Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021

Ανοιχτοί για το Πάσχα Πανάγιος Τάφος και Ναός της Αναστάσεως

Ανοιχτοί για το Πάσχα Πανάγιος Τάφος και Ναός της Αναστάσεως 

Ανοιχτοί για το Πάσχα και τους προσκυνητές θα είναι ο Πανάγιος Τάφος και ο Ναός της Αναστάσεως.

Ανοιχτοί για το Πάσχα και τους προσκυνητές θα είναι ο Πανάγιος Τάφος και ο Ναός της Αναστάσεως.

Η επιδημιολογική κατάσταση στο Ισραήλ έχει αλλάξει φέτος και τα νέα δεδομένα επέτρεψαν τη σημαντική χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων.

Σε αντίθεση λοιπόν με πέρισυ που το Ισραήλ βρισκόταν σε καθεστώς αυστηρού lockdown λόγω της πανδημίας, η εικόνα φέτος είναι τελείως διαφορετική.

Η σημαντική βελτίωση της επιδημιολογικής κατάστασης στο Ισραήλ, επέτρεψε τη σημαντική χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων και ως συνέπεια ο Πανάγιος Τάφος και Ναός της Αναστάσεως άνοιξαν και πάλι τις πύλες τους για τους πιστούς.

Φυσικά τα μέτρα προστασίας είναι αυστηρά με μάσκες και αποστάσεις.

ΠΗΓΗ

Ο Υποδιοικητής του Αγίου Όρους για τα 20 κρούσματα κορωνοϊού

 Pantokratoros 1

Συναγερμός έχει σημάνει στο Αγιον Ορος καθώς σύμφωνα με πληροφορίες εντοπίστηκαν 20 κρούσματα κορωνοϊού.

Ο Αρίστος Κασμίρογλου, υποδιοικητής του Αγίου Όρους εξηγεί, μιλώντας στο makthes.gr ότι τα 20 κρούσματα εντοπίστηκαν στις Ιερές Μονές Νέας Σκήτης, Παντοκράτορος και Καρυών.

Οι 20 μοναχοί βρίσκονται σε απομόνωση εντός των μονών τους, ενώ ένας εξ' αυτών έχει διακομιστεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι στο Άγιον Όρος έχει ξεκινήσει η χορήγηση της πρώτης δόσης του εμβολίου κατά του νέου κορωνοϊού και το τρέχον διάστημα θεωρείται κρίσιμο, ώστε να επιτευχθεί ανοσία στον τοπικό πληθυσμό.

Σε κάθε περίπτωση, μέχρι σήμερα έχουν εμβολιαστεί αρκετοί από τους μοναχούς και η διαδικασία θα συνεχιστεί κανονικά την Παρασκευή, ενημερώνει ο κ. Κασμίρογλου.



ΠΗΓΗ

Εκκλησία της Ρωσίας: ''Να μην υπάρξουν περιορισμοί δικαιωμάτων σε εκείνους που δεν εμβολιάζονται''

 legkointa1

Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr


Στο θέμα των εμβολιασμών αναφέρθηκε ο Επικεφαλής του Συνοδικού Τμήματος για τα ΜΜΕ του Πατριαρχείου Μόσχας, Βλάντιμιρ Λεγκόιντα μιλώντας στην Rossiyskaya Gazeta.

Ο κ. Λεγκόιντα τόνισε ότι “ο εμβολιασμός είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει ο κορωνοϊός, αλλά τα άτομα που το αρνούνται για κάποιο λόγο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περιορίζονται στα δικαιώματά τους.”

Σύμφωνα με τον κ. Λεγκόιντα, ένα άτομο πρέπει να αποφασίζει ανεξάρτητα και ελεύθερα εάν θα εμβολιαστεί ή όχι. 

"Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες - την κατάσταση της υγείας, τα υποκείμενα νοσήματα και τις ασθένειες. Αλλά σίγουρα δεν υπάρχει θρησκευτική διάσταση εδώ”  δήλωσε ο Εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ρωσίας.

Κλείνοντας ο κ. Λεγκόιντα, συμπλήρωσε ότι “η Εκκλησία δεν έχει αντιταχθεί στον εμβολιασμό, ενώ ήδη πολλοί Ιερείς και Ιεράρχες έχουν εμβολιαστεί”.

ΤΕΤΑΡΤΗ Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

 


«Ἐν τιμ ὤν υἱότητος Πατρός ἀγαθοῦ, ὁ ἄνους ἐγώ οὐ συνῆκα, ἀλλ’ ἐμαυτόν τῆς δόξης ἐστέρησα, τόν πλοῦτον κακῶς δαπανήσας τῆς χάριτος· λειπόμενος δέ θείας τροφῆς, παράσιτος γέγονα μιαρῷ πολίτῃ· ὑπ’ αὐτοῦ δέ πεμφθείς εἰς τόν αὑτοῦ ψυχοφθόρον ἀγρόν, ζῶν ἀσώτως συνεβοσκόμην τοῖς κτήνεσι, καί ταῖς ἡδοναῖς δουλεύων, οὐκ ἐνεπλησκόμην. Ἀλλ’ ὑποστρέψας, βοήσω τῷ εὐσπλάγχνῳ καί οἰκτίρμονι Πατρί· Εἰς τόν Οὐρανόν, καί ἐνώπιόν σου, ἥμαρτον, ἐλέησόν με» (Ἀπόστιχα τῶν Αἴνων, ἰδιόμελον, ἦχος β΄).

(Ἐνῶ εἶχα τήν τιμή νά εἶμαι υἱός ἀγαθοῦ Πατέρα, ὁ ἀνόητος ἐγώ δέν κατάλαβα, ἀλλά στέρησα τόν ἑαυτό μου ἀπό τή δόξα, ἀφοῦ ξόδεψα μέ κακό τρόπο τόν πλοῦτο τῆς χάρης. Κι ἐπειδή μοῦ ‘λειπε ἡ θεϊκή τροφή, ζοῦσα παρασιτικά κοντά σέ μιαρό πολίτη, ὁ ὁποῖος μέ ἔστειλε στόν δικό του ψυχοφθόρο ἀγρό. Ἐκεῖ ζώντας ἄσωτα βοσκοῦσα κι ἐγώ μαζί μέ τά κτήνη· κι ἐνῶ ἤμουν δοῦλος στίς ἡδονές, ἔνιωθα ἄδεια τήν καρδιά μου. Ἀλλά θά γυρίσω πίσω στόν εὔσπλαγχνο καί οἰκτίρμονα Πατέρα μου καί θά τοῦ φωνάξω δυνατά: Ἁμάρτησα στόν Οὐρανό καί ἐνώπιόν Σου, ἐλέησέ με).

Ἡ παραβολή τοῦ ἀσώτου ἔρχεται καί ἐπανέρχεται ἀενάως στήν ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀνεξάρτητα ἀπό τή συγκεκριμένη Κυριακή τῶν ἀρχῶν τοῦ Τριωδίου. Κι αὐτό γιατί ὁ ἄσωτος ἀποτελεῖ τύπο τοῦ κάθε ἀνθρώπου, ἀπαρχῆς μέχρι σήμερα καί ὅσο θά ὑπάρχει κόσμος, ὁ ὁποῖος ἀπομακρύνεται ἀπό τό σπίτι τοῦ Πατέρα Θεοῦ καί περιπίπτει γι’ αὐτό σέ μία κατάσταση κόλασης, στοιχεῖα τῆς ὁποίας εἶναι ἡ προσκόλληση σέ μιαρό πολίτη, δηλαδή τόν Πονηρό διάβολο, ἡ δουλεία στά σαρκικά πάθη, τό κενό ὡς ὀδυνηρό βίωμα τῆς καρδιᾶς. Ἡ συγκεκριμένη παραβολή μέ ἄλλα λόγια προβάλλει ἐν συντόμῳ τήν ὅλη πορεία τῆς ἀνθρωπότητας, ἀλλά γίνεται κατανοητή μόνον ἀπό τόν πιστό πού ἔχει ἀποδεχτεῖ τήν ἀποκάλυψη τοῦ Χριστοῦ. Κι ἡ κατανόηση αὐτή περιλαμβάνει, πέραν βεβαίως τῆς ἔκπτωσης τοῦ ἀνθρώπου, καί τήν ἀποκατάστασή του ὡς ἐν μετανοίᾳ ἐπιστροφή στό σπίτι τοῦ Πατέρα. Ἡ παραβολή μᾶς ὑπενθυμίζει ὅτι τό κρισιμότερο σημεῖο βρίσκεται στήν πίστη ὅτι ἀφενός ὁ Θεός εἶναι τό σπίτι μας, ἐκεῖ λοιπόν βρίσκουμε τόν ἑαυτό μας, ἀφετέρου ὅτι Αὐτός ὁ Θεός εἶναι ἀκριβῶς ὁ Πατέρας μας, ὁ γεμᾶτος ἀγάπη καί ἔλεος ἀπέναντί μας. Ἡ παραβολή τοῦ ἀσώτου - ἡ σύνοψη τοῦ Εὐαγγελίου κατά πολλούς - ἔχει ἐντελῶς δυναμικό χαρακτήρα· γιατί φωτίζει μέ ἄμεσο τρόπο ὅ,τι διαδραματίζεται στήν καθημερινότητα ὅλων τῶν πιστῶν: κάθε ἁμαρτία μας εἶναι μία ἀσωτία πού μᾶς ἀπομακρύνει ἀπό τήν ἀγκαλιά τοῦ Πατέρα, ρίχνοντάς μας σέ μία κόλαση· κάθε ἀπόφαση ἐπιστροφῆς μας, κάθε στιγμή μετανοίας μας δηλαδή, συνιστᾶ τήν πρόκληση τῆς χαρᾶς τοῦ Πατέρα μας Θεοῦ καί τήν ἀγαπητική κινητοποίησή Του προκειμένου νά μᾶς ξαναθερμάνει στήν ἀδειανή ἀπό ἐμᾶς ἀγκαλιά Του. (Ὁ σεμνός καί ἁπαλός ἦχος β΄ ἔρχεται ὡς γλυκιά ὑπόκρουση τῆς καθημερινῆς ἐσωτερικῆς αὐτῆς πορείας μας).    


ΠΗΓΗ

Ἀνεγειρόμενο Σχολεῖο στὴν Ἱεραποστολὴ τοῦ Κογκὸ

 

πως πληροφοροῦν ἀπὸ τὴν Ἱεραποστολὴ τῆς Ἐκκλησίας μας στὸ Κογκό, μέσῳ τοῦ Θεοφ. Ἐπισκόπου Μεθώνης κ. Ἀμβροσίου, Τοποτηρητοῦ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κανάγκα, οἱ ἐργασίες στὸ ἀνεγειρόμενο Σχολεῖο τοῦ Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου προχωροῦν.

kongosxoleio

Οἰ ἐν Ἀφρικῇ ἀδελφοί μας ἀναμένουν τὴν προσευχητικὴ καὶ ὅποια ὑλικὴ βοήθειά μας γιὰ τὴν ὁλοκλήρωση τοῦ ἔργου, τὸ ὁποῖο θὰ προσφέρει σημαντικὰ στὸ ἐκκλησιαστικὸ καὶ ἐκπαιδευτικὸ ἔργο τῆς ἐκεῖ Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολῆς.



ΠΗΓΗ