Πέμπτη 22 Απριλίου 2021
Ρητή αντίθεση του ΙΣΚΕ στην πραγματοποίηση της τελετής και της Θείας Λειτουργίας της Αναστάσεως κατά τις απογευματινές ώρες του Μ. Σαββάτου.
Περί των υποτιθέμενων δύο λειτουργιών του Μ. Σαββάτου και της Ανάστασης στις 9 το βράδυ
Γράφει ο Αρχιμανδρίτης ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΣΚΛΕΠΑΣ
Τελετή της Ανάστασης και οι "θεολόγοι του καναπέ"
Σχόλιο του Αρχιμανδρίτη ΡΩΜΑΝΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ
Άρχισαν πάλι οι "θεολόγοι του καναπέ" να επιτίθενται στην Εκκλησία με αφορμή τις... 3 ώρες "πρόωρη" Ανάσταση... Άνθρωποι χωρίς θεολογική και ποιμαντική ευθύνη και διάκριση.
Π Ε Ν Θ Η +ΑΡΧ/ΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΔΑΝΗΛΑΤΟΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Αιωνία σου η μνήμη πάτερ Ευθύμιε! Kαλόν Παράδεισον πρέσβευε και για εμάς.
Π Ε Ν Θ Η +ΑΡΧ/ΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΔΑΝΗΛΑΤΟΣ
Παρανοϊκές καταστάσεις
Στη σφαίρα της απόλυτης παραφροσύνης κινούνται πλέον τα κυβερνητικά «μέτρα» σε σχέση με την ανεξέλεγκτη επέλαση του τρίτου και φονικότερου κύματος της πανδημίας στη χώρα. Από όπου και αν τα πιάσεις, δεν βγάζουν νόημα.
Από τον Γιώργο Χαρβαλιά
Μέχρι και την Ανάσταση του Κυρίου σκέφτηκαν να επισπεύσουν για να υπακούσει στους νέους κανόνες κυκλοφορίας.
Εξηγήστε μου εσείς πώς, την ώρα που χάνονται «καραβιές» Ελλήνων κάθε μέρα, κάποιοι ηλίθιοι, ένθεν κακείθεν, μπορεί να συζητούν τη χρονική μετατόπιση της Αναστάσιμης Λειτουργίας κατά μερικές ώρες; Τι ακριβώς θα μπορούσε να εξυπηρετεί αυτό; Να ακουστεί το «Χριστός Ανέστη», ας πούμε, με το φως της ημέρας και όχι τα μεσάνυχτα, όπως επιβάλλει το τελετουργικό και όπως γίνεται από τότε που θυμόμαστε τους εαυτούς μας στη χώρα αυτή; Ε, λοιπόν, τίποτα απολύτως δεν αλλάζει. Ούτε στο υγειονομικό ούτε στο ενδημικό πεδίο. Απλώς, κάποιοι στο περιβάλλον του πρωθυπουργού, βαθιά προβληματικοί, κομπλεξικοί και μισέλληνες, μέσα στην αναμπουμπούλα βρίσκουν την ευκαιρία να λύσουν τις διαφορές τους με την Ορθοδοξία, ξεφτιλίζοντας τις ιερότερες στιγμές της. Αφού μπορούν να μετατοπίζουν την Ανάσταση, σε λίγο θα μπορούν και να την καταργήσουν.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι αυτή η κουβέντα, η εντελώς αχρείαστη, που δεν έπρεπε καν να τεθεί στο τραπέζι αν είχαμε ιεράρχες που σέβονταν τα ράσα τους, δεν γίνεται στο πλαίσιο της κρίσης πανικού που έχει κυριεύσει την κυβέρνηση, αλλά εξυπηρετεί σκοπιμότητες των κομπλεξικών τους οποίους προαναφέραμε. Αυτών που κατάφεραν να μην αναφέρεται ο ρόλος της Εκκλησίας στη συμπλήρωση δύο αιώνων από τη μεγάλη Επανάσταση του Γένους.
Ωραία, λοιπόν. Πείτε ότι αυτό το καταλάβαμε. Αλλά για ποιον λόγο, δεύτερη συναπτή χρονιά, δεν θα γιορτάσουμε Πάσχα στο χωριό; Για να κάνουμε καλοκαίρι; Εμείς; Ή, μήπως, οι Γερμανοί τουρίστες; Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί ότι άνοιξαν οι μετακινήσεις για τους επισκέπτες από τις χώρες της Ε.Ε. και μερικές ακόμη, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή μοριακό τεστ 72 ωρών; Δηλαδή, ο εμβολιασμένος Φρίτσης θα έρχεται από το Βισμπάντεν για να βρέξει τα πόδια του στην Ψωροκώσταινα, αλλά ο εμβολιασμένος Ελληνας δεν θα μπορεί να πάει ούτε μέχρι το πατρικό του στη Σπερχειάδα για τον οβελία; Βγάζει νόημα;
Με την ίδια ακριβώς υγειονομική αντίληψη, δεν θα έπρεπε να επιτρέπονται οι εσωτερικές μετακινήσεις για τους Έλληνες που έχουν εμβολιαστεί; Ή για όσους μπορούν να επιδείξουν πρόσφατη αρνητική ένδειξη από μοριακό έλεγχο; Τι είδους πολιτική δύο ταχυτήτων είναι αυτή; Και τι είδους κυβέρνηση τη σκέφτηκε; Κυβέρνηση που εξέλεξαν Έλληνες για να υπηρετεί κατά προτεραιότητα τους ξένους; Αλλά όχι και όλους τους ξένους…Υπάρχουν και εδώ διακρίσεις. Ανοιξαν οι μετακινήσεις χωρίς υγειονομικούς περιορισμούς για τους εμβολιασμένους Σέρβους, πλην όμως όχι για τους Ρώσους! Που αποτελούν την πέμπτη μεγαλύτερη ομάδα ξένων επισκεπτών στη χώρα. Γιατί, βρε Θεοχάρη; Ρωσικά εμβόλια κάνουν και οι μεν και οι δε (οι Σέρβοι και μπόλικα… κινεζικά). Τι είδους διάκριση είναι και τούτη; Γεωστρατηγικής εμπνεύσεως;
Σας το ξαναλέω, λοιπόν: Κάτι ψυχοτρόπο και απαγορευμένο παίρνουν τα χαριτωμένα κυβερνητικά αγόρια που εκπονούν τα μέτρα ή απλά μισούν τους Έλληνες, τους ορθοδόξους και τον Πούτιν, γιʼ αυτό βρίσκουν ευκαιρία να βγάλουν το άχτι τους. Άλλη εξήγηση δεν βλέπω…