Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ( Ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη Άγιον Όρος 24.7.2022


Κύριε Υπουργέ,

Μετά από τις ανακοινώσεις του Υπουργείου σας περί αμέσου εκδόσεως ηλεκτρονικής ταυτότητας με βιομετρικά στοιχεία, θα θέλαμε να ενημερώσουμε εσάς και όλον τον κόσμο για τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις μας, ώστε νομικά και διοικητικά να μην αιφνιδιαστείτε από την άρνηση παραλαβής της εκ μέρους μας.

Eδώ και δύο δεκαετίες από τα χρόνια του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, παρακολουθούμε με προσοχή τα βήματα που γίνονται για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην ζωή μας.

Φωνάξαμε για τους κινδύνους της άνευ όρων Ευρωπαϊκής ενοποιήσεως, της συνθήκης Σένγκεν που μας γέμισε μετανάστες (ημερίδα του τότε Δημητριάδος Χριστοδούλου εις Βόλο το 1997), για τις ετικέτες που καθιερώθηκαν αρχικά σε όλα σχεδόν τα προϊόντα  «barcode και 666 (Επισν. έτους 2001), για το προσβλητικό λογότυπο του ψηφιακού συστήματος επικοινωνίας του Δημοσίου «Η.ΔΙ.ΚΑ.», που διασυνδέει όλη την δημόσια διοίκηση (Επισν. έτους 2010 απο επερώτηση στη Βουλή), για τις ηλεκτρονικές κάρτες πολιτών και προς τον τότε υπ. οικ. κ. Βαρουφάκη (Επισν. έτους 2015), για την δρομολόγηση της κάρτας του πολίτη το 2018 με την κυβέρνηση Σύριζα (Επισν έτους 2018).

Το Άγιοv Όρος επίσης, εκφραζόμενο από την Ιερά Κοινότητα, έκανε τις παρακάτω ανακοινώσεις για την χρήση των ηλεκτρονικών καρτών για τους πολίτες:

 (ΕΔΙΣ Αυγούστου 1988). «Θεωρεί... εύλογη την ανησυχία πολλών για τις συνέπειες που μπορεί να έχει στην ελευθερία και αξιοπρέπεια του ανθρώπου το ηλεκτρονικό φακέλωμα...»

(Ιερά Κοινότητα, 18 Μαρτίου 1993). «...Το ηλεκτρονικόν αρχείον, του οποίου η δημιουργία εσχάτως προωθείται και με την εξαγγελθείσαν “ενιαίαν κάρταν ασφαλιζομένου”, είναι βέβαιον ότι θα ανοίξη την είσοδον εις μίαν πράγματι ‘Νέαν’ και εφιαλτικήν εποχήν...»

(ΕΔΙΣ 2.6.1997). «...Μία ενδεχομένη προσπάθεια εφαρμογής της Συμβάσεως του Σένγκεν στη χώρα μας, και μάλιστα με το αναγκαίο επακόλουθό της, την έκδοση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και τη χρήση του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου (Ε.Κ.Α.Μ.), θα έχει ως φυσική συνέπεια να εύρη η Πολιτεία όλους ανεξαιρέτως τους Αγιορείτες αντιμέτωπους ως “αντιρρησίες συνειδήσεως”...»

(ΕΔΙΣ 3.9.1997). «...Διακηρύττουμε άλλη μια φορά ότι το θεμελιώδες καθήκον της ομολογίας της πίστεως, αλλά και η πίστις στα όσα ο Παράκλητος παρέδωσε ως προφητεία στην Χριστιανική Εκκλησία, μας υποχρεώνουν να αρνηθούμε να παραλάβουμε κάθε είδος ηλεκτρονικού δελτίου με ΕΚΑΜ, ως προσβάλλοντος την ελευθερία του προσώπου και την χριστιανική μας συνείδησι...»

Ο Άγιος Παΐσιος, με το διορατικό του χάρισμα, πριν 26 χρόνια περιγράφει με λεπτομέρεια την σημερινή πραγματικότητα στη χώρα μας:
«Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος, τόσο μεγάλο που, όχι μόνον να μη μπορούμε να το ξεχρεώσουμε, αλλά ούτε τους τόκους αυτού του δανείου να μην προλαβαίνουμε. Με αυτό καταφέρνουν με εύλογη δικαιολογία να επιβάλλουν στο λαό ένα οικονομικό πρόγραμμα εξόντωσης, έως εσχάτων. Θα επιβάλλουν συνεχώς νέα οικονομικά μέτρα, δυσβάστακτα, φόρους ασήκωτους και πάρα πολλά άλλα μέτρα, έτσι ώστε να κάνουν το λαό να αγανακτήσει. Και τι θα πετύχουν με αυτό; Ακούστε: Ο λαός καταπιεζόμενος από τα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα θα ζητάει κάποια στιγμή να ξανασάνει, αλλά αυτή τη στιγμή δεν πρόκειται να του τη χαρίσουν ποτέ, παρά μόνον έως ότου σκύψει το κεφάλι του εντελώς στο έδαφος, δηλώνοντας τέλεια υποταγή στο καινούργιο τους σύστημα. Θα λένε: Έχετε δίκιο που διαμαρτύρεσθε, όμως έχετε μεγάλο εξωτερικό χρέος και αυτοί που έχουν πολλά λεφτά φοροδιαφεύγουν. Για να μη σας επιβάλλουμε άδικα μεγάλους φόρους κτλ. πρέπει να αποδεχθείτε το τέλειο σύστημα ηλεκτρονικού οικονομικού ελέγχου. Έτσι ώστε να βλέπουμε ποιοί είναι οι νομοταγείς πολίτες και ποιοί οι φοροφυγάδες. Ταυτόχρονα θα παρέχουν μέσω του ηλεκτρονικού οικονομικού συστήματος πολλές διευκολύνσεις. Με όλα αυτά μας αποπροσανατολίζουν, για να μπορέσουν με πολύ εύσχημο τρόπο και χωρίς να γίνουν αντιληπτοί να μπουν στο σπίτι μας. Να γνωρίζετε ότι θα ασκήσουν πιέσεις με πολλούς τρόπους, ιδιαίτερα στους πολιτικούς μας άρχοντες. Εμείς όμως ας μη βλέπουμε τους δικούς μας πολιτικούς, αλλά αυτούς που τους τα επιβάλλουν από το παρασκήνιο με τη βία, ύπουλα και εξαπατώντας τους» (το ανωτέρω απόσπασμα είναι από το βιβλίο «Σκεύος εκλογής», έκδοση 1996, σελ. 421).

 

Έγιναν όλοι αυτοί οι αγώνες, εδώ και είκοσι χρόνια, για να είμαστε ελεύθεροι εμείς σήμερα, με την παλιά ταπεινή μπλε ταυτότητα, να βαδίζουμε μικροί μεγάλοι ανώνυμα διασυνδεδεμένοι με το παγκόσμιο δίκτυο αλληλεπιδρώντας σε όλες σχεδόν τις στιγμές της καθημερινότητάς μας, με ένα smart watch ή μια κάμερα ασφαλείας του σπιτιού, ένα κινητό τηλέφωνο, χωρίς το σύστημα να μπορεί να πιστοποιήσει το ποιοι πραγματικά είμαστε. Ενω τώρα τα υπολογιστικά συστήματα μετά το 2010 έχουν εκθετική ανάπτυξη σε δυνατότητες που ξεπερνούν τον ανθρώπινο νου.


Επίσης εδώ και 2 χρόνια λόγω Covid άλλαξε η καθημερινότητά μας. Έχουν μπει στην ζωή μας τα rapid test, τα πιστοποιητικά ανοσίας, οι εγκλεισμοί κλπ και ο κόσμος χαλάρωσε και δεν αντιδρά στην συνεχή ΕΠΩΝΥΜΗ παρακολούθησή του. Ομως εδω τωρα ετοιμάζεται να εφαρμοστεί σιγά σιγά το σχέδιο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, όπου πλέον στο σύστημα θα πιστοποιείται ότι ΕΓΩ (με ψηφιακή αυθεντικοποίηση) είμαι πίσω από την μηχανή. Αυτή είναι η κάρτα του πολίτη. Στην σελίδα διαβούλευσης του Υπουργείου Εσωτερικών για τους σκοπούς της Κάρτας του Πολίτη διαβάζουμε:

http://www.opengov.gr/ypes/?p=877#comments “…Η Κάρτα Πολίτη θα αποτελέσει το βασικό μέσο για την ταχεία ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων και συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο Τομέα. Θα αποτελεί την ψηφιακή ταυτότητα των πολιτών στο Διαδίκτυο,  επιτρέποντας την ψηφιακή αυθεντικοποίησή τους, με σκοπό την πρόσβαση όσων πολιτών το επιθυμούν σε σημαντικό εύρος ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται ή θα αναπτυχθούν από τη Δημόσια Διοίκηση...”. Υπογραμίστηκε το κείμενο όπου φαίνεται καθαρά ως στόχος, η κατάργηση της ανωνυμίας. 

 Το σύνηθες επιχείρημα είναι ότι, ἀφοῦ έχουμε ἤδη ηλεκτρονικές τραπεζικές κάρτες, κάρτες κινητών τηλεφώνων, κάρτες οδήγησης, κάρτες υγείας, γιατί μας ενοχλεί η ηλεκτρονική ταυτότητα; Η κυρία διαφορά όμως είναι ότι όλες αυτές οι κάρτες δεν είναι υποχρεωτικές, ώστε mτο σύστημα να κάνει ψηφιακή αυθεντικοποίηση. Η κάρτα του πολίτη θα είναι υποχρεωτική και ταυτόσημη με το πρόσωπο, ώστε δια της ψηφιακής μας υπογραφής να μας ΔΕΣΕΙ στο σύστημα με όλες τις συνέπειες που θα ακολουθήσουν. Γνωρίζουμε ότι στον ανεπτυγμένο Δυτικό κόσμο, Βρετανία, Αυστραλία, Φινλανδία, Νορβηγία, δεν παίρνουν ηλεκτρονικές ταυτότητες, και στην Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ολλανδία είναι προαιρετικές. Σέβονται την ελευθερία, τις αντιδράσεις των πολιτών των, αλλά και την επικινδυνότητα από πλευράς περιορισμού πλέον της ελευθερίας του πολίτη.

Και θα πουν εδω οι περισσότεροι. Δεν με ενοχλεί να κινούμαι επώνυμα παντού, εμπιστεύομαι το κράτος  και τους λειτουργούς του. Ναί, υπάρχει όμως και μια κατηγορια πολιτών, οπως εγω κ Υπουργέ, που φοβάται όταν βλέπει ανώτατους κρατικούς αξιωματούχους να φωτογραφίζονται με φόντο το βιβλίο του Great Reset (=βιβλίο ανατροπής των πάντων) ή υπάρχουν άλλοι που ζητούν δημοσίως Παγκόσμια Διακυβερνηση! Η λεγόμενη «ψηφιακή αυθεντικοποίηση» μέσω της ηλεκτρονικής κάρτας, σε συναρτηση με την δυναμη των υπολογιστικών μηχανών, θα ειναι το βασικό εργαλείο της επιβολής των σχεδίων τους.

Ας δουμε τι λένε οι μηχανικοί γνωστων εταιρειών, που εμπιστευόμαστε όλοι μας καθημερινά, τι ειναι αυτές οι μηχανες και πως επεξεργάζονται τα προσωπικά μας στοιχεία.
  Ο μηχανικός της 
Google Justin RosensteinΣε εταιρείες όπως η Google, υπάρχουν τεράστια δωμάτια. Κάποια είναι κάτω απ' τη γη, ή κάτω από το νερό, γεμάτα υπολογιστές, απείρους υπολογιστές, παντού. Είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους, λειτουργούν πολύπλοκα προγράμματα, και ανταλλάσσουν πληροφορίες συνέχεια. Κάποια έχουν απλό αλγόριθμο, ενώ άλλα έχουν τόσο πολύπλοκο που μιλάμε πια για "νοημοσύνη". 

Ο Cathy O'Neil,  Ph.D. in mathematics, από το Harvard: Οι αλγόριθμοι είναι απόψεις περασμένες σε κώδικα και δεν είναι αντικειμενικοί. Βελτιώνονται για να έχουν κάποια επιτυχία.

Ο Jeff Seiber, μηχανικός στο TwitterΔίνεις στον υπολογιστή στόχο: "Θέλω αυτό το αποτέλεσμα", και ο υπολογιστής μαθαίνει πώς να το κάνει. Από εκεί προέρχεται η "μηχανική μάθηση". Κάθε μέρα βελτιώνεται επιλέγοντας σωστές αναρτήσεις, με σωστή σειρά, για να περνάτε περισσότερο χρόνο σε ένα προϊόν. Κανείς δεν καταλαβαίνει τι κάνουν για να το πετύχουν αυτό.

Ο Ailey Richardson - InstagramΟ αλγόριθμος λειτουργεί μόνος του, παρ' όλο που τον γράφει άνθρωπος. Είναι γραμμένος με τρόπο που εσύ φτιάχνεις τη μηχανή κι εκείνη αναλαμβάνει να βελτιωθεί.

Ο Sandy Parakilas - FacebookΕίναι λίγοι οι άνθρωποι σ' αυτές τις εταιρείες, στο Facebook, στο Twitter και αλλού... που καταλαβαίνουν πώς λειτουργούν αυτά τα συστήματα, και δεν είναι απαραίτητο να κατανοούν τι μπορεί να συμβεί με ένα συγκεκριμένο κομμάτι τους. Ως άνθρωποι έχουμε σχεδόν χάσει τον έλεγχο αυτών των συστημάτων, γιατί αυτά είναι που ελέγχουν τις πληροφορίες που βλέπουμε. Αυτά μας ελέγχουν περισσότερο.

Βλέπουμε ότι στην ανάλυση των δεδομένων μπαίνει πλέον η Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία δίνει ελευθερία αποφάσεων για τον ίδιο αλγόριθμο, ανεξάρτητα από την καθοδήγηση του προγραμματιστή. Είναι ήδη στημένο ένα "κέλυφος" τεχνητής νοημοσύνης για κάθε πολίτη που παρακολουθεί και καταγράφει τα πάντα, ακόμη και το χρόνο που σταματήσαμε να περιεργαστούμε μία εικόνα στο κινητό μας, ακόμη και την ταχύτητα κίνησης του χεριού μας σε σχέση με αυτό που παρακολουθούμε, με σκοπό την καταγραφή ακόμη και των συναισθηματικών αντιδράσεων, ώστε να μας επηρεάσουν όταν και όπου χρειαστεί.

Αυτή είναι η αλήθεια. Οι ανωτέρω ειδικοί το λένε. Πιο απλά, μπορεί ο καθένας να επιβεβαιώσει τις λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης, από τα κινητά μας τηλέφωνα. Το κινητό μας μπορεί και αναγνωρίζει τη φωνή μας και την μετατρέπει σε κείμενο, και επίσης μπορεί αυτόματα να το μεταφράζει και το απαγγείλει σε οποιαδήποτε γλώσσα από τις εκατοντάδες. Δεν είναι μαγικό, το κάνει επειδή έχει νοημοσύνη περισσότερη από 100 ανθρώπους. Το κινητό μας μπορεί να ακούσει ένα τραγούδι και να μας δώσει τα στοιχεία του τραγουδιού, καλλιτέχνη κλπ από τα εκατομμύρια τραγούδια που υπάρχουν, μπορεί να αναγνωρίσει το δακτυλικό αποτύπωμα ή την μορφή μας και να ξεκλειδώσει. Όταν η ταπεινή CPU ενός κινητού τηλεφώνου μπορεί να κάνει αυτές τις εργασίες, τι θα μπορούσε να κάνει ο υπολογιστής του παραγγείλατε πρόσφατα του μεγέθους των χιλίων τετραγωνικών μέτρων, που συγκαταλέγεται στα 15 ισχυρότερα υπολογιστικά συστήματα παγκοσμίως; Ναι να πάρουμε υπολογιστές να αναπτυχθούμε, με μία επιφύλαξη όμως: να προστατέψουμε τον πολίτη από αυτά συστήματα.

Αγωνιούμε κ. Υπουργέ για την άρση της ανωνυμίας των πολιτών απέναντι σε τέτοια χαώδη συστήματα, ενώ εσείς με τις ενέργειες σας, σαν πολιτεία, εδώ και 30 χρόνια, αγωνιάτε για το αντίθετο. Δηλαδή, όπως  έγραψε χειρόγραφα ο Άγιος Παΐσιος, να μας κάνετε αριθμούς σε ένα τέτοιο σύστημα που καταπίνει τα πάντα.

 Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εργαλεία που μπήκαν στη ζωή μας, κ. Υπουργέ, μπορούν να χειραγωγηθούν και να μας βοηθήσουν. Αντιθέτως εάν μπούμε ΕΠΩΝΥΜΑ στα γρανάζια τους, θα επέλθει τέτοια δικτατορία που θα είναι μη αναστρέψιμη. Όπως λέει ο Elon Muskη εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην καταγραφή του Πολίτη είναι πολύ πιο επικίνδυνο από έναν πυρηνικό όλεθρο. Ένας τρελός δικτάτορας, όπως ο Χίτλερ, ο Στάλιν κλπ, θα φύγει κάποια στιγμή, η εγκατάσταση Μηχανικής Νοημοσύνης όμως θα παραμείνει και θα βελτιώνεται συνεχώς κάνοντας την ζωή μας κόλαση.
   
http://agioros.blogspot.com/2018/07/blog-post_21.html


Όπως επισημαίνει ο καθηγητής Jonathan Haidt (Social psychologist), οι δείκτες αυτοκτονιών παιδιών με την ανάπτυξη του διαδικτύου αυξήθηκαν πάνω από 100%.  Τα πράγματα δεν είναι όπως τα παλιά καλά χρόνια που αποθηκεύαμε στην ΚΥΠ σε αργές μαγνητικές ταινίες τα δεδομένα. Τώρα πλέον μιλάμε για συνεχή ροή πληροφοριών για τον καθένα.

Κύριε Υπουργέ, γνωρίζετε πολύ καλύτερα από μας αυτές τις δυνατότητες της πληροφορικής. Μη πειραματίζεστε με τη ζωή των πολιτών. Μην ακούτε τις επιταγές εκείνων που θέλουν τον απόλυτο έλεγχό μας. Θα το πληρώσουν τα παιδιά μας. Δείτε τους Άγγλους, που μετα απο Δημοψήφισμα δεν ανέχονται να παραλάβουν ούτε καν απλή ταυτότητα.

Εάν το πήρατε απόφαση λοιπόν, και αν κάποιοι Έλληνες θέλουν να παραλάβουν ηλεκτρονικές κάρτες με τα βιομετρικά τους στοιχεία σε microchips, ας το κάνουν. Ακόμα, αν θέλουν, ας έχουν και την ταυτότητα ως εφαρμογή στο κινητό τους ή και εμφυτεύματα ακόμη στα χέρια τους (βλ. Σουηδία)!  Είναι αναμενόμενο, το είπε η αγία Γραφή 2000 χρόνια πριν.

Eμείς ως χριστιανοί δεν μπορούμε να δεχτούμε αυτή την επιβολή, με ότι αυτό συνεπάγεται. Πήρατε μια γεύση του πως συμπεριφέρονται οι πολίτες, όταν τους στερείται η ελευθερία με τους χιλιάδες υγειονομικούς που αρνήθηκαν το εμβόλιο, χάνοντας την δουλειά τους. Οι άνθρωποι αυτοί δεν αρνούνται τα εμβόλια, αρνούνται τον βιασμό της προσωπικότητός των δια των εμβολίων. Αλλά  πήραμε και μείς μία γεύση του τι μαστίγιο θα ακολουθήσει από δω και πέρα, εάν δεν κάνουμε υπακοή στον εξαναγκασμό (μηνιαία πρόστιμα στα γεροντάκια, απολύσεις σε εργαζομένους).

Σκεφτείτε το καλά, μη φτάσουμε στο σημείο Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ  "να έχη ως φυσική συνέπεια να εύρη η Πολιτεία όλους ανεξαιρέτως τους Αγιορείτες αντιμέτωπους ως “αντιρρησίες συνειδήσεως”...» (Ανακοίνωση ΕΔΙΣ 20.5/2.6.1997).

Αναλογιστείτε τι θα ακολουθήσει με τους πολίτες, οι οποίοι στη ίδια περίπτωση στην Γερμανία κατέστρεφαν τις κάρτες στο φούρνο μικροκυμάτων ή στον αναπτήρα πλάσματος. Ἴσως να μας οδηγήσετε να ψάχνουμε άλλη χώρα για υπηκοότητα. Έχουμε τόσες απειλές στον ορίζοντα εξ ανατολών, ο διχασμός μας έλειπε.

Κύριε Υπουργέ, αυτό που επιχειρείτε, αν σας επιβάλλεται επ’ απειλή από τήν ΕΕ ή από αλλού, κάντε το προαιρετικό. Μή κλείσετε τους πολίτες αναγκαστικά σε ένα γυάλινο κλουβί για να παρακολουθούνται. Ο κόσμος διαθέτει στοιχειώδη αντίληψη, δεν τρώει κουτόχορτο. Λυπηθείτε τα παιδιά μας και τις ερχόμενες γενιές που έρχονται.

Παρακαλούμε την Μητέρα της πατρίδος μας, την Κυρία Θεοτόκο, να μας σκεπάσει  όλους και να μας προστατέψει από κάθε κίνδυνο που ελλοχεύει στο έθνος μας. Καλή δύναμη, και σας περιμένουμε εδώ στο Άγιο Όρος όποτε μπορείτε, να τα πούμε και από κοντά. 

                    Μοναχός Πρόδρομος Γρηγοριάτης

 

(κατά κόσμον: Τζιντζής Κων/νος,
Facebook-mailagioros@gmail.com
(Ηλ. Μηχ. Πανεπ. Πατρών,
Κέντρο Μηχανογράφησης 
 Γ.Ε.Α. -Χολαργός,
Info Quest Αθήνα)


===========================================
Επισυνάπτονται παλαιότερες σχετικές δημοσιεύσεις μας επί του θέματος
 με χρονική σειρά από το 2001 έως το 2018.
 ===========================================

 Ιούνιος 2001 


 BAR CODE στις ετικέτες προϊόντων και σχέση του με τον αριθμό 666 Συσχέτισις σε ψηφιακό επίπεδο: "Απλοποίηση της Γ' μελέτης της Μονής Οσίου Γρηγορίου" Με την βοήθεια τεχνικών, που έγραψαν πρόγραμμα "κώδικα μηχανής" για μηχάνημα ανάγνωσης, διαβάσαμε προσεκτικά τις διάφορες εργασίες ελλήνων και ξένων μελετητών σχετικά με την συσχέτιση 666 με bar code.…   Όλο το κείμενο εδώ: >>>>>  http://orthodox-watch.blogspot.com

 Ιούλιος 2010 

     Ανοικτή επιστολή προς το Υπ. Εσωτερικών.
     Σύμβολα που ταπεινώνουν την Ελλάδα εκ των έσω.
 Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό σχετικά με το ζήτημα του υποχρεωτικού πλέον ΑΜΚΑ, της σχεδιαζόμενης κάρτας του Πολίτη και ίσως της ηλεκτρονικής κάρτας ταυτότητος..........

                        Όλο το κείμενο εδώ: >>>>https://www.hellenicparliament.gr

 

Φεβρουάριος 2015 

 Κάρτα του πολίτου.
Μία απαράδεκτη απόφαση της Κυβέρνησης.
Στην κατάσταση με τα μεγάλα χρέη που έχουν οδηγήσει εσκεμμένα τους Έλληνες, αυτό που λείπει πλέον είναι η συστηματική παρακολούθησή μας. Ο Κάθε Έλληνας πρέπει να αισθάνεται την ανάσα του Κράτους δίπλα του, σε κάθε συνδιαλλαγή......
                     Όλο το κείμενο εδώ: >>>>>  www.vimaorthodoxias.gr

Οκτώβριος 2015

Κάρτα του Πολίτη (επανέρχονται να την εφαρμόσουν)
 Και πάλι στις μέρες μας γίνεται προσπάθεια επιβολής της ηλεκτρονικής κάρτας του πολίτη.
 Αυτό που θέλουν είναι να ΣΕ ΣΥΝΔΕΣΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ, ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ. ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΟΥ ΑΝ ΤΗΝ ΜΛΟΚΑΡΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΣ, ΓΙΝΕΣΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΣΟΥ. ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΑΥΤΗ ΠΕΦΤΕΙΣ ΣΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑΣ.................

Όλο το κείμενο εδώ:  >>>>>>>>    www.ekklisiaonline.gr

 

Ιούλιος 2018

 (Ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκα)
 ΑΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ  

Όλο το κείμενο εδώ:  >>>>>>>> http://agioros.blogspot.com/2018/07/blog-post_21.html





ΠΗΓΗ

Υπερψηφίστηκε από τη Βουλή το σχέδιο νόμου «Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις»


 Με ευρεία πλειοψηφία επί του συνόλου, επί της αρχής και επί των περισσότερων άρθρων υπερψηφίστηκε το μεσημέρι της Δευτέρας το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις».

Όπως σημείωσαν στις ομιλίες τους τόσο ο Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης όσο και ο Υφυπουργός Θοδωρής Λιβάνιος, σκοπός του σχεδίου νόμου είναι να δημιουργήσει ένα πολιτοκεντρικό ρυθμιστικό πλαίσιο γύρω από τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, τα drones, το 3D printing, το Internet of Things και το blockchain. Με τον τρόπο αυτό, η Ελλάδα αποκτά τη δυνατότητα να αξιοποιήσει αυτές τις αναδυόμενες τεχνολογίες άμεσα, αποτελεσματικά και προς το συμφέρον των πολιτών.

Αναλυτικά η ομιλία του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη:

«Σας ευχαριστώ πολύ κ. Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει στον τίτλο του την έννοια των «αναδυόμενων τεχνολογιών» αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι, μελετώντας ακόμα και τον τίτλο του, θα μπορούσε κανείς να πει ότι ίσως ο τίτλος είναι ελαφρώς παραπλανητικός υπό την έννοια ότι οι τεχνολογίες αυτές δεν είναι ακριβώς αναδυόμενες πλέον, ξεκινούν να γίνονται δεσπόζουσες. Ξεκινούν να γίνονται δεσπόζουσες υπό την έννοια ότι χρησιμοποιούνται πλέον σε μία σειρά από εφαρμογές διεθνώς, απλώς τις αποκαλούμε ακόμα αναδυόμενες – είναι ένας τρόπος για να συνεννοηθούμε μεταξύ μας. Και είναι αναγκαίο, είναι επιτακτικό, είναι εξαιρετικά ουσιώδες να παρέμβουμε στο πεδίο και να μπορέσουμε να τις ρυθμίσουμε, δηλαδή να κάνουμε όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες για να μπορέσουμε να θεμελιώσουμε ότι η τεχνολογική εξέλιξη θα είναι υπέρ του πολίτη, υπέρ της κοινωνίας.

Πάντα στη ρύθμιση – αυτό επιτρέψτε μου να το επαναλάβω ως κάτι το οποίο είχα την ευκαιρία να αναφέρω στις επιτροπές – υπάρχει ένα δίλημμα, το δίλημμα αυτό λέγεται «δίλημμα του Collingridge» και έχει να κάνει με το πότε κάνεις μία ρύθμιση. Εάν την κάνεις πολύ νωρίς, μπορεί να επηρεάσεις αρνητικά την τεχνολογική εξέλιξη – ειδικά εάν είναι σε διεθνές επίπεδο· εάν την κάνεις πολύ αργά, τότε υπάρχουν ήδη αρνητικές συνέπειες τις οποίες πρέπει να διαχειριστείς. Άρα πρέπει να ψάχνεις να βρεις το κατάλληλο σημείο καμπής, την κατάλληλη χρονική στιγμή για να προβείς στη συγκεκριμένη ρύθμιση.

Εκτιμώ ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου πληροί, εάν θέλετε, αυτή την προδιαγραφή και έρχεται ως συνέχεια μίας σειράς παρεμβάσεων από την εκκίνηση της θητείας αυτής της Κυβέρνησης που νομίζω ότι θεμελιώνει μία συνολικότερη οργανική συμπεριφορά. Αναφέρω ελλειπτικά: με το που δημιουργήθηκε το νέο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ως μετεξέλιξη του προηγούμενου Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής πέρα από το Προεδρικό Διάταγμα που το έφτιαξε αρχικά είχαμε μία σειρά από νέες αρμοδιότητες που πήρε.

Αυτές οι αρμοδιότητες δόθηκαν με τον Νόμο 4623/2019: διαλειτουργικότητα, κεντρική αποθήκευση δεδομένων στο Cloud της Κυβέρνησης. Μετά ήρθε ο Νόμος 4635/2019 σε ό,τι αφορά τις τηλεπικοινωνίες και την επιτάχυνση της αδειοδότησης κεραιών. Το 2020 ήρθε ο Νόμος 4727, ο οποίος ευρύτερα ρυθμίζει τα θέματα της ψηφιακής διακυβέρνησης – εάν θέλετε, τα θέματα εκείνα τα οποία συνιστούν εκκρεμότητες: ψηφιακές σφραγίδες, ψηφιακές υπογραφές αλλά και θέματα τηλεπικοινωνιακά όπως η διαχείριση των δικτύων πέμπτης γενιάς.

Και τώρα, ουσιαστικά, ερχόμαστε να ακουμπήσουμε τα θέματα εκείνα τα οποία άπτονται αυτού που λέμε 4η Βιομηχανική Επανάσταση, σχηματικά: από τον ατμό στον ηλεκτρισμό, στην πληροφορική και τώρα σε μία ώσμωση της ψηφιακής με τη φυσική και τη βιολογική σφαίρα. Αυτό είναι η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και αυτό το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει μία σειρά από τεχνολογίες: Τεχνητή Νοημοσύνη, blockchain, αλυσίδες συστοιχιών, τρισδιάστατη εκτύπωση, διαδίκτυο των πραγμάτων, drones – μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Θα έλεγε κανείς ότι, ουσιαστικά, προσπαθούμε να δομήσουμε ένα πλαίσιο το οποίο έρχεται να αναγνωρίσει πράγματα τα οποία συμβαίνουν στο πεδίο, να βελτιώσει συνθήκες που συναντούμε, να προλάβει καταστάσεις και ταυτόχρονα να αναγνωρίσει και τις σχετικές ρυθμίσεις που γίνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να δράσει εμπλουτίζοντάς τις.

Για να απαντήσω σε κάτι που ειπώθηκε από την Αξιωματική Αντιπολίτευση στις Επιτροπές, αλλά και από άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, ειδικά σε ό,τι αφορά τη Τεχνητή Νοημοσύνη προφανώς – εδώ επί της ουσίας συμφωνούμε: ο στόχος δεν είναι να μη γίνει η ευρωπαϊκή ρύθμιση ή να είμαστε σε σύγκρουση με την ευρωπαϊκή ρύθμιση. Υπάρχει πλήρης αναγνώριση της ευρωπαϊκής ρύθμισης που έρχεται. Ο στόχος είναι να εμπλουτιστεί με πρόσθετες παραμέτρους υπέρ του πολίτη.
Στο άρθρο 9, για παράδειγμα, επιδιώκουμε – γιατί κατά βάση ο κανονισμός είναι B2B (business to business), αφορά την ίδια την αγορά – να κάνουμε το εξής: πέρα από τη νομοθεσία για τα εργασιακά να έχουμε και μία διάσταση ότι οι πολίτες, οι εργαζόμενοι πρέπει να ενημερώνονται εάν υπάρχουν όχι απλώς χρήση και αξιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων όπως οφείλει βάσει GDPR – και απλώς εδώ να αναφέρω ότι εδώ επίσης υπάρχει επί της ουσίας πεδίο συμφωνίας με την έννοια ότι ο GDPR είναι νόμος του κράτους, εμείς το θεωρούμε δεδομένο αλλά με χαρά κάνουμε πράγματα πιο ευδιάκριτα στις διατυπώσεις μέσω νομοτεχνικών όπως θα δείτε και στις δεύτερες στη πορεία κύριε Κάτση – αλλά και επί της ουσίας πρέπει να υπάρχει και ενημέρωση πέρα από την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων ότι χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης, εάν εργαζόμαστε σε μία εταιρεία και αυτό κάνει οποιαδήποτε εταιρεία είναι υπέρ του εργαζομένου. Αυτό δεν είναι κάτι το οποίο προβλέπεται στον Κανονισμό όπως βλέπουμε το πρώτο draft, στα πρώτα κείμενα τα οποία κυκλοφορούν. Έχουμε δει βέβαια ότι χώρες όπως η Γερμανία ή η Δανία ή η Ισπανία έχουν κάνει σχετικές παρεμβάσεις. Αναγνωρίζοντας τις σχετικές παρεμβάσεις ως παραγωγικές, εκτιμούμε ότι είναι χρήσιμο να τις κάνουμε κι εμείς γιατί είναι υπέρ της κοινωνίας.

Εδώ απλώς επιτρέψτε μου να πω ότι υπάρχει μία εμπειρική παρατήρηση. Η εμπειρική παρατήρηση είναι ότι γενικά η εξέλιξη των ευρωπαϊκών σχεδίων Κανονισμών ή οποιασδήποτε άλλης στρατηγικής γίνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προφανώς: διαρθρώνεται από τις σχετικές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το Κοινοβούλιο. Τα κράτη – μέλη επηρεάζουν αυτή τη συζήτηση όχι μόνο από το γεγονός ότι έχουν μία θέση στο τραπέζι, αλλά και από τη προστιθέμενη αξία που φέρουν από τις δικές τους εξατομικευμένες προσεγγίσεις. Οπότε εδώ ο στόχος για τη χώρα είναι να κομίσει μία προστιθέμενη αξία σε αυτή τη συζήτηση και νομίζω ότι σε αυτό μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε λίγο – πολύ, ανεξάρτητα από τις στάσεις στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου ότι πρέπει να προβάλουμε τις αξίες μας στη τεχνολογική εξέλιξη. Και στις αξίες αυτές υπάρχουν, προφανώς, σημεία πολιτικών αποκλίσεων υπάρχουν όμως και σημεία πολιτικών συγκλίσεων.
Υπάρχει μία θεωρία για την τεχνολογική εξέλιξη οικονομικά αυτό που είχε πει ο Σουμπέτερ «δημιουργική καταστροφή»: όταν έχουμε οικονομική ανάπτυξη κάτι δημιουργείται, κάτι φεύγει, κάτι καταστρέφεται. Έτσι γίνεται η μετάβαση από τις άμαξες στα αυτοκίνητα: χάνονται κάποιες δουλειές που αφορούσαν την παλιά οικονομία, δημιουργούνται περισσότερες – κατά βάση – νέες δουλειές που αφορούσαν την νέα οικονομία. Και ο ρόλος του κράτους ποιος είναι; Να αναγνωρίσει αυτή τη διαδικασία, να επιταχύνει την οικονομική εξέλιξη αλλά και να προστατέψει και τους πιο αδύναμους.
Και, άρα, πρέπει να μπορούμε να προβάλουμε τις αξίες μας, ιδιαίτερα στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης – γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μία ρυθμιστική υπερδύναμη, το αποδεικνύει και το θεμελιώνει με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, πρόσθετα σε αυτόν και με μία σειρά από άλλες παρεμβάσεις που θα δούμε το επόμενο διάστημα και για τη Τεχνητή Νοημοσύνη και για το Digital Markets Act και για το Digital Services Act αυτό κάνουν: προβάλουν αξίες, τη συνισταμένη των αξιών μας, με στόχο να μπορέσουμε να βάλουμε ανθρωπιστικές και κοινωνικές παραμέτρους στο τρόπο με τον οποίον η τεχνολογία θα προχωρήσει στην Ήπειρο.

Επιτρέψτε μου μία προσωπική αναφορά. Το περασμένο Σεπτέμβριο είχα την ευκαιρία να βρεθώ σε ένα πάνελ στο Athens Democracy Forum με τον Γιούβαλ Χαράρι, τον Ισραηλινό φιλόσοφο και ιστορικό. Ήταν πριν από τις εκλογές στη Γερμανία και θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Χαράρι να αναφέρει στο πάνελ «αυτό που εμένα με ενδιαφέρει να δω», είπε «είναι το τι λένε τα γερμανικά πολιτικά κόμματα για τη Τεχνητή Νοημοσύνη και όχι για τις κλασικές πολιτικές, τα κλασικά πεδία πολιτικής συζήτησης». Αυτό προφανώς μπορεί να φαίνεται πολύ προχωρημένο για τα μέτρα μας ή σε σχέση με τα προβλήματα που όλοι αντιμετωπίζουμε ή αλληλεπιδρούμε με πολίτες που αντιμετωπίζουν στο πεδίο αλλά νομίζω ότι δείχνει κάτι. Δείχνει ότι αυτή η διαδικασία θα γίνει ή με εμάς ή χωρίς εμάς και το μέλλον γενικά ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι.

Για αυτόν τον λόγο οφείλουμε να πάμε και να προβάλουμε ένα πλαίσιο προστασίας και ρύθμισης για να μπορέσουμε να προστατέψουμε εκείνους οι οποίοι δεν θα κερδίσουν από αυτή την αλλαγή και να απελευθερώσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξία για τους επιστήμονες που έχουμε στη χώρα μας, για τους πληροφορικούς, για τους ανθρώπους εκείνους που μπορούν να βελτιώσουν γενικά τη θέση της χώρας. Γιατί υπάρχει αυτή η γνωστή αποστροφή που έχουμε αναφέρει πάρα πολλές φορές για το τραίνο της πληροφορικής που η Ελλάδα δεν θα έχανε, η 3η Βιομηχανική Επανάσταση. Χάθηκε αυτό το τρένο πανηγυρικά. Τώρα πάμε να καλύψουμε εκκρεμότητες αυτής της διαδικασίας και πάμε ταυτόχρονα να μη χάσουμε το επόμενο.
Έχουμε έναν δυισμό, δηλαδή, πολύ χαρακτηριστικό στο σύνολο αυτής της προσέγγισης και νομίζω ότι αυτός ο δυισμός φαίνεται και στο νομοσχέδιο, απλώς αυτή τη φορά φαίνεται κάπως ετεροβαρώς υπέρ του «μετά». Υπάρχουν ρυθμίσεις απλουστεύσεων αυτονόητες, όπως η κατάργηση του Μητρώου Αρρένων. Αναφέρθηκε ο κύριος Λιβάνιος, ο οποίος έχει και τη σχετική εμπειρία από το Υπουργείο Εσωτερικών σε μεγάλο βάθος, για το πώς φτιάχτηκε το Μητρώο Αρρένων. Έπρεπε να ξαναγυρνάει ο υπάλληλος – εάν δεν είχε φτιαχτεί – πίσω στην καρτέλα για να ψάξει να βρει ποιοι θα πρέπει να πάνε στο Στρατό, ποιοι είναι αγόρια. Ε, αυτό το πράγμα είναι πλέον εντελώς περιττό, να το πω έτσι. Υπάρχει τεχνολογία, μπορεί να ανατρέξει κανείς και να αντλήσει τις σχετικές πληροφορίες από το Μητρώο. Ή αντίστοιχα τα τέσσερα πιστοποιητικά κληρονομιάς, τα οποία καταργούμε για να φτιάξουμε ένα ενιαίο. Μία από τις εκατοντάδες αλλαγές οι οποίες χρειάζεται να γίνουν σε επίπεδο πιστοποιητικών τέτοιου τύπου αλλαγών, εν πάση περιπτώσει.

Η εκτίμηση είναι ότι το πρόγραμμα «Μίτος», για να συμπληρώσω λίγο σε σχέση με όλα τα πράγματα εκείνα τα οποία αφορούν περισσότερο το «πριν», είναι μια πράξη διαφάνειας υπό την έννοια ότι συνιστά διαύγεια διαδικασιών. Το Δημόσιο ξεκινά να αποκαλύπτει το σύνολο των διαδικασιών του και των αλληλεπιδράσεών του, αποτιμώντας και τον χρόνο που χρειάζεται σε κάθε διαδικασία. Γιατί εδώ υπάρχει και ένα πυρηνικός κανόνας: ό,τι δεν μπορείς να μετρήσεις, δεν μπορείς να το μεταρρυθμίσεις, δεν μπορείς να το αλλάξεις – άρα πρέπει κάπως να μετρηθούμε.
Έχουν γίνει απλουστεύσεις; Πολλαπλές. Από τη διαδικασία που προκύπτει αφού γεννιέται ένα παιδί στη χώρα και από σειρά άλλων διαδικασιών που μπορεί κανείς να ανατρέξει σε αυτές – όπως ακόμη και οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, που είναι μία τελευταία διαδικασία που έχουμε προσθέσει στο gov.gr, συνιστά στη πράξη απλούστευση γιατί η διαλειτουργικότητα αντλεί αυτομάτως τα στοιχεία και δεν χρειάζονται πρόσθετα πιστοποιητικά. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν τις έχουμε απλουστεύσει όλες. Έχουμε εστιάσει περισσότερο σε εκείνες οι οποίες είναι οι πιο προφανείς ή που μας αφορούν όλους οριζόντια, τα βασικά γεγονότα ζωής όπως θα λέγαμε, που μπορεί κανείς με έναν ad hoc τρόπο να τα διαχειριστεί, αλλά πρέπει να το κάνουμε με έναν πιο συστηματικό τρόπο. Πρέπει δηλαδή να βρούμε τις χιλιάδες εκείνες διαδικασίες οι οποίες είναι κρυμμένες σε κάθε Υπουργείο και σε κάθε Οργανισμό και που αφορούν τη διεπαφή με τον πολίτη και την επιχείρηση. Πρώτον να τις καταγράψουμε, δεύτερον να τις απλουστεύσουμε. Πρώτο βήμα η καταγραφή βέβαια. Και αυτό θα κάνει το «Μίτος», του οποίου θεμελιώνεται το θεσμικό πλαίσιο στο παρόν σχέδιο νόμου: έχει 1.500 διαδικασίες σήμερα και ο στόχος είναι να φτάσει περίπου τις 5.000 έως το τέλος της χρονιάς. Να δούμε και ποιος είναι ο αριθμός στον οποίο μπορούμε εν τέλει να φτάσουμε, πού μπορούμε να προσεγγίσουμε.
Και βέβαια όλη αυτή η διαδικασία, όλος αυτός ο δυισμός έχει μία ενιαία φιλοσοφία. Η ενιαία φιλοσοφία είναι να απελευθερώσουμε τις δυνατότητες της χώρας. Και αυτό εντάσσεται και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο καθότι μιλάμε για 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Υπάρχει η διαδικασία μίας σιωπηρής εκ νέου επαναβιομηχάνισης η οποία συντελείται διεθνώς και στην οποία εντάσσεται η γεωπολιτική παράμετρος, αλλά στη πράξη βλέπουμε επενδύσεις και τον τρόπο με τον οποίο οι επενδύσεις αυτές γίνονται να επαναξιολογείται με βάση το θεσμικό πλαίσιο και το πώς οι χώρες επανατοποθετούνται σε ένα διεθνές πεδίο.

Αναφέρω ένα παράδειγμα: στον νόμο 4727/20 υπήρχαν μία σειρά από εδάφια τα οποία αφορούσαν το government cloud. Διαπιστώσαμε στη πράξη ότι τα εδάφια αυτά που αφορούσαν, ουσιαστικά, τον τρόπο με τον οποίον η ελληνική κυβέρνηση θα αποθηκεύει τα δεδομένα της. Και η Ελλάδα αποφάσισε μία πολιτική υβριδικού cloud: να αξιοποιούμε εκεί που πρέπει τις δικές μας υποδομές και κάπου αλλού να αξιοποιούμε και υποδομές που προσφέρονται από μεγάλες εταιρείες οι οποίες κάνουν αυτή τη δουλειά επαγγελματικά και σε μικρότερο κόστος και με μεγάλη ασφάλεια. Αυτό έδρασε σαν σινιάλο – καταλύτης για να πραγματοποιηθεί σειρά επενδύσεων στη χώρα μας ή να ξεκινήσει να πραγματοποιείται στο μεγαλύτερο βαθμό όπως αυτή της Microsoft ή της Data Realty ή της Amazon ή κάποιες ακόμη που θα ακολουθήσουν στο χώρο του cloud.

Το θεσμικό πλαίσιο, δηλαδή, εάν το κάνει κανείς καλά και με έναν τρόπο που θεμελιώνει και τη σταθερότητα κάποιων επιλογών, μπορεί πράγματι να απελευθερώσει ένα πολύ μεγάλο δυναμικό για τη χώρα και να προσφέρει και στην επαναβιομηχάνιση αλλιώς και σε επενδύσεις, δηλαδή, στον τεχνολογικό τομέα ή σε όσα πράγματα η 4η Βιομηχανική Επανάσταση αφορά αλλιώς.

Και ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ας μου επιτραπεί να το πω ρητά, επιδιώκουμε στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό – αυτό το λέω με κάθετο τρόπο – τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση , de facto σε αυτού του τύπου τα ζητήματα. Εκ των πραγμάτων έχουμε πολιτικές αποχρώσεις και πολιτικές διαφορές μεταξύ μας, αυτό είναι αυτονόητο, αλλά σε ζητήματα υποδομών και βασικών επιλογών είμαστε απολύτως διατεθειμένοι να ακούσουμε, πιο πολύ από ότι θα μιλήσουμε, να αξιοποιήσουμε την κοινοβουλευτική διαδικασία, να εντάξουμε παρατηρήσεις για να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο κτήμα όλων σε μακρύ χρόνο αυτό. Γιατί, εν τέλει, είναι προς όφελος της χώρας, και αυτό νομίζω ότι το αγκαλιάζουμε όλοι μαζί. Άρα, αυτό θα το δείτε και στις νομοτεχνικές τις οποίες θα καταθέσουμε στη πορεία και σε αυτές που καταθέσαμε ήδη.

Και να προσθέσω ότι σε ό,τι αφορά την 4η Βιομηχανική Επανάσταση και τη Τεχνητή Νοημοσύνη: δεν θα μείνουμε απλώς στις παρατηρήσεις και στα άρθρα τα οποία το παρόν Σχέδιο Νόμου εμπεριέχει. Την Τετάρτη στο Υπουργικό Συμβούλιο θα παρουσιάσουμε την Εθνική Στρατηγική για τη Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση – το νομοθετικό της σκέλος είναι αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα. Έχουμε το σκέλος το οποίο αφορά τον Κανονισμό και έχουμε και τα έργα τα οποία στην πορεία πρέπει να κάνουμε, τις υποδομές όχι μόνο τα βιβλία του νόμου αλλά και τις οθόνες του κώδικα που θα μπορέσουν αθροιστικά να θεμελιώσουν τη μετάβαση και βέβαια αυτό θα το διαβουλευτούμε, επίσης, εκτενώς.

Και, επίσης, νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον ότι ενώ θα συμβαίνει αυτό ενώ, δηλαδή, το πρωί της ημέρας θα μιλάμε για τη στρατηγική για τη Τεχνητή Νοημοσύνη, το απόγευμα της ίδιας ημέρα – καλώς εχόντων των πραγμάτων – θα παρουσιάζουμε τη μετάβαση της υφιστάμενης ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο Wallet του κινητού μας τηλεφώνου. Δηλαδή, θα έχουμε κάτι πάρα πολύ απλό από την υφιστάμενη διαδικασία πέρα από την έγχαρτη μορφή της ταυτότητας πλέον θα την έχουμε και στο κινητό μας τηλέφωνο.

Ξεκινήσαμε αυτό να το κάνουμε επί COVID τώρα μπορούμε, νομίζω, σε εγχώριο επίπεδο να το κάνουμε για τα πάντα. Τα συναρμόδια Υπουργεία το θέλουν και για την ταυτότητα και για το δίπλωμα οδήγησης και είναι ένας ενδιαφέρων συμβολισμός γιατί επί της ουσίας η χώρα και ο κάθε πολίτης της πολιτογραφείται στο μέλλον. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι αποκτούμε όλα εκείνα τα απαραίτητα θεσμικά εργαλεία για να μπορέσουμε να είμαστε παρόντες σε αυτή τη μεγάλη εξέλιξη και σε συγκεκριμένα σημεία της – εάν είναι δυνατόν – και πρωταγωνιστές. Και ταυτόχρονα να προστατέψουμε όλους εκείνους οι οποίοι χρειάζονται προστασία από όλη αυτή τη διαδικασία, γιατί κανένας δεν πρέπει να μείνει πίσω από αυτή την μεγάλη αλλαγή η οποία συντελείται στη χώρα υπό μορφή χιονοστιβάδας.

Κυρίες και κύριοι, κλείνω λέγοντας το εξής: θα ήταν πράξη στρουθοκαμηλισμού να μην αναγνωρίσουμε τη μεγάλη πρόοδο που συντελείται σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία χρόνια και πράξη υπερβολής να πούμε ότι όλα έχουν λυθεί. Ισχύουν και τα δύο ταυτόχρονα. Ο ισχυρισμός μου όμως είναι ότι η βελόνα κινείται – και κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Η διανοητική άσκηση είναι εύκολη εάν πριν από μερικά χρόνια λέγαμε ότι θα έχουμε πανδημία, θα χρειαστούμε ψηφιακά εθνικά συστήματα εμβολιασμού και εκ των τριών ρωτούσαμε ποιος είναι αυτός που δεν θα τα καταφέρει ή ποιος είναι αυτός θα τα καταφέρει καλύτερα: η Ελλάδα, η Βαυαρία ή η Μασαχουσέτη;

Πόσοι θα πίστευαν ότι η Ελλάδα θα ήταν αυτή που θα τα καταφέρει και οι άλλοι δύο θα έχουν πρόβλημα με τα αντίστοιχα ψηφιακά συστήματα; Κανένας. Αυτό είναι όμως που συνέβη και συνέβη, βασικά, λόγω των Ελλήνων μηχανικών, λόγω του δυναμικού της χώρας. Οι άνθρωποι που έχουν στήσει αυτά τα συστήματα και όλα τα άλλα συστήματα και το gov.gr και όλα αυτά τα οποία έρχονται ως συνέχεια – γιατί το ένα χτίζεται πάνω στο άλλο – είναι όλοι παιδιά αυτής της χώρας. Πολλοί γύρισαν πίσω, οι περισσότεροι ήταν ήδη εδώ και είναι μία διαρκής διαδικασία όπου οικοδομούμε ένα νέο κράτος.

Στόχος είναι, ζήτημα είναι να το κάνουμε όλοι μαζί, να φέρουμε όλοι μαζί το μέλλον στο σήμερα γιατί στο τέλος της ημέρας το μέλλον δεν βρίσκεται στο μέλλον, το μέλλον βρίσκεται στο μυαλό μας. Και αυτό το οποίο καλούμαστε να κάνουμε, εν τέλει, είναι είτε να κάνουμε το παν έτσι ώστε αυτό που φανταζόμαστε να μετουσιωθεί σε πράξη εδώ και τώρα, είτε πολύ απλά να το καθυστερούμε. Αυτό λοιπόν είναι το μεγάλο διακύβευμα όλων αυτών των αλλαγών και στο τέλος της ημέρα αυτό είναι κάτι το οποίο γίνεται.
Σας ευχαριστώ».


ΠΗΓΗ