Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024

Γενικός Γραμματέας PGI: Η άφιξη του Πάπα Φραγκίσκου πρόσθεσε θετικό πνεύμα στην Ινδονησία

ΤΖΑΚΑΡΤΑ, PGI.OR.ID - Η άφιξη του Πάπα Φραγκίσκου πρόσθεσε ένα θετικό πνεύμα στον ινδονησιακό λαό, επειδή δεν είναι μόνο γνωστός ως θρησκευτικό σύμβολο, αλλά είναι επίσης σύμβολο της ανθρωπότητας που έχει ξεπεράσει διάφορα όρια, τόσο της θρησκείας, όσο και της εθνότητας.

Αυτό τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του PGI Jacky Manuputty στους δημοσιογράφους στα εγκαίνια του Φεστιβάλ Ανοχής 2024, στην Εθνική Πινακοθήκη, Jl. Medan Merdeka Timur 14, Central Jakarta, Δευτέρα (2/9/2024).

Με την παρουσία του «Αγίου Πατέρα», συνέχισε ο Γενικός Γραμματέας τoυ PGI, το ινδονησιακό έθνος μπορεί επίσης να προβληθεί ως μια χώρα που έχει ποικιλομορφία, και παρόλο που μερικές φορές προκύπτουν διάφορες τριβές, εξακολουθεί να είναι ικανό να το λύσει ως μεγάλη οικογένεια. Αυτό είναι κάτι το εξαιρετικό.

«Εμείς λοιπόν από την Κοινωνία των Εκκλησιών στην Ινδονησία υποδεχτήκαμε με μεγάλο ενθουσιασμό την παρουσία του Αγίου Πατέρα και συμμετείχαμε σε όλη τη διαδικασία για να τον καλωσορίσουμε.
Ο ανώτατος ηγέτης της Καθολικής Εκκλησίας, Πάπας Φραγκίσκος, και ο Μέγας Ιμάμης του Τζαμιού Istiqlal Nasaruddin Umar υπέγραψαν το ανθρωπιστικό έγγραφο The Istiqlal Declaration 2024 ή τη Διακήρυξη Istiqlal για τη θρησκευτική αρμονία στο Τζαμί Istiqlal Mosque, Τζακάρτα, Πέμπτη (5/9/2024).

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε από διαθρησκειακά πρόσωπα, μεταξύ των οποίων ο Σεβ. Jacklevyn F. Manputty (Γεν. Γραμματέας PGI), Ο Δρ. Abdul Mu'ti, M.Ed (Γενικός Γραμματέας του PP Muhammadiyah), KH. Ο Marsudi Syuhud (Αναπληρωτής Πρόεδρος του MUI), ο Wisnu Bawa Tenaya (Ketum PHDI), ο Philip K. Wijaya (Ketum Permabudhi) και ο Budi S. Tanuwibowo (Ketum Matakin), οι οποίοι διάβασαν τα περιεχόμενα της Διακήρυξης Istiqlal.

Ακολουθεί το περιεχόμενο της Διακήρυξης Istiqlal:

Ανταποκρινόμενοι στις κρίσεις, και καθοδηγούμενοι από τις διδασκαλίες των αντίστοιχων θρησκειών μας, και αναγνωρίζοντας τη βασική συνεισφορά και την κρατική φιλοσοφία του Pancasila, μαζί με άλλους θρησκευτικούς ηγέτες που είναι παρόντες αναφέρουμε τα εξής:

Οι αξίες που ενστερνίζονται οι θρησκευτικές μας παραδόσεις πρέπει να προωθηθούν αποτελεσματικά, για να νικήσουμε την κουλτούρα της βίας και της αδιαφορίας που μαστίζει τον κόσμο μας. Στην πραγματικότητα, οι θρησκευτικές αξίες πρέπει να κατευθύνονται στην ενίσχυση του σεβασμού, αξιοπρέπειας, συμπόνιας, συμφιλίωσης και αδελφικής αλληλεγγύης για να ξεπεραστεί η απανθρωποποίηση και η περιβαλλοντική καταστροφή.


Οι ηγέτες των κρατών, ειδικότερα, εμπνευσμένοι από τις αντίστοιχες πνευματικές παραδόσεις τους θα πρέπει να συνεργαστούν για να ανταποκριθούν στις προαναφερθείσες κρίσεις, να προσδιορίσουν τις αιτίες τους και να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα.

Επειδή υπάρχει μία ανθρώπινη οικογένεια σε όλο τον κόσμο, ο διάλογος μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων πρέπει να αναγνωριστεί ως αποτελεσματικό μέσο επίλυσης τοπικών, περιφερειακών και διεθνών συγκρούσεων, ιδίως συγκρούσεων που προκαλούνται από θρησκευτική κακοποίηση. Επιπλέον, οι θρησκευτικές μας πεποιθήσεις και τελετουργίες έχουν μια ιδιαίτερη ικανότητα να αγγίζουν την ανθρώπινη καρδιά, καλλιεργώντας έτσι έναν βαθύτερο σεβασμό για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Συνειδητοποιώντας ότι ένα υγιές, ειρηνικό και αρμονικό περιβάλλον διαβίωσης είναι πολύ σημαντικό για να είσαι αληθινός υπηρέτης του Θεού και φροντιστής της δημιουργίας προτρέπουμε ειλικρινά όλους τους ανθρώπους καλής θέλησης να αναλάβουν σθεναρή δράση για την προστασία της ακεραιότητας του περιβάλλοντος και των πόρων του, επειδή το έχουμε κληρονομήσει από προηγούμενες γενιές και ελπίζουμε να μπορέσουμε να το μεταδώσουμε στα παιδιά και τα εγγόνια μας.


Ο Jacklevyn Fritz Manuputty, εξέφρασε την ελπίδα ότι μετά τη Διακήρυξη Istiqlal θα ακολουθήσουν αμέσως συγκεκριμένες ενέργειες σε διάφορα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων των διαθρησκευτικών σχέσεων και της τρέχουσας κοινωνικοπολιτικής ζωής του έθνους. Με αυτόν τον τρόπο, η Διακήρυξη Istiqlal δεν θα είναι απλώς μια νεκρή διακήρυξη, αλλά μια ζωντανή αφήγηση σε κοινωνικό και εθνικό επίπεδο.

«Φυσικά, ελπίζουμε ότι αυτό δεν θα είναι απλώς μια νεκρή διακήρυξη, αλλά θα γίνει μια αφήγηση που θα βιώνεται σε συγκεκριμένη δράση μέσω της διαθρησκευτικής συνεργασίας για την αποκατάσταση της ανθρωπότητας, καθώς και της οικολογικής ακεραιότητας και ισορροπίας που γίνεται όλο και περισσότερο που υποβαθμίζεται. «Αυτό είναι το ευγενές κάλεσμα των θρησκειών στο μέλλον», είπε ο Σεβ. Jacky, ο οποίος συμμετείχε στην υπογραφή της δήλωσης στο τέμενος Istiqlal.

Η Διακήρυξη Istiqlal, συνέχισε, πρέπει να πραγματοποιηθεί αμέσως γιατί μας καλεί, τις θρησκείες, να εκφράσουμε στο μέσο αυτού του έθνους μια ηθική και πολιτική τάξη που καθοδηγεί την πολιτική να λειτουργεί με αξιοπρέπεια, οικοδόμηση ουσιαστικής δημοκρατίας, πολιτική που τοποθετεί όλους τους ανθρώπους σε ισότητα . Καλούμαστε να εκφράσουμε αλληλεγγύη στη ζωή μιας πολύ ποικιλόμορφης κοινωνίας, όπου υπάρχουν ομάδες περιθωριοποιημένες, απομονωμένες και περιθωριοποιημένες.

«Εμείς ως θρησκείες καλούμαστε να συνεργαστούμε συγκεκριμένα για τις περιθωριοποιημένες κοινότητες, την αλληλεγγύη μαζί τους και κυρίως πώς οι θρησκείες αναπτύσσουν ηθικοθεολογικές αρχές, οι οποίες παρέχουν τη βάση και την καθοδήγηση για προσπάθειες διατήρησης ενός βιώσιμου περιβάλλοντος», κατέληξε.

 

Εκκλησία Τσεχίας: «Εκφράζουμε την υποστήριξή μας στον Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο»

 ekklhsia tsexias

Η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας υιοθέτησε στις 3 Σεπτεμβρίου 2024 δήλωση για την ψήφιση στην Ουκρανία του νόμου, που δίνει τη δυνατότητα για την απαγόρευση της δραστηριότητας της κανονικής Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Η δήλωση έχει ως εξής:

«Την παραμονή της 82ης επετείου του μαρτυρικού θανάτου του Αγίου επισκόπου Γκοράζντ Παύλικ μας προκαλεί βαθιά θλίψη η είδηση για το ότι στις 20 Αυγούστου 2024 η Βουλή της Ουκρανίας υπερψήφισε νομοσχέδιο, βασικός σκοπός του οποίου είναι η απαγόρευση της δράσεως της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Με αυτή την απόφαση υπερχειλίζει το ποτήρι της πικρίας, που εδώ και δεκαετίες γεύονται ο ευαγής κλήρος και τα τέκνα της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, το ποτήρι των διώξεων και της καταπίεσης, του μίσους και της συκοφαντίας, των επιθέσεων και επιδρομών, που συνοδεύονται ακόμη και από αιματοχυσία.

Η φυλάκιση των επισκόπων, η κατάσχεση ιερών ναών και μονών, καθώς και όλα τα άλλα κατασταλτικά μέτρα έναντι του ευαγούς κλήρου και των τέκνων της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας άκρως οδυνηρά υπενθυμίζουν τους τρόπους, με τους οποίους διάφορα ολοκληρωτικά καθεστώτα αντιμετώπιζαν τη χριστιανική Εκκλησία. Προβληματίζει ότι ένας τέτοιου είδους νόμος υιοθετήθηκε από το νομοθετικό όργανο ενός δημοκρατικού κράτους, από το οποίο εξαρχής αναμένεται ότι θα είναι ο κύριος εγγυητής του σεβασμού των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία στην ιστορία της έχει επανειλημμένως βιώσει στιγμές, τις οποίες θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει με τα λόγια του Ψαλτηρίου: «Αρχοντες κατεδίωξάν με δωρεάν, καὶ ἀπὸ τῶν λόγων σου ἐδειλίασεν ἡ καρδία μου» (Ψαλ. 118:161).

Είμαστε πεπεισμένοι ότι και τώρα ο Θεός δεν θα εγκαταλείψει τον πιστό λαό του αβοήθητο και για άλλη μια φορά θα εκπληρωθούν τα της Γραφής: «Ἐκ θλίψεως ἐπεκαλεσάμην τὸν Κύριον, καὶ ἐπήκουσέ μου εἰς πλατυσμόν» (Ψαλ. 117:5).

Εκφράζουμε την υποστήριξή μας στον Μακαριώτατο μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο καθώς και το σύνολο της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ο Απόστολος Παύλος λέγει: «Εἴτε πάσχει ἓν μέλος, συμπάσχει πάντα τὰ μέλη» (Α΄ Κορ. 12:26). Δεν λησμονούμε αυτά τα λόγια και δεόμεθα υπέρ της Θείας βοήθειας και σωτηρίας όλων των διωκομένων και ταλαιπωρημένων.

Αιτούμεθα τον ευαγή κλήρο και τους πιστούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας να συνεχίζουν να προσεύχονται για την ειρήνη στην Ουκρανία και όλο τον κόσμο.

Πιστεύουμε ότι ο καθένας, που συνειδητοποιεί ότι ο σεβασμός των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου είναι σημαντικός όχι μόνον για τη ζωή ενός κράτους, αλλά και όλου του κόσμου που ζούμε, θα συμμετάσχει σε αυτές τις προσευχές».


ΠΗΓΗ