ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ..... (Β΄ ΜΕΡΟΣ)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ..... (Β΄ ΜΕΡΟΣ)
ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ
ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ Η ΑΜΑΡΤΙΑ. ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΟΥΤΟ ''ΣΤΕΦΑΝΩΝ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΓΙΝΕΤΑΙ''
ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΛΟΓΟΣ ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΙΚΟΣ
ΠOΘΕΝ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ; Ο άνθρωπος βγήκε από τα χέρια του Θεού τέλειος
«Τὴν νόσον ὡς ἄθλησιν οἱ δίκαιοι δέχονται, μεγάλους ἐπὶ τῇ ὑπομονῇ ἀναμένοντες τοὺς στεφάνους»
Κάποτε ένα Επίσκοπος έπεσε σε μια μεγάλη αμαρτία. Την άλλη μέρα ήταν γιορτή. Επρόκειτο να λειτουργήσει σε μια Εκκλησία που πανηγύριζε και θα συγκεντρωνόταν ολόκληρη η πόλη…
Μόλις μπήκε στην εκκλησία ο Επίσκοπος, ανέβηκε στον άμβωνα, φανέρωσε μπροστά στο πλήθος την αμαρτία του, έβγαλε το ωμόφορό του, το σύμβολο της αρχιεροσύνης, το έδωσε στον Διάκονό του, και είπε με πολλή συντριβή, δυνατά, για να ακουστεί απ’ όλους:
– Ύστερα από μια τέτοια αμαρτία, δεν μπορώ να είμαι Επίσκοπός σας. Διαλέξτε κάποιον άλλον να σας ποιμαίνει, να σας λειτουργεί, να σας εξομολογεί.
Και έκανε να κατέβει από τον άμβωνα, για να φύγει. Ο κόσμος όμως που τον αγαπούσε, τον εμπόδισε.
– Μείνε στη θέση σου κι ας είναι επάνω μας η αμαρτία σου, του φώναξαν όλοι με μια φωνή. Εμείς εσένα θέλουμε για πατέρα και Επίσκοπό μας.
Συγκινημένος τότε ο Επίσκοπος από την αγάπη του λαού, ανέβηκε πάλι επάνω στον άμβωνα και φώναξε:
– Αν θέλετε να μείνω στη θέση που ανάξια κατέχω, θα κάνετε ό,τι σας πω.
– Θα κάνουμε ό,τι μας πεις, συμφώνησαν όλοι μαζί. Αρκεί μονάχα να μείνεις.
– Κλείστε όλες τις πόρτες και αφήστε το παραπόρτι ανοικτό. Θα πάω και θα πέσω μπρούμυτα μπροστά σ’ αυτό παραπόρτι. Θα βγείτε όλοι και περνώντας θα πατάτε επάνω μου, λέγοντας: «Ο Θεός να σε συγχωρέσει». Τότε θα μείνω.
Οι Χριστιανοί, για να μη χάσουν τον Επίσκοπό τους, υπάκουσαν. Ένας-ένας που έβγαινε πατούσε επάνω του.
Όταν πέρασε και ο τελευταίος, ακούστηκε φωνή από τον Ουρανό να λεει:
– Για την πολλή του μετάνοια και ταπείνωση, συγχωρέθηκε η αμαρτία του.
«Ελεεινός και ταλαίπωρος είναι αυτός που δεν απέκτησε υπομονή, επειδή για τέτοιους ανθρώπους εξαπέλυσε τα «ουαί» η θεία Γραφή. Αλίμονο, λέει, σ’ αυτούς που έχουν χάσει την υπομονή. Πραγματικά, λοιπόν, πραγματικά, αλίμονο σ’ αυτόν που δεν έχει υπομονή, διότι ένας τέτοιος άνθρωπος μεταφέρεται εδώ και κει, όπως ένα φύλλο από τον αέρα. Δεν ανέχεται προσβολή, στις θλίψεις λιποψυχεί. Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι εύκολος στις φιλονεικίες, μεμψίμοιρος στην υπομονή και αντιρρησίας στην υπακοή. Στις προσευχές είναι οκνηρός και στις αγρυπνίες κατακουρασμένος. Στις νηστείες είναι σκυθρωπός και στην εγκράτεια απρόσεκτος. Στις αποστολές είναι απρόθυμος και στις εργασίες κακός εργάτης. Στην πονηρία είναι αξεπέραστος και στις ενέργειές του αυταρχικός. Στις λογομαχίες είναι ανδρείος και στην ερημική ζωή αδύνατος. Ένας τέτοιος άνθρωπος εχθρεύεται αυτούς που έχουν καλή φήμη, και φθονεί αυτούς που προοδεύουν. Εκείνος που δεν έχει υπομονή υποφέρει πολλές τιμωρίες, και ένας τέτοιος αδυνατεί να πλησιάσει την αρετή. Διότι με την υπομονή τρέχουμε το αγώνισμα του δρόμου που είναι μπροστά μας, λέει ο Απόστολο. Εκείνος που δεν έχει υπομονή είναι ξένος προς την ελπίδα που προέρχεται απ’ αυτήν. Γι’ αυτό παρακαλώ, όσοι όπως εγώ είστε χωρίς υπομονή, αποκτήστε υπομονή, για να σωθείτε» (Όσιος Εφραίμ ο Σύρος, Λόγος για τις αρετές και τις κακίες, εκδ. Το Περιβόλι της Παναγίας, Μετάφραση: Κ. Γ. Φραντζολά).
Σπάνια βρίσκεται γραφίδα που να αποδίδει τόσο βαθιά και διεισδυτικά, αλλά και τόσο συνοπτικά και με τέτοια ρυθμικότητα, το τι συμβαίνει με τον άνθρωπο της αρετής αλλά και της κακίας, όσο η γραφίδα του θαυμασίου και σπουδαιοτάτου Πατέρα της Εκκλησίας οσίου Εφραίμ του Σύρου. Δεν είναι τυχαίο ότι «απέκτησε πολύ ενωρίς μεγάλη φήμη και αναγνωρίστηκε Διδάσκαλος της Οικουμένης», ενώ «τα συγγράμματά του άρχισαν σε κάποιες εκκλησίες να αναγινώσκονται μετά την Αγία Γραφή, και το όνομά του το ανέφεραν με θαυμασμό οι Χριστιανοί, διότι κατά τον Γρηγόριο Νύσσης “εις πάσαν την γην το φέγγος του βίου και της θεωρίας αυτού εξέλαμψεν”». Ένα δείγμα της δεινότητας του λόγου του και του εμπνευσμένου από το Πνεύμα του Θεού νου του είναι και το παραπάνω απόσπασμα για τον άνθρωπο που δεν έχει υπομονή στη ζωή του.
Η εκτίμηση του αγίου καταρχάς περί της ελεεινότητας και της ταλαιπωρίας του ανυπόμονου ανθρώπου δεν είναι δική του. Η ίδια η αγία Γραφή αξιολογεί με φοβερά «ουαί» την κατάστασή του, που θα πει ότι η εκτίμηση είναι του ίδιου του Θεού και όχι κάποιου ανθρώπου. Και γίνεται δραματική πράγματι η καταγραφή από τον όσιο της άθλιας αυτής καταστάσεως, διότι στο τέλος αποκαλύπτει: «και εγώ ανήκω σ’ αυτούς που δεν έχουν υπομονή»! Γνωρίζουμε δε ότι η συμπερίληψη και του ίδιου στην αθλιότητα της ανυπομονησίας δεν γίνεται για λόγους ταπεινολογίας – η ταπεινολογία θεωρείται χριστιανικά ως η χειρότερη έκφραση του υπερήφανου και εγωιστικού ανθρώπου - αλλά για λόγους αληθινής ταπεινοφροσύνης και σοφού παιδαγωγικού τρόπου γραφής.
Και ποια η αιτία της ελεεινότητας για την έλλειψη της υπομονής; Η αδυναμία ευρέσεως του δρόμου της σωτηρίας. Ο ανυπόμονος άνθρωπος, επισημαίνει ο όσιος Εφραίμ βασισμένος στην αγία Γραφή αλλά και την εμπειρία του, έχει χάσει τον δρόμο για τη σχέση του με τον Θεό. Γιατί κατά τον απόστολο «με υπομονή τρέχουμε το αγώνισμα του δρόμου που είναι μπροστά μας» - ο ανυπόμονος έχει χάσει κάθε ελπίδα ζώντας σε κατάσταση απόγνωσης και απελπισίας που είναι τα σημάδια της κόλασης ήδη από τη ζωή αυτή. Γι’ αυτό και ένας τέτοιος άνθρωπος χαμένος, δηλαδή ευρισκόμενος στην κατάσταση του ασώτου υιού της γνωστής παραβολής του Κυρίου, έχει όλα τα σημάδια της διαστροφής και της τιμωρίας για την ίδια του τη ζωή. Ως προς τον Θεό δεν έχει καθόλου αγάπη, που αποδεικνύεται από την οκνηρία που επιδεικνύει στις προσευχές και εν γένει στην πνευματική ζωή. Ως προς τον συνάνθρωπό του το ίδιο: όχι μόνο δεν τον αγαπά, αλλά τον εχθρεύεται, τον φθονεί, θέλει να τον υποτάσσει με την αυταρχικότητά του, λογομαχεί μαζί του έτοιμος πάντα να τον προσβάλει. Ως προς δε τον εαυτό του, βρίσκεται σε αέναη ταραχή, αγόμενος σαν ένα φύλλο από τον αέρα, πέρα δώθε – η ψυχική γαλήνη είναι γι’ αυτόν πολύ μακρινό όνειρο! Κι ακόμη: ενώ παρουσιάζεται στη σχέση του με τους άλλους αρνητικά «δυναμικός», ο ίδιος βρίσκεται μέσα στον φόβο και στη λιποψυχία, ιδίως όταν έρχεται αντιμέτωπος με τις θλίψεις – αυτό που ονομάζουμε «φοβισμένο ανθρωπάκι» σε ρόλο όμως «νταή»! Πρόκειται λοιπόν για άνθρωπο, κατά τον άγιο Εφραίμ, που σέρνει επάνω του όλες τις τιμωρίες. Γιατί δεν έχει Θεό μέσα του! Όπως είπαμε: Ήδη από τώρα ζει την κόλασή του.
Η λύση είναι μονόδρομος: η εκζήτηση της υπομονής και η απόκτηση μαζί της και της ελπίδας. Γιατί, όπως θα πει κάπου αλλού ο ίδιος ιερός Πατέρας μεταφέροντας και πάλι το πνεύμα και το γράμμα της Γραφής: «στην υπομονή παρουσιάζεται ο Θεός». Είναι ο αξιωματικός λόγος και του ίδιου του Κυρίου Ιησού Χριστού: «Όποιος κάνει υπομονή μέχρι το τέλος αυτός και θα σωθεί».
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ ΚΑΤΩΘΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
ΚΑΡΥΑΙ 12η/25η Ιανουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Η Ιερά Επιστασία Αγίου Όρους, εξ αφορμής του γενομένου προσφάτως θορύβου περί της καταστάσεως της πανδημίας εις αυτό, επιθυμεί να παράσχη τάς εξής διευκρινίσεις:
Εξ αρχής της πανδημίας η Ιερά Κοινότης και η Ιερά Επιστασία έλαβον όλα τα αναγκαία και σοβαρά μέτρα προστασίας, σύμφωνα με τας κατά καιρούς εκδιδομένας υπουργικές αποφάσεις διά την πανδημίαν, με βάσιν και το ειδικός καθεστώς του Αγίου Όρους, και προέτρεπαν συνεχώς πρός τήρησίν των τάς Ιεράς Μονάς και τα Εξαρτήματά των.
Με την Πολιτικής Διοίκησιν Αγίου Όρους συνεργαστήκαμε άριστα προς τον σκοπόν αυτόν. Ιδιαιτέρως πολύτιμος και πολυεπίπεδος υπήρξεν η προσφορά και συνδρομή του Πολιτικού Διοικητού κ. Αθανασίου Μαρτίνου, ο οποίος εξήντλησεν όλας τας δυνατότητας εκ των αρμοδιοτήτων του, έσήκωσε μέγα βάρος του αγώνος αντιμετωπίσεως της πανδημίας και παρέσχεν εις τας Ιεράς Μονάς κάθε δυνατήν διευκόλυνσιν. Το Άγιον Όρος αισθάνεται βαθείαν ευγνωμοσύνης προς αυτόν δι’ όσα έπραξεν, τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τα επιβαλλόμενα εκ της θέσεώς του, όπως ή, κατόπιν πρωτοβουλίας του, συνεχής διενέργεια ελέγχων (τεστ) covid εις την είσοδος του Αγίου Όρους καθημερινώς. Σημαντικωτάτη υπήρξεν και η συμβολή και η προσπάθεια του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους, ως και των λοιπών Δημοσίων Υπηρεσιών, αι οποίαι συνεργάζονται άριστα με την Ιεράν Επιστασίαν.
Κάθε Ιερά Μονή είναι αυτοδιοίκητος και υπεύθυνος διά τα περαιτέρω μέτρα προστασίας, πέραν των κοινών μέτρων, κατευθύνσεων και συστάσεων από την Ιεράν Κοινότητα. Εις το Άγιον Όρος δεν υφίσταται διχαστική ατμόσφαιρα μεταξύ των μοναχών διά την πανδημίαν, αλλά γνήσιος αλλησεβασμός εις την στάσιν και τας επιλογές κάθε καθιδρύματος και προσώπου.
Φαινόμενα μαζικής νοσήσεως μοναχών ή και αυξημένων θανάτων εις τας Ιεράς Μονής δεν πρέπει να αποδίδωνται αβασάνιστα εις μη τήρησιν μέτρων προστασίας, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλοι παράγοντες, ως η κοινή κοινοβιακή ζωή, η προσωπική στάσις κάθε μοναχού κ.λπ.
Μεμονωμέναι φωναί μοναχών, από όπου και αν προέρχονται, δεν εκπροσωπούν το Άγιον Όρος.
Ως εκ τούτου θεωρούμεν ότι ο γενόμενος θόρυβος και η έκθεσης προσώπων και καθιδρυμάτων του Αγίου Όρους εις δημοσιότητα με αρνητικόν τρόπον αυξάνει το βάρος όσων έχουν υποστή απωλείας εκ της πανδημίας, οδηγεί ενίοτε εις μονοδιάστατον ενημέρωσιν και παραπληροφόρησιν, και δεν συντελεί εις τας συντονισμένης προσπαθείας όλων των φορέων του Αγίου Όρους διά την αντιμετώπισιν αυτής.
Οι Επιστάται της Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους Άθω
Τα πράγματα στην θέση τους βάζει με δηλώσεις του στην ΕΡΤ3 ο Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους Αθανάσιος Μαρτίνος, σχετικά με δήθεν δράση αντιεμβολιαστών γερόντων και μοναχών της μοναδικής πολιτείας.
Ο γνωστός για την ευσέβεια και τις ευεργεσίες του Εφοπλιστής και ταυτόχρονα Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους, διαβεβαιώνει ακόμη στην ΕΡΤ3 ότι όλα αυτά είναι υπερβολή, ότι δεν θεμελιούνται οι καταγγελίες, άρα είναι ανυπόστατες και ότι δεν υπάρχει διασπορά κορωνοϊού, αλλά ούτε και αρνητικός επηρεασμός κάποιων Γερόντων, αφού και οι προσκυνητές είναι ελάχιστοι όλο αυτό το διάστημα, ενώ όσοι λαϊκοί εργάζονται σε διάφορα έργα και υπηρεσίες είναι εμβολιασμένοι! Από τους δε μοναχούς, το 30% είναι εμβολιασμένο, ενώ το 50% έχει ήδη ασθενήσει και άρα ιατρικώς έχει φυσική ανοσία και επί της ουσίας δεν μεταδίδει ακόμη και ανεμβολίαστο…
Ο Μαρτίνος, κάνει μάλιστα έκκληση σε όλους να σεβαστούμε την ιδιωτικότητα των Μονών και των Μοναχών, πράγμα που σημαίνει να τους αφήσουμε έξω από πολιτικά ή άλλα παιχνίδια. Στο κάτω κάτω δίνουν τον δικό τους αγώνα και είναι οι μόνοι που προσεύχονται για όλους εμάς, εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους και αυτή την έρμη χώρα…
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ :Ο Γέρων Νικόδημος Αγιοπαυλίτης απαντά στις καταγγελίες για τον κορονοϊό στη Νέα Σκήτη!
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης παραβρέθηκε σε Οικουμενική Προσευχή για την Ενότητα των Χριστιανών
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος παραβρέθηκε το εσπέρας της Παρασκευής, 21ης Ιανουαρίου 2022, στην Οικουμενική Προσευχή για την Eνότητα των Χριστιανών στον μεγαλοπρεπή Ναό Αγίας Τριάδος Σταυροδρομίου, με την ολόθυμη παρουσία εκπροσώπων των Χριστιανικών Κοινοτήτων Κωνσταντινουπόλεως.
Την μεγάλη Δεσποτική εορτή των Αγίων Θεοφανείων εόρτασε με κάθε μεγαλοπρέπεια η τοπική μας Εκκλησία, η οποία όπως κάθε χρόνο φιλοξένησε την Συνοδική Τελετή του Αγιασμού των Υδάτων.
Χιλιάδες πιστοί ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Μητρός Εκκλησίας κατέκλυσαν τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιώς δίδοντας θερμό και ομολογιακό παρόν.
Της τελετής του Αγιασμού των Υδάτων Προεξήρχε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Καλλίνικος , συμμετεχόντων των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, Πειραιώς& Σαλαμίνος κ. Γεροντίου, Αττικής & Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου, Ωρωπού & Φυλής κ. Κυπριανού, των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων Μεθώνης κ Αμβροσίου και Γαρδικίου κ. Κλήμεντος.
Προ της τελετής τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι.Ναό Αγίου Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στον Καραβά Πειραιώς, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς & Σαλαμίνος κ. Γεροντίου και εν συνεχεία ακολούθησε η Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού.
Με την ολοκλήρωση του Αγιασμού,υπό των Μητροπολιτών Πειραιώς & Σαλαμίνος κ. Γεροντίου και Αττικής & Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου, σχηματίστηκε λιτανευτική πομπή συρρικνωμένη λόγω των μέτρων, με τη συμμετοχή νέων κάθε ηλικίας, ενδεδυμένων με παραδοσιακές στολές από διάφορες περιοχές της πατρίδος μας όπου συνόδευσαν τον Τίμιο Σταυρό προς τον χώρο της τελετής.
Κληρικοί της τοπικής μας Εκκλησίας, της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ι. Μητροπόλεων Αττικής, και Ωρωπού, εκπρόσωποι των Ιερών Μονών, των τοπικών εκκλησιαστικών κοινοτήτων με επικεφαλής τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της Ιεράς Συνόδου και τους εκπροσώπους των αδελφών Εκκλησιών έδωσαν τον ομολογιακό παλμό.
Την λιτανευτική πομπή πλαισίωσε η Φιλαρμονική Μπάντα του Δήμου Πειραιώς και επί του λιμένος τιμές απέδωσε η Φιλαρμονική Μπάντα του Λιμενικού Σώματος.
Προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας μας λόγους πατρικούς απηύθυνε ο Μακαριώτατος Προκαθήμενος της μαρτυρικής μας Εκκλησίας κ.κ Καλλίνικος , καλώντας κληρικούς και λαϊκούς να αδράξουν την ευκαιρία των Θεοφανίων και να ακολουθήσουν το φωτισμένο δρόμο που χάραξε ο Επιφανής Χριστός, κρατώντας το λάβαρο της Ορθοδοξίας και του ιερού μας αγώνος, ενώ ευχήθηκε ο Θεός να χαρίσει υγεία και ειρήνη στον χειμαζόμενο κόσμο.
Για μια ακόμη χρονιά οι νέοι μας, αψήφησαν το κρύο και τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στο λιμάνι του Πειραιά. Βούτηξαν στα παγωμένα νερά για να ανασύρουν τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό την στιγμή που τα σταθμεύοντα πλοία απέδιδαν τιμή στον Φανέντα Κύριο δια συνεχών συριγμών.
Τόσο κατά την Θεία Λειτουργία όσο και κατά την τελετή του Αγιασμού των υδάτων, ύμνους απέδωσε η βυζαντινή χορωδία της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και Σαλαμίνος, υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Αθανασίου Ιωαννίδη.
Την τελετή παρακολούθησαν εκπρόσωποι της Πολιτείας, του Κοινοβουλίου, όλων των βαθμών της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των σωμάτων Ασφαλείας.
Ο Δήμαρχος Πειραιώς κ. Ιωάννης Μώραλης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Κωνσταντίνος Κατσαφάδος.
Οι Βουλευτές κ. Δημήτριος Μαρκόπουλος, κ. Βασίλειος-Πέτρος Σπανάκης
0 κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης εκπροσωπήθηκε από την κα Γιούλη Κατσικάδη.
Ο Σύμβουλος Περιφέρειας κ. Σταύρος Βοϊδονικόλας.
Ο Δήμαρχος Κορυδαλλού κ. Νικόλαος Χουρσαλάς
Ο Αντιδήμαρχος Πειραιώς κ Δημήτριος Καρύδης
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Καλλιθέας κ. Κωνσταντίνος Δημητριάδης
Ασπροπύργου κ. Παύλος Γαβρηιλίδης.
Ο Επικεφαλής Συνδυασμού «Αλλάζουμε» Ασπροπύργου κ. Ηλίας Ιωάννης
Οι Πολιτευτές κ.Γεώργιος Βαγιάκης, κ. Νικόλαος Σούτας, κ. Ιωάννης Ανδρέογλου. κα Νότα Σοφίου.
Επίσης οι κ.Δήμητρα Κούβαρη Πρόεδρος της Ενώσεως απανταχού μανιατών «Η ΜΑΝΗ»
Ο κ. Γεώργιος Κορδαλλάκος Έφορος Αθλητισμού
Η κ.Αικατερίνη Μανωλάκου Υπέυθυνη Επικοινωνίας της Ενώσεως απανταχού μανιατών «Η ΜΑΝΗ»
Ο κ.Ηλίας Σωτηρόπουλος Υπεύθυνος Digital της Ενώσεως απανταχού μανιατών «Η ΜΑΝΗ»
Ο κ. Νικόλαος Ψάρρης, ο κ.Παρασκευόπουλος Ιωάννης, ο κ.Καλόφωνος Κωνσταντίνος
Ο κ. Νικόλαος Ανδριολλάτος, ο κ.Ζαχαρόπουλος Νικόλαος , ο κ.Παπαδόπουλος Παναγιώτης,ο κ.Μυστακίδης Γρηγόριος.
Ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Τζεφεράκος Παναγιώτης, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής Τροχαίας κ. Κων/νος Πετρόπουλος και ο Διοικητής Λιμενικής Αστυνομίας Πλοίαρχος κ. Βασιλακούδης Διαμαντής.
Μετά το πέρας της Τελετής του Αγιασμού των Υδάτων η λαμπρά λιτανευτική πομπή υπό τος ήχους της Φιλαρμονικής του Λιμενικού Σώματος κατευθύνθηκε προς το κέντρο της πόλεως, όπου στα προπύλαια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιώς έγινε η απόλυσις και ακολούθησε η ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.
Την τελεταρχία της τελετής διακόνησαν οι Πρωτοσύγκελοι: της Μητροπόλεως μας, Πειραιώς και Σαλαμίνος Αρχιμανδρίτης π. Γρηγόριος Ταυλάριος, της Μητροπόλεως Αττικής και Βοιωτίας, Πρωτοπρεσβύτερος π. Μιχαήλ Κωνσταντινίδης και την ευταξία του Λιμένος ο Γενικός Αρχιερατικός της Μητροπόλεως Πειραιώς και Σαλαμίνος Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Κοντογιώργης τους οποίους ευχαριστούμε για τη θυσιαστική τους προσφορά.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟ ΕΔΩ