Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Η αδελφότητα της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου απηύθυνε μήνυμα στους πιστούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας

 

«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε εν τη Αληθεία και πιστοί στη κανονική μας Εκκλησία και τον Προκαθήμενό της».

Αυτά αναφέρονταν στο μήνυμα που απηύθυνε η ιεραρχία και η αδελφότητα της Λαύρας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου των Σπηλαίων του Κιέβου προς όλα τα πιστά τέκνα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το μήνυμα δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Μονής στις 26 Ιανουαρίου του 2023. Αυτά αναφέρει το Τμήμα Ενημέρωσης και Διαφωτισμού της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (ΟΟΕ).  

Στο μήνυμα τονίζεται ότι «παρόλο που, σύμφωνα με την ουκρανική νομοθεσία, “όλες οι θρησκείες, οι ομολογίες και οι θρησκευτικές οργανώσεις είναι ίσες μπροστά στο νόμο, δεν επιτρέπεται η καθιέρωση κάποιων προνομίων ή περιορισμών της μίας θρησκείας, ομολογίας ή θρησκευτικής οργάνωσης εις βάρος των άλλων”, βιώνουμε καταπίεση τόσο στη λειτουργία όσο και στη θρησκευτική μας ζωή».

«Στους μεγαλύτερους ναούς της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου δεν έχουμε, πλέον, το δικαίωμα να τελούμε τις ιερές ακολουθίες, συγκεκριμένα στους ναούς: στον Ιερό Ναό των Αγίων Αντωνίου και Θεοδοσίου των Σπηλαίων, τον οποίον ανακαινίσαμε πλήρως εμείς, και στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου που κυριολεκτικά τον ανεγείραμε από τα ερείπια και που αποτελεί το μεγαλύτερο διεθνές Ορθόδοξο ιερό μνημείο», – επισημαίνεται στο μήνυμα.

Η αδελφότητα της Μονής σχολίασε τις τελευταίες δηλώσεις του επικεφαλής της «ΟΕΟ» Επιφανίου Ντουμένκο, σύμφωνα με τις οποίες είχε εκφράσει την πεποίθησή του ότι εμείς, η αδελφότητα της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου, θα μεταβούμε ή δήθεν επιθυμούμε να μεταβούμε στην «ΟΕΟ»:   

«…σας διαβεβαιώνουμε ότι ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε εν τη Αληθεία και πιστοί στην κανονική μας Εκκλησία και στον Προκαθήμενό της, τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Ονούφριο», – τόνισαν στη Λαύρα.

Οι μοναχοί διαβεβαίωσαν τους πιστούς της ΟΟΕ ότι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, ώστε να υπερασπιστούν τόσο τη Μονή όσο και την ανεκτίμητη εμπειρία του μοναχικού σχολείου, μια εμπειρία που αποκτήθηκε στη διάρκεια της μακραίωνης πορείας της.

«Γι΄ αυτό, αν ακούσετε κάποιον (όποιος και να είναι αυτός) να σας μιλάει για αλλαγή της στάσης μας, μην το πιστεύετε. Δεν αρνούμαστε, προς ικανοποίηση των συνεχώς μεταβαλλόμενων πολιτικών διεργασιών, ούτε συνολικά ούτε εν μέρει, τη διδασκαλία της πίστης μας που περιβάλλεται με την αγιότητα των περασμένων αιώνων», – λέγεται στο μήνυμα.

Η αδελφότητα κάνει έκκληση για προσευχητική υποστήριξη: «Είθε η ευλογία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και οι πρεσβείες της Θεομήτορος και όλων των Οσίων των Σπηλαίων να είναι μαζί μας».

Μετάφραση για την πύλη gr.pravoslavie.ru: Αναστασία Νταβίντοβα

news.church.ua

1/31/2023

Άφθαρτο το σκήνωμα του Μακαριστού Σέρβου Πατριάρχη Παύλου - μετά απο 10 χρόνια +++

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Μεγάλη Δευτέρα του 1998 περιμέναμε την έναρξη της εξοδίου ακολουθίας του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ.
Η Μητρόπολη γέμιζε με επίσημους και ο πιστός λαός ήταν έξω στα πλαϊνά σκαλοπάτια.
Αίφνης βλέπω ένα ασκητικό γεροντάκι να ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της Μητρόπολης από το πλάι και να το συνοδεύει ένας νέος κληρικός.
Το πρόσωπο του ασκητή έλαμπε.
- για δες είπαμε μέσα μας κατέβηκαν και ασκητές να προσκυνήσουν το σεπτό σκήνωμα του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ.
Αμέσως προστρέξαμε και λάβαμε την ευχή του.
Μας απάντησε με ολοκάθαρα Ελληνικά.
Σε λίγο οι γύρω μου είπαν:
- ξέρεις ότι μόλις έλαβες ευχή από τον Πατριάρχη της Σερβίας Παύλο.
Μετά ένας Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος που τον γνώριζε μας είπε:
- κάθε μέρα σηκωνόταν στις 4 το πρωί και λειτουργούσε .
- ένας σοβαρός λόγος ήταν γιατί η Σερβία βγαίνοντας από τον ολοκληρωτισμό σαρωνόταν από τον σατανισμό και την μαγεία.
 
 
ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΔΕΛΦΟΙ...
Είθε να μας ευλογεί από ψηλά.
Μπορεί να είναι εικόνα εσωτερικός χώρος



Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

Περί νεκρικής ακαμψίας και ευκαμψίας

 Στην Ποιμαντική Επιστήμη της Ορθοδόξου Αγιολογίας η οποία συγκροτήθηκε από τα Μυρίπνοα Άνθη του Αγιοπατερικού Παραδείσου, υπάρχουν πολλά και απανωτά, εμφανή και συναφή κριτήρια αγιότητος τα οποία ενεργούν ιεροπρεπέστατα μια μυστηριακή αλληλοεξάρτηση και αλληλοπεριχώρηση, η οποία με την σειρά της συνεργεί και συντελεί τα μέγιστα στην Διακήρυξη και Πιστοποίηση Αγίων.

Η αλόγιστη απομόνωση ενός τέτοιου κριτηρίου, η ενορχηστρωμένη διαφήμιση και παραπλανητική προώθηση αυτού ως αποκλειστικό “πειστήριο” Αγιοπνευματικής επενεργείας και Θεϊκής χορηγείας, προσβάλλει και κατ’ επέκτασιν βλασφημεί την Πηγή κάθε αγιότητος, Αυτό το Πανάγιον Πνεύμα!

Πολύς ο λόγος και απελπιστικά επιπόλαιη και παρανοϊκή χρήση της λεγομένης και πανθομολογουμένης “νεκρικής ευκαμψίας”. Ας είμαστε λιγάκι φρόνιμοι και πιο συγκρατημένοι, συνάμα δε και διακριτικοί, έτι δε άκρως επιφυλακτικοί όταν πρόκειται να επικαλεστούμε ανεξαρτήτως την “νεκρική ευκαμψία” ως σημείον αγιότητος.

Η νεκρική αποσύνθεση ενός πτώματος δεν είναι σταθερή με ωρολογιακή ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις. Η διαδικασία της σήψεως διαφέρει εντυπωσιακά, αναλογικά πάντοτε με τις διάφορες συνθήκες, σε σημείο μάλιστα που να υπερβαίνει κατά πολύ τα συνηθισμένα όρια.

Η επιστήμη πιστοποιεί πως υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα. Οι εξαιρέσεις αυτές δεν πρέπει ποτέ βα εκλαμβάνονται επιπόλαια ως υπερφυσικό σημείο εξ’ ουρανού και αυτομάτως θαύμα Θεϊκό…

ΟΧΙ βέβαια! Η οποιαδήποτε νεκρική ευκαμψία δεν πρέπει ποτέ να λογίζεται αυθαιρέτως ως σημείον αγιότητος! Αυτό συνιστά πλάνη και μάλιστα οικτρά. “Δεν μας τα λένε καλά” όσοι βιάζονται τόσο πολύ και προτρέχουν απεγνωσμένα να υφαρπάσουν την εξουσία του Θεού και να καταχραστούν την αγνωσία και το ευπερίστατον του πιστού λαού.

Τέτοιες επιπολαιότητες και ακρότητες πρέπει να αποφεύγονται και να μην “λιγουρευόμαστε” εύκολες και πρόχειρες αναδημοσιεύσεις οι οποίες και αυτές κάνουν μεγάλο κακό, έστω κι αν εμείς τυπικά αναρτούμε σχετική δήλωση διαφοροποιήσεως και μη υποχρεωτικής ταυτίσεως των εκάστοτε απόψεων του συγγραφέως με το πιστεύω των Ιστολόγων.

Μόνον ο Θεός γνωρίζει και αποκαλύπτει εν χρόνω την αγιότητα προσώπων. Δεν αρνούμαι το ενδεχόμενο της νεκρικής ευκαμψίας να ενυπάρχει βεβαιότατα και σε αγιασμένα άτομα αλλά αυτό καθ’ εαυτό γενικώς, δεν αποτελεί “σημείον αγιότητος! Άλλο το ένα, άλλο το άλλο! Κάθε άλλο, και οι πραγματικοί Άγιοι παρουσιάζουν οπωσδήποτε “νεκρική ευκαμψία” μαζί όμως με χίλια άλλα δυο, πρωτίστως άμωμη και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη, Αγιοπατερική Ακοινωνησία μετά ακοινωνήτων, αγιότητα βίου, κάθαρση και θέωση, θαυματουργία εν βίω, αλλεπάλληλες έκτατες υπερφυσικές αποκαλύψεις και εμφάνειες θεϊκές σε κληρικούς ΚΑΙ λαίκούς καθώς και πληθώρα άλλων μαρτυριών και ομολογιών.

Μην προτρέχουμε τόσο εύκολα και πέφτουμε θύματα παρεκκλησιαστικής “Αγιοποιήσεως” παπικών προδιαγραφών. Ακόμη και ο επίσημος και δεδηλωμένος Σατανιστής, Αρχιερέας της Ανεγνωρισμένης Διεθνούς Εκκλησίας του Σατανά, Aleister Crowley, παρουσίασε “νεκρική ευκαμψία” και σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων, ίσως να οφείλεται σε υπερβολική χρήση ηρωΐνης. Ακόμη και κάποιοι ειδωλοποιημένοι ποδοσφαιριστές”αγιοποιημένοι” από τον Πάπα, παρουσίασαν “νεκρική ευκαμψία” καθώς και πολλοί άλλοι αιρετικοί, με διαφορά ολίγων ωρών, ακόμη και ημερών. Λοιπόν;

Και αυτοί όλοι, “Άγιοι;;;” ΜΗ τρελαθούμε!

ΠΗΓΗ


ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ:

Οι πλείστοι χριστιανοί δεν έχουν γνώση του φαινομένου της νεκρικής ακαμψίας και πως εκδηλώνεται αυτό το φαινόμενο, με αποτέλεσμα να βλέπουν σημεία εκεί που δεν υπάρχουν. Επίσης όσο για την σήψη και την καθυστέρηση αυτής ξεχνούν την επίδραση διαφόρων φαρμακευτικών αγωγών και παθήσεων που καθυστερούν την σήψη και τους διάφορους μικροοργανισμους που καταναλώνουν τους ιστούς του σώματος, όπως οι χημειοθεραπείες, οι ακτινοβολίες κ.α. 

 Η νεκρική ακαμψία εκδηλώνεται σε όλους τους νεκρούς πλην ίσως των αγίων. Η νεκρική ακαμψία ξεκινά 2-3 ώρες μετά τον θάνατο, κορυφώνεται στις 12 ωρες και εξαλείφεται σταδιακά μετά από 48 ώρες. Δεν παραμένει μόνιμα στο νεκρό σώμα.

- Δηλαδή, μετὰ ἀπὸ 48 ὥρας τὸ σῶμα γίνεται εὔκαμπτον;

- Ναι

Το θέμα της νεκρικής ακαμψίας και της μετέπειτα νεκρικής ευκαμψίας είναι καθαρά επιστημονικής φύσεως. Περιγράφεται στα εγχειρίδια ιατροδικαστικής, παθολογοανατομικής κ.λπ. Νεκρική ακαμψία, έπειτα ευκαμψία κι έπειτα αυτόλυση κι αποσύνθεση επικρατούν μετά τον θάνατο και στα θηλαστικά ζώα. Και φυσικά τα φάρμακα και ουσίες που έπαιρνε ο μακαρίτης, τα αντιοξειδωτικά και συντηρητικά των τροφών, η θερμοκρασία, οι παθήσεις, παίζουν το ρόλο τους στη διαφοροποίηση των φαινομένων. Αλλά έχουμε τρελλαθεί γενικώς οι θρησκόληπτοι, ώστε, ενώ κάποτε τα άλυωτα πτώματα θεωρούνταν καταραμένα, τώρα θεωρούνται δείγματα αγιότητος και ενίοτε "προ" - "παρασκευάζονται" ώστε να μουμιοποιηθούν, και να μυροβολήσουν με σκοπό ο "γέροντας" εκάστου να αγιοκαταταχθεί! Πράγματα που δεν αναφέρει η Αγία Γραφή, τα ανάγουμε σε Ευαγγέλιο, δηλ. γινόμαστε αιρετικοί και χάνοι αν όχι σιμωνιακοί, εφόσον ακόμα και αγίου να είναι το σκήνωμα δεν το αφήνουμε να αναπαυθεί εν ειρήνη εις τον χουν, αλλά το αξιοποιούμε ενίοτε μεταφερόμενον και προσκυνούμενον "επί προαιρετικοίς χρήμασι".

Όλοι γνωρίζουν και αν δεν γνωρίζουν ας ρωτήσουν να μάθουν, ότι μετά το θάνατο, αρχικώς μεν επικρατεί η "νεκρική ακαμψία" για κάποιο χρονικό διάστημα, ανάλογα και με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος κι άλλους παράγοντες κι έπειτα επακολουθεί η ευκαμψία του πτώματος παράληλα με την εξέλιξη των διαδικασιών αυτόλυσης, σήψης, αποσύνθεσης της σωρού. Όλα τα πτώματα, αρχικά είναι άκαμπτα, αλλά έπειτα γίνονται εύκαμπτα.

Ο ΚΟΠΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΝΟΥΝΤΑ Γ΄ 
ΚΑΘΙΣΤΟΣ, ΕΥΚΑΜΠΤΟΣ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΟΣ






Τι σημαίνει ν’ αγιάσεις κρυφά σε έναν κόσμο …. που μονάχα φαίνεται και δεν είναι...

 -Τι να σας πω … αγράμματος άνθρωπος, έλεγε ο παππούς.

-Κάτι για τη ζωή μας. Μια φράση μονάχα. Έτσι να την έχουμε φυλαχτό.
Σοβάρεψε. Πήρε ύφος επίσημο….
Ήρθε νωρίς στο μοναστήρι.Τελειώναμε τη Λειτουργία και καθίσαμε στο αρχονταρίκι. Παππούλης πολλώ χρονώ με ψυχή παιδιού.
Τον ήξερα από την προηγούμενη φορά και κάναμε αστείο με την ηλικία του.
-Πόσο χρονών είσαι γέροντα;
-Πόσο χρονών με κάνετε;
Και όλοι πέφταμε έξω, γιατί ο γέροντας δεν φαινότανε καθόλου … ογδόντα τόσο.
Και δώστου να γελάει σαν μικρό παιδί.
Είδε νέα παιδιά. Να πηγαίνετε σχολείο έλεγε. Εγώ δεν πήγα σχολείο. Από μικρός στο χωριό χωρίς σχολείο χωρίς γράμματα. Βρέθηκα μικρό παιδί στο Όρος. Και εκεί ήτανε σαν τον παράδεισο.
Κι ο γέροντας της καλύβας μου έλεγε:
-Διάβασε την ακολουθία,… μα εγώ δεν ήξερα γράμματα. Και μου λέει έλα να σε μάθω. Από τότε έμαθα να διαβάζω και να γράφω.
-Και πόσα χρόνια έχεις στο Όρος γέροντα.
Και ο γέροντας γελώντας μου είπε:
-‘Εμαθα να διαβάζω και να γράφω όχι και να μετράω. Και να πάλι τα γέλια..
-Πές μας γέροντα κάτι για μας. Να γιά όλους μας, τα νέα τα παιδιά και μας τους καλογήρους.
-Τι να σας πω … αγράμματος άνθρωπος, έλεγε ο παππούς.
-Κάτι για τη ζωή μας. Μια φράση μονάχα.’Ετσι να την έχουμε φυλαχτό.
Σοβάρεψε. Πήρε ύφος επίσημο.
-Να αγιάσεις κρυφά…. είπε να έγειρε σκεφτικός στο τσιμισίρι ραβδί του.
Σιωπή … κανείς δεν ξαναμίλησε. Μέχρι που γυρίσαμε στο κελλί άλλη κουβέντα δεν είχαμε στο νου και την καρδιά μας από τις λέξεις του γέροντα.
Τι σημαίνει ν’ αγιάσεις κρυφά σε έναν κόσμο …. που μονάχα φαίνεται και δεν είναι.




ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Εξαιρετικό κείμενο. Συμπληρώνουμε: Γιατί αν δεν αγιάσεις κρυφά τότε μπορεί να γίνει και το αντίθετον όπως:
(Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ)

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023

ΟΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ (ΜΕΡΟΣ 3ο)

  Γράφουν ότι λέγει ο ιερός Χρυσόστομος:

«Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».

Οι δυο προτάσεις: «Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους» προηγούνται των προηγουμένων λόγων και δεν είναι μεταγενέστεροι όπως παρουσιάζονται, μάλιστα είναι και κομμένοι. 

Ο Χρυσόστομος λέγει:


Tι λέγει; Ότι τα δόγματα που γέννησαν οι Έλληνες τα πήραν οι αιρετικοί από τους εθνικούς φιλοσόφους, (κρατήστε το ''εθνικοί φιλόσοφοι'', θα εξηγήσουμε σε άλλο άρθρο το τι εστί ''εθνικοί''), και τα διόγκωσαν. 
Δεν θα παρατήσουμε την μάχη, όχι εναντίον των Ελλήνων, αλλά εναντίον των αιρετικών!
Όπως βλέπετε αφαίρεσαν το: «αυτά οι αιρετικοί τα διώγκωσαν»..... 
Για ποιους αιρετικούς όμως μιλούσε ο ίδιος στο εν λόγω απόσπασμα;


Ο Χρυσόστομος καυτηριάζει πλανεμένες φιλοσοφικές δοξασίες όπως:


και όχι καθ΄ αυτό το γένος των Ελλήνων, διότι αλλού - όπως θα δείξουμε και σε επόμενα άρθρα - επαινεί τον Σωκράτη και άλλους φιλοσόφους.

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023

Ο Επιφάνιος της Ουκρανίας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

 

Η Α.Θ. Παναγιότης ο υποδέχθηκε με εγκαρδιότητα σήμερα, 27 Ιανουαρίου 2023, στο Φανάρι, την Α. Μακαριότητα τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο.

Ο Παναγιώτατος, στη σύντομη ομιλία του στην Αίθουσα του Θρόνου, εξέφρασε για μία ακόμη φορά την συμπαράσταση της Μητρός Εκκλησίας προς τον σκληρά δοκιμαζόμενο Ουκρανικό λαό, καταδικάζοντας εκ νέου τον εν εξελίξει πόλεμο που διεξάγει η Ρωσική Ομοσπονδία κατά της Ουκρανίας. 

“Είναι διαρκής η παρουσία σας ανάμεσά μας, νοερώς, διά της προσευχής, η οποία μας ενώνει, αλλά χαιρόμαστε πολύ όταν έχουμε και τη φυσική παρουσία σας, έστω και για λίγο, από καιρού εις καιρόν, εις το ιερόν μας Κέντρον. Αυτήν την φοράν μας ήρθατε από την Πρεσβυτέραν Ρώμην, εδώ εις την Νέαν Ρώμην. Χαιρόμεθα που είχατε την ευκαιρία να ενημερώσετε από πρώτο χέρι την Αυτού Αγιότητα τον Πάπα Φραγκίσκο διά τα συμβαίνοντα εις την Ουκρανία. Ελπίζουμε ότι μετά την ενημέρωση που κάνατε εις το Βατικανό, εσείς προσωπικώς και οι άλλοι εκπρόσωποι των θρησκευτικών Κοινοτήτων της Ουκρανίας, ο Πάπας Φραγκίσκος θα έχει μία πιο ξεκάθαρη στάση απέναντι στον πόλεμο της Ουκρανίας. Και παραμερίζοντας πολιτικές και διπλωματικές ισορροπίες θα είναι πιο κοντά σας και θα επηρεάζει υπέρ της Ουκρανίας πολλές ρωμαιοκαθολικές χώρες, στις οποίες περνά ο λόγος του. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο και ημείς προσωπικώς ήτο πολύ φυσικόν από την αρχή να καταδικάσωμεν τον άδικο, αδικαιολόγητον και διαβολικό πόλεμο που άρχισε η Ρωσική Ομοσπονδία εναντίον της Ουκρανίας”.

Ο Πατριάρχης υπενθύμισε ότι κατά την πρόσφατη ομιλία του σε διεθνές συνέδριο στο Αμπού Ντάμπι, αλλά και σε μήνυμα που απέστειλε, πριν από δύο ημέρες, σε συνέδριο που διεξήχθη στην Αθήνα, σχετικά με την κατάσταση στην Ουκρανία, καταδίκασε και πάλι με αυστηρότητα τον πόλεμο.

Αναφερόμενος στην ανθρωπιστική βοήθεια που απέστειλε το Οικουμενικό Πατριαρχείο προς την Ουκρανία, ο Παναγιώτατος είπε ότι όσα προσφέρθηκαν είναι ελάχιστα μπροστά σε αυτά τα οποία έχει ανάγκη ο λαός της Ουκρανίας και μπροστά σε αυτά τα οποία αξίζει να έχει.

Ό,τι και να κάνουμε και εμείς και όλος ο κόσμος για την δοκιμαζόμενη χώρα σας θα είναι λίγο. Είναι ένδεκα μήνες που άρχισε ο πόλεμος και σε αυτό το διάστημα, σχεδόν του ενός έτους, όλος ο κόσμος θαυμάζει το κουράγιο, την ανδρεία, την αγωνιστικότητά σας”.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην μέριμνα που λαμβάνει η Μήτηρ Εκκλησία για την πνευματική ενίσχυση των Ουκρανών Ορθοδόξων που διαβιούν στην Πόλη, για τους οποίους, όπως είπε, το Πατριαρχείο φρόντισε να διορίσει μόνιμο Ουκρανό ιερέα προκειμένου να εξυπηρετεί τις λατρευτικές τους ανάγκες. Υπογράμμισε δε την καλή συνεργασία με τους παρισταμένους Εξοχ. Πρέσβη της Ουκρανίας στην Άγκυρα κ. Vasyl Bodnar, και Εντιμ. Γενικό Πρόξενο στην Πόλη κ. Roman Nedilskyi για την στήριξη των Ουκρανών που ζουν στην Τουρκία. Επίσης, αναφέρθηκε και στην πρόσφατη επίσκεψη του πρώην Προέδρου της Ουκρανίας Εξοχ. κ. Petro Poroshenko, τα Θεοφάνεια, με την ευκαιρία της τετάρτης επετείου από την χορήγηση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας. 

“Σας διαβεβαιώνουμε για την εγγύτητά μας μαζί σας και για την ετοιμότητά μας να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να ανακουφίζουμε τον πόνο σας και την αγωνία την οποία ζει ο λαός σας”, τόνισε ο Πατριάρχης και πρόσθεσε:

“Αύριο που θα επιστρέψετε, συν Θεώ, στο Κίεβο, Μακαριώτατε, παρακαλούμε να μεταφέρετε στον κ. Πρόεδρο, τον Εξοχώτατο κ. Ζελένσκι, στους συνεργάτες του, και σε όλους τους πιστούς σας, την ευλογία της Μητρός Εκκλησίας, την αγάπη μας, την στοργή μας, την υποστήριξή μας. Ο Χριστός εν τω μέσω ημών και η νίκη μαζί σας”.

Από την πλευρά του ο Μακαριώτατος εξέφρασε την χαρά του, που για άλλη μία φορά επισκέπτεται το Κέντρο της Ορθοδοξίας, καθώς και την ευγνωμοσύνη του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη για την πολύπλευρη στήριξή του προς τον Ουκρανικό λαό αυτή την δύσκολη περίοδο του πολέμου. 

“Σήμερα η Ουκρανία περνάει ένα δύσκολο στάδιο δοκιμασίας. Επιλέξαμε την ευρωπαϊκή κατεύθυνση της πορείας μας και γι’ αυτή την επιλογή μας πληρώνουμε βαρύ τίμημα. Κάθε ημέρα σκοτώνονται όχι μόνον στρατιώτες μας, αλλά και απλοί πολίτες, και παιδιά. Χθες δεχθήκαμε επίθεση από την Ρωσία, και στο Κίεβο και σε άλλες πόλεις, με θύματα απλούς πολίτες. Ο εχθρός τρομοκρατεί στην Ουκρανία. Επειδή δεν έχει επιτυχία στο μέτωπο καταστρέφει τις υποδομές μας. Γι΄ αυτό εκατομμύρια Ουκρανοί πολίτες βρίσκονται σήμερα χωρίς ρεύμα, χωρίς νερό, που είναι απαραίτητα για τη ζωή τους. Παρόλα αυτά παραμένουμε ενωμένοι. Και λέμε ότι μπορούμε να αντέξουμε χωρίς ρεύμα και νερό, γιατί θα κάνουμε τα πάντα για τη νίκη μας. Και είμαστε βέβαιοι για τη νίκη μας. Πάντοτε λέω ότι ηθικά ήδη νικήσαμε. Γιατί από την αρχή της εισβολής ακόμα και οι φίλοι μας δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να αντέξουμε. Κάποιοι έλεγαν τρεις ημέρες, μία εβδομάδα, το πολύ τρεις εβδομάδες θα αντέξει η Ουκρανία. Αλλά εμείς αγωνιζόμαστε, και ξέρουμε ότι η αλήθεια και το καλό πάντοτε νικούν. Γι’ αυτό θα νικήσουμε και μετά θα υπάρχει δίκαιη ειρήνη στην Ουκρανία. Σας ευχαριστούμε για την συμπαράστασή σας. Αισθανόμαστε, ιδιαιτέρως αυτήν την περίοδο, την στήριξη της Μήτρος Εκκλησίας, και σας ευχαριστούμε που από την πρώτη ημέρα την εκφράσατε, και είπατε ξεκάθαρα ότι αυτός ο πόλεμος δεν είναι ιερός αλλά διαβολικός.”

Ακολούθως ο Παναγιώτατος και ο Μακαριώτατος είχαν κατ’ ίδιαν συνάντηση, στην οποία παρέστησαν οι Σεβ. Μητροπολίτης Γέρων Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ, εκ μέρους της Μήτρος Εκκλησίας, και Αρχιεπίσκοπος Τσερνίγιβ και Νίζνας κ. Ευστράτιος, από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, καθώς επίσης και ο Πανοσιολ. Μ. Εκκλησιάρχης κ. Αέτιος, Διευθυντής του Ιδιαίτερου Πατριαρχικού Γραφείου. 

Νωρίτερα, το πρωί, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος παρέστη συμπροσευχόμενος στη Θεία Λειτουργία, επί τη εορτή της ανακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, κατά την οποία χοροστάτησε, από το Παραθρόνιο, ο Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος.

Εκκλησιάστηκαν οι Αρχιερείς Γέρων Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ, Μύρων κ. Χρυσόστομος, Καλλιουπόλεως και Μαδύτου κ. Στέφανος, Σηλυβρίας κ. Μάξιμος, Προύσης κ. Ιωακείμ, Τσερνίγιβ και Νίζνας κ. Ευστράτιος και Τράλλεων κ. Βενιαμίν, ο Εξοχ. Πρέσβης της Ουκρανίας κ. Vasyl Bodnar, με τον Εντιμ. Γενικό Πρόξενο κ. Roman Nedilskyi, και τις συζύγους και συνεργάτες τους, μέλη της ουκρανικής παροικίας και άλλοι πιστοί από την Πόλη, καθώς και προσκυνητές από το εξωτερικό.

_______


ΠΗΓΗ

Οι Ουκρανοί χριστιανοί ηγέτες ανανεώνουν την πρόσκλησή τους προς τον Πάπα Φραγκίσκο να επισκεφθεί τη χώρα

 Στο Βατικανό μαζί με Ουνίτες και άλλους θρησκευτικούς ουκρανούς ηγέτες την τελευταία ημέρα των οικουμενιστικών συμπροσευχών για τη Χριστιανική ενότητα.

Φωτό μαζί με τον Ιταλίας Πολύκαρπο που θεωρεί προκαθήμενό του τον Πάπα

Ukrainian Christian leaders renew their invitation to Pope Francis to visit the country (romereports)

On the last day of the Week of Prayer for Christian Unity, Pope Francis met with members of the Pan-Ukrainian Council of Churches and Religious Organizations. The Pope expressed his solidarity once again with the Ukrainian people and assured them of his prayers.

POPE FRANCIS

Have no doubt: I pray for you.

I carry you in my heart and ask God to have mercy on this brave people.

During the meeting, the group expressed their hope for a future papal visit to Ukraine.

ABP. SVIATOSLAV SHEVCHUK

Major Archbishop of Kyiv-Halyč

Of course, we renewed our invitation to the Holy Father to visit us in Ukraine. This is a renewal of the invitation we made before. We know that the Holy Father is following the developments of the situation in Ukraine and he's looking for a good time to come.
Not only are Catholics waiting for him but all Ukrainians are awaiting his visit.

During a press conference in Rome, some religious representatives discussed the joint efforts of different faith leaders from around the world in opposing the Russian invasion and promoting a victory of truth.

ABP. SVIATOSLAV SHEVCHUK

Major Archbishop of Kyiv-Halyč

War is always a failure of humanity. War is always a mistake and must be condemned in and of itself.

The Council of representatives came to Rome after sending a letter to Pope Francis describing the horrific conditions of the war and asking for a word of comfort. They also participated in Vespers for the closing ceremony of the Week of Prayer for Christian Unity. 

The Metropolitan Archbishop of Lviv explained that Pope Francis' words and actions since the outbreak of the war last year have made an impact on the people of Ukraine.

ABP. MIECZYSLAW MOKRZYCKI

Diocese of Lviv, Ukraine

We know that there are not a lot of Catholics in Ukraine. The majority are Orthodox who don't really understand the role of the Pope or his position. And that's why it was maybe more difficult for them. But I mean the people really appreciate and the entire country of Ukraine really appreciates all that the Holy Father and the Holy See do for Ukraine.

Established in 1996, the Pan-Ukrainian Council includes representatives from 15 churches and religious organizations and one interfaith organization.

KG



ΠΗΓΗ

ΟΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ (ΜΕΡΟΣ 2ο)

Λέγουν οι νεοπαγανιστές ότι προτρέπει o ιερός Χρυσόστομος τους γονείς να μην δίνουν ελληνικά ονόματα στα παιδιά τους.

Γράφουν:

«Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των (Ελλήνων) προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων (δηλ. εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης), των μαρτύρων, των επισκόπων και των αποστόλων».

Οι παρενθέσεις φυσικά είναι δικές τους...

Λέγει ο ίδιος:


Ομιλεί για την συνήθεια που είχαν οι άνθρωποι να δίνουν στα παιδιά τα ονόματα των προγόνων τους. Όχι όμως διότι είναι ελληνικά, πουθενά δεν αναφέρει κάτι τέτοιο! 
Ο Χρυσόστομος προσθέτει «και τα ονόματα των μαρτύρων, των επισκόπων, των αποστόλων», πολλά από τα οποία φυσικά ήταν ελληνικά και ουχί μόνον ''εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης'' όπως λέγουν!

Γιατί όμως;




Δεν προτρέπει λοιπόν εις το να μην δίνονται ελληνικά ονόματα, αλλά το να δίνονται ονόματα αγίων προς μίμηση και ωφέλεια γονέων και τέκνων!





Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023

Οι «προοδευτικές» δράσεις του θεολογικού Συνδέσμου «Καιρός» και της Ένωσης Αθέων


Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν διαρκῶς στό στόχαστρο ἀθέων καί ἀποδομητῶν τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (ΠΕΘ)

  

·      Οι «προοδευτικές» δράσεις του θεολογικού Συνδέσμου «Καιρός» και της Ένωσης Αθέων



Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) καταγγέλλει τον αντισύλλογο θεολόγων, με την ονομασία «Καιρός» για την μη δημοκρατική, μη ορθόδοξη και μη συνταγματική συμπεριφορά και δράση του. Το Σωματείο «Καιρός», ως γνωστό, συμμετείχε, ως αντίδικος της ΠΕΘ και άλλων φορέων και προσώπων, που είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, κατά την εκδίκαση του θέματος της ακύρωσης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και των Φακέλων του Μαθητή, που ήταν δημιουργήματα μελών του «Καιρού».

Με τη συμμετοχή του «Καιρού» σε μια εκδίκαση προσφυγής από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, ανέμενε κάθε λογικός άνθρωπος ότι τα μέλη του θα αποδέχονταν, δημοκρατικά, τις - σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας αλλά και τις διατάξεις του άρθρου 2 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ - (4) αποφάσεις του ΣτΕ, που ακύρωσαν τα Προγράμματά τους.

Ο «Καιρός», ωστόσο, δρώντας εντελώς αντιδημοκρατικά και αντισυνταγματικά, αμέσως μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ, άρχισε έναν ανένδοτο πόλεμο εναντίον των ως άνω Αποφάσεων του ΣτΕ.

Υπενθυμίζουμε στους συναδέλφους Θεολόγους ελάχιστα από όσα έγραψε και απέστειλε το 2016, προς τον Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα και τους Αρχηγούς των Κομμάτων, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος για τα Προγράμματα και τους Φακέλους των Θρησκευτικων:

«Είναι απαράδεκτα επικίνδυνα, δεν θα αποδώσουν καρπούς, αλλά μεγάλη ζημιά στην Παιδεία και γενικότερα στην Κοινωνία μας. Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μετατράπηκε σε “θρησκειολογία”. Απλώς καταργήθηκε και πρόκειται πλέον για ένα μη θεολογικό μάθημα. Το εκπαιδευτικό υλικό κλονίζει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του παιδιού και του προκαλεί σύγχυση. Το μάθημα των Θρησκευτικών, τώρα πλέον, έγινε «κατηχητικό, διότι προσπαθεί, με σαφή πολιτικά κριτήρια, να κατηχήσει και να στρατεύσει τους μαθητές σε μια εκκοσμικευμένη στάση απέναντι στο θρησκευτικό φαινόμενο. Τα καινούργια Προγράμματα με έπεισαν ότι δεν πρόκειται για θρησκευτικά, αλλά για επιχείρηση αλλοιώσεως της πίστεώς μας».

Παρόμοιες κρίσεις διαβάζει κανείς, στο περιεχόμενο των (4) Αποφάσεων του ΣτΕ, σχετικά με το Πρόγραμμα Σπουδών του «Καιρού», όπου, ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:

«Μέ τό πρόγραμμα σπουδῶν φαλκιδεύεται ὁ ἐπιβεβλημένος ἀπό τή συνταγματική διάταξη σκοπός, ἡ ἀνάπτυξη δηλαδή τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς συνειδήσεως ... Διότι, ἐνῶ, θά ἔπρεπε νά ἀπευθύνεται ἀποκλειστικά στούς ὀρθόδοξους χριστιανούς μαθητές καί νά κατατείνει στήν ἐμπέδωση καί ἐνίσχυση τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς συνειδήσεώς τους, μέ τή σύγχυση πού προκαλεῖται, κλονίζει τήν ὀρθόδοξη χριστιανική συνείδηση, τήν ὁποία, ἤδη, πρίν ἀπό τήν ἔναρξη τοῦ σχολικοῦ βίου, διαμορφώνουν οἱ μαθητές αὐτοί στό πλαίσιο τοῦ οἰκογενειακοῦ τους περιβάλλοντος, εἶναι δέ ἱκανή νά τούς ἐκτρέψει ἀπό τήν ὀρθόδοξη χριστιανική συνείδησή τους».

Επισημαίνεται ακόμη ότι η ύλη των Νέων Προγραμμάτων και Φακέλων αντιτίθεται και «πρός τήν διάταξη τοῦ ἄρθρου 2 τοῦ ΠΠΠ τῆς ΕΣΔΑ, διότι προσβάλλει τό εὐθέως τό δικαίωμα τῶν ἀνηκόντων στήν ἐπικρατοῦσα θρησκεία ὀρθόδοξων χριστιανῶν γονέων νά διασφαλίσουν τή μόρφωση καί ἐκπαίδευση τῶν παιδιῶν τους, σύμφωνα μέ τίς δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις..., ἐνῶ ἡ νομοθεσία προβλέπει γιά μαθητές ρωμαιοκαθολικούς, ἑβραίους καί μουσουλμάνους τή δυνατότητα νά διδάσκονται, ἀποκλειστικῶς, τά δόγματα τῆς πίστεώς τους».

Όμως, οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν ήταν αρεστές στον «Καιρό» και, στο πλαίσιο αποδόμησής τους, οργάνωσε και οργανώνει Ημερίδες, όπως και την προσεχή Διημερίδα της 27ης και 28ης Ιανουαρίου 2023, καλώντας Θεολόγους και άλλους και οργανώνοντας ξανά διάφορες μεθοδεύσεις, εναντίον των αποφάσεων του ΣτΕ. Υπάρχουν, βέβαια προσκεκλημένοι ομιλητές του «Καιρού», που δεν έχουν εκφραστεί εχθρικά κατά του Ορθόδοξου μαθήματος.

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι ομιλητές, όπως τα πρωτοκλασάτα και ιδρυτικά στελέχη του «Καιρού», αλλά και κάποιοι άλλοι, που, κατά κοινή ομολογία, θεωρούνται πολέμιοι των ορθοδόξων Θρησκευτικών και των αποφάσεων του ΣτΕ όπως: α) Ο πρ. Υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης, β) ο Πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και γ) ένας από τους κ. Αντιπροέδρους του ΣτΕ, που μειοψήφισε, στις αποφάσεις του ΣτΕ για το Μάθημα των Θρησκευτικών.

Για τους συγκεκριμένους, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε τα παρακάτω:

α) Ο πρώτος καλεσμένος του «Καιρού», ήταν ο δοκιμασμένος φίλος και συνοδοιπόρος του, ο Υπουργός κ. Ν. Φίλης, αμέσως μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ (Μάρτιος 2018) δήλωνε: «Το ΣτΕ υιοθετεί απόψεις ακραίων φονταμενταλιστών. Πρόκειται για σκοταδισμό, μεσαίωνα και αναχρονισμό και για λανθασμένη ερμηνεία του Συντάγματος». Επίσης, αμέσως μετά την Απόφαση του ΣτΕ (Σεπτέμβριος 2019), δήλωνε: Η απόφαση του ΣτΕ «οδηγεί τα πράγματα, ώστε το μάθημα των θρησκευτικών να γίνει προαιρετικό... Με τα νέα Προγράμματα Σπουδών επιχειρήσαμε το μάθημα των θρησκευτικών να είναι μάθημα γνώσης και όχι πίστης. Αυτή η κατεύθυνση ανταποκρίνεται σε ένα σχολείο κοσμικό και δημοκρατικό».

Πέρα από τις τοξικές και ιδεοληπτικές θέσεις του κ. Φίλη, που επέδειξε, ως Υπουργός, απέναντι στο ορθόδοξο μάθημα, θεωρούμε σημαντικό, επίσης, να γνωρίζουν οι συνάδελφοι θεολόγοι και όλος ο ελληνικός λαός, τα ύπουλα, σκοτεινά και αντιδημοκρατικά σχέδια που είχε ο κ. Φίλης, για το Μάθημα των Θρησκευτικών και όσους το διδάσκουν. Σε εισήγηση που έκανε στην Ημερίδα της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΛΕΔΑ) με θέμα: «Σχολείο και θρησκευτική ελευθερία», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 19 Σεπτεμβρίου 2018, κατά την οποία είπε μεταξύ άλλων:

«Τα τολμηρά βήματα που έγιναν με τα νέα προγράμματα, μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε, σταδιακά, να δημιουργηθεί μάθημα Θρησκειολογίας ή, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να καθιερωθεί αργότερα μάθημα Φιλοσοφίας... Η μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μάθημα γνώσης και όχι πίστης αλλάζει το πολιτισμικό κλίμα μέσα στο σχολείο και βοηθά στη συνολική αλλαγή του τρόπου κατανόησης του θρησκευτικού φαινομένου. Γι’ αυτό, σε συνεργασία με Θεολόγους Εκπαιδευτικούς, επιλέξαμε την αλλαγή του μαθήματος. Έθεσα ως πρώτιστο στόχο την προώθηση των νέων προγραμμάτων σπουδών στα θρησκευτικά και, για ευνόητους λόγους, προγραμμάτισα για αργότερα μια σειρά παρεμβάσεις στα υπόλοιπα εκκρεμή ζητήματα».

β) Ο έτερος φιλοξενούμενος στη Διημερίδα του «Καιρού» είναι ο Πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), υπό την προεδρεία του οποίου η (ΑΠΔΠΧ) ψήφισε τη ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ 2/2022, σύμφωνα με την οποία προτείνεται στο Υπουργείο Παιδείας να δίνεται απαλλαγή στο Μάθημα των Θρησκευτικών, σε όλους τους αιτούντες, ακόμη και στους Ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές, με επίκληση, απλώς και μόνον, «λόγων συνείδησης» και όχι, όπως ορίζουν οι Αποφάσεις του ΣτΕ, για λόγους «θρησκευτικής συνείδησης». Με τη ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ αυτή, προτείνεται στο Υπουργείο Παιδείας να γίνει το Μάθημα των Θρησκευτικών προαιρετικό, να χάσει, δηλαδή, για πρώτη φορά, την υποχρεωτικότητά του στην Εκπαίδευση.

Ο “Καιρός», όχι μόνον, δεν αντέδρασε στην ως άνω ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ της (ΑΠΔΠΧ), αλλά, προσκαλεί τον Πρόεδρό της να είναι ομιλητής στη Διημερίδα του «Καιρού».

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), αντίθετα, απέστειλε, επειγόντως, τον Σεπτέμβριο του 2022, Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ζητώντας να μην γίνει δεκτή η ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ, ως αντισυνταγματική. Η επιστολή της ΠΕΘ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η (ΑΠΔΠΧ), με τη ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ της έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με τις πρόσφατες σχετικές με το Μάθημα των Θρησκευτικών, αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και ότι δεν είναι έργο αυτής της Αρχής να υπερβαίνει το Σύνταγμα και να καθορίζει το περιεχόμενο της Ελληνικής Παιδείας και ποια Μαθήματα θα είναι υποχρεωτικά και ποια προαιρετικά».

Η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμαίως, τον Σεπτέμβριο του 2022, απέρριψε, προς έπαινό της, την ως άνω ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ, ως αντισυνταγματική, με τα ίδια δηλαδή περίπου επιχειρήματα που είχε προβάλλει η ΠΕΘ.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Ένωση Αθέων στις 3 Δεκεμβρίου 2022 είχε οργανώσει Ημερίδα, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με την ίδια περίπου Θεματολογία της Διημερίδας του «Καιρού», σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, με την ενεργό συμμετοχή, του κ. Ν. Φίλη και του κ. Κων. Κορναράκη, Καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ και εξέχοντος μέλους του «Καιρού» αλλά και υπεύθυνου όλων των Προγραμμάτων και των Βιβλίων Θρησκευτικών του Υπουργείου Παιδείας (βλ. Facebook, Ένωση Αθέων, 3 Δεκεμβρίου).

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε, η Ένωση Αθέων έχει προσφύγει ξανά στο ΣτΕ για το ίδιο θέμα, δηλαδή της Απαλλαγής όλων των αιτούντων μαθητών, ορθοδόξων και μη, από το Μάθημα των Θρησκευτικών, με στόχο να καταστεί το μάθημα των Θρησκευτικών προαιρετικό (επιλεγόμενο), που πρόκειται να εκδικαστεί στις 3 Φεβρουαρίου του 2023.

γ) Ο έτερος καλεσμένος στην Διημερίδα, νυν Αντιπρόεδρος του ΣτΕ και, κατά την εκδίκαση από το ΣτΕ της προσφυγής της ΠΕΘ, Σύμβουλος του ΣτΕ κ. Πικραμένος, δεν ψήφισε την ακύρωση των Προγραμμάτων, αναφέροντας, μεταξύ άλλων στην αιτιολογία του, τα παρακάτω, όπως διαβάζουμε στα κείμενα των Αποφάσεων:

«Τό Κράτος, κατά τήν παροχή τῆς ἐκπαίδευσης, περιλαμβανομένου τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν, πού ἀπευθύνεται σέ ὅλους τούς μαθητές καί ὄχι μόνον σέ ὀρθοδόξους μαθητές δέν ἐπιτρέπεται νά ἐπιβάλλει συγκεκριμένη “κοσμοθεωρία” ὡς τήν μόνη ἀποδεκτή ἤ ἀληθινή, ἀλλά ὀφείλει, τηρώντας τήν ἀρχή τῆς οὐδετερότητας, νά δημιουργεῖ τίς προϋποθέσεις, ὥστε οἱ μαθητές νά διαμορφώσουν ἐλεύθερα τήν προσωπικότητά τους καί νά ἐπιλέξουν κριτικά τήν κοσμοαντίληψη τῆς ἀρεσκείας τους».

Τα μέλη του αντισυλλόγου «Καιρός», έτσι όπως αρέσκονται, για ευνόητους λόγους, να συναγελάζονται, ανεξαιρέτως, με πρόσωπα της εξουσίας είναι βέβαιο ότι θα βρουν κάποιους «φίλους», έτοιμους να συνηγορήσουν εναντίον του ορθοδόξου μαθήματος των Θρησκευτικών και υπέρ ενός ουδετερόθρησκου και πολυθρησκειακού αλλά και υπέρ της μετατροπής του από υποχρεωτικό σε προαιρετικό σχολικό μάθημα. Δεν θα μπορέσουν, όμως, τελικά, όσο καιρό και αν πασχίσουν, όποιες άνομες συμμαχίες ή μεθοδεύσεις και αν μηχανευτούν, να αλλοιώσουν τον Λόγο του Ευαγγελίου του Χριστού, ως μυστικού μέσου επικοινωνίας Του με τα παιδιά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σύμφωνα με το δικό Του θέλημα: «Άφετε τα παιδία έρχεσθαι προς με και μη κωλύετε αυτά· των γαρ τοιούτων εστίν η Βασιλεία του Θεού» (Λουκ. 18, 16). Για να μην ματαιοπονούν, λοιπόν, στον μη γόνιμο αγώνα - άρνησης και ακύρωσης της βίωσης της χριστιανικής διδασκαλίας από τα ορθόδοξα παιδιά- που διεξάγουν, καλό θα ήταν να ακούσουν και να συνειδητοποιήσουν και κάποιες ωφέλιμες συμβουλές, όπως εκείνη του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς: «Έτσι συνέβαινε στην Ιστορία. Πάντοτε οι προσπάθειες του ενός ή του άλλου χριστιανομάχου εκμηδενίζονται, διαλύονται σαν καπνός. “Σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν” (Πράξ. 9, 5). Πόσο μάταιη και χαμένη είναι κάθε μάχη εναντίον του Χριστού!».

 

Από το ΔΣ της ΠΕΘ


ΠΗΓΗ

ΟΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ (ΜΕΡΟΣ 1ο)



Στην παραπάνω εικόνα βλέπετε μία σελίδα η οποία χρησιμοποιεί νεοπαγανιστικά διαστρεβλωτικά παλαιά επιχειρήματα. Γράφουν ότι ο Ιερός Χρυσόστομος λέγει (προσέξτε τις τελείες και τις παρενθέσεις που χρησιμοποιούν):

«Τι όμως, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος διά τα βιβλία; (αναφέρεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης που υπήρχαν στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) Μη γένοιτο! Αλλ’ εκείνα μεν (τα ιουδαϊκά αυτά βιβλία) έχουν την δική τους αγιότητα, στον τόπο όμως (στο Σεράπειο δηλαδή) δεν την μεταδίδουν…αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον…μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων…και παρ’ αυτών (των Ελλήνων) στέκει εκεί βωμός απάτης αόρατος, εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι… Κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί».

Το κείμενο του Χρυσοστόμου διαστρεβλώνεται, ώστε αυτός να κατηγορηθεί πως ισχυρίζεται ότι «στο ναό του Σεράπιδος κατοικούν δαίμονες», ενώ ίδιος γράφει ότι «στην συναγωγή κατοικούν δαίμονες», όχι μόνο στην συναγωγή της Κωνσταντινούπολης, αλλά και σε αυτή της Δάφνης, στην Αντιόχεια.

Ιδού η αλήθεια κάτωθι:





Γράφει επίσης η Παγανιστική σελίδα ότι ο ιερός Χρυσόστομος υβρίζει τους Έλληνες λέγοντας:
«Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα…»
ενώ ο ίδιος εννοεί ότι όσο αν τους φαίνεται (σε αυτούς) βάρβαρο το έθνος από το οποίο κατήγετο ο Ιωάννης, επειδή απέχει από την ελληνική παιδεία, τόσο πιο σαφή θα φανούν τα δικά μας. Ποιά δικά μας (βλ. εικόνα 2).
Δεν μεταφράζεται, στην παραποιημένη μετάφραση, το άρθρο «το» μπροστά από το «έθνος» από τους διαστρεβλωτές, αλλά ως «ένα έθνος».


(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)