Παρασκευή 7 Απριλίου 2023
ΗΠΑ: Η Πολιτεία του Όρεγκον αρνήθηκε να εγκρίνει αίτημα για υιοθεσία σε μητέρα λόγω των χριστιανικών της πεποιθήσεων
Μητέρα πέντε παιδιών κατέθεσε μήνυση κατά του Υπουργείου Ανθρωπίνων Υπηρεσιών του Όρεγκον για φερόμενη άρνηση της αίτησής της για υιοθεσία λόγω των θρησκευτικών της πεποιθήσεων, σύμφωνα με δελτίο τύπου της Alliance Defending Freedom (ADF).
Η Jessica Bates, μητέρα πέντε παιδιών, η οποία έχασε τον σύζυγό της σε τροχαίο ατύχημα έξι χρόνια πριν, προσπάθησε να υποβάλει αίτηση στο τμήμα για να υιοθετήσει παιδιά το 2022, σύμφωνα με το δελτίο τύπου. Η αίτηση της Bates φέρεται να απορρίφθηκε επειδή οι χριστιανικές της πεποιθήσεις δεν της επιτρέπουν να «σεβαστεί, να αποδεχτεί και να υποστηρίξει τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου [και] την έκφραση φύλου» των παιδιών υπό τη φροντίδα της, όπως απαιτούν οι κανονισμοί υιοθεσίας του τμήματος, σύμφωνα με στην αγωγή.
«Η πολιτική του Όρεγκον ισοδυναμεί με μια ιδεολογική λυδία λίθο: άτομα που έχουν κοσμικές ή «προοδευτικές» απόψεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου μπορούν να συμμετάσχουν σε προγράμματα παιδικής πρόνοιας, ενώ τα άτομα πίστης με απόψεις που στηρίζονται στην θρησκεία αποκλείονται επειδή δεν συμφωνούν με την ιδεολογική αυθεντία του κράτους», δήλωσε στο δελτίο τύπου ο ανώτερος νομικός σύμβουλος του ADF, Jonathan Scruggs, διευθυντής του Κέντρου για Πρωτοβουλίες Συνείδησης του ADF. «Η κυβέρνηση δεν μπορεί να αποκλείσει ορισμένες θρησκευτικές κοινότητες από τις υπηρεσίες αναδοχής και υιοθεσίας επειδή στο κράτος δεν αρέσουν οι ιδιαίτερες θρησκευτικές πεποιθήσεις τους».
Η μήνυση 41 σελίδων εξηγεί ότι η Bates ήλπιζε να υιοθετήσει «δύο αδέλφια» που είναι και τα δύο κάτω των 10 ετών και υπέβαλε αίτηση τον Μάρτιο του 2022. Η Bates είπε ότι κατά τη διάρκεια των εκπαιδεύσεων για την υιοθεσία «συνειδητοποίησε ότι η πίστη της μπορεί να συγκρουστεί με τις προσδοκίες κάποιων του Τμήματος για τους θετούς γονείς».
Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας εκπαίδευσης, ένας εκπαιδευτής σημείωσε ότι ο νόμος του Όρεγκον απαιτούσε από τους θετούς γονείς να «επιβεβαιώσουν» την ταυτότητα φύλου, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και τις προτιμώμενες αντωνυμίες ενός παιδιού, σύμφωνα με τη μήνυση. Οι υποψήφιοι γονείς απαγορεύεται επίσης να εκφράζουν πεποιθήσεις που δεν προωθούν αυτές τις αξίες.
Η Bates εξήγησε σε ένα email στους εκπροσώπους του τμήματος ότι αυτές οι απαιτήσεις έρχονται σε αντίθεση με την πίστη της και φέρεται ότι δεν έλαβε απάντηση για περισσότερο από ένα μήνα παρά τις προσπάθειές της. Στις 22 Σεπτεμβρίου, ένας εκπρόσωπος του τμήματος ενημέρωσε την Bates ότι δεν ήταν πλέον επιλέξιμη για υιοθεσία λόγω των θρησκευτικών της πεποιθήσεων.
Ο Johannes Widmalm-Delphonse, νομικός σύμβουλος του ADF, δήλωσε στο δελτίο τύπου ότι το Όρεγκον προσπαθεί να πείσει ότι ορισμένοι γονείς είναι «ανίκανοι» να υιοθετήσουν λόγω των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων, αλλά δεν λέει αλήθεια.
«Το Όρεγκον βάζει την πολιτική του ατζέντα πάνω από τις ανάγκες αμέτρητων παιδιών που θα ήταν ευτυχισμένα να μεγαλώσουν σε ένα στοργικό, χριστιανικό σπίτι όπως αυτό της Jessica», δήλωσε ο Widmalm-Delphonse. «Προτρέπουμε το δικαστήριο να υπενθυμίσει στην πολιτεία τις συνταγματικές και ηθικές της υποχρεώσεις και να επιβεβαιώσει το δικαίωμα της Πρώτης Τροποποίησης της Τζέσικα να ζήσει την πίστη της χωρίς να τιμωρείται από την κυβέρνηση».
ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΜΕ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ "Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ";
ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΜΕ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ "Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ";
«Τήν ἀνάστασιν καί ζωήν ἔχουσαι Γυναῖκες προσφιλῆ, τί ἀποδύρεσθε πικρῶς; Παραγίνεται καί ζωώσει τόν γνήσιον φίλον, τῆ αὐτοῦ ἀναστάσει, τήν ἔγερσιν πάντων προμηνύων ὁ πάντων εὐεργέτης» (ωδή η΄ Τριωδίου).
(Γυναίκες (Μάρθα και Μαρία), έχοντας την ανάσταση και ζωή, δηλαδή τον Κύριο, φίλο και αγαπητό σας, γιατί κλαίτε πικρά; Έρχεται και θα δώσει ζωή στον γνήσιο φίλο του τον Λάζαρο, προμηνύοντας με εκείνου την ανάσταση την ανάσταση όλων ο ευεργέτης όλων).
Την ανάσταση του Λαζάρου προβάλλει ο άγιος Ιωσήφ ο υμνογράφος, μία ανάσα προ της ημέρας της αφιερωμένης σ’ αυτόν. Κι αυτό για να τονίσει ότι εκείνου η ανάσταση αποτελεί προμήνυμα της Αναστάσεως του Κυρίου και συνεπώς της αναστάσεως όλων των ανθρώπων – ο Κύριος ανασταίνεται για να αναστηθεί σύμπαν το ανθρώπινο γένος (ό,τι εικονίζει και η εικόνα της εις Άδου καθόδου του Κυρίου). Οι ύμνοι της Εκκλησίας μας με καταιγιστικό τρόπο εξαγγέλλουν την αλήθεια αυτή με αφθάστου ύψους ποιητική δύναμη. Για παράδειγμα στην ίδια ωδή: «Καθώς ερχόσουν Κύριε προς Βηθσφαγή, ο αποτρόπαιος Άδης αισθάνθηκε τον κρότο των ποδών Σου και άγγιξε τα πόδια του Λαζάρου λέγοντάς του: Αν πρόκειται να σε φωνάξει η Ζωή, μην αργήσεις, αλλά βγες έξω. Διότι γνωρίζω την καταστροφή μου που έρχεται γρήγορα».
Ενόψει λοιπόν του ερχομού του Κυρίου στη Βηθανία για να αναστήσει τον φίλο του Λάζαρο, ο υμνογράφος «ελέγχει» τις αδελφές του Λαζάρου, Μάρθα και Μαρία. Και τις ελέγχει για την ολιγοπιστία τους, με το συντριπτικό πράγματι επιχείρημα: αφού ο Κύριος είναι και δικός σας φίλος, αγαπητός και προσφιλής, Αυτός που είναι η Ανάσταση και η Ζωή, όπως θα το δηλώσει μάλιστα στις ίδιες, τότε γιατί κλαίτε και μάλιστα πικρά, δηλαδή με κάποια απελπισία; Να έχει κανείς τον Χριστό τόσο κοντινό του και να απελπίζεται, είναι μάλλον παράλογο. Εκτός κι αν δεν Τον πιστεύει όπως πρέπει.
Τι θα έπρεπε να πει βεβαίως ο άγιος υμνογράφος και σε μας που έχουμε βαπτιστεί στο όνομα του Χριστού και έχουμε γίνει μέλη του αγίου Σώματός Του – ένα κυριολεκτικά μ’ Εκείνον; Και μάλιστα όταν επιβεβαιώνουμε τούτο με την κοινωνία του αγίου σώματος και αίματός Του; Πώς έρχονται στιγμές ή και μακρύτερα χρονικά διαστήματα που ξεχνάμε την πιο καίρια αυτή αλήθεια της πίστης μας, οπότε μας καταλαμβάνει η βαθιά λύπη της μοναξιάς, ο μεγάλος φόβος για τα δεινά του βίου, ακόμη και η δαιμονική απόγνωση; Δεν είναι απτά σημάδια αυτά της ολιγοπιστίας ή και της απιστίας μας ακόμη; Αλλά ο Χριστός μας επιμένει: είμαι ο φίλος Σας, λέει, είμαι ο Πατέρας και η Μάνα σας, είμαι το σπίτι σας, είμαι η τροφή σας, είμαι ο νυμφίος της ψυχής σας. Είμαι τα πάντα για εσάς. Σας αγαπώ περισσότερο κι από την αγάπη της μάνας προς το λατρευτό βλαστάρι της!