Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Κοινωνώντας έναν λεπρό (Από τον βίο του Αγ.Νικολάου Πλανά)

 Αποτέλεσμα εικόνας για Sfântul Nicolae Planas

Στο διάστημα του μισού αιώνα που λειτουργούσε ο άγιος παπά-Νικόλας ο Πλανάς, άνευ διακοπής (διότι δεν αρρώστησε ποτέ), έτυχε κάποια φορά εκεί στην ενορία του, σ’ ένα στενό δρομάκι να κρύπτεται ένας λεπρός σε μεγάλο βαθμό.
Του είχαν φαγωθεί τα χείλη του από την φοβερή ασθένεια. Πήγε μια φορά ο Πατήρ να τον κοινωνήσει, αλλά το κατεστραμμένο του στόμα, δεν μπορούσε να παραλάβει το Άγιο Σώμα του Κυρίου.
Χωρίς κανένα, μα κανένα δισταγμό, ο Πατήρ έσκυψε και με το στόμα του επήρε το θείο Μαργαρίτη, που είχε πέσει και τον «κατέλυσε»! Κατόπιν ο ασθενής μεταφέρθηκε σε λεπροκομείο μαζί με την κόρη του που είχε μολυνθεί και της είχαν φαγωθεί τα δάχτυλα. Εν τούτοις ο π. Νικόλας δεν έπαθε τίποτα!

Αυτό, ας το δούνε αυτοί που δυσκολεύονται να κοινωνήσουν, γιατί φοβούνται τα μικρόβια. Μεγάλη βλασφημία. Ένας Θεός, ζώντων και νεκρών, ποιητής ουρανού και γης, να προσβάλλεται από τα μικρόβια! Παραλογισμοί σκοτισμένων απίστων.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, στην ευχή του που διαβάζουμε πριν την Θεία Μετάληψη, εξηγεί το τι πιστεύουμε για την Θεία Κοινωνία: «Πιστεύω Κύριε, και ομολογώ, ότι Συ ει αληθώς ο Χριστός, ο Υιός του Θεού του ζώντος, ο ελθών εις τον κόσμον αμαρτωλούς σώσαι, ων πρώτος ειμί εγώ.Έτι πιστεύω, ότι τούτο αυτό εστί το άχραντον Σώμα Σου, και τούτο αυτόεστί το τίμιον Αίμα Σου. Δέομαι, ουν Σου, ελέησόν με, και συγχώρησόν μοιτα παραπτώματά μου, τα εκούσια και τα ακούσια, τα εν λόγω, τα εν έργω, τα εν γνώσει και αγνοία, και αξίωσόν με ακατακρίτως μετασχείν των αχράντων Σου Μυστηρίων, εις άφεσιν αμαρτιών, και εις ζωήν αιώνιον. Αμήν.



Σύνδεσμος Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ: Ζητούμε την άμεση απόσυρση του τραγουδιού ο «el diablo»

  

Με ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει:

«Με αισθήματα απογοήτευσης, θλίψης αλλά και έντονου προβληματισμού είδαμε την παρουσίαση του νέου τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει το νησί μας στον ετήσιο ευρωπαϊκό διαγωνισμό EUROVISION από το κρατικό Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου.  Το τραγούδι φέρει τον τίτλο ¨EL DIABLO¨, που μεταφράζεται στα ελληνικά ¨Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ¨. Με πραγματικό αποτροπιασμό διαβάζουμε ότι μέσα από τους στίχους του το τραγούδι εξυμνεί τον Σατανά, αφιερώνει τη ζωή του σ΄ αυτόν και τον αγαπά. Ακόμη και μεταφορικά να ισχυριστεί κάποιος ότι γίνεται στην ερμηνεία του, εντούτοις είναι προκλητικότατη η επιλογή αυτών των στίχων.

Τίθενται εκ των πραγμάτων κάποια σοβαρά ερωτήματα προς την διοίκηση του ΡΙΚ:

1.     Γιατί επιλέχθηκε ένα τραγούδι που προκαλεί τόσο βάναυσα τα θρησκευτικά αισθήματα του πιστού λαού;

2.     Σε ποια σημεία αυτό το τραγούδι προάγει και διαδίδει στον ευρωπαϊκό χώρο τον πολιτισμό του τόπου μας;

3.     Γιατί η μικρή και ημικατεχόμενη μας Κύπρος, ένα νησί που το επισκέπτονται χιλιάδες κάθε χρόνο θαυμάζοντας εκτός των άλλων και τα θρησκευτικά του μνημεία, να εκπροσωπείται από ένα τραγούδι που προάγει ουσιαστικά τη σατανολατρεία;

4.     Ποια κριτήρια επιτέλους ορίζει η αρμόδια επιτροπή στη Δημόσια Ραδιοτηλεόρασή μας, για να επιλέγει τέτοιας χαμηλής ποιότητας και ηθικής τραγούδια, που μας εκπροσωπούν στο εξωτερικό;

5.     Τόσο δύσκολο είναι να επιλεχθούν καλλιτέχνες από το νησί μας με ήθος και ποιότητα, που να μπορούν να προάγουν τον πολιτισμό και την μουσική μας παράδοση σε διεθνείς μουσικούς διαγωνισμούς;

6.     Εάν ζητούμενο είναι απλά και μόνο η πρωτιά, καλύτερα να μην συμμετέχουμε καθόλου αν εκπροσωπούμαστε με την κάθε ¨διαβολική¨ υποκουλτούρα.

Ως Σύνδεσμος Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ, ενώνουμε στεντόρεια τη φωνή μας με τους υπόλοιπους φορείς, θεσμούς αλλά και τον πιστό λαό, ζητώντας την άμεση απόσυρση του τραγουδιού αυτού σε ότι αφορά την εκπροσώπησή μας στην EUROVISION. Είναι το λιγότερο δυνατό που μπορεί να κάνει αυτή την στιγμή η Διοίκηση του Κρατικού ΡΙΚ για να αποκαταστήσει την τρωθείσα αξιοπρέπεια του τόπου μας”.

paideia-news.com

Ἀνακοίνωσις Ἀποφάσεων Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας 5ης/18ης Φεβρουαρίου 2021


 Τὴν Πέμπτην, 05/18-02-2021, συνῆλθεν εἰς ἕκτην τακτικὴν Συνεδρίαν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος, ὑπὸ τὴν Προεδρίαν τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου, καὶ τῇ συμμετοχῇ ἑτέρων δώδεκα Ἀρχιερέων ἐξ Ἑλλάδος καὶ ἐκ τοῦ Ἐξωτερικοῦ, μέσῳ τηλεδιασκέψεως, συνεζήτησε δὲ καὶ ἀπεφάσισεν ἐπὶ τῶν κάτωθι θεμάτων:

1. Ἐνημερώθη περὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς καταστάσεως ἐν Ἰταλίᾳ, ὡς πρὸς τὴν ἐξέλιξιν τῶν ἐν τῇ Ἱερᾷ Ἐπισκοπῇ Λούνης πραγμάτων.

2. Ἐνημερώθη περὶ τῶν ἐξελίξεων ἐν Σερβίᾳ, ὡς πρὸς τὴν παρουσίαν τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας καὶ τῶν ἀναφυομένων ἐμποδίων.

3. Συνεζητήθη αἴτησις προσχωρήσεως τινὸς φερομένου ὡς Κληρικοῦ ἐκ τῆς κρατούσης Ἐκκλησίας, ἥτις καὶ ἀπερρίφθη.

4. Συνεζητήθη τὸ ζήτημα τῆς καταστάσεως ἕνεκα τῆς νόσου τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ εἰδικώτερον τῶν νέων ἐμβολίων. Κατόπιν μελέτης τῶν δεδομένων, ἡ Ἱεραρχία κατέληξεν εἰς τὰ ἑξῆς συμπεράσματα:

α) Ἡ ἔκρυθμος κατάστασις ἕνεκα τῆς λοιμικῆς ταύτης νόσου δὲν πρέπει νὰ γίνεται ἀφορμὴ διὰ μόνιμον ἢ μακροχρόνιον περιστολήν βασικῶν ἐλευθεριῶν τῶν πολιτῶν ἐκ μέρους τῶν κυβερνήσεων, ἢ πρὸς προώθησιν τῶν σχεδίων τῆς παγκοσμιοποιήσεως, οὐδὲ νὰ ἐπιβάλλωνται ὑποχρεωτικαὶ ἰατρικαὶ πράξεις εἰς τοὺς πολίτας, ἄνευ τῆς ἐλευθέρας συναινέσεως αὐτῶν. Προσφάτως δέ, τὸ Συμβούλιον τῆς Εὐρώπης (2361/2021) ἐπεκύρωσε τὴν μὴ ὑποχρεωτικότητα τοῦ ἐμβολιασμοῦ καὶ τὴν μὴ ὕπαρξιν οἱασδήποτε διακρίσεως ἐναντίον ὅποιου δὲν ἐπιθυμεῖ τὸν ἐμβολιασμόν.

β) Διὰ τὰ ἐμβόλια κατὰ τοῦ κορωνοϊοῦ κυκλοφορεῖ πλῆθος ἀντικρουομένων πληροφοριῶν εἰς τὸ διαδίκτυον, ἀκόμη καὶ μεταξὺ τῶν εἰδημόνων εἰς τὴν ἐπιστημονικὴν κοινότητα. Πολλαὶ δὲ πληροφορίαι ἐλέγχονται ὡς ψευδεῖς ἢ ἀμφίβολοι (τουλάχιστον διὰ τὰ δύο κύρια ἐμβόλια τὰ ὁποῖα χρησιμοποιοῦνται ἤδη καὶ ἐν Ἑλλάδι). Τὸ θέμα δὲν φαίνεται νὰ ἔχῃ ἀμέσους πνευματικὰς ἢ ἐκκλησιαστικὰς διαστάσεις, καίτοι ὑπάρχουν ἀντιρρήσεις θέτουσαι ἀκόμη καὶ ζήτημα βιοηθικῆς εἰς μίαν πρώϊμον ἢ πειραματικὴν φάσιν παρασκευῆς τῶν ἐμβολίων. Αἱ πλέον σοβαραὶ ἐνστάσεις, ἀφοροῦν εἰς τὴν ἀσφάλειαν τῶν ἐμβολίων, ἢτοι ἐὰν αἱ δοκιμαὶ αὐτῶν ἦσαν ἐπαρκεῖς καὶ ἐὰν ἡ τεχνολογία mRNA εἶναι κατὰ πάντα ἀσφαλής. Εἰδικοὶ διὰ τὰ θέματα ταῦτα ἐκφράζουν διαφόρους τοποθετήσεις, μὲ πολλούς ἐξ αὐτῶν νὰ τάσσονται ὑπὲρ τῆς ἀσφαλείας τῶν ἐμβολίων, ἂν καὶ οὐδεὶς δύναται νὰ εἶναι ἀπολύτως καθησυχαστικὸς περὶ τῶν μακροπροθέσμων συνεπειῶν δράσεώς των. Ἀλλ᾽ ἕν Ἐκκλησιαστικὸν Σῶμα, ὡς ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, δὲν εἶναι ἁρμόδιον διὰ νὰ ἀποφαίνηται περὶ τῆς ἀσφαλείας νέων φαρμακευτικῶν σκευασμάτων ἢ ἔστω πειραματικῶν ἐμβολίων. Ὁ κάθε πολίτης καλεῖται νὰ λάβῃ αὐτοβούλως τὴν ἀπόφασιν αὐτοῦ, ἀφοῦ συνεννοηθῇ μετὰ τῶν ἰατρῶν τοὺς ὁποίους ἐμπιστεύεται καὶ εἶναι γνῶσται τῆς καταστάσεως τῆς ὑγείας αὐτοῦ. Οἱ Πνευματικοὶ πατέρες δέον ὅπως μὴ παρέχουν συγκεκριμένας προτροπὰς ἢ ἀποτροπὰς διὰ τὸν ἐμβολιασμὸν εἰς τοὺς ἐρωτῶντας πιστούς, πέραν τῆς γενικῆς ἐνημερώσεως, διότι τότε θὰ φέρουν τὴν εὐθύνην εἴτε ἐὰν ἀπωλεσθῇ ἢ κινδυνεύσῃ ἡ ζωὴ αὐτῶν ἐκ τοῦ ἐμβολιασμοῦ (ἕνεκα σοβαρῶν παρενεργειῶν), εἴτε ἐκ τοῦ μὴ ἐμβολιασμοῦ (ἕνεκα νοσήσεως μὲ βαρυτάτας συνεπείας ἐκ τοῦ ἰοῦ). Τὸ ζήτημα τοῦτο κυρίως καὶ βασικῶς δὲν παύει νὰ εἶναι ἰατρικόν.

γ) Καλοῦμεν τοὺς πιστοὺς ἡμῶν ὅπως ἐξακολουθοῦν τὰς θερμὰς προσευχὰς διὰ τὴν κατάπαυσιν τῆς λοιμικῆς νόσου, ἴασιν τῶν ἀσθενούντων, ἐνίσχυσιν τῶν ἰατρῶν καὶ νοσηλευτῶν εἰς τὸ δυσχερὲς ἔργον των καὶ μάλιστα νὰ διατελοῦν ἐν εἰρήνῃ καὶ ἀγάπῃ μεταξύ των, μὴ κρίνοντες ἀλλήλους περὶ τῆς στάσεώς των ἐπὶ ἰατρικῶν θεμάτων, καὶ μὴ πίπτοντες εἰς τὴν παγῖδα νέων διαιρέσεων καὶ διαστάσεων διὰ τὰ θέματα ταῦτα, ἐνδιαφερόμενοι πρωτίστως διὰ τὴν σωτηρίαν τῶν ψυχῶν.

5. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἠσχολήθη καὶ μὲ ἕτερα ζητήματα τρεχούσης φύσεως.

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας



ΠΗΓΗ