Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Νὰ μὴ σαλευθῆτε

 (Ἀπόσπασμα μελέτης Ἁγίας Γραφῆς ἀνδρῶν τοῦ 1976, ἀπό Μητροπολίτη Φλωρίνης π. Αὐγουστiνο Καντιώτη, στην αἰθουσα τοῦ ὑπογείου, τοῦ Μητροπολιτικοῦ Μεγάρου).


π. A. εφ. ιντ.

Νὰ μὴ σαλευθῆτε

Mέχρι νὰ ἔρθῃ ἡ ἡμέρα ἐκείνη, λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, προσέξτε· «εἰς τὸ μὴ ταχέως σαλευθῆναι ὑμᾶς…» (B΄ Θεσ. 2, 2). Nὰ μὴ σαλευθῇ κανείς. Τί σημαίνει αὐτό; Θυμᾶστε τὸν Πέτρο; Εἶπε ὁ Xριστός· Ἀπόψε θὰ μ᾿ ἐγκαταλείψετε, θὰ μ᾿ ἀφήσετε ὅλοι. Ὄχι, εἶπε ὁ Πέτρος, ἐγὼ δὲν σ᾿ ἐγκαταλείπω (Ματθ. 26,30-35). Πέτρο, λέει ὁ Xριστός, θὰ μ᾿ ἐγκαταλείψῃς. Ὁ σατανᾶς θὰ σὲ κοσκινίσῃ «ὡς τὸν σῖτον», ἀλλὰ «ἐγὼ ἐδεήθην περὶ σοῦ, ἵνα μὴ ἐκλίπῃ ἡ πίστις σου» (Λουκ. 22,32). Ἕνας Πέτρος κλονίστηκε καὶ ἔπεσε καὶ ἀρνήθηκε τὸ Xριστό.
Προσέξτε, λέει ὁ ἀπόστολος, γιατὶ φυσάει ἄγριος ἄνεμος, φυσάει ὁ ἄνεμος τοῦ διαβόλου. Προσέξτε, γιατὶ ὑπάρχει κίνδυνος νὰ ξερριζωθῆτε.

Eἴδατε μέσα στὸ δάσος, ὅταν φυσάῃ ἄνεμος, τί θόρυβος γίνεται; Πῶς κινοῦνται τὰ φύλλα, πῶς ξερριζώνονται δέντρα ὁλόκληρα; Τέτοιος ἀκριβῶς σατανικὸς ἄνεμος πνέει στὴ σημερινή μας κοινωνία καὶ πάει νὰ τὰ ξερριζώσῃ ὅλα. Πάει νὰ ξερριζώσῃ καὶ θρησκεία καὶ οἰκογένεια καὶ πατρίδα καὶ γλῶσσα καὶ τὰ πάντα. Πάει νὰ ξερριζώσῃ ὄχι μόνο καλάμια, ὄχι μόνο δεντράκια, ἀλλὰ καὶ πλατάνια, ποὺ εἶνε ῥιζωμένα βαθειὰ μέσα στὴ γῆ. «Εἰ δυνατὸν καὶ τοὺς ἐκλεκτούς» (Ματθ. 24,24).
Προσέξτε, λέει, σὲ μιὰ τέτοια ἐποχὴ νὰ μὴ σαλευθῆτε. Βάλτε τὶς ῥίζες σας, ὅπως τὸ δέντρο, βαθειὰ στὴ γῆ, γιὰ νὰ μὴ μπορέσῃ κανείς σατανᾶς νὰ σᾶς κλονίσῃ. Oἱ σημερινοὶ Χριστιανοὶ εἶνε χωρὶς βαθειὲς ῥίζες. Γι᾿ αὐτό, ἂν συμβῇ κάτι, θὰ δῆτε πράγματα καὶ θὰ φρίξετε. Θὰ δῆτε ἀνθρώπους, ποὺ τοὺς θεωρούσατε Χριστιανοὺς μεγάλους, νὰ μὴν τὸ ἔχουν γιὰ τίποτε νὰ βγοῦν μεθαύριο ἔξω καὶ νὰ ὑψώσουν παντιέρες ξένες πρὸς τὸ χριστιανισμὸ καὶ νὰ φωνάζουν καὶ νὰ ὠρύωνται.

Λέει ὁ Παπαδιαμάντης· Σ᾽ ἕνα δάσος φύσηξε ἄνεμος καὶ ξερρίζωσε ὅλα τὰ δέντρα, καὶ μείνανε μόνο τρία·αὐτὰ βάστηξαν… Παραβολικὸς ὁ λόγος. Θὰ φυσήξῃ τέτοιος δυνατὸς ἄνεμος, ποὺ θὰ μείνουν ἐλάχιστοι Χριστιανοί. Θὰ μείνουν μόνο ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν βαθειὰ πίστι στὸ Χριστό, καὶ κανείς σατανᾶς καὶ καμμιά δύναμι δὲν θὰ μπορέσῃ νὰ τοὺς τὴν κλονίσῃ. Ὅλοι οἱ ἄλλοι θὰ πέσουν στὸ φύσημα. Προσέξτε καλά, γιὰ νὰ μὴ σαλευθῆτε. Αὐτά, ποὺ εἶπε ὁ Παῦλος γιὰ τοὺς Χριστιανοὺς τῆς Θεσσαλονίκης, τὰ λέει καὶ σ᾿ ἐμᾶς.
Θὰ σᾶς φανῇ ἀπίστευτο αὐτὸ ποὺ θὰ σᾶς πῶ. Ὅταν ἤμουν στὴν Αἰτωλοακαρνανία, φύσηξε δυνατὸς ἄνεμος καὶ ἐκεῖνοι ποὺ βρίσκονταν κοντὰ στὴν παραλία, τοὺς σήκωσε μὲ τὰ τραπέζια καὶ τοὺς πέταξε 200 καὶ 300 μέτρα μακριά. Ἄλλοι σκοτώθηκαν, ἄλλοι βρέθηκαν μὲ κρανία σπασμένα, καὶ ἄλλοι βρέθηκαν ἐπάνω στὰ δέντρα. Τρόμαξαν ὅλοι. Σὰν πούπουλα τοὺς σήκωσε ὁ ἄνεμος.
Tέτοιος «ἄνεμος» πνέει καὶ σήμερα. Ὅποιος δὲν ἔχει ῥίζα βαθειά, εἴτε παπᾶς εἴτε δεσπότης εἴτε καλόγερος εἴτε ὁ,τιδήποτε, θὰ τὸν ξερριζώσῃ καὶ θὰ γίνῃ ἄθεος, μασόνος, χιλιαστής, καὶ ὁ,τιδήποτε ἄλλο· μόνο Xριστιανὸς δὲ θὰ εἶνε.
Λοιπόν, λέει ὁ ἀπόστολος, προσέξτε νὰ μὴ σαλευθῆτε. Προσέξτε νὰ μὴν κουνηθῆτε, ἀπὸ τὸ φοβερὸ ἄνεμο ποὺ πνέει μέσα στὸν κόσμο.
Νὰ μὴν ἐξαπατηθῆτε

Ἀλλ᾿ ἐκτὸς ἀπὸ τὸ «σαλευθῆναι» καὶ τὸ «θροεῖσθαι» λέει καὶ τὸ «ἐξαπατήσῃ»· «Mή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον» (B΄ Θεσ. 2,3).

Περιέχεται στὸ βιβλίο τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
«ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ», ἐκδοση Γ ἐπηυξημένη, 2015, σελ. 91

Συμμετοχή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην εορτή των Θεοφανείων

 

Συμμετοχή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην εορτή των Θεοφανείων

Συμμετοχή του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στη Δεσποτική Εορτή των Θεοφανείων. Οι εικόνες, δημοσιεύτηκαν στον επίσημο λογαριασμό του Ρώσου Προέδρου στο Twitter.

(https://www.youtube.com/watch?v=uHImTh7Pzw4)


ΠΗΓΗ

ΑΡΣΕΝΙΟΥ Κ. ΚΟΜΠΟΥΓΙΑ - ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΜΕΡΟΣ Β΄ 4.)

Καταπληκτικὴ πλήθυνσις τῆς γνώσεως

Ἡ τρομακτικὴ πλῆθυνσις τῆς γνώσεως, αἱ καταπληκτικαὶ ἐφευρέσεις καὶ ἀνακαλύψεις, δὲν εἶναι εἷς την οὐσίαν ἁπλῶς ἐξέλιξις καὶ πρόοδος, εἶναι σημεῖον τῶν καιρῶν προφητευόμενον πεντακόσια ἔτη καὶ πλέον πρὸ Χριστοῦ υπό του προφήτου Δανιηλ, εἶναι σημεῖον τῆς συντελείας, ως ο ἴδιος προφήτης λέγει: «Καὶ σύ, Δανιηλ, ἔμφραξον τους λόγους καὶ σφράγισον τὸ βιβλίον ἕως καιροῦ συντελείας, έως διδαχθῶσι πολλοὶ καὶ πληθυνθή η γνῶσις» (ιβ΄4). Το δε Εβραϊκόν κείµενον λέγει: «Τότε πολλοὶ θέλουσι περιτρέχει καὶ η γνῶσις θέλει πληθυνθή». Τὸ πρῶτον εἶναι πλέον αυτοερμήνευτον. Με την μεγάλην ἐπιστημονικὴν πρόοδον της ἀνθρωπότητος, τὰς θαυμαστὰς ἐφευρέσεις, ὄντως ἐπληθύνθη σφόδρα η γνῶσις.

Αλλά καὶ τὸ δεύτερον, τὸ «περιτρέχειν», ενα χαρακτηριστικόν. Σήμερον µε τὰ τόσον εὔκολα ταξείδια, μὲ τα ταχύτατα µέσα ἐπικοινωνίας, αὐτοκίνητα, ἄεροπλάνα, πυραύλους καὶ δορυφόρους, μὲ τὴν ἀδιάκοπον καὶ συνεχή ταχυτάτην μετακίνησιν ἀτόμων καὶ ὁμάδων ἀπὸ τὸ έν μέρος τοῦ κόσμου εἰς τὸ ἄλλο, τἂς ἐκδρομᾶς καὶ τὸν τουρισµόν, οἱ ἄνθρωποι «περιτρέχουν».

Επομένως φαινόμενα καὶ σημεῖα καιρῶν λίαν ἀνησυχητικἁ δέον νὰ θεωροῦνται ὅλαι αἱ τεράστιαι, τρομακτικαὶ καὶ μυστηριώδεις ἐπιστημονικαὶ ἀνακαλύψεις καὶ ἐφευρέσεις εἰς ἀπίστευτον βαθµόν, ὡς καὶ αἱ μελλοντικαὶ πλέον ἀπίθανοι τοιαῦται, καὶ γενικώτερον η πλήθυνσις τῆς γνώσεως καὶ ἄνθρωπίνης σοφίας, γνώσεως καὶ σοφίας ἄνευ Θεοῦ. Συγχρόνως η ἀπογοητευτικὴ ἠθικὴ κατάπτωσις καὶ ἀποκτῆνωσις ὁλοκλήρου της ἀνθρωπότητος, η ὁποία ἔρπει εἰς τα βρωμερά πάθη καὶ κατώτερα ἔνστικτα, ἡ σύγχυσις καὶ ἀναρχία τῶν πάντων καὶ εἰς πάντα, η θεοποίησις τῆς ἐπιστῆμης, ὡς καὶ ἀχρείων ὑποκειμένων, ἀνηθίκων ἀνθρώπων καὶ ἀθέων συγγραφέων, ὁ φανερὸς πόλεμος ἐναντίον τοῦ Κυρίου, η οργανωμένη ἀθεία, ὡς καὶ η οὐρανομήκης ἀντίθεσις ἐπιστημονικῆς προόδου τοῦ σοφοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ἀπὸ τὸ ἓν µέρος κατώρθωσε νὰ περιπολεύῃ τοὺς οὐρανοὺς καὶ νὰ ἐπισκέπτεται πλανήτας καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο µέρος ἐμφανίζεται ἀποκτηνωμένος ἀπὸ τὰ κατώτερα, ἰδίως σοδομιτικά, πάθη, ἔρπων ὡς βρωμερὸς σκώληξ ἐπὶ τῆς γῆς, ἐλεεινὸν θέαµα κατεξευτελίσεως τῆς ἀνθρωπίνης προσωπικότητος. Όλα αὐτὰ ἆποτελοῦν τὴν ἀξιοθρήνητον καὶ θλιβερὰν εἰκόνα τοῦ σημερινοῦ σοφοῦ μέν, ἀλλ’ ἐν ἠθικῇ καὶ θρησκευτικῇ παρακμῇ καὶ ἄνευ Θεοῦ ἀνθρώπου. Συγχρόνως ἀποτελοῦν ἴσχυρὸν ἀποδεικτικόν, ὅτι εὑρισκόμεθα πρὸ ἱστορικῶν καιρῶν καὶ στιγμῶν, ἵσως πρὸ τοῦ τέλους τοῦ κόσμου.

Ἐντεῦθεν η αὔξησις καὶ πλήθυνσις τῆς γνώσεως δὲν εἶναι σημεῖον προόδου, ἀλλὰ λόγῳ κακῆς χρήσεως εἶναι σημεῖον παρακμῆς τοῦ κόσμου, μὲ φυσικὸν ἀποτέλεσμα τὸ φρικτὸν τέλος του, ποὺ θὰ γίνη μὲ ἐπισφράγισμα τὴν Παρουσίαν τοῦ Κυρίου. Ὁ κόσμος σήμερον ἐπιστημονικῶς πετᾷ εἰς τὰ ὕψη, ἀλλ ἐπειδη ἠθικῶς ἔρπει εἰς τὰ βρωμερώτερα πάθη, ὁδηγεἴται εἰς τὴν καταστροφὴν καὶ τὸν ἀφανισμόν. Κατά την χαρακτηριστικῆν λαϊκὴν παροιµίαν, «ὅταν τὸ μυρµήγκι βγάζῃ φτερά, χάνεται...».