Ρητή αντίθεση του ΙΣΚΕ στην πραγματοποίηση της τελετής και της Θείας Λειτουργίας της Αναστάσεως κατά τις απογευματινές ώρες του Μ. Σαββάτου.

 

Αθήνα, 21 Απριλίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για μια ακόμα φορά, Ιερείς και πιστοί, βρεθήκαμε προ εκπλήξεως εξαιτίας της απαίδευτης παρέμβασης της Πολιτείας σε θέματα αμιγώς εκκλησιαστικά, και μάλιστα αφορώντα τον σκληρό πυρήνα της χριστιανικής λατρείας.

Με την παρούσα ανακοίνωση, ως Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος, επιθυμούμε να εκφράσουμε αφενός μεν την συμφωνία μας ως προς το να τελούνται οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος νωρίτερα από την συνήθη ώρα, λόγω των έκτακτων υγειονομικών μέτρων που επιβάλλει η πανδημία της Covid-19, αφετέρου όμως υπογραμμίζουμε την βαθιά αντίθεσή μας στο να πραγματοποιηθεί η τελετή και η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως κατά τις απογευματινές ώρες του Μεγάλου Σαββάτου.

Η ρητή αντίθεσή μας υπαγορεύεται εξάπαντος από θεολογικούς λόγους, καθώς η Ανάσταση του Ιησού Χριστού δεν πραγματοποιήθηκε την ημέρα του Σαββάτου αλλά την ημέρα της Κυριακής, την έναρξη της οποίας σηματοδοτεί η 12η νυχτερινή ώρα, κατά την οποία αγγέλλεται το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως επί αιώνες. Κατά συνέπεια, θεωρούμε ανεπίτρεπτη και μη χριστιανικά αποδεκτή αυτή την ρύθμιση - ούτε για λόγους οικονομίας - καθώς θίγονται βασικές παράμετροι της πίστεώς μας. Επίσης, αδυνατούμε να κατανοήσουμε και να αποδεχθούμε τους προβαλλόμενους από την Πολιτεία λόγους κοινωνικού συμφέροντος, καθώς φαίνεται να περισσεύει η υποκρισία. Συγκεκριμένα, τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε εμβρόντητοι την Πολιτεία να παραμένει απαθής θεατής στις συναθροίσεις πολιτών σε πολλές πλατείες ελληνικών πόλεων. Οι συνωστιζόμενοι στις πλατείες αγνοούν επιδεικτικά τα υγειονομικά μέτρα και διασκεδάζουν μέχρι πρωίας προκαλώντας το κοινό αίσθημα και αψηφώντας την νομοθεσία.

Είναι παράλογη - αν όχι ύποπτη - η σπουδή της Κυβέρνησης να εστιάσει τη μεριμνά της για την καταπολέμηση της πανδημίας στους πιστούς που θα συγκεντρωθούν μία βραδιά το χρόνο, αυτή της Αναστάσεως, για να συμμετάσχουν εορταστικά προσευχόμενοι στην Λαμπροφόρο Θεία Λειτουργία, την ώρα που κάθε βράδυ γίνονται έργω επιτρεπτές και αποδεκτές τεράστιες συναθροίσεις χιλιάδων πολιτών, οι οποίοι διασκεδάζουν ανενόχλητοι μέχρι πρωίας.

Αναπόφευκτα έρχεται στο μυαλό και το στόμα όλων μας ο λόγος του Κυρίου: «Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, οἱ διυλίζοντες τὸν κώνωπα, τὴν δὲ κάμηλον καταπίνοντες!» (Ματθ.23,24)

Θέλουμε να ελπίζουμε πως οι εμπνευστές των ρυθμίσεων αυτών είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι - ή έστω σέβονται την πίστη του λαού μας - και γνωρίζουν τη θρησκευτική και ευρύτερα πολιτισμική σημασία των ημερών του Πάσχα για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό.

Σε περίπτωση που δεν ισχύουν αυτές οι προϋποθέσεις, οφείλουν να ενημερωθούν από την επίσημη Εκκλησία, η οποία εκπροσωπεί το συντριπτικό ποσοστό του πληθυσμού της χώρας, και να μην προβαίνουν σε αποφάσεις που προκαλούν το ορθόδοξο αίσθημα και προσβάλλουν τη χριστιανική λατρεία.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΣΚΕ

Περί των υποτιθέμενων δύο λειτουργιών του Μ. Σαββάτου και της Ανάστασης στις 9 το βράδυ

 

Γράφει ο Αρχιμανδρίτης ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΣΚΛΕΠΑΣ

1ον. Το Μεγάλο Σάββατο για να κυριολεκτούμε δεν τελείται καμμία λειτουργία. Η λεγόμενη «λειτουργία του Μ. Σαββάτου» είναι ο εσπερινός του Πάσχα, δηλαδή ήδη εκκλησιαστικά τελώντας τον εσπερινό του Πάσχα μαζί με την Λειτουργία του Μ. Βασιλείου έχουμε μπει στην Κυριακή της Αναστάσεως, όπερ σημαίνει ότι την ημέρα του Πάσχα τελούμε δυο Θείες Λειτουργίες.

Θα μου πείτε πως είναι δυνατόν ο ίδιος παπάς να κάνει δυο Θείες Λειτουργίες... δεν είναι μόνο δυνατόν αλλά υποχρεωτικό να τις κάνει. Ο λόγος είναι ότι στις τρεις μεγαλύτερες γιορτές της πίστης μας Χριστούγεννα, Θεοφάνια και Πάσχα οι παραμονές τους είναι ημέρες που δεν τελείται η λειτουργία, ενώ την κύρια ημέρα τελούνται δυο λειτουργίες, μια με τον εσπερινό και μια με τον όρθρο γιατί είναι τέτοια η πανήγυρις που η Εκκλησία θέλει οι χριστιανοί να κοινωνήσουν δυο φορές.

Όλα τα άλλα που λέγονται είναι «ευσεβείς» ανοησίες!

2ον. Ποιος μας είπε ότι σώνει και καλά πρέπει να πούμε «Χριστός Ανέστη» στις 12; Μήπως η αποστολική ή η αρχαία παράδοση της εκκλησίας; Όχι!
Το θέμα είναι πρακτικό και μάλιστα όλοι οι ορθόδοξοι δεν έχουν την ίδια τελετουργία. Η τελετή της Αναστάσεως είναι ελληνικό εφεύρημα και μάλιστα πολύ νεότερο. Οι παππούδες μας οι Βυζαντινοί-Ρωμαίοι δεν ήξεραν από τέτοια τελετή (όπως δεν ήξεραν «εσταυρωμένους», «κουβούκλιο» κλπ!). Οι φίλοι μας οι Σλάβοι δεν έχουν καμία τελετή του «Χριστός Ανέστη».

3ον. Όλοι αυτοί που κόπτονται για την «παράδοση» να μας πούνε: -πότε πρέπει να πούμε Χριστός Ανέστη στις 12 ή στις 1 τα ξημερώματα; Γιατί αν δεν θυμάστε η κανονική ώρα δεν είναι τρέχουσα αλλά η «παλιά»!

4ον. Γιατί μεταθέτουμε την ακολουθία των Αγίων Παθών την Μ. Πέμπτη το απόγευμα ενώ ξέρουμε ότι ο Χριστός σταυρώθηκε το μεσημέρι και πέθανε το απόγευμα της Μ. Παρασκευής; Γιατί;

5ον. Γιατί μεταθέτουμε την τέλεση της Λειτουργίας του Μ. Σαββάτου δλδ του Εσπερινού του Πάσχα, το πρωί ενώ απαγορεύεται να τελεστεί Λειτουργία το Μ. Σάββατο που είναι ημέρα αυστηρής νηστείας;

6ον. Μήπως στο Αγ. Όρος τελούν τη λειτουργία του Μ. Σαββάτου πρωί; Ασφαλώς όχι! Αργά το μεσημέρι και το βράδυ ξαναλειτουργούν μέχρι τα ξημερώματα.

7ον. Γιατί τελούμε τις Προηγιασμένες Λειτουργίες και πρωί, ενώ είναι εσπερινές και προϋποθέτουν την τέλεια νηστεία κατά την διάρκεια της ημέρας, πράξη η οποία καταπατείται όταν την τελούμε πρωί;

-Μπορούμε να θέτουμε ερωτήματα αυτού του είδους άπειρα, η απάντηση είναι μια. Πρακτικοί λόγοι και λόγοι φιλανθρωπίας και συγκατάβασης ανάγκασαν την Εκκλησία να κάνει «οικονομία».

-Έχουν πάρει χαμπάρι κάποιοι ότι τα νοσοκομεία έχουν γεμίσει παπάδες και ευλαβείς «έχοντες ζήλον ουκ κατ’ επίγνωσιν»;
-Ότι αρκετοί από του σκληροπυρηνικούς μας αποχαιρετούν ο ένας πίσω από τον άλλο για τον άλλο κόσμο;
-Ότι όσοι νοσούν από COVID πεθαίνουν μόνοι τους;

Λοιπόν, αφήστε τις ανοησίες και «πέστε στα γόνατα», ο Θεός να μας ελεήσει και να μας απαλλάξει από αυτή τη μάστιγα.
Δοξάστε το Θεό που φωτίζει τους ερευνητές και τους γιατρούς να βρουν εμβόλια και φάρμακα.

Επειδή, λοιπόν, πολλοί έγιναν τελευταία «θεολόγοι» και «λειτουργιολόγοι», ας μαζευτούν γιατί απλώς γίνονται ρεζίλι με την θεολογική του ένδεια και την εν γένει ανοησία τους -κυρίως οι ρασοφόροι!

(η φωτο από την Μ. Πέμπτη του 2019)

Τελετή της Ανάστασης και οι "θεολόγοι του καναπέ"

 


Σχόλιο του Αρχιμανδρίτη ΡΩΜΑΝΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ

Άρχισαν πάλι οι "θεολόγοι του καναπέ" να επιτίθενται στην Εκκλησία με αφορμή τις... 3 ώρες "πρόωρη" Ανάσταση... Άνθρωποι χωρίς θεολογική και ποιμαντική ευθύνη και διάκριση.

Άντε να τους πεις ότι το θέμα το χρόνου είναι σχετικό... Ότι ο λειτουργικός χρόνος δεν ταυτίζεται με τον αστρονομικό και δεν δεσμεύεται από αυτόν. Ότι αρχίζοντας την Θεία Λειτουργία έχουμε σύγκλιση παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος από την γέννηση του Χριστού στα έσχατα...

Αλλά όταν η θεολογία είναι ακαδημαϊκή -και πολύ χειρότερα "οργανωσιακή"- και όχι εμπειρική υπόθεση, αυτά θα έχουμε δυστυχώς. Γιατί κανένας δεν έμαθε να λέει "να 'ναι ευλογημένο" στην Εκκλησία.
Υστερόγραφο:
Ο Χριστός πέθανε τη Μεγάλη Παρασκευή. Εμείς, στις ενορίες εν τω κόσμω, τελούμε αυτή την Ακολουθία των Αχράντων Παθών το εσπέρας της Μεγάλης Πέμπτης, για λόγους ποιμαντικούς, για να μπορούν οι άνθρωποι να συμμετάσχουν, και όχι τις πρώτες πρωινές ώρες της Μεγάλης Παρασκευής, όπως είναι η αρχαία θέση αυτής της Ακολουθίας (όπως γίνεται ακόμη και σήμερα στο Άγιο Όρος). Κανένας όμως ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε που... βιαζόμαστε να... "πεθάνουμε" τον Χριστό μια μέρα νωρίτερα! Τώρα κάποιοι διαμαρτύρονται επειδή τάχα η Εκκλησία δέχθηκε να Τον... "αναστήσει" μια μέρα νωρίτερα (δηλαδή τρεις ώρες για την ακρίβεια)... Ο απόλυτος παραλογισμός από ανθρώπους που δεν έχουν το Ορθόδοξο βίωμα της Εκκλησίας της Αναστάσεως, αλλά είναι κολλημένοι στο γράμμα του νόμου, στη μπόχα και τη μαυρίλα του θανάτου.


Π Ε Ν Θ Η +ΑΡΧ/ΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΔΑΝΗΛΑΤΟΣ

  

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Αιωνία σου η μνήμη πάτερ Ευθύμιε! Kαλόν Παράδεισον πρέσβευε και για εμάς.


Π Ε Ν Θ Η +ΑΡΧ/ΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΔΑΝΗΛΑΤΟΣ


Η Κοινότητα των Ζηλωτών Αγιορειτών Πατέρων στό Άγιον Όρος και η Ορθόδοξη Εκκλησία, ο κλήρος και ο λαός, με κατώδυνη λύπη, ως άνθρωποι, αλλά και με την ελπίδα της Αναστάσεως, ως πιστοί Χριστιανοί, από μακρυά (λόγω μέτρων) προπέμπουμε νοερά, τον μακαριστό πλέον αδελφό και συλλειτουργό μας Αρχιμανδρίτη και Πνευματικό Πατέρα Ευθύμιο Δανηλάτο, Γέροντα της Ιεράς Σκήτης του Ιβηριτικού Κελίου των Τριών Οσιομαρτύρων Ακακίου Ευθυμίου και Ιγνατίου στά αγιασμένα χώματα του Αγιώνυμου Ορους.
Αλησμόνητε αδελφέ, ευχόμεθα στον Κύριο και Θεό μας, όπως σέ ανέδειξε εδώ στη γη Ιερέα Του, έτσι να σέ αναδείξει και Ιερέα τού Ουρανίου Του θυσιαστηρίου.
Γι’αυτό κηδεύεσαι με άπασαν την ιερατική σου στολή. Και μάλιστα με καλυμμένο με το ιερό κάλυμμα τού «αέρα» το πρόσωπό σου, όπως ακριβώς και ο θεόπτης Μωϋσής, ο οποίος, όταν συνομίλησε με τον Θεό τεσσαράκοντα ημέρες και νύκτες στο θεοβάδιστο Όρος και δέχθηκε τις πλάκες του Δεκαλόγου, τόση πολλή δόξα έλαβε το πρόσωπό του από τη Θεία συνομιλία, ώστε δεν μπορούσαν οι Υιοί Ισραήλ να το δουν.
«Και είδον, φησίν, οι Υιοί Ισραήλ το πρόσωπον Μωϋσέως ότι δεδόξασται. και περιέθηκε Μωϋσής κάλυμμα επί το πρόσωπον αυτού» (Έξοδ. λδ΄ 35)».
Γι’αυτό καλύπτεται και το πρόσωπο των Ιερέων, γιατί και ο κάθε Ιερέας βλέπει και γεύεται τον ίδιο το Θεό στην ιερή ώρα της Θείας Λειτουργίας, που μόνον αυτός μπορεί να επιτελέσει!
********************************
Ο μακαριστός π. Ευθύμιος υπηρέτησε επί σειρά δεκαετιών τον Αμπελώνα του Κυρίου με ζήλο και ταπείνωση.
Ο αείμνηστος Λειτουργός του Υψίστου διακρινόταν για την απλότητα, την πίστη, την εργατικότητά του και την αγάπη του προς την Αγία μας Ορθοδοξία.
Είχε αυξημένη πίστη, ευσέβεια και διάθεση διακονίας του λαού του Θεού. Κλήθηκε από το Θεό να ποιμάνει τους ευλαβείς Πατέρας της Ιεράς Καλύβης των Αγίων Τριών Οσιομαρτύρων Ακακίου Ευθυμίου καί Ιγνατίου της Ιεράς Ιβηριτικής Σκήτης Του Τιμίου Προδρόμου.
Κύρια εφόδια της ιερατικής του διακονίας ήταν η πλούσια καρδιά του. Μια καρδιά πλημμυρισμένη από αγνά συναισθήματα και βιώματα χριστιανικά και θείες εμπειρίες. Προπάντων, μια καρδιά γεμάτη με τη Χάρη του Θεού, που «τα ασθενή θεραπεύει και τα ελλείποντα αναπληροί».
Και σε λίγο το σκήνωμα του π.Ευθυμίου θά το οδηγήσουν τα πνευματικά του τέκνα στη γη, στα αγιασμένα χώματα οπου εζησε, για να βρει εκεί «τόπον αναπαύσεως».
Μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού μας θα βρίσκεται εκεί, όταν Αγγελος Κυρίου θα σαλπίσει και τότε «οι νεκροί θα εγερθούν άφθαρτοι, και ημείς όλοι θα αλλάξουμε» (Α Κορ. ιε, 52).
Ο π. Ευθύμιος επέστρεψε κοντά στον Θεό. Έφυγε ο σεμνός και ταπεινός λευΐτης αφήνοντας σε μας, που τον γνωρίσαμε και εκτιμήσαμε, τον ίδιο και ό,τι προσέφερε με την καλή του ζωή, ανάμνηση αγαθή.
Ήδη δέεται για όλους μας. Ιδιαίτερα για τα πιστά και αφοσιωμένα πνευματικά του παιδιά, τα οποία του συμπαραστάθηκαν υποδειγματικά, όλο το χρόνο της πολυβασάνου ασθενείας του.
Δέεται και για τους ενορίτες του Ιερου Ναού Αγίου Μηνά της πόλεως Βιλίων οπου υποδειγματικά υπηρέτησε επι δεκαετίες και όλους τους εν Χριστώ αδελφούς, φίλους καί συγγενείς του.
Όλοι εμείς ευγνώμονες για ο, τι εκείνος προσέφερε, κλίνουμε το γόνυ στη σεπτή σωρό του και δεόμαστε με όλη μας την ψυχή προς τον Κύριο: «Δέσποτα Χριστέ, ον μετέστησας εξ ημών, εν ταις των αγίων σου κατάταξον σκηναίς, το πνεύμα του σου δούλου Ιωάννου».
Κι απευθύνουμε σ’ εκείνον, τον ύστατο λόγο μας!
Πολυσέβαστέ μας πατέρα Ευθύμιε,
Υπήρξες αγωνιστής υπέρ τής Ορθοδοξίας. Υπήρξες ακούραστος υπηρέτης της Εκκλησίας προφτάνοντας παντού και πάντοτε τίς πνευματικές ανάγκες πολλών ενοριών ανά την Ελλάδα.
Υπήρξες άγαπητός αδελφός καί φίλος. Ποτέ δεν κακολόγησες όποιον σε πίκρανε. Η εκδίκηση, ούτε ως λέξη δεν υπήρχε στο λεξιλόγιο της καρδιάς σου.
Υπήρξες αφιλοχρήματος. Ποτέ σου δε ζήτησες. Χέρι δεν άπλωσες. Δεν αγάπησες τα χρήματα. Γι’αυτό και γεύτηκες πλούσια την αγάπη του κόσμου. Εξάλλου, πολλοί είναι κι εκείνοι που γεύτηκαν τη δική σου αγάπη. Έκανες το καλό και το ξεχνούσες. Σου έφτανε που το γνωρίζει ο Κύριος.
Ήσουν φιλότιμος. Είχες πνεύμα νοικοκυροσύνης. Τα ήθελες όλα καλά και ωραία. Και το Ναό σου, το προαύλιό του, τα ξωκλήσια.
Όλα θα διαλαλούν τη νοικοκυροσύνη και το ενδιαφέρον σου.
Υπήρξες ακούραστος ποιμένας, λειτουργώντας αγόγγυστα, ακόμη και τα πιο δύσβατα εξωκλήσια.
ΑΓΙΕ ΜΗΝΑ, ΑΓΙΟΙ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΑΚΑΚΙΕ, ΕΥΘΥΜΙΕ ΚΑΙ ΙΓΝΑΤΙΕ, Ενώστε τις πρεσβείες σας για την ανάπαυσή του.
Αδελφέ μας, πολύκλαυστε και αλησμόνητε! Πρέσβευε για όλους εμάς, τον κλήρο και το λαό, στο Επουράνιο Θυσιαστήριο!
Με δάκρυα φιλούμε τα χέρια σου, που τόσα χρόνια ευλογούσαν…
Με ευλάβεια φιλούμε το τίμιο πετραχήλι σου, που σκόρπισε τόσα χρόνια τη Χάρη και την ευλογία του Θεού στο λαό του Θεού.
Ας είναι μακαρία «η οδός η πορεύη σήμερον», σεβαστέ πατέρα και αδελφέ μας! Η αγάπη μας και η βαθυτάτη ευγνωμοσύνη μας θα σε συνοδεύουν.
Ο Κύριος μας ας σε συγχωρήσει για ό,τι ως άνθρωπος έσφαλες. Έχεις και τον δικό μας τελευταίο ασπασμό της αγάπης και της συγγνώμης!
Ας είναι η μνήμη σου αιωνία! Η ψυχή σου ας έβρει καλόν Παράδεισο! Αμήν.
Στόν Μοναχό Ακάκιο που τοσο στάθηκε δίπλα σου και στη συνοδεία σου ευχόμεθα την εξ Υψους Θείαν παρηγορίαν.
ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!!!
Αρχιμ. Ευθύμιος Μπαρδάκας





Παρανοϊκές καταστάσεις

 

Στη σφαίρα της απόλυτης παραφροσύνης κινούνται πλέον τα κυβερνητικά «μέτρα» σε σχέση με την ανεξέλεγκτη επέλαση του τρίτου και φονικότερου κύματος της πανδημίας στη χώρα. Από όπου και αν τα πιάσεις, δεν βγάζουν νόημα.

Από τον Γιώργο Χαρβαλιά

Μέχρι και την Ανάσταση του Κυρίου σκέφτηκαν να επισπεύσουν για να υπακούσει στους νέους κανόνες κυκλοφορίας.

Εξηγήστε μου εσείς πώς, την ώρα που χάνονται «καραβιές» Ελλήνων κάθε μέρα, κάποιοι ηλίθιοι, ένθεν κακείθεν, μπορεί να συζητούν τη χρονική μετατόπιση της Αναστάσιμης Λειτουργίας κατά μερικές ώρες; Τι ακριβώς θα μπορούσε να εξυπηρετεί αυτό; Να ακουστεί το «Χριστός Ανέστη», ας πούμε, με το φως της ημέρας και όχι τα μεσάνυχτα, όπως επιβάλλει το τελετουργικό και όπως γίνεται από τότε που θυμόμαστε τους εαυτούς μας στη χώρα αυτή; Ε, λοιπόν, τίποτα απολύτως δεν αλλάζει. Ούτε στο υγειονομικό ούτε στο ενδημικό πεδίο. Απλώς, κάποιοι στο περιβάλλον του πρωθυπουργού, βαθιά προβληματικοί, κομπλεξικοί και μισέλληνες, μέσα στην αναμπουμπούλα βρίσκουν την ευκαιρία να λύσουν τις διαφορές τους με την Ορθοδοξία, ξεφτιλίζοντας τις ιερότερες στιγμές της. Αφού μπορούν να μετατοπίζουν την Ανάσταση, σε λίγο θα μπορούν και να την καταργήσουν.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι αυτή η κουβέντα, η εντελώς αχρείαστη, που δεν έπρεπε καν να τεθεί στο τραπέζι αν είχαμε ιεράρχες που σέβονταν τα ράσα τους, δεν γίνεται στο πλαίσιο της κρίσης πανικού που έχει κυριεύσει την κυβέρνηση, αλλά εξυπηρετεί σκοπιμότητες των κομπλεξικών τους οποίους προαναφέραμε. Αυτών που κατάφεραν να μην αναφέρεται ο ρόλος της Εκκλησίας στη συμπλήρωση δύο αιώνων από τη μεγάλη Επανάσταση του Γένους.

Ωραία, λοιπόν. Πείτε ότι αυτό το καταλάβαμε. Αλλά για ποιον λόγο, δεύτερη συναπτή χρονιά, δεν θα γιορτάσουμε Πάσχα στο χωριό; Για να κάνουμε καλοκαίρι; Εμείς; Ή, μήπως, οι Γερμανοί τουρίστες; Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί ότι άνοιξαν οι μετακινήσεις για τους επισκέπτες από τις χώρες της Ε.Ε. και μερικές ακόμη, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή μοριακό τεστ 72 ωρών; Δηλαδή, ο εμβολιασμένος Φρίτσης θα έρχεται από το Βισμπάντεν για να βρέξει τα πόδια του στην Ψωροκώσταινααλλά ο εμβολιασμένος Ελληνας δεν θα μπορεί να πάει ούτε μέχρι το πατρικό του στη Σπερχειάδα για τον οβελία; Βγάζει νόημα;

Με την ίδια ακριβώς υγειονομική αντίληψη, δεν θα έπρεπε να επιτρέπονται οι εσωτερικές μετακινήσεις για τους Έλληνες που έχουν εμβολιαστεί; Ή για όσους μπορούν να επιδείξουν πρόσφατη αρνητική ένδειξη από μοριακό έλεγχο; Τι είδους πολιτική δύο ταχυτήτων είναι αυτή; Και τι είδους κυβέρνηση τη σκέφτηκε; Κυβέρνηση που εξέλεξαν Έλληνες για να υπηρετεί κατά προτεραιότητα τους ξένους; Αλλά όχι και όλους τους ξένους…Υπάρχουν και εδώ διακρίσεις. Ανοιξαν οι μετακινήσεις χωρίς υγειονομικούς περιορισμούς για τους εμβολιασμένους Σέρβους, πλην όμως όχι για τους Ρώσους! Που αποτελούν την πέμπτη μεγαλύτερη ομάδα ξένων επισκεπτών στη χώρα. Γιατί, βρε Θεοχάρη; Ρωσικά εμβόλια κάνουν και οι μεν και οι δε (οι Σέρβοι και μπόλικα… κινεζικά). Τι είδους διάκριση είναι και τούτη; Γεωστρατηγικής εμπνεύσεως;

Σας το ξαναλέω, λοιπόν: Κάτι ψυχοτρόπο και απαγορευμένο παίρνουν τα χαριτωμένα κυβερνητικά αγόρια που εκπονούν τα μέτρα ή απλά μισούν τους Έλληνες, τους ορθοδόξους και τον Πούτιν, γιʼ αυτό βρίσκουν ευκαιρία να βγάλουν το άχτι τους. Άλλη εξήγηση δεν βλέπω…


ΠΗΓΗ