά ο νους μας από μόνος του είναι απατεώνας και, με τη βοήθεια του εχθρού, ακόμη και πανούργος.

Θα μας ταπεινώνουν όχι μόνο οι άνθρωποι, αλλά και όλες οι περιστάσεις της ζωής. Όλα αυτά θα τα δεχτούμε χωρίς ταραχή, γνωρίζοντας ότι άλλος δρόμος προς τον Θεό δεν υπάρχει.

Η αταξία και η αβεβαιότητα θα μας καταδιώκουν και θα μας γονατίζουν για πολύ ακόμη. Διότι από τη θεία πρόνοια μας έλαχε να αρχίσουμε να αναστηλώνουμε όσα γκρεμίστηκαν εκ θεμελίων. Γκρεμίστηκαν όχι μόνο οι πέτρες, αλλά κυρίως οι ψυχές. Ο κόσμος ασθενεί από απιστία, αθεΐα, πλάνη και η ασθένεια αυτή δεν θεραπεύεται αμέσως.

Στον κλήρο έχουν μπει πολλοί άνθρωποι εκτός Εκκλησίας, ακόμη και άπιστοι, και κάνουν το έργο τους. Όμως μαζί μας είναι ο Θεός κι εμείς πρέπει να κάνουμε το έργο του Θεού.

Να προχωρούμε με κόπους βίας και πολλής υπομονής. Μην ορμάτε πίσω από ύψη απρόσιτα ακόμη για μας, αρχίστε από τη βία επί του εαυτού σας, με τον καθημερινό κανόνα προσευχής και το μισάωρο κάθισμα μπροστά στις εικόνες, μέσα στο ευλογημένο μισοσκόταδο του καντηλιού. Προς το παρόν δεν έχουμε όρεξη για προσευχή και αυτή δεν έρχεται μέσα στη φασαρία. Χρειάζεται, λοιπόν, να αφιερώσουμε χρόνο, ώστε όλη τη ματαιότητα της ημέρας να την αφήσουμε έξω.

Σωζόμαστε, αγαπητή μου, όχι με τους δικούς μας αγώνες, τις αρετές, ούτε ακόμη με τα καλά μας έργα, αλλά με τον αγώνα του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, ο Οποίος μας άφησε ως κληρονομιά τον σωτήριο Σταυρό Του. Οι δικοί μας μικροί σταυροί είναι ομοίωση του δικού Του μεγάλου.

Κουτσαίνουμε πνευματικά και στα δυο πόδια: δεν μπορώ να ζήσω κατά Θεόν και συχνά ούτε θέλω. Αυτό δίνει ευρυχωρία στο σφράγισμα, που φοβούνται όλοι τόσο πολύ. Όμως αυτό το σφράγισμα δεν είναι εξωτερικό˙ ο νους, η καρδιά, η ψυχή σφραγίζονται από την αμαρτία, έτσι ώστε τίποτα θείο δεν μπαίνει πια μέσα στην ψυχή. Ενώ τα διαβατήρια κι οι κάρτες είναι όλα του Καίσαρος. Κατά τον λόγο του Κυρίου δώστε τα του Θεού στον Θεό και τα του Καίσαρος στον Καίσαρα.

Τη σφραγίδα θα μπορέσουν να τη βάλουν μόνο σε αυτόν, που αμετανόητα ζούσε μέσα στην αμαρτία και που έχει αποκοπεί με τη ζωή του από τον Κύριο. Πριν τη σφραγίδα του Αντιχρίστου θα έχει σφραγιστεί ο νους με την αμαρτία.

Οι άνθρωποι σώζονται και θα σώζονται ώς τις τελευταίες μέρες του κόσμου – ζουν, εργάζονται, κάποιοι κατά τον νόμο του Θεού, άλλοι κατά τα στοιχεία του κόσμου τούτου. Δεν πρέπει να κάθεσαι στο παράθυρο, χωρίς να κάνεις τίποτα, περιμένοντας κάτι. Θα κατακριθείς μαζί με τους απίστους για απραξία και για το ότι δεν πολλαπλασίασες το δώρο, που σου εμπιστεύθηκε ο Θεός. Για τις νέες ταυτότητες σου έχω ήδη γράψει και δεν θα επαναλαμβάνομαι. Το σφράγισμα ακολουθεί μόνο την προσωπική απάρνηση του Θεού από τον άνθρωπο και όχι την εξαπάτηση. Η εξαπάτηση δεν έχει νόημα. Ο Κύριος χρειάζεται την αγαπώσα Αυτόν καρδία μας.

Αυτό από το οποίο ετοιμάζεστε να τρέξετε μακριά, θα σας βρει παντού. Και στα βάθη των δασών και στην πρωτεύουσα: το νέο σύστημα απογραφής μπαίνει σε εφαρμογή. Εμείς όλοι θα έπρεπε να τρέχουμε να ξεφύγουμε όχι από τους υπολογιστές (την τεχνολογία), αλλά από τις προσωπικές μας αμαρτίες. Μα όχι, εμείς τις φροντίζουμε, τις τρέφουμε μέχρις αηδίας και ζούμε απολαμβάνοντάς τις.
Η Γραφή προειδοποιεί τους ανθρώπους ότι θα έρθουν καιροί δύσκολοι, επειδή οι άνθρωποι θα είναι περισσότερο υπερήφανοι, αλαζόνες και φιλάργυροι, παρά φιλόθεοι. Αλλά για κίνδυνο από την τεχνολογία πουθενά δεν έχει γίνει λόγος. Το ότι θα τρέχουν από τη δύση στην ανατολή κι απ’ την ανατολή στη δύση, επίσης είναι γνωστό κι όλα αυτά θα γίνονται υπό την καθοδήγηση του εχθρού. Ο Θεός όμως είναι παντού και τα τέκνα Του θα τα βοηθήσει παντού.

Τι να πω για τον έλεγχο και την απόλυτη παρακολούθηση, με τα οποία τόσο τρομοκρατούνται οι απλοί άνθρωποι; Πότε και σε ποιο κράτος δεν υπήρχαν μυστικές υπηρεσίες; Όλα υπήρχαν… κι όλα υπάρχουν… και θα υπάρχουν… όμως τίποτα δεν εμποδίζει τον πιστό άνθρωπο να σωθεί. Καθένας προχωρά στη ζωή από τη σταυρική οδό, ξεπερνώντας τα όλα με την πίστη. Ο πιστός τα δέχεται όλα από το χέρι του Θεού, με τη βεβαιότητα ότι όλα τον προάγουν προς τη σωτηρία.

Τώρα όλοι μας φοβόμαστε περισσότερο τη σφραγίδα του Αντιχρίστου, που θα έρθει εν καιρώ, σε καιρό που δεν ξέρουμε αν θα μας βρει ζωντανούς. Και η σφραγίδα της προσωπικής μας αμαρτίας, από λίγων μόνο το μυαλό περνά σαν σκέψη. Όμως αυτή ακριβώς είναι που παραδίνει τον άνθρωπο στην εξουσία των αντίχριστων στοιχείων και έργων και αποτελεί πραγματική προεικόνιση εκείνης της σφραγίδας – αυτή είναι που πρέπει ουσιαστικά να φοβόμαστε! Τίποτα θεϊκό δεν περνά μέσα από αυτή την τρομερή σφραγίδα της αμαρτίας, με την οποία σφραγίζουμε καθημερινά τον νου και την καρδιά μας.

Ναι, θα γίνει η ένδοξη και φοβερή Παρουσία του Κυρίου, που θα θανατώσει τον εχθρό με το πνεύμα του στόματός Του. Όλα θα γίνουν, αλλά πότε; Τους καιρούς και τους χρόνους τους έθεσε στη δική Του εξουσία ο Κύριος Θεός Πατέρας και κανένα χέρι, οσοδήποτε ισχυρό, δεν μπορεί να σταματήσει ή να αλλάξει την πρόνοια του Θεού. Εμείς ούτε να πλησιάσουμε αυτό τον χρόνο μπορούμε, ούτε να τον αποτρέψουμε. Όμως πρέπει να ζήσουμε στο τώρα, πρέπει τώρα να ζήσουμε εν Θεώ.
Κάποιοι καλούν τους ανθρώπους στα δάση, στην έρημο, σε κρυφά δωμάτια… Να μην πάρουν τον αριθμό, να μην μπουν στο νέο σύστημα κρατικής απογραφής, να φύγουν από τον κόσμο, να φύγουν από την Εκκλησία. Αλλά πώς θα σωθούν; Πώς θα ζήσουν, πώς θα μεγαλώσουν παιδιά εν Θεώ; Δεν δίνει κανείς απάντηση γι’ αυτά.

Ακόμη και ο απόστολος και ευαγγελιστής Ιωάννης λέει ότι στον καιρό του είχαν εμφανιστεί πολλοί Αντίχριστοι. Τι να πούμε, λοιπόν, για τη δική μας εποχή; Μόνο που σήμερα λιγοστεύουν οι χριστιανοί και πληθαίνουν πολύ, πάρα πολύ, οι αντίχριστοι. Είναι πολλοί: άπιστοι, ταραχοποιοί, σκανδαλοποιοί, σχισματικοί και συκοφάντες˙ όμως ακόμη δεν είναι αυτός ο μοναδικός Αντίχριστος, ο οποίος κατά παραχώρηση Θεού θα λάβει εξουσία επί του κόσμου και των κατοίκων του για τριάμισι χρόνια. Πρέπει όλοι μας να θυμόμαστε ότι ζούμε ακόμη σε καιρό σωτηρίας, σε καιρό χάριτος, όπου ο Σωτήρας του κόσμου Χριστός είναι έτοιμος να δεχτεί και να σώσει οποιονδήποτε αμαρτωλό, που ύψωσε αναστεναγμό προς τον Θεό για τη σωτηρία του.

Στο βιβλίο αυτό περιλαμβάνονται οι απαντητικές επιστολές του γέροντα Ιωάννη σε πνευματικά του παιδιά πάνω σε διάφορα θέματα της καθημερινής ζωής.

Η θεματολογία τους επικεντρώνεται σε θέματα πίστης, οικογενειακής ζωής, προσευχής και μετάνοιας, αλλά και σε θέματα επιλογών ζωής, το σφράγισμα του αντιχρίστου, τις σύγχρονες μυστικές υπηρεσίες, την υπακοή ή όχι στους νόμους του κράτους κ.λπ.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Κρεστιάνκιν της Μονής των Σπηλαίων του Πσκώφ γεννήθηκε το 1910 στην πόλη Ορυόλ της Ρωσίας. Εισήλθε από νωρίς στις τάξεις του κλήρου, αλλά το 1950 συνελήφθη από τις σοβιετικές αρχές και καταδικάστηκε σε οκτώ χρόνια εγκλεισμού σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Στο τέλος της επίγειας διαδρομής του συνήθιζε να αναφέρει ότι εκείνα τα χρόνια ήταν τα πιο ευτυχισμένα της ζωής του!

Ο γέροντας Ιωάννης κοιμήθηκε εν Κυρίω το 2006, πλήρης ημερών (96 χρονών) και έχοντας σχεδόν χάσει το φως του. Υπήρξε ο πνευματικός καθοδηγός χιλιάδων ανθρώπων.

Έζησε όλη τη ζωή του στην Ιερά Μονή των Σπηλαίων του Πσκωφ, ένα από τα δύο μοναστήρια που έμειναν ανοιχτά καθόλη τη διάρκεια του σοβιετικού καθεστώτος.

Mετάφραση:
Αγγελική Πελωριάδου



ΠΗΓΗ

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Η δικτατορία των εσχάτων και ο εμβολιασμός

 emboliasmos esxata

Γράφει ο Κώστας Νούσης, στην Romfea.gr
Θεολόγος - Φιλόλογος


Ο πιστός άνθρωπος κινείται στον άξονα ζηλωτισμός και άκρατος νεωτερισμός.

Η ορθόδοξη στάση βρίσκεται, κατά και τη γενική ομολογία των Πατέρων, κάπου στη μέση, όπως άλλωστε και σε όλα τα ζητήματα.

Το μυρίστηκαν αυτό και οι αρχαίοι μας πρόγονοι και μίλησαν για τη μεσότητα ως ένδειξη αρετής μέσω του κορυφαίου φιλοσόφου Αριστοτέλους.

Ο καθένας επομένως μπορεί να αυτοαξιολογηθεί και να αξιολογήσει γύρω του με βάση αυτήν τη δοκιμασμένη πνευματική κλίμακα.

Πάνω σε αυτή θεωρώ πως ένα από τα αξιολογότερα κείμενα της εποχής είναι το εσχάτως εκδοθέν περί υποχρεωτικού εμβολιασμού κείμενο του γέροντος Ευθυμίου της Καψάλας.

Είναι φως φανάρι πως κάποιο χέρι αόρατο κατευθύνει τις εξελίξεις βαστώντας γερά το ραβδί της τρομοκρατίας της εδραζόμενης στον φυσικό φόβο απέναντι στον θάνατο.

Η πρωτοφανής αυτή δικτατορία είναι η νεοεποχίτικη ηλεκτρονικού τύπου παγκόσμια δικτατορία των εσχάτων, όπως ακριβώς και δη με λεπτομέρειες έχει προφητευθεί στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.

Η έσχατη απόληξη της θα είναι το σωματικό σφράγισμα – χάραγμα με τον αριθμό του Αντιχρίστου.

Μήπως ένα σαφές προμήνυμά του είναι ο σημερινός εμβολιασμός; Δεν νομίζω πως χρειάζεται ιδιαίτερη λογική για να το αντιληφθεί κάποιος αυτό…

Πριν από την επισφράγιση της σωματικής μας κατάληψης – εν προκειμένω διά ιατρικού μπολιάσματος – προηγείται ο ψυχικός βιασμός και καταναγκασμός.

Όλα αυτά αποπνέουν δαιμονικό «άρωμα» πασιφανέστατα. Είναι άξιο απορίας που η Εκκλησία μας, αντί να αντισταθεί σε αυτόν τον προφητευμένο εξανδραποδισμό του γένους από τον Εξάπωδο, φαίνεται να συνδράμει στο έργο αυτό σε πολλές περιπτώσεις.

Για παράδειγμα: να προταθεί επισήμως στο εκκλησίασμα ο μονόδρομος του εμβολιασμού. Και οι παρενέργειες; Φονικές μάλιστα πολλάκις; Για αυτές ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη;

Μήπως θα πρέπει να σταθούμε πιο υποψιασμένοι σε αυτούς που ξαφνικά θέλουν τόσο πολύ το καλό μας, όντας την ίδια ώρα υπαίτιοι παντοιοτρόπως για τα κακά που μαστίζουν την ανθρωπότητα, όπως η φτώχεια, τα ναρκωτικά και οι αμέτρητοι θάνατοι από ασιτία;

Παρατηρούμε μετ’ εκπλήξεως από σημαίνοντες πνευματικούς πατέρες των ημερών μας να προτείνεται, ελαφρά τη καρδία, ο εμβολιασμός ή και ενίοτε να διατάσσεται στο πλαίσιο της υπακοής.

Ας δεχτούμε ότι αυτό είναι σύμφωνο με τον σεβασμό απέναντι στην κλασική ιατρική. Ωστόσο, μιλάμε εδώ για κλασική ιατρική ή για χειραγώγησή της από την αφανή παγκόσμια πολιτική εξουσία;

Δεν είναι ξεκάθαρο ότι οι δοκιμές των εμβολίων γίνονται αδιακρίτως πάνω σε κάθε τάξη και ηλικία σαν σε ποντίκια και πάσης φύσεως πειραματόζωα;

Ποιος εγγυάται ή αναλαμβάνει ευθύνες για τις άμεσες παρενέργειες ή και τις έμμεσες στο μέλλον (όπως η στειρότητα ή και η αλλοίωση του γονιδιώματος);

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να αφεθεί το θέμα στην ελευθερία εκάστου και να υπογραμμιστεί από επίσημα Συνοδικά χείλη πως εν προκειμένω έχουμε ιατρικό και όχι πνευματικό πρόβλημα και η Εκκλησία δεν θέλει να συνδράμει τις αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και προθετικότητας πολιτικές των κρατών και των τεράστιων φαρμακευτικών τραστ;

Είναι δύσκολα τα πράγματα. Από πού να το πιάσεις και να μην εκθέσεις ή εκτεθείς, να μη συγχωρήσεις και να μην καταγγείλεις. Ο καθείς μιλάει και πράττει κατά την εαυτού κεφαλήν.

Και δεν προλαβαίνουμε να μαζεύουμε πτώματα. Κυρίως ψυχικά και πνευματικά. Ανθρώπων που δελεάζονται να απωλέσουν και να πουλήσουν την ελευθερία τους ακόμη και για ένα κομμάτι ευρώ…



ΠΗΓΗ

Το Φανάρι: ερώτημα πρώτης τάξεως είναι ο κοινός εορτασμός του Πάσχα με τους καθολικούς

 Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνας κ. Εμμανουήλ. Φωτογραφία: vaticannews.va Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνας κ. Εμμανουήλ. Φωτογραφία: vaticannews.va

Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνας κ. Εμμανουήλ, ευρισκόμενος στο Βατικανό, ισχυρίστηκε ότι «ο εορτασμός του Πάσχα την ίδια Κυριακή με τους καθολικούς θα ήταν ένα μήνυμα μαρτυρίας και συμφιλίωσης»

Η ιστοσελίδα Vatican news αναφέρει ότι ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνας κ. Εμμανουήλ (Αδαμάκης), επικεφαλής της Αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, η οποία είχε μεταβεί στο Βατικανό, δήλωσε ότι «το ζήτημα του κοινού εορτασμού του Πάσχα σταδιακά επιβάλλεται ως οικουμενικό ζήτημα πρώτης γραμμής».

Σε συνέντευξη σε ΜΜΕ του Βατικανού, ο ιεράρχης του Φαναρίου δήλωσε ότι αυτό ζήτημα οξύνεται όσο πλησιάζει το 1700ο Ιωβηλαίο της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, στην οποία είχε καθοριστεί ο τύπος γα τον υπολογισμό της ημερομηνίας του Πάσχα. Ο Μητροπολίτης συγκεκριμένα είπε «πιστεύω ότι το Ιωβηλαίο, που πλησιάζει, πρέπει να μας καλέσει να σκεφτούμε τις λειτουργικές μας πρακτικές σε σχέση με την ακεραιότητα του σώματος του Χριστού».

Επίσης, τόνισε ότι για την Ορθόδοξη Εκκλησία, τα ζητήματα ημερολογίου παραμένουν ακανθώδη και η ιστορία μας έχει δείξει ότι μπορούν να οδηγήσουν σε σχίσμα, για να συμπληρώσει στη συνέχεια ότι «ο εορτασμός του Πάσχα την ίδια Κυριακή σε ολόκληρο τον Χριστιανικό κόσμο σε αυτήν την οικεία ιστορική βάση θα ήταν ένα ισχυρό μήνυμα μαρτυρίας και συμφιλίωσης».

Να θυμίσουμε ότι, το 2018, ήταν ο ίδιος ο Μητροπολίτης Εμμανουήλ (Αδαμάκης) που είχε ηγηθεί της λεγόμενης «Ενωτικής Συνόδου» στο Κίεβο, στην οποία οι πολιτικοί της Ουκρανίας και οι εκπρόσωποι σχισματικών οργανώσεων ανήγγειλαν τη δημιουργία της νέας, «Ορθόδοξης Εκκλησίας» στην Ουκρανία.


Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

Πάπας! Προκαθήμενος ὀρθοδόξου ἐπισκόπου

 

Πάπας! Προκαθήμενος ὀρθοδόξου ἐπισκόπου

Ἀρχιμ. Δανιήλ Γ. Ἀεράκη

Ἡ Ὀρθόδοξος Μητρόπολις Ἰταλίας ὑπάγεται στὸ Ὀρθόδοξο Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως. Ἡ Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου αὐτῆς Ἐκκλησίας ἐξέλεξε τὸν ἐπίσκοπο Πολύκαρπο στὴν κενωθεῖσα μὲ τὴν κοίμησι τοῦ Μητροπολίτου Γενναδίου, ὡς νέο Μητροπολίτη Ἰταλίας. Ἡ ἐκλογή του ἔγινε μὲ τὸ «ἀντικανονικὸ» σύστημα τοῦ μεταθετοῦ. Δηλαδή, ὁ Σεβασμ. Πολύκαρπος μετετέθη ἀπὸ τὴν Μητρόπολι Ἱσπανίας καὶ Πορτογαλίας στὴν Μητρόπολι Ἰταλίας.

• Θὰ περίμενε κανεὶς νὰ ἀρκεστῆ στὴν ἐκλογή του ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία καὶ στὶς εὐχὲς τοῦ Ὀρθοδόξου Πατριάρχου Βαρθολομαίου, γιὰ νὰ ν᾽  ἀρχίση τό ποιμαντικό του ἔργο.

•   Ὁ νέος ὅμως Μητροπολίτης Ἰταλίας ζήτησε τὴν εὐχὴ καὶ τὴν εὐλογία καὶ ἄλλου προκαθημένου. Καὶ αὐτὸς εἶναι ὁ Πάπας Φραγκίσκος. Δὲν θ' ἀσχοληθοῦμε μὲ τὸν Πάπα. Ἐκεῖνος τὴ δουλειὰ του ἔκανε καὶ χάρηκε φυσικὰ ὑπερβαλλόντως μὲ τὴν... ἀπόκτησι ἑνὸς ἀκόμη ἐπισκόπου! Δηλαδή, ἂν πήγαινε ὁ Ὀρθόδοξος Μητροπολίτης Ἰταλίας Πολύκαρπος νὰ ἐπισκεφθῆ ἐθιμοτυπικὰ τὸν Πάπα, κανεὶς δὲν θὰ τὸν ἔψεγε. Ἄλλο διαφορὲς σὲ σοβαρὰ θέματα πίστεως, καὶ ἄλλο εὐγένεια καὶ ἐπικοινωνία.

• Ἐκεῖνα πού ἐξένισαν τό Ὀρθόδοξο πλήρωμα, εἶναι τά ὅσα ταπεινωτικά, ὄχι γιὰ τὸ πρόσωπό του, ὅσο γιὰ τὸ ἀξίωμά του, εἶπε ὁ Σέβ. Πολύκαρπος. Ἀναγράφουμε μερικὰ ἀπὸ ὅσα ὁ ἴδιος δήλωσε μετὰ τὴ συνάντησι μὲ τὸν Πάπα. Ὡς πρόσωπο μποροῦσε νὰ κάνη ὅσες μετάνοιες ἤθελε στὸν Πάπα καὶ νὰ προσκυνοῦσε ἀκόμα καὶ τὴν «παντόφλα» του! Δικαίωμά του ὡς ἄτομο νὰ γίνη καί... προδότης! Ἀλλὰ τὸ νὰ πάρη τὸ λειτουργικό του ἀξίωμα, πού τοῦ ἔδωσε ἡ Ἐκκλησία, καὶ νὰ τὸ προσφέρη ταπεινωτικὰ σ' ἕναν αἱρεσιάρχη, αὐτὸ ἀποτελεῖ προδοσία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ τῆς Ὀρθοδόξου ὁμολογίας.

•  Παραθέτουμε τὴ δήλωσί του μετὰ τὴν ἐπίσκεψι στὸν Πάπα:

«Ἡ συνάντηση μὲ τὸν Πάπα Φραγκίσκο πῆγε πολὺ καλά. Ἦταν μιὰ πολὺ ἐγκάρδια συνάντηση ἑνὸς νέου μὲ τὸν ἀγαπημένο του πατέρα, μιὰ συνάντηση ἑνὸς ἐπισκόπου μὲ τὸν προκαθήμενο καὶ πατριάρχη του. Ὁ Ἅγιος Πατέρας εἶναι μεγάλη, γνήσια καρδιά. Ζήτησα τὴν παπικὴ εὐλογία του γιὰ τὸ ἔργο μου... Τὸ ταξίδι τῶν Καθολικῶν καὶ τῶν Ὀρθοδόξων πρὸς τὴν πλήρη ἑνότητα βρίσκεται στὸν σωστὸ δρόμο... Πιστεύω ὅτι ὁ στόχος αὐτὸς ἔχει ἤδη ἐπιτευχθεῖ στὸ ἐπίπεδό τῶν πιστῶν...».

• Ὥστε ὡς ἐπίσκοπος ὁ Σεβασμ. Ἰταλίας Πολύκαρπος ἔχει προκαθήμενο τὸν Πάπα; Ἐπειδὴ ἡ ἕδρα τοῦ εἶναι στὴν Ἰταλία; Τότε καὶ ὁ ρωμαιοκαθολικὸς ἐπίσκοπος Ἀθηνῶν ἔχει προκαθήμενο τὸν Ὀρθόδοξο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν Ἱερώνυμο, ἀφοῦ ἡ ἕδρα του εἶναι στὴν Ἀθήνα! Καὶ ὁ ρωμαιοκαθολικὸς ἐπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως ἔχει προκαθήμενο τὸν Ὀρθόδοξο Πατριάρχη, ἀφοῦ κατοικοεδρεύει στὴν Κωνσταντινούπολι.

• Πολλοὶ ὀρθόδοξοι θεολόγοι τιμοῦν σπουδαίους ρωμαιοκαθολικοὺς θεολόγους, ἀλλά κανεὶς ἀπ' αὐτοὺς δὲν ἀποδέχεται μέχρι τώρα τὴν πρωτοκαθεδρία τοῦ Πάπα.

• Σεβασμ. Πολύκαρπε, εἶσθε «υἱὸς» τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ ὄχι τοῦ Πάπα. Καὶ ὡς ἐπίσκοπος ἀνήκετε στὴν Ὀρθόδοξο Σύνοδο πού σᾶς ἐξέλεξε. Δὲν ἔχετε «κεφαλὴν» καὶ «Προκαθήμενον» τὸν Πάπα. Ἂν ἐπιμένετε στὶς ἀπαράδεκτες αὐτὲς παπολατρικὲς σας σχέσεις, τότε δηλώσατε ὅτι δέχεσθε καὶ ὅσες αἱρέσεις εἶναι ἐπικαθήμενες στὸν Παπικὸ θρόνο!

•  Πιστεύουμε, ὅτι ἡ Ἐκκλησία, στὴν ὁποίαν ἀνήκετε, θὰ σᾶς θυμίση τὸ «ὀρθοτομεῖν» τῇ Ἀληθείᾳ!


ΠΗΓΗ

Την πρόθεση της Προέδρου της Δημοκρατίας να προσκαλέσει τον Πάπα Φραγκίσκο την Ελλάδα ανακοίνωσε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Πρόθεση της ΠτΔ να προσκαλέσει τον Πάπα στην Ελλάδα

Την πρόθεση της Προέδρου της Δημοκρατίας να προσκαλέσει τον Πάπα Φραγκίσκο την Ελλάδα με την ιδιότητα αρχηγού κράτους ανακοίνωσε στον Αρχιεπίσκοπο κ.κ. Ιερώνυμο κατά τη σημερινή τους συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα γίνει στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση αλλά το γεγονός αυτό δεν αρέσει καθόλου στους κόλπους της Εκκλησίας.

Ωστόσο, ο Μακαριώτατος αναμένεται να ενημερώσει το σώμα της Ιεραρχίας προκειμένου να αποφανθεί για το συγκεκριμένο ζήτημα.

orthodoxianewsagency-

Το θέμα του εμβολιασμού κυριάρχησε στη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο – Τι είπαν μπροστά στις κάμερες

Το θέμα της πανδημίας και του εμβολιασμού κυριάρχησε στο διάλογο που είχαν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο στο Μέγαρο Μαξίμου. Στη διάρκεια της συνάντησης αποφασίστηκε η σύσταση ολιγομελούς μεικτής επιτροπής για την εξέταση όλων των ζητημάτων Πολιτείας και Εκκλησίας. Επίσης, ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον Αρχιεπίσκοπο για την πρόθεση της Προέδρου της Δημοκρατίας να απευθύνει με την ιδιότητα αρχηγού κράτους πρόσκληση στον Πάπα Φραγκίσκο, για επίσκεψη στην Ελλάδα. Το καυτό ζήτημα το οποίο απασχολεί την επικαιρότητα σχετικά με το νομοσχέδιο για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, σύμφωνα με πληροφορίες του ope.gr, έμεινε εκτός συζήτησης.

Ο διάλογος μπροστά στις κάμερες

«Ελπίζουμε και οι υψηλές θερμοκρασίες να βοηθήσουνε στον περαιτέρω περιορισμό του κορωνοϊού και της εξάπλωσής του. Όπως ξέρετε, είμαστε σε καλή κατάσταση, έχουμε περιορίσει σημαντικά τα κρούσματα, έχουμε επιταχύνει πολύ τους εμβολιασμούς», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε:

«Όμως όπως έχουμε συζητήσει αρκετές φορές, να πείσουμε τους συμπολίτες μας οι οποίοι εξακολουθούν και είναι καχύποπτοι απέναντι στα εμβόλια να σπεύσουν να εμβολιαστούν. Αυτό αφορά ειδικά τους πιο ηλικιωμένους συμπολίτες μας οι οποίοι και κινδυνεύουν περισσότερο σε περίπτωση που αρρωστήσουν. Είναι πραγματικά πάρα πολύ στενάχωρο όταν βλέπουμε και σήμερα ακόμα να έχουμε εισαγωγές στα νοσοκομεία, εισαγωγές στις εντατικές, συμπολίτες μας να χάνουν τη ζωή τους και σχεδόν όλοι να είναι ανεμβολίαστοι ενώ είχαν τη δυνατότητα να προστατευτούν μέσα από το εμβόλιο. Γι’ αυτό και θέλω να σας ζητήσω ακόμα μια φορά την παρότρυνσή σας και ενδεχομένως μέσω και των κηρυγμάτων των ιερέων στο ποίμνιο ώστε να κάνουν οι καχύποπτοι αυτό το πρόσθετο βήμα, να τους πείσουμε ότι αυτό είναι κάτι το οποίο δεν είναι απλά επιβεβλημένο για να επανέλθουμε στους κανονικούς μας ρυθμούς αλλά είναι στοιχειώδης αυτοπροστασία δικιά τους και των οικογενειών τους. Το έχετε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν και θέλω να σας ευχαριστήσω, θα το ζητήσω να το κάνετε μια φορά ακόμα».

Ο κ. Ιερώνυμος παίρνοντας το λόγο είπε: «Ναι. Κοιτάξτε, είναι πεποίθησή μας πλέον ότι στο πρόβλημα αυτό το μεγάλο που όλοι αντιμετωπίζουμε και αγωνιούμε είναι απαραίτητη η συνεργασία της Πολιτείας με την Εκκλησία και με την επιστήμη. Όλα όσα ακούμε πολλές φορές που είναι ανορθόδοξα, δεν μπορεί η επιστήμη με τη θρησκεία, με την πίστη μας στο προκείμενο θέμα να είναι αντίθετη. Έτσι λοιπόν είναι βασική μας αρχή και το κάναμε, και θα το κάνουμε συνέχεια, ώστε να γίνει πεποίθηση στο θέμα αυτό. Έτσι μόνο μπορεί να δημιουργηθεί το τείχος που θα μας προφυλάξει από ό,τι πιθανόν καινούργιο να προβάλλει. Επομένως δεν έχουμε καμία αντίρρηση, θα το κάνουμε και πάλι και όσες φορές χρειαστεί».

«Σας ευχαριστώ γιατί εξάλλου ο εμβολιασμός είναι πράξη αγάπης και αλληλεγγύης προς τον πλησίον», απάντησε ο πρωθυπουργός.

Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης

orthodoxianewsagency

………………………………….

Ο Πάπας στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο για επίσημη επίσκεψη

protothema,Φώφη Γιωτάκη-30/06/2021

Ο προκαθήμενος της Καθολικής Εκκλησίας είχε απαντήσει θετικά στην πρόσκληση της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου – Η πρόσκληση αφορούσε τον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση

Επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα τον Σεπτέμβρη θα πραγματοποιήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πάπας Φραγκίσκος, αποδεχόμενος την πρόσκληση της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 Ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας είχε απαντήσει θετικά στην πρόσκληση της Προέδρου της Δημοκρατίας, κατά την διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχαν ένα χρόνο πριν. Τότε,  η κυρία Σακελλαροπούλου, με αφορμή την συνομιλία τους για την απόφαση της τουρκικής ηγεσίας να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί, είχε καλέσει τον Ποντίφικα να επισκεφτεί τη χώρα μας το 2021, χρονιά εορτασμού των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση. Ο Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφτεί τη χώρα μας, ευελπιστώντας -όπως είχε τονίσει- ότι οι συνθήκες λόγω πανδημίας θα επιτρέψουν την υλοποίηση του ταξιδιού. Οι πληροφορίες τώρα αναφέρουν ότι το ταξίδι είναι προ των πυλών και οργανώνεται και από τις δύο πλευρές με «φόντο» τον προσεχή Σεπτέμβρη.

Σχετική ενημέρωση είχε σήμερα και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδας, κ. Ιερώνυμος από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος μετέφερε την πρόθεση της Προέδρου της Δημοκρατίας να απευθύνει με την ιδιότητα αρχηγού κράτους την πρόσκληση στον Πάπα Φραγκίσκο για την επίσκεψη στη χώρα μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην προ έτους τηλεφωνική επικοινωνία για το ζήτημα της Αγίας Σοφίας, η κυρία Σακελλαροπούλου είχε ευχαριστήσει τον προκαθήμενο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας για τις υποστηρικτικές του δηλώσεις ζητώντας του να ασκήσει και αυτός, από την πλευρά του, όλη του την επιρροή για να ευαισθητοποιηθεί η διεθνής κοινή γνώμη, προκειμένου η τουρκική ηγεσία να ανακαλέσει την απόφασή της και να επαναφέρει την Αγία Σοφία σε καθεστώς προστατευόμενου μνημείου. «Η απόφαση αυτή πληγώνει βαθιά όσους θεωρούν ότι το κορυφαίο αυτό σύμβολο της Χριστιανοσύνης ανήκει στην ανθρωπότητα και την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και απομακρύνει την Τουρκία από τις αξίες του κοσμικού κράτους και τις αρχές της ανεκτικότητας και του πλουραλισμού», είχε επισημάνει η Πρόεδρος της Δημοκρατίας προσθέτοντας ότι η ενέργεια αυτή, δεν αποτελεί εσωτερικό θέμα της Τουρκίας, αλλά ευρύτερο ζήτημα που πρέπει να καταδικασθεί με ρητό και κατηγορηματικό τρόπο από τη διεθνή κοινότητα.

 Στην ίδια τηλεφωνική συνομιλία, ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συμφώνησε με τις επισημάνσεις της κυρίας Σακελλαροπούλου, αναγνώρισε τα πολιτικά κίνητρα της απόφασης του κ. Ερντογάν και υποσχέθηκε να συνεχίσει τις προσπάθειές του, στο πλαίσιο του ρόλου του, για αναθεώρηση της απόφασης αυτής. Επίσης ο Πάπας εξήρε τις προσπάθειες της χώρας μας στην υποδοχή των προσφύγων και μεταναστών, όπως είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει και ο ίδιος κατά την επίσκεψή του στη Λέσβο το 2016, από κοινού με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. 

Δείτε σχετικά και:

-Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τον Πάπα Φραγκίσκο να επισκεφθεί πόλεις που βρίσκονται στο επίκεντρο των πρώτων χρόνων του Χριστιανισμού, ακολουθώντας τα βήματα του Αποστόλου Παύλου.

-Ο Μητσοτάκης φαίνεται αναρμοδίως να προωθεί τον διαθρησκειακό οικουμενισμό στην Εκκλησία της Ελλάδος

-Ιδού γιατί είναι ανεπιθύμητος ο Πάπας Φραγκίσκος στην Πατρίδα μας

-Οι διαφαινόμενοι σκοποί του τηλεφωνήματος Μητσοτάκη - Πάπα

-Οι σκοτεινές παράμετροι της εκ νέου επισκέψεως του Πάπα στην Ελλάδα. (Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς)

-Περιοδεία του Πάπα Ρώμης στην Ελλάδα. Στοχοποίηση εχθρικών θέσεων και έναρξη επιχειρήσεων.

-Η Ομόνοια, η διχόνοια και ο… Πάπας!