Στην Ποιμαντική Επιστήμη της Ορθοδόξου Αγιολογίας η οποία συγκροτήθηκε από τα Μυρίπνοα Άνθη του Αγιοπατερικού Παραδείσου, υπάρχουν πολλά και απανωτά, εμφανή και συναφή κριτήρια αγιότητος τα οποία ενεργούν ιεροπρεπέστατα μια μυστηριακή αλληλοεξάρτηση και αλληλοπεριχώρηση, η οποία με την σειρά της συνεργεί και συντελεί τα μέγιστα στην Διακήρυξη και Πιστοποίηση Αγίων.
Η αλόγιστη απομόνωση ενός τέτοιου κριτηρίου, η ενορχηστρωμένη διαφήμιση και παραπλανητική προώθηση αυτού ως αποκλειστικό “πειστήριο” Αγιοπνευματικής επενεργείας και Θεϊκής χορηγείας, προσβάλλει και κατ’ επέκτασιν βλασφημεί την Πηγή κάθε αγιότητος, Αυτό το Πανάγιον Πνεύμα!
Πολύς ο λόγος και απελπιστικά επιπόλαιη και παρανοϊκή χρήση της λεγομένης και πανθομολογουμένης “νεκρικής ευκαμψίας”. Ας είμαστε λιγάκι φρόνιμοι και πιο συγκρατημένοι, συνάμα δε και διακριτικοί, έτι δε άκρως επιφυλακτικοί όταν πρόκειται να επικαλεστούμε ανεξαρτήτως την “νεκρική ευκαμψία” ως σημείον αγιότητος.
Η νεκρική αποσύνθεση ενός πτώματος δεν είναι σταθερή με ωρολογιακή ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις. Η διαδικασία της σήψεως διαφέρει εντυπωσιακά, αναλογικά πάντοτε με τις διάφορες συνθήκες, σε σημείο μάλιστα που να υπερβαίνει κατά πολύ τα συνηθισμένα όρια.
Η επιστήμη πιστοποιεί πως υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα. Οι εξαιρέσεις αυτές δεν πρέπει ποτέ βα εκλαμβάνονται επιπόλαια ως υπερφυσικό σημείο εξ’ ουρανού και αυτομάτως θαύμα Θεϊκό…
ΟΧΙ βέβαια! Η οποιαδήποτε νεκρική ευκαμψία δεν πρέπει ποτέ να λογίζεται αυθαιρέτως ως σημείον αγιότητος! Αυτό συνιστά πλάνη και μάλιστα οικτρά. “Δεν μας τα λένε καλά” όσοι βιάζονται τόσο πολύ και προτρέχουν απεγνωσμένα να υφαρπάσουν την εξουσία του Θεού και να καταχραστούν την αγνωσία και το ευπερίστατον του πιστού λαού.
Τέτοιες επιπολαιότητες και ακρότητες πρέπει να αποφεύγονται και να μην “λιγουρευόμαστε” εύκολες και πρόχειρες αναδημοσιεύσεις οι οποίες και αυτές κάνουν μεγάλο κακό, έστω κι αν εμείς τυπικά αναρτούμε σχετική δήλωση διαφοροποιήσεως και μη υποχρεωτικής ταυτίσεως των εκάστοτε απόψεων του συγγραφέως με το πιστεύω των Ιστολόγων.
Μόνον ο Θεός γνωρίζει και αποκαλύπτει εν χρόνω την αγιότητα προσώπων. Δεν αρνούμαι το ενδεχόμενο της νεκρικής ευκαμψίας να ενυπάρχει βεβαιότατα και σε αγιασμένα άτομα αλλά αυτό καθ’ εαυτό γενικώς, δεν αποτελεί “σημείον αγιότητος! Άλλο το ένα, άλλο το άλλο! Κάθε άλλο, και οι πραγματικοί Άγιοι παρουσιάζουν οπωσδήποτε “νεκρική ευκαμψία” μαζί όμως με χίλια άλλα δυο, πρωτίστως άμωμη και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη, Αγιοπατερική Ακοινωνησία μετά ακοινωνήτων, αγιότητα βίου, κάθαρση και θέωση, θαυματουργία εν βίω, αλλεπάλληλες έκτατες υπερφυσικές αποκαλύψεις και εμφάνειες θεϊκές σε κληρικούς ΚΑΙ λαίκούς καθώς και πληθώρα άλλων μαρτυριών και ομολογιών.
Μην προτρέχουμε τόσο εύκολα και πέφτουμε θύματα παρεκκλησιαστικής “Αγιοποιήσεως” παπικών προδιαγραφών. Ακόμη και ο επίσημος και δεδηλωμένος Σατανιστής, Αρχιερέας της Ανεγνωρισμένης Διεθνούς Εκκλησίας του Σατανά, Aleister Crowley, παρουσίασε “νεκρική ευκαμψία” και σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων, ίσως να οφείλεται σε υπερβολική χρήση ηρωΐνης. Ακόμη και κάποιοι ειδωλοποιημένοι ποδοσφαιριστές”αγιοποιημένοι” από τον Πάπα, παρουσίασαν “νεκρική ευκαμψία” καθώς και πολλοί άλλοι αιρετικοί, με διαφορά ολίγων ωρών, ακόμη και ημερών. Λοιπόν;
Και αυτοί όλοι, “Άγιοι;;;” ΜΗ τρελαθούμε!
ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ:
Οι πλείστοι χριστιανοί δεν έχουν γνώση του φαινομένου της νεκρικής ακαμψίας και πως εκδηλώνεται αυτό το φαινόμενο, με αποτέλεσμα να βλέπουν σημεία εκεί που δεν υπάρχουν. Επίσης όσο για την σήψη και την καθυστέρηση αυτής ξεχνούν την επίδραση διαφόρων φαρμακευτικών αγωγών και παθήσεων που καθυστερούν την σήψη και τους διάφορους μικροοργανισμους που καταναλώνουν τους ιστούς του σώματος, όπως οι χημειοθεραπείες, οι ακτινοβολίες κ.α.
Η νεκρική ακαμψία εκδηλώνεται σε όλους τους νεκρούς πλην ίσως των αγίων. Η νεκρική ακαμψία ξεκινά 2-3 ώρες μετά τον θάνατο, κορυφώνεται στις 12 ωρες και εξαλείφεται σταδιακά μετά από 48 ώρες. Δεν παραμένει μόνιμα στο νεκρό σώμα.
- Δηλαδή, μετὰ ἀπὸ 48 ὥρας τὸ σῶμα γίνεται εὔκαμπτον;
- Ναι
Το θέμα της νεκρικής ακαμψίας και της μετέπειτα νεκρικής ευκαμψίας είναι καθαρά επιστημονικής φύσεως. Περιγράφεται στα εγχειρίδια ιατροδικαστικής, παθολογοανατομικής κ.λπ. Νεκρική ακαμψία, έπειτα ευκαμψία κι έπειτα αυτόλυση κι αποσύνθεση επικρατούν μετά τον θάνατο και στα θηλαστικά ζώα. Και φυσικά τα φάρμακα και ουσίες που έπαιρνε ο μακαρίτης, τα αντιοξειδωτικά και συντηρητικά των τροφών, η θερμοκρασία, οι παθήσεις, παίζουν το ρόλο τους στη διαφοροποίηση των φαινομένων. Αλλά έχουμε τρελλαθεί γενικώς οι θρησκόληπτοι, ώστε, ενώ κάποτε τα άλυωτα πτώματα θεωρούνταν καταραμένα, τώρα θεωρούνται δείγματα αγιότητος και ενίοτε "προ" - "παρασκευάζονται" ώστε να μουμιοποιηθούν, και να μυροβολήσουν με σκοπό ο "γέροντας" εκάστου να αγιοκαταταχθεί! Πράγματα που δεν αναφέρει η Αγία Γραφή, τα ανάγουμε σε Ευαγγέλιο, δηλ. γινόμαστε αιρετικοί και χάνοι αν όχι σιμωνιακοί, εφόσον ακόμα και αγίου να είναι το σκήνωμα δεν το αφήνουμε να αναπαυθεί εν ειρήνη εις τον χουν, αλλά το αξιοποιούμε ενίοτε μεταφερόμενον και προσκυνούμενον "επί προαιρετικοίς χρήμασι".
Όλοι γνωρίζουν και αν δεν γνωρίζουν ας ρωτήσουν να μάθουν, ότι μετά το θάνατο, αρχικώς μεν επικρατεί η "νεκρική ακαμψία" για κάποιο χρονικό διάστημα, ανάλογα και με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος κι άλλους παράγοντες κι έπειτα επακολουθεί η ευκαμψία του πτώματος παράληλα με την εξέλιξη των διαδικασιών αυτόλυσης, σήψης, αποσύνθεσης της σωρού. Όλα τα πτώματα, αρχικά είναι άκαμπτα, αλλά έπειτα γίνονται εύκαμπτα.