Κυριακή 12 Μαΐου 2024

Ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ινδονησίας (GOI) (Β΄ ΜΕΡΟΣ + ΒΙΝΤΕΟ)

 

Σε μια ατμόσφαιρα κατανυκτικής περισυλλογής και γεμάτη ελπίδα, το κτίριο της Βαπτιστικής Εκκλησίας της Ινδονησίας


Το λογότυπο της Εκκλησίας των ''βαπτιστών"


στο Νότιο τμήμα της Τζακάρτα (σ.σ. 5/2/2024) έγινε μάρτυρας της συγκέντρωσης χριστιανών από διάφορες ομολογίες. Το Φόρουμ Χριστιανών (FUKRI), με πνεύμα ενθουσιασμού για τις εκλογές του 2024, διοργάνωσε μια Εβδομάδα Προσευχής με θέμα την ενότητα, τη δικαιοσύνη και την ακεραιότητα στην επικείμενη πολιτική σκηνή. (σ.σ. Στο τέλος του άρθρου παρατίθεται το βίντεο).

Επαναλαμβάνουμε ότι το (FUKRI) σημαίνει ''Ινδονησιακό Χριστιανικό φόρουμ'' γεννήθηκε από το Παγκόσμιο Χριστιανικό Φόρουμ (GCF) που είναι ένα διεθνές φόρουμ. Η ίδρυση του GCF ξεκίνησε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (WCC).
Η εκδήλωση άνοιξε με θερμό καλωσόρισμα από τον Αιδ. Rendy Chuang, ο οποίος στην ομιλία του δεν τόνισε μόνο τη σημασία της ενεργής συμμετοχής των χριστιανών στις εκλογές ως μορφή ευθύνης του πολίτη, αλλά προέτρεψε και σε πέντε συγκεκριμένες δράσεις: προσευχή για την επιτυχημένη διεξαγωγή των εκλογών, αναζήτηση της αλήθειας στην επιλογή, συμμετοχή στην ψηφοφορία, επιλογή ηγετών με ακεραιότητα και διαφύλαξη της ενότητας παρά τις (θεολογικές) διαφορές που έχουν μεταξύ τους.
Στην Παγκόσμια Εβδομάδα Προσευχής φέτος, που διοργανώθηκε από την κ. Μπουρκίνα Φάσο, το θέμα που τέθηκε αντλεί έμπνευση από την ευαγγελική παραβολή του Καλού Σαμαρείτη. Η παραβολή αυτή, που διδάσκει την αγάπη και το έλεος πέρα από εθνικά και θρησκευτικά σύνορα, αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στο πλαίσιο της προεκλογικής προετοιμασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες παγκόσμιες και τοπικές συνθήκες, το θέμα αυτό υπενθυμίζει σε όλους μας τη σημασία της ενσυναίσθησης, της καλοσύνης και της δράσης σε μια διχασμένη κοινωνία. Υπογραμμίζει ότι ο καθένας, ανεξαρτήτως καταγωγής, μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην οικοδόμηση μιας δίκαιης, ειρηνικής και φιλόξενης κοινωνίας για όλους.
Στο φόρουμ παρέστησαν εκπρόσωποι από την Εθνική Εκκλησιαστική Στέγη, δηλαδή η Κοινωνία των Εκκλησιών της Ινδονησίας (PGI),

 Το λογότυπο του (PGI)


η Συνδιάσκεψη των Καθολικών Επισκόπων της Ινδονησίας (KWI),

Το λογότυπο της (KWI)

η Κοινωνία Ευαγγελικών Εκκλησιών και Οργανισμών της Ινδονησίας (PGLII),

Το λογότυπο του (PGLII)


η Κοινωνία Πεντηκοστιανών Εκκλησιών της Ινδονησίας (PGPI),



Το λογότυπο του (PGPI)

η Κοινωνία Βαπτιστών Ινδονησίας (PGBP),


Tο λογότυπο του (PGBP)

ο Στρατός Σωτηρίας (BK),



Ένα από τα διάφορα λογότυπα του (BK)



η Χριστιανική Εκκλησία των Αντβεντιστών (GMAHK),



Το λογότυπο του (GMAHK)

η Ορθόδοξη Εκκλησία (η οποία έχει προσχωρήσει στους Γ.Ο.Χ. Ελλάδος) της Ινδονησίας (GOI)



Το λογότυπο της (GOI) 

και εκπρόσωποι του Εθνικού Δικτύου Προσευχής (JDN).



Κατά τη διάρκεια του φόρουμ, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ινδονησίας (GOI) εκπροσωπήθηκε από σημαντικούς αξιωματούχους που διαδραμάτισαν καίριο ρόλο στη συνεργασία αυτή. Ο Βοηθός Γενικός Γραμματέας (Wasekum) κ. Agapios Hideo Gunawan, ο Αντιταμίας (Wabendum) κ. Serafim Peeter, ο Συντονιστής Komox Depok κ. Timothius Tommy, (ο οποίος διακρίνεται ιδιαιτέρως στο κάτωθι βίντεο)


 ο κ. Timothius Tommy στο 59:35 του κάτωθι βίντεο

ο Συντονιστής Komox Bekasi κ. Andreas Bowo Swasono, μαζί με αρκετούς πιστούς που παρευρέθηκαν, ήταν οι εκπρόσωποι που συνέβαλαν σημαντικά στον διάλογο για την επιτυχία των επερχόμενων εκλογών.
Η παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ινδονησίας (GOI) στην εκδήλωση αυτή, δείχνει τη σοβαρότητά της να συνεργαστεί με άλλες εκκλησίες για την ενίσχυση των δημοκρατικών θεσμών και της ανοχής στην Ινδονησία. Αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την υποστήριξη της ενότητας και της δικαιοσύνης στην πολιτική σκηνή του μέλλοντος.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το FUKRI κάλεσε όλα τα μέρη του έθνους να μετατρέψουν τις εκλογές σε μια γιορτή της δημοκρατίας που σέβεται τις διαφορές, διατηρώντας παράλληλα την ενότητα και την αδελφοσύνη. Αυτό το μήνυμα είναι σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εκλογές καθορίζουν όχι μόνο την πορεία της εθνικής ηγεσίας, αλλά και το μέλλον του έθνους στο πλαίσιο της υλοποίησης του Indonesia Emas 2045.
Σε χωριστή συνέντευξη, ο Βοηθός Γενικός Γραμματέας (Wasekum) της GOI, κ. Agapios Hideo Gunawan, απηύθυνε το ακόλουθο κάλεσμα: «Προς όλους τους πιστούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ινδονησίας, ιδιαίτερα, και προς όλους τους πολίτες της Ινδονησίας γενικά, θα ήθελα να σας προσκαλέσω όλους να ασκήσουμε από κοινού το δικαίωμα και την ευθύνη μας στις εκλογές του 2024. Ας συμμετάσχουμε ενεργά, ας αναζητήσουμε την αλήθεια, ας ψηφίσουμε και ας επιλέξουμε ηγέτες με ακεραιότητα. Μέσα από τις διαφορές μας, μπορούμε να διαφυλάξουμε την ενότητα και να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για το έθνος μας. Εύχομαι οι εκλογές αυτές να διεξαχθούν ειρηνικά και να φέρουν βιώσιμη πρόοδο στην Ινδονησία .
Η Εβδομάδα Προσευχής δεν αποτέλεσε μόνο μια αφορμή για πνευματική περισυλλογή, αλλά και για διάλογο και συζήτηση για τη δημοκρατία. Οι Χριστιανοί κλήθηκαν να σκέφτονται και να δρουν με σύνεση στην πολιτική σκηνή. Αυτό υποδηλώνει ότι η θρησκεία μπορεί να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην καλλιέργεια υγιούς και υπεύθυνης πολιτικής συνείδησης στους πολίτες.
Συνοψίζοντας, η Εβδομάδα Προσευχής και το μήνυμα του FUKRI δεν αποτελούν απλώς μια θρησκευτική εκδήλωση, αλλά ένα κοινωνικό κίνημα που παρακινεί τους Χριστιανούς και όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργότερα στη διαμόρφωση μιας δίκαιης και ειλικρινούς δημοκρατίας. Με το πνεύμα που πρεσβεύει το φόρουμ, ας ελπίσουμε ότι οι εκλογές του 2024 θα διεξαχθούν σε ειρηνική ατμόσφαιρα, με δικαιοσύνη και θα φέρουν ηγέτες που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του λαού.



ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΗΓΕΣ:




Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για την χειροτονία διακόνισσας

 alexandreias toyrkana 3

Τις τελευταίες ημέρες ηγέρθη λόγος εξ αφορμής της ενεργείας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ.Σεραφείμ, ο οποίος προέβη κατά την παρελθούσα Μ.Πέμπτη, 2α Μαΐου 2024, σε χειροτονία διακονίσσης για τις ιεραποστολικές ανάγκες της κατ’αυτόν Ιεράς Μητροπόλεως.

Το γεγονός προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, έδωσε δε αφορμή για την διατύπωση ελευθέρως διαφόρων απόψεων και προσεγγίσεων.

Προς αποφυγήν συγχύσεων λοιπόν διευκρινίζονται τα κάτωθι:

- Η ιεραποστολή στην Αφρική έχει ανάγκη τις διακόνισσες, κυρίως για το ποιμαντικό έργο και για τις βαπτίσεις των ενηλίκων γυναικών, καθώς και σε ιδιαίτερες περιπτώσεις, ως της χηρείας, σε αυστηρότερα ανδροκρατούμενα περιβάλλοντα, όπου επί μακρόν η χήρα γυναίκα απεκόπτεται του κοινωνικού και εκκλησιαστικού βίου.

-Η Εκκλησία γνωρίζει άριστα την θέση, την τάξη και τους όρους-προϋποθέσεις καταστάσεως μίας διακονίσσης, όπως αυτοί περιγράφονται στα Ευχολόγια, τους Κανόνες των Αποστολικών Διαταγών και της εν Τρούλω Συνόδου.

Επισημαίνεται ιδιατέρως ότι οι διακόνισσες δεν κατεστάθησαν ποτέ στην ιστορία της Εκκλησίας ως γυναίκες- λειτουργοί των Ιερών Μυστηρίων, αλλά ως αφιερωμένες γυναίκες-βοηθοί του εν γένει ποιμαντικού, λειτουργικού και αγιαστικού έργου της Εκκλησίας, απευθυνομένων μόνον σε γυναίκες, όπου οι τοπικές συνθήκες και τα ήθη τις απέκλειαν από την εκκλησιαστική ζωή.

Η πρώτη Εκκλησία ευρέθη μπροστά στο ποιμαντικό αυτό πρόβλημα και βρήκε την λύση, διά των διακονισσών.

Όταν βεβαίως οι κοινωνίες προχώρησαν πνευματικώς, ωρίμασαν, ανεγνώρισαν τα δικαιώματα των γυναικών, ο θεσμός των διακονισσών περιήλθε σε αχρησία.

Αλλά τεκμηριωμένως ο θεσμός υπήρξε και σίγουρα παραμένει στο "πνευματικό οπλοστάσιο" της Εκκλησίας προς αντιμετώπιση παρομοίων καταστάσεων και σήμερα, υπό ειδικές τοπικές συνθήκες.

-Ενώπιον της αδιακόπου εξαπλώσεως του Ευαγγελικού λόγου στην Αφρική και της διαρκούς προσελεύσεως γηγεγών αδελφών στην Ορθοδοξία ηγέρθησαν ποιμαντικά ζητήματα, αφορώντα τις Αφρικανές γυναίκες, ακριβώς όμοια με αυτά που αντιμετώπισε η Εκκλησία των πρώτων χριστιανικών χρόνων.

Η Ιερά Σύνοδος του Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής έλαβε κατ’ αρχήν την απόφαση της αναβιώσεως και ενεργοποιήσεως του θεσμού των Διακονισσών εντός της ποιμαντικής δικαιοδοσίας του.

Ομως, παραπέμφθη η Απόφαση αυτή σε περαιτέρω μελέτη προς τελική διαμόρφωση των επιμέρους λεπτομερειών, όπως είναι η αμφίεση, ο τρόπος διακονίας και η λειτουργική θέση των διακονισσών στην ζωή της Εκκλησίας σήμερα.

Ωστόσο, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε κ.Σεραφείμ, επί σειρά πολλών ετών ιεραπόστολος στην Αφρική, προσχώρησε στην υλοποίηση της αρχικής αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, η οποία όμως δεν έχει καταστή ενεργή έως σήμερα, αφού δεν έχει ολοκληρωθή η επί του θέματος μελέτη προς λήψη της τελικής Συνοδικής Αποφάσεως.

Ας έχουμε εμπιστοσύνη στην Εκκλησίας μας και δη στο Πρεσβυγενές Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, το οποίο θυσιαστικώς, αθορύβως και ανιδιοτελώς κηρύσσει Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον στα πέρατα της Αφρικανικής γης, βασισμένο στην παράδοση και στην πράξη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.

Μακάρι να επιδεικνύετο η ίδια ευαισθησία, η οποία τώρα εμφανίζεται στην περίπτωση της προθέσεως ορθής αναβιώσεως μιας αρχαίας ποιμαντικής πράξεως της Αγιωτάτης Εκκλησίας μας και στα θέματα στελεχώσεως του ιερού κλήρου του Πατριαρχικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου, της συστηματικής και εμπράκτου συναρωγής του Αποστολικού έργου στην Αφρική ή στο μείζον θέμα της αντικανονικής εισπηδήσεως ετέρας Αυτοκεφάλου Εκκλησίας στα όρια δικαιοδοσίας του Παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας και στην βλάσφημη προσπάθεια της διασπάσεως του γηγενούς ποιμνίου Του, το οποίο εγνώρισε τον Χριστό μέσα από την έμπονη θυσιαστική διακονία και τον θάνατο ακόμη ταπεινών Ελλήνων ιεραποστόλων, προς δόξαν Θεού και φωτισμό των ευρισκομένων «εν σκότει και σκιά θανάτου» Αφρικανών αδελφών μας.

Εκ του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής
Αλεξάνδρεια, 11 Μαΐου 2024



ΠΗΓΗ: https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/63301-patriarxeio-aleksandreias-gia-tin-xeirotonia-diakonissas