Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ..... (Γ΄ ΜΕΡΟΣ)

(Αγίου Εφραίμ του Σύρου, ''ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ'' ΤΟΜ. Γ΄ ΣΕΛ. 190)



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



 

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.....

 ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ, ''ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ'' ΤΟΜ. Β΄ ΣΕΛ. 174



ΠΗΓΗ

Η ταπείνωση του επισκόπου! (Εξαιρετικό δίδαγμα)




Κάποτε ένα Επίσκοπος έπεσε σε μια μεγάλη αμαρτία. Την άλλη μέρα ήταν γιορτή. Επρόκειτο να λειτουργήσει σε μια Εκκλησία που πανηγύριζε και θα συγκεντρωνόταν ολόκληρη η πόλη…

Μόλις μπήκε στην εκκλησία ο Επίσκοπος, ανέβηκε στον άμβωνα, φανέρωσε μπροστά στο πλήθος την αμαρτία του, έβγαλε το ωμόφορό του, το σύμβολο της αρχιεροσύνης, το έδωσε στον Διάκονό του, και είπε με πολλή συντριβή, δυνατά, για να ακουστεί απ’ όλους:

– Ύστερα από μια τέτοια αμαρτία, δεν μπορώ να είμαι Επίσκοπός σας. Διαλέξτε κάποιον άλλον να σας ποιμαίνει, να σας λειτουργεί, να σας εξομολογεί.

Και έκανε να κατέβει από τον άμβωνα, για να φύγει. Ο κόσμος όμως που τον αγαπούσε, τον εμπόδισε.



– Μείνε στη θέση σου κι ας είναι επάνω μας η αμαρτία σου, του φώναξαν όλοι με μια φωνή. Εμείς εσένα θέλουμε για πατέρα και Επίσκοπό μας.

Συγκινημένος τότε ο Επίσκοπος από την αγάπη του λαού, ανέβηκε πάλι επάνω στον άμβωνα και φώναξε:

– Αν θέλετε να μείνω στη θέση που ανάξια κατέχω, θα κάνετε ό,τι σας πω.

– Θα κάνουμε ό,τι μας πεις, συμφώνησαν όλοι μαζί. Αρκεί μονάχα να μείνεις.

– Κλείστε όλες τις πόρτες και αφήστε το παραπόρτι ανοικτό. Θα πάω και θα πέσω μπρούμυτα μπροστά σ’ αυτό παραπόρτι. Θα βγείτε όλοι και περνώντας θα πατάτε επάνω μου, λέγοντας: «Ο Θεός να σε συγχωρέσει». Τότε θα μείνω.

Οι Χριστιανοί, για να μη χάσουν τον Επίσκοπό τους, υπάκουσαν. Ένας-ένας που έβγαινε πατούσε επάνω του.

Όταν πέρασε και ο τελευταίος, ακούστηκε φωνή από τον Ουρανό να λεει:

– Για την πολλή του μετάνοια και ταπείνωση, συγχωρέθηκε η αμαρτία του.



ΠΗΓΗ

ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΜΟΝΗ

 

«Ελεεινός και ταλαίπωρος είναι αυτός που δεν απέκτησε υπομονή, επειδή για τέτοιους ανθρώπους εξαπέλυσε τα «ουαί» η θεία Γραφή. Αλίμονο, λέει, σ’ αυτούς που έχουν χάσει την υπομονή. Πραγματικά, λοιπόν, πραγματικά, αλίμονο σ’ αυτόν που δεν έχει υπομονή, διότι ένας τέτοιος άνθρωπος μεταφέρεται εδώ και κει, όπως ένα φύλλο από τον αέρα. Δεν ανέχεται προσβολή, στις θλίψεις λιποψυχεί. Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι εύκολος στις φιλονεικίες, μεμψίμοιρος στην υπομονή και αντιρρησίας στην υπακοή. Στις προσευχές είναι οκνηρός και στις αγρυπνίες κατακουρασμένος. Στις νηστείες είναι σκυθρωπός και στην εγκράτεια απρόσεκτος. Στις αποστολές είναι απρόθυμος και στις εργασίες κακός εργάτης. Στην πονηρία είναι αξεπέραστος και στις ενέργειές του αυταρχικός. Στις λογομαχίες είναι ανδρείος και στην ερημική ζωή αδύνατος. Ένας τέτοιος άνθρωπος εχθρεύεται αυτούς που έχουν καλή φήμη, και φθονεί αυτούς που προοδεύουν. Εκείνος που δεν έχει υπομονή υποφέρει πολλές τιμωρίες, και ένας τέτοιος αδυνατεί να πλησιάσει την αρετή. Διότι με την υπομονή τρέχουμε το αγώνισμα του δρόμου που είναι μπροστά μας, λέει ο Απόστολο. Εκείνος που δεν έχει υπομονή είναι ξένος προς την ελπίδα που προέρχεται απ’ αυτήν. Γι’ αυτό παρακαλώ, όσοι όπως εγώ είστε χωρίς υπομονή, αποκτήστε υπομονή, για να σωθείτε» (Όσιος Εφραίμ ο Σύρος, Λόγος για τις αρετές και τις κακίες, εκδ. Το Περιβόλι της Παναγίας, Μετάφραση: Κ. Γ. Φραντζολά).

Σπάνια βρίσκεται γραφίδα που να αποδίδει τόσο βαθιά και διεισδυτικά, αλλά και τόσο συνοπτικά και με τέτοια ρυθμικότητα, το τι συμβαίνει με τον άνθρωπο της αρετής αλλά και της κακίας, όσο η γραφίδα του θαυμασίου και σπουδαιοτάτου Πατέρα της Εκκλησίας οσίου Εφραίμ του Σύρου. Δεν είναι τυχαίο ότι «απέκτησε πολύ ενωρίς μεγάλη φήμη και αναγνωρίστηκε Διδάσκαλος της Οικουμένης», ενώ «τα συγγράμματά του άρχισαν σε κάποιες εκκλησίες να αναγινώσκονται μετά την Αγία Γραφή, και το όνομά του το ανέφεραν με θαυμασμό οι Χριστιανοί, διότι κατά τον Γρηγόριο Νύσσης “εις πάσαν την γην το φέγγος του βίου και της θεωρίας αυτού εξέλαμψεν”». Ένα δείγμα της δεινότητας του λόγου του και του εμπνευσμένου από το Πνεύμα του Θεού νου του είναι και το παραπάνω απόσπασμα για τον άνθρωπο που δεν έχει υπομονή στη ζωή του.

Η εκτίμηση του αγίου καταρχάς περί της ελεεινότητας και της ταλαιπωρίας του ανυπόμονου ανθρώπου δεν είναι δική του. Η ίδια η αγία Γραφή αξιολογεί με φοβερά «ουαί» την κατάστασή του, που θα πει ότι η εκτίμηση είναι του ίδιου του Θεού και όχι κάποιου ανθρώπου. Και γίνεται δραματική πράγματι η καταγραφή από τον όσιο της άθλιας αυτής καταστάσεως, διότι στο τέλος αποκαλύπτει: «και εγώ ανήκω σ’ αυτούς που δεν έχουν υπομονή»! Γνωρίζουμε δε ότι η συμπερίληψη και του ίδιου στην αθλιότητα της ανυπομονησίας δεν γίνεται για λόγους ταπεινολογίας – η ταπεινολογία θεωρείται χριστιανικά ως η χειρότερη έκφραση του υπερήφανου και εγωιστικού ανθρώπου - αλλά για λόγους αληθινής ταπεινοφροσύνης και σοφού παιδαγωγικού τρόπου γραφής. 

Και ποια η αιτία της ελεεινότητας για την έλλειψη της υπομονής; Η αδυναμία ευρέσεως του δρόμου της σωτηρίας. Ο ανυπόμονος άνθρωπος, επισημαίνει ο όσιος Εφραίμ βασισμένος στην αγία Γραφή αλλά και την εμπειρία του, έχει χάσει τον δρόμο για τη σχέση του με τον Θεό. Γιατί κατά τον απόστολο «με υπομονή τρέχουμε το αγώνισμα του δρόμου που είναι μπροστά μας» - ο ανυπόμονος έχει χάσει κάθε ελπίδα ζώντας σε κατάσταση απόγνωσης και απελπισίας που είναι τα σημάδια της κόλασης ήδη από τη ζωή αυτή. Γι’ αυτό και ένας τέτοιος άνθρωπος χαμένος, δηλαδή ευρισκόμενος στην κατάσταση του ασώτου υιού της γνωστής παραβολής του Κυρίου, έχει όλα τα σημάδια της διαστροφής και της τιμωρίας για την ίδια του τη ζωή. Ως προς τον Θεό δεν έχει καθόλου αγάπη, που αποδεικνύεται από την οκνηρία που επιδεικνύει στις προσευχές και εν γένει στην πνευματική ζωή. Ως προς τον συνάνθρωπό του το ίδιο: όχι μόνο δεν τον αγαπά, αλλά τον εχθρεύεται, τον φθονεί, θέλει να τον υποτάσσει με την αυταρχικότητά του, λογομαχεί μαζί του έτοιμος πάντα να τον προσβάλει. Ως προς δε τον εαυτό του, βρίσκεται σε αέναη ταραχή, αγόμενος σαν ένα φύλλο από τον αέρα, πέρα δώθε – η ψυχική γαλήνη είναι γι’ αυτόν πολύ μακρινό όνειρο! Κι ακόμη: ενώ παρουσιάζεται στη σχέση του με τους άλλους αρνητικά «δυναμικός», ο ίδιος βρίσκεται μέσα στον φόβο και στη λιποψυχία, ιδίως όταν έρχεται αντιμέτωπος με τις θλίψεις – αυτό που ονομάζουμε «φοβισμένο ανθρωπάκι» σε ρόλο όμως «νταή»! Πρόκειται λοιπόν για άνθρωπο, κατά τον άγιο Εφραίμ, που σέρνει επάνω του όλες τις τιμωρίες. Γιατί δεν έχει Θεό μέσα του! Όπως είπαμε: Ήδη από τώρα ζει την κόλασή του.

Η λύση είναι μονόδρομος: η εκζήτηση της υπομονής και η απόκτηση μαζί της και της ελπίδας. Γιατί, όπως θα πει κάπου αλλού ο ίδιος ιερός Πατέρας μεταφέροντας και πάλι το πνεύμα και το γράμμα της Γραφής: «στην υπομονή παρουσιάζεται ο Θεός». Είναι ο αξιωματικός λόγος και του ίδιου του Κυρίου Ιησού Χριστού: «Όποιος κάνει υπομονή μέχρι το τέλος αυτός και θα σωθεί».



ΠΗΓΗ

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Π. ΔΙΑΘΗΚΗ - ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (Β΄ ΜΕΡΟΣ)


Ιστορικά οι πρώτες πληγές καταγράφονται στο βιβλίο της Εξόδου και αφορούν στον ειδωλολάτρη Φαραώ και τον αιγυπτιακό λαό, εξαιτίας της ύβρις και της αλαζονείας που έδειξε ο ίδιος απέναντι στην παράκληση του Θεού δια του προφήτη του Μωυσή να αφήσει τους Ιουδαίους ελεύθερους (Εξ 5:1-4). Η Γερμανίδα επιστήμονας Greta Hort υποστηρίζει ότι οι πληγές που υπέστει ο Φαραώ και ο λαός του ήταν θαύματα της παντοδυναμίας του Θεού, ο οποίος χρησιμοποίησε φυσικά φαινόμενα της Αιγύπτου για να πλήξει και ταυτόχρονα να συνετίσει το Φαραώ. Κάθε πληγή μπορεί να προήλθε από τα σπάνια και σοβαρά φυσικά φαινόμενα της περιοχής της Αιγύπτου,αλλά γινόταν όταν ήθελε ο Μωυσής και τελείωνε όταν πάλι ήθελε ο Μωυσής, ο οποίος ενεργούσε με την εντολή του Θεού (Βλ. Νικόλαος Π. Βασιλειάδης, Αρχαιολογία και Αγία Γραφή, Αθήναι 1999, σ. 106.). Ιστορικά οι πρώτες πληγές καταγράφονται στο βιβλίο της Εξόδου και αφορούν στον ειδωλολάτρη Φαραώ και τον αιγυπτιακό λαό, εξαιτίας της ύβρις και της αλαζονείας που έδειξε ο ίδιος απέναντι στην παράκληση του Θεού δια του προφήτη του Μωυσή να αφήσει τους Ιουδαίους ελεύθερους (Εξ 5:1-4).
Μια άλλη πληγή αφορούσε στα πρωτότοκα τέκνα των Αιγυπτίων, τα οποία πέθαναν κατά παράδοξο τρόπο μέσα σε μία νύχτα (Εξ 12:12). Αυτή η πληγή ήταν μάλλον καθαρά μία θαυματουργική επέμβαση του Θεού και όχι κάποια επιδημία, διότι η Γραφή μας πληροφορεί ότι πέθαναν μόνο τα πρωτότοκα αρσενικά από τις οικογένειες των Αιγυπτίων, ενώ οι Ισραηλίτες δε θρήνησαν μαζί με τους Αιγυπτίους τα τέκνα τους (Εξ 11:6-7,12:30). Η απώλεια των πρωτότοκων υιών συνιστούσε τραγωδία για την αιγυπτιακή οικογένεια, επειδή αυτά απολάμβαναν ιδιαίτερα προνόμια. Ακόμη και ο πρωτότοκος γιος του Φαραώ δεν ξέφυγε από το θάνατο, γεγονός που φανέρωσε την αδυναμία του Φαραώ να προστατέψει τον γιο του, καθώς στην αιγυπτιακή θεολογία θεωρούνταν θεός. Αντίθετα, αυτός και ο λαός του υπέστησαν ό,τι ακριβώς είχε διατάξει να πραγματοποιηθεί στα νεογνά αρσενικά παιδιά των Ισραηλιτών τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή να σκοτώνονται αμέσως μόλις γεννιόνταν (Εξ 1:15-16) (Ιωάννης Θ. Κολιτσάρας, Η Παλαιά Διαθήκη, τόμ. Α΄, έκδ. Αδελφότης Θεολόγων η “Ζωή”, Αθήναι 1997, σ. 160.). Τιμωρήθηκε με τον ίδιο τρόπο που ο ίδιος τιμωρούσε τους άλλους, με την ίδια την αμαρτία του, προς παραδειγματισμό και θεραπεία του.
Από θανατηφόρες επιδημίες δεν πλήχθηκαν μόνο οι εχθροί του λαού Ισραήλ, αλλά και οι ίδιοι Ισραηλίτες, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των σαράντα χρόνων περιπλάνησής τους στην έρημο του Σινά. Δεν είναι πάντα γνωστό το είδος των επιδημιών που αντιμετώπισαν στην έρημο. Γνωστός είναι όμως ο λόγος για τον οποίο έλαβαν χώρα όλες αυτές. Αν κάποιος ερευνήσει κάθε μία ξεχωριστά, θα καταλήξει στον ίδιο παρονομαστή, την αμαρτία που προέρχεται από περηφάνια, απιστία και γογγυσμό έναντι του Θεού. Επιλεκτικά αναφέρονται δύο περιστατικά, στα οποία οι επιδημίες αποδίδονται καθαρά στην αμαρτία του λαού. O βιβλικός συγγραφέας αποδίδει την επιδημία απευθείας στον Θεό, για να κρατήσει τις επόμενες γενεές των Ισραηλιτών ενωμένες στην πίστη του ενός Θεού, του Γιαχβέ και να τους προστατέψει από τη λαίλαπα της ειδωλολατρίας. Και φυσικά για να τους δείξει ότι η πρωταρχική αιτία για την οποία πάταξε ο Κύριος τους προγόνους τους με επιδημία ήταν η αμαρτία τους, ο γογγυσμός τους προς τον Θεό.
Άγνωστο είναι το είδος της επιδημίας που έπληξε τους δέκα άνδρες τους οποίους απέστειλε ο Μωυσής να κατασκοπεύσουν τη γη Χαναάν και να φέρουν πληροφορίες γι’ αυτήν και τους κατοίκους της στους υπόλοιπους Ισραηλίτες: (Αρ 14:37). Οι ελάχιστες πληροφορίες που περιέχονται στο βιβλίο των Αριθμών, δεν είναι αρκετές για να δώσουν μία σαφή εικόνα για το είδος της πληγής που υπέστησαν οι δέκα κατάσκοποι. Ωστόσο είναι αρκετές οι πληροφορίες για να προσδιοριστεί η αιτία της πληγής. Για άλλη μια φορά, η ιστορία του λαού Ισραήλ φανερώνει ότι η αμαρτία, που στη συγκεκριμένη περίπτωση εκφράζεται ως απιστία, είναι ο φορέας της ασθένειας και του θανάτου.

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΓΙΑ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ: ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΜΕ ΥΠΑΚΟΥΝ- ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΑΜΒΩΝΑ»

 
ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Η επιβεβαίωση - δυστυχώς - δια όσα λέγαμε μερικώς εδώ.....

«
Οι ιερείς στην Αιτωλία και Ακαρνανία οφείλουν να υπακούν σε μένα. Με μνημονεύουν στις λειτουργίες. Δεν γίνεται να με παρακούσουν. Από το Τριώδιο θα αρχίσω να στέλνω κηρύγματα για να αναγνωστούν στους ιερούς ναούς. Εκεί θα δείτε και θα καταλάβετε ότι στο Ναό ο πιστός πάει για να ηρεμήσει. Δεν μπορεί να κάνει ο καθένας ότι θέλει. Δε μπορεί το πεζοδρόμιο να ανεβαίνει στον άμβωνα».


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ ΚΑΤΩΘΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

 https://www.ekklisiaonline.gr/nea/ierotheos-gia-ieris-ke-metra-ofiloun-na-me-ypakoun-de-mpori-to-pezodromio-na-aneveni-ston-amvona/?fbclid=IwAR2Coo-jQxCxBzX577UErlGJsBIIqxxw7OqxbZzIMfP8o9H2L-b5MsFN1q8




Π. ΔΙΑΘΗΚΗ - ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ



Η ασθένεια του ανθρώπου έθετε και θέτει ένα ερώτημα στους ανθρώπους όλων των εποχών για την πηγή της προέλευσής της και τον τρόπο αντιμετώπισής της, επειδή τις περισσότερες φορές συνοδεύεται από πόνους ή οδηγεί στο θάνατο. Ανάλογα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και δοξασίες του ο κάθε λαός έδωσε διαφορετική απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα. Ο αρχαίος Ισραήλ, ως λαός που ακολούθησε πιστά την παράδοση των προπατόρων του με κέντρο τον Αβραάμ, θεώρησε ότι πηγή πάντων είναι ο Θεός. Γι’ αυτό, δεν εξέταζε τα εξωτερικά αίτια τα οποία προκαλούσαν την ασθένεια ή το θάνατο, αλλά τα εσωτερικά αίτια, τη ρίζα της ασθένειας και του θανάτου, η οποία ήταν η διατάραξη της σχέσης του ανθρώπου με το Θεό.
Οι βιβλικοί συγγραφείς εκθέτοντας τα περιστατικά των ασθενειών και επιδημιών που ταλαιπωρούσαν πρόσωπα και λαούς στην ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης, από τη δημιουργία του Αδάμ μέχρι λίγες δεκαετίες πριν την έλευση του Χριστού, εξηγούσαν παράλληλα και τους λόγους για τους οποίους οι συγκεκριμένοι άνθρωποι ασθενούσαν. Οι λόγοι είναι ποικίλοι, αλλά ως βασικότερη αιτία καθόριζαν την αμαρτία. Μελετώντας, λοιπόν, τις αιτίες στις οποίες απέδιδαν την αρρώστια οι αρχαίοι Ισραηλίτες, γίνεται ευκολότερη η κατανόηση της οδού που ακολούθησαν για να ιαθούν και του συστήματος θεραπείας που ανέπτυξαν για την καταπολέμηση των ασθενειών τους, το οποίο βεβαίως είχε θρησκευτικό χαρακτήρα.
Μέσα στην Παλαιά Διαθήκη κατά κύριο λόγο ως κυριαρχούσα αιτία της ασθένειας παρουσιάζεται η αμαρτία και πολλές φορές σκιαγραφείται το σχήμα αμαρτία-τιμωρία-ασθένεια. Η ασθένεια, δηλαδή, παρουσιάζεται να προέρχεται από το τιμωρό χέρι του Θεού για τη διαπραχθείσα αμαρτία και η τιμωρία αυτή μπορεί να λάβει τη μορφή της αρρώστιας, της επιδημίας, της φτώχειας, της πείνας, του πολέμου και της καταπίεσης από άλλους λαούς. Συνεπώς, στην Παλαιά Διαθήκη η ασθένεια παρουσιάζεται εκ πρώτης όψεως ως τιμωρία του Θεού για τις αμαρτίες του ανθρώπου. Είναι λογικό από τη στιγμή που δεν αναπτύχθηκε στον αρχαίο Ισραήλ κάποια επιστημονική γνώση για τις αιτίες των ασθενειών και επιδημιών, να αποδίδεται η εμφάνισή τους στο τιμωρό χέρι του Θεού. Αυτό όμως δε γίνεται μόνο από έλλειψη επιστημονικής γνώσης, αλλά και από τη θεολογική θέση της Παλαιάς Διαθήκης ότι πέρα και πίσω από τις όποιες αιτίες των ασθενειών κρύβεται ο Θεός, ο Οποίος οδηγεί μέσα από αυτές τον άνθρωπο στη θεραπεία και την ανακαίνιση.
Οι συγγραφείς της Παλαιάς Διαθήκης παραθέτουν, ιδιαίτερα στα ιστορικά βιβλία, πληθώρα πληροφοριών για επιδημίες που έπληξαν όχι μόνο τον Ισραήλ, αλλά και άλλους λαούς εξαιτίας της αμαρτίας που διέπραξαν οι ίδιοι ή οι ηγέτες τους ή και οι δύο. Δεν υστερούν, όμως, ούτε τα προφητικά κείμενα της προ και αιχμαλωσιακής περιόδου σε σχετικές πληροφορίες για θανατηφόρες ασθένειες, που έπληξαν τον Ισραήλ και τους άλλους ειδωλολατρικούς λαούς, εξαιτίας των αμαρτιών τους.


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«πρώτα γίνε εσύ όπως πρέπει για να γίνουν οι άλλοι καθώς πρέπει....»



Βλέπουμε συνεχώς διάφορους Αρχιερείς να ειρωνεύονται με διάφορα σχόλια όσους αντιστέκονται στους εμβολιασμούς και στην υποχρεωτικότητα. Το λυπηρό είναι ότι οι Αρχιερείς αυτοί δεν αποδεικνύουν καν ότι οι λεγόμενοι ''αρνητές'' έχουν άδικο, και αρέσκονται συνεχώς να θυμίζουν στον κόσμο την ''υπακοή'' κ.λπ, και να προσβάλλουν συνεχώς με τα πικρόχολα σχόλιά τους. Δεν είδαμε πάντως να αναιρούν επιστημονικά διάφορες θέσεις των ''αρνητών'', και φυσικά εννοούμε τα σοβαρά επιχειρήματα αυτών και όχι τις διάφορες αστειότητες που και εμείς έχουμε σχολιάσει αναιρώντας αυτές. Λέγουμε ''επιστημονικά'' διότι οι ίδιοι επιχειρηματολογούν λέγοντας ότι επρόκειτο περί ''ιατρικού ζητήματος''. Το ζήτημα ''υποχρεωτικότητα'' το έχουμε αναλύσει σε άλλο άρθρο.
Γράφονται κείμενα δίχως να παρέχουν καμία απόδειξη εις το ότι έχουν δίκιο οι ίδιοι. Ομιλούν για ''διαδικτυακό οχετό'' ενώ και οι ίδιοι λαμβάνουν και δημοσιεύουν πληροφορίες από το διαδίκτυο ή χειρότερα ακόμα από την τηλεόραση.
Ζητούν υπακοή, σεβασμό και εμπιστοσύνη, δίχως να κάνουν και κάτι ώστε να την κερδίσουν από τον κόσμο. Μάλλον το αντίθετο ακριβώς καταφέρνουν προκαλώντας συνεχώς τους πιστούς με τα σχόλιά τους.
Γιατί όμως δεν τους εμπιστεύεται ο κόσμος; Μήπως οι ίδιοι θα πρέπει να κάνουν μία αυτοκριτική εξετάζοντας το γιατί ο κόσμος δεν τους εμπιστεύεται; Και πάλιν εννοούμε τον κόσμο ο οποίος έχει σωφροσύνη και δεν ομιλούμε για παράφρονες. Το πρόβλημα είναι ότι δεν τους εμπιστεύονται ούτε οι σώφρονες! Οπότε καλόν θα είναι οι Αρχιερείς να αρχίζουν να αναζητούν την αιτία, όπως επίσης θα πρέπει να αναζητήσουν και τον τρόπον που πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να αρχίζει και πάλιν να τους εμπιστεύεται ο λαός.
Ας θυμούνται ότι οι διάφορες αρετές που ζητούν από τους άλλους κερδίζονται, με το παράδειγμα, την αγιότητα, την ταπεινοφροσύνη κ.α., και δεν επιβάλλονται - ή πιο απλοποιημένα - πρώτα γίνε εσύ όπως πρέπει για να γίνουν οι άλλοι καθώς πρέπει....

Ανακοίνωση της Ιεράς Επιστασίας για την πανδημία στο Άγιον Όρος

 


ΚΑΡΥΑΙ 12η/25η Ιανουαρίου 2022

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ

ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Η Ιερά Επιστασία Αγίου Όρους, εξ αφορμής του γενομένου προσφάτως θορύβου περί της καταστάσεως της πανδημίας εις αυτό, επιθυμεί να παράσχη τάς εξής διευκρινίσεις:

Εξ αρχής της πανδημίας η Ιερά Κοινότης και η Ιερά Επιστασία έλαβον όλα τα αναγκαία και σοβαρά μέτρα προστασίας, σύμφωνα με τας κατά καιρούς εκδιδομένας υπουργικές αποφάσεις διά την πανδημίαν, με βάσιν και το ειδικός καθεστώς του Αγίου Όρους, και προέτρεπαν συνεχώς πρός τήρησίν των τάς Ιεράς Μονάς και τα Εξαρτήματά των.

Με την Πολιτικής Διοίκησιν Αγίου Όρους συνεργαστήκαμε άριστα προς τον σκοπόν αυτόν. Ιδιαιτέρως πολύτιμος και πολυεπίπεδος υπήρξεν η προσφορά και συνδρομή του Πολιτικού Διοικητού κ. Αθανασίου Μαρτίνου, ο οποίος εξήντλησεν όλας τας δυνατότητας εκ των αρμοδιοτήτων του, έσήκωσε μέγα βάρος του αγώνος αντιμετωπίσεως της πανδημίας και παρέσχεν εις τας Ιεράς Μονάς κάθε δυνατήν διευκόλυνσιν. Το Άγιον Όρος αισθάνεται βαθείαν ευγνωμοσύνης προς αυτόν δι’ όσα έπραξεν, τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τα επιβαλλόμενα εκ της θέσεώς του, όπως ή, κατόπιν πρωτοβουλίας του, συνεχής διενέργεια ελέγχων (τεστ) covid εις την είσοδος του Αγίου Όρους καθημερινώς. Σημαντικωτάτη υπήρξεν και η συμβολή και η προσπάθεια του Κέντρου Υγείας Αγίου Όρους, ως και των λοιπών Δημοσίων Υπηρεσιών, αι οποίαι συνεργάζονται άριστα με την Ιεράν Επιστασίαν.

Κάθε Ιερά Μονή είναι αυτοδιοίκητος και υπεύθυνος διά τα περαιτέρω μέτρα προστασίας, πέραν των κοινών μέτρων, κατευθύνσεων και συστάσεων από την Ιεράν Κοινότητα. Εις το Άγιον Όρος δεν υφίσταται διχαστική ατμόσφαιρα μεταξύ των μοναχών διά την πανδημίαν, αλλά γνήσιος αλλησεβασμός εις την στάσιν και τας επιλογές κάθε καθιδρύματος και προσώπου.

Φαινόμενα μαζικής νοσήσεως μοναχών ή και αυξημένων θανάτων εις τας Ιεράς Μονής δεν πρέπει να αποδίδωνται αβασάνιστα εις μη τήρησιν μέτρων προστασίας, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλοι παράγοντες, ως η κοινή κοινοβιακή ζωή, η προσωπική στάσις κάθε μοναχού κ.λπ.

Μεμονωμέναι φωναί μοναχών, από όπου και αν προέρχονται, δεν εκπροσωπούν το Άγιον Όρος.

Ως εκ τούτου θεωρούμεν ότι ο γενόμενος θόρυβος και η έκθεσης προσώπων και καθιδρυμάτων του Αγίου Όρους εις δημοσιότητα με αρνητικόν τρόπον αυξάνει το βάρος όσων έχουν υποστή απωλείας εκ της πανδημίας, οδηγεί ενίοτε εις μονοδιάστατον ενημέρωσιν και παραπληροφόρησιν, και δεν συντελεί εις τας συντονισμένης προσπαθείας όλων των φορέων του Αγίου Όρους διά την αντιμετώπισιν αυτής.

Οι Επιστάται της Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους Άθω

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

O K. MΑΡΤΙΝΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ......


Τα πράγματα στην θέση τους βάζει με δηλώσεις του στην ΕΡΤ3 ο Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους Αθανάσιος Μαρτίνος, σχετικά με δήθεν δράση αντιεμβολιαστών γερόντων και μοναχών της μοναδικής πολιτείας.


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝ ΣΤΑ ΜΟΝΑΧΟΛΟΓΙΑ


Οι “καταγγελίες” κάποιου μοναχού ονόματι “Ιωσήφ” της “Νέας Σκήτης” που έφυγε για να γλυτώσει (!), έφτασαν να γίνουν και πρωτοσέλιδο, ενώ ο  Μαρτίνος διαβεβαιώνει τώρα ότι ο καταγγέλων δεν είναι καν γραμμένος στα Μοναχολόγια και πώς είτε είναι υπερβολικός, είτε ήθελε να αποκτήσει δημοσιότητα…που έτρεξαν βέβαια οι κωλοφυλάδες να υιοθετήσουν τις ανοησίες του εν λογο “Ιωσήφ” αφού βόλευε στο ψευδο-αφηγημα τους ...

 

ΔΕΝ ΘΕΜΕΛΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

 Ο γνωστός για την ευσέβεια και τις ευεργεσίες του Εφοπλιστής και ταυτόχρονα Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους, διαβεβαιώνει ακόμη στην ΕΡΤ3 ότι όλα αυτά είναι υπερβολή, ότι δεν θεμελιούνται οι καταγγελίεςάρα είναι ανυπόστατες και ότι δεν υπάρχει διασπορά κορωνοϊού, αλλά ούτε και αρνητικός επηρεασμός κάποιων Γερόντων, αφού και οι προσκυνητές είναι ελάχιστοι όλο αυτό το διάστημα, ενώ όσοι λαϊκοί εργάζονται σε διάφορα έργα και υπηρεσίες είναι εμβολιασμένοι! Από τους δε μοναχούς, το 30% είναι εμβολιασμένο, ενώ το 50% έχει ήδη ασθενήσει και άρα ιατρικώς έχει φυσική ανοσία και επί της ουσίας δεν μεταδίδει ακόμη και ανεμβολίαστο…

 Ο Μαρτίνος, κάνει μάλιστα έκκληση σε όλους να σεβαστούμε την ιδιωτικότητα των Μονών και των Μοναχών, πράγμα που σημαίνει να τους αφήσουμε έξω από πολιτικά ή άλλα παιχνίδια. Στο κάτω κάτω δίνουν τον δικό τους αγώνα και είναι οι μόνοι που προσεύχονται για όλους εμάς, εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους και αυτή την έρμη χώρα…  

 

 

 



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην Οικουμενιστική Προσευχή για την Ενότητα των Χριστιανών

  

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης παραβρέθηκε σε Οικουμενική Προσευχή για την Ενότητα των Χριστιανών

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος παραβρέθηκε το εσπέρας της Παρασκευής, 21ης Ιανουαρίου 2022, στην Οικουμενική Προσευχή για την Eνότητα των Χριστιανών στον μεγαλοπρεπή Ναό Αγίας Τριάδος Σταυροδρομίου, με την ολόθυμη παρουσία εκπροσώπων των Χριστιανικών Κοινοτήτων Κωνσταντινουπόλεως.







Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

ΠΕΝΘΗ - Ηλίας Σαββίδης (+5/18-1-2022)

  


Εκοιμήθη αιφνιδίως ο εν Χριστώ αδελφός μας Ηλίας Σαββίδης εκ Θεσσαλονίκης, υιός του μακαριστού π. Θεοδώρου Σαββίδη (+1986) και πνευματικό τέκνο του μακαριστού π. Θεοδωρήτου Μαύρου (+2007).
Ο αδελφός Ηλίας πολύ μας ωφέλησε στη μελέτη των εκκλησιολογικών ζητημάτων με την ιστοσελίδα του "Ορθόδοξη Ένσταση", υπήρξε άνθρωπος της ενότητας με φρονήματα πραγματικά ορθόδοξα, μακριά από γοχικές πλάνες και παραταξιακές αντιλήψεις.
Είθε να έχει καλό Παράδεισο!

Αιωνία αυτού η μνήμη!
 

Τῷ αὐτῷ Μηνὶ Ζ΄. Ἡ Σύναξις τοῦ Τιμίου Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου (Π.Η.)


ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ



ΠΗΓΗ: ''ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥΤ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ''


 

H ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ.

Την μεγάλη Δεσποτική εορτή των Αγίων Θεοφανείων εόρτασε με κάθε μεγαλοπρέπεια η τοπική μας Εκκλησία, η οποία όπως κάθε χρόνο φιλοξένησε την Συνοδική Τελετή του Αγιασμού των Υδάτων.

Χιλιάδες πιστοί ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Μητρός Εκκλησίας κατέκλυσαν τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιώς δίδοντας θερμό και ομολογιακό παρόν.

Της τελετής του Αγιασμού των Υδάτων Προεξήρχε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Καλλίνικος , συμμετεχόντων των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, Πειραιώς& Σαλαμίνος  κ. Γεροντίου, Αττικής & Βοιωτίας  κ. Χρυσοστόμου, Ωρωπού & Φυλής  κ. Κυπριανού, των   Θεοφιλεστάτων Επισκόπων Μεθώνης κ Αμβροσίου και  Γαρδικίου κ. Κλήμεντος.

Προ της τελετής τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι.Ναό Αγίου Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στον Καραβά Πειραιώς, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς & Σαλαμίνος κ. Γεροντίου και εν συνεχεία ακολούθησε η Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού.

Με την ολοκλήρωση του Αγιασμού,υπό των Μητροπολιτών Πειραιώς & Σαλαμίνος κ. Γεροντίου και Αττικής & Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου,  σχηματίστηκε λιτανευτική πομπή συρρικνωμένη λόγω των μέτρων, με τη συμμετοχή νέων κάθε ηλικίας, ενδεδυμένων με παραδοσιακές στολές από διάφορες περιοχές της πατρίδος μας όπου συνόδευσαν τον Τίμιο Σταυρό προς τον χώρο της τελετής.

Κληρικοί της τοπικής μας Εκκλησίας, της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ι. Μητροπόλεων Αττικής, και Ωρωπού, εκπρόσωποι των Ιερών Μονών, των τοπικών εκκλησιαστικών κοινοτήτων με επικεφαλής τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της Ιεράς Συνόδου και τους εκπροσώπους των αδελφών Εκκλησιών έδωσαν τον ομολογιακό παλμό.

Την λιτανευτική πομπή πλαισίωσε η Φιλαρμονική Μπάντα του Δήμου Πειραιώς και επί του λιμένος τιμές απέδωσε η Φιλαρμονική Μπάντα του Λιμενικού Σώματος.

Προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας μας λόγους πατρικούς απηύθυνε ο Μακαριώτατος Προκαθήμενος της μαρτυρικής μας Εκκλησίας κ.κ Καλλίνικος , καλώντας κληρικούς και λαϊκούς να αδράξουν την ευκαιρία των Θεοφανίων και να ακολουθήσουν το φωτισμένο δρόμο που χάραξε ο Επιφανής Χριστός, κρατώντας το λάβαρο της Ορθοδοξίας και του ιερού μας αγώνος, ενώ ευχήθηκε ο Θεός να χαρίσει υγεία και ειρήνη στον χειμαζόμενο κόσμο.

Για μια ακόμη χρονιά οι  νέοι μας, αψήφησαν το κρύο και τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στο λιμάνι του Πειραιά.  Βούτηξαν στα παγωμένα νερά για να ανασύρουν τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό την στιγμή που τα σταθμεύοντα πλοία απέδιδαν τιμή στον Φανέντα Κύριο δια συνεχών συριγμών.

Τόσο κατά την Θεία Λειτουργία όσο και κατά την τελετή του Αγιασμού των υδάτων, ύμνους απέδωσε  η βυζαντινή χορωδία της Ιεράς Μητροπόλεως  Πειραιώς και Σαλαμίνος, υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Αθανασίου Ιωαννίδη.

Την τελετή παρακολούθησαν εκπρόσωποι της Πολιτείας, του Κοινοβουλίου, όλων των βαθμών της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των σωμάτων Ασφαλείας.
Ο Δήμαρχος Πειραιώς κ. Ιωάννης Μώραλης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Κωνσταντίνος Κατσαφάδος.
Οι Βουλευτές κ. Δημήτριος Μαρκόπουλος, κ. Βασίλειος-Πέτρος Σπανάκης
0 κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης εκπροσωπήθηκε από την κα Γιούλη Κατσικάδη.
Ο Σύμβουλος Περιφέρειας κ. Σταύρος Βοϊδονικόλας.
Ο Δήμαρχος Κορυδαλλού κ. Νικόλαος Χουρσαλάς
Ο Αντιδήμαρχος Πειραιώς κ Δημήτριος Καρύδης
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Καλλιθέας κ. Κωνσταντίνος Δημητριάδης
Ασπροπύργου κ. Παύλος Γαβρηιλίδης.
Ο Επικεφαλής Συνδυασμού «Αλλάζουμε» Ασπροπύργου κ. Ηλίας Ιωάννης
Οι Πολιτευτές κ.Γεώργιος Βαγιάκης, κ. Νικόλαος Σούτας, κ. Ιωάννης Ανδρέογλου. κα Νότα Σοφίου.
Επίσης οι κ.Δήμητρα Κούβαρη Πρόεδρος της Ενώσεως απανταχού μανιατών «Η ΜΑΝΗ»
Ο κ. Γεώργιος Κορδαλλάκος Έφορος Αθλητισμού
Η κ.Αικατερίνη Μανωλάκου Υπέυθυνη Επικοινωνίας της Ενώσεως απανταχού μανιατών «Η ΜΑΝΗ»
Ο κ.Ηλίας Σωτηρόπουλος Υπεύθυνος Digital της Ενώσεως απανταχού μανιατών «Η ΜΑΝΗ»
Ο κ. Νικόλαος Ψάρρης, ο κ.Παρασκευόπουλος Ιωάννης, ο κ.Καλόφωνος Κωνσταντίνος
Ο κ. Νικόλαος Ανδριολλάτος, ο κ.Ζαχαρόπουλος Νικόλαος , ο κ.Παπαδόπουλος Παναγιώτης,ο κ.Μυστακίδης Γρηγόριος.

Ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Τζεφεράκος Παναγιώτης, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής Τροχαίας κ. Κων/νος Πετρόπουλος και ο Διοικητής Λιμενικής Αστυνομίας Πλοίαρχος κ. Βασιλακούδης Διαμαντής.

Μετά το πέρας της Τελετής του Αγιασμού των Υδάτων η λαμπρά λιτανευτική πομπή υπό τος ήχους της Φιλαρμονικής του Λιμενικού Σώματος κατευθύνθηκε προς το κέντρο της πόλεως, όπου στα προπύλαια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιώς έγινε η απόλυσις και ακολούθησε η ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

Την τελεταρχία της τελετής διακόνησαν οι Πρωτοσύγκελοι:  της Μητροπόλεως μας, Πειραιώς και Σαλαμίνος Αρχιμανδρίτης π. Γρηγόριος Ταυλάριος, της Μητροπόλεως Αττικής και Βοιωτίας, Πρωτοπρεσβύτερος π. Μιχαήλ Κωνσταντινίδης και την ευταξία του Λιμένος  ο  Γενικός Αρχιερατικός της Μητροπόλεως Πειραιώς και Σαλαμίνος Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Κοντογιώργης τους οποίους ευχαριστούμε για τη θυσιαστική τους προσφορά.


ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟ ΕΔΩ