Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022

Μ. Θεοδωρίδου: Tα χαρακτηριστικά του νέου εμβολίου της Novavax

 

Για τα νέα εμβόλια Sanofi και Novavax, που έρχονται στη χώρα μας, μίλησε κατά την τακτική ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης για τη νόσο COVID-19, η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου.

Όσον αφορά στο εμβόλιο της Novavax τόνισε ότι η έκδοση της πρωτεϊνικής ακίδας χορηγείται έτοιμη και δεν την παράγει ο οργανισμός. “Είναι εμβόλιο παλιάς τεχνολογίας, που έχει χρησιμοποιηθεί για τη γρίπη. Το ανοιγμένο μπουκαλάκι, μπορεί να παραμείνει σε θερμοκρασία δωματίου” είπε η κα Θεοδωρίδου.

Σημείωσε παράλληλα ότι χορηγείται σε δυο δόσεις, με μεσοδιάστημα 21 ημερών, σε ηλικίες 18 ετών και άνω, ενώ η προστασία αρχίζει μετά τη 14η ημέρα. Τα δεδομένα για χορήγηση αναμνηστικής δόσης τόνισε ότι είναι περιορισμένα, ενώ οι ανεπιθύμητες ενέργειες είναι ήπιες και κοινές με τα υπόλοιπα εμβόλια.

Στις κλινικές δοκιμές διαπιστώθηκε 90% προστασία και 89,7% για μείωση της μέτριας και σοβαρής συμπτωματικής νόσου. Τέλος, σημείωσε ότι με αυτό το εμβόλιο μπορούν να πειστούν οι διστακτικοί και να ενισχυθούν οι εμβολιασμοί σε περιοχές μα χαμηλή κάλυψη.

Για τις εταιρίες Sanofi και Glaxo τόνισε ότι αναπτύσουν εμβόλιο για αναμνηστική δόση, αλλά αναμένονται τα αποτελέσματα.

Για τον εμβολιασμό των παιδιών είπε πως η επιτροπή αξιολογεί στοιχεία για την επέκταση της τρίτης δόσης σε άτομα με προβλήματα λόγω χρόνιων θεραπειών. Έκανε δε γνωστό ότι η ανοσοαπάντηση στα παιδιά 5-12 ετών δεν φαίνεται να ήταν ικανοποιητική και αναμένεται τροποποίηση δοσολογίας. Πρόσθεσε ακόμα ότι τα παιδιά μπορούν να έχουν έμμεση προστασία μέσω του εμβολιασμού των γονιών τους.

Όσον αφορά στον 12χρονο που εκδήλωσε πολυσυστηματικό φλεγμονώδες σύνδρομο και νοσηλεύεται στο Παίδων, η κα Θεοδωρίδου απάντησε πως πάνω από 100 παιδιά έχουν παρουσιάσει συμπτώματα ή πάσχουν από το σύνδρομο MIS-C.

Σε άλλη ερώτηση απάντησε ότι οι δύο δόσεις εμβολίου απαιτούνται για την προστασία των παιδιών ακόμα και μετά από νόσησή τους.

ΤΑ ΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ!

«Ένας αδελφός είπε στον αββά Σισώη: “Πώς δεν φεύγουν τα πάθη από μένα;” Του λέγει ο γέρων: “Τα σκεύη τους είναι μέσα σου. Δώσε τους την άδεια να τα πάρουν και φεύγουν”» (Γεροντικό, Αββάς Σισώης ο μεγάλος).

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα λόγια του Γεροντικού που ανάγεται στον μεγάλο όσιο αββά Σισώη – πενήντα ένα λόγια και περιστατικά αναφέρονται στο Γεροντικό γι’ αυτόν. Κι αυτό γιατί κάνει λόγο όχι μόνο για τα πάθη: τον εγωισμό και τα παρακλάδια του˙ τη φιληδονία, τη φιλαργυρία και τη φιλοδοξία, που ως διεστραμμένες δυνάμεις της ψυχής  δεν αφήνουν χώρο σ’ αυτήν για να σκηνώσει η χάρη του Θεού – ας θυμηθούμε ότι κατά τον άλλο μεγάλο αββά Ποιμένα «τα πάθη αποτελούν τείχος χάλκινο που μας χωρίζει από τον Θεό» - αλλά κυρίως κάνει λόγο για την  α ι τ ί α  που αυτά λειτουργούν κατά τρόπο καταναγκαστικό σχεδόν ώστε ο άνθρωπος τελικώς να νιώθει και να είναι υπόδουλός τους. Μη ξεχνάμε τον λόγο του αποστόλου Πέτρου ότι «σε ό,τι κανείς έχει ηττηθεί σ’ αυτό και έχει υποδουλωθεί».

Κι αυτό που θέτει ο πιστός αδελφός στον μεγάλο αββά περιγράφει την οδυνηρή και θεωρούμενη ανεξήγητη κατάσταση: πώς κι ένας βαπτισμένος χριστιανός, που έχει γίνει μέλος του Χριστού και συνεπώς η χάρη Του ενεργεί μέσα στην αδυναμία του, δεν μπορεί να ξεφύγει από την επήρεια αυτή; Η διδασκαλία της Εκκλησίας αυτό κηρύσσει: ο αδύναμος και υποταγμένος στα πάθη άνθρωπος αδυνατεί να τα υπερβεί όσο είναι αβάπτιστος˙ ο βαπτισμένος ως μέλος του Σώματος του Χριστού παίρνει τη δύναμη υπερβάσεώς τους, που θα πει μεταστροφής τους από την αλλοιωμένη τους κατάσταση στην ομαλή και κανονική και υγιή τους πορεία, ώστε να πορεύεται κατά Θεόν! Ο χριστιανός δηλαδή πράγματι μπορεί να υπερβεί τη βία της στροφής προς τα πονηρά, γιατί τον ενισχύει ο ίδιος ο Κύριος. Ο χριστιανός μπορεί να γίνει ένα «μίμημα Χριστού»!

Η απάντηση του οσίου αββά Σισώη είναι αποκαλυπτική: Αδελφέ, δεν μπορείς να ξεπεράσεις τη διαστροφή του εγωισμού και των παθών σου, γιατί τα θέλεις και τα αγαπάς! Αυτό δεν υπονοεί ο άγιος με τον όρο «σκεύη» που τα κρατάει ο αδελφός μέσα του; Μπορεί δηλαδή ο αδελφός να αγωνίζεται και να επιδίδεται σε πολλές ασκητικές προσπάθειες: νηστεία, αγρυπνία, προσευχές πολύωρες, χαμαικοιτίες, όμως στην πραγματικότητα δεν θέλει να αποχωριστεί από την πηγή της όλης τραγωδίας της ενεργούμενης μέσα του αμαρτίας! Κι είναι τούτο μία από τις κεντρικότερες αλήθειες της πνευματικής ζωής: αγωνιζόμαστε στην πνευματική θεωρούμενη ζωή, αλλά δεν βλέπουμε αποτελέσματα γιατί μας λείπει η εσωτερική αληθινή εσωτερική θέαση: η κάθαρση της καρδιάς. Όταν ο Κύριος μακάρισε τον καθαρό στην καρδιά άνθρωπο, γιατί αυτός μόνο αποκτά τις προϋποθέσεις να δει τον Θεό: «μακάριοι οι καθαροί τη καρδία ότι αυτοί τον Θεόν όψονται», τούτο δεν μαρτυρούσε; Να εγκύψει κανείς στο βάθος του εαυτού του, σε ό,τι ο λόγος του Θεού ονομάζει καρδιά, κι εκεί να ψάξει να βρει τον αληθινό εαυτό του. Κι η εύρεση αυτή ταυτίζεται με την εύρεση της ίδιας της Βασιλείας του Θεού, η οποία πάλι κατά τον λόγο του Κυρίου «εντός ημών εστι».

Ο όσιος μέγας Σισώης δίνει την απάντηση και σε εμάς σήμερα: δεν μπορούμε να παίζουμε με την πίστη μας, μένοντας σ’ ένα επιφανειακό επίπεδο, στο οποίο περιδινίζονται μόνο τα πάθη μας. Μοιάζουμε συχνά οι χριστιανοί, όπως και ο αδελφός του περιστατικού με τον αββά, μ’ εκείνον που πάσχει από καρκίνο για παράδειγμα και πιστεύει ότι με μία ασπιρίνη μπορεί να τον ξεπεράσει. Τα προβλήματα, είτε τα σωματικά είτε κυρίως τα πνευματικά,  απαιτούν ριζικές λύσεις: κτύπημα στην αιτία που τα δημιουργεί. Κι αυτό περαιτέρω ισχύει ασφαλώς και σε όλα τα άλλα κοινωνικά και λοιπά προβλήματα του ανθρώπου. Διάγνωση της αιτίας και ριζική θεραπεία! Δεν ισχύει τούτο και σε ό,τι απασχολεί σ’ ένα μεγάλο ποσοστό σχεδόν καθημερινά τα δελτία των ειδήσεων; Εννοούμε την τραγική κατάσταση με την εγκληματικότητα νέων ανθρώπων, με τη σύσταση συμμοριών από αυτούς, με τις καταστροφές που προκαλούν πολλοί νέοι, με το μπούλινγκ που ασκούν οι θεωρούμενοι δυνατότεροι εις βάρος των αδύναμων! «Καινούργιες μηχανές με παγωμένα λάδια!» κατά τη γνωστή έκφραση του αγίου Παϊσίου.

Και τι κάνουμε; Εξοργιζόμαστε, κατακρίνουμε τις καταστάσεις, κλαίμε με απόγνωση, ψάχνουμε να αποδώσουμε ευθύνες από δω και από κει – και καλά κάνουμε σε ένα βαθμό. Μα, το πρόβλημα δεν λύνεται! Γιατί το κακό υπάρχει βαθύτερα και είναι μέσα στην καρδιά όλων μας: η αγάπη μας στα ίδια τα πάθη μας, η κυριαρχία σε όλους μας του εγωισμού μας. Πώς θα εμπνεύσουμε τους νέους μας σε ανώτερα ιδανικά και σε καλλιέργεια αξιών στη ζωή τους, όταν ο κόσμος μέσα στον οποίο ζουν και μεγαλώνουν είναι ένας κόσμος όπου το ηδονιστικό στοιχείο είναι το κυριαρχούν και ο καθένας παλεύει να επικρατήσει επί των άλλων; Που σημαίνει: όλες οι θλιμμένες ή οι οργισμένες αντιδράσεις μας απέναντι στα φαινόμενα βίας είναι οι ασπιρίνες μπροστά στην ανίατη αρρώστια! Η μόνη λύση για την πίστη μας είναι η έμπονη στροφή προς τον μόνο που μπορεί να καθαρίσει το έδαφος της ψυχής, τον Κύριο Ιησού Χριστό! Αν ειλικρινά στραφούμε σ’ Αυτόν και με μετάνοια αληθινή ζητήσουμε να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τα πάθη μας, τότε θα δούμε πράγματι γλυκιά και γαλήνια ημέρα. Γιατί; Διότι με τη μετάνοιά μας θα βρούμε τον μόνο δρόμο που όλοι τον θέλουν, τον βλέπουν από μακριά, αλλά σχεδόν κανείς δεν τον ακολουθεί: τον δρόμο της αγάπης!


ΠΗΓΗ


Ὁ ὑποχρεωτισμὸς δὲν ὠφελεῖ


 Ἐκκλησία μας σὲ ἐπίσημα κείμενά της ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς ἐμφανίσεως τοῦ φαινομένου τοῦ κορωνοϊοῦ εἶχε ἐπισημάνει ὅτι:

α) «μέτρα περιορισμοῦ τῆς ἐλευθερίας τῶν πολιτῶν δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἔχουν διάρκειαν ὑπὲρ τὸ δέον, οὔτε νὰ χαρακτηρίζωνται ἀπὸ ἀσυμμετρίαν καὶ ὑπερβολήν» (14/27-4-2020).
β) «Ἡ ἔκρυθμος κατάστασις ἕνεκα τῆς λοιμικῆς ταύτης νόσου δὲν πρέπει νὰ γίνεται ἀφορμὴ διὰ μόνιμον ἢ μακροχρόνιον περιστολὴν βασικῶν ἐλευθεριῶν τῶν πολιτῶν ἐκ μέρους τῶν κυβερνήσεων, ἢ πρὸς προώθησιν τῶν σχεδίων τῆς παγκοσμιοποιήσεως, οὐδὲ νὰ ἐπιβάλλωνται ὑποχρεωτικαὶ ἰατρικαὶ πράξεις εἰς τοὺς πολίτας, ἄνευ τῆς ἐλευθέρας συναινέσεως αὐτῶν. Προσφάτως δέ, τὸ Συμβούλιον τῆς Εὐρώπης (2361/2021) ἐπεκύρωσε τὴν μὴ ὑποχρεωτικότητα τοῦ ἐμβολιασμοῦ καὶ τὴν μὴ ὕπαρξιν οἱασδήποτε διακρίσεως ἐναντίον ὅποιου δὲν ἐπιθυμεῖ τὸν ἐμβολιασμόν» (5/18-02-2021).
γ) «Ὑποστηρίζομεν τὴν ἀντικειμενικὴν καὶ ὁλόπλευρον πληροφόρησιν καὶ τὴν μετὰ ταῦτα ἐλευθέραν ἀπόφασιν τοῦ πολίτου, ἄνευ πιέσεων, ὡς πρὸς τὸ ζήτημα τοῦτο. Οὔτε ἡ ἐπιβολή, οὔτε τὸ δέλεαρ εἶναι τὰ καλύτερα μέσα διὰ νὰ πεισθοῦν οἱ πολῖται. Φρονοῦμεν ὅτι ὁ ἐμβολιασμὸς ΔΕΝ πρέπει νὰ εἶναι ὑποχρεωτικός εἰς οὐδεμίαν κατηγορίαν πολιτῶν καὶ θεωροῦμεν μὴ ἀποδεκτὰς τὰς διακρίσεις, εἰς βάρος τῶν ἐμβολιασμένων ἢ τῶν μὴ ἐμβολιασμένων» (1/14-8-2021).
δ) «Εὐχόμεθα νὰ γίνῃ κατανοητόν, ὅτι ὁ καταναγκασμὸς φέρει ἀντίστροφα ἀποτελέσματα ἐξ ἀντιδράσεως καὶ νὰ ἀρθῇ εἰς τὸ ἄμεσον μέλλον» (9/22-11-2021).

 ὑποχρεωτισμὸς σὲ ἄλλες χῶρες ἔχει δημιουργήσει κύματα βιαίων ἀντιδράσεων γεγονὸς ποὺ ἀποδεινύει τὴν δημιουργία πολώσεως μεταξὺ τῶν πολιτῶν. Ἄλλες χῶρες σοφὰ ἐπέλεξαν νὰ μὴ ἐπιβάλουν ὑποχρεωτικοὺς ἐμβολιασμοὺς καὶ εἶχαν καλύτερα ἀποτελέσματα καὶ στὸ ζήτημα τῆς ἐπιδημίας. Ταπεινῶς φρονοῦμε ὅτι ἡ ἐπιλογὴ τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως νὰ ἐπιβάλει ὑποχρεωτικὸ ἐμβολιασμὸ στοὺς ὑγιειονομικοὺς στέρησε τὸ σύστημα ὑγείας ἀπὸ ἱκανὰ στελέχη ποὺ θὰ βοηθοῦσαν πολὺ στὸν ἀγῶνα ποὺ γίνεται στὶς ἤδη ὑποστελεχομένες μονάδες ὑγείας τῆς χώρας. Τοῦτο γνωρίζοντας, οἱ ἀδελφοί μας οἱ Κύπριοι δὲν ἐπέβαλαν τέτοιου εἴδους ὑποχρεωτισμό.

Τὸ πλέον σκληρὸ μέτρο ὅμως εἶναι ἡ ἐπιβολὴ ὑποχρεωτικοῦ ἐμβολιασμοῦ μὲ τὴν ἀπειλὴ προστίμου 100 € στοὺς ἡλικιωμένους ἄνω τῶν 60 ἐτῶν. Πολλοὶ ἐξ αὐτῶν εἶναι κατάκοιτοι καὶ δὲν κυκλοφοροῦν δημοσίως, ὥστε νὰ διατρέχουν κίνδυνο. Αὐτὸ ἀποτελεῖ ἕνα «ὁριζόντιο» μέτρο τὸ ὁποῖο κατὰ πολλοὺς συνταγματολόγους πρόκειται νὰ κριθεῖ ἀντισυνταγματικό, ἀλλὰ μέχρι αὐτὸ νὰ συμβεῖ, ἡ πίεση θὰ ἔχει ἀσκηθεῖ καὶ ἡ Κυβέρνηση πιθανὸν νὰ θεωρεῖ ὅτι θὰ ἔχει ἐπιτύχει τὸν στόχο της.

κ τῶν πραγμάτων ὅμως ἀποδεικνύεται ὅτι ἐξακολουθοῦν νὰ ἀντιστέκονται περίπου 300.000 συμπολίτες μας ἄνω τῶν 60 ἐτῶν. Ὅσοι ἀπὸ ἀδιαφορία, ἢ ὀλιγωρία δὲν εἶχαν ἐμβολιασθεῖ, ἤδη τὸ ἔπραξαν. Αὐτοὶ ποὺ δὲν τὸ ἔπραξαν, εἶναι εἴτε ὅσοι θεωροῦν τὸ ἐμβόλιο ἐπικίνδυνο, εἴτε ὅσοι δὲν θέλουν νὰ ὑποκύψουν στὶς πιέσεις ἑνὸς ἐπαπειλούμενου αὐταρχικοῦ καθεστῶτος. Αὐτοὶ δὲν πρόκειται νὰ ἐμβολιασθοῦν ἀκόμη καὶ ἂν καθυποβληθοῦν σὲ βασανιστήρια, διότι γιὰ τοὺς πρώτους εἶναι θέμα ὑγείας καὶ για τοὺς δεύτερους θέμα ἀρχῆς.

 λύση εἶναι, γιὰ μέν ὅσους ἀνησυχοῦν για τὰ ζητήματα ἀσφαλείας τῶν ἐμβολίων, τὴν θέση τῆς τηλετρομοκρατίας νὰ ἀντικαταστήσει μία ὁλόπλευρη, ἀνοικτή καὶ δίκαιη πληροφόρηση, δίχως περιορισμοὺς καὶ ἀποκλεισμούς, ὥστε νὰ διαφανεῖ ἡ πραγματικότης. Για ὅσους πάλι τίθεται θέμα ἀρχῆς, ἡ ἄρση τῆς ὑποχρεωτικότητος θὰ ἐπιτρέψει καὶ σὲ αὐτοὺς νὰ ἐνεργήσουν βάσει τῆς ἐλευθερίας τῆς βουλήσεώς τους, καὶ ὄχι πιεζόμενοι ἄνωθεν.

δη μὲ τὴν κυκλοφορία φαρμάκων καὶ τὴν δημιουργία περισσοτέρων ἐμβολιαστικῶν ἐπιλογῶν ποὺ δημιουργοῦν λιγότερους ἐνδοιασμοὺς στοὺς πολίτες ἡ κατάσταση μπορεῖ νὰ ἐξομαλυνθεῖ, ὁπότε φρονοῦμε ὅτι εἶναι καιρός ὁ ὑποχρεωτισμὸς νὰ παύσει καὶ νὰ ἐπανέλθουμε στὴν πρότερη ἐλευθερία καὶ εἰρήνη μεταξὺ τῶν συμπολιτῶν μας.

Ποιό τὸ ὄφελος νὰ γλυτώσουμε ἀπὸ τὴν πανδημία καὶ νὰ ἔχουμε μεταβληθεῖ σὲ Βόρεια Κορέα;

†ΜΔΦ.



ΠΗΓΗ